1 στους 2 επιλέγει streaming και δεν πληρώνει

Οπότε, τώρα ποιος κάνει αυτή τη δουλειά;

Αυτό το έχω και εγώ ψιλοαπορία, δεν έχω εικόνα του τι ακριβώς γίνετε και τι μερίδιο της πίτας έχει ο καθένας αλλά θυμάμαι ότι είχαν εμφανιστεί πριν το κλείσιμο της ΑΕΠΙ κιόλας διάφορες εναλλακτικές. Θυμάμαι ότι κάποιες είχαν προκύψει και ως coop συλλογικότητες απο διάφορους καλλιτέχνες, σαν συνεταιριστικές επιχειρήσεις. Mε ένα πρόχειρο ψάξιμο βλέπω υπάρχουν ακόμη, αλλά δεν ξέρω λεπτομέρειες περαιτέρω.



Εdit: Αν δείς πχ στα ΔΣ των παραπάνω, στην Αυτοδία πρόεδρος είναι ο Γλέζος, στην Εδεμ έχουν Τσακνή, Τουρνα, Νικολόπουλο κλπ. Είχαν προκύψει δηλαδή εν μέρει "εκ των έσω" απο σωματεία καλλιτεχνών που είχαν απηυδύσει με την κατάσταση επι ΑΕΠΙ.
 
Ο οργανισμος πνευματικής ιδιοκτησίας λειτουργεί εποπτικα. Και εποπτεύεται με τη σειρά του απο το Υπ.Πο. Δεν εισπράτει απ όσο ξέρω.

Εισπράτουν η ΕΔΕΜ, και η Autodia για πνευματικά δικαιώματα δημιουργών και μια σειρά απο άλλες εταιρείες για συγγενικά δικαιώματα.
 
το ωραίο ειναι οτι βρίσκονται και σε δικαστική διαμάχη μεταξύ τους. (τουλάχιστον την τελευταία φορά που κοίταξα).

κατά τα άλλα αλλαξα πρόσφατα από spotify σε tidal (όχι για λόγους fidelity) και νομίζω οτι έχει όντως καλύτερη ποιότητα (χωρίς να έχω ασχοληθεί να "μετρήσω" αφού ετσι κι αλλιώς ακούω από απλά συστήματα).

συνεχίζω να αγοραζω cd και συμπαθώ την ιδέα που (ξανα)κυκλοφορεί τελευταία, να έχεις την όμορφη συλλογή σου και έλεγχο πάνω της.
 
Ειχα spotify απο την πρώτη μερα που συνεργαζοταν με cosmote για καμιά 10ρια χρονια. Εδω και 7 χρόνια πληρωνω tidal και που και που ριχνω ματιες σε spotify. Πληρέστερο ειναι σαφως το τελευταίο και εχει καλυτερο interface. Ηχητικα ομως επιλεγω το tidal και το υποστηριζω για λογους ιδεολογικούς. Προσωπικα ελπιζω καποια στιγμή το spoty να κλεισει.
Και τα δυο τα χρησιμοποιώ ως ευρετηριο για να αναζητησω μουσικές που μου διεφυγαν η δεν βρισκω πλεον.
Μουσικη ακούω πλεον μονο απο αναλογικα μεσα δισκους, κασετες, ταινιες ή cd, ο,τι εχω μαζέψει δηλαδή.
 
Εδω οι περισσοτεροι Ελληνες αναρωτιουνται πως να βγαλουν το νοικι και το ρευμα του αυστραλιανου Fund (ΔΕΗ) καθε μηνα, τι streaming να πληρωσουν. Και που πληρωνεις, απλα κανεις καποιους δισεκατομμυριουχους πιο πλουσιους. Και οαον αφορα ΑΕΠΙ κτλ, οποιος ξερει ανθρωπους με μαγαζια, ξερει οτι ηταν κανονικη μαφια εκβιαστων, με ψευδομαρτυρες, δικες, κτλ. Τωρα ειναι ισως χειροτερα, γιατι υπαρχουν διαφορες εταιριες κρατικες και ιδιωτικες που προσπαθουν να επιιβληθουν, με αποτελεσμα να στελνουν ολες σε μαγαζια ειδοποιησεις και ενιοτε εξωδικα απαιτωντας χιλιαδες ευρω το χρονο.

Εγω εχω διπλη συνδρομη στο Spotify, για μενα και τον ανηψιο μου, αλλα κυριως στο Youtube ακουω μουσικη. Την εχω λογω δισκογραφιας κυριως. Η ποιοτητα στο Tidal ειναι καλυτερη επειδη εκει επιτρεπεται καλυτερη ποιοτητα upload, για οσους την χρησιμοποιουν.

Φανταζομαι οτι καποια στιγμη πιθανον να ισορροπησουν τα πραγματα. Το streaming ειναι σχετικα νεα πρακτικη, και οπως γινοταν και στον προηγουμενο αιωνα, πηρε καποιες δεκαετιες για να γινει καποια σχετικα δικαιη κατανομη των κερδων σε καλλιτεχνες, μουσικους, ηθοποιους στις ταινιες κτλ. Προς το παρον παντως ειναι θλιβερη η κατασταση, και η μουσικη ειναι ενα δωρεαν πραγμα στο μυαλο των περισσοτερων ανθρωπων πια, οπως και το βιβλιο, οι ταινιες, κτλ κτλ. Τωρα με το ΑΙ θα γινει ακομη πιο σουρεαλιστικη η κατασταση, και ο βιοπορισμος της τεχνης πιο δυσκολος.
 
Δε βρίσκεις προορισμό σε όλη την Ελλάδα για τριήμερο, τα καφέ με τον φρέντο στα 2,5 ευρώ ξεπετάγονται κάθε μέρα σαν τις παπαρούνες το Πάσχα, η συνδρομή για να βλέπεις στημένα ματς στη Superleague έχει φτάσει 33 ευρώ, αλλά ο Έλληνας δεν έχει 7 ευρώ το μήνα να δώσει για να έχει την παγκόσμια δισκογραφία μαζί του παντού όπου πηγαίνει...

Όχι λοιπόν, δεν είναι η φτώχεια, είναι η απαξίωση της μουσικής μέσω της "δωρεάν" διάθεσης της από επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται περισσότερο να πουλήσουν το "προφίλ" του καταναλωτή σε εταιρείες στοχευμένων διαφημίσεων.
 
συνεχίζω να αγοραζω cd και συμπαθώ την ιδέα που (ξανα)κυκλοφορεί τελευταία, να έχεις την όμορφη συλλογή σου και έλεγχο πάνω της.
Το δικό μου σποτφαι- νετφλιξ...πως τα λένε.
Μπορείς να με πεις και old school, αλλά έτσι έμαθα να λειτουργώ.
Όταν έχω όρεξη να ακουσω μουσική ή να δω ταινία..... απλά διαλέγω στην άνεση του σπιτιού μου, ό,τι γουστάρω.
Υπάρχουν όλα αυτά και σε σκληρούς (ταινίες- μουσικές) ψηφιοποιημένα.
 

Attachments

  • 01.jpg
    01.jpg
    194 KB · Εμφανίσεις: 0
  • 02.jpg
    02.jpg
    223.8 KB · Εμφανίσεις: 0
Το δικό μου σποτφαι- νετφλιξ...πως τα λένε.

Ναι καλά.... θα 'θελε το Νέτφλιξ να έχει τη δική σου θεματική ποικιλία με τόσο ευρύ (και χρονικά, και ποιοτικά) υλικό. Το Νετφλιξ είναι ένα πολύ συγκεκριμένο κανάλι προώθησης του δικού του υλικού, εν' πολλοίς ανακυκλωμένου θεματικά και στυλιστικά υλικού (κλεμμένου δηλαδή) από παλαιότερες σειρές και ταινίες. Κάθε μήνα θέλω να κόψω τη συνδρομή αλλά με εμποδίζουν τα άλλα μέλη της οικογένειας.

Για το σπετσοφάϊ, δεν ισχύει το ίδιο, αν θέλει κάποιος να εντρυφήσει σε κάποιο νέο (για τον ίδιο, όχι για την ανθρωπότητα) μουσικό είδος, οι streaming πλατφόρμες είναι η μόνη οδός.
 
Ναι καλά.... θα 'θελε το Νέτφλιξ να έχει τη δική σου θεματική ποικιλία με τόσο ευρύ (και χρονικά, και ποιοτικά) υλικό. Το Νετφλιξ είναι ένα πολύ συγκεκριμένο κανάλι προώθησης του δικού του υλικού, εν' πολλοίς ανακυκλωμένου θεματικά και στυλιστικά υλικού (κλεμμένου δηλαδή) από παλαιότερες σειρές και ταινίες. Κάθε μήνα θέλω να κόψω τη συνδρομή αλλά με εμποδίζουν τα άλλα μέλη της οικογένειας.
Νομιζω το ξανα ειπα, για το Νετφλιξ.
Ειχα πέρει τους κωδικους , από περιέργεια, από την κορη της φίλης μου.
Κανα 3 ωρο έψαχνα ταινία , να δώ, απλά μια ό,τι να ναι , χωρις απαιτήσεις, και έφαγα το 3 ωρο ψαχνοντας.
Για το σποτφαι δεν ξέρω, αλλά νομίζω ότι με το youtube, για καποιον που δεν έχει αρχείο, μια χαρα καλύπτεται.
 
Για το σποτφαι δεν ξέρω, αλλά νομίζω ότι με το youtube, για καποιον που δεν έχει αρχείο, μια χαρα καλύπτεται.
Το YouTube είναι (κατά τη γνώμη μου, πάντα) ο χειρότερος τρόπος να ακούει κανείς μουσική. Εκτός από τις αδιανόητα τεράστιες ελλείψεις σε υλικό, η ποιότητα ήχου είναι χάλια τις πιο πολλές φορές και - το χειρότερο - εθίζεται κανείς στην ιδέα ότι βίντεο και ακρόαση μουσικής είναι το ίδιο, ιδέα που την θεωρώ εξόχως υπεύθυνη για πολλά από τα προβλήματα που συζητούνται κατά καιρούς εδώ μέσα.

Και εννοείται ότι αναφέρομαι σε πληρωμένη συνδρομή YouTube, χωρίς την Premium συνδρομή, δηλαδή ΜΕ τις διαφημίσεις, δεν το συζητώ καν.
 
εθίζεται κανείς στην ιδέα ότι βίντεο και ακρόαση μουσικής είναι το ίδιο, ιδέα που την θεωρώ εξόχως υπεύθυνη για πολλά από τα προβλήματα που συζητούνται κατά καιρούς εδώ μέσα.
+1
 
Το YouTube είναι (κατά τη γνώμη μου, πάντα) ο χειρότερος τρόπος να ακούει κανείς μουσική. Εκτός από τις αδιανόητα τεράστιες ελλείψεις σε υλικό, η ποιότητα ήχου είναι χάλια τις πιο πολλές φορές και - το χειρότερο - εθίζεται κανείς στην ιδέα ότι βίντεο και ακρόαση μουσικής είναι το ίδιο, ιδέα που την θεωρώ εξόχως υπεύθυνη για πολλά από τα προβλήματα που συζητούνται κατά καιρούς εδώ μέσα.

Και εννοείται ότι αναφέρομαι σε πληρωμένη συνδρομή YouTube, χωρίς την Premium συνδρομή, δηλαδή ΜΕ τις διαφημίσεις, δεν το συζητώ καν.
Κοιτα , για την ¨ποιότητα" του ήχου, δεν τίθεται θέμα, αν σκεφτείς ότι το 90% ακούει από κινητά ή από budget blue tooth ηχεία.
Μιλάμε τώρα για το σύνολο του πληθυσμού , όχι για μερικούς εδώ μέσα ή γενικά ανθρώπους που τους ενδιαφέρει ή ποιότητα του ήχου,
Από την άλλη , οκ ναι ή εικόνα είναι πιο δυνατη από τον ήχο, αλλά λειτουργεί και ανάποδα.
Π.χ. έχω κολλήσει πολλές φορές σε ένα video clip, που δένει εξαιρετικά με τον ήχο και τον ξεπερνάει .......που σε audio μορφή , δεν υπήρχε περίπτωση να το ακουσω ΠΟΤΕ stand alone.
Από την άλλη αν απλώς θέλω ένα "μουσικό χαλί", υπάρχουν και τέτοια......πολλά.
Τωρα αν μου λές , που είναι πιθανό, ό,τι δεν υπάρχουν πολλές "ψαγμένες" νέες κυκλοφορίες....πιθανόν, αλλά προσωπικά δεν με αφορουν, δεδομένου ότι δεν έχω ακούσει πάνω από το 50% της δικής μου δισκοθηκης (όταν πουλούσαν τους δίσκους με το κιλό, είχα πάρει κάνα μισό τόνο.....και ακόμα δεν τα άκουσα όλα) :P ).
 
Κοιτα , για την ¨ποιότητα" του ήχου, δεν τίθεται θέμα, αν σκεφτείς ότι το 90% ακούει από κινητά ή από budget blue tooth ηχεία.
Αυτό είναι ένα πολύ ενδιαφέρον ζήτημα. Γενικά, υπάρχει η λανθασμένη πεποίθηση ότι χρειάζεται σχετικά σοβαρό σύστημα αναπαραγωγής προκειμένου να διαπιστωθεί η κακή ποιότητα μίας ηχογράφησης (στη συγκεκριμένη περίπτωση βέβαια, δε φταίνε οι ηχογραφήσεις). Έχω διαπιστώσει ότι αυτό δεν πολυ-ισχύει, απλά ένα σοβαρό σύστημα αναπαραγωγής καθιστά ευκολότερο να εντοπίσει κάποιος προβλήματα σε αυτό που ακούει, αλλά... θα τα εντοπίσει με κάθε σύστημα, ειδικά όταν είναι τόσο πολλά και τόσο συγκεκριμένα όσο σε ορισμένες πλατφόρμες.

Μιλάμε τώρα για το σύνολο του πληθυσμού , όχι για μερικούς εδώ μέσα ή γενικά ανθρώπους που τους ενδιαφέρει ή ποιότητα του ήχου,
Καλά κάνεις και μου το θυμίζεις, τείνω να το αγνοώ αυτό το σύνολο.

Από την άλλη , οκ ναι ή εικόνα είναι πιο δυνατη από τον ήχο, αλλά λειτουργεί και ανάποδα.
Προφανώς, δεν απαξιώνουμε την κινούμενη εικόνα. Όσον αφορά εμένα πάντως (και ευτυχώς αρκετούς ακόμη) η ακρόαση μουσικής είναι ένα διαφορετικό state.

Από την άλλη αν απλώς θέλω ένα "μουσικό χαλί", υπάρχουν και τέτοια......πολλά.
Αυτό δεν το κάνω ποτέ πια. Οι ήχοι ελευθέρας βοσκής στο χώρο μου προκαλούν πονοκέφαλο (σοβαρά).

Τωρα αν μου λές , που είναι πιθανό, ό,τι δεν υπάρχουν πολλές "ψαγμένες" νέες κυκλοφορίες
Όχι, προς Θεού. Εννοούσα ότι αν αποφάσιζες να εντρυφήσεις σε κάποιο είδος (π.χ. κλασσική) η δαπάνη που θα έπρεπε να γίνει για να μπεις στο νόημα, δε σηκώνεται εύκολα, οπότε μία streaming πλατφόρμα μπορεί να κάνει δουλίτσα σε αυτό το σημείο.
 
να προσθεσω για καθε ενδιαφερόμενο, επειδη ήθελα καιρό να φύγω από το spotify, αλλά με απασχολούσε οτι θα έχανα τις λίστες μου:

υπάρχουν (δωρεάν) apps που μεταφέρουν τις λίστες από τη μία πλατφόρμα στην άλλη
 
Πάντως εγώ πριν μια διετία έκανα συνδρομή Tidal, ξεκινώντας κυρίως από ηθικούς λόγους και όχι απλά δεν το μετάνιωσα, αλλά θεώρησα και τεράστια χαζομάρα που δεν το είχα κάνει νωρίτερα.

Έχω κρατήσει κάποια pre-90s βινύλια, τα οποία μάλιστα έχω ψηφιοποίησει για λόγους ευκολίας, επειδή ο ατελής τους ήχος και το ιδιαίτερο mastering αποτελούν εφηβικές μνήμες με τις οποίες αισθάνομαι δεμένος.
 
Η μουσική για εμένα είναι όπως και ο κινηματογράφος.
Θέλω να την απολαμβάνω στην μέγιστη απόδοση που μπορώ,στις λίγες ώρες που θα διαθέσω.
Θα ακούσω μόνο σπίτι,στοχευμένα,ενώ όταν ψάχνομαι το κάνω μέσω Bandcamp,η youtube και αν βρώ κάτι που αξίζει να έχω,αν είναι παλιό μήνυμα σε άλλους που έχουν το ίδιο ψώνιο με εμένα,αν δέν το έχουν σε λίστα για αγορά,αναλόγος cd η βινύλιο,αν είναι καινούργιο αγορά κατευθείαν από bandcamp η το site του καλλιτέχνη,ακόμη και σε ψηφιακή μορφή.
150 να μου πάει ο χρόνος? 3 - 4 βινύλια που θα μου μείνουν,1 - 2 cd και τα ρέστα digital.
Δέν πρόκειτε να συγκινηθώ από κάτι περισσότερο μέσα σε έναν χρόνο και τα χρήματα πάνε σε αυτούς που πρέπει.
Οποιος μου στέλνει κομμάτι σε πλατφόρμα,δέν το ακούω κάν.
 
Ο τρόπος που ανεφερε πιο πισω στο νημα ο Troley να εισπραττονται τα πνευματικα δικαιωματα απο τα καταστηματα που παιζουν μουσικη,αν δεν κανω λαθος ειναι αυτος που εφαρμοζεται δεκαετιες τωρα.Αδεια απο Δημο για χρηση μουσικης, μεσα σε αυτη ειχες χαρτι απο ΑΕΠΙ οτι πληρωσες την συνδρομη και αν δεν κανω λαθος πλεον η Αυτοδιαχειρηση(Autodia) και η ΕΔΕΜ εκπροσωπουν η καθε μια τους δικους της καλλιτεχνες.Τον ελεγχο για την αδεια απο τον Δημο τον κανει η Αστυνομια.Αν βρεθεις χωρις αδεια πας δικαστηριο.

Τωρα οσον αφορα τις συνδρομες που δεν πληρωνουμε σε Youtube/Spotify κλπ, αφού παρεχουν δωρεαν τις υπηρεσιες τους γιατι πρεπει απαραιτητα να φταιμε εμεις που δεν πληρωνουμε αφου αυτοι ακομη επιτρεπουν τα Adblocks στα windows;

Οσον αφορα την ποιοτητα ηχου που αυτα παρεχουν, στα 51 αν κρινω απο το πως βλεπουν τα ματια μου δε θελω να ξερω πως ακουν τα αυτια μου και πως πραγματικα ειναι ο ηχος.Αν και θυμαμαι οτι δε με κρατουσε πισω η κακη ποιοητα ηχου του μικρου κασετοφωνου/ραδιοφωνου για να χαρω τη μουσικη σε μικροτερη ηλικια.

Και αν δεν κανω λαθος παλια εδινα λεφτα γιατι ακουγα κατι καινουριο για εμενα και το ευχαριστιομουν τα μαλα, ενω τωρα μαλλον δεν υπαρχει κατι "καινουριο" που θα με ενδιεφερε να το ακουσω ουτε καν δωρεαν.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top