- Μηνύματα
- 1,495
- Πόντοι
- 7,473
Όλα τα στάδια μιας αναλογικής αλυσίδας περιλαμβάνουν κάποιο gain stage ώστε το σήμα να φθάσει ή να παραμείνει στο επιθυμητό επίπεδο.
Συμφωνώ πως οποιαδήποτε επιλογή που θα παίξει ρόλο στον χαρακτήρα του προς καταγραφή ήχου θα πρέπει να αποτελεί προιόν εμπειρίας και γνώσης αλλά γιατί όχι και πειραματισμού. Προσωπικά θεωρώ πολύ βασικό το να ηχογραφώ υλικό στην μορφή που θεωρώ πως συνεισφέρει και οδηγεί προς την κατέυθηνση το σύνολο της παραγωγής παρά απλά να προσθέτω αλλεπάλληλα takes ώστε κάποια στιγμή να αποφασίσω τι θα κάνω με αυτά.....Στην ουσία ο καθένας έχει και την δική του προσέγγιση.
Αλλά το θέμα της αναλογικής επεξεργασίας πριν την ψηφιακή καταγραφή δεν έχει να κάνει μόνο με την αισθητική παρεμβατικότητα του ηχολήπτη αλλά και με την τεχνική αρτιότητα του προς καταγραφή ηχητικού υλικού έτσι ώστε να μπορεί να συνεχισθεί απροβλημάτιστα η διαδικασία. Και καλώς ή κακώς υπάρχουν κάποιοι παράγωντες που δεν πρόκειται να αλλάξουν μετά την μετατροπή του σήματος , τουλάχιστον όχι σήμερα
Αν αναφέρεσαι λοιπόν καθαρά και μόνο στην παρεμβατική - δημιουργική επεξεργασία ενός ηχητικού υλικού μέσω της ισοστάθμισης και της συμπίεσης σε ένα mixing κατά βάση περιβάλλον, τότε εν μέρει συμφωνώ μαζί σου πως ναι υπάρχει και αυτή η επιλογή αλλά θεωρώ πως έχει 2 πολύ βασικούς κινδύνους....ο πρώτος είναι αυτός που ανέφερα (ποιότητα του καταγεγραμενου σήματος) και ο άλλος πολύ απλά η άγνοια και το ρίσκο για την έκβαση του εγχειρήματος....ηχογραφείς στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα
....δεν έχεις μια σαφή εικόνα του υλικού που ηχογραφείς παρά μόνο αφου το επεξεργαστείς στο ψηφιακό πλέον περιβάλλον.....και αν τελικά δεν είσαι ικανοποιημένος?.....ξαναηχογραφείς?....και τι θα αλλάξει αυτή την φορά αφούπάλι δεν έχεις σαφή εικόνα του αποτελέσματος.
Πιθανότατα και αυτή η διαδικασία να προυποθέτει εμπειρία.....εμπειρία όμως που μπορεί να προσφέρει έργο μόνο όταν καλλιτέχνης και τεχνικός ταυτίζονται σε ένα πρόσωπο. Μιλάμε δηλαδή για εξατομικευμένες καταστάσεις και όχι για μια γενική παραδοχή.
Από την άλλη πλευρά η ηχογράφηση μπορεί να περιλαμβάνει πολλά στάδια αναλογικής επεξεργασίας με σκοπό την δημιουργία του επιθυμητού αποτελέσματος στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού και πλάνου και φυσικά ο εξοπλισμός παίζει έναν σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσέγγιση απότην επιλογή του μικροφώνου και της προενίσχυσης και το επιθυμητό ανα περίσταση μεταξύ τους matching μέχρι τα διάφορα στάδια συμπίεσης και ισοστάθμισης. Και υπάρχει και τοπολύ εξής βασικό στοιχείο....κάθε μα κάθε αναλογική υλοποίηση "ακούγεται" διαφορετικά και συνεισφέρει αρνητικά ή θέτικα στο υλικό ακόμη και μόνο με την παρεμβολή της στην αλυσίδα. Σε μία ηχογράφηση με "σκοπό" λοιπόν είναι πρακτικά αδύνατο αλλά και εντελώς αντιλειτουργικό (για εμένα) να μην υπάρχει σαφέστατη άποψη αλλά και κατεύθηνση σχετικά με τον ηχητικό χαρακτήρα του προς ηχογράφηση υλικού....αλλά και στην περίπτωση που δεν υπάρχει εξ αρχής σκοπός, ο μόνος τρόπος που μπορεί να δημιουργηθεί (σκοπός) και να βρεθεί κατεύθηνση είναι τοπρος ηχογράφηση υλικό και το πως διαμορφώνεταικατά την διαδικασία.
Θα μου πεις γιατί να μην διαμορφώνεται στον ψηφιακό τομέα κατά την διάρκεια της ηχογράφησης (plugins)......γιατί πολύ απλά ποτέ δεν θα είσαι σίγουρος (στην περίπτωση που το αποτέλεσμα δεν είναι το ιδανικό) για το αν φταίει η ποιότητα της εισόδου (αναλογικό σήμα) ή η επεξεργασία σου (plugin)....και αν ισχύει το δεύτερο έχει καλώς,θα προσπαθήσεις ξανά.....αν όμως ισχυει το πρώτο?
Τέλος θεωρώ πως ο τρόπος που ηχογραφούμε ένα όργανο, μία φωνή ή μια ηχητική πηγή τέλως πάντων καθορίζει ή πρέπει να καθορίζει έως ένα βαθμό και την περαιτέρω χρήση του αλλά και την μεταξύ τους διαδραστικότητα....καιαυτό φυσικά προυποθέτει σκοπό και όραμα από την αρχή ακόμη και αν αυτό είναι αυτή ακριβώς η φαινομενική έλειψη σκοπού.
πληροφοριακά τελείως θα ήθελα να πω πως έχω ασχοληθεί αρκετά με την μεταφορά στο ψηφιακό domain του "χαρακτήρα" αρκετών αναλογικών υλοποιήσεων μέσω της dynamic convolution τεχνολογίας του nebula με ανάμικτα έως τώρα αποτελέσματα....άλλο θέμα , άλλη φορά
Συμφωνώ πως οποιαδήποτε επιλογή που θα παίξει ρόλο στον χαρακτήρα του προς καταγραφή ήχου θα πρέπει να αποτελεί προιόν εμπειρίας και γνώσης αλλά γιατί όχι και πειραματισμού. Προσωπικά θεωρώ πολύ βασικό το να ηχογραφώ υλικό στην μορφή που θεωρώ πως συνεισφέρει και οδηγεί προς την κατέυθηνση το σύνολο της παραγωγής παρά απλά να προσθέτω αλλεπάλληλα takes ώστε κάποια στιγμή να αποφασίσω τι θα κάνω με αυτά.....Στην ουσία ο καθένας έχει και την δική του προσέγγιση.
Αλλά το θέμα της αναλογικής επεξεργασίας πριν την ψηφιακή καταγραφή δεν έχει να κάνει μόνο με την αισθητική παρεμβατικότητα του ηχολήπτη αλλά και με την τεχνική αρτιότητα του προς καταγραφή ηχητικού υλικού έτσι ώστε να μπορεί να συνεχισθεί απροβλημάτιστα η διαδικασία. Και καλώς ή κακώς υπάρχουν κάποιοι παράγωντες που δεν πρόκειται να αλλάξουν μετά την μετατροπή του σήματος , τουλάχιστον όχι σήμερα

Αν αναφέρεσαι λοιπόν καθαρά και μόνο στην παρεμβατική - δημιουργική επεξεργασία ενός ηχητικού υλικού μέσω της ισοστάθμισης και της συμπίεσης σε ένα mixing κατά βάση περιβάλλον, τότε εν μέρει συμφωνώ μαζί σου πως ναι υπάρχει και αυτή η επιλογή αλλά θεωρώ πως έχει 2 πολύ βασικούς κινδύνους....ο πρώτος είναι αυτός που ανέφερα (ποιότητα του καταγεγραμενου σήματος) και ο άλλος πολύ απλά η άγνοια και το ρίσκο για την έκβαση του εγχειρήματος....ηχογραφείς στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα

Πιθανότατα και αυτή η διαδικασία να προυποθέτει εμπειρία.....εμπειρία όμως που μπορεί να προσφέρει έργο μόνο όταν καλλιτέχνης και τεχνικός ταυτίζονται σε ένα πρόσωπο. Μιλάμε δηλαδή για εξατομικευμένες καταστάσεις και όχι για μια γενική παραδοχή.
Από την άλλη πλευρά η ηχογράφηση μπορεί να περιλαμβάνει πολλά στάδια αναλογικής επεξεργασίας με σκοπό την δημιουργία του επιθυμητού αποτελέσματος στα πλαίσια ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού και πλάνου και φυσικά ο εξοπλισμός παίζει έναν σημαντικό ρόλο σε αυτή την προσέγγιση απότην επιλογή του μικροφώνου και της προενίσχυσης και το επιθυμητό ανα περίσταση μεταξύ τους matching μέχρι τα διάφορα στάδια συμπίεσης και ισοστάθμισης. Και υπάρχει και τοπολύ εξής βασικό στοιχείο....κάθε μα κάθε αναλογική υλοποίηση "ακούγεται" διαφορετικά και συνεισφέρει αρνητικά ή θέτικα στο υλικό ακόμη και μόνο με την παρεμβολή της στην αλυσίδα. Σε μία ηχογράφηση με "σκοπό" λοιπόν είναι πρακτικά αδύνατο αλλά και εντελώς αντιλειτουργικό (για εμένα) να μην υπάρχει σαφέστατη άποψη αλλά και κατεύθηνση σχετικά με τον ηχητικό χαρακτήρα του προς ηχογράφηση υλικού....αλλά και στην περίπτωση που δεν υπάρχει εξ αρχής σκοπός, ο μόνος τρόπος που μπορεί να δημιουργηθεί (σκοπός) και να βρεθεί κατεύθηνση είναι τοπρος ηχογράφηση υλικό και το πως διαμορφώνεταικατά την διαδικασία.
Θα μου πεις γιατί να μην διαμορφώνεται στον ψηφιακό τομέα κατά την διάρκεια της ηχογράφησης (plugins)......γιατί πολύ απλά ποτέ δεν θα είσαι σίγουρος (στην περίπτωση που το αποτέλεσμα δεν είναι το ιδανικό) για το αν φταίει η ποιότητα της εισόδου (αναλογικό σήμα) ή η επεξεργασία σου (plugin)....και αν ισχύει το δεύτερο έχει καλώς,θα προσπαθήσεις ξανά.....αν όμως ισχυει το πρώτο?
Τέλος θεωρώ πως ο τρόπος που ηχογραφούμε ένα όργανο, μία φωνή ή μια ηχητική πηγή τέλως πάντων καθορίζει ή πρέπει να καθορίζει έως ένα βαθμό και την περαιτέρω χρήση του αλλά και την μεταξύ τους διαδραστικότητα....καιαυτό φυσικά προυποθέτει σκοπό και όραμα από την αρχή ακόμη και αν αυτό είναι αυτή ακριβώς η φαινομενική έλειψη σκοπού.
πληροφοριακά τελείως θα ήθελα να πω πως έχω ασχοληθεί αρκετά με την μεταφορά στο ψηφιακό domain του "χαρακτήρα" αρκετών αναλογικών υλοποιήσεων μέσω της dynamic convolution τεχνολογίας του nebula με ανάμικτα έως τώρα αποτελέσματα....άλλο θέμα , άλλη φορά

Τελευταία επεξεργασία από moderator: