29 διαφορετικές μείξεις

Status
Not open for further replies.
Ψήφισα κι'εγώ... Πολύ το καθυστέρησα κιόλας.

Η πρώτη μου επιλογή ήταν το 1 και η δεύτερη το 11. Για την 2η ψήφο με δυσκόλεψε πολύ το 20 (ήμουν μεταξύ του 11 και του 20), τελικά την έριξα στο 11. (σόρυ 20!)

Πάντως αυτές οι τρεις, μου φάνηκαν πιο ομοιόμορφες και ισορροπημένες σαν σύνολο. Πιο κοντά στον στόχο (όπως το αντιλήφθηκα εγώ) του όλου project. Βέβαια μου άρεσαν αρκετά και άλλες, όπως οι 21 εώς 24, η 28 και άλλες που είχαν κάποιες καλές ιδέες αλλά εν τέλει υστερούσαν σημαντικά απ'τις υπόλοιπες...

Πάντως η αλήθεια είναι ότι δεν δυσκολεύτηκα να καταλήξω σε 7-8 μείξεις. Πολλές είχαν αρκετά *εμφανή* προβλήματα που δεν χρειάζεται καν να αναφέρω, όχι μόνο αφού έχει γίνει ανάλυση παραπάνω από επαγγελματίες, αλλά και επειδή πιστεύω ότι είναι προφανή στον καθένα όταν ακούσει όλες τις μειξείς Α/Β μεταξύ τους. Για να μην παρεξηγηθώ, μιλάω μόνο για τα *εμφανή* προβλήματα, όχι φυσικά αυτά που "πιάνει" μόνο ένα έμπειρο επαγγελματικό αυτί. Και επίσης, όλα αυτά τα γράφω με όλη την καλή διάθεση... μη νομίζετε ότι κι'εγώ έκανα καμιά "διαστημική" μείξη...

Τέλος πάντων, θέλω να ξαναπώ ένα ευχαριστώ σε όσους είχαν αυτήν την ιδέα (Nikodemos? ) Παρ'όλο που δεν πήρα μέρος, ασχολήθηκα λιγάκι και ήταν πολύ καλή εμπειρία. Μακάρι να γίνουν ξανά παρόμοια πράγματα στο μέλλον.

Αυτά, και ελπίζω -για τον νικητή- ο μείκτης να πιάσει "τόπο".

edit:

ΥΓ. Για να πω την αλήθεια, περίμενα να έχουν ψηφίσει περισσότερα άτομα... Ελπίζω να επιβεβαιωθεί η φήμη του Έλληνα, και να κάνουν όλοι ντου τελευταία στιγμή.  ;D

 
Ψήφισα κι εγώ πριν λίγο και είδα και τα μέχρι τώρα αποτελέσματα...

Η μίξη που προηγείται νομίζω το αξίζει γιατί κι εγώ την είχα πολύ ψηλά αλλά την ψήφο μου την κέρδισαν άλλες προσπάθειες. Ήθελα να προτιμήσω μίξεις που είχαν δημιουργικό στοιχείο, πέρα απο τεχνική αρτιότητα. Δεν βρήκα γενικά εξαιρετικές μίξεις που να συνδιάζουν και τα δύο, αλλά σε αυτό φταίει και το οτι το κομμάτι δεν ανήκει στα δικά μου ακούσματα.

Είδα οτι κάποιες μίξεις που είχαν σχετικά ισορροπημένα στοιχεία ψευτο-mastering (εμφανές limiting, exciters, κλπ), κέρδισαν ψήφους. (Νομίζω κι εγώ έδωσα ψήφο σε τέτοια μίξη). Αυτό είναι και αναμενόμενο, και λίγο 'άδικο'. Αναμενόμενο διότι αυτές οι μίξεις ξεχωρίζουν απο τις υπόλοιπες, πιο πριμαριστές πιο 'γκαζάτες', πιο μπροστά και wide... 'Αδικο' γιατί τέτοιες επεξεργασίες κερδίζουν την προσοχή του μέσου αυτιού, αλλά δεν είναι ότι καλύτερο για μια μίξη να είναι έτσι (καθότι αυτές είναι διαδικασίες που γίνονται στο mastering, και αν γίνουν πριν δεν διορθώνονται μετά). Η μίξη που προηγείται πάντως, και μου κάνει εντύπωση σε αυτό, δεν είναι τσιτωμένη με τέτοια στοιχεία.

Η δική μου μίξη είναι απο τις χαμηλές και νομίζω βρίσκεται σε δίκαιη θέση. Και η κριτική του nikodemo ήταν εξαιρετική και αναλυτική. Εγώ προσωπικά έμαθα πάρα πολλά απο αυτή την εμπειρία. Ευτυχώς, κάποια απο τα έντονα λάθη της δουλειάς μου (εκ των υστέρων) ήταν και λάθη που είχα εντοπίσει και απο πριν, ενώ κάποια άλλα (λιγότερα) μου ήρθαν σαν έκπληξη μετά απο μερικές μέρες που άκουσα τη δουλειά μου με ξεκούραστο αυτί (και απο διαφορετικό μέσο).

Θα ήθελα πολύ να ακούσω δυο λόγια απο όλους αυτούς που οι δουλειές τους ξεχώρισαν. Πως δούλεψαν τη μίξη, με τι εξοπλισμό, πόσο χρόνο, τι εμπειρία είχαν, εντυπώσεις κλπ...

 
Καθώς ο "διαγωνισμός" πλησιάζει προς το τέλος του θεωρώ πως θα είχε ενδιαφέρον να κοιτάξουμε - συζητήσουμε την αισθητική προσέγγιση στην διαδικασία της μίξης.

Εννοώ βέβαια το πως προσεγγίζει ο καθένας από εμάς την επεξεργασία ενός υλικού στην δημιουργία (ενορχήστρωση-ηχογράφηση) του οποίου δεν συμμετείχε και το οποίο φυσικά δεν αποτελεί δική μας πνευματική ιδιοκτησία και κατ'επέκταση πιθανότατα δεν αποτελεί και αισθητική μας άποψη και προτίμηση.....η πολύ απλά το πως προσεγγίζουμε ένα υλικό το οποίο πιθανότατα δεν είναι "του γούστου μας".

Θα ήθελα λοιπόν να θέσω προς συζήτηση τα εξής "ερωτήματα"

- πως καθορίζουμε την πορεία και το επιθυμητό αποτέλεσμα μιας τέτοιας διαδικασίας?

- πόσο πολύ βασιζόμαστε στην δική μας αισθητική και άποψη και πόσο στην διαφαινόμενη (μέσω του ηχογραφημένου υλικού αλλά και της περιγραφής του προσδωκόμενου αποτελέσματος) επιθυμία του γκρουπ, καλλιτέχνη κλπ?

- πόσο εύκολα μπορούμε να "μπούμε στην θέση του" και πόσο το επιδιώκετε?

- ως φυσικό επακόλουθο.....τι κάνουμε για να μπούμε στην "θέση" του δημιουργού?

- θεωρούμε ότι μπορούμε να κινηθούμε με την ίδια ευελιξία σε διαφορετικά υλικά (και προκλήσεις) ίσως άγνωστα ή αδιάφορα για εμάς?

- πόσο δεκτικοί είμαστε σε ενορχηστρωτικές και εκτελεστικές προσεγγίσεις που για τα δικά μας ακούσματα και αισθητική μπορεί να είναι "λάθος","κακόγουστα", "προβληματικά" ή τέλως πάντων "κακώς κείμενα"?

- σε συνέχεια του προηγούμενου.....προσπαθούμε να "διορθώσουμε" (μέσω της παρεμβατικής επεξεργασίας) τα "κακώς κείμενα" ή προσπαθούμε να ξαναδούμε το υλικό από άλλη οπτική που ίσως μας κρύβει η υποκειμενικότητα μας?

- πόσες φορές και υπό ποιες συνθήκες θα αρνηθούμε να αναλάβουμε την μίξη ή έστω θα ζητήσουμε την επαναηχογράφηση κάποιων προβληματικών (τουλάχιστον για εμάς) τμημάτων του υλικού?

Τα ερωτήματα αυτά είναι ενδεικτικά (θα μπορούσαν να είναι πολλά ακόμη), ελπίζω να είναι εύκολα κατανοητό το θέμα που θέλω να θίξω και δεν είναι άλλο από το κατά πόσο συμμετέχει η δική μας αισθητική και άποψη σε μια δουλειά - παροχή υπηρεσιών. Φυσικά δεν αναφέρομαι στην περίπτωση που κάποιος μας αναθέτει μια δουλειά εν λευκώ ακριβώς επειδή εμπιστέυεται απόλυτα αυτή την άποψη και προσωπική μας προσέγγιση αλλά πιο πολύ σε ένα πιο real life scenario όπου υπάρχει μια ανάθεση δουλειάς για πολλούς λόγους και φυσικά πάντα μεσα στο πλαίσιο της πατροπαράδοτης ελληνικής καχυποψίας (εκατέρωθεν).

Έχω και αρκετά ακόμη τεχνικά θέματα προς συζήτηση σχετικά με τις 29 μίξεις αλλά σκέφτηκα πως Σ/Κ έρχεται....ας φιλοσοφήσουμε και λίγο.  :)

 
Φυσικά δεν αναφέρομαι στην περίπτωση που κάποιος μας αναθέτει μια δουλειά εν λευκώ ακριβώς επειδή εμπιστέυεται απόλυτα αυτή την άποψη και προσωπική μας προσέγγισηΦυσικά δεν αναφέρομαι στην περίπτωση που κάποιος μας αναθέτει μια δουλειά εν λευκώ ακριβώς επειδή εμπιστέυεται απόλυτα αυτή την άποψη και προσωπική μας προσέγγιση
ωχ,τοτε εγω δεν .....παιζω μια & μονο τετοιες "δουλειες" αναλαμβανω  (βεβαια δεν ζω απο αυτο οποτε ειμαι...χαλαρος) :) :) προσωπικα μου ειναι αδυνατον να διαχωρισω τη μιξη απο την "παραγωγη"..παντα θα την κανω την...κουτσουκελα μου....(ειδικα αν ανακαλυψω.."αδυναμιες") ;D

 
Superfunk είπε:
ωχ,τοτε εγω δεν .....παιζω μια & μονο τετοιες "δουλειες" αναλαμβανω  (βεβαια δεν ζω απο αυτο οποτε ειμαι...χαλαρος) :) :) προσωπικα μου ειναι αδυνατον να διαχωρισω τη μιξη απο την "παραγωγη"..παντα θα την κανω την...κουτσουκελα μου....(ειδικα αν ανακαλυψω.."αδυναμιες") ;D
....μα αγαπητέ Superfunk η μίξη ΕΙΝΑΙ κομμάτι της παραγωγής, το θέμα (και το σημείο στο οποίο μάλλον διαφωνούμε) όμως είναι ότι η "παραγωγή" είναι το σύνολο της διαδικασίας από το pre production έως το mastering και η επιμέλεια της δεν μπορεί να κατακερματίζεται πέραν ενός σημείου.

Αν κάποιος λοιπόν θέλει να είναι "παραγωγός" ,τουλάχιστον όπως είθισται να χρησιμοποιήται ο όρος στην μουσική βιομηχανία θα πρέπει να έχει πλήρη επίγνωση και έλεγχο στο σύνολο της διαδικασίας και όχι απλά να κάνει την "κουτσουκέλα" του σε ένα επιμέρους στάδιο.

:)

 
δεν διαφωνω,ισα-ισα μαλιστα φυσικα και το καλυτερο απο ολα πρεπει ο "παραγωγος" να ειναι παρον σε ολη τη διαδικασια,ομως μερικες φορες ακομα και κατα τη διαρκεια της μιξης (ως τελικος απλος...μιξερ) μπορει καποιος να βαλει τα προσωπικα production values του (για αυτο αλλωστε υπαρχουν dedicated mixing engineers )

για αυτο αλλωστε & αναφερομουν περισσοτερο  σε αυτο που ειπες

σε μια δουλειά - παροχή υπηρεσιών.
δηλ.οτι προσωπικα δεν "εκτελω παραγγελιες" οπως παρα πολλοι επαγγελματιες οφειλουν να κανουν (για να ζησουν) ;) οποτε και για αυτο "δεν παιζω"  ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
δηλ.οτι προσωπικα δεν "εκτελω παραγγελιες" οπως παρα πολλοι επαγγελματιες οφειλουν να κανουν (για να ζησουν) ;) οποτε και για αυτο "δεν παιζω"  ;)
.....μα το ζήτημα είναι να "παίξουμε" όλοι  :)

 
ok than! ;D

- πως καθορίζουμε την πορεία και το επιθυμητό αποτέλεσμα μιας τέτοιας διαδικασίας?
προσωπικα ακολουθω την τακτικη του...βλεποντας & κανοντας :)

- πόσο πολύ βασιζόμαστε στην δική μας αισθητική και άποψη και πόσο στην διαφαινόμενη (μέσω του ηχογραφημένου υλικού αλλά και της περιγραφής του προσδωκόμενου αποτελέσματος) επιθυμία του γκρουπ, καλλιτέχνη κλπ?
ειμαι παρα πολυ...εγωιστης και απολυτος ανθρωπος οποτε βασιζομαι μονο στη δικη μου αισθητικη,συνηθως οι ανθρωποι με τους οποιους συνεργαζομαι συμφωνουν με αυτην οποτε ειμαι οκ......(τις περισσοτερες φορες... ;D)

- πόσο εύκολα μπορούμε να "μπούμε στην θέση του" και πόσο το επιδιώκετε?
δεν επιδιωκω να μπω στη θεση κανενος,το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ειναι αυτο που μετραει,αν ενα κομματι δεν ειναι απο ΜΟΝΟ του "δυνατο" και δεν σε οδηγει ΑΥΤΟΜΑΤΑ στο "δρομο" που επελεξε ο "καλλιτεχνης" ειναι καταδικασμενο απο την αρχη

- ως φυσικό επακόλουθο.....τι κάνουμε για να μπούμε στην "θέση" του δημιουργού?
βλ. ανω

- θεωρούμε ότι μπορούμε να κινηθούμε με την ίδια ευελιξία σε διαφορετικά υλικά (και προκλήσεις) ίσως άγνωστα ή αδιάφορα για εμάς?
οχι,σε αδιαφορα προς εμενα ειδη (οπως π.χ. το κομματι του διαγωνισμου) δεν μπορω να "αποδωσω" τα μαλλα.....

- πόσο δεκτικοί είμαστε σε ενορχηστρωτικές και εκτελεστικές προσεγγίσεις που για τα δικά μας ακούσματα και αισθητική μπορεί να είναι "λάθος","κακόγουστα", "προβληματικά" ή τέλως πάντων "κακώς κείμενα"?
καθολου,δυστυχως τα απορριπτω αμεσα (το μεγαλυτερο μου προβλημα ειναι συνηθως τα κακα ντραμς απο ολες τις πλευρες (ηχο,παιξιμο,ενορχηστρωση)

- σε συνέχεια του προηγούμενου.....προσπαθούμε να "διορθώσουμε" (μέσω της παρεμβατικής επεξεργασίας) τα "κακώς κείμενα" ή προσπαθούμε να ξαναδούμε το υλικό από άλλη οπτική που ίσως μας κρύβει η υποκειμενικότητα μας?
αυτο ακριβως προσπαθω συνηθως να κανω (δυστυχως αν το καραβο αρμενιζει στραβα απο την αρχη ....)

- πόσες φορές και υπό ποιες συνθήκες θα αρνηθούμε να αναλάβουμε την μίξη ή έστω θα ζητήσουμε την επαναηχογράφηση κάποιων προβληματικών (τουλάχιστον για εμάς) τμημάτων του υλικού?
αν το κομματι ειναι χαλια μαυρα (ειδικα στα δυο βασικα σημεια δηλ. ΦΩΝΗ & ΝΤΡΑΜΣ)

 
οκ....απλά...οι ερωτήσεις ήταν ενδεικτικές, πιο πολύ για να αποτελέσουν έναυσμα για κουβέντα και όχι κάποιο αυστηρό ερωτηματολόγιο για τους διαγωνιζόμενους σε σχεση με την συμμετοχή τους.

anyway, thanks για την συμμετοχή.

Έγραψα και εγώ κάποιες σκέψεις για το θέμα εδώ:

http://www.noiz.gr/index.php?action=articles;sa=view;article=145

 
....θα ήθελα να κάνω μια παρατήρηση που λίγο με προβλημάτισε......τα downloads των 4 "πακέτων" με τα 29 συνολικά μιξ έχουν τρομερά μεγάλες αποκλίσεις ως νούμερα  ::)

Αποκορύφωμα είναι πως το 4ο και τελευταίο "πακέτο" το έχουν "κατεβάσει" σαφέστατα λιγότεροι άνθρωποι απ'όσους έχουν έως τώρα ψηφίσει  ::)

Προσωπικά το βρίσκω λίγο άκομψο και αγενές απέναντι στους 29 συμμετέχοντες. 

 
Ευχαριστώ για την ειλικρινή παρατήρηση nikodemo. Η συμμετοχή μου πέφτει στο τελευταίο πακέτο (αν δεν κάνω λάθος) και αν μη τι άλλο αυτό που λες είναι ένα ελαφρυντικό.

Εδω έχω να κάνω κι εγώ παρατηρήσεις.

Ο αριθμός συμμετοχών (29) ήταν υπερβολικά μεγάλος, ειδικά για ένα κομμάτι που είναι κάπως επαναλαμβανόμενο. Σε ένα φίλο μου που έδωσα τη μίξη μου για να την αξιολογήσει, το άκουσε όχι πάνω απο 3-4 φορές και είχε ήδη 'κουραστεί' απο την επανάληψη. Θα ήταν πολύ κουραστικό για τον οποιονδήποτε (χωρίς το ανάλογο πάθος) να ακούσει και να αξιολογήσει τίμια 29 συμμετοχές. Κι εγώ ψήφισα 2 που θεωρούσα καλές, με κούραση πλέον, δεν είμαι σίγουρος οτι ψήφισα και τις καλύτερες εαν είχα καθαρό μυαλό και αφτί.

Νομίζω θα έπρεπε να γίνει ξεκαθάρισμα. Κατ'αρχάς, κάποιες συμμετοχές δεν ακολούθησαν τους κανόνες, δηλαδή π.χ. τα mix σε μορφή mp3 έπρεπε να κοπούν εξάρχής (ή να επέτρεπαν οι κανόνες και mix σε mp3). Δεύτερον.... εφ'όσον ο διαγωνισμός είχε και σαν σκοπό να δείξει την κάποια αυστηρότητα/πειθαρχία του έργου ενος mixing engineer, έπρεπε οι συμμετοχές να περάσουν απο ένα πρώτο έλεγχο απο εσάς ίσως, και να κοπούν όσες ήταν κάτω απο κάποιο standard. Άλλο να έχεις να κρίνεις 29 συμμετοχές, άλλο 20, άλλο 15.

Τέλος... είχα προτείνει στην αρχή να δώσετε τις μίξεις σε μορφή mp3 320kbps. Θα κατεβάζαμε ΕΝΑ αρχείο και θα ήταν όλες οι μίξεις μέσα, σε πολύ λογικό μέγεθος. Καταλαβαίνω τη φρίκη που μπορεί να φέρνει στο μυαλό ενός engineer η λέξη mp3... αλλά οποιοσδήποτε είναι αυτός ο ακροατής που θα προσβληθεί ακούγοντας τις μίξεις απο mp3 320/CBR αντί για 16bit PCM, αυτός ο ακροατής ούτε θα χει ανάγκη απο το μίχτη-έπαθλο, ούτε θα έπερνε μέρος στο διαγωνισμό. Απλά μια υπόθεση.

 
Θα μας κοροϊδεύανε όλοι αν γινόταν διαγωνισμός μίξης με ..mp3  ;D ;D

Δεν στέκει αυτό σε καμία περίπτωση.

Το να ήταν λιγότερες συμμετοχές (μέχρι 10) συμφωνώ και εγώ. Αυτό βέβαια, για την επόμενη φορά.

 
Η αλήθεια είναι πως στην αρχή λέγαμε πως αν υπάρξουν αρκετές συμμετοχές θα κάναμε μία πρώτη διαλογή και θα ανεβάζαμε προς ψηφοφορία τις 10-15 καλύτερες...ΑΛΛΑ....επειδή είναι η πρώτη φορά που γίνεται ένα τέτοιο εγχείρημα θεωρήσαμε καλύτερο να ανέβουν όλα ώστε να μην υπάρχουν παράπονα, μουρμούρες κλπ κλπ....ούτως ή άλλως κάθε πρώτη φορά είναι και δύσκολη αλλά βοηθάει στο να δημιουργηθεί μια λογική προσέγγιση για την επόμενη φορά όταν (και αν) αυτή υπάρξει.....όλοι μαθαίνουμε με τον καιρό :)

Σε ότι αφορά το θέμα του mp3 είμαι απόλυτος και θεωρώ απαράδεκτη την χρήση του για έναν τέτοιο σκοπό....όσο για το αν έπρεπε να αποκλειστεί η συμμετοχή που ήταν σε αυτό το φορμάτ , θεωρώ ότι ισχύουν αυτάπου έγραψα παραπάνω.... ας θεωρήσουμε ότι ως πρώτη φορά τόσο η διαδικασία όσο και οι συμμετέχοντες είχαν το benefit of the doubt  ;)

 
Όντως για την επομενη φορά νομίζω ότι οι συμμετοχές πρέπει να ειναι άπειρες, αλλά στην τελική ψηφοφορία να γίνει από nikodemos και δεν ξερω εγω ποιον αλλο μια επιλογη 10-15 μίξεων για να διαγωνιστουν. Δηλαδη κατι σαν τα προκριματικα του champions league.  ;D

Από την άλλη θα μπορουσε καποιος να ακουει 5 κομματια την μερα και να τα μελετάει. Ειχε αρκετό χρόνο η ψηφοφορία. Αλλά αυτό λίγοι θα το κανουνε οποτε ισχύει το πρωτο που εγραψα.. qualification δηλαδη απο εσας για το ποιοι θα ειναι τελικό.

 
Ένα μικρό σχόλιο και από μένα.

Πρώτα απ ' όλα ένα μεγάλο μπράβο σε όλους , όσοι κάθισαν και αφιέρωσαν χρόνο για το κομμάτι .

Δεν έχω τις πολύ εξειδικευμένες γνώσεις για να κρίνω ποιος είναι ο καλύτερος , αλλά από αυτά που άκουσα έβγαλα κάποια μικρά συμπεράσματα ,  (καθότι νέος στον χώρο) και σκαμπάζω κάτι τις.

Πάντως προσωπικά πιστεύω η προσπάθεια μετράει , και μόνο έτσι γινόμαστε καλύτεροι.

 
αποκαλυπτήρια ;)

τα νούμερα των 29 mix της ψηφοφορίας αντιστοιχούν στους

1.diskolos1,

2.doltson,

3.haryy,

4.scytheNL,

5.superfunk,

6.tas,

7.fotmos,

8.johnsmith,

9.muddygiorgos,

10.philippos_encore,

11.fleamail,

12.digisillence,

13.vagx69,

14.mikerory,

15.sound_crew,

16.doubleyou,

17.nefos,

18.burliofo,

19.mpeto,

20.samplist,

21.simon2000,

22.αλεξανδρος,

23.longshadow,

24.wire,

25.mexis,

26.loki,

27.giorgana,

28.g.skalk,

29.mmentis

Ένα μεγάλο ευχαριστώ και στους 29 για τον χρόνο τους και την συμμετοχή τους  :)

 
Mπράβο στον diskolos1. ;)

Τώρα που έληξε ο διαγωνισμός καλό είναι να αναφέρουμε αναλυτικά τη γνώμη μας όσοι θέλουμε γιατί μπορεί να φανεί χρήσιμη σε κάποιους.

Την δική μου θα την πω αργότερα..

 
Μπραβο στον diskolos1 ειλικρινα μπραβο μεγαλε καλο routing/recording με το behringer ;D

Μπορουμε τωρα να κανουμε το remake του τραγουδιου με επαθλο ενα update του Cubase 5??? ;D δεν εχω τα 200 ευρα γι αυτο μωρε :D

Χιουμορρρρρρρρρ κανω!!

Και παλι μπραβο

 
O nikodemos κάλυψε με την παραμικρή λεπτομέρεια κάθε μια από τις 29 μείξεις με δύο διαφορετικές αναλύσεις και βαθμολογήσεις. Μια τεχνική και μια υποκειμενική.

Τα μέλη ψήφισαν σε ανώνυμη και διάφανη διαδικασία χωρίς να επιρεάζονται από ονόματα και προϊδεάσεις.

Εγώ λοιπόν κατέληξα ως εξής:

Αρχικά φόρτωσα και τα 29 tracks στο Cubase. Κατόπιν με solo in place, άκουσα επανειλημμένα το τραγούδι από την αρχή μέχρι το τέλος εναλάσσοντας τα tracks (τις μείξεις) ένα - ένα.

Μπορεί πολύ σωστά ο Nikodemos να απέδωσε βαθμούς πάνω στη δική του λογική, αφού είναι και ο συνθέτης / εκτελεστής και σίγουρα είχε κάτι ήδη στο νου του σχετικά με το αποτέλεσμα.

Εγώ απέδωσα σύμφωνα με το ευρύτερο ηχητικό φάσμα, δυναμική πληροφορία, στερεοφωνική εικόνα και βάθος τοποθέτησης της ορχήστρας. Την πλουσιότερη συχνοτικά και πιό ισοροπημένη τονικά μείξη. Αυτήν όπου κανένα μέρος της ενορχήστρωσης δεν "χάθηκε", ούτε τονίστηκε πέραν των υπολοίπων. Αυτή που στο αυτί μου απέδωσε το περιεχόμενο μιας εναλλακτικής ροκ μπάντας πιστά, χωρίς να το τραβήξει προς τις προσωπικές μουσικές προτιμήσεις του "μείκτη" και να το αλιώσει μειώνοντας την σφραγίδα του εκτελεστή.

Αυτή για μένα είναι η Νο.1 συμμετοχή.

Ετσι λοιπόν αποδίδοντας και εγώ ένα συνολικό 4,5 στα 5, καταλήγουμε σε απόλυτη συμφωνία επιτροπής (nikodemos - yameth) και μελών, με τον diskolos1 καθαρό νικητή.

Συγχαρητήρια σε όλους για την πολλή καλή δουλειά, αλλά και την άψογη συμμετοχή στη διαδικασία. Ευχαριστώ ιδιαίτερα τον nikodemos για την φανατική του αφοσίωση στο project! Αντε και στο επόμενο!

 
Ευχαριστώ πολύ για τις ψήφους σας:) Την μίξη μου την έστειλα στον Νικόδημο για προσωπική χρήση (χαχα) Με δική του πρωτοβουλία την "ανέβασε" στον διαγωνισμό!! Αφού ξεπέρασα το πρώτο σοκ(!!!) άκουσα όλες τις μίξεις. Όπως ανέφερα και σε ένα προηγούμενο post είμαι πολύ περήφανος για όλους μας, η δημιουργικότητα χτύπησε κόκκινο στο Noiz, πολύ ωραίες ιδέες!

Την μίξη την ολοκλήρωσα μέσα σε ένα τετράωρο και δυστυχώς δεν πρόλαβα να την διπλοτσεκάρω στο ηχοσύστημα του αμαξιού μου (παλίο Ford Fiesta κανείς? :P) Ακούω κάποια προβλήματα, γενικά θέλω 1 μέρα μίξης και 2 μέρες διορθώσεων για να αισθάνομαι ωραία:)

Είχα στο μυαλό τον "pop ήχο" που ζήτησε ο Νικόδημος. Η πλατφόρμα που δουλεύω είναι το Cubase 4 και η κάρτα ήχου είναι η Prism Orpheus. Ο τρόπος με τον οποίο ξεκινάω τις μίξεις είναι με eq και compression στο master bus, από αρχή αρχή. Το eq είναι ένα GML 8200 (δίνω με μεγάλες καμπυλες μερικά db's στα πρίμα και μερικά στα μπάσα) και ο compressor ένας Portico Neve 5043 (ποτέ δεν "δουλεύει" πάνω από 2-3 db's και πάντα με μεγάλο attack). Μου αρέσει το eq πριν τον compressor στο master bus, μου ακούγεται πιο "ζωντανός" ο τρόπος που δουλεύει. Γενικά με αυτή την αντιμετώπιση στο master bus χρησιμοποιώ λιγότερα plugin eq's και απευθείας η μίξη είναι αρκετά "δεμένη" χωρίς να χρειάζεται πολύ digital processing, επίσης έχει αυτό το λαμπρό "χρώμα" απο το GML και τα transformers του Portico το οποίο πολύ μου αρέσει.

Στις φωνές και στο μπάσο χρησιμοποίησα τον MC77 compressor της Purple Audio και στο bus των κιθαρών χρησιμοποίησα τον Alan Smart C1. Και πάλι με πολύ λίγο eq, μόνο τα απαραίτητα low-cuts. Στα τύμπανα χρησιμοποίησα τον SSL Comp της Waves καθώς και λίγο triggering με το Drumagog και τα Steven Slate samples. Γενικά δεν κάνω 100% replace στό ταμπούρο και τις κάσες, συνήθως αν θέλω πχ ένα πιο λαμπρό ταμπούρο προτιμώ να "περάσω" ένα bright δείγμα από κάτω, όχι να δώσω 6 db's στους 8000 από ένα plugin eq.

Θα ήθελα και άλλοι να μοιραστούν μερικά από τα "μυστικά" τους, έχει πολύ ενδιαφέρων να μοιραζόμαστε συνήθειες και τρόπους:)

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top