Μερικές σκόρπιες σκέψεις περί GSP:
Σε σχέση με τις αναβαθμίσεις στο firmware, πιστεύω ότι το GSP είναι ένα αδικημένο προϊόν.
Από τη μία έχουμε την απροθυμία της Digitech να το υποστηρίξει σθεναρά, όπως για παράδειγμα η Line6 τη Μ13 (που έφτασε να είναι ένα απολύτως ώριμο προϊόν). Από την άλλη είχαμε την οικονομική ύφεση, που σίγουρα συνέβαλε στην απόφαση της εταιρείας να υποστηρίξει περισσότερο τις πεταλιέρες (RP series). Συγκρίσεις εδώ με παροχή υπηρεσιών τύπου Fractal απλά δεν ισχύει, μιας και η Fractal βγάζει επί της ουσίας ένα προϊόν και όχι 100 όπως η Digitech.
Το GSP υποστηρίζεται ουσιαστικά από... εθελοντική εργασία, και οι τελευταίες αναβαθμίσεις δεν είναι επίσημες.
Θέματα όπως το noise gate ή το.... harmonizer (για το οποίο, προς κατάπληξή μου, όλοι φωνάζουν, λες και δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς αυτό) είναι επουσιώδη, IMHO.
Αν η Digitech είχε αναθέσει σε 2-3 programmers αποκλειστικά τις αναβαθμίσεις του GSP, τώρα θα μπορούσαμε να είχαμε δει πραγματικά ουσιαστικά πράγματα, όπως cabinet IR που φορτώνονται από το χρήστη, διπλό stereo signal path (με τους δύο processors είναι εφικτό αυτό), βελτιωμένους αλγόριθμους στα εφφέ, pre/post EQ, επιπλέον MIDI δυνατότητες και άλλα. Οπωσδήποτε Axe-Fx δεν θα γινόταν, αλλά, πέραν της αχανούς διαφοράς τιμής, υπάρχουν χιλιάδες κιθαρίστες που απλά
δεν ενδιαφέρονται να αλλάζουν τιμές πυκνωτών στο amp model του preset... :
Πιθανώς η Digitech να προσπαθεί να κεφαλαιοποιήσει την προσπάθεια των 3 τελευταίων χρόνων με τις πωλήσεις των RP και να προχωρήσει σε ένα νέο GSP στα επόμενα 1-2 χρόνια. Εξάλλου δεν έχουμε δει και τίποτα καινούργιο (επί της ουσίας) τα 2-3 τελευταία χρόνια, από
καμμία εταιρεία (εξαίρεση το 11R). Και πάλι η ύφεση έπαιξε το ρόλο της.
Προσωπικά το GSP το θεωρώ παραπάνω από "good enough" για τα λεφτά του και όχι μόνο. Με την επερχόμενη αναβάθμιση θα βελτιωθούν/διορθωθούν περισσότερα πράγματα και τίποτε δεν εμποδίζει κάποιον να το χρησιμοποιεί για χρόνια. Απλά γίνεται φανερό ότι στα modelling μηχανήματα, το παιχνίδι παίζεται στο support. Εκεί θα φανεί και κατά πόσον μπορεί να σταθεί μέσα στο γήπεδο, για παράδειγμα, η Digidesign με το 11R.