Ποιο compressor pedal?

Το EHΧ εχει εφεση στο country/funk.

To keeley ειναι σχεδιασμενο να αποδιδει εξισου (ή και περισσοτερο) σε βρωμικο ηχο. Εαν παρατηρησεις τα demos, τα περισσοτερα ειναι με βρωμικο ηχο, σε αντιθεση με εκεινα του ehx που ολα ειναι με καθαρο.

Για παραδειγμα, δες εδω








 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ντεν μου κριάζεται κομπρέσορας καρντιά μου. Ούτε στους περισσότερούς μας. Νομίζουμε ότι μας χρειάζεται. Είναι γνωστά χρόνια τώρα αυτά.

Ο κομπρέσσορας για κιθάρα ήταν πετάλι που δημιουργήθηκε με αυτόν ακριβώς το σκοπό (υπόσχεση sustain και φρούδες ελπίδες στο κιθαριστικό πόπολο). ?

Με compressor έπαιζα για πολύ καιρό επειδή ο μπατζανάκης της συννυφάδας του ξαδέρφου μου ειχε πει κάποτε ότι ο Edge και ο Mark Knopfler έπαιζαν με κομπρέσορα. (Που μπορεί να έπαιζαν, αλλά εγώ δεν ήμουν ουτε ο ένας ούτε ο άλλος).

Οι μπασίστες ναι. Τον χρειάζονται. Και οι τραγουδιστές.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ντεν μου κριάζεται κομπρέσορας καρντιά μου. Ούτε στους περισσότερούς μας. Νομίζουμε ότι μας χρειάζεται. Είναι γνωστά χρόνια τώρα αυτά.

Ο κομπρέσσορας για κιθάρα ήταν πετάλι που δημιουργήθηκε με αυτόν ακριβώς το σκοπό (υπόσχεση sustain και φρούδες ελπίδες στο κιθαριστικό πόπολο). ?
Αχ και δεν μπορώ τα αξιώματα.
Αν παίζεις με φουλ δυναμικές - blues σόλα λόγου χάρη, σύμφωνοι, δεν το χρειάζεσαι γιατί σου αφαιρεί εκφραστικότητα.(χωρίς να είναι και απαραίτητο ότι δεν θα σου κάνει δουλειά για κάτι άλλο - γι' αυτό τα πετάλια έχουν ον/οφφ, για να τα χρησιμοποιείς κατά το δοκούν ως εργαλεία ήχου).
Πάντως κομμάτια σαν το παρακάτω (και άλλο ένα εκατομμύριο funk κσι reggae tunes) είναι ακατόρθωτο να τα παίξεις γκρουβάτα και στρωτά χωρίς ένα κάποιο κομπρεσάρισμα στον ήχο του ρυθμικού μέρους γιατί η απειροελάχιστη διακύμανση στη δυναμική της κιθάρας θα δημιουργήσει χάβρα πίσω από τον τραγουδιστή.
 




 
Με compressor έπαιζα για πολύ καιρό επειδή ο μπατζανάκης της συννυφάδας του ξαδέρφου μου ειχε πει κάποτε ότι ο Edge και ο Mark Knopfler έπαιζαν με κομπρέσορα.




Και δεκαδες αλλοι κιθαριστες ειδικα πριν γινουν της μοδας ,και δικαιως, οι  μικροι ενισχυτες.

Εγω ΗΜΟΥΝ φανατικος χρηστης & τον χρησιμοποιούσα σαν always on πεταλι οταν έπαιζα με μεγαλους ενισχυτες (50-100 βαττ) για να "ξυπνα" τον ενισχυτη σε εντασεις γυρω στο 2-3 που ειναι και οι  "επιτρεπτες"εντασεις για αυτα τα watt.. ωστε να εχω "ζωντανο" καθαρο ηχο.

Απο τη στιγμη που χρησιμοποιω πλεον ενισχυτες 5-18 βαττ που απο το   "1,5" εως και το "2,5" ακουγονται υπεροχα καθαρα μια και κομπρεσαρουν φυσικα δεν μου χρειαζονται πλεον. 

Αν παιζεις ΚΑΘΑΡΑ & country inspired  (οπως ο Knopfler) και κυριως ρυθμικη με πολλα εφε (οπως ο Edge) ή funk ,ειδικα σε στυλ Frusciante ειναι must (δεν θα υπηρχε το Blood Sugar Sex Magic χωρις τον Dynacomp)

Αν παιζεις blues ή classic ροκ ,η γενικα μουσικη επηρεαΖμενη απο αυτα τα ειδη,  (οπως η συντριπτικη πλειοψηφια εδω μεσα) οχι δεν χρειαζεται.

O CS3 ειναι μια χαρα κομπρεσσορας ειδικα για modern country (ολος ο Brent Mason με CS3 ειναι) & λειτουργει πολυ ωραια και σαν booster με χαμηλα το compression.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@Πνοή και Νύξη
Τι μου ρθε τώρα... έβλεπα χτες το rig του Tyler. Aκου το ρυθμικό και το σόλο του - και πες μου αν σε ενοχλεί αυτός ο κομπρέσορας που έχει ο τύπος στο κομμάτι.
 




 
Ντεν μου κριάζεται κομπρέσορας καρντιά μου


Το τι χρειαζεσαι, το ξερεις καλυτερα απο τον καθεναν. Δεν προσπαθω να σε πεισω για κατι.

Εχω ενα κομπρεσσορακι, των 25 ευρω, με ενα knob. Το εχω always on στην αρχη της αλυσιδας, στο μινινουμ. Οποτε το εχω κλειστο ο ηχος μου απλα δεν με ευχαριστει. Δεν κουδουνιζει, που λεμε.

Προσπαθησα για καμια 10 μερες να τον υποκαταστησω με booster, αλλα δεν επαιρνα αυτο που ηθελα σε ηχους clean to mid gain.

Το επανεφερα, προχθες και ειδα το φως το αληθινο. Δεν θα χρειαζομουν κατι καλυτερο απο αυτο, αλλα στο μινιμουμ που το εχω επεμβαινει στο ηχο αρκετα. Δεν εχει καλη κλιμακωση.

Αρα, συντομα με βλεπω με εναν "φυσιολογικο" κομπρεσορα, τοσο για always on στο σπιτι, οσο και για εγγραφες. Δεν εχουν ολοι οι ενισχυτες μου αναγκη για κομπρεσιον. Πχ o ac10 κομπρεσαρει πολυ απο μονος του. Ο ΤΜ18 χρειαζεται. Ο OR20 ειναι πολυ στεγνος και χρειαζεται, ειδικα με single coils. Ο vht που παιζω σπιτι δεν χρειαζεται, εκτος κι εαν εχω το volume κατω απο 1 (παιζω μονιμα κατω απο το 1).

Δεν με ενδιαφερει τι κανουν οι αλλοι, οι επαγγελματιες. Δεν εχω ποτε κοιταξει video με rig καποιου. Ουτε ξερω ποσοι, γιατι, και πως χρησιμοποιουν ενα κομπρεσσορα. Ξερω οτι μου αρεσει ο ηχος μου στο σπιτι με αυτον.

Σε λαιβ, πιθανον να μη τον επαιρνα καν. Εκει παιζω με τερμα ενισχυτη και διπλους μαγνητες, συνηθως. Δεν θα μου χρειαζοταν.

 
Το τι χρειαζεσαι, το ξερεις καλυτερα απο τον καθεναν. Δεν προσπαθω να σε πεισω για κατι.

Εχω ενα κομπρεσσορακι, των 25 ευρω, με ενα knob. Το εχω always on στην αρχη της αλυσιδας, στο μινινουμ. Οποτε το εχω κλειστο ο ηχος μου απλα δεν με ευχαριστει. Δεν κουδουνιζει, που λεμε.

Προσπαθησα για καμια 10 μερες να τον υποκαταστησω με booster, αλλα δεν επαιρνα αυτο που ηθελα σε ηχους clean to mid gain.
Μήπως χρειάζεσαι μια καλή φαζ γερμανίου;

 
Χάρμα είναι ο Tyler, δεν με ενοχλεί κατι, όπως κι εσένα δεν σε ενοχλεί φαντάζομαι ο κομπρεσορας που δεν εχει ο παρακατω. Τυχαιο παραδειγμα.




 
Σε λαιβ, πιθανον να μη τον επαιρνα καν. Εκει παιζω με τερμα ενισχυτη και διπλους μαγνητες, συνηθως. Δεν θα μου χρειαζοταν.
Γιώργο δες μιαν εκδοχή, που έχει δουλέψει για μένα - βέβαια, το συγκεκριμένο rig ήταν για μια funk/soul μπάντα που επαιζα, παρόμοια όμως τον χρησιμοποιώ και στο δικό μου σχήμα που παίζουμε garage-blues.
Δεν βάζω τον κομπρέσορα στην αρχή του rig, αλλά κάπου στη μέση - εδώ τον έχω πριν το drive (είναι το καφέ πεταλάκι με τα δυο knobs πριν το direct drive) .
Eίναι always on, με χαμηλωμένο το κομπρεσάρισμα, ίσα ίσα για να μην αρπάζουν τα ακόρντα μου πάνω από τις δυναμικές της μπάντας και για να μπορώ να τραγουδάω χωρίς να προσέχω μη μου φύγει κανένα πιο δυνατό ακόρντο. Σετάρω δηλαδή όλο τον ήχο μου με τον κομπρέσορα πάντα αναμμένο και με χαμηλό compressing.
Συνέπεια είναι πως όταν θέλω να σολάρω, τον ΚΛΕΙΝΩ, και έτσι παίρνω ένταση (τον χρησιμποιώ δηλ. και σαν limiter), ίσως πιο πολύ drive (αφού περνάει πιο πολύ σήμα στο OD), δυναμικές της πένας kai toy volume της κιθάρας, και πιο έντονα εφέ - εδώ έχω ΠΡΙΝ τον κομπρέσορα το autowah της Mooer και ένα autofilter / octaver του Tsakalis (λόγω φανκιάς!).

Στο σχήμα μου, επειδή παίζω με δυο drive, τον χρησιμοποιώ και ανάμεσα στα δυο drive με αντίστοιχο τρόπο, νομίζω ότι έτσι αποκτά χρησιμότητα και σαν fat boost για το δεύτερο gain stage, και σαν limiter αν παίξω μόνο με το πρώτο drive (και κλείσω τον κομπρέσορα για να σολάρω μόνο με το πρώτο drive, όπως με το funk rig).

 

34861204_637461703262792_6988104548724244480_o.jpg

 
Μιχαλη, ενδιαφερουσα εκδοχη, οντως.

Στα λαιβ (που δεν ειναι και πολλα), προσπαθω να κρατω οσο γινεται πιο απλο το rig. Παιρνω βρωμα απο τον ενισχυτη, και ενεργοποιω μονο ενα od, για crunch και lead ηχο. 

Το 99% τη χρησης του θα ειναι σπιτι...

Μήπως χρειάζεσαι μια καλή φαζ γερμανίου;




Δεν τη χρειαζομαι. Θα ηθελα μια καποτε.

Σιγουρα δεν μου λυνει το παρον "προβλημα", καθως θελω transpsrency.

 
Η ένστασή μου ρε παιδιά, αφορά το gimmick που λεγεται blend knob σε κομπρέσορα για κιθάρα.

Parallel compression σε κιθάρα; Δηλ. τεχνικές που χρησιμοποιούνται σε mastering και σε μιξεις για να δώσουν παλμό στο μιξ και δη με πολύπλοκες διαδικασίες; Πήγα και το έπαιξα. Κάπου μεγαλώνω και βρισκω οτι όλα αυτά ξεφεύγουν από τον έλεγχο. Αν δεν σου αρεσει Γιώργο ο ήχος σου χωρίς το κομπρεσορακι τοτε κάτι άλλο παει στραβά στην αλυσιδα σου. Δεν είναι δυνατόν να θέλεις transparency στον κομπρεσορα θεωρώντας οτι με το blend θα το έχεις. Αν θες να κρατήσεις την ατάκα σου, θα ρυθμισεις το attack. Δεν θα βάλεις την "dry ατάκα" σου στο μιξ θεωρώντας οτι αυτο επιτυγχάνεις.

Όλοι το γνωριζουμε οτι στα κιθαρογκατζετ ειμαστε μανουλες. Οπως και στα snake oil και στους αστικούς μύθους( το blood sex sugar magik δεν βασιστηκε στο mxr, βασιστηκε στη μαεστρία του Rick Rubin και στον εγκλεισμό τεσσάρων θηρίων γεματων μουσική ενεργεια και -ίσως- καποια drugs. Είχα διαβασει ότι μονο στο Under the bridge χρησιμοποιήθηκε πετάλι compressor, κι αυτό το cs-1 ή 2. Και για τον knopfler τα ίδια. Κάπου καποτε γράφτηκε ένα orange squeezer και τρέξαμε ολοι να το πάρουμε ).

Θέλω να πω και funk μπορείς να παιξεις και soul και reggae χωρίς. Αλλά και με. Αρκεί να ξέρεις γιατί το θελεις, όπως πολύ ωραία το δουλεύει και το χειρίζεται ο @Tamtam

Αυτό ειναι το pedalboard του μεγαλυτερου funk κιθαριστα στον κοσμο.

c368183a1dc4e5b28c9dbeb5aaf41a73.jpg

Μήπως χρειάζεσαι μια καλή φαζ γερμανίου
Όχι μία. Όλες.

Ο κομπρέσορας γιατί είναι σερνικός;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν τη χρειαζομαι. Θα ηθελα μια καποτε.

Σιγουρα δεν μου λυνει το παρον "προβλημα", καθως θελω transpsrency.
Σου είχα δώσει μια συμβουλή κάποτε. Μην βιάζεσαι. 




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αν δεν σου αρεσει Γιώργο ο ήχος σου χωρίς το κομπρεσορακι τοτε κάτι άλλο παει στραβά στην αλυσιδα σου.


Μια χαρα ειναι η αλυσιδα μου. Το θεμα ειναι οτι στο 97% του χρονου που διαθετω, παιζω σε πολυ χαμηλες εντασεις σπιτι και ο ηχος ειναι ψοφιος. Ειναι απλο. Και μονος τροπος να εξισορροπησω τη "χασουρα" ειναι λιγο compression. Διδει ολο το sparkle και το fullness που λειπει απο τα αυτια μου. Και η κινεζια που εχω με καλυπτει σε πολυ μεγαλο ποσοστο. Με τρωει η τσεπη μου για κατι καλυτερο.

Οταν "ανοιγω" τους ενισχυτες, ολα ειναι μελι γαλα, εκτος απο τον καθαρο ηχο σε καποιους, που θελει και παλι compressor.

Το blend σε βγαζει απο την λογικη ασπρο και μαυρο. Σε παει στο γκρι. Και τερμα χαμηλα να εχεις το attack, παλι ο ηχος αλλαζει. Η ατακα αλλαζει. Ασε που (καλα κανει και) δεν εχει attack knob το keeley. Θα το ειχα μονιμα κλειστο.

Αυτη θα ειναι η χρηση που τον προοριζω, συν τις εγγραφες σε παραγωγες. Και σιγουρα στην πορεια, με μπολικο πειραματισμο, θα του βρω κι αλλη χρησιμοτητα. Τα αρσενικα, εξαλλου, παντου μπορουν να φανουν χρησιμα. Τα θυληκα να φοβασαι.

23 minutes ago, Nestoras said:

Σου είχα δώσει μια συμβουλή κάποτε. Μην βιάζεσαι. 




Το germ. fuzz θα το χρησιμοποιουσα ανετα σε λαιβ. Πολυ ωραιο, και του γουστου μου γενικοτερα. Στις εντασεις που παιζω σπιτι, θα ακουγεται χαλια. Γιαυτο δεν πηρα ακομη. Ασε που δεν μπορω τις μπαταριες....

 
Με τρωει η τσεπη μου για κατι καλυτερο.


Αφού παίζεις σπίτι δεν σε νοιάζει ο όγκος του πεταλιου.

Χτύπα τον tube Blackfinger που σου πρότεινα,κάπου θα τον βρεις μεταχειριΖμενο.

Θα με θυμηθείς...

 
Η ένστασή μου ρε παιδιά, αφορά το gimmick που λεγεται blend knob σε κομπρέσορα για κιθάρα.

Parallel compression σε κιθάρα; Δηλ. τεχνικές που χρησιμοποιούνται σε mastering και σε μιξεις για να δώσουν παλμό στο μιξ και δη με πολύπλοκες διαδικασίες;
O Tone Press πάντως της Barber Electronics είναι από τα καλύτερα μηχανήματα parallel compressor σε πετάλι (και ο πρώτος που το έφτιαξε νομίζω). Πολύ θα ήθελα να είχα έναν...
Mην ακυρώνεις όλο το innovation ανθρώπων που το παίδεψαν για να ακουγομαστε καλύτερα, επειδή εσύ δεν ορέγεσαι ένα κομπρεσοράκι!

http://www.barberelectronics.com/tonepress.htm

 
Με τρωει η τσεπη μου
Ε αυτο λέω κι εγώ απ' την αρχή ντε. 

Μήπως θες ένα ζευγάρι ΚΑΛΑ ακουστικά; Δεν ξέρω σε πόσο χαμηλή ένταση δουλεύεις τον ενισχυτή αλλά για μένα το να αγορασεις κομπρέσορα για να ακους αυτό που φυσιολογικά σου λείπει λόγω έντασης μου φαίνεται λίγο overkill. Έχει μια λογική βέβαια, όπως ειχε το κουμπί loudness στα στερεοφωνικά μας. Ψιλο-για να τρώμε τον παπά.

Mην ακυρώνεις όλο το innovation ανθρώπων
Δεν ακύρωσα τίποτα. Επισημαίνω τις ενστάσεις μου γι' αυτή τη χρήση.

Προσπαθώ να σώσω έναν συμφορουμίτη από τη συμφορά μιας ασύμφορης αγοράς. Άγιος. (Λέω εγώ που έχω ανοιχτό στο Chrome ένα πεταλι από 3 διαφορετικούς νendors, περιμένοντας ποιος θα το κατεβασει πιο χαμηλά για να το χτυπήσω...)

Ο Φρουσιάντες ούτε καν σε λάηβ δεν παιζει με κομπρέσορα. Το λεω γιατί εξαιτίας του τον κουβαλούσα λογο επειδη νόμιζα που ειχε κι αυτός και είχε τον ήχο αυτόνα και ότι ήταν βασικό στοιχείο του αν με καταλαβαίνεις το πνεύμα μου ασούμε.

Σε δουλειά να βρισκόμαστε δηλ.

 

Απαντήσεις

Νέα θέματα

Back
Top