Ξαναμαθαινοντας την ταστιε&#96

blue είπε:
εχω αλλαξει κουρδισμα στην κιθαρα μου μονο 2-3 φορες για ισαριθμα τραγουδια που το απαιτουσαν (dire straits-romeo and juliet, radiohead-jigsaw falling into place κλπ).

Ποτε δεν καταλαβα γιατι πρεπει να "ξεχασουμε" που ειναι οι νοτες. Η λυση στο να μην πηγαινουν τα χερια πριν το μυαλο ειναι να σκεφτομαστε πριν παιξουμε και να ξερουμε που ειναι αυτο που σκεφτηκαμε. Ισως κανω λαθος βεβαια...
Παραθετω στο ποιο για μενα αξιο μελος του Noiz λεγοντας Ναι εχεις δικιο, ακομα και εκει που λες μπορει να κανω λαθος. Μεχρι και πριν το μπορει.... φυσικα θα αναφερεσαι σε καποιο καλο επιπεδο μουσικου(δε λεω κιθαριστα). Απο κει και περα διαφωνω και συμφωνω οτι μπορει να εχω λαθος.

Τελος παντων διαβαζοντας γενικα και με ιδιαιτερη προσοχη τα οσα γραφτικαν, συμπερενω πως(αν και το εγραψα) πως χωρις συστηματικη καταρτιση(δασκαλο0 οχι δε πας πουθενα, αλλα πας ΠΟΛΥ αργα(αν εισαι ανοικτομυαλος) ή εισαι παπαγαλος ειτε των ACDC Καζαντζιδη Birelli(τι να πεις για ταστιερες τωρα :-X Εκει να δειτε ξεκουρδισματα real time και αλλα ακροβατικα) ειτε του εαυτου σου.

Τελος, θα συφωνησω με τα περι βαρεμαρας του κου SF συμπληρωνωτας με την ατακα του δασκαλου μου(και να με συγχωρητε)

ΜΕ ΚΛΑΝΙΕΣ ΑΥΓΑ ΔΕ ΒΑΦΟΝΤΑΙ ΜΕΓΑΛΕ

 
μέσα σε όλα αυτά, να μοιραστώ ένα κούρδισμα που κάνω σε 7χορδη τώρα τελευταία

(μπάσα->πρίμα): F C F C F A# D#

 
Superfunk είπε:
μα νομιζω οτι το ειπα παραπανω: η ΤΕΜΠΕΛΙΑ μου.. ;D
...O.k... ;D

Γενικά πάντως πιστεύω ότι η παγίδα που ονομάζεται περιφραστικά "νομίζω ότι παίζω τα ίδια και τα ίδια" είναι το να αντιμετωπίζεις την μουσική σαν ένα puzzle απο σχήματα. BTW μην παρεξηγηθώ, την παραπάνω φράση την λέω και εγώ συχνά...

 
Evilnye είπε:
Πάντως ένας καλός τρόπος να ξεκολλήσεις από ένα τρόπο παιξίματος, είναι να αρχίσεις να δουλεύεις σε μουσική που δεν παίζεις συνήθως.

Αν δηλαδή το έχεις λιώσει σε μπλουζ, τράβα παίξε ρέγκε ;D

Άκου πολλά στον αντίστοιχο ήχο, δοκίμασε κλασσικά ριφάκια εκεί (λιώνωντας τα σε πολλές πολλές επαναλήψεις) και θα εμπλουτιστεί το παίξιμο οπωσδήποτε.
Σωστη! Ενα λουκουμι στην κοπελια στο τραπεζι 3 παρακαλω, προσφορα του καταστηματος.

Το να ακους και να παιζεις πολλα και διαφορετικα ειδη μουσικης ειναι ΚΛΕΙΔΙ. Ειδικα αν δεν σε ενδιαφερει μονο ενα μουσικο οργανο αλλα η συνθεση μουσικης γενικοτερα (οπως εγω - τρομαρα μου).

Disclaimer: Το thread δε το ανοιξα γιατι εχω προβλημα ο ιδιος...θεωρω οτι το παιξιμο μου απεχει πολυ απο το παιξιμο-κονσερβα (οχι παντα βεβαια, αλλα τις περισσοτερες φορες). Απλα ηθελα να μοιραστω μια ωραια μεθοδο για να διευρυνεις τους παικτικους σου οριζοντες.

 
Πιστεύεις ότι η μοναδικότητα και η αυθεντικότητα του καθενός είναι κάτι που χάνεται μέσα απο μια μεθοδολογία μελέτης? Δηλαδή τι σε εμποδίζει απο ένα σημείο και ύστερα να αναπτύξεις τον εαυτό σου όταν οι ιδέες δεν χάνονται και η προσωπικότητά σου είναι ίδια?

Αν κατάλαβα λάθος συγνώμη.
Ξέχασα να το σχολιάσω αυτό. Πραγματικά δεν πιστεύω πως κάτι που κάποιος μπορεί να εκφράσει, θα τον περιορίσει το να διδαχθεί κάποια πράγματα. Αντιθέτως θα βοηθήσει ώστε να το εκφράσει ακόμα καλύτερα και πιο ξεκάθαρα!
Η διδασκαλία & η μεθοδολογία μπορεί σιγα σιγα να φθείρει το αρχικό μας παίξιμο. Να μας κανει να σκεφτόμαστε πάνω σε κλασσικότερα μοτίβα πιστευοντας πως καποιες διαφορετικες κινησεις θα ειναι λαθος. Το να το αποφύγουμε εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό απο την μαγκιά του δασκαλου, σε συνεργασία με την μουσική προσωπικότητα του παικτη. Όπως ειπώθηκε, μπορεις να αλλαξεις στυλ και χαρακτήρα απλως και μονο ακουγοντας διαφορετικά στυλ μουσικής. Ας φανταστούμε τοτε το ποσο μπορει να μας επηρεασει ενας έμπειρος δασκαλος με μια κακη προσεγγιση. Πολλες παιδικες ψυχες καταστραφηκαν απο αναλογα περιστατικα :Ρ

 
Tthawth είπε:
Ας φανταστούμε τοτε το ποσο μπορει να μας επηρεασει ενας έμπειρος δασκαλος με μια κακη προσεγγιση. Πολλες παιδικες ψυχες καταστραφηκαν απο αναλογα περιστατικα :Ρ
Σίγουρα αυτό όντως, απλά έχω τη χαρά να έχω έναν καλό δάσκαλο, ο οποίος μέχρι τώρα μόνο να ξεκολλήσω έχει καταφέρει και όχι το αντίθετο.

 
Tthawth είπε:
Η διδασκαλία & η μεθοδολογία μπορεί σιγα σιγα να φθείρει το αρχικό μας παίξιμο. Να μας κανει να σκεφτόμαστε πάνω σε κλασσικότερα μοτίβα πιστευοντας πως καποιες διαφορετικες κινησεις θα ειναι λαθος. Το να το αποφύγουμε εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό απο την μαγκιά του δασκαλου, σε συνεργασία με την μουσική προσωπικότητα του παικτη. Όπως ειπώθηκε, μπορεις να αλλαξεις στυλ και χαρακτήρα απλως και μονο ακουγοντας διαφορετικά στυλ μουσικής. Ας φανταστούμε τοτε το ποσο μπορει να μας επηρεασει ενας έμπειρος δασκαλος με μια κακη προσεγγιση. Πολλες παιδικες ψυχες καταστραφηκαν απο αναλογα περιστατικα :Ρ
Θα διαφωνησω ολοκληροτικα! Αρχικα τι εννοεις κακη προσεγγιση? Επισης η θεωρεια ειναι που δεν σε βαζει σε μοτιβα!

Το μεγαλυτερο λαθος που κανουν σχεδον ολοι ειναι το εξης: Παιρνουν εναν δασκαλο και του λενε τι θελουν να κανουν. Και συνηθως καταληγουν απλα να μαθαινουν κανα τραγουδι και να τρεχουν με τον μετρονομο κανα πιασαρικο ριφακι.

(δεν ειμαι δασκαλος!!)

 
thanasis b είπε:
Θα διαφωνησω ολοκληροτικα! Αρχικα τι εννοεις κακη προσεγγιση? Επισης η θεωρεια ειναι που δεν σε βαζει σε μοτιβα!

Το μεγαλυτερο λαθος που κανουν σχεδον ολοι ειναι το εξης: Παιρνουν εναν δασκαλο και του λενε τι θελουν να κανουν. Και συνηθως καταληγουν απλα να μαθαινουν κανα τραγουδι και να τρεχουν με τον μετρονομο κανα πιασαρικο ριφακι.

(δεν ειμαι δασκαλος!!)
Μάλλον το πάει σε πιο κλασσικού τύπου ωδεία, πχ να διαβάζεις με παρτιτούρα αποκλειστικά, κρατώντας απ' έξω το στοιχείο του αυτοσχεδιασμού, και να μην ακούς για να παίξεις απλά να εκτελείς.

Κάποιοι καθηγητές το εφαρμόζουν. Δε ξέρω αν ισχύει πολύ σε μοντέρνου τύπου όργανα, μιας και μόνο μια εμπειρία έχω, αλλά στα κλασσικά, πχ πιάνο, βιολί, έιναι πολύ συνηθισμένο.

 
Tthawth είπε:
Η διδασκαλία & η μεθοδολογία μπορεί σιγα σιγα να φθείρει το αρχικό μας παίξιμο.
Τι εννοείς αρχικό παίξιμο? πολύ ταοϊστικό ακούγεται αυτο. Συγγνώμη μάλλον δεν σε καταλαβαίνω γιατι πρoσωπικά δεν είχα πρίν πάω στον πρώτο μου δάσκαλο.

Να μας κανει να σκεφτόμαστε πάνω σε κλασσικότερα μοτίβα πιστευοντας πως καποιες διαφορετικες κινησεις θα ειναι λαθος.
Δηλαδή δέχτηκες ποτέ την αισθητική άποψη του εκάστωτε δασκάλου χωρίς συζήτηση? αν ναι γιατί? στην τέχνη η προσωπική άποψη είναι πολύ σημαντικός παράγοντας. Και δεν μιλάω για τεχνικά ζητήματα μόνο.

Όπως ειπώθηκε, μπορεις να αλλαξεις στυλ και χαρακτήρα απλως και μονο ακουγοντας διαφορετικά στυλ μουσικής.
Συγνώμη αλλα θα μου επιτρέψεις να διαφωνώ. Δεν αλλάζεις ποτέ στυλ και προσωπικότητα. Τα διαφορετικά "χρώματα" του Ry Cooder ή του John McLaughlin είναι διαφορετικές εκφάνσεις και εκδηλώσεις του ίδιου χαρακτήρα ο οποίος προσαρμόζεται στην κάθε περίσταση.

P.s Συγγνώμη για τις πολλές παραθέσεις αλλα δεν έβρισκα άλλον τρόπο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ειπα οτι μπορει με εναν λαθος δασκαλο να καταλήξεις να μαθαίνεις πράγματα που δε σε βοηθανε να πας παρακατω αλλα απλως ...ξαναμαθαινεις την ταστιερα.

 
Προσέξτε λίγο ρε παιδιά με αυτά τα ωδεία, έχουν κλείσει σπίτια.

 
kwstas79 είπε:
Προσέξτε λίγο ρε παιδιά με αυτά τα ωδεία, έχουν κλείσει σπίτια.
Γι αυτο φιλε Κ μιλαω(με) για δασκαλο-γατα.

Ωδεια sucks(οχι παντα ομως)

 
ELIANIOS είπε:
Γι αυτο φιλε Κ μιλαω(με) για δασκαλο-γατα.

Ωδεια sucks(οχι παντα ομως)
Αυτο ειναι μια αποψη που εχει κραταει καλα απο τα σχολικα χρονια που το αιμα μας βραζει και θελουμε να παιξουμε το σολο του one  απο τους metallica και παμε στο ωδειο και μας μαθαινουν νοτες οπλισμους και μπουρδες..

Βαλε τον μετρονομο στο 180 και παιξε την ταμπλατουρα και εισαι οκ..!!!!

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Σε ολους τους τομεις υπαρχουν καλοι κακοι μετριοι ειναι δυνατον να βγαζουμε κανονα και να χαρακτηριζουμε εναν τομεα ετσι?!

(δεν παιρνω ποσοστα απο πουθενα!!)

 
odis13 είπε:
Disclaimer: Το thread δε το ανοιξα γιατι εχω προβλημα ο ιδιος...θεωρω οτι το παιξιμο μου απεχει πολυ απο το παιξιμο-κονσερβα (οχι παντα βεβαια, αλλα τις περισσοτερες φορες). Απλα ηθελα να μοιραστω μια ωραια μεθοδο για να διευρυνεις τους παικτικους σου οριζοντες.
Συγγνωμη, επρεπε να ξεκαθαρισω οτι δεν απανταω στο αρχικο σου ποστ, αλλα εκφραζω μια απορια που ειχα γενικα.

 
 Να πω κι εγω την γνωμη μου.

Τα εναλλακτικα κουρδισματα θε επρεπε να χρησιμοποιουνται για να διευκολυνουν ή για να σου δινουν την δυνατοτητα να παιξεις πραγματα που δεν θα μπορουσες αλλιως λογω περιορισμων της ταστιερας.

Το θεμα εμπνευσης , επιλογων και μεγάλης "παλετας" η "λεξιλογιου" ή  οπως θελετε πειτε το τελοςπαντων, ειναι θεμα ακουσματων ΚΑΙ μελετης. Αν δεν ξερεις καν οτι υπαρχει κατι γιατι δεν το εχεις ακουσει/δει πουθενα πως θα το χρησιμοποιησεις? Αμα πχ ειχες το μπλε και το κοκκινο μονο τι θα μπορουσες να ζωγραφισεις? Ακομα και στα πιο κοινα πραγματα οπως τις πεντατονικες κλιμακες υπαρχουν επιλογες διαφορετικες -περα των γνωστων patterns- με μαγικα αποτελεσματα.

Για μενα ο απολυτος στοχος ειναι να παιζεις οπως μιλας. Δηλαδη χωρις να πολυσκεφτεσαι τους κανονες κλπ. Απλα να λες αυτο που αισθανεσαι και θελεις να πεις και να παιζεις και αναλογως. Ειτε "ωραιο" ειτε "ασχημο", ειναι κατι που θα βγαινει απο μεσα σου..

Για να φτασεις εκει ομως, πρεπει να μαθεις πρωτα, να αποκτησεις ολα τα απαραιτητα εργαλεια η εστω τα εργαλεια που σε ενδιαφερουν -δεν ειναι ολα απαραιτητα για ολους- , να ακους πολυ μουσικη και σιγα σιγα με την εμπειρια, την τριβη και την σωστη μελετη (πραγμα στο οποιο ειναι πιο δυσκολο να βρεις καλο δασκαλο να σε κατευθυνει απ οτι θα επρεπε στην χωρα μας) θα αρχισει να γινεται πιο εμπνευσμενο  το παιξιμο σου και λιγοτερο "ακαδημαικο"-και αυτο ειναι επισης δουλεια του δασκαλου-. Αυτο που θα ηθελα να τονισω ειναι οτι ολα μαθαινονται...

Συγνωμη για το μακροσκελες post.

 
thanasis b είπε:
Αυτο ειναι μια αποψη που εχει κραταει καλα απο τα σχολικα χρονια που το αιμα μας βραζει και θελουμε να παιξουμε το σολο του one  απο τους metallica και παμε στο ωδειο και μας μαθαινουν νοτες οπλισμους και μπουρδες..

Βαλε τον μετρονομο στο 180 και παιξε την ταμπλατουρα και εισαι οκ..!!!!

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Σε ολους τους τομεις υπαρχουν καλοι κακοι μετριοι ειναι δυνατον να βγαζουμε κανονα και να χαρακτηριζουμε εναν τομεα ετσι?!

(δεν παιρνω ποσοστα απο πουθενα!!)
ΣΩΣΤΟΣ!!! αλλα λεω προσεχε που θα πεσεις και πως μπορεις να αξιοποιησεις τις γνωσεις. _ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ_

 
thanasis b είπε:
Αυτο ειναι μια αποψη που εχει κραταει καλα απο τα σχολικα χρονια που το αιμα μας βραζει και θελουμε να παιξουμε το σολο του one  απο τους metallica
Εαν καποιου οι βλεψεις φτάνουν μονο μεχρι τα σολο των metallica, τότε μια χαρα ειναι οποιοδήποτε ωδειο. Σου λυνει τα δάχτυλα! (νταξ' αυτο πιστευω :Ρ)

(δεν παιρνω ποσοστα απο πουθενα!!)
Ουτε απο τις πωλήσεις του ...and justice for all ?

 
Bulbus156 είπε:
 Για μενα ο απολυτος στοχος ειναι να παιζεις οπως μιλας. Δηλαδη χωρις να πολυσκεφτεσαι τους κανονες κλπ.
+1  :)

 
Αυτο το ξαναμαθαινοντας την ταστιερα ειναι μεγαλη υποθεση!!!!

Ιδιως στα blues που ασχολουμαι προσωπικα και λογω πεντατονικων ακομα και οταν προσπαθω να βαλω και λιγο απο αλλες κλιμακες,παντα καταληγω στα ιδια γνωστα μονοπατια...

Μια "λυση" που μου προτεινε ενας αρκετα αξιολογος κιθαριστας ειναι να παιζω τις κλιμακες σε μια χορδη,"μετρωντας" σε ποια νοτα ειμαι καθε φορα..

Δηλαδη π.χ. στον Φρυγιο εχουμε 1-b2-b3-4-5-b6-b7

Παιζοντας λοιπον εναν C φρυγιο θα εχουμε: C - Db - Eb - F - G - Ab - Bb και παιζουμε μετρωντας 1-b2-b3-4-5-b6-b7 και αντιστοιχα C - Db - Eb - F - G - Ab - Bb

Ο τροπος αυτος με βοηθησε να αποφυγω τα καταπρασινα λιβαδια των αγνωστων περιοχων της ταστιερας και να μπορω να παω σε "μακρινες" θεσεις σε σχεση με τα σημεια που παιζω αλλα και παλι....

Η ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΗΘΕΙΑ!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top