Digital εναντίον Analog

Status
Not open for further replies.
Η μουσική σίγουρα φτιάχνεται από μουσικούς. Οι επιστήμονες μας είναι απαραίτητοι για να μας φτιάχνουν τα εργαλεία. Μην τους συγχέουμε με τους ηχολήπτες. Είναι άκαιρο.

Όσον αφορά τα άκρα, αν και σίγουρα μου αρέσει η γλύκα του αναλογικού περισσότερο, νομίζω ότι οφείλεται στο στρογγύλεμα που προκαλεί.

Όσον αφορά τους ενισχυτές, το compression προέρχεται και από τον τελικό.

feather, έχεις να μου προτείνεις κάποιο καλύτερο εργαλείο για ανάλυση από το Wavelab? Θα χαρώ πολύ να μάθω ότι υπάρχει κάτι πιο ακριβές. Ακόμη, δεν είπα ότι οι engineers βγάζουν το ένα κομμάτι πιο δυνατά απ'το άλλο στο ίδιο CD, αν αυτό κατάλαβες. Υπάρχει αυτή η μόδα κάθε καινούρια κυκλοφορία να είναι πιο δυνατή από την προηγούμενη (για το ραδιόφωνο κτλ., τα ξέρετε ήδη)

 
akisd28 δεν ήθελα να το κουράσω με αναφορές στην προσομοίωση αλλά ο τεράστιος αριθμός που ανέφερες έιναι πολύ μικρός μιας και μέσω αυτού πρέπει να περιγραφή μια ακολουθιά από πράξεις σε μια γεννήτρια τυχαίων αριθμών η οποία να εγγυάται την τυχαιότητα του αλγορίθμου παραγωγής συχνοτήτων.Αυτό που γίνεται το ανέφερε νωρίτερα ο gerasimos κοπιάρονται σύμπεριφορές κάποιων μηχανημάτων.Από τεχνολογικής πλευράς όλα αυτά βρίσκονται σε εμβρυακό στάδιο και νομίζω απλά πρέπει να δεχθούμε ότι τα πράγματα προχωράνε με αργούς εν τέλει ρυθμούς και να αξιοποιούμε ότι έχει να προσφέρει η τεχνολογία με την εμπειρία χρήσης παλιότερον μέσων.
Απόλυτα λογικό. Υπομονή, κάποια στιγμή αυτή η τεχνολογία θα'ρθει και στα χέρια μας.

 
Οι δυνατότητες που έχει ο επεξεργαστής μας για να παράξει τυχαίες αρμονικές (που πιθανότατα δεν ακούμε) είναι περιορισμένος (2 στην 64) και με περιοδική τυχαιότητα? μετά από κάποιες επαναλήψεις.
analogtreehouse' date=' το 2 εις την 64 μας δίνει έναν αριθμό κάπου στα 18.446.744.070.000.000.000 :!: . Συμφωνώ με την άποψή σου για το τυχαίο στον αναλογικό ήχο, αν και ο αριθμός που χρησιμοποίησες θα με έπειθε για το αντίθετο. Τα αυτιά μου με κάνουν να συμφωνώ μαζί σου. :wink: [/quote']

Δεν ξέρω που το βρήκατε αυτό αλλά ο αναλογικός ήχος, ή πιο σωστά η αναπαραγωγή αναλογικού ήχου από αναλογικές διατάξεις δεν έχει ούτε χαοτική ούτε τυχαία συμπεριφορά. Αν συνέβαινε αυτό θα σήμαινε ότι κάθε φορά που ακούμε έναν δίσκο τον ακούμε διαφορετικά. Δεν είναι η τυχαιότητα που τον κάνει (εν δυνάμει) πιστό αντίγραφο του φυσικού. Αυτό προς αποφυγή παρεξηγήσεων και διορθώστε με αν έχω λάθος.

Γεράσιμος
 
Δεν είναι η τυχαιότητα που τον κάνει (εν δυνάμει) πιστό αντίγραφο του φυσικού.
Έχει δίκιο ο Γεράσιμος. Ο analogtreehouse δικαιολογείται καθώς από την αρχή είπε ότι η μαθηματική του προσέγγιση είναι αμφιβόλου αξιοπιστίας. ¶λλωστε (και προς χάρην της επιστημονικής ακρίβειας) η θεωρία του χάους (στις διάφορες ενσαρκώσεις της) είναι ακριβώς αυτό - μία θεωρία. Δεν είναι αποδεδειγμένη.

Όμως, το θέμα είναι αλλού: είναι όντως πιστό αντίγραφο του φυσικού ή όχι; Ας καταλήξουμε σε αυτό το ζήτημα πριν αναζητήσουμε τις αμιγώς τεχνολογικές αιτίες, αν είναι δυνατόν.

 
Γεράσιμε, η αναφορά αυτή έγινε για τις προσομοιώσεις αναλογικής συμπεριφοράς από ψηφιακά μέσα, λαμβάνοντας ως maximum τις δυνατότητες επεξεργαστή 64-bit. Καλύτερο θα ήταν να μη μπαίνουμε βέβαια τόσο βαθιά χωρίς καλή γνώση του πως πραγματικά δουλεύουν οι προσωμοιώσεις και τι απαιτήσεις έχουν. Εγώ, τουλάχιστον, δεν είμαι προγραμματιστής. Απ'τα λιγοστά που ξέρω, πάντως, για τα bits, τα 16 bits του CD είναι υπεραρκετά για να υπερκαλύψουν τη δυναμική περιοχή που προσφέρει το βινύλιο - περίπου 50dB για το βινύλιο, >90dB για το CD. Δεν ξέρω αν τα bits έχουν να κάνουν στις προσωμοιώσεις με κάτι πέρα από τις δυναμικές, οπότε μπορεί αυτό που μόλις είπα να είναι άσχετο. Μήπως ξέρει κάποιος από σας;

 
Όμως' date=' το θέμα είναι αλλού: είναι όντως πιστό αντίγραφο του φυσικού ή όχι;[/quote']
Ποιο;

Παρεμπιπτόντως, νομίζω πως η αναφορά στο τυχαίο δικαιολογείται από το γεγονός ότι πολλοί χρήστες αναλογικών synths που δοκιμάζουν τις προσομοιώσεις λένε ότι τους λείπει το inconsistency του αναλογικού.
 
Καλύτερο θα ήταν να μη μπαίνουμε βέβαια τόσο βαθιά χωρίς καλή γνώση του πως πραγματικά δουλεύουν οι προσωμοιώσεις και τι απαιτήσεις έχουν.
ΟΚ φίλε μου! :D

Σκοπός μου είναι λοιπόν να σε πείσω ότι υπάρχουν οι γνώσεις και ότι πρέπει να μπαίνουμε στα βαθιά. Οπότε και θα επανέλθω σύντομα με αναλυτικό άρθρο γιατί έτσι φαίνεται ότι λέμε τα μισά και καταλαβαίνουμε ακόμα λιγότερα.

Γεράσιμος

Υ.Γ. Το "διορθώστε με αν κάνω λάθος" το έγραψα για τους τύπους. Δεν το εννοούσα :)

 
Καταρχήν η δικιά μου προσέγγιση ήταν φιλοσοφική με βάση το πως λειτουργούν θεωρητικά κάποια πράγματα στις προσομοιώσεις γενικότερα.Όπως είναι λογικό δεν γνωρίζω πως λειτουργούν οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται σε digital μετατροπείς κτλ. Για να μην μπερδευόμαστε απλά επιχείρησα να κάνω ένα συνειρμό γύρω από το θέμα παραθέτωντας τις σκέψεις μου με βάση μια δικιά μου θεώρηση.Αν δημιούργησα σύγχυση ήταν (ποιητική αδεία) :lol:

 
Να προσθέσω στα freeware τα γλυκύτατα plug-ins της Kjaerhus (Classic Series).

Δοκίμασα το Samplitude (7.21) πριν μερικές ημέρες. Μου άρεσε πολύ το EQ του mixer του. Αν η υποστήριξη VSTi ήταν εφάμιλλη του Nuendo, το crossgrade θα ήταν πολύ κοντά... (Απ'όσο έχω διαβάσει, ούτε στο 8 είναι εφάμιλλα στο συγκεκριμένο τομέα). Συν του ότι τα plugs του είναι πολύ καλύτερα από τα αντίστοιχα του Nuendo. (BTW, έχω και τα freeware του Sasha).

Όσον αφορά το mastering, δε νομίζεις ότι υπάρχει πάντα η επιλογή; Εννοω ότι το γεγονός πως έχουν το μέσο δε σημαίνει πως πρέπει και να το χρησιμοποιήσουν κατ'αυτό τον τρόπο.

Γεράσιμε, θα χαρώ ιδιαίτερα να διαβάσω το άρθρο. Εννοούσα ότι εγώ δεν έχω την απαραίτητη γνώση, όχι ότι δεν υπάρχει. Και προφανώς δεν ξέρω ποιοι από σας την έχουν. Ανυπομονώ! :D

feather, οι καλοί επιστήμονες αφ'ενός δουλεύουν στις πολυεθνικές (όχι όλοι), αφ'ετέρου, όμως, πως θα'βρισκαν τα κονδύλια να κάνουν έρευνα μόνοι τους;

 
Νομίζω ότι εκεί είναι που μπορούμε να κατηγορήσουμε τις εταιρείες. Οι επιστήμονες θα κάνουν τις ανακαλύψεις τους έτσι κι αλλιώς (δοσμένων των ευκαιριών). Οι εταιρείες τις διαχειρίζονται - μην ξεχνάμε ότι είναι "δεμένοι" με συμβόλαια.

 
Δεν κατάλαβα πως έχουμε βρεθεί να μιλάμε για επιστήμονες και παγκόσμιες θεωρίες συνομωσίας. Ο αναλογικός ήχος και ο εξοπλισμός που σχετίζεται με αυτόν, είναι επίσης προϊόν επιστημονικής έρευνας, πολύχρονης, άκρως ειδικευμένης και (προφανώς, αν κρίνουμε από την τιμή των κορυφαίων μοντέλων) πανάκριβης. Οι επιστήμονες δεν είχαν ποτέ διλλήματα για το "με ποιο φορμά" θα πρέπει να διανέμεται/αναπαράγεται/αρχειοθετείται ο αναλογικός ήχος - ή τουλάχιστον δεν έχουμε καμία καταγεγραμμένη μαρτυρία γύρω από αυτό το θέμα (αν κάποιος ξέρει κάτι άλλο, θα χαρώ να το πληροφορηθώ). Αντίθετα, τέτοια διλλήματα υπάρχουν στον ψηφιακό κόσμο και εμένα τουλάχιστον μου φαίνεται λογικό ότι προς το παρόν δεν υπάρχουν τελικές απαντήσεις (ακριβώς διότι το όλο φαινόμενο είναι αρκετά πρόσφατο).

Θυμίζω ευγενικά ότι όλα αυτά δεν σχετίζονται με το αν ο αναλογικός ήχος υπερτερεί (ή υπολείπεται) του ψηφιακού - είναι μόνο παραφιλολογία. Επίσης, καλό θα ήταν να μου πει κάποιος αν μπορεί το αν η υπεροχή του αναλογικού ήχου (όπως την υποστηρίζουν ορισμένοι) περιλαμβάνει και το φαινόμενο της διανομής του μουσικού υλικού σε δίσκους βινυλίου. Δηλαδή, αν το βινύλιο συντηρεί (και σε ποιο ποσοστό) την αναλογική ποιότητα μέχρις τα αυτιά του τυπικού αγοραστή δίσκων βινυλίου (σέβομαι, το ότι υπάρχουν ακόμη τέτοιοι άνθρωποι και καλά κάνουν). Έχει όντως το βινύλιο τις τεχνικές προδιαγραφές για να το κάνει αυτό; Μήπως απαιτεί και ένα πικ-απ των 7.000 ευρώ;

Διότι αν με "αναλογικό ήχο" αναφερόμαστε στον ήχο που μπορούσαν να έχουν μόνο οι κάτοχοι των ακριβών πομπινοφώνων που θυμάμαι στα εξώφυλλα του περιοδικού "ΗΧΟΣ" τη δεκαετία του 70, τότε προφανώς η συζήτηση μας δεν αφορά παρά μόνο εκείνους που μπορούν να απολαμβάνουν τον αναλογικό ήχο σε συνθήκες στούντιο - μία μάλλον ελιτίστικη προσέγγιση, ε;

 
Feather, όντως το είπες και πιο πάνω αλλά δε νομίζω ότι καταλαβαίνω.

Ο επαγγελματίας τι; Ο ερασιτέχνης τι; Ηχολήπτης; Παραγωγός; Μουσικός; Ακροατής; Εκφωνητής; Τι αφορισμός είναι αυτός που διατυπώνεις; Ειλικρινά προσπαθώ να καταλάβω τι εννοείς αλλά δεν τα καταφέρνω.

Σα να μην έφτανε αυτό, τόσοι άλλοι άνθρωποι επίσης θεώρησαν ότι ο αφορισμός σου δεν ήταν επαρκής - και επέλεξαν να συζητήσουν αντί να μείνουν εκεί.

Ας πάρουμε κάποιες περιπτώσεις λοιπόν:

α) Εννοείς ότι εγώ κακώς ως ερασιτέχνης έχω τέτοιες απορίες; Τότε γιατί οι υπόλοιποι συμμετέχουν σ' αυτό το thread? Αν η απορία μου είναι λανθασμένα τοποθετημένη, τότε αυτό οφείλεται σε άγνοια, και μέχρι σήμερα δεν έχω βρει καλύτερο αντίδοτο στην άγνοια από τις ερωτήσεις. Αν εσύ ξέρεις κάποιον άλλο μαγικό τρόπο, τότε να τον υποδείξεις σε όλους μας.

β) Εννοείς ότι κακώς εσύ ως επαγγελματίας πρέπει να ανεχθείς τέτοιες απορίες; Εν' τάξει μην συμμετέχεις στο thread αν δεν θέλεις. Εγώ προσωπικά έλπιζα και σε δική σου συμμετοχή, διότι (όπως λένε όλοι) είσαι γνώστης, αλλά αν δεν σε ικανοποιεί η συζήτηση και δεν θέλεις να την πας σε κάποια σωστότερη κατεύθυνση, απλώς εγκατέλειψέ τη. Έτσι και αλλιώς, χωρίς τις κατάλληλες ενέσεις γνώσης η συζήτηση θα παρακμάσει και θα πεθάνει, όπως συμβαίνει και με άλλες συζητήσεις σε κάθε φόρουμ.

γ) Εννοείς ότι οι απορίες τέτοιου τύπου δεν είναι δυνατό να απαντηθούν από ερασιτέχνες; Ε, γι'αυτό ελπίζαμε στη συνδρομή τη δική σου και τη συνδρομή άλλων του δικού σου επαγγελματικού επιπέδου. Εγώ διαβάζω στο thread μία σειρά απόψεων που όλες τους προσπαθούν να είναι ουσιαστικές. Τώρα γιατί εσύ προσπαθείς να το απαξιώσεις, βαπτίζοντάς τα "παιδικές κουβεντούλες", δεν το ξέρω.

Και κάτι ακόμη: είναι πολύ κουραστική αυτή η εμμονή σου σε επαγγελματίες και ερασιτέχνες, διότι δεν εξηγείς τι εννοείς.

Χρησιμοποιείς σκόπιμα δύο λέξεις που έχουν πολύ ασαφές νόημα - ειδικά στη χώρα μας. Ποιος είναι επαγγελματίας κατά τη γνώμη σου; Αυτός που βιοπορίζει από τη μουσική και τον ήχο; Τότε τι έχεις να πεις για το τεράστιο ποσοστό μη-επαγγελματιών που παρακολουθούν το noiz;; Το 90% των ανθρώπων που έχω συνομιλήσει στο noiz δεν βιοπορίζουν από την μουσική ή τον ήχο, αλλά στα μάτια μου είναι απόλυτα επαγγελματίες - πολλοί από αυτούς - διότι έχουν μεράκι και ενδιαφέρον γι' αυτό που κάνουν, επενδύουν δε σημαντικά ποσά από το υστέρημά τους για να μάθουν ή να αγγίξουν κάτι περισσότερο. Τέτοιος είμαι και εγώ - δηλαδή πολύ περισσότερο επαγγελματίας από όσο θέλεις να με μετράς.

Αντίθετα γνωρίζω αρκετούς βιοπορίζοντες από τη μουσική που περιφρονούν το noiz αλλά και κάθε ευκαιρία για συζήτηση, διότι είναι γνωστό ότι οι συζητήσεις κλονίζουν την άγνοια εκείνων που συζητούν και δεν θέλουν να υπόκεινται σε τέτοιους κλονισμούς. Σύμφωνα με σένα, τελικά δικαίωμα για τέτοιες απορίες (αφού έχουν προφανώς λύσει τα "βασικά προβλήματα") έχουν εκείνοι που στην τρομακτική τους πλειοψηφία ΔΕΝ συμμετέχουν στο noiz;

Αφήνω ένα παράθυρο feather, ότι μπορεί να έχεις έναν ορισμό για τον επαγγελματισμό πολύ διαφορετικό από τον δικό μου. Σε αυτή την περίπτωση, σε ενημερώνω ότι δέχομαι τη θέση σου, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει κατάθεση έργου εκ' μέρους σου που να πιστοποιεί την επαγγελματική σου ιδιότητα αλλά επίσης και την διαφορετικότητά της. Και εγώ αν δήλωνα βιρτουόζος του πιάνου και διαρκώς έκανα επίκληση αυτής της ιδιότητάς μου για να επιχειρηματολογήσω, αργά ή γρήγορα κάποιος θα μου έλεγε (εσύ μάλλον, ως modulator): "μεγάλε, ωραία μας τα λες αλλά... παίξε μας κάτι!". Αλλιώς, ο καθένας μπορεί να μπει εδώ μέσα, να σνομπάρει τον "ερασιτεχνισμό" των υπολοίπων αποκρύπτοντας την πραγματική δική του επαγγελματική στάθμη.

 
Η αλήθεια είναι πως ακόμα κι αν δεχτούμε το διαχωρισμό μεταξύ επαγγελματιών κι ερασιτεχνών, πρέπει και πάλι μετά να τους υποδιαιρέσουμε σε κατηγορίες. Επαγγελματίας είναι (ζει απ'αυτό) κι ο στουντιάς της γειτονιάς που κάνει τα demo των πιτσιρικάδων (και δε βλέπω γιατί θα τον συνέφερε να συνδυάσει και αναλογικό ήχο - ο ψηφιακός του είναι αρκετός), επαγγελματίας είναι κι ο ιδιοκτήτης π.χ. του Odeon. Αντίστοιχα και στο εξωτερικό.

Οι παράμετροι για τέτοιες επιλογές είναι πάρα πολλές και δεν έχουν να κάνουν απαραίτητα μόνο με την ποιότητα, κυρίως επειδή αυτή κοστίζει.

 
Η αλήθεια είναι πως ακόμα κι αν δεχτούμε το διαχωρισμό μεταξύ επαγγελματιών κι ερασιτεχνών' date=' πρέπει και πάλι μετά να τους υποδιαιρέσουμε σε κατηγορίες.[/quote']
Ακριβώς περί αυτού πρόκειται. Δεν μπορεί να προχωρήσει μία συζήτηση έτσι όμως. Υποτίθεται ότι εδώ είμαστε όλοι "φίλοι", δεν ψάχνουμε να προσβάλουμε τον άλλο επί τη βάσει του επαγγελματισμού ή του ερασιτεχνισμού του.
 
Η αλήθεια είναι πως ακόμα κι αν δεχτούμε το διαχωρισμό μεταξύ επαγγελματιών κι ερασιτεχνών' date=' πρέπει και πάλι μετά να τους υποδιαιρέσουμε σε κατηγορίες.[/quote']
Ακριβώς περί αυτού πρόκειται. Δεν μπορεί να προχωρήσει μία συζήτηση έτσι όμως. Υποτίθεται ότι εδώ είμαστε όλοι "φίλοι", δεν ψάχνουμε να προσβάλουμε τον άλλο επί τη βάσει του επαγγελματισμού ή του ερασιτεχνισμού του.
Συμφωνώ κι επαυξάνω! Σκοπός είναι η δημιουργική συζήτηση που θα εμπλουτίσει τη γνώση μας, θα δώσει λύση σ'ένα πρόβλημα κτλ.

Ε, και να περνάμε καλά γενικότερα... :mrgreen:
 
Αν αμμοβολισουμε ενα cd, ενα σκληρο δισκο και μια πολυκαναλη ταινια, ποιο ειναι πιο πιθανο να παιζει, εστω και ταλαιπωρημενο?

 
Η αλήθεια είναι πως ακόμα κι αν δεχτούμε το διαχωρισμό μεταξύ επαγγελματιών κι ερασιτεχνών' date=' πρέπει και πάλι μετά να τους υποδιαιρέσουμε σε κατηγορίες.[/quote']
Ακριβώς περί αυτού πρόκειται. Δεν μπορεί να προχωρήσει μία συζήτηση έτσι όμως. Υποτίθεται ότι εδώ είμαστε όλοι "φίλοι", δεν ψάχνουμε να προσβάλουμε τον άλλο επί τη βάσει του επαγγελματισμού ή του ερασιτεχνισμού του.
Συμφωνώ κι επαυξάνω! Σκοπός είναι η δημιουργική συζήτηση που θα εμπλουτίσει τη γνώση μας, θα δώσει λύση σ'ένα πρόβλημα κτλ.

Ε, και να περνάμε καλά γενικότερα... :mrgreen:
σκοπος ειναι να γραφουμε κατι , (κοινως να κανουμε ποστ) που να μην εχει μοναδικο στοχο και σκοπο ντε και καλα να ερθει σε αντιθεση με κατι που λεει καποιος αλλος , που ξερει σαφως περισσοτερα απο εμας .

δεν ειναι ντροπη η παραδοχη . ουτε η ημιμαθεια . ουτε η αμαθεια .

το νοιζ αλλωστε εχει ανοιξει τα φτερα του σε "κοσμο και κοσμακη " .

η δημιουργικη συζητηση δεν επιτυγχανεται με το να διαφωνουμε επιλεκτικα και επιδεικτικα με εναν συνομιλητη μας .

η γνωση μας τις περισσοτερες φορες εμπλουτιζεται οταν ακουμε και δεχομαστε τις αποψεις εκεινων που την εχουν την γνωση , και που δεν δισταζουν να την μοιραστουν μαζι μας - με ολους απλοχερα . δεν φανταζομαι αυτο να ενοχλει . ισα ισα .

αυτο ειναι που τους κανει σημαντικους ανθρωπους και επαγγελαματιες . γιατι επαγγελματιας σημαινει επισης να αγαπας και να υπερασπιζεσαι αυτο που εμαθες να ασκεις για χρονια σαν επαγγελμα με ιδρωτα και θυσιες , και οχι με φρεσκο αερα της εξοχης .

επισης

το να περναμε καλα γενικοτερα .... εδω μεσα , ειναι κατι το οποιο δεν πρεπει να γινεται με περιττα και αναιτια ποστ εντυπωσεων .

καλα μπορει να περασει κανεις σε αλλα chatrooms και αλλα forum .

ας επισκεφτει λοιπον αλλους τοπους .

θα περασει πολυ καλυτερα μαλιστα ...
 
Εννοούσα ότι δεν είναι κακό να είμαστε και λίγο χαλαροί, να μη λείπει το χιούμορ κτλ. Ακόμη, σε κάθε forum που γνωρίζω υπάρχει και μια κατηγορία στυλ "Περί ανέμων και υδάτων". Φυσικά, να μη γίνεται thread hi-jacking. Οπότε, ας γυρίσουμε στο θέμα μας...

feather, thanks για το link! Φυσικά, δε νομίζω κάποιος να ζήταγε CV από τον Albini...

Μου έκανε εντύπωση που είπε ότι ο λόγος που χρησιμοποιεί full analog είναι η μακροβιότητα του μέσου και δεν αναφέρθηκε, όπως π.χ. αλλού ο Bob Ludwig, στο θέμα του ήχου. Σίγουρα η ασυμβατότητα από πλατφόρμα σε πλατφόρμα είναι ένα μείον στο ψηφιακό - φαίνεται κι από τις προσπάθειες πλέον των developers για κοινά formats - π.χ. η Steinberg διατυμπανίζει την υποστήριξη, πλέον, του AAF στο Nuendo 3...

Απ'την άλλη, ανησυχητικό είναι και το γεγονός οτι το BBC ψάχνει νέο μέσο αποθήκευσης για το ηχητικό αρχείο του, καθώς μαθαίνω ότι οι ταινίες του πνέουν τα λήσθια. Φαίνεται πως ούτε αυτές κρατάνε για πάντα, δυστυχώς.

 
Αν αμμοβολισουμε ενα cd' date=' ενα σκληρο δισκο και μια πολυκαναλη ταινια, ποιο ειναι πιο πιθανο να παιζει, εστω και ταλαιπωρημενο?[/quote']
:D

Αν βάλουμε μία ταινία και ένα CD

(α) σε δωμάτιο με υγρασία

(β) σε δωμάτιο με υψηλή θερμοκρασία

(γ) δίπλα σε μαγνητικό πεδίο

τι είναι πιο πιθανό να παίζει;

Συγνώμη ρε παιδιά...αλλά τι λέτε;
 
Αυτές οι θέσεις που διατυπώνεις εδώ feather είναι η συμβολή στη συζήτηση που ήλπιζα ότι θα έχουμε από εσένα και χαίρομαι που επιτέλους αφιέρωσες το χρόνο για να γράψεις πέντε πράγματα. Σαν home project μπλιμπλικάς αισθάνομαι καλυμένος.

Τα ερωτήματα που αφορούν συγκρίσεις ανάμεσα στον ψηφιακό και τον αναλογικό (προτιμώ τη λέξη "παραδοσιακό") κόσμο δεν αφορούν μόνο τον χώρο του ήχου ή της μουσικής. Παρόμοια προβλήματα αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν οι τυπογράφοι, οι φωτογράφοι, οι γραφίστες, οι υπεύθυνοι ατελιέ γραφικών τεχνών, οι εκδοτικοί οίκοι κλπ. Οπουδήποτε συντελείται αυτή η σύγκρουση υπάρχουν προβλήματα και αιχμές. Ο λόγος που ξεκίνησα αυτή τη κουβέντα είναι απλός: με ενδιαφέρει η αλήθεια του ζητήματος, ανεξάρτητα από το αν έχω την οικονομική δυνατότητα ή (προς το παρόν) τις γνώσεις για να έχω την καλύτερη ποιότητα. Δεν θέλω να ζω στην αυταπάτη του ότι έχω στα χέρια μου τα καλύτερα εργαλεία αν δεν τα έχω όντως. Ούτε θέλω να με παραμυθιάζουν τα τμήματα marketing της Steinberg ή της Cakewalk με εξωτικές λέξεις που αποκρύπτουν την πραγματικότητα.

Νομίζω ότι όλοι θα συμφωνήσετε (ακόμη και εσύ feather) ότι αυτό το κίνητρο που έχω είναι πέρα από χαρακτηρισμούς όπως "επαγγελματικό" ή "ερασιτεχνικό" και πρέπει να ανταποκρίνεται κανείς σε τέτοιες απορίες με παρρησία. Σκεφτείτε το εξής: κάποια μέρα (όχι πολύ-πολύ μακρυά) όλοι εκείνοι που καταλαβαίνουν την αξία του αναλογικού κόσμου θα έχουν φύγει από τη ζωή. Αν η γνώση γύρω από αυτά τα πράγματα δεν έχει μεταγγιστεί σε νεότερους, δεν έχει επαναδιατυπωθεί ώστε να είναι κατανοητή σε όσο γίνεται περισσότερους, τότε απλά θα χαθεί. Αυτό δεν το θέλουμε, το θέλουμε;

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα