νταμπιν και το λουρί τςη μάνας
Απλά δεν προλαβαίνουν να μετασχηματιστούν οι οικονομίες του "α' κόσμου" όσο γρήγορα αναπτύσσονται οι Κινέζοι και όπως λέει η παροιμία ο πνιγμένος πιάνεται απ τα μαλλιά του.
Αυτό που λες έχει βάση. Οι μετασχηματισμοί πλέον γίνονται με ταχύτητες "φωτός".
Όμως το θέμα "ΕΕ - αυτοκινητοβιομηχανία", νομίζω ότι μελλοντικά θα γίνει case study όσον αφορά την "τέλεια αυτοκτονία".
Εμείς οι... righteous Ευρωπαίοι αποφασίσαμε ότι θα σώσουμε τον κόσμο (σε όρους περιβάλλοντος). Και καταλήξαμε στο ότι μέχρι το 2035, όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το οποίο σημαίνει τέλος οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, τέλος οι βενζίνες και πάμε σε μια αποκλειστική στροφή σε οχήματα κινούμενα με ηλεκτρισμό. Πολύ ωραία ως εδώ...
Αλλά κάπου εδώ αρχίζουν τα... όργανα. Αφήνω το κόστος κτήσης, τις τεράστιες ανάγκες ενέργειας που προκύπτουν για την κίνησή τους, τις υποδομές φόρτισης, την αυτονομία, την ανυπαρξία εγκαταστάσεων ανακύκλωσης των οχημάτων που μελλοντικά θα αποσύρονται (καθότι εμπλέκονται οι μπαταρίες), την αξία μεταπώλησης (καθότι εμπλέκονται οι μπαταρίες που έχουν συγκεκριμένο κύκλο ζωής και τεράστιο κόστος αντικατάστασης), κλπ...
Και βέβαια ας μην ξεχνάμε ότι οι σπάνιες γαίες που απαιτούνται για την κατασκευή parts των EV, σε ποσοστό περί του 90% των παγκόσμιων κοιτασμάτων βρίσκονται στην Κίνα.
Αλλά εμείς, ως... righteous Ευρωπαίοι επιλέξαμε να πάμε προς τα εκεί. Και τώρα φτάσαμε στο σημείο, ο μεγαλύτερος εργοδότης της Γερμανίας, δηλαδή η VW, να ακροβατεί στο κενό.
Ναι, ο μετασχηματισμός είναι ταχύτατος, αλλά και η βλακεία (μας ως ΕΕ) ανίκητη.