Comfortably numb guitar tone

Εάν κατάλαβα καλά, εννοείς το να χτυπάει πρώτα η πένα και μετά το δάκτυλο στην χορδή. Δηλαδή αυτό (το κάνω καθ' υπερβολή)

gilmour_tone4.mp3

 




Αλλά και πάλι δεν νομίζω ότι εννοεί αυτό ο Σπύρος. Είναι θέμα οργανικό, του ήχου, και όχι παιξίματος. Λείπει η πολύ έντονη ατάκα, το δάγκωμα της στρατ, που να "τρυπά" τον φουσκωμένο ήχο του big muff. Ίσως φταίνε οι ενισχυτές, ίσως οι ρυθμίσεις στα πολλά πετάλια που χρησιμοποίησα και "πνίγουν" τον ήχο.

 

Attachments

Είναι θέμα οργανικό, του ήχου, και όχι παιξίματος. Λείπει η πολύ έντονη ατάκα, το δάγκωμα της στρατ, που να "τρυπά" τον φουσκωμένο ήχο του big muff.


Το ίδιο λέμε.

Ακόμα και αυτό το τελευταίο που ανέβασες (που είναι λίγο πιο κοντά) μου ακούγεται σαν να είναι διπλοί  (στο περίπου) με hi-pass filter.

Γιώργο μου δεν είναι κακό αυτό.

Μην χάσεις τον ήχο σου σκεφτόμενος κάτι τέτοιο.

 
Δεν χάνω ούτε τον ήχο μου, ούτε τον ύπνο μου ?

Ήταν ενας out of the ordinary πειραματισμός, και προσπαθώ να δω σε ποιο σημείο της αλυσίδας υπάρχει το θέμα. Πιστεύω ότι είναι ο συνδυασμός των πεταλιών, κατα κύριο λόγο. Πνίγουν τον ηχο. Θα το ψάξω εκτενέστερα.

 
Ήταν ενας out of the ordinary πειραματισμός, και προσπαθώ να δω σε ποιο σημείο της αλυσίδας υπάρχει το θέμα


Αν (λέμε τώρα) "σκάψεις" περισσότερο με την πένα στην χορδή, θα είναι πιο πειστικό.

 
Ναι παιζει ρολο και η πενια εκτος απα τα υπολοιπα.

Εδω εχω δυο εκτελεσεις μια (το 2009) με prs jb dunkan και pod xt (προσομοιωση soldano 100) και μια (το 2020) με fender gold lace sensors και pod hd500 (προσομοιωση jcm800 με chandler tube drive, boss eq) , χωρις modulation effects, μονο reverb και delay.
Εχει μεγαλη διαφορα με τους μονους, παρα το οτι παιζω με την ιδια πενια.
 






 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ωραίος ο ήχος (και το παίξιμο). Εμένα μου λείπει λίγη «αγριάδα» στον ήχο- ενδεχομένως να αναφέρομαι στο σκάσιμο που είπε ο Σπύρος. 

Μου ακούγεται αρκετά πιο «στρογγυλός» σε σχέση με τον original- όχι βέβαια ότι αυτό είναι μειονέκτημα, καθώς όπως προείπα είναι ένας καλός ήχος. 

Αλλά ας σου τα πούνε οι κιθαρίστες που είναι τα... χωράφια τους ?

 
Καλημέρα και ευχαριστώ για τις συμβουλες. Κατάλαβα τι "συστατικά" θέλει ακόμα. Θα επανέλθω με "όπως πρέπει" κλιπ!

 
Ναι παιζει ρολο και η πενια εκτος απα τα υπολοιπα.

Εδω εχω δυο εκτελεσεις μια (το 2009) με prs jb dunkan και pod xt (προσομοιωση soldano 100) και μια (το 2020) με fender gold lace sensors και pod hd500 (προσομοιωση jcm800 με chandler tube drive, boss eq) , χωρις modulation effects, μονο reverb και delay.
Εχει μεγαλη διαφορα με τους μονους, παρα το οτι παιζω με την ιδια πενια.
 
συγνώμη κι όλας αλλά υπάρχει μια α' τεράστια διαφορά στην κλάση σας και το λέω γνωρίζοντας ότι ο Γιώργος δεν θα περεξηγηθεί.

και οι δυο δικές σου προσπάθειες είναι πολύ κοντά και με ό,τι και να έπαιζες πάλι εκεί κοντά θα ήταν.

Τα έχουμε πει τα εύγε και πάλι εύγε λέμε

 
Ισχύει αυτό, εννοειται. Δεν υπάρχει καν σύγκριση. Ο Σπύρος ανέβασε τα βίντεο για να μου δείξει τον σωστό τρόπο παιξίματος. Κι επίσης, σίγουρο είναι ότι μπορώ να αγριεψω την πένα στο επόμενο κλιπ, αφού αλλαξω πετάλια, διότι με αυτά δεν "ακουνε" οι χορδές την πένα. Είναι μόνιμα στρογγυλός και κομπρεσαρισμενος ο ήχος.

 
...

και οι δυο δικές σου προσπάθειες είναι πολύ κοντά και με ό,τι και να έπαιζες πάλι εκεί κοντά θα ήταν.

...


Κι όμως ακόμα και του Σπύρου που όσον αφορά το παίξιμο είναι και στα 2 clips spot on, η διαφορά στον ήχο ειναι ουσιώδης και εμφανής. 

 
Κι όμως ακόμα και του Σπύρου που όσον αφορά το παίξιμο είναι και στα 2 clips spot on, η διαφορά στον ήχο ειναι ουσιώδης και εμφανής. 
και ουσιώδης και εμφανής, αλλά απολύτως αποδεκτά και μάρτυρες του ποιός παίζει (ένας επαγγελματίας)

 
και ουσιώδης και εμφανής, αλλά απολύτως αποδεκτά και μάρτυρες του ποιός παίζει (ένας επαγγελματίας)
Και τι μ'αυτό βρε Δημήτρη. Ο Σπύρος είναι επαγγελματίας μουσικός  (και δάσκαλος εάν δεν απατώμαι) και από το 99% των μελών-κιθαριστών του Νόιζ αρτιότερος μουσικός-κιθαρίστας.

 Το θέμα μας εδώ είναι ο ήχος και πόσο πλησίασε ο Γιώργος τον ήχο του David στο συγκεκριμένο κομμάτι. Γιατί η κιθάρα του με τα συγκεκριμένα εφέ και ενισχυτή δεν είχε αυτήν την ατάκα του original solo; 

 Κατά την άποψή μου και πέρα απ'τα μέσα, "φταίει" ο τρόπος που χειρίζεται την πένα αλλά και το touch του στα τάστα, χωρίς βέβαια αυτό να είναι κακό γιατί είναι ο δικός του τρόπος παιξίματος και αυτός τον εκφράζει-αρέσει...

 Κάποιες φορές βέβαια και σε κάποιες περιπτώσεις λίγο περισσότερο "σκάψιμο" χρειάζεται Γιώργο...

Edit: Και στο τέλος και στο κάτω κάτω εσύ δεν είσαι αυτός Δημήτρη που λες ότι "εδώ μοιάζει το παίξιμο σου" με του Gilmour ή των Camel η του Gary e.t.c  e.t.c...   Ο καθείς από εμάς προσπαθεί να έχει τον "δικό" του ήχο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Και τι μ'αυτό βρε Δημήτρη. Ο Σπύρος είναι επαγγελματίας μουσικός  (και δάσκαλος εάν δεν απατώμαι) και από το 99% των μελών-κιθαριστών του Νόιζ αρτιότερος μουσικός-κιθαρίστας.

 Το θέμα μας εδώ είναι ο ήχος και πόσο πλησίασε ο Γιώργος τον ήχο του David στο συγκεκριμένο κομμάτι. Γιατί η κιθάρα του με τα συγκεκριμένα εφέ και ενισχυτή δεν είχε αυτήν την ατάκα του original solo; 

 Κατά την άποψή μου και πέρα απ'τα μέσα, "φταίει" ο τρόπος που χειρίζεται την πένα αλλά και το touch του στα τάστα, χωρίς βέβαια αυτό να είναι κακό γιατί είναι ο δικός του τρόπος παιξίματος και αυτός τον εκφράζει-αρέσει...

 Κάποιες φορές βέβαια και σε κάποιες περιπτώσεις λίγο περισσότερο "σκάψιμο" χρειάζεται Γιώργο...

Edit: Και στο τέλος και στο κάτω κάτω εσύ δεν είσαι αυτός Δημήτρη που λες ότι "εδώ μοιάζει το παίξιμο σου" με του Gilmour ή των Camel η του Gary e.t.c  e.t.c...   Ο καθείς από εμάς προσπαθεί να έχει τον "δικό" του ήχο.


Σαν μια ξερή κιθάρα αποκομμένη από τον παίκτη μπορεί και να πλησίασε. Αλλά το έχουμε πει πολλές φορές ο ήχος φτιάχνεται από τον μουσικό. Και εδώ είναι ξεκάθαρο αυτό. Το χέρι του μουσικού είναι ισχυρότερος παράγοντας από οποιαδήποτε κιθάρα και εξοπλισμό.

Το ότι φέρνει το παίξιμο του Γιώργου στους παραπάνω δεν σημαίνει ότι είναι κι όλας. Ενας παίκτης σαν αυτούς θα φανεί σε κάθε στροφή και τσαλίμι του σόλου, ιδίως στα δύσκολα μέρη, αν θες στα πιό 'αόρατα" είτε το σόλο είναι νότα νότα είτε προσέγγιση στο περίπου. Και αυτό φάνηκε στα βίντεο του Σπύρου και όφειλε να φανεί. Το ότι εγώ μπορώ να παίζω δυό-τρεις νότες και να ακούγεται σαν τον Κάρλος, δεν με κάνει Κάρλος.

Ολοι μας έχουμε τον δικό μας ήχο. Ο Σπύρος τους έχει όλους. Αυτή είναι η διαφορά.

Ο Γιώργος πλησίασε ας πούμε σαν εξοπλισμό τον ήχο, αλλά από ένα σημείο και πέρα χρειάζεται κάτι ακόμα.

Αν εγώ προσπαθούσα το συγκεκριμένο προφανώς δεν θα έκανα τίποτα διότι αφ ενός θα το προσέγγιζα με δάχτυλα, αφ ετέρου ΔΕΝ μπορώ. ΔΕΝ έχω την ικανότητα. και το ξέρω.

 
ο ήχος φτιάχνεται από τον μουσικό. Και εδώ είναι ξεκάθαρο αυτό. Το χέρι του μουσικού είναι ισχυρότερος παράγοντας από οποιαδήποτε κιθάρα και εξοπλισμό.
Συμφωνούμε..

 Το ότι φέρνει το παίξιμο του Γιώργου στους παραπάνω δεν σημαίνει ότι είναι κι όλας. 
Και ποιός σου είπε ότι ο Γιώργος και ο κάθε Γιώργος...., θέλει ή προσπαθεί να μοιάξει ο ήχος και το παίξιμό του με έναν από τους "ήρωες" του....

Ενας παίκτης σαν αυτούς θα φανεί σε κάθε στροφή και τσαλίμι του σόλου, ιδίως στα δύσκολα μέρη, αν θες στα πιό 'αόρατα" είτε το σόλο είναι νότα νότα είτε προσέγγιση στο περίπου.
Αυτό προσπαθούμε όλοι μας, τώρα πόσο το πετυχαίνουμε αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο... Πάντως εδώ ο Γιώργος δεν έκανε ένα cover του σόλο, αλλά το έγραψε κιόλας στην αρχή, ότι παίζει άλλα....

Αν εγώ προσπαθούσα το συγκεκριμένο προφανώς δεν θα έκανα τίποτα διότι αφ ενός θα το προσέγγιζα με δάχτυλα, αφ ετέρου ΔΕΝ μπορώ. ΔΕΝ έχω την ικανότητα. και το ξέρω.
Κι εγώ....?

 
Συμφωνούμε..

Και ποιός σου είπε ότι ο Γιώργος και ο κάθε Γιώργος...., θέλει ή προσπαθεί να μοιάξει ο ήχος και το παίξιμό του με έναν από τους "ήρωες" του....
όλοι κάποτε κάτι τέτοιο θέλουμε-θέλαμε

Αυτό προσπαθούμε όλοι μας, τώρα πόσο το πετυχαίνουμε αυτό είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο... Πάντως εδώ ο Γιώργος δεν έκανε ένα cover του σόλο, αλλά το έγραψε κιόλας στην αρχή, ότι παίζει άλλα....
Το ξέρω. Αλλά τέτοια εικονικά  (=iconic) σόλο αν δεν είναι πολύ κοντά δεν σ αφήνουν να επικεντρωθείς στην παρατήρηση του ζητούμενου, δηλαδή του ήχου

Κι εγώ....?
κι εγώ και  συ ...μόνοι πάνω στη γή...

 
Σφαχτείτε ελεύθερα!! ?

Και οι δύο έχετε τα δίκια σας. Η αλήθεια είναι ότι δεν έκανα cover, όπως λέει και ο Φώτης. Βρήκα έναν ωραιο ήχο, και απλά περιέγραψα πως τον βρήκα. Έπαιξα και ένα δικό μου (αυτοσχεδιαστικο) σόλο πάνω στο backing track, που να θυμίζει λίγο τα πατήματα του Γκιλμουρ. Και το όλο πρόβλημα που εντοπίστηκε, σε σχέση με τον ορίτζιναλ ήχο, ήταν τόσο στο σεταπ, όσο και στο παίξιμο μου. 

Μπορώ να το παίξω πιο πειστικά σαν ηχος και να διορθώσω τεχνική? Φυσικά και μπορώ ως ένα σημειο.

Μπορώ να παίξω σαν Γκιλμουρ ή σαν Σπυρος, ή σαν οποιοδήποτε άλλος? Φυσικά και όχι. Αλλά μπορώ να παίξω σαν Γιώργος, έχοντας προοπτική να βελτιώσω την τεχνική μου.

Γνωρίζω ότι δεν κατεχω τίποτα από κιθαρα, αλλά έχω το απαραίτητο θράσος να "κυνηγώ" κάτι "δύσκολο" που μου αρέσει και έχω βάλει στόχο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top