• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Compressor/Limiter

mariostz

Νέο μέλος
16 Οκτωβρίου 2007
273
1
0
Εχω μπερδευτει λιγο... Υπαρχει ουσιαστικη διαφορα μεταξυ των δυο; Αν ναι ποια; Αν οχι τοτε γιατι υπαρχουν plugin και των δυο ειδων; Που ακριβως μεσα σ'ενα προτζεκτ εχει την θεση του το καθενα;

 
Βρήκα ένα άρθρο το οποίο μιλάει γενικά για compressor/limiter (όχι συγκεκριμένα για τα πετάλια της κιθάρας), αλλά φαντάζομαι ότι ισχύει και για τα πεταλάκια.

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Blog&file=page&op=viewPost&pid=528]

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Blog&file=page&op=viewPost&pid=528

Ελπίζω να βοήθησα.  :)

 
...μα ο συνφορουμίτης δεν ρωτά για πεταλάκια: ρώτησε για ένα mix project στο Recording & PA section του φόρουμ.

Άφθονο υλικό ονλάιν - ξεκίνα από αυτά:

http://www.soundonsound.com/sos/1996_articles/apr96/compression.html

http://www.soundonsound.com/sos/jun99/articles/mixcomp.htm

http://www.soundonsound.com/sos/sep09/articles/compressionmadeeasy.htm

http://www.soundonsound.com/sos/dec00/articles/adcompression.htm

http://www.soundonsound.com/sos/jan01/articles/advanced.asp

O limiter είναι ένα είδος compressor με αρκετά έως πολύ ψηλές τιμές ratio και attack. Το ratio επιθυμούμε να είναι μεγάλο έτσι ώστε να εξισώνονται απροβλημάτιστα και αρκετά μεγάλα επίπεδα σήματος, και το attack γρήγορο έτσι ώστε να δρα πιο γρήγορα από έναν συνηθισμένο compressor χωρίς να αφήνει καθόλου κορυφές να περνούν. Mπορεί να είναι ήπιος ("soft limiting") χωρίς να επιδρά άγρια στην dynamic range αλλά απλά χωρίς να είναι πολύ παρεμβατικός να αποτρέπει τα μεγάλα transients να περνούν πάνω από ένα "σκαλοπάτι" , ή πολύ περιοριστικός ("hard limiting") ή απαγορευτικός στα πάντα ("brickwall").

Τα ανωτέρω άρθρα μιλούν και για την διαφορά compressor-limiter, πχ:

Within Limits
We are often told that a limiter is simply a compressor with an infinitely high ratio, so that once a signal reaches the threshold, it is prevented from exceeding it. This is pretty much true, but in this digital age where even very short periods of clipping may not be acceptable, a regular compressor is unlikely to be able to act fast enough to function as an effective limiter — fast transients can pass through a system before your compressor is able to react, and this can result in clipping at your A-D conversion stage. In the days of analogue tape, this didn't matter so much, as short periods of analogue overload tended to be inaudible, but some digital systems can't cope with any clipping at all, however brief. In such situations, a dedicated, fast-acting limiter is the best bet.

In order to control signal peaks without affecting a sound's subjective level, some digital limiters may be programmed to allow a certain number of samples to clip before the level is reduced. In situations where the equipment next in line doesn't object to short periods of clipping, this can actually make the material seem much louder, though, as a rule of thumb, the period of clipping should be less than 1mS, which is equivalent to 44 consecutive samples at the sampling rate of CD-quality audio. However, if frequent clipping is expected, then the maximum length of clipped signal should be reduced to below 10 samples, as research indicates that repeated clipping within a short space of time is more audible than widely spaced instances of clipping. Some limiters emulate analogue soft clipping, where the top few dBs of any peaks are rounded off rather than clipped. Soft clipping can also help preserve the impression of loudness, though the effect can be audibly unpleasant if the signal is forced into limiting for more than very brief periods of time.
 
Μαλιστα...Ωραια αρθρα. Ετσι λοιπον ενας limiter εχει καποια αλλη χρηση εκτος απο το τελος του mastering chain;

 
Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αποφευχθεί οverloading κάποιου σταδίου που ακολουθεί, είτε για να αποφευχθεί ζημιά είτε κάποιο μη επιθυμητό clipping που θα ακουστεί άσχημα.

 
...μα ο συνφορουμίτης δεν ρωτά για πεταλάκια: ρώτησε για ένα mix project στο Recording & PA section του φόρουμ.
Ζητώ συγγνώμη εάν ήταν άκυρη η απάντησή μου. Απλά θεώρησα ότι το άρθρο που παρέθεσα (έκανα και λάθος στην εισαγωγή του συνδέσμου  :-[) και εξηγούσε το τι είναι compressor/limiter και τι κάνει το καθένα τους, θα βοηθούσε.  :)

Παραθέτω πάλι τον σύνδεσμο του άρθρου για να μην είναι λάθος.

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Blog&file=page&op=viewPost&pid=528

 
mariostz είπε:
Μαλιστα...Ωραια αρθρα. Ετσι λοιπον ενας limiter εχει καποια αλλη χρηση εκτος απο το τελος του mastering chain;
φυσικα και εχει,μπορεις καταρχην να αποφυγεις το clipping στα επιμερους καναλια που μιξαρεις ή απλα να τους δωσεις punch & ενταση χωρις να κλιπαρουν.

 
http://en.wikipedia.org/wiki/1176_Peak_Limiter

Κλασσικο μηχανημα(βγαινει και σε plugin), απιστευτα τυμπανα(ειδικα toms) , αλλα και αλλες χρησεις, φαντασου οτι ειναι standard επιλογη του satriani εδω και χρονια, αλλα και για πολλους αλλους Producers,Musicians......

 
geodimitri είπε:
Ζητώ συγγνώμη εάν ήταν άκυρη η απάντησή μου. Απλά θεώρησα ότι το άρθρο που παρέθεσα (έκανα και λάθος στην εισαγωγή του συνδέσμου  :-[) και εξηγούσε το τι είναι compressor/limiter και τι κάνει το καθένα τους, θα βοηθούσε.  :)
Kανένα πρόβλημα - σιγά τη συγγνώμη ντε... κουβέντα κάνουμε! :)

 

Trending...

Νέα θέματα