manosx είπε:
...για να βάλουμε ένα LFO στην PWM και ένα φακελάκι στην FM...
Φοβερο.
Σχεδον τρομακτικο, ιδιαιτερα αν σκεφτεις οτι η FM του βρισκεται ακομα σε...προνηπιακο επιπεδο με δυo (2) operators. :-X Χαιρετισμους πες του απο το 28χρονο
(4-Operators/8 Algorithms) Yamaha DX21 μου. 8)
Αχ ξέχασα είναι rompler ;D Καταδικασμένο σε στατικές κυμματομορφές, που του δίνουν τον κλασσικό πλαστικό ήχο...
Κακομοιρο ΜΟΧ, που εισαι καταδικασμενο να εχεις...
2670 "στατικες" κυματομορφες. :'( Τι κριμα να μην εχεις και συ μονο τις...
4 πρωτοποριακες
(για το...1950) sine, saw, square & triangle κυματομορφες του Nord Lead 2. ;D
...αλλά δεν πειράζει, έχει 50 διαφορετικά φίλτρα, για να δούμε...
Τι να δουμε? Πλακα κανεις? Τι να μας πουν 50 ψωρο-ψηφιακα φιλτρα? Καλο αποτελεσμα εχεις μονο απο 2 ψηφιακα φιλτρα και....κατω. "Less is More" οπως θα σου πουν και οι ειδημονες.
ΑΧ ΤΑ ΣΚΑΛΙΑ ΠΡΟΣΕΧΕ ;D ;D ;D Ποιο πολλά σκαλιά και από ταινία του Χίτσκοκ, χάλι μαύρο, sweep με πολύ resonance ούτε για πλάκα ;D
Πως φαινεται οτι εχεις δουλεψει με πολλα rompler. Η εμπειρια φωναζει απο μακρια.
Αν του βγάλεις δε τα εφέ, είναι να το κλαίνε οι ρέγγες ;D
Με αναγκαζεις και επαναλαμβανομαι, αλλα τι αλλο να σου απαντησει κανεις εκτος του "
Πως φαινεται οτι εχεις δουλεψει με πολλα rompler". ;D ;D
Για κάνα πιανάκι καλό είναι, στους synth ήχους το τρώει το Nord για πρωινό και φτύνει και τα κουκούτσια... Αλλά δεν πειράζει, είναι του 2012 και έχει 8 ταυτόχρονα oscillators...
Etsi! Pes ta Manos!

Ειπαμε, "Less is More" και στους Oscillators.

Μη τα ξαναλεμε.
Μα δεν είναι θέμα πίεσης χρόνου, αλλά θέμα εργονομίας. Κοίτα ας πούμε το mox
Από όλα αυτά τα κουμπάκια, πόσα αφορούν τη σύνθεση ήχου; Να σου πω; ΜΟΝΟ ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΟΚΤΩ ΠΟΤΕΝΣΙΟΜΕΤΡΑ!!!
Που να δεις και το πρωτο DX7, αυτο κι αν ηταν για κλοτσιες! Να σκεφτεις οτι αυτο δεν ειχε κανενα ποτενσιομετρο, ουτε καν κουμπια! Μια μεμβρανη ειχε εκει περα και παταγες πανω σε "εικονικα" κουμπια για να αλλαξεις καποια παραμετρο. Μαυρα χαλια λεμε... :-\
Manos, ελα να σου πω κατι στο αυτι, μη μας ακουσουν:
τo MOX εχει 8 ποτενσιομετρα και στο καθενα απο αυτα εχουν ανατεθει 3 λειτουργιες για αμεσο editing διαφορων παραμετρων. Για ολες τις υπολοιπες παραμετρους, η Yamaha εχει προσθεσει
(εκτος των 90 κουμπιων) και κατι το πρωτοποριακο: μια οθονη!!!

Ναι, ναι, οθονη! Γιατι αραγε η Yamaha προχωρησε σε αυτη την απιστευτα πρωτοποριακη κινηση προσθετοντας μια οθονη σε ενα synth της?
Ειναι απλο, αλλα δεν παει το μυαλο σου: το MOX ειναι ενα High Tech synth/workstation με κατι χιλιαδες επιλογες και παραμετρους στις οποιες ο χρηστης μπορει να εχει προσβαση μεσω της οθονης. Αν αναρωτιεσαι
(ακομα) λοιπον γιατι το ΜΟΧ εχει "μονο" 8 ποτενσιομετρα στο πανελ του, η απαντηση ειναι "γιατι απλα δεν γινεται αλλιως". Βεβαια, εδω που τα λεμε, η Yamaha θα μπορουσε οντως να κανει οτι εκανε και η Clavia στο Nord Lead 2, να βγαλει δηλαδη την οθονη και να προσθεσει στο πανελ του ΜΟΧ ενα ποτενσιομετρο για καθε λειτουργια. Φυσικα το αποτελεσμα μιας τετοιας κινησης θα ηταν ενα ΜΟΧ με πανελ μεγεθους μιας...5οροφης πολυκατοικιας, το κοστος δε θα ηταν αναλογο με το κοστος αγορας της 5οροφης πολυκατοικιας, αλλα βρε αδερφε, αυτα ειναι λεπτομερειες θα μου πεις. "Λεφτα υπαρχουν". ;D
Πάμε στο Nord τώρα:
Εδώ φίλε μου δεν έχεις ΚΑΝ οθόνη, τι να την κάνεις;
Ελα ντε, τι να την κανεις την οθονη σε ενα synth που οι λειτουργιες του και οι δυνατοτητες του μπορουν να ανατεθουν σε 20 ποτενσιομετρα? Αυτα ειναι τα "καλα" των basic synths. 8)
...αν είναι να μπαίνεις σε μενού για να το κάνεις χ*σε μέσα, καληνύχτα και έφεξε, και θα είναι γρήγορα τα envelopes ή θα είναι κλασσικά ρομπλερίστικα και δε θα μπιστάει το συνθ με τίποτα;
Εδω πια η
(αναγκαστικη) επαναληψη της κλασσικης πλεον διαπιστωσης πρεπει να μπει σε bold:
"Πως φαινεται οτι εχεις δουλεψει με πολλα rompler". ;D Μα, ειναι envelopes αυτα που εχουν τα romplers? Σερνονται λεμε!

Ασε που τα ατιμα ειναι και 12-15 σημειων το καθενα. ??? Χαθηκε δηλαδη να βαλουν τα κλασσικα ADSR, να μη μπερδευεται ο κοσμος? Μα, επιτελους, που νομιζουν οτι απευθυνονται, σε πυρηνικους φυσικους? Που ζουνε αυτοι οι ασχετοι? Στο...2013??
ΑΥΤΑ είναι τα βασικά, όχι πόσα... φίλτρα σου δίνει, αλλά αν ο άλλος ακούει με τα specs καληνύχτα...
Σωστα. Αν ειναι δυνατον να κοιταμε σε ενα synth τα specs! :-X Οι σχετικοι με το "σπορ" κρινουν ενα synth μονο απο το "
χρωμα του, την πυκνοτητα του, τη γεματη γευση του" που ελεγε και μια παλια διαφημιση της Αλτις. ;D
Βρε παιδια, αυτου του είδους η συγκριση ανάμεσα σε romplers και analog ή modeling synths, κάποτε ήταν αστειάκι για το φόρουμ. :-\
H συγκριση αναμεσα σε romplers, VA, analog ή αλλου τυπου synths γινεται ανετα για ενα απλο λογο: ειναι ολα synths. Και τα synths τα συγκρινεις κυριως με κριτηριο την δυνατοτητα που εχει το καθενα απο αυτα να δημιουργει νεους ηχους, τα συγκρινεις δηλαδη και τα αξιολογεις γι αυτο που εχουν κατασκευαστει να κανουν ολα τα synths και ειναι το μοναδικο αντικειμενικο κριτηριο.
Δεν μας ενδιαφερει τι ειδους sound engine εχει το καθενα, μας ενδιαφερει τι μπορει να κανει με αυτη τη sound engine, τι δυνατοτητες δημιουργιας νεων ηχων και επεξεργασιας αυτων εχει.
Το αν σε καποιον αρεσει ή οχι ο ηχος καποιου synth ή καποιας κατηγοριας synth δεν πρεπει να μας ενδιαφερει, το τι αρεσει στο αυτι του καθενος ειναι υποκειμενικο. Το να ειναι καποιος πωρωμενος με τον ηχο ενος αρχαιου αναλογικου Yamaha CS10 ειναι δικαιωμα του, το να πληρωσει μια περιουσια για να το αποκτησει ειναι παλι δικαιωμα του.
Το να προσπαθει ομως να μας πεισει οτι το synth αυτο εχει μεγαλυτερες δυνατοτητες παραγωγης ηχου απο ενα FM synth οπως το Yamaha DX7, ξεπερναει τα ορια της βλακειας. Αυτο το αστειο εφευρημα του "
απαγορευεται να συγκρινουμε synths διαφορετικου τυπου" εχει επινοηθει απο καποιους οι οποιοι ξερουν οτι η συγκριση των παλιων/τεχνολογικα υποδεεστερων οργανων
(τους) με κατι νεοτερο/τεχνολογικα πιο εξελιγμενο θα γειρει υπερ του δευτερου.
Και αντε να τους κανουμε τη χαρη και να μη συγκρινουμε μια Mercedes S350 με ενα Smart, φτανει οι κατοχοι του Smart να μη προκαλουν με ανεκδοτα τυπου "
το Smart ειναι καλυτερο αμαξι απο την S350 γιατι...παρκαρει στην πολη πιο ευκολα ή περναει απ'τα στενα πιο ανετα ή καιει λιγοτερη βενζινη".
Μετα απο 31 σελιδες λοιπον, τι μαθαμε? Οτι η sοund engine του Nord Lead 2, ενος πανακριβου
(1760€ / 600.000 δρχ το 1997) πλην basic VA synth χωρις εφφε και aftertouch, ειναι ικανη να δημιουργησει περισσοτερους
(και καλυτερους/πιο πρωτοτυπους βεβαιως βεβαιως) ηχους απο την sound engine ενος ΜΟΧ/Motif XS.
Μαιστα. Καθε μερα μαθαινουμε και κατι καινουργιο σ'αυτο το φορουμ. 8)
Αγγελε, επιμενω στην τελευταια μου προταση: