Το Voicing Πασπαρτού (Μελέτη)

Αμα είναι καθαρές (husqvarna, χωρίς σταντ) ναι.


Βοθα τον άσχετο βρε Jojo, μονο super sport, street κοκ καβάλαγα...

Υπαρχουν καθαρά και βρώμικα intervals?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Υπαρχουν καθαρά και βρώμικα intervals?


Είναι σαν τς ενισχυτές.

Εξαρτάται αν έχεις βάλει τίποτα διστόρσια μπροστά ασούμε, να τα βρωμίσεις.

 
Είναι σαν τς ενισχυτές.

Εξαρτάται αν έχεις βάλει τίποτα διστόρσια μπροστά ασούμε, να τα βρωμίσεις.


Ελα βρε, σοβαρά μιλάω, επειδή ο μονος τρόπος να συνενοούμαι με άλλους μουσικούς (αν δεν εχουν relative pitch και ξέρουν τα ονοματα των intervals, αλλιως Βαβέλ) ειναι τα intervals.

Τα διαστηματα και οι ορισμοι τους ειναι στατικοι, σωστα?

Οταν λεμε μεγάλη δευτερα μιλάμε για έναν τονο διάστημα. Μεγάλη 3η, 2 τονους διάστημα. Μικρη τριτη, 3 ημιτονια κοκ.

Οπότε π.χ. η μεγάλη 6η της μεγάλης 6ης είναι η 5η...λακαμίες λέω?

ΥΓ: ολα αυτά αν τονική θεωρουμε την πρώτη νοτα, αλλιως η σχεση δυο νοτών ειναι αμφιδρομη,

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Οι οκτάβες οι τέταρτες και οι πέμπτες και οι ταυτοφωνίες(πρώτες). Μπορούν να είναι καθαρές, ελαττωμένες, αυξημένες.

Οι δεύτερες, οι τρίτες, οι έκτες, οι έβδομες είναι ή μικρές, ή μεγάλες, ή αυξημένες ή ελαττωμένες.

Στην αύξηση και την ελάττωση δεν υπάρχουν όρια (όπως τα ορίζει η ανθρώπινη διαστροφή). Υπάρχει και δις αυξημένο και δις ελαττωμένο, και τρις, και τετράκις, ήδη το ξεφτιλίσαμε.

Οι δε: 1η/8η, 2η/7η, 3η/6η, 4η/5η αποτελούν η μία αναστροφή της άλλης. (προσοχή στις ποιότητες όμως)

Οπότε π.χ. η μεγάλη 6η της μεγάλης 6ης είναι η 5η...λακαμίες λέω?
Ε, όχι ακριβώς.

Ξεκινάμε ΝΤΟ. Βάρα μια μεγάλη έκτη. Πήγαμε ΛΑ. Βάρα άλλη μια μεγάλη έκτη, πήγαμε ΦΑ#. Άρα σε σχέση με το αρχικό ντο είναι 11η αυξημένη. (άντε να το φέρεις χοντρικά και μπακαλίστικα στην οκτάβα την κάτω και να πεις 4η αυξημένη.)

 
Οταν λεμε μεγάλη δευτερα μιλάμε για έναν τονο διάστημα. Μεγάλη 3η, 2 τονους διάστημα. Μικρη τριτη, 3 ημιτονια κοκ.


Μέχρι εδώ καλά το πας, έτσι είναι.

Οπότε π.χ. η μεγάλη 6η της μεγάλης 6ης είναι η 5η...λακαμίες λέω?


Είναι η αυξημένη 4η/ελαττωμένη 5η (η ίδια νότα είναι).

 
Οι οκτάβες οι τέταρτες και οι πέμπτες και οι ταυτοφωνίες(πρώτες). Μπορούν να είναι καθαρές, ελαττωμένες, αυξημένες.

Οι δεύτερες, οι τρίτες, οι έκτες, οι έβδομες είναι ή μικρές, ή μεγάλες, ή αυξημένες ή ελαττωμένες.

Στην αύξηση και την ελάττωση δεν υπάρχουν όρια (όπως τα ορίζει η ανθρώπινη διαστροφή). Υπάρχει και δις αυξημένο και δις ελαττωμένο, και τρις, και τετράκις, ήδη το ξεφτιλίσαμε.

Οι δε: 1η/8η, 2η/7η, 3η/6η, 4η/5η αποτελούν η μία αναστροφή της άλλης. (προσοχή στις ποιότητες όμως)


Μου φαινεται οτι κατάλαβα.

Αλλά τι νοημα εχει αν δεν δηλώνεις απο την αρχή αν π.χ 2α,3η,6η και 7η είμαι μικρές ή μεγάλες Γιώργη?

Απο την αρχή χαρογραφουμε ολα τα διαστήματα οποτε οταν λεμε μεγάλη 2α εννοουμε 1 τονο διάστημα, οταν λέμε μικρη 2ρα, ενα ημιτονιο.

Για αυτο παραξενέυτηκα, μεγάλη 6 βρωμικη δεν υπαρχει, υπαρχει μεγάλη 6η και μικρη 6η. Σωστά?

 
Οι δε: 1η/8η, 2η/7η, 3η/6η, 4η/5η αποτελούν η μία αναστροφή της άλλης. (προσοχή στις ποιότητες όμως)


Πρόσεξε Νίκο ότι το άθροισμα κάνει 9.

 
Είναι η αυξημένη 4η/ελαττωμένη 5η (η ίδια νότα είναι).


Μα τι μας ενδιαφέρει ώς προς τον προσδιορισμο, οπως και να είναι είναι τριτονο, στην πράξη.

Γιατι δεν λετε κατευθειαν τριτονο να τελειώνει η υποθεση?

Εχει να κανει με αρμονια, μουσική θεωρία κοκ?

 
μεγάλη 6 βρωμικη δεν υπαρχει, υπαρχει μεγάλη 6η και μικρη 6η. Σωστά?


Σωστά.

Δεν υπάρχουν "βρώμικες" (γι' αυτό έγραψα πριν για διστόρσιο αστειευόμενος).

Μα τι μας ενδιαφέρει ώς προς τον προσδιορισμο, οπως και να είναι είναι τριτονο, στην πράξη.

Γιατι δεν λετε κατευθειαν τριτονο να τελειώνει η υποθεση?

Εχει να κανει με αρμονια, μουσική θεωρία κοκ?


Γιατί το διάστημα του τρίτονου, δεν "χωράει" δύο έκτες, είναι μικρότερο.

Όταν μπουν δύο έκτες, αλλάζουμε οκτάβα.

Αν λέγαμε τρίτονο κάποιος θα μπερδευόταν, αφού το διάστημα 6ης είναι μεγαλύτερο.

Και το "αυξημένη 4η" που έγραψα, τυπικά είναι λάθος.

Αυξημένη 11η έπρεπε να γράψω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αλλά τι νοημα εχει αν δεν δηλώνεις απο την αρχή αν π.χ 2α,3η,6η και 7η είμαι μικρές ή μεγάλες Γιώργη?
Έχει νόημα αν θέλουμε να γλιτώσουμε λέξεις όταν μιλάμε στα πλαίσια μιας γνωστής κλίμακας. Όταν παίζουμε λα μινόρε και του πω του άλλου "αυτή τη φράση που κάνεις (η οποία είναι π.χ. σι ντο ρε ντο σι ντο), κάν τη μου μια πέμπτη απάνω, εννοώ διατονικά, να μου παίξει φα σολ λα σολ φα σολ, όχι (φα# σολ λα σολ φα# σολ). Τουλάχιστον εγώ έτσι συνεννοούμαι και δεν έχω συναντήσει πολλά παρατράγουδα μέχρι στιγμής. Όταν θέλουμε να είμαστε απολύτως σαφείς, για μια συγχορδία π.χ., μπορούμε να αναφέρουμε όλα τα διαστήματα, με τις ποιότητές τους, ώστε να μην υπάρχει καμία αμφιβολία (όπως στην αρχή του θρεντ π.χ.) Δια ζώσης είναι εύκολο να το μαζέψεις στην επόμενη πρόταση, αλλά γραπτά και εξ αποστάσεως είδες πώς μπορούν να δημιουργηθούν παρεξηγήσεις. Οπότε αν δε βαριέται κανείς, κι αν δεν υπάρχει συγκεκριμένο αρμονικό, τονικό πλαίσιο, όπως π.χ. μια δοσμένη κλίμακα, καλό είναι να λέμε και τις ποιότητες των διαστημάτων.

Κατα τη γνώμη μου δηλαδή.

 
Διαστηματα:

Τα 2ας, 3ης, 6ης, 7ης ειναι ή μικρα ή μεγαλα. (κ μπορουν να γινουν αυξημενα ή ελαττωμενα αν μεγαλωσεις ή μικρυνεις αυτα τα διαστηματα)

Τα 4ης κ 5ης ειναι καθαρα, ελαττωμενα ή αυξημενα

Για οσους σκεφτονται με νοτες: 

2: Ολα μεγαλα εκτος απο ΣΙ-ΝΤΟ    κ    ΜΙ-ΦΑ

3: ΡΕ-ΦΑ,   ΜΙ-ΣΟΛ,   ΛΑ-ΝΤΟ    κ   ΣΙ-ΡΕ  μικρα, τα υπολοιπα μεγαλα 

6: ΦΑ-ΡΕ,   ΣΟΛ-ΜΙ,   ΝΤΟ-ΛΑ    κ  ΡΕ-ΣΙ.  μεγαλα, τα υπολοιπα μικρα (το αναποδο απο 3ης δηλαδη)

7: Ολα μικρα εκτος απο ΝΤΟ-ΣΙ  κ ΦΑ-ΜΙ                                                 (το αναποδο απο 2ας δηλαδη)

Τωρα αν βαλεις αλλοιωση σε καποια απο τις 2 νοτες, προσαρμοζεις αναλογα κ το διαστημα (αν πεις ΡΕb-ΦΑ επειδη ειναι μεγαλυτερο απο 3ης μεγαλο, θα το πεις κ αυτο αυξημενο)

4: Ολα καθαρα εκτος του ΦΑ-ΣΙ που ειναι αυξημενο (αυτο που λεμε τριτονο)

5: Ολα καθαρα εκτος του ΣΙ-ΦΑ που ειναι ελαττωμενο (παλι τριτονο το αναποδο της 4ης)

Τα αναποδα που λεω ειναι φυσιολογικα γιατι ουσιαστικα τα 7ης ειναι η αναστροφη της 2ας, τα 6ης της 3ης κ τα 4ης της 5ης. Οποτε τα μικρα γινονται μεγαλα, τα καθαρα μενουν καθαρα κ τα αυξημενα ελαττωμενα οταν τα αναστρεφεις

Τωρα ολα αυτα σε καποιον που σκεφτεται σχηματικα στην κιθαρα αλλα συγχρονως με διαστηματα ειναι:

2ας μικρης:                                              1 ημιτονιο 

2ας μεγαλης:                                           2 ημιτονια

3ης μικρης:                                              3 ημιτονια 

3ης μεγαλης:                                           4 ημιτονια 

4ης καθαρης:                                           5 ημιτονια 

4ης αυξημενης- 5ης ελαττωμενης:    6 ημιτονια           (Τριτονο)

5ης καθαρης:                                           7 ημιτονια 

6ης μικρης:                                               8 ημιτονια 

6ης μεγαλης:                                            9 ημιτονια 

7ης μικρης:                                              10 ημιτονια 

7ης μεγαλης:                                           11 ημιτονια 

Αν προκυψει καποιο περιεργο διαστημα (οπως απο αυτα που ευκολα θεωρητικα μπορει σαν ερωτηση μπορει να προκυψουν οταν σκεφτεσαι με νοτες πχ 3ης αυξημενο οπως ειπα πριν, ε τοτε απο 4 ημιτονια γινεται 5, δε χρειαζεται να σκεφτεις ονοματολογια, θεωρια κ απο που προκυπτει δηλαδη, απλα το παιζεις)

Τα γραφω εδω μαζεμενα για να τα βρισκει καποιος ολα μαζι

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τα 2ας, 3ης, 6ης, 7ης ειναι ή μικρα ή μεγαλα.


Πρόσεξε όμως Νίκο εδώ κάτι.

Όταν αλλάζουμε οκτάβα, η 9η (στην ουσία η 2η είναι) και η 13η (που είναι η 6η), δεν είναι πια μικρές/μεγάλες.

Είναι αυξημένες ή ελαττωμένες (ή φυσικές, που τότε λέμε απλά τον αριθμό τους χωρίς κάποιον άλλο προσδιορισμό).

 
Οπότε π.χ. η μεγάλη 6η της μεγάλης 6ης είναι η 5η...λακαμίες λέω?


Συγνωμη, ΜΑΛΑΚΙΕΣ ΛΕΩ, η μεγαλη 6η της μεγάλης 6ης ειναι το τριτονο...

(Στράτο, δεν ξεκινησαμε καλά με το Lyrica, δεν βλέπω να κρατάει πολυ η υποθεση)

Μην ασχολειστε, όλα καλά, απλά θα διαβάζω...

 
Στράτο, δεν ξεκινησαμε καλά με το Lyrica, δεν βλέπω να κρατάει πολυ η υποθεση


Να τα αφήσεις αυτά φίλως.

Εκεί, στην αγωγή σου.

Να χαλαρώσεις και να ρίξεις και κανένα καλό ύπνο.

 
Γιατι δεν λετε κατευθειαν τριτονο να τελειώνει η υποθεση?
Κοίτα τώρα κάτι πολύ ενδιαφέρον φίλε Νίκο, που ήταν και η ουσία όλου αυτού του θρεντ, έτσι;

Έχουμε αυτό το μόρφωμα. G#-D-G. Βλέπω εγώ ο παρτιτουράκιας G# και D. Λέω ωωωωωωπ! Εδώ είμαστε. Υπονοοείται Ε μπάσο, άρα χρήση πέμπτης βαθμίδας της λα μινόρε. Γκραν γκρουν το έλυσα.

Τώρα, έρχεται ο άλλος, και μου δίνει ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΟΡΦΩΜΑ, αλλά μου γράφει Ab-D-G. Το βλέπω εγώ ο παρτιουράκιας, λέω ωωωωωπ! Τιιιι έχουμε εδώ μινόρε, 6 9; Κάτσε να βάλω ένα φα μπάσο!

Και υπάρχουν κι άλλες τόσες πιθανότητες για το τι ρόλο βαράνε αυτές οι νότες όταν συνδυάζονται μαζί με άλλες.

Στην "πραγματικότητα" όμως, όπως λέει και ο κυρφιουζιονάρας, δεν παύουν να είναι οι "ίδιες νότες". Που πάνω στο όργανο όταν παίζεις χωρίς να πολυσκέφτεσαι, σε οδηγούν σε άααααλλους δρόμους, από το να σκέφτεσαι "διανοητικά" χρήσεις και λύσεις συγχορδιών. Είναι ταυτόχρονα πιο απλή, αλλά και πιο πολύπλοκη προσέγγιση. Είναι πάνω στο όργανο, θεωρώ, και λειτουργεί υπέροχα. (όπως όλα, με μέτρο)

Όταν αλλάζουμε οκτάβα, η 9η (στην ουσία η 2η είναι) και η 13η (που είναι η 6η), δεν είναι πια μικρές/μεγάλες.
Αυτό δεν το ξερα.

 
Να τα αφήσεις αυτά φίλως.

Εκεί, στην αγωγή σου.

Να χαλαρώσεις και να ρίξεις και κανένα καλό ύπνο.


Στράτο μου, το σκορ μου σε relative pitch (αρα και στην ονομασια χωρις να λαμβάνω υποψιν οκτάβες) ειναι (ήταν? μαμημενο Lyrica) 3 λάθη στις 1000 ακροάσεις (app) και προς τις 2 κατευθυνσεις (η πρωτη νοτα σε σχεση με την δευτερη, και η δευτερη σε σχεση με την πρώτη).

Αν ξαφνικα μπερδεψα την μεγαλη 6η της μεγαλης 6ης, φακ ιτ.

@Ali Barout καλέ μου Γιώργη τιτανοτεράστιε, μην χαλάς τον χρόνο σου, μιλας με τενεκε που δεν ξερει στατικές νοτές. Συνεχισε σε παρακαλω, μου αρεσει πολυ.

Βγαζω το σκασμο, ειναι υπεροχο θρεντ, δεν θελω να το καταστρεψω, συνεχιστε, γουστάρω πολυ!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έχουμε αυτό το μόρφωμα. G#-D-G. Βλέπω εγώ ο παρτιτουράκιας G# και D. Λέω ωωωωωωπ! Εδώ είμαστε. Υπονοοείται Ε μπάσο, άρα χρήση πέμπτης βαθμίδας της λα μινόρε. Γκραν γκρουν το έλυσα.

Τώρα, έρχεται ο άλλος, και μου δίνει ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΟΡΦΩΜΑ, αλλά μου γράφει Ab-D-G. Το βλέπω εγώ ο παρτιουράκιας, λέω ωωωωωπ! Τιιιι έχουμε εδώ μινόρε, 6 9; Κάτσε να βάλω ένα φα μπάσο!

Και υπάρχουν κι άλλες τόσες πιθανότητες για το τι ρόλο βαράνε αυτές οι νότες όταν συνδυάζονται μαζί με άλλες.


Α γειά σου κυρ Αλή μου.

Εγώ πχ αν έβλεπα Ab-D-G, θα έλεγα "τι έχουμε εδώ? Ab-D, μπάσο Bb, το G είναι η 13η, πέμπτη βαθμίδα του Ebmaj".

 
Μια χαρα ειμασταν με τα stacked Marshalls τωρα εχουμε και stacked 4ths


Τι μια χαρά? 10% ακοή μας εχει μεινει και στα 2 αυτιά assουμε...

(ΟΚ, ΟΚ, τουμπέκα, δεν θελω να χαλασω και αυτο το θρεντ)

 
Για να το συνεχίσω λίγο (για όσους δεν βαριούνται) ...

Αν πάρουμε αυτή την διαστηματική αλληλουχία που είπε ο κυρ Αλής (G#-D-G), που είναι 4η αυξημένη - 4η καθαρή, και προσθέσουμε άλλη μια 4η αυξημένη από πάνω, έχουμε G#-D-G-C#.

Για να του ρίξουμε μια ματιά.

Έχουμε G-G#, και C#-D, δύο διαστήματα ημιτονίου μέσα, που απέχουν μεταξύ τους διάστημα τρίτονου (αυξημένης τέταρτης).

Ωωωω, οποία έντασις περικλείεται εδώ μέσα ....

Και επίσης, αν "ανακατέψω" την σειρά στις νότες?

Αν πάω στο πιάνο και παίξω G-G#-C#-D?

Αν παίξω G#-C#-D-G?

(Για δοκίμασέ τα αυτά κυρ dim μου, και μετά μου λες ότι δεν θέλεις αναστροφές).

Τι στο διάολα μπορεί να είναι αυτό αρμονικά?

Αμανείστε μάγκες και δεν βαριέστε, βάλτε το πάνω και από τους 12 φθόγγους (θεωρείστε καθέναν από τους 12 φθόγγους ως μπάσο/τονική), και πείτε μου, αν κάποιος/οι σας κάνει/ουν, για να ονοματίσετε και να χρησιμοποιήσετε αυτή την συγχορδία.

Hint: Είναι πολύ εύκολο και μάλλον κοινότοπο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top