Δυναμικοί επεξεργαστές και EQ: Analog Outboard vs Soft Plugins

Η μειωση ...στουντιο παγκοσμιως οφειλεται κυριως στο γεγονος οτι οι...φτωχοι μουσικοι (οπως εμεις.. ;D) εχουν κατανοησει το γεγονος οτι με ενα home studio εχουν ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ αβανταζ σε σχεση ακομα και με τα ...Ocean Wave Studios.

Αυτο το αβανταζ λεγεται ΧΡΟΝΟΣ και μαλιστα ΔΩΡΕΑΝ & ΑΤΕΛΕΙΩΤΟΣ χρονος...(κοινως ωρες στουντιο)...

Και κακα τα ψεμματα ειδικα στη ΜΙΞΗ ο ΧΡΟΝΟΣ & οι ωρες που θα "σπαταλησεις" μετρανε πολυ περισσοτερο απο τα...μηχανησματα (ετσι κι αλλοιως ΟΛΟΙ σχεδον σε daw μιξαρουν πλεον ακομα και στα ακριβοτερα στιυντιο)

οσον αφορα το tracking & ειδικα αν θες να γραψεις μια πραγματικη μπαντα και οχι virtual οργανα τα επαγγελματικα στουντιο και μαλιστα τα ΚΑΛΑ στουντιο ειναι ακομα μονοδρομος οχι μονο λογω των δραματικα καλυτερων ΠΗΓΩΝ που προσφερουν,και οταν λεω πηγες αναφερομαι κυριως στην ποιοτητα των προενισχυσεων και των hardware που χρησιμοποιουνται αλλα και στο FEEL του XΩΡΟΥ το οποιο κανει τη μπαντα να  ΑΠΟΔΙΔΕΙ τα μεγιστα (οταν μπηκα στα HANSA studios ,αφου βεβαια ...προσκυνησα γονατιστος πριν περασω το κατωφλι,καταλαβα γιατι ερχονταν απο τα περατα του κοσμου για να γραψουν εκει... :))

Αλλωστε τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ "μεγαλα" στουντιο δεν εχουν χασει ουτε ΕΝΑΝ πελατη,τα στουντιο που "κλεινουν" ειναι συνηθως αυτα που ανοιξε ο Μπαμπης ο PAτζης με τον Μητσο το Σουγια τον ηλεκτρολογο... ;D ;D,τα AIR studios στο Λονδινο  παντως ειναι fully booked μεχρι το τελος του..2009...

 
Wow! είπε:
Εγώ πάντως, όταν αγόρασα το CS-80v της Arturia, δεν φαντασιωνόμουν ότι αγόραζα το CS-80 - αντιθέτως, ήμουν βέβαιος ότι αγοράζω μία πολύ φθηνή απομίμηση με την ελπίδα ότι θα ήταν χρήσιμη στις μελέτες μου (τελικά, δεν ήταν).
eye, πως το χρησιμοποιήσες το CS-80v?

Επίσης, θα ήθελα από τον OurDarkness να μας πει κατά πόσο οι αποτυχίες στις software απομιμήσεις αναλογικών συσκευών, νοούνται και στις software απομιμήσεις ψηφιακών συσκευών, π.χ. το FM7 είναι χειρότερο από το DX7 ή καλύτερο;
Κατά την γνώμη μου, οι software απομιμήσεις ψηφιακών μηχανημάτων χωλαίνουν αν και όχι τόσο όσο οι αντίστοιχες αναλογικές. Αν μία εταιρεία είχε όλα τα chips, όλα τα υλικά, την σχεδίαση, τους αλγόριθμους κ.λ.π. τα οποία στο σύνολό τους αποτελούσαν το εμπορεύσιμο προϊόν, τότε δεν θα είχε κανένα πρόβλημα να παράγει... το ίδιο! Δεν τα έχει όμως, και πολλές φορές ακόμη και η ίδια η εταιρεία που παρήγαγε αυτό το προϊόν (η οποία φυσικά έχει στη διάθεσή της πολλά από τα εξαρτήματα + τους αλγόριθμους) λόγω διαφορών στην αρχιτεκτονική και στην υλοποίηση, αλλα και λόγω μη διαθεσιμότητας ορισμένων τμημάτων, τα αποτελέσματα είναι από ελαφρώς διαφορετικά έως και αρκετά διαφορετικά.

Π.χ. στην περίπτωση του DX7, οι αλγόριθμοι αναπτύχθηκαν ναι μεν από την Yamaha σε συνεργασία με το Stanford, αλλά έχουν ήδη αναπαραχθεί στο σύνολό τους και από άλλες εταιρείες, όπως η Clavia και η NI. Ακούγονται το ίδιο; Όχι, γιατί μία sine κυματομορφή (η οποία χρησιμοποιείται ως επι το πλείστο στην Phase Modulation σύνθεση του DX7 - και όχι FM) αναπαράγεται με διαφορετικούς τρόπους αφού άλλο είναι ένα προηχογραφημένο sample που διαβάζεται από την ROM και άλλο ο virtual ταλαντωτής της Clavia (που λειτουργεί στα 24bit/96KHz).

Επιπλέον, το DX7 είχε χαμηλής ανάλυσης DA μετατροπείς (νομίζω 12-bit), οι οποίοι συνείσφεραν αρκετά στο τελικό ηχόχρωμα, αλλά αυτοί οι μετατροπείς δεν είναι διαθέσιμοι σήμερα και προφανώς οι συγκρίσεις μεταξύ του DX7 και του FM7, το οποίο χρησιμοποιεί τους εκάστοτε DA μετατροπείς του audio interface/κάρτας ήχου που είναι εγκατεστημένη στον υπολογιστή, είναι λίγο άδικες.

Στο συγκεκριμένο θέμα υπάρχει μια μάχη που γίνεται μανιωδώς , τουλάχιστον στα forum του KVRAUDIO , πρώτη φορά πάντως ακούω για τεράστια διαφορά. Εξάλλου αν αυτό αλήθευε θα έπρεπε να βλέπαμε στις συνθ υλοποιήσεις τεράστια διαφορές στην πολυφωνία μεταξύ hardware συνθ και software υλοποιήσεις.Παρόλο που ένας υπολογιστής έχει ένα λειτουργικό και ένα γραφικό περιβάλλον και το software δεν ειναι εξειδικευμένο μόνο τεράστιες διαφορές δεν βλέπουμε.
Η τεράστια διαφορά δεν αφορά μόνο στον τελικό χρήστη - αφορά και στον προγραμματιστή που έγραψε τους αλγόριθμους. Οι συνθ υλοποιήσεις απέχουν πόρρω από το να χαρακτηριστούν βελτιστοποιημένες για αυτό που κάνουν. Επειδή ένας Pentium XYZ επεξεργαστής μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εφαρμογές audio, αυτό δεν τον κάνει αυτόματα καλύτερο από κάποιον άλλο. Εξάλλου, όπως προανέφερα οι DSP επεξεργαστές είναι εξειδκευμένοι από την φύση τους (λόγω αρχιτεκτονικής σχεδίασης και μικρών εντολών) να επιτελούν ορισμένες εργασίες καλύτερα από κάποιους άλλους.

Η πολυφωνία είναι ένα θέμα: φυσικά, ουκ εν τω πολλώ το ευ, και επειδή υπάρχει η δυνατότητα σε μία πλατφόρμα να έχουμε περισσότερες φωνές από μία άλλη, αυτό δεν τις κάνει αυτόματα και καλύτερες. Πολύ συχνά βλέπουμε υλοποιήσεις soft-synth οι οποίες είναι μνημοβόρες και χρειάζονται μεγάλη επεξεργαστική ισχύ, αλλά αυτό δεν παράγει ασφαλή συμπεράσματα για την ποιότητά τους, μιάς και ο κακός κώδικας χρειάζεται και αυτός πολύ επεξεργαστική ισχύ. Από την άλλη, βλέπουμε σχεδιάσεις οι οποίες καταναλώνουν λίγους σχετικά πόρρους από το σύστημα, αλλά και πάλι δεν μπορούμε να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα μιάς και ο κώδικας θα μπορούσε να είναι είτε εκπληκτικά βελτιστοποιημένος, είτε απλά ελλειπής.

Πάντως η μείωση των στούντιος παγκοσμίως δεν βοηθάει πολυ το επιχείρημα σου. 
Η "μείωση" των επαγγελματικών studios οφείλεται σε διάφορους λόγους και δεν σημαίνει κατ' ανάγκη ότι τα home studios είναι ποιοτικότερα.

 
Superfunk είπε:
Η μειωση ...στουντιο παγκοσμιως οφειλεται κυριως στο γεγονος οτι οι...φτωχοι μουσικοι (οπως εμεις.. ;D) εχουν κατανοησει το γεγονος οτι με ενα home studio εχουν ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ αβανταζ σε σχεση ακομα και με τα ...Ocean Wave Studios.

Αυτο το αβανταζ λεγεται ΧΡΟΝΟΣ και μαλιστα ΔΩΡΕΑΝ & ΑΤΕΛΕΙΩΤΟΣ χρονος...(κοινως ωρες στουντιο)...

Και κακα τα ψεμματα ειδικα στη ΜΙΞΗ ο ΧΡΟΝΟΣ & οι ωρες που θα "σπαταλησεις" μετρανε πολυ περισσοτερο απο τα...μηχανησματα (ετσι κι αλλοιως ΟΛΟΙ σχεδον σε daw μιξαρουν πλεον ακομα και στα ακριβοτερα στιυντιο)

οσον αφορα το tracking & ειδικα αν θες να γραψεις μια πραγματικη μπαντα και οχι virtual οργανα τα επαγγελματικα στουντιο και μαλιστα τα ΚΑΛΑ στουντιο ειναι ακομα μονοδρομος οχι μονο λογω των δραματικα καλυτερων ΠΗΓΩΝ που προσφερουν,και οταν λεω πηγες αναφερομαι κυριως στην ποιοτητα των προενισχυσεων και των hardware που χρησιμοποιουνται αλλα και στο FEEL του XΩΡΟΥ το οποιο κανει τη μπαντα να  ΑΠΟΔΙΔΕΙ τα μεγιστα (οταν μπηκα στα HANSA studios ,αφου βεβαια ...προσκυνησα γονατιστος πριν περασω το κατωφλι,καταλαβα γιατι ερχονταν απο τα περατα του κοσμου για να γραψουν εκει... :))

Αλλωστε τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ "μεγαλα" στουντιο δεν εχουν χασει ουτε ΕΝΑΝ πελατη,τα στουντιο που "κλεινουν" ειναι συνηθως αυτα που ανοιξε ο Μπαμπης ο PAτζης με τον Μητσο το Σουγια τον ηλεκτρολογο... ;D ;D,τα AIR studios στο Λονδινο  παντως ειναι fully booked μεχρι το τελος του..2009...
Έτσι, έτσι. +1.

 
Σκεπτόμενος ολα αυτά που έχουν γραφεί,τις πολύτιμες γνώσεις του our πάνω στα analog synths και τις παρεμβάσεις λοιπών φίλων έρχομαι να κάνω την παρένθεση μου και ρωτάω ταπεινά τα εξής:

Γιατί υπάρχει αυτή η λαγνεία με τα analog synths,μήπως είναι καθαρά 

ψυχολογικό θέμα; (επειδή δεν θα έχουμε ποτε ενα Arp 2600 η ενα Cs 80,η ένα Prophet ) (τον συνθέτη τον ενδιαφέρει να έχει analog synths;η μήπως πρέπει να καλλιεργήσει τα αυτιά του και τις ικανότητες του στην δημιουργία της μουσικής στον ήδη απίστευτο κόσμο των di synths)

Ως λάτρης της + του ήχου και ψάχνοντας τις μουσικές που βγαίνουν τριγύρω μπορώ να πω ότι σπανια ακούω ένα analog synth,ακόμα και στο Tour de France 2003 των Kraftwerk ακουώ πολλά απο τα έτοιμα presets του pro 53 (τι σημαίνει αυτό;)

Πιστεύω ότι πλέον με την εξέλιξη της μουσικής (τα είδη) πρέπει να αφήσουμε την παρελθοντολογία και να δούμε μπροστά τις νέες τεχνολογίες,δυστυχώς η ευτυχώς είναι digital,στον γνωστη των αυτούσιων νέων τεχνολογιών χωρίς τις απαρχαιωμένες αντιλήψεις θα γίνουν νέα oxygene νέα ρεύματα κτλ ..(και νομίζω έχουν γίνει,σε εντελώς digital συστήματα)

Wow! τι περίμενες να ακούσεις από το arturia cs-80;μήπως δεν σε κάλυψε στα μουσικά σου σκευάσματα η το χρησιμοποίησες καθαρά για πειραματικούς σκοπούς με εξαίρεση την δημιουργία?(προσωπικά επειδή τα έχω σχεδόν όλα της arturia και της ni μπορώ να πω οτι το συγκεκριμένο με ενθουσίασε 100%)

Kάποτε πάντως (το 99) είχα και εγώ ένα hardware synth το VZ-1,γνωρίζετε την τωρινή του αξια,ως μεταχειρισμένο εννοείτε..

sorry για το offtopic,thnx

 
giannis είπε:
Γιατί υπάρχει αυτή η λαγνεία με τα analog synths,μήπως είναι καθαρά 

ψυχολογικό θέμα; (επειδή δεν θα έχουμε ποτε ενα Arp 2600 η ενα Cs 80,η ένα Prophet ) (τον συνθέτη τον ενδιαφέρει να έχει analog synths;
Η παρελθοντολαγνεία μπορεί να υπάρχει για διάφορους λόγους: είτε κακομαθημένα πλουσιόπαιδα που δεν έχουν τι να κάνουν τα λεφτά των γονιών τους, είτε διάφοροι που τους σφύριξαν ότι το x synth είναι must για τον τάδε ήχο, είτε παλιοί μουσικοί που έχουν όντως παρελθοντολαγνεία και προσπαθούν να ξαναζήσουν μία επόχή που έφυγε, είτε συνειδητοποιημένοι μουσικοί που αναζητούν ένα συγκεκριμένο όργανο γιατί γνωρίζουν πολύ καλά το ηχόχρωμά του ή τους αρέσει να δουλεύουν με αυτό κ.λ.π. Κοντολογοίς, ο καθένας για τον δικό του λόγο.

Πάντως, ένα μεγάλο πρόβλημα που διαπιστώνω συνέχεια σε αρκετούς κατασκευαστές μηχανημάτων/οργάνων κ.λ.π. είναι ότι τα προϊόντα τους δεν έχουν προσωπικότητα. Τις περισσότερες φορές εστιάζουν στο να δώσουν εκπληκτικά specifications, χωρίς να βλέπουν πως η κάθε "βελτίωση" επηρρεάζει τον ήχο, αυτόν καθ' αυτόν - δεν προσέχουν τον ήχο, δεν προσέχουν τι παράγεται και αν είναι αρεστό και με ποιό τρόπο μπορούν να βελτιώσουν τον ήχο. Ένα μουσικό όργανο, κατά την γνώμη μου, έχει πάντα "ατέλειες", πάντα ξεφεύγει από ιδεατές μαθηματικές καταστάσεις και υλοποιήσεις. Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις, όπως ο Moog π.χ. αλλά δυστυχώς αποτελούν την εξαίρεση του κανόνα..

 
Ενδιαφέρον θέμα.

Η προσωπική μου άποψη, χωρίς να έχω ιδιαίτερες γνώσεις σε ζητήματα προγραμματισμού ή τεράστια εμπειρία σε αναλογικούς επεξεργαστες είναι η εξής: θεωρώ υπερπολύτιμη την παρουσία πολύ καλών αναλογικών επεξεργαστών κατά τη διάρκεια του tracking, καθώς μπορούν να σου παράσχουν μία πολύ καλή πηγή. Τόσο καλή, που δεν μπορείς απλά να τη φέρεις με τα οποιαδήποτε plugins αφού έχει εισέλθει στον ψηφιακό τομέα.

Στο στάδιο της μίξης, όπως πολλοί προανέφεραν, τα plugins προσφέρουν λύσεις χρηστικότητας. Έχουν σχεδιασθεί πλέον πάρα πολύ καλές προσομοιώσεις (βλ. UAD), ωστόσο αυτό που ακούνε τα δικά μου τα αυτάκια είναι ότι στα μεν eq στην πρόσθεση συχνοτήτων -ιδίως πάνω από 6khz- τα plugins ακόμα υπολείπονται των αναλογικών ισοσταθμιστών. Βέβαια στην αφαίρεση συχνοτήτων τα plugins είναι πολύτιμη και πρακτική λύση.

Στους δε compressors τα plugins αποτελούν ικανοποιητική λύση μόνο όταν οι ρυθμίσεις δεν είναι ακραίες. Σε heavy compressing οι καλοί αναλογικοί compressors αποδεικνύουν την αξία τους.

Γεγονός πάντως είναι ότι με τη διαχρονική αύξηση της επεξεργαστικής ισχύος και τη δυνατότητα ανάπτυξης βαρύτερων αλγορίθμων, το χάσμα μειώνεται. Το αν και πότε θα μηδενισθεί, μόνο ο χρόνος θα μας το δείξει. Πάντως η χρησιμότητα των αναλογικών ως front end κατά το tracking πολύ δύσκολα βλέπω να αντικαθίσταται.

 
Superfunk πολύ ωραίο το κείμενο που έγραψες για τα studio ;)

Θα ήθελα να επισημάνω κάποια πράγματα πάνω σε αυτό

Superfunk είπε:
Η μειωση ...στουντιο παγκοσμιως οφειλεται κυριως στο γεγονος οτι οι...φτωχοι μουσικοι (οπως εμεις.. ;D) εχουν κατανοησει το γεγονος οτι με ενα home studio εχουν ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ αβανταζ σε σχεση ακομα και με τα ...Ocean Wave Studios.
Πολύ σωστά τα λες Superfunk με μόνη διαφορά ότι τα μεγάλα στούντιο τα επηρεάζει πιο πόλυ η γενικότερη οικονομική κρίση, η μείωση των budget από τις δισκογραφικές και κινιματογραφικές εταιρίες παρά η "επανάσταση" των "home recordists" ;D

οσον αφορα το tracking & ειδικα αν θες να γραψεις μια πραγματικη μπαντα και οχι virtual οργανα τα επαγγελματικα στουντιο και μαλιστα τα ΚΑΛΑ στουντιο ειναι ακομα μονοδρομος οχι μονο λογω των δραματικα καλυτερων ΠΗΓΩΝ που προσφερουν,και οταν λεω πηγες αναφερομαι κυριως στην ποιοτητα των προενισχυσεων και των hardware που χρησιμοποιουνται αλλα και στο FEEL του XΩΡΟΥ το οποιο κανει τη μπαντα να  ΑΠΟΔΙΔΕΙ τα μεγιστα (οταν μπηκα στα HANSA studios ,αφου βεβαια ...προσκυνησα γονατιστος πριν περασω το κατωφλι,καταλαβα γιατι ερχονταν απο τα περατα του κοσμου για να γραψουν εκει... :))
Επίσης πολύ σωστό.το οποίο βέβαια μπορεί να λειτουργήσει και αντίστροφα: μια δουλειά που έχει "ηχογραφηθεί" (ίσως κάτι βασισμένο σε δείγματα και όχι σε φυσικές πηγές) μπορεί να μεταφερθεί σε ένα στούντιο για την μίξη ώστε να την αναλάβει ο mixing engineer της αρεσκείας του δημιουργού αλλά και σε ένα σωστά διαμορφωμένο περιβάλλον....μην με παρεξηγήσεις, είμαι σίγουρος οτι εσύ μπορείς και το κάνεις μια χαρά ;)

Θέλω να πω πως σήμερα τα commercial studios θα πρέπει να μάθουν να συμβιώνουν με το home recording αλλιώς η κατάληξη θα είναι φυσικά το κλείσιμο....προσωπικά δεν βρίσκω κανένα κακό στην άνθηση του home recording...ένα αρκετά μεγάλο μέρος της δουλειάς μου είναι το tracking τέτοιων παραγωγών (όπως και εσύ ανέφερες) αλλά επίσης και αρκετές home παραγωγές που μιξάρω.....Δεν είμαι σίγουρος αν όλοι αυτοί οι οποίοι ασχολούνται με το home recording και κάποια στιγμή για τον Α ή Β λόγο έχουν πελατειακή σχέση με ένα commercial studio (όπως εμείς πχ ;D) θα την είχαν ούτως ή άλλως.....θέλω να πω πως στον "θαυμαστό καινούριο κόσμο" που βιώνουμε  ειναι ζήτημα προσσέγγισης το αν κάτι είναι μειονέκτημα ή πλεονέκτημα...

Αλλωστε τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ "μεγαλα" στουντιο δεν εχουν χασει ουτε ΕΝΑΝ πελατη,τα στουντιο που "κλεινουν" ειναι συνηθως αυτα που ανοιξε ο Μπαμπης ο PAτζης με τον Μητσο το Σουγια τον ηλεκτρολογο... ;D ;D,τα AIR studios στο Λονδινο  παντως ειναι fully booked μεχρι το τελος του..2009...
Αυτό είναι πραγματικότητα στην Ελλάδα και αν θέλετε την γνώμη μου είναι καλό και λειτουργεί ως ένα είδος αυτοκάθαρσης του χώρου....ένα πραγματικό commercial studio δεν μπορεί να βλέπει ανταγωνιστικά το home recording...

Δυστυχώς όμως , παγκοσμίως, και για τους λόγους που ανέφερα πιο πάνω η κρίση αγγίζει και τα μεγάλα στούντιο...φέτος εκλεισαν αρκετά και ανάμεσα τους το Townhouse στο Λονδίνο, ένας ιστορικός χώρος με αμέτρητα hit recordings στα 70ς-90ς και ίσως το πιο διάσημο stone room στον πλανήτη ( αν σας θυμίζουν κάτι τα τύμπανα του Phil Collins στο "in the air tonigth") 

Πάντως, ένα μεγάλο πρόβλημα που διαπιστώνω συνέχεια σε αρκετούς κατασκευαστές μηχανημάτων/οργάνων κ.λ.π. είναι ότι τα προϊόντα τους δεν έχουν προσωπικότητα. Τις περισσότερες φορές εστιάζουν στο να δώσουν εκπληκτικά specifications, χωρίς να βλέπουν πως η κάθε "βελτίωση" επηρρεάζει τον ήχο, αυτόν καθ' αυτόν - δεν προσέχουν τον ήχο, δεν προσέχουν τι παράγεται και αν είναι αρεστό και με ποιό τρόπο μπορούν να βελτιώσουν τον ήχο. Ένα μουσικό όργανο, κατά την γνώμη μου, έχει πάντα "ατέλειες", πάντα ξεφεύγει από ιδεατές μαθηματικές καταστάσεις και υλοποιήσεις. Υπάρχουν βέβαια και εξαιρέσεις, όπως ο Moog π.χ. αλλά δυστυχώς αποτελούν την εξαίρεση του κανόνα..
 
Γιάννη νομίζω πως στον χώρο του recording gear (και όχι τόσο στα όργανα...που δεν έχω και ιδαίτερη άποψη ;D)

κάτι τέτοιο δεν ισχύει πια (ίσχυε σίγουρα στις δεκαετίες 80-90 , στην παντοδυναμία δηλαδή της μουσικής βιομηχανίας) καθώς αναγκαστικά, λόγω γενικότερης κρίσης, οι μεγάλες εταιρίες προσπαθούν να φανούν ελκυστικότερες στο ευρύ κοινό προσφέρωντας προτωποριακές σχεδιάσεις (πχ Neve & SSL channel strip.....αυτό θα το θεωρούσαν ξεφτίλα στα 80ς αυτές οι εταιρίες...τώρα αναγκάζονται και το κάνουν) ενώ έχει ξανααποκτήσει ιδιαίτερο ρόλο ο σχεδιαστής , η καινοτομία και όχι η μάρκα  (θεωρώ οτί και η αύξηση των boutique σχεδίων έχει να κάνει με την κρίση κάτα κάποιο τρόπο...από την στιγμή που η mainstream βιομηχανία δεν μπορούσε να αποροφήσει αλλά και να χρηματοδοτήσει καινοτόμους σχεδιαστές αναγκαστικά θα βρισκόταν μια τέτοια διέξοδος στην αγορά.....στν δεκαετία του 70-80-90 όλοι αυτοί θα δουλεύαν ή δουλεύαν για την NEVE,API,SSL,MCI κλπ κλπ)

ααααααααααα ασχολειθείτε λίγο και με κομπρέσορες βρε παιδιά ;D ;D ;D ;D ;D ;D   

 
12AX7 είπε:
Ενδιαφέρον θέμα.

Η προσωπική μου άποψη, χωρίς να έχω ιδιαίτερες γνώσεις σε ζητήματα προγραμματισμού ή τεράστια εμπειρία σε αναλογικούς επεξεργαστες είναι η εξής: θεωρώ υπερπολύτιμη την παρουσία πολύ καλών αναλογικών επεξεργαστών κατά τη διάρκεια του tracking, καθώς μπορούν να σου παράσχουν μία πολύ καλή πηγή. Τόσο καλή, που δεν μπορείς απλά να τη φέρεις με τα οποιαδήποτε plugins αφού έχει εισέλθει στον ψηφιακό τομέα.

Στο στάδιο της μίξης, όπως πολλοί προανέφεραν, τα plugins προσφέρουν λύσεις χρηστικότητας. Έχουν σχεδιασθεί πλέον πάρα πολύ καλές προσομοιώσεις (βλ. UAD), ωστόσο αυτό που ακούνε τα δικά μου τα αυτάκια είναι ότι στα μεν eq στην πρόσθεση συχνοτήτων -ιδίως πάνω από 6khz- τα plugins ακόμα υπολείπονται των αναλογικών ισοσταθμιστών. Βέβαια στην αφαίρεση συχνοτήτων τα plugins είναι πολύτιμη και πρακτική λύση.

Στους δε compressors τα plugins αποτελούν ικανοποιητική λύση μόνο όταν οι ρυθμίσεις δεν είναι ακραίες. Σε heavy compressing οι καλοί αναλογικοί compressors αποδεικνύουν την αξία τους.

Γεγονός πάντως είναι ότι με τη διαχρονική αύξηση της επεξεργαστικής ισχύος και τη δυνατότητα ανάπτυξης βαρύτερων αλγορίθμων, το χάσμα μειώνεται. Το αν και πότε θα μηδενισθεί, μόνο ο χρόνος θα μας το δείξει. Πάντως η χρησιμότητα των αναλογικών ως front end κατά το tracking πολύ δύσκολα βλέπω να αντικαθίσταται.
12ΑΧ7 συμφωνούμε ;)

ειδικά σε ότι αφορά τα eq......νομίζω πως είναι ιδιαίτερα χρήσιμα (τα plugins) ως "χειρουργικά" εργαλεία για μικροεπεμβάσεις ακριβείας αλλά απέχουν αρκετά από το να αποκτήσουν χαρακτήρα.....ειδικά στα eq ορισμένες προσωμειώσεις (...πιο φτηνιάρικες ;D ;D) αγγίζουν τα όρια του γελοίου....

 
μην με παρεξηγήσεις, είμαι σίγουρος οτι εσύ μπορείς και το κάνεις μια χαρά
προς θεου αρχηγε μου δεν σε παρεξηγω!

προσωπικα ειμαι απο τους ''αναρχικους" που πιστευουν οτι μιξαροντας σε ενα απλο δωματιο τα αποτελεσματα ειναι πιο "ρεαλιστικα" απο το να μιξαρεις σε ενα τελειο απο ακουστικης πλευρας στουντιο,μια και ο πολυς ο κοσμος μεσα σε απλα δωματια ακουει μουσικη... ;D ;D 

τα θελω ολα οταν μιξαρω και τις ατελειες μου και τα στασιμα μου the whole works!! ;D ;D

εξαλλου οι εκατονταδες.... χρυσοι μου δισκοι (στην....εκκλησια ;D) το αποδεικνυουν.. :) :) :) :) ;D ;D ;D

εξω απο πλακα το mixing πιστευω οτι ειναι καλυτερα να γινεται απο διαφορετικο ατομο απο οτι το tracking (και το mastering απο διαφορετικο ατομο απο οτι το mixing :)),βεβαια δεν σου κρυβω οτι τις περισσοτερες φορες αφου μιξαρω κατι στο σπιτι μου περναω και μια βολτα για να το ακουσω και στο κανονικο στουντιο... ;D

στο tracking ομως (ειδικα στα ντραμς & στις φωνες γιατι στις κιθαρες εχω βρει μια τρελλη ισσοροπια μεταξυ των φτηνων ribbon μικροφωνων μου της m audio 410 μου και των ενισχυτων μου που δεν την ξεπερνα ουτε ο Bobby Rock... ;D ;D & την οποια συχνα-πυκνα χρησιμοποιω...) θελω στουντιο πως να το κανουμε

 
Superfunk είπε:
εξω απο πλακα το mixing πιστευω οτι ειναι καλυτερα να γινεται απο διαφορετικο ατομο απο οτι το tracking (και το mastering απο διαφορετικο ατομο απο οτι το mixing :)),βεβαια δεν σου κρυβω οτι τις περισσοτερες φορες αφου μιξαρω κατι στο σπιτι μου περναω και μια βολτα για να το ακουσω και στο κανονικο στουντιο... ;D
+1000

στο tracking ομως (ειδικα στα ντραμς & στις φωνες γιατι στις κιθαρες εχω βρει μια τρελλη ισσοροπια μεταξυ των φτηνων ribbon μικροφωνων μου της m audio 410 μου και των ενισχυτων μου που δεν την ξεπερνα ουτε ο Bobby Rock... ;D ;D & την οποια συχνα-πυκνα χρησιμοποιω...) θελω στουντιο πως να το κανουμε
...ειδικά για τις κιθάρες συμφωνώ απόλυτα...έχω ακούσει πολύ κάλα αποτελέσματα από home δουλειές ειδικά όταν ο close mic'ed ήχος είναι το ζητούμενο.....νομίζω στο θέμα κιθάρα αυτό που μπορούν να προσφέρουν τα commercial studio ειναι περισσότερες επιλογές ηχοχρωμάτων (ενισχυτές, μικρόφωνα, προενισχύσεις,χώρος) κάτι που όμως δε νομίζω πως έχει ιδιαίτερη σημασία όταν ο μουσικός έχει κατασταλάξει πλήρως στον ήχο του και κατέχει τόσο τον εξοπλισμό όσο και την γνώση για να τον "αποτυπώσει" ηχοληπτικά

 
ειδικά όταν ο close mic'ed ήχος είναι το ζητούμενο.....νομίζω στο θέμα κιθάρα αυτό που μπορούν να προσφέρουν τα commercial studio ειναι περισσότερες επιλογές ηχοχρωμάτων (ενισχυτές, μικρόφωνα, προενισχύσεις,χώρος) κάτι που όμως δε νομίζω πως έχει ιδιαίτερη σημασία όταν ο μουσικός έχει κατασταλάξει πλήρως στον ήχο του και κατέχει τόσο τον εξοπλισμό όσο και την γνώση για να τον "αποτυπώσει" ηχοληπτικά
ακριβως το "προβλημα" ομως απο την  μικρη πειρα που εχω ειναι οτι ελαχιστοι κιθαριστες εχουν κατασταλαξει στον ηχο τους οποτε οντως για τη μεγαλη πλειοψηφια τους ενα περιβαλλον στουντιο ειναι καλυτερο (εξαλλου δεν ειναι αναγκη να τραβηξουν και ολοι τα πανδεινα που τραβηξα εγω για να κατασταλλαξω στον ηχο μου,μερικοι αρεσκονται στις ετοιμες και δοκιμασμενες λυσεις...και πολυ καλα κανουν)

 
Superfunk είπε:
προσωπικα ειμαι απο τους ''αναρχικους" που πιστευουν οτι μιξαροντας σε ενα απλο δωματιο τα αποτελεσματα ειναι πιο "ρεαλιστικα" απο το να μιξαρεις σε ενα τελειο απο ακουστικης πλευρας στουντιο,μια και ο πολυς ο κοσμος μεσα σε απλα δωματια ακουει μουσικη... ;D ;D 

τα θελω ολα οταν μιξαρω και τις ατελειες μου και τα στασιμα μου the whole works!! ;D ;D
με εξαίρεση την τελευταία φράση που υπογράμμισα και θεωρώ πως ως προσωπική άποψη και επιλογή δεν σηκώνει αμφισβήτηση ;) ...με το πρώτο μέρος θα διαφωνήσω..και μάλιστα ριζικά ;D ;D ;D

Θεωρώ πως πρόκειται για "αστικό μύθο" έντέχνως καλλιεργημένο από πολλούς και διάφορους για πολλούς και διάφορους λόγους....

 
κάτι ακόμα..

Θεωρώ πως στην αξιολόγηση του θέματος αυτού, σημαντικό ρόλο παίζει και το υλικό. Σε μία αραιή ενορχήστρωση είναι ευκολότερο να "ακουστεί" η ανώτερη ποιότητα των αναλογικών επεξεργαστών απ' ότι σε μία ενορχήστρωση που παίζουν διαρκώς 30 κανάλια. Στα λίγα κανάλια είναι πιο διακριτός ο χαρακτήρας και ο όγκος που προσφέρουν οι αναλογικοί επεξεργαστές, απλά γιατί το αυτί μας μπορεί να ξεχωρίσει τις ηχητικές πληροφορίες ευκολότερα. Κάποιοι ενεδεχομένως να υποστηρίζουν το ακριβώς αντίθετο και να θεωρούν ότι το πράγμα λειτουργεί σωρευτικά, δλδ. όσο περισσότερα κανάλια περνάνε από high end τόσο πιο "ακριβό" και το αποτέλεσμα.

Επίσης έχει σημασία και ο ρόλος της κάθε πηγής στην ενορχήστρωση. Δε θα πας να περάσεις ένα σέηκερ μέσα από το neve, τη στιγμή που πρέπει να επιφυλάξεις έξτρα περιποίηση στα lead vocals.

Mε τα δύο αυτά παραδείγματα, θέλω να δείξω πως υπάρχει και μία σχέση αναλογικότητας στο πλαίσιο κάθε ενορχήστρωσης, οπού ο σωστός ηχολήπτης θα πρέπει να κάνει τις επιλογές των εργαλείων του, έχοντας τη συνολική εικόνα στο μυαλό του από πριν.

 
ΟΥΑΟΥ το θέμα πήρε φωτία.

Συμφων'ω κατά ένα πολυ μεγάλο ποσοστό σε αυτά που έχουν λεχθεί εδώ μέσα. Nikodemos ξέρω πολυ καλά ότι συμφωνείς μαζί μου στο θέμα ευλιξία της ψηφιακής τεχνολογίας και να είσαι απόλυτα σίγουρας ότι διαβάζω πολυ προσεκτικά το κάθε ποστ.

Πάντως αυτό που έχω να πώ είναι μόνο ένα πράγμα ότι αν πήγαινα την δουλεία μου σε ένα στούντιο θα την πήγαινα σε κάποιον που ξέρει βαθύτατα το θέμα , και όχι σε κάποιον που απλώς έχει γεμισεί το στούντιο του με άριστο εξοπλισμό.

Εξάλλου πιστεύω ότι ένα μουσικό για να λέγεται καλός , πρέπει να είναι άριστος σε όλα - τα πάντα και να μην εμπιστεύεται την δουλειά του σε κανένα άλλο. Στην μάχη γνώση VS εξοπλισμού , ο εξοπλισμός  κατατροπώνεται πολύ εύκολα. Δυστηχώς ακόμα και με καλό εξοπλισμο , τα κομμάτι που κυκλοφορούν μόνο καλά δεν είναι. Όλοι πια ψάχνουνε την εύκολη λύση.

Απο εκεί και πέρα όλοι έχουν τον εξοπλισμό τους περισσότερο ή λιγότερο , αν δεν στρώσεις όμως κώλο και δεν είσαι σουπερ προσεκτικός , σίγουρα δεν μπορείς να λές ότι έχεις εξαντλήσει τις δυαντότητες ενός εργαλείο είται είναι software είται είναι αναλογικό.  Για μένα εκεί είναι το πρόβλημα και όχι αν κάτι είναι αναλογικό ή όχι.

 
12AX7 είπε:
κάτι ακόμα..

Θεωρώ πως στην αξιολόγηση του θέματος αυτού, σημαντικό ρόλο παίζει και το υλικό. Σε μία αραιή ενορχήστρωση είναι ευκολότερο να "ακουστεί" η ανώτερη ποιότητα των αναλογικών επεξεργαστών απ' ότι σε μία ενορχήστρωση που παίζουν διαρκώς 30 κανάλια. Στα λίγα κανάλια είναι πιο διακριτός ο χαρακτήρας και ο όγκος που προσφέρουν οι αναλογικοί επεξεργαστές, απλά γιατί το αυτί μας μπορεί να ξεχωρίσει τις ηχητικές πληροφορίες ευκολότερα. Κάποιοι ενεδεχομένως να υποστηρίζουν το ακριβώς αντίθετο και να θεωρούν ότι το πράγμα λειτουργεί σωρευτικά, δλδ. όσο περισσότερα κανάλια περνάνε από high end τόσο πιο "ακριβό" και το αποτέλεσμα.
σωστό μεν αλλά ισχύει και το αντίθετο...σε μια φορτωμένη ηχογράφηση με πολλά κανάλια ταυτόχρονα οι κακοί δυναμικοί επεξεργαστές (είτε αναλογικοί είτε ψηφιακοί...δεν έχει σημασία...το μάπα είναι μάπα ;D) θα επιδεινώσουν την κατάσταση, αφενός γιατί θα έχουν αποτύχει στον ρόλο τους , δηλαδή στο μοίρασμα και τον έλεγχο της δυναμικής περιοχής και αφετέρου γιατί τα όποια τεχνικά τους μειον (θόρυβος, ανεξέλεγκτο clipping, αρμονική παραμόρφωση-the bad one ;D κλπ) θα λειτουργείσουν αθροιστικά δημιουργώντας ένα θολό, παραμορφωμένο, unfocused συνολικό mix

 
nikodemos είπε:
ααααααααααα ασχολειθείτε λίγο και με κομπρέσορες βρε παιδιά ;D ;D ;D ;D ;D ;D   
Κάτι παρεμφερές... Πρίν από καμμιά 10αριά χρόνια είχα ηχογραφήσει ένα Roland JP-8000 σε ένα στερεοφωνικό SANYO (σε κασέτα... χρωμίου  ;D ;D) αλλά το παράκανα επίτηδες, με τα levels στα κόκκινα και δεν συμμαζεύεται. Μετά, κατά την ακρόαση, διαπίστωσα ότι οι χαμηλές/χαμηλομεσαίες συχνότητες από το JP-8000 ήταν στην κυριολεξία απίστευτες!! Οι υψηλές συχνότητες είχαν κουτσουρευτεί βεβαίως (αναμενόμενο λόγω των χαρακτηριστικών της ταινίας) και είχαν αποκτήσει εκ τούτου μία muffled ποιότητα (μουντή - όχι τόσο δαιυγής όσο θα ήθελα).

Κάτι που με οδηγήσε, από τότε να αναρωτηθώ, αν και κατά πόσο το αποτέλεσμα θα μπορούσε να είναι πολύ πιο επαγγελματικό, δηλαδή να διατηρήσω τις ογκώδεις μπάσες συχνότητες, χωρίς να έχω αυτό το sizzling effect που έχουν σχεδόν όλα τα ψηφιακά synthesizers. Και ταυτόχρονα να έχω και την διαύγεια στις υψηλές συχνότητες. Ουσιαστικά δηλαδή είχα κατά νου την παράλληλη συμπίεση (καθότι η ταινία παρέχει ούτως ή άλλως μία x συμπίεση), χωρίς να ξέρω τον όρο. Κάποια tape simulation plugins που έχω δοκιμάσει κατά καιρούς δεν μου έδωσαν το ηχόχρωμα που ήθελα παρά άφηναν ... υπόνοιες ας πούμε.

Οπότε χαίρομαι ιδιαιτέρως που υπάρχει πλέον το AnaMod ATS-1 το οποίο κάποια στιγμή πρέπει να γίνει δικό μου, για να κάνω αυτά που πριν χρόνια τα έκανα σε κασέτες (και γέμισα και τον τόπο...  ;D)

Σε αυτό το thread:

http://www.noiz.gr/index.php?topic=156430.0

έχω αναφέρει κάποιες απόψεις μου σχετικά με την παράλληλη συμπίεση. Νικόδημε (ή όποιος άλλος ενδιαφέρεται) διάβασέ το και σχολίασε επ' αυτού αν θες.

:)

 
Last edited:
kilon είπε:
Στην μάχη γνώση VS εξοπλισμού , ο εξοπλισμός  κατατροπώνεται πολύ εύκολα.
Αυτό είναι τόσο αυτονόητο, που η παράμετρος γνώση πρέπει να βγαίνει έξω από την εξίσωση. Συγκρίνουμε τι μπορεί να κάνει ένα άτομο (μία γνώση δηλαδή), αναλόγως των εργαλείων που διαθέτει. Δεν συγκρίνουμε έναν καλό γνώστη με μέτρια εργαλεία με κάποιον άσχετο με σουπερ εργαλεία  ;)

 
12AX7 είπε:
Αυτό είναι τόσο αυτονόητο, που η παράμετρος γνώση πρέπει να βγαίνει έξω από την εξίσωση. Συγκρίνουμε τι μπορεί να κάνει ένα άτομο (μία γνώση δηλαδή), αναλόγως των εργαλείων που διαθέτει. Δεν συγκρίνουμε έναν καλό γνώστη με μέτρια εργαλεία με κάποιον άσχετο με σουπερ εργαλεία  ;)
Αν αυτό αλήθευε φίλτατε , δεν θα είχαμε 1 Thread για την τεχνική για κάθε 1000 threads για εξοπλισμό.

Βασικά μια φόρα που έψαχνα μαζικώς άθρα για την μίξη με εντυπωσίασε τα πόσα ελάχιστα υπάρχουν και ότι αυτά που υπάρχουν λένε λίγο πολύ τα ίδια πράγμα , και μερικά πολύ αυτονόητα.

Σόρρυ αλλά δεν βλέπω απολύτως τίποτα γύρω που να αποδεινύει ότι η γνώση απολαμβάνει την σοβαρότητα που της αναλογεί μάλλον ακριβές το αντίθετο , βλέπω ότι πίανουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος.

 
kilon είπε:
Σόρρυ αλλά δεν βλέπω απολύτως τίποτα γύρω που να αποδεινύει ότι η γνώση απολαμβάνει την σοβαρότητα που της αναλογεί μάλλον ακριβές το αντίθετο , βλέπω ότι πίανουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος.
Μα δεν είπα αυτό εγώ. Είπα ότι ορθό είναι να συγκρίνουμε όμοια πράγματα. Εξοπλισμό με εξοπλισμό, όχι εξοπλισμό με γνώση.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top