- Μηνύματα
- 6,471
- Πόντοι
- 2,548
Τις προαλλες που λετε γρατσουνουσα unplugged μια ηλεκτρικη κιθαρα που προσφατα ηρθε στα χερια μου. Η συγκεκριμενη κιθαρα εχει θα ελεγα αρκετα χαρακτηριστικο ηχο και μου εκανε εντυπωση ποσο εμφανη ηταν (στα αυτια μου τουλαχιστον) καποια καιρια χαρακτηριστικα αυτου ηχου της ακομα και unplugged.
Που αν το σκεφτεις, δεν ειναι και πολυ περιεργο. Προφανως ο συνδυασμος μαγνητων και ενισχυτη καθοριζει σε καιριο βαθμο τον ηχο, ειδικα απο ηχοχρωματικη αποψη. Ποσα μεσαια ή πριμα ή μπασα εχει ο ηχος μας, αν ακουγεται ‘μοντερνος’ και high-output ή ζεστος και woody ειναι προφανως παραγοντες που επηρεαζονται περισσοτερο απο το ηλεκτρικο κομματι της αλυσιδας (μαγνητες/ενισχυτης).
Αλλα δεν ειναι μονο το συχνοτικο περιεχομενο ο ηχος που ακουμε – ειναι και η ατακα, το decay της νοτας και χιλια αλλα δυο nuances τα οποια συχνα οφειλονται στην κατασκευη της κιθαρας και στην ακουστικη της συμπεριφορα. Ολοι πχ φανταζομαι εχουμε μια ιδεα σχετικα με το τι διαφορες μπορουμε να περιμενουμε μεταξυ 2 κατα τα αλλα πανομοιοτυπων οργανων, μετο Α να εχει 24.75’’ scale ενω το Β 25.5’’. ‘Η την διαφορα που κανει μια αλλαγη υλικου στην γεφυρα, ή στο βαρος του σωματος κλπ. Λογικο δεν ειναι αυτα τα χαρακτηριστικα του ηχου, που οφειλονται καθαρα στην μηχανικη κατασκευη του οργανου, να ειναι παρωντα και στον ακουστικο του ηχο, ποσο μαλλον οταν ειμαστε τοσο συνηθισμενοι να τα διακρινουμε και να αναγνωριζουμε την συμβολη τους στον ηλεκτρικο ηχο? Οπου βεβαια ηλεκτρικο ηχο εδω εννοω εναν “απλο” καθαρο ηχο, γιατι παραπερα περιπλεκεται υπερ του δεοντως το θεμα.
Μου ηρθε λοιπον η ιδεα, καθαρα απο περιεργεια, να κανω μερικες δοκιμες και ηχογραφησεις με τις 4 ηλεκτρικες κιθαρες που εχω στην κατοχη μου αυτη τη στιγμη, προσπαθωντας να δω κατα ποσο (και αν) υπαρχει εμφανης συσχετιση μεταξυ του ηχογραφημενου ακουστικου και ηλεκτρικου ηχου. Καθαρα για χαβαλε βεβαια, προφανως δεν κοτπομαι ιδιαιτερα να βρω και να επαληθευσω οποιοδηποτε συμπερασμα, και ουτε και θα μπορουσα απο αυτο το χαζο-τεστ.
Σε κουβεντα να γινεται πνευμα λοιπον, σας παραθετω το παρακατω συγκριτικο κουιζ/χασιμο χρονου. Εχω ηχογραφησει 8 μικρα κλιπ, οπου παιζω πανω κατω τα ιδια πραγματα με 4 διαφορετικες κιθαρες και οπου για καθε κιθαρα εχω ηχογραφησει ενα ακουστικο unplugged clip και ενα “κανονικο” στον ενισχυτη.
Συγκεκριμενα:
- Ολες οι κιθαρες φορανε Ernie Ball Slinky 10αρες χορδες, φρεσκοπερασμενες πριν το τεστ.
- Η ακουστικη και η ηλεκτρικη ηχογραφηση για καθε κιθαρα γινανε σε 2 χωριστα take, και για πρακτικους λογους και για να μην υπαρχει ταυτοποιηση ευκολα μεσω παιξιματος.
- Η ακουστικη ηχογραφηση εγινε με ενα Rode M3 να κοιταει χοντρικα προς το neck joint της κιθαρας. Η ηλεκτρικη ηχογραφηση εγινε παλι με το Rode M3 τοποθετημενο off-axis απο τον μεγαφωνο του ενισχυτη.
- Ο ενισχυτης ειναι ενας Award-Session Sessionette:75 στο καθαρο του καναλι, με σχετικα φλατ eq και λιγο reverb. Δεν ειναι απαραιτητα ο πιο κολακευτικος καθαρος ηχος, αλλα προσπαθησα να βγαλω οτι πιο “αχρωματιστο” μπορουσα με τον εξοπλισμο μου καθαρα για το σκοπο του κουιζ.
- Ολες οι κιθαρες παιζουνε στον neck μαγνητη με τα vol/tone πληρως ανοικτα.
- Και τα 8 κλιπ περασανε ενα αυτοματο normalisation για ενταση αλλα κατα τα αλλα δεν εχουν πειραχτει.
Το πρωτο κλιπ (Acoustic mixdown) περιεχει τα 4 ακουστικα takes, και θα ονομασουμε τις κιθαρες ως Κιθαρα 1, Κιθαρα 2 κλπ κατα σειρα εμφανισης στο ακουστικο αυτο κλιπ. Ακολουθουν τα 4 ηλεκτρικα clip, labelled A, B, C, D, με σειρα εμφανισης των οργανων προφανως ανακατεμενη.
Για να δουμε λοιπον, ποια πιστευετε ειναι η αντιστοιχια? Υπαρχει καποιο στοιχειο, αν οχι για ολες εστω για καποιες, που θα σας εκανε να πειτε με σχετικη βεβαιοτητα οτι πχ η Κιθαρα 2 αντιστοιχει στο clip C? Για αρχη λεω να μην σας πω τι κιθαρες ειναι, δεν θα επρεπε να εχει και αρκετη σημασια εν τελει. Ας αρκεστουμε στο οτι ειναι και οι 4 αρκετα διαφορετικες μεταξυ τους, για αυτο και σκεφτηκα οτι ισως εχει ενδιαφερον το πειραμα (τι ακρη να βγαλεις πχ με 4 παρομοιες στρατ).
Go!
Acoustic 1
Προβολή συνημμένου Electric A.mp3
Electric B
Προβολή συνημμένου Electric B.mp3
Electric C
Προβολή συνημμένου Electric C.mp3
Electric D
Προβολή συνημμένου Electric D.mp3
Που αν το σκεφτεις, δεν ειναι και πολυ περιεργο. Προφανως ο συνδυασμος μαγνητων και ενισχυτη καθοριζει σε καιριο βαθμο τον ηχο, ειδικα απο ηχοχρωματικη αποψη. Ποσα μεσαια ή πριμα ή μπασα εχει ο ηχος μας, αν ακουγεται ‘μοντερνος’ και high-output ή ζεστος και woody ειναι προφανως παραγοντες που επηρεαζονται περισσοτερο απο το ηλεκτρικο κομματι της αλυσιδας (μαγνητες/ενισχυτης).
Αλλα δεν ειναι μονο το συχνοτικο περιεχομενο ο ηχος που ακουμε – ειναι και η ατακα, το decay της νοτας και χιλια αλλα δυο nuances τα οποια συχνα οφειλονται στην κατασκευη της κιθαρας και στην ακουστικη της συμπεριφορα. Ολοι πχ φανταζομαι εχουμε μια ιδεα σχετικα με το τι διαφορες μπορουμε να περιμενουμε μεταξυ 2 κατα τα αλλα πανομοιοτυπων οργανων, μετο Α να εχει 24.75’’ scale ενω το Β 25.5’’. ‘Η την διαφορα που κανει μια αλλαγη υλικου στην γεφυρα, ή στο βαρος του σωματος κλπ. Λογικο δεν ειναι αυτα τα χαρακτηριστικα του ηχου, που οφειλονται καθαρα στην μηχανικη κατασκευη του οργανου, να ειναι παρωντα και στον ακουστικο του ηχο, ποσο μαλλον οταν ειμαστε τοσο συνηθισμενοι να τα διακρινουμε και να αναγνωριζουμε την συμβολη τους στον ηλεκτρικο ηχο? Οπου βεβαια ηλεκτρικο ηχο εδω εννοω εναν “απλο” καθαρο ηχο, γιατι παραπερα περιπλεκεται υπερ του δεοντως το θεμα.
Μου ηρθε λοιπον η ιδεα, καθαρα απο περιεργεια, να κανω μερικες δοκιμες και ηχογραφησεις με τις 4 ηλεκτρικες κιθαρες που εχω στην κατοχη μου αυτη τη στιγμη, προσπαθωντας να δω κατα ποσο (και αν) υπαρχει εμφανης συσχετιση μεταξυ του ηχογραφημενου ακουστικου και ηλεκτρικου ηχου. Καθαρα για χαβαλε βεβαια, προφανως δεν κοτπομαι ιδιαιτερα να βρω και να επαληθευσω οποιοδηποτε συμπερασμα, και ουτε και θα μπορουσα απο αυτο το χαζο-τεστ.
Σε κουβεντα να γινεται πνευμα λοιπον, σας παραθετω το παρακατω συγκριτικο κουιζ/χασιμο χρονου. Εχω ηχογραφησει 8 μικρα κλιπ, οπου παιζω πανω κατω τα ιδια πραγματα με 4 διαφορετικες κιθαρες και οπου για καθε κιθαρα εχω ηχογραφησει ενα ακουστικο unplugged clip και ενα “κανονικο” στον ενισχυτη.
Συγκεκριμενα:
- Ολες οι κιθαρες φορανε Ernie Ball Slinky 10αρες χορδες, φρεσκοπερασμενες πριν το τεστ.
- Η ακουστικη και η ηλεκτρικη ηχογραφηση για καθε κιθαρα γινανε σε 2 χωριστα take, και για πρακτικους λογους και για να μην υπαρχει ταυτοποιηση ευκολα μεσω παιξιματος.
- Η ακουστικη ηχογραφηση εγινε με ενα Rode M3 να κοιταει χοντρικα προς το neck joint της κιθαρας. Η ηλεκτρικη ηχογραφηση εγινε παλι με το Rode M3 τοποθετημενο off-axis απο τον μεγαφωνο του ενισχυτη.
- Ο ενισχυτης ειναι ενας Award-Session Sessionette:75 στο καθαρο του καναλι, με σχετικα φλατ eq και λιγο reverb. Δεν ειναι απαραιτητα ο πιο κολακευτικος καθαρος ηχος, αλλα προσπαθησα να βγαλω οτι πιο “αχρωματιστο” μπορουσα με τον εξοπλισμο μου καθαρα για το σκοπο του κουιζ.
- Ολες οι κιθαρες παιζουνε στον neck μαγνητη με τα vol/tone πληρως ανοικτα.
- Και τα 8 κλιπ περασανε ενα αυτοματο normalisation για ενταση αλλα κατα τα αλλα δεν εχουν πειραχτει.
Το πρωτο κλιπ (Acoustic mixdown) περιεχει τα 4 ακουστικα takes, και θα ονομασουμε τις κιθαρες ως Κιθαρα 1, Κιθαρα 2 κλπ κατα σειρα εμφανισης στο ακουστικο αυτο κλιπ. Ακολουθουν τα 4 ηλεκτρικα clip, labelled A, B, C, D, με σειρα εμφανισης των οργανων προφανως ανακατεμενη.
Για να δουμε λοιπον, ποια πιστευετε ειναι η αντιστοιχια? Υπαρχει καποιο στοιχειο, αν οχι για ολες εστω για καποιες, που θα σας εκανε να πειτε με σχετικη βεβαιοτητα οτι πχ η Κιθαρα 2 αντιστοιχει στο clip C? Για αρχη λεω να μην σας πω τι κιθαρες ειναι, δεν θα επρεπε να εχει και αρκετη σημασια εν τελει. Ας αρκεστουμε στο οτι ειναι και οι 4 αρκετα διαφορετικες μεταξυ τους, για αυτο και σκεφτηκα οτι ισως εχει ενδιαφερον το πειραμα (τι ακρη να βγαλεις πχ με 4 παρομοιες στρατ).
Go!
Acoustic 1
Προβολή συνημμένου Electric A.mp3
Electric B
Προβολή συνημμένου Electric B.mp3
Electric C
Προβολή συνημμένου Electric C.mp3
Electric D
Προβολή συνημμένου Electric D.mp3
Attachments
Τελευταία επεξεργασία από moderator: