Αυτές οι upper-mid συχνότητες

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,014
Λύσεις
1
Πόντοι
2,213
Η ερωτηση με πολυ λιγα λογια:

Ποιος ο λογος για φλατ ηχο, απο τη στιγμη που χανεται στο μιξ?

Η ερωτηση μου με λιγα λογια:

Στη ροκ μουσικη, απο τη στιγμη που μονο οι ηχοι με εντονα ψηλομεσαια ακουγονται στο mix χωρις να χανεται ο ηχος, ποια η χρηση πχ od/dist πεταλιων με φλατ μεσαια?

Η ερωτηση αναλυτικα:

Με τις προβες μαζι με αλλα οργανα, αλλα και με καποιες ζωντανες εμφανισεις που εκανα, αντιληφθηκα οτι πρεπει να εχω εντονα ψηλομεσαια στον παραμορφωμενο ηχο μου, ωστε να ακουγομαι, αλλα και να μου αρεσει ο ηχος.

Πεταλια που μου αρεσουν στο σπιτι, στην προβα χανονται (πχ mojo mojo) και πεταλια που δεν τα γουσταρω καθολου σπιτι, καταληγω να παιζω κυριως με αυτα (πχ rat). Και φυσικα, μπουσταρισμενα με ts mini για ακομα ιδανικοτερο αποτελεσμα.

Στην κατηγορια classic rock (low to mid gain), πρεπει να ειμαι μονιμα (θα ειμαι αιωνια καταρικασμενος) με τετοιο cut through the mix ηχο, ή και οι φλατ ηχοι εχουν τον ρολο τους, εστω μελλοντικα? Ξερω οτι προκειται για πολυ γενικη ερωτηση, αλλα προσπαθω να βαλω σε μια σειρα τις σκεψεις μου.

Υποψη, οτι δεν εχω βαλει v30 στην καμπινα μου, αλλα το πιο φλατ g12-65.

 
Αρχιζεις και μπαινεις στο νοημα.

Αν απομονωθει ο ηχος της κιθαρας στη μιξη (πχ πατωντας το solo στο μιξερ) , δεν ειναι ο ιδανικος οπως τον  σκεφτονται οι περισσοτεροι (ιδιως bedroom players).

Ομως δεν χρειαζεται να σκας και να το παρακανεις στον ενισχυτη σου.

Ενα καλος ηχοληπτης θα μαζεψει και θα τονισει λιγο, τις συχνοτητες που πρεπει.

Μια πρωτη απλη συμβουλη ειναι οτι στον ενισχυτη σου δεν πρεπει να βουιζουν τα μπασα σου, ουτε να ξυνουν τα πριμα σου και να μην εχεις "συχνοτικα κενα", με λιγα λογια να ειναι μασιφ ο ηχος και μεσαιος.

Αναποδο V στο EQ δλδ και τονισμα σε καποιες χαμηλομεσαιες και ψηλομεσαιες αναλογα τον ηχο κλπ

edit για ροκ κιθαρα μιλαω

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
welcome to the dark side of the moon.

τα flat είναι για τους χαιεντάδες.

Στην σύγχρονη ηχοληψία υπάρχει μιά λέξη ή μάλλον δυό (και μερικές φορές παραλλαγές τους)

eq

compressor

 
Ένας flat ήχος εξυπηρετεί σαν αρχή αλλά νομίζω ότι σπάνια λειτουργεί, ειδικά με παρέα. ;)

Εξίσου σπάνια οι ήχοι του σπιτιού λειτουργούν στο studiο και αντίστροφα.

Μην προσπαθήσεις να το αντικρούσεις με θεωρητικά επιχειρήματα. Μην προσπαθήσεις να πείσεις τη στουντιακή σου πλευρά ότι στο σπίτι και "με ησυχία" θα το προετοιμάσεις καλύτερα. Προπαντός μη χαλάσεις μια συνταγή που εντός group δούλεψε, όσο κι αν τη σιχαίνεσαι όταν την ξανακοιτάς εκτός context και νηφάλιος.  :P :P

 
Σπυρο, εχω προσφατα περασει τη φαση "τερμα ολα και δωστου". Τα μπασα ειναι ελαχιστα (εκτος καποιες low gain περιπτωσεις) και τα πριμα γλυκα και απλα παρόντα, οχι τονισμενα. Η ολη ιστορια τα μεσαια, τα οποια ειτε τονιζω με το eq του ενισχυτη, ειτε με ενα ts type πεταλι, αφαιρωντας ολα του τα πριμα. Συχνα κοβω και απο το tone της κιθαρας, για να δωσω λιγο παραπανω ογκο.

Αυτο που δεν εχω τεσταρει σοβαρα ακομα ειναι να μπουσταρω μεσαιες με eq pedal στην αρχη της αλυσιδας, ή τοποθετημενο μετα το od.

Πως χρησιμοποιω το eq pedal? Μονιμες ρυθμισεις αναλογα την περισταση (τονιζω τις μεσαιες που θελω) και always on σε καθαρα και βρωμικα? Μιας και εχω booster με eq, μηπως να το βαλω στο τελος της αλυσιδας ωστε να δουλευει σαν το eq του (καθαρου) ενισχυτη?

 
dimsonic είπε:
welcome to the dark side of the moon.

τα flat είναι για τους χαιεντάδες.

Στην σύγχρονη ηχοληψία υπάρχει μιά λέξη ή μάλλον δυό (και μερικές φορές παραλλαγές τους)

eq

compressor
Εννοεις οτι τα δυο εργαλεια αυτα χρησιμοποιουνται για να κοψουν ενοχλητικες και να τονισουν ευεργετικες συχνοτητες?

Χρειαζομαι κομπρεσορα σε live παιζοντας βρωμικα? Στα καθαρα τον χρησιμοποιω πολυ συχνα.

 
Αρα, συμφωνεις οτι ειναι μονοδρομος το να αποφευγω φλατ ηχους σε live και για μιλω για lead κιθαρα. Σε βρωμικα ρυθμικα που χαμηλωνω, πρεπει να ειναι καπως πιο φλατ, ή και εκει ισχυει το ιδιο?

 
gkourmoul1 είπε:
Αυτο που δεν εχω τεσταρει σοβαρα ακομα ειναι να μπουσταρω μεσαιες με eq pedal στην αρχη της αλυσιδας, ή τοποθετημενο μετα το od.

Πως χρησιμοποιω το eq pedal? Μονιμες ρυθμισεις αναλογα την περισταση (τονιζω τις μεσαιες που θελω) και always on σε καθαρα και βρωμικα? Μιας και εχω booster με eq, μηπως να το βαλω στο τελος της αλυσιδας ωστε να δουλευει σαν το eq του (καθαρου) ενισχυτη?
Φυσικα αν κρινεις οτι θελεις να επεμβεις στις λεπτομερειες του ηχου, περισσοτερο απο οτι μπορει το eq του ενισχυτη, μπορεις να χρησιμοποιησεις eq πεταλι. Και always on αν νομιζεις οτι αποδιδει και στην αλλαγη απο drive σε clean ηχο. Δοκιμαζεις σε ποια θεση σε εξυπηρετει.Δεν ξερω βεβαια αν το πεταλι σου μπορει να το κανει καλα αυτο.

Οσο για το compression συμφωνω εν μερη.

Ουκ εν τω πολλω το ευ στο compression. Για λαιβ θα ελεγα εως μηδεν και αναλογα τι θες να παιξεις.

Οκ αν θες να παιξεις τα clean του owner of a lonely heart ή Σπαθεικα καινουρια (clean pizz δλδ), το θελει καργα.

Αυτο που θεωρω must και το εχω ξαναπει, ειναι το always on booster στην αρχη του chain μετα απο  wah και fuzz.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ευχαριστω για την αναλυση!

Θα δοκιμασω το booster μου always on, προφανως με gain στο 0. Ποσο vol boost χρειαζομαι να κανει?

Επισης, θα προσθεσω και το eq πεταλι στο τελος της αλυσιδας, πριν το modulation, ωστε να δω ποσο μπορει να αλλαξει τον ηχο.

Παιζω με mv50 clean, οπου διαθετει μονο bass και treble.

20180906_000805.jpg

 
gkourmoul1 είπε:
Θα δοκιμασω το booster μου always on, προφανως με gain στο 0. Ποσο vol boost χρειαζομαι να κανει?
Δεν ξερω πως συμπερφερεται το booster σου.Το δικο μου για να καταλαβεις το εχω στο 5 και στο περιπου μου δινει 30-40% πιο δυνατο σημα  και 10-15% περισσοτερο gain (δεν ειναι clean booster δλδ)

Χωρις booster δλδ δεν ακουγομαι μονο με την ενταση του ενισχυτη και ο ηχος δεν "δαγκωνει" το ιδιο ;D, ακομα κι αν ανοιξω την ενταση του ενισχυτη.

 
Κλωνος του xotic rc booster ειναι.

Νομιζω καταλαβα ακριβως τι εννοεις. Θα του δωσω καμποση ενταση (γυρω στο 7-8), χωρις gain  και βλεπουμε.

Ευχαριστω Σπυρο!

 
gkourmoul1 είπε:
Κλωνος του xotic rc booster ειναι.

Νομιζω καταλαβα ακριβως τι εννοεις. Θα του δωσω καμποση ενταση (γυρω στο 7-8), χωρις gain  και βλεπουμε.

Ευχαριστω Σπυρο!
Mια εικονα = 1000 λεξεις και μια εικονα με ηχο = 10.000 λεξεις
Ακου τη διαφορα της εντασης που εχω με το booster On, ακουγωντας στο 1.55 του παρακατω βιντεο, τη διαφορα που εχει και ο Timmons με και χωρις booster.

Στο 3.00 δειχνει ποτε χρησιμοποιει τον compressor.

Στο 4.15 εξηγει και δειχνει αυτο που σου ελεγα για clean tone με drive ηχο μεσω treble bleed. (το κερδος εδω ειναι οτι εχεις ανα πασα στιγμη ολες τις ενδιαμεσες τιμες gain που θελεις στο χερι σου μεσω του vol pot, και χωρις να πατας καποιο drive πεταλακι που σου δινει 2 μονο τιμες gain, μια στο off και μια στο on και ενδεχεται να αλλαζει και τη χροια του τονου)

Εχω βαλει το βιντεο να παιξει απο το 1.20 και μετα που μιλαει για booster γενικα και δινει πολυ χρησιμες πληροφοριες.


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
gkourmoul1 είπε:
Εννοεις οτι τα δυο εργαλεια αυτα χρησιμοποιουνται για να κοψουν ενοχλητικες και να τονισουν ευεργετικες συχνοτητες?

Χρειαζομαι κομπρεσορα σε live παιζοντας βρωμικα? Στα καθαρα τον χρησιμοποιω πολυ συχνα.
δε μιλάω για live.

studio και Live δεν είναι το ίδιο πράγμα

 
Δεν αλλάζεις καλώδια. Αυτά που βλέπω σου τρώνε ....

 
Εχω σκοπο να τα αλλαξω με κατι ποιοτικοτερο.

Τι μου τρωνε...?

 
gkourmoul1 είπε:
Τι μου τρωνε...?
Τιποτα.

Σε τοσο μικρα μηκη δεν εχει καμμια σημασια το καλωδιο,απλα αν βαλεις κατι καλυτερο δεν θα χαλασει...(τα συγκεκριμενα επειδη τα εχω μετρησει εχουν ακριβως το ιδιο capacitance με τα George L ,πολυ χαμηλο και με μηδενικη επιδραση στον τελικο ηχο  )

Περισσοτερο με ανησυχει το γεγονος οτι ΟΛΑ τα πεταλια σου ειναι true by pass και δεν εχεις ουτε ενα με buffer (εκτος και αν εχεις καποιο πεταλι always on οποτε εισαι οκ)

 
Πεταλια που μου αρεσουν στο σπιτι, στην προβα χανονται (πχ mojo mojo) και πεταλια που δεν τα γουσταρω καθολου σπιτι, καταληγω να παιζω κυριως με αυτα
μεγαλη αληθεια αυτο για ολα τα μηχανηματα. Αλλη κατηγορια τα φτιαγμενα για να ακουγονται καλα σπιτι, αλλη αυτα για λαιβ.

Σε αυτο το δευτερο σταδιο του μαθαινω πως να κανω καλο ηχο, που εχει να κανει με λαιβ παιξιματα και μπαντες, με τον καιρο ξεκαθαριζει ο καθενας τι δουλευει και τι οχι για τη μουσικη που παιζει και τον ηχο που κυνηγαει. Σημαντικο ειναι επισης να καταλαβεις οτι οι ρυθμισεις του ηχου, εκτος απο θεμα γουστου, σε μεγαλο βαθμο απλα προσπαθουν να ισορροπησουν τον χωρο, το ηχητικο περιβαλλον, και τα αλλα οργανα.

Οπως και με τα μηχανηματα σπιτι, ετσι και με τους χωρους και τις μπαντες, με τον καιρο και την εμπειρια διαφορετικων καταστασεων ολο και μαθαινεις πως να το κανεις καλυτερα. Εμενα με βοηθουσε παντα να εχω οσο πιο απλο rig γινεται (που δε γινεται παντα :) ), οσο πιο καλα μηχανηματα μπορω, και οσο πιο κοντα σε αυτα που χρησιμοποιουνται συνηθως στο καθε ιδιωμα.

 
Superfunk είπε:
Τιποτα.

Σε τοσο μικρα μηκη δεν εχει καμμια σημασια το καλωδιο,απλα αν βαλεις κατι καλυτερο δεν θα χαλασει...(τα συγκεκριμενα επειδη τα εχω μετρησει εχουν ακριβως το ιδιο capacitance με τα George L ,πολυ χαμηλο και με μηδενικη επιδραση στον τελικο ηχο  )

Περισσοτερο με ανησυχει το γεγονος οτι ΟΛΑ τα πεταλια σου ειναι true by pass και δεν εχεις ουτε ενα με buffer (εκτος και αν εχεις καποιο πεταλι always on οποτε εισαι οκ)
Το μονο που εχω με επιλογη buffer πρεπει να ειναι το soul food, αλλα το εχω μονιμα πανω στον dsl στο σπιτι.

Ποιο το "κακο" με τα true bupass οταν ειναι ολα κλειστα?

 
gkourmoul1 είπε:
Το μονο που εχω με επιλογη buffer πρεπει να ειναι το soul food, αλλα το εχω μονιμα πανω στον dsl στο σπιτι.

Ποιο το "κακο" με τα true bupass οταν ειναι ολα κλειστα?
https://www.premierguitar.com/articles/24687-tone-tips-a-crash-course-on-buffers

προσωπικα προτιμω παντα να εχω τουλαχιστον ενα πεταλι με buffer στην αρχη και ενα στο τελος της αλυσιδας των εφε μου

wp_20161201_19_22_27_pro.jpg


 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top