Ξαναμαθαινοντας την ταστιε&#96

Superfunk είπε:
...ι αν καποιος ΜΟΝΟΣ του και ΑΦΟΥ προσπαθησει σκληρα ΔΕΝ μπορει να "παει παρακατω" ...

Προσωπικα αν ειχα χρονο και ....κουραγιο  ;D θα με ενδιεφερε να καθισω με εναν ΣΩΣΤΟ δασκαλο να ΜΑΘΩ κιθαρα... ;D
Αν επιτρεπεται να ρωτήσω κάτι. Αν και αυτοδίδακτος, δεν παρατηρείς οτι επαναλαμβανεσαι πανω στην ταστιέρα; Εστω και με τον δικο σου τροπο που πιθανο να εχεις συνηθίσει τόσα χρόνια?

Τώρα για τον δάσκαλο, εχω την εντύπωση οτι ενω ειναι αναγκαια αυτη η συναναστροφη με καποιον εμπειρο, οι πιθανότητες να σε βάλει στον ίσιο δρόμο ειναι μεγαλες αλλα με αποτελεσμα να ξεχασεις τον τροπο που επαιζες. Κάτι τέτοιο θα χτυπήσει μετωπικά την αυθεντικότητα σου. Νομιζω λοιπόν οτι πολυ καλα προσθεσες το 'σωστος' διπλα στο δασκαλος. Εκτος απο το να κανει την δουλεια του καλα, θα πρεπει να την κανει στα δικα σου μετρα. Λιγακι δυσκολο να τον βρεις αυτον τον τυπο βεβαια...


Και Ontopic επιτελους.
Τα κουρδίσματα βοηθανε στο να αλλαζουμε τον ήχο μας αλλα οχι το παιξιμο μας? Θα ηταν το ιδιο εαν αλλαζαμε το παιξιμο ωστε να μιμηθουμε αλλαγη κουρδίσματος?

 
Tthawth είπε:
Αν επιτρεπεται να ρωτήσω κάτι. Αν και αυτοδίδακτος, δεν παρατηρείς οτι επαναλαμβανεσαι πανω στην ταστιέρα; Εστω και με τον δικο σου τροπο που πιθανο να εχεις συνηθίσει τόσα χρόνια?

αν καποιος ακουει ΜΟΝΟ ενα ειδος μουσικης μοιραια "κλεινει" τους οριζοντες του
...και ο Gilmour, και ο Metneny και ο Larry Carlton τις ίδιες 6 χορδές χτυπάνε. Σου ακούγονται το ίδιο?

 
Superfunk είπε:
Μα δεν τιθεται θεμα παρεξηγησης νομιζω...ακομα και ο μεγαλυτερος πολεμιος της...

" διδασκαλιας" θα συμφωνησει με τη διαπιστωση οτι αν καποιος ΜΟΝΟΣ του και ΑΦΟΥ προσπαθησει σκληρα ΔΕΝ μπορει να "παει παρακατω" σε οποιονδηποτε τομεα της ζωης θα πρεπει (εφοσον το ΘΕΛΕΙ) να αναζητησει ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ "βοηθεια".

Απλα δεν το θελουν ολοι για πολλους και διαφορους λογους (βαριουνται,ειναι τεμπεληδες,δεν τους χρειαζεται σε αυτα που παιζουν κτλ,κτλ...)

Προσωπικα αν ειχα χρονο και ....κουραγιο  ;D θα με ενδιεφερε να καθισω με εναν ΣΩΣΤΟ δασκαλο να ΜΑΘΩ κιθαρα... ;D
Συμφωνω απλα το ειπα γιατι υπαρχουν και οι αποψεις ειδικα στην μουσικη οτι μερικοι απο τους μεγαλυτερους κιθαριστες ειναι αυτοδιδακτοι και διαφορα.. αλλα δεν εχει σημασια.Ενας καλος δασκαλος δεν σε μαθαινει 5 πραγματα αλλα το βασικο οτι σε εμπνεει.

Συμφωνω επισης οτι τα κουτακια ειναι οντως κουτακια που εγκλωβιζεις το παιξιμο σου.

Η ''σωτηρια'' για μενα ειναι, οσο βαρετο και αν ακουστει, οι θεωρητικες γνωσεις!

Επισης πολυ απο εμας οταν παμε να παιξουμε σε ενα backing track βλεπουμε απλα το κλειδι και αρχιζουμε δεν μπαινουμε καν στην διαδικασια να αναλυσουμε το κομματι να δουμε τι παιζει!! Και συνεπως απλα παιζουμε σε μια κλιμακα και οτι κατσει η απο εμπειρια παιζουμε καποια δοκιμασμενα που καθονται και γιαυτο το λογο το παιξιμο μας δεν εχει αυτο το κατι αλλα νιωθουμε οτι ειναι βαρετο και επαναλαμβανομενο.

Ουσιαστικα πρεπει να ακουμε την συνωδεια πολυ καλα για να παιξουμε και με βαση της γνωσεις που εχουμε να τις εφαρμοσουμε.

Δεν ειναι βουνο.. ειναι ευθεια αλλα μερικοι βαριομαστε να περπατησουμε και παμε με το αμαξι νομιζοντας οτι θα φτασουμε γρηγοροτερα!

Η γνωμη μου ειναι οτι ο δασκαλος δεν πρεπει να προσαρμζεται στα μετρα μας. Ο λογος ειναι οτι δεν χρειαζεται κατα την γνωμη μου αρκει να εχεις υπομονη.. Σου μαθαινει καποια πραγματα και μετα εσυ τα φερνεις στα μετρα σου κανοντας τα πρωτα δικα σου, ετσι εχεις την γνωση αλλα την διαχειριζεσαι οπως εσυ θελεις.

Εγω πχ αντιπαθουσα τις νοτες!! Παρολο που ειχα κανει αρμονιο και ηξερα να τις διαβαζω πανω στην κιθαρα δεν ηθελα ουτε να τις σκεφτομαι. Οταν αρχισα τα μαθηματα ο δασκαλος μου προτεινε να αρχισουμε να διαβαζουμε νοτες.. Ειχα ψιλοξενερωσει.. τωρα πλεον βλεπω οτι με εχει βοηθησει παρα πολυ.

 
Αν επιτρεπεται να ρωτήσω κάτι. Αν και αυτοδίδακτος, δεν παρατηρείς οτι επαναλαμβανεσαι πανω στην ταστιέρα; Εστω και με τον δικο σου τροπο που πιθανο να εχεις συνηθίσει τόσα χρόνια?
φυσικα και επαναλαμβανομαι..τι επαναλαμβανομαι δηλαδη...συνεχεια τα ιδια και τα ιδια παιζω,ομως επειδη παιζω μονο τη ΔΙΚΗ μου μουσικη,στην οποια η κιθαρα ειναι λιγο...εεεμ πως να το πω..."περιεργη" , δεν με πολυαπασχολει.....

Τώρα για τον δάσκαλο, εχω την εντύπωση οτι ενω ειναι αναγκαια αυτη η συναναστροφη με καποιον εμπειρο, οι πιθανότητες να σε βάλει στον ίσιο δρόμο ειναι μεγαλες αλλα με αποτελεσμα να ξεχασεις τον τροπο που επαιζες. Κάτι τέτοιο θα χτυπήσει μετωπικά την αυθεντικότητα σου.
οντως εχεις πολυ δικιο,μαλιστα οι ΔΥΟ σωστοι δασκαλοι στους οποιους απευθυνθηκα (τερατα μουσικης παιδειας και τεχνικης και οι 2) μου ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑΝ να μαθω "κανονικη" κιθαρα... ;D ;D γιατι μετα δεν θα μπορουσα να παιξω αυτα που παιζω..τωρα... ;D ;D

 
Με διαφορετικά κουρδίσματα ο καθένας μπορεί να βγάλει "πρωτότυπο" ήχο, αυτό είναι το πλέον εύκολο.

Η αληθινή μαγκιά όμως είναι να κάνεις αυτόν τον "πρωτότυπο" ήχο αξιοποιήσιμο, π.χ. να φτιάξεις ένα τραγούδι.

 
Ερχομαι πολυ συχνα σε αυτο το τελμα-αδιεξοδο που αναφερθηκε... Πιστευω οτι το 80% των μουσικων ιδιαιτερα στα πλαισια αυτοσχεδιασμου-σολο παθαινει το ιδιο..

Κατα μεγαλο ποσοστο ειμαι αυτοδιδακτος (αν και στο παρελθον ειχα τις βοηθειες μου απο δασκαλους).

Η μονη πραγματικη λυση που μου αναπτερωνει το ηθικο αλλα κ την εμπνευση ειναι πολυ απλα η.....    ΑΠΟΧΗ!!!! ;D

Νιωθω οτι το μυαλο μου ξεκολαει απο τα licks που συνεχως αναμασαω λογω ξεθωριασματος της μνημης μαλλον. Πραμα που ομως δεν ειναι απαραιτητα κακο.

Μη ξεχνατε ομως καλοι μου φιλοι οτι η <<αναγνωρισημοτητα>> του καθε κιθαριστα δεν εχει να κανει μονο με τον ηχο, εχει να κανει κατα πολυ κ με αυτο που περιγραφουμε κ προσπαθουμε (καλως) να αποφυγουμε.. πχ εχω βαρεθει να ακουω ενα συγκεκριμενο lick του SRV, που νομιζω οτι ο συγκεκριμενος αν κ του εχω μεγαλη αδυναμια εχει τη ταση να επαναλαμβανεται στις φρασεις του. Σαφως δεν ειναι ο μονος ετσι???!!!

Επειδη προσωπικα βαριεμαι τρελα να παιζω με το μυαλο  :-[ εχω εντεινει τη προσπαθεια στο να μπορω να αναπαραγω σε οποιαδηποτε φαση, τις φρασεις που προτιμω και πανω απ ολα τις φρασεις που με <<παιρνει>> να παιζω, και στοχος μου ειναι να τις εμπλουτιζω και φυσικα να μου προκειπτουν και καινουργιες. Αυτο θεωρω προσωπικο υφος.

Ενας δευτερος ανωδυνος τροπος ειναι η μελετη διαφορετικων κλιμακων κ το παντρεμα τους με τις ηδη κεκτημενες.

Τωρα περι θεωριας της μουσικης, απολυτου αυτιου, γνωση των οπλισμων, γνωση των σχετικων νοτων τις εκαστοτε κλιμακας κτλ.. προσωπικα για μενα ειναι αρκετα αδιαφορα, τα αφηνω αυτα για τους πιανιστες ;D ;D, στο κατω κατω ηλεκτρικη κιθαρα παιζω! οχι Φουγκα!!!

Επισης σημασια εχει να σε εμπνεει κ το backin track - track που συμμετεχεις..!!!!

Ωραιο θεμα πραγματι!!! ;)

 
fuZZed είπε:
Ενας δευτερος ανωδυνος τροπος ειναι η μελετη διαφορετικων κλιμακων κ το παντρεμα τους με τις ηδη κεκτημενες.

Τωρα περι θεωριας της μουσικης, απολυτου αυτιου, γνωση των οπλισμων, γνωση των σχετικων νοτων τις εκαστοτε κλιμακας κτλ.. προσωπικα για μενα ειναι αρκετα αδιαφορα, τα αφηνω αυτα για τους πιανιστες ;D ;D, στο κατω κατω ηλεκτρικη κιθαρα παιζω! οχι Φουγκα!!!
Κανεις μεγαλο λαθος εδω.. δεν εχει σχεση τι οργανο παιζεις. Ειναι πολυ δυσκολο να πιστεψει κανεις οτι οι οπλισμοι και ολα αυτα τα βαρετα θα τον βοηθησουν να εξελιχθει αλλα ετσι ειναι .

 
playloud είπε:
Το να ξερεις την ταστιερα (standard) απ εξω κι ανακατωτα για μενα ειναι ισως οχι το Ω αλλα ΣΙΓΟΥΡΑ το Α. Πανω εκει πιστευω οτι βασιζονται ΟΛΑ.

Αν θα "κλειστεις" στο να παιζεις σε "κουτακια" ειναι δικο σου κακο και δεν εχει καμμια σχεση με το αν ξερεις καλα την ταστιερα.

Αν ΟΝΤΩΣ την ξερεις τοτε αυτο που σε περιοριζει ειναι το κακο σου "γουστο" και η ελλειψη φαντασιας, κι οχι η ταστιερα.

Τωρα, αλλαγη κουρδισματος κι εγω συμφωνω αλλα μονο αν εξυπηρετει κατι, αλλιως, ποιος ο λογος να μαθαινεις μιαν ΑΛΛΗ ΑλφαΒητα?

Θα μπερδεψουμε τις.... γλωσσες μας :)
Απολύτως μαζί σου (αν και το slide - ξέρω, δεν μιλάμε για αυτό- επιβάλλει άλλα κουρδίσματα).

Α και να επισημάνω κάτι που πιστεύω.

Άλλο σολάρω, άλλο παίζω ένα τραγούδι, άλλο συνθέτω.

Και διαφορετικές οι ανάγκες των παραπάνω δημιουργιών.

 
Superfunk είπε:
οντως εχεις πολυ δικιο,μαλιστα οι ΔΥΟ σωστοι δασκαλοι στους οποιους απευθυνθηκα (τερατα μουσικης παιδειας και τεχνικης και οι 2) μου ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑΝ να μαθω "κανονικη" κιθαρα... ;D ;D γιατι μετα δεν θα μπορουσα να παιξω αυτα που παιζω..τωρα... ;D ;D
Δεν πιστευω οτι μαθαινοντας με δασκαλο κιθαρα δεν μπορεις να παιξεις κατι που παιζεις χωρις να εχεις μαθει!! :)

 
thanasis b είπε:
Δεν πιστευω οτι μαθαινοντας με δασκαλο κιθαρα δεν μπορεις να παιξεις κατι που παιζεις χωρις να εχεις μαθει!! :)
Άμα ακούσεις πως παίζει κιθάρα ο Sf, θα αρχίσεις τη φυσαρμόνικα... ;D ;D

 
thanasis b είπε:
Κανεις μεγαλο λαθος εδω.. δεν εχει σχεση τι οργανο παιζεις. Ειναι πολυ δυσκολο να πιστεψει κανεις οτι οι οπλισμοι και ολα αυτα τα βαρετα θα τον βοηθησουν να εξελιχθει αλλα ετσι ειναι .
Δεν ειπα οτι δε πιστευω!!! Ειπα τι προτιμω...

 
blue είπε:
Ποτε δεν καταλαβα γιατι πρεπει να "ξεχασουμε" που ειναι οι νοτες. Η λυση στο να μην πηγαινουν τα χερια πριν το μυαλο ειναι να σκεφτομαστε πριν παιξουμε και να ξερουμε που ειναι αυτο που σκεφτηκαμε. Ισως κανω λαθος βεβαια...
Μα πανω σε αυτο ουσιαστικα παταω. Θα επρεπε οπως πολυ σωστα ειπες καθως παιζουμε να σκεφτομαστε που ειμαστε, που θελουμε να παμε μετακαι πως θελουμε να παμε εκει. Το θεμα ειναι οτι μερικες φορες πιανω τον εαυτο μου ασυναισθητα να σκεφτεται μεσα στα "κουτακια" γιατι απλα εχει συνηθισει να το κανει αυτο. Παω για παραδειγμα σε κατι γνωστο και ετσι χανω κατι περιεργο που θα μπορουσα να ανακαλυψω. Αυτο συμβαινει συνηθως οταν παιζω πχ σε ενα backing track που εχω ψιλοβαρεθει, οταν δεν εχω ορεξη γενικα και δεν δινω 100% στο παιξιμο μου.

Διαλεγοντας λοιπον ενα αλλο κουρδισμα, χωρις να μαθω την αλφαβητα του (οπως ειπε και ο play) ξερω οτι οποια σχηματα γνωριζω εχουν πλεον καταργηθει και ετσι αναγκαζω το μυαλο μου να σκεφτεται καθε νοτα και να μην επαναπαυεται.

Τελος, δεν ειμαι υπερμαχος ουτε του να ξερεις ολες τις νοτες της ταστιερας ουτε του να απομνημονευεις σχηματα. Ειμαι υπερ και των δυο μαζι.

 
marathon είπε:
Άμα ακούσεις πως παίζει κιθάρα ο Sf, θα αρχίσεις τη φυσαρμόνικα... ;D ;D
φυσικα μια και θα νομισεις οτι το οργανο αυτο ειναι ΧΑΛΙΑ ΜΑΥΡΑ... ;D οποτε καλυτερα να ξεκινησω ενα καλυτερο... ;D

 
Πάντως ένας καλός τρόπος να ξεκολλήσεις από ένα τρόπο παιξίματος, είναι να αρχίσεις να δουλεύεις σε μουσική που δεν παίζεις συνήθως.

Αν δηλαδή το έχεις λιώσει σε μπλουζ, τράβα παίξε ρέγκε ;D

Άκου πολλά στον αντίστοιχο ήχο, δοκίμασε κλασσικά ριφάκια εκεί (λιώνωντας τα σε πολλές πολλές επαναλήψεις) και θα εμπλουτιστεί το παίξιμο οπωσδήποτε.

Επίσης πιστεύω βοηθάει να δοκιμάζεις κλίμακες με άλλο πιάσιμο, έτσι αναγκάζεις το χέρι να το δει αλλιώς, και αλλάζει πάντα και η προσέγγιση που δίνεις. Ή να δοκιμάζεις ασκήσεις επάνω σε κλίμακες, παίζοντάς τες σε τρίτες, με οκτάβες, με πέμπτες, με άλλα ρυθμικά.

Το μόνο σίγουρο πάντως είναι, επανάληψη, επανάληψη, επανάληψη.

 
Evilnye είπε:
Πάντως ένας καλός τρόπος να ξεκολλήσεις από ένα τρόπο παιξίματος, είναι να αρχίσεις να δουλεύεις σε μουσική που δεν παίζεις συνήθως.
+1

 

μαθε μερικα modes (dorian,lydian mixolydian....)

και αρχισε να μιλας μαζι τους παιζοντας οπως κανει ο ΜΕΓΑΣ Benson

στην διασκευη του on brodway απο το 2.10 και μετα.

 
Superfunk είπε:
οντως εχεις πολυ δικιο,μαλιστα οι ΔΥΟ σωστοι δασκαλοι στους οποιους απευθυνθηκα (τερατα μουσικης παιδειας και τεχνικης και οι 2) μου ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΑΝ να μαθω "κανονικη" κιθαρα... ;D ;D γιατι μετα δεν θα μπορουσα να παιξω αυτα που παιζω..τωρα... ;D ;D
Πιστεύεις ότι η μοναδικότητα και η αυθεντικότητα του καθενός είναι κάτι που χάνεται μέσα απο μια μεθοδολογία μελέτης? Δηλαδή τι σε εμποδίζει απο ένα σημείο και ύστερα να αναπτύξεις τον εαυτό σου όταν οι ιδέες δεν χάνονται και η προσωπικότητά σου είναι ίδια?

Αν κατάλαβα λάθος συγνώμη.

 
shelter είπε:
Πιστεύεις ότι η μοναδικότητα και η αυθεντικότητα του καθενός είναι κάτι που χάνεται μέσα απο μια μεθοδολογία μελέτης? Δηλαδή τι σε εμποδίζει απο ένα σημείο και ύστερα να αναπτύξεις τον εαυτό σου όταν οι ιδέες δεν χάνονται και η προσωπικότητά σου είναι ίδια?
+1

Ξέχασα να το σχολιάσω αυτό. Πραγματικά δεν πιστεύω πως κάτι που κάποιος μπορεί να εκφράσει, θα τον περιορίσει το να διδαχθεί κάποια πράγματα. Αντιθέτως θα βοηθήσει ώστε να το εκφράσει ακόμα καλύτερα και πιο ξεκάθαρα!

 
Δηλαδή τι σε εμποδίζει απο ένα σημείο και ύστερα να αναπτύξεις τον εαυτό σου όταν οι ιδέες δεν χάνονται και η προσωπικότητά σου είναι ίδια?
μα νομιζω οτι το ειπα παραπανω: η ΤΕΜΠΕΛΙΑ μου.. ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top