Πείτε μου που μένετε ρε σεις, να έρθω στο διπλανό διαμέρισμα να πάρω λαμπάτο να φχαριστηθώ ένταση ασούμε ....
Πάντως θυμάμαι, όταν είχα τον 50άρη ampeg r12r (τι ενισχυτάρα ρε παιδιά ... dim αν τον βρεις, τον αγοράζεις χθες με κλειστά μάτια) τον άνοιγα στο 2 άνετα, και άκουγα ηχάρα.
Δεν ξέρω αν άκουγα την λάμπα ή όχι, αλλά ο ήχος μου άρεσε πολύ.
Μια φορά είχαν έρθει δυο παλικάρια να τον δοκιμάσουν, και τον άνοιξαν περίπου στο 7.
Δίπλα υπήρχε σχολείο, και θυμάμαι τα παιδιά στο προαύλιο, να τρέχουν τρομαγμένα να κρυφτούν.
Εγώ πάλι νομίζω ότι λόγω του PA, οι λαμπάτοι ενισχυτές δεν χρησιμοποιούνται δα και σε ΤΟΣΟ υψηλές εντάσεις όσο φαντάζονται κάποιοι.
Ειδικά από την στιγμή που τα περισσότερα gigs πλέον γίνονται σε pubs/bars σχετικά μικρά σε μέγεθος, το να ανοίξεις πολύ έναν μέσου wattage λαμπάτο θα έχει μάλλον ως αποτέλεσμα να μην ακούς καν τι παίζουν οι συμπαίκτες σου (και να διώξεις όλους του θαμώνες που κάθονται κοντά στο stage).
Αλλά ακόμα και σε ανοικτούς χώρους, ποτέ δεν χρειάστηκε να ανοίξω τον ενισχυτή πολύ παραπάνω από ότι σε μια pub κτλ.
Δηλαδή νομίζω ότι είναι λίγο μύθος πλέον το ''αυτός ο λαμπάτος είναι για το σπίτι, αυτός για το stage'' κτλ. ΔΕΝ μπορείς να ανοίξεις έναν λαμπάτο, ακόμα και σε stage (χτες έπαιζα σε ανοιχτό χώρο με τον 45άρη Bassbreaker στα μισά βαττ και το volume λιγότερο από το 2, και πάλι ΔΕΝ ΑΚΟΥΓΑ τους άλλους, είχα όμως headroom βέβαια).
Με αυτή την λογική νομίζω ότι δεν τίθεται και ιδιαίτερη σύγκριση μεταξύ solid state και λαμπάτου. Λαμπάτος και καθάρισες, αν θες το καλύτερο. Το ότι υπάρχουν ss που είναι μια χαρά, εξυπακούεται. Τώρα αν μιλάμε για εντάσεις ψιθύρου, ε δεν ξέρω, εγώ προτιμώ να παίξω unplugged παρά να ακούω πιο δυνατά τις χορδές από τον amp.
Άλλο "παίζει καλα καθαρά και σε χαμηλή ένταση ένας λαμπατος" κι άλλο "παίζει τα καλύτερα του καθαρά και σε χαμηλή ένταση ένας λαμπατος".
Ποιος ο λόγος να δώσει κάποιος ένα κάρο λεφτά για λαμπατο, και να μην παίρνει από αυτόν το 100% παίζοντας χαμηλά, εφόσον μπορεί να έχει ιδια καθαρά και με ένα οικονομικο μη λαμπατο.
Αιτιολογω άποψη:
Έχω ένα Koch studiotone 20, ένα deluxe rev, ένα vibrolux, όλοι ως γνωστόν με καλά καθαρά, όμως όλοι θέλουν συγκεκριμένη ένταση, ούτε μικρότερη ούτε μεγαλυτερη, για να αποδώσουν αυτό που μπορούν.
Σπίτι τη βρήκα την άκρη με ένα katana 50 combo, με επιλογή στα 25watt (στο 1watt δεν παίζει) και το μάστερ στο 2-3. Δεν ακούγεται πολύ χειρότερα από τους λαμπατους παίζουμενους στην ίδια ένταση χαμηλά.
Σίγουρα δεν αξίζει να πληρώσει κανείς τόσα λεφτά παραπανω, για τόσο μικρή διαφορά στην απόδοση.
Δλδ βάζω χαμηλά σπιτική ενταση (στο 1) τον Koch που έχει ένα χιλιάρικο και παίζω χαμηλά στην ίδια σπιτική ενταση και με τον katana που κάνει πόσο; 250Ε;
Ε οχι, δεν έχει 750 ευρώ διαφορά αυτό που ακούω.
Αν βάλω στο 4 τον Koch και στην ίδια ένταση τον katana, τότε ναι δικαιολογείται και με το παραπάνω η διαφορά στην τιμη.
Τον πετάω και από το μπαλκόνι τον katana.
Δεν αναφέρομαι καν στους deluxe και vibrolux (πάντα παίζουμενους σε σπιτική ενταση) γιατί τα ποσά αποκτησης τους ξεφεύγουν και δεν δικαιολογουνται οι διαφορές τιμή προς απόδοση ούτε με λοβοτομή.
ναι, αλλά εδώ δεν μιλάμε για τέτοιες τιμές. Μιλάμε γιά έναν πχ κατάνα των 250 ή 350 αν λέμε για τον 100, και για έναν μικρό λαμπάτο που είτε θα είναι μτχ και θα κάνει τα ίδια λεφτά ή έναν καινούργιο μέχρι τα 500 ή άντε 600.
ναι, αλλά εδώ δεν μιλάμε για τέτοιες τιμές. Μιλάμε γιά έναν πχ κατάνα των 250 ή 350 αν λέμε για τον 100, και για έναν μικρό λαμπάτο που είτε θα είναι μτχ και θα κάνει τα ίδια λεφτά ή έναν καινούργιο μέχρι τα 500 ή άντε 600.
Είχα την ευκαιρία να είμαι πάνω σε αρκετές σκηνές μεγάλων ονομάτων που έχουν έρθει στο Greece.
Από μνήμης το επιβεβαιώνω αυτό που λες.
βαρΓια βαρΓια στο 2,5 τους είχαν οι περισσότεροι που έχω δει έχω (Peter Buck,The Edge, Johnny Marr,Stones,οι κιθαρίστες της Shakira και του James Brown,οι Bad Seeds,τα Κρίνα κ.ο.κ)
Αν δεις και στο γιουτιουμπι rig run downs μεταξύ 2-3 παίζουν οι περισσότεροι.
ναι, αλλά εδώ δεν μιλάμε για τέτοιες τιμές. Μιλάμε γιά έναν πχ κατάνα των 250 ή 350 αν λέμε για τον 100, και για έναν μικρό λαμπάτο που είτε θα είναι μτχ και θα κάνει τα ίδια λεφτά ή έναν καινούργιο μέχρι τα 500 ή άντε 600.
Υπάρχουν και λαμπάτοι με ''κανονικά'' watt (όχι 1, 5 κτλ) που κυμαίνονται στο 350άρι.... η βάση νομίζω είναι ο Bugera V22 (μια χαρά ενισχυτής if you ask me) στα 330ευρώ (καινούργιος).
Και εσύ μιλάς για μεγάλα ονόματα, που έπαιζαν σε κανονικά stage ή και γήπεδα, και όχι στο ροκόμπαρο ''route 55, πλάτωνος και μιλτιάδη γωνία'' ή δίπλα από το pool bar ενός ξενοδοχείου....
Στις δεύτερες περιπτώσεις, όπου έχεις και τον ενισχυτή κυριολεκτικά στα μούτρα σου αφού χώρος στην σκηνή δεν υπάρχει, θα ήθελα πολύ να γνωρίσω κάποιον που έχει άνω των 15watt λαμπάτο ενισχυτή να τον έχει σε volume πάνω από το 4.... και να μην είναι στην ίδια κατάσταση η ακοή του με του Pete Townsend.
Δεν νομίζω ότι στο σπίτι οι λαμπάτοι παίζονται και ΤΟΣΟ πολύ πιο χαμηλά.... εκτός αν θες τον τζιτζίκα έξω στον κήπο να ακούγεται πιο δυνατά από την κιθάρα....
Γιατί δεν ΥΠΆΡΧΕΙ sweet spot...έτσι κι αλλιώς τα μισά βαττ θα κοψουν μόλις ΤΡΙΑ db.
Οι περισσότεροι κιθαρίστες που αναφέρω βέβαια ΔΕΝ παίζουν μπλουζ και hard rock.
Άρα θέλουν αυτό που θέλω και εγώ: έναν ωραίο και γεμάτο καθαρό ήχο πάνω στον οποίο βαζουν ΕΦΕ.
Εξάλλου το "δυνατά" είναι ... σχετικό.
Στο καινούργιο στούντιο που έχω σπίτι ,και είναι μονωμένο, με τους ίδιους ενισχυτές στην ίδια ένταση ο @yameth κόντευε να λυποθυμΙσει από τον.... τρόμο και ο @Nestoras μου έλεγε "καλά τώρα θα ακούσουμε καμμιά κιθάρα ή θα παίξουμε τσι κουμπαΡες;". ?
Στο κάτω κάτω της γραφής στο τέλος αΦτο μου μετρΑ ινε το ποσό αΝΤρας ισε ??
Στο καινούργιο στούντιο που έχω σπίτι ,και είναι μονωμένο, με τους ίδιους ενισχυτές στην ίδια ένταση ο @yameth κόντευε να λυποθυμΙσει από τον.... τρόμο και ο @Nestoras μου έλεγε "καλά τώρα θα ακούσουμε καμμιά κιθάρα ή θα παίξουμε τσι κουμπαΡες;". ?
Στο κάτω κάτω της γραφής στο τέλος αΦτο μου μετρΑ ινε το ποσό αΝΤρας ισε ??
Αν και δεν εχω παρακολουθήσει την κουβέντα, ειδοποιήθηκα για την σχετική αναφορά και προς υπεράσπιση του... γυναικωνίτη θα πω πως δεν ακούμε όλοι το ίδιο. Άλλοι είναι πιο ευαίσθητοι στ' αυτί και άλλοι πιο περήφανοι. (Δεν πέρασα 2 δεκαετιες αλώβητος απο tinitus, φορώντας τα ακουστικά του επαγγελματία, για να τα χαλάσω τωρα.)
Και αυτό μεταφέρεται και στο ανάλογο παίξιμο που εχει άμεση σχέση με το είδος που προτιμά να παίζει ο καθένας.
Επίσης δεν μπορώ να παίξω όταν οι γύρω μου είναι στα 115db και πρέπει να πάω στα 118 για να ακουστεί το σόλο μου. Χαλιέμαι. Γιατί τότε μονο η ταχύτητα θα σε κάνει να ξεχωρίσεις. Κι εγω είμαι χελώνα.
Προτιμώ εντάσεις στα 100db μέχρι 110db το πολύ!
Θέλω δυναμικό παίξιμο και γι αυτό ο ιδανικός ενισχυτής μου έχει headroom για τις κορυφώσεις και όχι για όλο το κομμάτι στην ίδια ένταση. Παράδειγμα το παρακάτω live video με το ανάλογο παίξιμο απο όλους!
Σαν μικρη συμβολη να πω οτι σημερσ δοκιμασα χωρις νσ παω γι αυτο εναν orange tremlord μονοκαναλο ενισχυτη . Εχει επιλογη για bedroom headroom reverb, remolo, treble, bass και ειναι πολυ καθαρος χωρις να σπαει σρ αυξηση του volume. Δεν εχει master. Επισης ο ηχος ηταν καπως πιο ελεγχομενος ειδικα στο bedroom headroom.Αν ειχα τα φραγκα (1300) και δεν ειχα αλλος 2 ενισχυτες με el84 θα τον επαιρνα. Να δω για fender πηγα αλλα μου εκανε κλικ ο συγκεκριμενος.
Καλησπέρα.για εμένα η λύση είναι s s για σπιτική χρηση και λάμπα για studio η live.σπιτι/διαμέρισμα με δύο μικρά παιδιά δεν μπορώ να παίξω ούτε με orange micro terror.τον βάζω κάτω από το 1. Χρησιμοποιώ έναν marshall valvestate 15 και ακούγεται μια χαρά σε χαμηλές εντάσεις.
Με micro terror δεν μπορεις να παιξεις χαμηλοφωνα, καθως ακουγεται χαλια. Αυτο ισχυει, βεβαια, για τα βρωμικα του. Στα καθαρα δεν εχει κανενα προβλημα. Παιζει πολυ καλα χαμηλα. (Θυμιζω οτι για καθαρα συζηταμε)
Εχω καταλήξει πως περισσότερο ρόλο παίζει το μεγάφωνο - καμπίνα - ηχείο παρα το λάμπα - τρανζίστορ, όταν μιλάμε για καθαρό ήχο.
Μια καλή καμπίνα με ένα 12" ευαίσθητο μεγάφωνο είναι όλα τα λεφτά.
Φυσικά ο ενισχυτής πρέπει να έχει κάποιο εύρος. π.χ. δανείστηκα την κεφαλή Ibanez TS15 που σύνδεσα στην καμπίνα Mesa Lonestar που έχω και το καθαρό του κανάλι δεν υπολοιπόταν απο αυτό του Mesa Lonestar Special θα έλεγα. Αλλά και οι δύο ενισχυτές παίζουν χαμηλά άψογα παρα τις λάμπες. Εχουν γραμμική συμπεριφορά στην ένταση σαν τρανζίστορ. Η Ibanez έχει πετύχει αυτό που δεν μπορεί η Fender στα κλασικά της μοντέλα και απαντάται κυρίως σε μονάδες των 2,000 και βάλε.
Κατα τ' άλλα έχω παίξει σε live Roland Jazz Chorus 77 και ευφράνθηκε η καρδιά μου απο τα 2Χ10" μεγάφωνα του.
Ενταση, headroom, όγκος, καθαρό σήμα.
Οπότε μια καλή καμπίνα της αρεσκείας μου θα έπαιρνα πάλι (για σπίτι ή live) και ακόμα και μια κεφαλή DV Mark ή Quilter ή Boss θα έκανε τη δουλειά μου στα καθαρά με κάποια πετάλια ή όχι, στο 1/4 της τιμής ενος αντίστοιχου λαμπάτου.
Μην παρεξηγηθώ. Απολαμβάνω τον Mesa Lonestar Special στο σπίτι και τα αυτάκια μου είναι σε νιρβάνα αλλά κοστίζει και 2900 ευρώ μόνο το κεφάλι.
Με ακουστικα δεν εχω ακουσει ποτε, απευθειας, απο ενισχυτη. Μεσω καρτας ηχου, κανοντας εγγραφες, ακουω συχνα. Θεωρω οτι στα καθαρα δεν θα καταλαβεις ουσιαστικες διαφορες. Στα βρωμικα ισως καταλαβεις περισσοτερες. Γενικοτερα, αλλο ο ηχος απο το ηχειο του ενισχυτη και αλλος απο τα ακουστικα.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας βοηθήσει να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο, να προσαρμόσετε την εμπειρία σας και να σας κρατήσει συνδεδεμένους εάν εγγραφείτε.
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς.