Δεν είναι δικαιολογία. Το 80% των κανόνων της αρμονίας εξηγείται με τις αρμονικές. Η νοοτροπία τότε ήταν να υπάρχει μια συνεχής κίνηση και απο σημεία με πολύ ενέργεια να πηγαίνουμε σε άλλα με λιγότερη ενέργεια μετά πάλι σε ενέργεια κλπ. Η οκτάβα και ή 5η έχουν τις περισσότερες κοινές αρμονικές μεταξύ τους. Αυτό σημαίνει χαμηλή ενέργεια, αφού ειναι σαν να ακούγονται 1.5 νότες αντί για 2. Μην ξεχνάμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπον χωρίς μουσική εκπαίδευση ακούει την οκτάβα σαν μια νοτα.OurDarkness είπε:Τα ίδια - ελαφρώς παραλλαγμένα - ισχύουν και για τους διάφορους κανόνες της αρμονίας. Αυτό που σίγουρα προβαλόταν σαν δικαιολογία για την μη χρήση παράλληλων πέμπτων/ογδόων ή ευθείων πέμπτων/ογδόων είναι ότι τα ακούσματά τους είναι φτωχά. Στην πραγματικότητα δεν είναι, απλά λόγω της γενικής αντίθετης κίνησης των εξωτερικών φωνών σε μία τετράφωνη χορωδία αποτρέπεται ως ένα βαθμό η χρήση παράλληλων πέμπτων ή ογδόων. Οποτεδήποτε υπάρχει πρόβλημα δημιουργήθηκαν οι "εξαιρέσεις" (εδώ γελάμε) γιατί ουσιαστικά οι παράλληλες π.χ. του Mozart δεν είναι τίποτε άλλο παρά τα λάθη του Mozart όχι μόνο για μένα αλλά για πολλούς άλλους θεωρητικούς.
Τα ίδια ισχύουν και για το τριημιτόνιο. Επειδή τους θύμιζε Ανατολή, το θεώρησαν πρόβλημα, όπως επίσης και την ύψωση της 6ης και 7ης βαθμιδας σε ανιούσες κλίμακες και την αναίρεσή τους σε κατιούσες, κ.λ.π. Πολλά από αυτά τα τερτίπια είναι επειδή έπρεπε πάσει θυσία να γίνει η διαφοροποίηση Ανατολής - Δύσης και όχι τόσο επειδή τα θεωρούσαν μουσικά λάθη. Εξάλλου υπάρχουν κομμάτια όπως σχεδόν όλους τους συνθέτες, ξεκινώντας από Mozart, μέχρι Wagner μέχρι Ravel, στα οποία πολλοί από αυτούς τους κανόνες έχουν κατακρεουργηθεί. Και αυτό δεν αφαιρεί τίποτε απολύτως από την μουσική τους αξία και σημασία.
Το τριημοτόνιο υπάρχει (ειδικά στον μπαχ) αλλά δεν είναι κανόνας. Ήταν αρκετά σπάνιο φαινόμενο και υπο ορισμένες συνθήκες γι αυτό δεν επικράτισε και σαν αποδεκτο.
Δεν υπάρχει correct στη μουσική. Για τον άραβα κάτι που είναι correct δεν είναι για τον δυτικό κλπ. το "correct" έχει να κάνει με την χρονολογική περίοδο, την καταγωγή, τα βιώματα, την ψυχολογική κατάσταση και άλλα πολλά period.If it sounds good, it's correct.Period.