Γιατί μόνο μουσική τεχνολογία;

Status
Not open for further replies.
panoslydios είπε:
Το μονο που θελω να πω ειναι οτι καθαριζοντας τον ευατο σου

θα δεις αποτελεσματα και στο παιξιμο σου.

Συναισθηματα επιθετικοτητας και μισους θα σε πανε πισω.

Δεν σου εχει κανει εντυπωση οτι γνωστοι κιθαριστες μετα απο καποια ηλικια(πχ scott henderson) ειναι σα να βρισκονται σε αλλη διασταση?

Αυτος ειναι και ενας απο τους σκοπους της μουσικης ,οπως και των περισσοτερων αλλων

πραγματων,να ''φυγεις'' απο τετοια κατεστημενα συναισθηματα.

Τα συναισθηματα εκκρινουν τις ορμονες και οχι το αντιστροφο.

Το ξερω ειναι δυσκολο ,ειδικα οταν δεν στοιχιζει τιποτα απο αποψη $$$$.
Ο καθένας έχει το τρόπο του να αδειάζει και να ηρεμεί .

Δεν είμαστε μοναχοί-οποιου δόγματος ή φιλοσοφίας, είμαστε άνθρωποι που κινούμαστε και επιβιώνουμε μέσα στη κοινωνία.

Η ηρεμία για το καθένα μπορεί να επέλθει με διάφορους τρόπους ,είτε μέσω μουσικής ,είτε μέσω μιας βόλτας στο φεγγάρι  8) είτε καθαρίζοντας φασολάκια ..............και δεν το λέω αστεία.

Τα συναισθήματα προκαλούν έκκριση ορμονών και συναισθήματα έχουν και τα ζώα.

Έκκριση ορμονών όμως προκαλούν και τα ένστικτα και ένστικτα έχουν και οι άνθρωποι . Αν υπονοείς πως επιβάλεται να καταπολεμούμε πάντα τα ένστικτά μας ,μέσω του διαλογισμού ,μάλλον ανήκεις στη κατηγορία των ''μοναχών''

Σου εύχομαι καλή επιτυχία στις αναζητήσεις σου.

 
trolley είπε:
Είναι λογικό πως κάποιος που διατυπώνει τη θέση ότι "η μουσική είναι μαθηματικά", αυτομάτως μπορεί να αναφέρεται στην μουσική ως "συμπαντική γλώσσα", καθώς τα μαθηματικά (απ' ότι μπορούμε να συμπεράνουμε) είναι όντως τέτοια γλώσσα.

Η διαφωνία (όσων διαφωνούν) δεν προκύπτει τόσο από την άρνησή τους να αποδεχθούν το παραπάνω (άλλωστε, αν η μουσική ΔΕΝ είναι μαθηματικά, τότε ας μας κάνει κάποιος τη χάρη να μας πει ΤΙ είναι).
H μουσική,ως βαρύνουσα έννοια,δεν έχει να κάνει με το δημιουργό της.

Από τη στιγμή που μία σύνθεση θα αποτυπωθεί στο οποιοδήποτε μέσο αναπαραγωγής,παύει να ανήκει σε εκείνον που την εμπνεύστηκε(του απομένει μόνο το νομικό μέρος) και ανήκει πλέον στο κοινό.Το κοινό θα την ανεβάσει,θα την κατεβάσει,θα τη λησμονήσει,θα τη χλευάσει,θα την εδραιώσει.

Σκέψου το εξής παράδειγμα...Πάρε ένα πολύ πολύ αγαπημένο σου τραγούδι.Κάτι που ανήκει στο δικό σου προσωπικό hall of fame.

Τώρα υποθέτουμε ότι κατά ένα διαβολικό τρόπο,αυτό το συγκεκριμένο τραγούδι τελικά αποδεικνύεται πως έχει γραφτεί από τον προσωπικό συνθέτη του Justin Bieber ή...whatever shit.

Θα άλλαζε κάτι επί της ουσίας στην αξία που εσύ του έχεις δώσει;

Αν δεχτούμε λοιπόν(προσωπικά διαφωνώ) ότι η μουσική είναι μαθηματικά όσον αφορά στη δημιουργία της,τελικά αυτό το αξίωμα δεν αντέχει μέχρι τέλους διότι ο τρόπος που θα τρυπώσει στο μυαλό και την ψυχή του καθ'ενός δεν έχει σχέση με καμμία μαθηματική διαδικασία...Έχει;

Τί είναι η μουσική;Mια σύμπτωση.

Προκύπτει από την άρνησή τους να αποδεχθούν ότι μπορεί να υπάρχει αντικειμενικά οριζόμενη αξία στη μουσική, διότι έχουν μπουχτίσει από τέτοιες ψευδεπίγραφες αξίες στην καθημερινότητά τους.
Συγνώμη,εξακολουθώ να μην πιάνω το συλλογισμό σου.Σαφώς και το πρόβλημα μπορεί να είναι δικό μου.

Αντικειμενική αξία στη μουσική...........Μα πώς στο δαίμονα γίνεται;

Παραμένει βέβαια (από όσους σκέπτονται έτσι) ανερμήνευτο το εξής κοινότατο συμβάν : της καθολικής (ανά εποχή) αποδοχής της αξίας ενός μουσικού ή μίας μπάντας. Π.χ., για ποιο λόγο, στη διάρκεια μία εκτεταμένης χρονικής περιόδου, ακούει όλη η ανθρωπότητα Madonna ή όποιον/α θέλετε; Σίγουρα δε συμβαίνει διότι κατάφεραν να συγκεράσουν ετεροκλητες μουσικές επιρροές δίνοντας στον κάθε ακροατή τη δυνατότητα να βρει "κάτι δικό του" (ιδέα δεν έχει η Μαντόνα από τον "πόνο του ρεμπέτικου", ούτε επειδή τους προωθούν και μόνο (και άλλους προωθούν αλλά πατώνουν), ούτε διότι είναι ωραία κορίτσια/αγόρια (υπάρχουν και άλλα, ακόμη πιο ωραία).
Εάν θυμάμαι καλά(τριτοδεσμίτης γάρ) στα μαθηματικά και συγκεκριμένα στη γεωμετρία κάποιες λύσεις προβλημάτων ξεκινούσαν με τη φράση "έστω ότι"...

 
Grey είπε:
Τί είναι η μουσική;Mια σύμπτωση.
Τότε, ένα Boeing 777 είναι επίσης μία σύμπτωση (μορίων αλουμινίου π.χ.). Ας δεχτούμε τουλάχιστον ότι τέτοιες συμπτώσεις, είναι τόσο σπάνιες που δεν μπορούν να συμπεριληφθούν στη συζήτηση.

Μια όμορφη γυναίκα που εμπνέει σπάνια ηδονική πειθώ, είναι κάτι που ο καθένας μας αντιλαμβάνεται διαφορετικά, ασφαλώς. Μία πιστή και καρτερική στις ιδιοτροπίες της ζωής σύζυγος όμως, έχει αντικειμενική αξία, που ξεπερνά το αν είναι όμορφη ή όχι. Το ίδιο ισχύει με τα πάντα: μπορείς να τα κοιτάξεις μέσα από το εφηβικό πρίσμα της ανάγκης για αυτο-ικανοποίηση, ή να επιχειρήσεις να εκτιμήσεις βαθύτερες ποιότητες, αποκαλυπτικές της πραγματικής τους υπόστασης.

Υπάρχει αναμφίβολα αντικειμενική αξία και στη μουσική (όπως και σε όλες τις άλλες τέχνες, ασφαλώς). Ο μόνος λόγος που σου φαίνεται απίθανο (αν κατάλαβα σωστά) είναι ότι στο συγκεκριμένο χωρόχρονο που ζεις (βλέπε : Ελλάδα του 2013) τέτοια θέματα έχουν πάψει προ-πολλού να συζητιούνται σοβαρά, ακόμη και από μόνιμα εμπλεκόμενους με το είδος. Δεν είναι δικό σου προσωπικό πρόβλημα λοιπόν. Σε μία άλλη συντροφιά, θα διαπίστωνες όχι μόνο ότι κατανοείς, αλλά ότι έχεις και άποψη (είμαι βέβαιος επ' αυτού, έχοντας παρακολουθήσει τα γραπτά σου).

 
Grey είπε:
Αν δεχτούμε λοιπόν(προσωπικά διαφωνώ) ότι η μουσική είναι μαθηματικά
Σιγά μην δεχθούμε ότι η μουσική είναι μαθηματικά...Εάν ήταν έτσι όλοι οι μαύροι μπλουζίστες του Μισσισιπί -και όχι μόνο- (που δεν ξέραν να μετρήσουν πόσα δάκτυλα έχουν)...θα ήταν καθηγητές Πανεπιστημίου. Βέβαια κάποιοι μετά έμαθαν να μετράνε...το τραπεζικό τους λογαριασμό!

Προφανώς και άμα θέλεις, μπορείς να προσπαθήσεις -με επιτυχία- να εξηγήσεις τη μουσική με τα μαθηματικά. Μπορείς επίσης να εξηγήσεις και να αποδείξεις πόσο αλάτι πρέπει να μπαίνει στα γεμιστά...ύψος, πλάτος, βάθος ταψιού, χώρα καταγωγής ντομάτας-πιπεριάς, χρόνος ωρίμανσης μέχρι να μαγειρευτεί...και άλλα τόσα δεδομένα μπορούν να δημιουργήσουν ένα αλγόριθμο για το τελικό αποτέλεσμα...

Συμφωνώ με τον ΟΡ ότι η μουσική είναι αγάπη...αλλά ας μην ξεχνάμε ότι χρειάζεται και το απλό σεξ, το  one night stand...και καμμιά φορά η γυναίκα του γείτονα ;)

Αλλιώς ξεκινάμε από το mental masturbation...και μετά φεύγει το mental 8)

 
marathon είπε:
Σιγά μην δεχθούμε ότι η μουσική είναι μαθηματικά...Εάν ήταν έτσι όλοι οι μαύροι μπλουζίστες του Μισσισιπί -και όχι μόνο- (που δεν ξέραν να μετρήσουν πόσα δάκτυλα έχουν)...θα ήταν καθηγητές Πανεπιστημίου. Βέβαια κάποιοι μετά έμαθαν να μετράνε...το τραπεζικό τους λογαριασμό!
Όταν λέμε ότι "η μουσική είναι μαθηματικά", δεν εννοούμε ότι πρέπει να είσαι επιστήμων για να συνθέσεις ή για να την απολαύσεις. Μάλλον (προσωρινά) έχεις υποτιμήσει τη σημασία των μαθηματικών στη ζωή μας (π.χ. υπάρχουν άλλοι, οι οποίοι δεν έχουν αντίληψη της σημασίας της γραμματικής στον προφορικό και τον γραπτό λόγο).

Εννοούμε ότι ο μόνος τρόπος για να αναλυθεί, να μεταδοθεί (ως κεφάλαιο γνώσης) και να αναπαραχθεί, είναι να χρησιμοποιήσει κάποιος τα μαθηματικά σαν πλαίσιο αναφοράς. Αν είναι λίγα τα μαθηματικά που μπορεί (αυτός ο κάποιος) να κατανοήσει, τότε θα είναι αντίστοιχα λιγότερες (ως πλήθος, όχι ως ποιότητα) οι πληροφορίες που θα μεταδοθούν/κατανοηθούν/αναπαραχθούν.

Έχει ενδιαφέρον το ότι αναφέρεσαι στη μαγειρική... εκεί να δεις πόσο φρικιαστικές είναι οι επιδόσεις κάποιου που δεν έχει αντίληψη μαθηματικών... εφ' όσον η μαγειρική είναι - ούτως ή άλλως - η "τέχνη" του αναμιγνύειν. Ο καλύτερος μάγειρας που είχαμε στη στρατιωτική μονάδα που υπηρέτησα, δεν ήταν απόφοιτος της σχολής μαγείρων του στρατού, αλλά ένας Λαρισαίος μπάρμαν, ο οποίος (πολύ πριν πιάσει κατσαρόλα στη ζωή του) είχε φτιάξει πολλά-πολλά κοκταίηλ. Πήγαινε δες μία (οποιαδήποτε) συνταγή για κοκταίηλ και μετά υλοποίησέ την αν μπορείς χωρίς να καταλαβαίνεις μαθηματικά. :)

Πάω τώρα να ακούσω το Combat Rock (The Clash) μία αριστουργηματική πραγματεία για τη σπουδαιότητα των τριτοβάθμιων εξισώσεων στον καθημερινό βίο.

:)

 
trolley είπε:
Εννοούμε ότι ο μόνος τρόπος για να αναλυθεί
Θα έλεγα ότι οι πραγματικοί μουσικοί έχουν "γραμμένη" την ανάλυση...όπως και οι πραγματικοί καλοί μάγειροι. Εχεις καιρό φαίνεται να φάς σπιτικό χωριάτικο φαί από την οποιαδήποτε γιαγιά της υπαίθρου ;D ;D

Πάω τώρα να ακούσω το Combat Rock (The Clash) μία αριστουργηματική πραγματεία για τη σπουδαιότητα των τριτοβάθμιων εξισώσεων στον καθημερινό βίο
Εγώ αντιθέτως ακούω τώρα το 6 String Theory που αποδεικνύει ότι ένας κιθαρίστας...άμα θέλει...μπορεί να παίξει τα πάντα ;D

 
Θα το ξαναπώ, η μουσική ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΤΑΙ απ' τα μαθηματικά ΔΕΝ είναι μαθηματικά. Σαν να λέμε ότι το Πόλεμος και Ειρήνη είναι οι λέξεις που έχουν αραδιαστεί στο χαρτί, οι λέξεις οι οποίες είναι συνάθροιση γραμμάτων και όχι το νόημα των κειμένων, όχι οι εικόνες που το νόημα σχηματίζει στο κεφάλι μας.

Τα μαθηματικά στην μουσική πηγάζουν από 1) την απίστευτη εκφραστική δυνατότητα των μαθηματικών, 2) απ' το γεγονός ότι η αντίληψη των όποιων ήχων ως μουσική απ' τον εγκέφαλό μας παράγεται απ' το ότι ο εγκέφαλος δουλεύει με πρότυπα που μπορούν να περιγραφτούν μαθηματικώς (γιγαντοτεράστιο πεδίο έρευνας που θα μας προσφέρει απίστευτα αποτελέσματα και εφαρμογές στις επόμενες δεκαετίες), και 3) απ' το επίσης γεγονός ότι τα αισθητήρια οργανά μας λειτουργούν με μηχανισμούς που επίσης μπορούν να περιγραφτούν μαθηματικώς. Αν θέλετε στο 2) να βλέπετε κάτι πέρα της πεζής ομολογουμένως πραγματικότητας πρόφανώς και είστε ελεύθεροι να το κάνετε. Ας έχετε τουλάχιστον τα κότσια (συγνώμη έπρεπε να το πω) να παραδεχτείτε ότι πρόκειται για πίστη και όχι για επιστημονικά αποδεδειγμένο γεγονός.

@theStratWithin

Για να είναι κάτι επιστημονικό απαιτείται η απόδειξη της σχέσης αιτίου-αιτιατού,εφόσον πρώτα κατανοηθούν τα δύο μέρη. Το σύνολο της επιστήμης βασίζεται στην και δουλεύει για την αποσαφήνιση της αιτιότητας. Το "αντιστοιχία αναμεσα στα μαθηματικα-που-περιγραφουν-το-υλικο-γεγονος-που-πυροδοτει-το-ψυχικο-γεγονος (για να ειμαστε κι ακριβολογοι) και στη "γευση" του ψυχικου γεγονοτος" είναι αυθαίρετο συμπέρασμα χωρίς καμία επιστημονική βάση γιατί αν εξαιρέσουμε την μαθηματική περιγραφή τα υπόλοιπα δεν διαθέτουν επιστημονική απόδειξη. Μην προβάλετε στην επιστήμη πράγματα που θεωρείτε ότι έχουν επιστημονική βάση ενώ κάτι τέτοιο δεν έχει καταγραφεί ποτέ.

trolley είπε:
καθώς τα μαθηματικά (απ' ότι μπορούμε να συμπεράνουμε) είναι όντως τέτοια γλώσσα.
Όχι δεν μπορούμε να το συμπεράνουμε. Τα μαθηματικά είναι η μόνη γλώσσα που γνωρίζουμε ότι μπορεί να περιγράψει με συμβολικό τρόπο κάποια απ' τα φαινόμενα της φύσης χωρίς να είμαστε βέβαιοι ούτε ότι η περιγραφή είναι σωστή ούτε ότι η κατανόησή μας γύρω απ' τα φαινόμενα αυτά είναι πλήρης. Δεν υπάρχει κάτι το υπερφυσικό. Να στο πω διαφορετικά, αν σε ένα δείπνο εκφωνήσω την λέξη "κουράδα" η αηδία που θα προκληθεί στους ομοτράπεζους θα οφείλεται στην ακολουθία των φθόγγων της λέξης ή στο γεγονός ότι η ακολουθία αυτή έχει κατά σύμβαση χρησιμοποιηθεί για να αναπαριστούμε στην προφορική επικοινωνία αυτό το φυσικό αντικείμενο το οποίο είναι φυσικά αηδιαστικό (εκτός αν είσαι μύγα);

Υπάρχει αναμφίβολα αντικειμενική αξία και στη μουσική (όπως και σε όλες τις άλλες τέχνες, ασφαλώς).
Μπορεί και να υπάρχει (αν και δεν μπορώ να το δεχτώ έτσι αψήφιστα) όμως πάντα εντός ενός πλαισίο πάνω στο οποίο ορίζεται και αυτό το πλαίσιο είναι το ανθρώπινο γένος και απ' όσο γνωρίζουμε η ανθρωπότητα δεν έχει κάποια ιδιαίτερη συμπαντική αξία (οτι κι να σημαίνει αυτό). Δεν είμαστε παρά το αποτέλεσμα μιάς σειράς γεγονότων (και μάλλον κοινών) σε μια αδιάφορη γωνιά του σύμπαντος.

Νομίζω ότι η διαφωνία μας οφείλεται στην έλλειψη ταπεινοφροσύνης από μέρους σας.

Όταν κανείς ερωτεύεται, νίωθει την πραγμάτωση της αγάπης, αισθάνεται σαν να αγκαλιάζει όλο το σύμπαν. Η αλήθεια είναι ότι το σύμπαν δεν δίνει δεκάρα.

 
Ανώτερα Μαθηματικά.

www.youtube.com/watch?v=8kKZxbgBL68

 
theoctapus είπε:
Το "αντιστοιχία αναμεσα στα μαθηματικα-που-περιγραφουν-το-υλικο-γεγονος-που-πυροδοτει-το-ψυχικο-γεγονος (για να ειμαστε κι ακριβολογοι) και στη "γευση" του ψυχικου γεγονοτος" είναι αυθαίρετο συμπέρασμα χωρίς καμία επιστημονική βάση
Κι ομως ΥΠΑΡΧΕΙ!

http://www.neuro.uoregon.edu/wehr/coursepapers/Rasch-Plomp.html

κεφαλαιο III. PERCEPTUAL ATTRIBUTES OF SIMULTANEOUS TONES

The simultaneous sounding of several tones may be pleasant or "euphonious" to varying degrees. The pleasant sound is called consonant; the unpleasant or rough one, dissonant.

The perceptual consonance of an interval consisting of two simple tones depends directly a on the frequency difference between the tones, not upon the frequency  ratio (or musical interval).

Dissonance occurs if the frequency separation is less than a critical bandwidth (see Fig.11).

Θα καθομουν να τα...μεταφρασω κιολας αλλα δε νομιζω οτι χρειαζεται γιατι φαινεται οτι εισαι αρκετα διαβασμενος...(το λεω χωρις ιχνος ειρωνειας)

 
Βασικα θα το μεταφρασω γιατι απ'ο,τι καταλαβαινεις γουσταρα:

"Το αν συνηχουν καλα δυο νοτες μαζι εξαρταται απ'ευθειας απο τη συχνοτικη διαφορα αναμεσα στις νοτες"

Βεβαια το αρθρο λεει, οτι η Ψυχοακουστικη ειναι εμπειρικη επιστημη. Γιατι εχει μεσα τον ανθρωπινο παραγοντα του ακροατη-πειραματοζωου. Το τονιζω, εμπειρικη ΕΠΙΣΤΗΜΗ.

Σημειωνω οτι το αρθρο προερχεται απο το univeristy of oregon που ειναι μεσα στα 100 καλυτερα Πανεπιστημια του κοσμου, με 2 Νομπελ, 10 Πουλιτζερ, και ισως το καλυτερο δημοσιο Πανεπιστημιο της Αμερικης...

Αν δε φτανει αυτο, βρηκα κι αλλα παρομοια αρθρα, και πολλα απο Wikipedia. Ισως ανεβασω και τιποτε αλλο για τα καρντασια που ποσταραν τη μουσικη στην προηγουμενη σελιδα.

 
Δεν έχεις καταλάβει τι εννοώ.

Φυσικά και ισχύουν αυτά που αναφέρεις στο quote. Είπαμε, ο εγκέφαλος δουλεύει με πρότυπα που βρίθουν μαθηματικών σχέσεων. Φυσικά και οι αντιδράσεις του ανθρώπου παράγονται από ερεθίσματα που μπορούν να αναλυθούν με μαθηματικές τεχνικές και να προκύψουν μαθηματικές σχέσεις (παρόμοιες έρευνες έχω διαβάσει εδώ και χρόνια οπότε γνωρίζω πάνω κάτω τι παίζει).

Αυτό όμως ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ότι οι συγκεκριμένες αντιδράσεις παράγονται από τις μαθηματικές σχέσεις αυτές καθ' εαυτές. Δεν είναι π.χ. η αναλογία 2/3 που δρά πάνω μας, είναι η κατασκευή του εγκεφάλου τέτοια που τον κάνει να αντιδρά έτσι στα 2/3 και όχι π.χ. στα 4/5.

Και για να γυρίσω στο παράδειγμα με το τραπεζάκι του καφέ, αν του αφαιρέσεις το τέταρτο πόδι μάλλον θα γείρει και μπορεί να πέσει και είμαι σίγουρος ότι αυτό δεν θα γίνει γιατί το τραπεζάκι έχει κάποια βαθύτερη σχέση με τον αριθμό τέσσερα, δεν νομίζεις;

Το σύμπαν δεν είναι αυτό που είναι γιατί είμαστε εμείς εδώ για να το παρατηρούμε απλά αν ήταν διαφορετικό μάλλον δεν θα είμασταν εδώ για να το παρατηρήσουμε.

 
Να ρωτησω κατι?

Οταν γραφετε/παιζετε/ακουτε μουσικη ΟΝΤΩΣ σκεφτεστε ΟΛΑ αυτα που λετε?... ;D

Να το ξερω δηλ. για να συμβουλευτω κανα βιβλιο μαθηματικων και τη NASA την επομενη φορα που θα γραψω τραγουδι.... ;D

 
Superfunk είπε:
Οταν παιζετε/ακουτε μουσικη ΟΝΤΩΣ σκεφτεστε ΟΛΑ αυτα που λετε?...
Καλά και εσύ...πλάκα τους κάνεις τώρα!!!!! ;D ;D ;D

 
Ο Βαγγος τα εχει πει ολα:
meditate.gif







 
Συγγνωμη, τοτε οταν εγραψα  "αντιστοιχία αναμεσα στα μαθηματικα-που-περιγραφουν-το-υλικο-γεγονος-που-πυροδοτει-το-ψυχικο-γεγονος (για να ειμαστε κι ακριβολογοι) και στη "γευση" του ψυχικου γεγονοτος" ... γιατι το αναιρεσες; Εγραψα καμμια ιδεαλιστικη αρλουμπα οτι τα μαθηματικα ξεπηδανε απο τα βαθη του συμπαντος και φυτρωνουν μεσ τ'αυτι μας; Ο,τι ακριβως γραφει το αρθρο εγραψα...

Και θελεις να μου πεις οτι τα ηξερες ολα αυτα και καθομουν τζαμπα κι εψαχνα;

Ααααα θα σε σκοτωσω!

lol

Superfunk είπε:
Να ρωτησω κατι?

Οταν παιζετε/ακουτε μουσικη ΟΝΤΩΣ σκεφτεστε ΟΛΑ αυτα που λετε?... ;D
Οχι. Εγω τα σκεφτηκα ολα αυτα γιατι οταν παιζω μουσικη φανταζομαι πραγματακια να πετανε...(οντως)

 
May I remind you

Τα μαθηματικα διατρεχουν ολοκληρο το γνωστο συμπαν.

.....

Αρα εχει βαση να πιστευεις οτι η μουσικη ειναι συμπαντικη γλωσσα.

.....

Το παραπανω που εγραψα, οταν θεωρεις οτι η επαφη της συνειδησης με τον τροπο που λειτουργει το συμπαν, ειναι ενα ιερο πνευματικο γεγονος, ενα δεος για την υπαρξη με προεκτασεις θρησκευτικου τυπου. Δε μου φαινεται καθολου παραλογο,,
 
Η προταση ηταν ολοσωστη. Γιατι την αναιρεσες; Λογω της κουβεντας που ειχε προηγηθει; Α, δε φταιω εγω σ'αυτο...

theoctapus είπε:
Να στο πω διαφορετικά, αν σε ένα δείπνο εκφωνήσω την λέξη "κουράδα" η αηδία που θα προκληθεί στους ομοτράπεζους θα οφείλεται στην ακολουθία των φθόγγων της λέξης ή στο γεγονός ότι η ακολουθία αυτή έχει κατά σύμβαση χρησιμοποιηθεί για να αναπαριστούμε στην προφορική επικοινωνία αυτό το φυσικό αντικείμενο το οποίο είναι φυσικά αηδιαστικό (εκτός αν είσαι μύγα);
Βασικα ΕΚΕΙ ηταν η διαφωνια μας. Δεν ειναι το ιδιο. Η μουσικη εχει (και) βιολογικη βαση, δεν ειναι μονο ανθρωπινο δημιουργημα. Βρηκα και γι'αυτο αρθρο... ;D

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_neuroscience_of_music#Melody_processing_in_the_secondary_auditory_cortex

It also is increasingly concerned with the brain basis for musical aesthetics and musical emotion....μπλα μπλα δεν εχω μυαλο τωρα να το εντοπισω στο αρθρο..

απ' όσο γνωρίζουμε η ανθρωπότητα δεν έχει κάποια ιδιαίτερη συμπαντική αξία (οτι κι να σημαίνει αυτό).
Διαφωνω φιλε μου. Η δημιουργια της ζωης, η εξελιξη των ειδων, η ανθρωπινη νοηση, ολα ειναι παραγωγα των ιδιων νομων που διεπουν ολοκληρο το συμπαν. Αυτοι οι νομοι δεν ειναι ανθρωπινο δημιουργημα. Προϋπαρχουν, κι εμεις προσπαθουμε μονο να τους καταλαβουμε. Μπορει το συμπαν να μη δινει δεκαρα για μας, εμεις ομως εχουμε καθε δικαιωμα να ασθανομαστε ισοι κι εφαμιλλοι του συμπαντος, γιατι ειμαστε ενα αναφαιρετο κομματι του.

Καποιοι αυτο το μεγαλειο, τη γνωση αυτου του γεγονοτος, την ονομασαν θρησκευτικο συναισθημα. Και οι μυστες της Ανατολης μιλουν γι'αυτο εδω και χιλιαδες χρονια. Οχι μονο δεν το βρισκω παραλογο, αλλα βρισκω οτι η συγχρονη επιστημη τους δικαιωνει ολο και περισσοτερο.

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top