Yamaha NS10M nearfield monitors

IxNiLaTiS

Μέλος
Μηνύματα
1,258
Πόντοι
38
Yamaha NS10M nearfield monitors

Διαθέτω το πάρα πάνω ζευγάρι ηχεία

και με αυτό κάνω τις ηχογραφήσεις μου και τις μίξεις μου.

Ποια η γνώμη σας για τα NS10M;

Τα βλέπω σχεδόν μέσα σε κάθε στούντιο,

αλλά εγώ δεν είμαι ικανοποιημένος.

Δεν λένε την «αλήθεια».

Ενώ δηλαδή ακούω τις μίξεις μου σε αυτά να είναι πολύ καλές,

σε άλλα συστήματα όλες παρουσιάζουν το ίδιο μπούκωμα

από 200 ως 500 κύκλους .

Τι έχετε να πείτε πάνω σε αυτό;

 
Συζητώντας με πρόσωπο που γνωρίζει, η απάντηση που προέκυψε είναι : δεν είναι καλά ηχεία και δεν αξίζουν τη φήμη που έχουν. Αυτά είναι τα κακά νέα.

Τα καλά νέα είναι ότι η τεχνολογία των ηχείων έχει σήμερα εξελιχθεί αρκετά, ώστε να υπάρχουν πολλά καλά μόνιτορς σε προσιτή τιμή.

Ίσως έχει έρθει ο καιρός να τα αλλάξεις.

Υ.Γ. : Παρά τις περί του αντιθέτου απόψεις, πάντοτε έβρισκα περισσότερο χρήσιμο το να μιξάρει κανείς με καλά (αλλά οικονομικώς προσιτά) ακουστικά, παρά με κακά ηχεία. Ίσως θα έπρεπε να το ψάξεις και αυτό το θέμα.

Υ.Γ.-2 : Για την αδικαιολόγητη φήμη που έχουν τα NS μπορείς να ψάξεις στο ίντερνετ, καθότι υπάρχουν πολλοί "καμένοι".

 
Τώρα που το σκέπτομαι καλύτερα, ανέβασε να ακούσουμε και τίποτε, να αποκτήσουμε προσωπική άποψη. Θα είμαστε τρυφεροί στην κριτική μας.

 
Θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω αγαπητέ eye... το ns 10 δεν είναι ένα "κακό" ηχείο... έχει όμως αποκτήσει αυτή την φήμη λόγω "κακής" χρήσης...

δεν είναι -ούτε φαντάζομαι κατασκευαστηκε- κατάλληλο για ακρόαση μουσικής πόσο δε για διαδικασίες μίξης όπου η συχνοτική ουδετερότητα είναι το ζητούμενο.. είναι επιτηδευμένα "χρωματισμένο" σε διάφορες περιοχές του συχνοτικού φάσματος ώστε να εξυπηρετεί συγκεκριμένες ηχοληπτικές ανάγκες..δεν μπορείς σίγουρα να "κουρδίσεις" χροιές κατά την τοποθέτηση των mic, ούτε να πειράξεις eq κατά το mix με αυτό σαν οδηγό...είναι όμως ένα πολύτιμο εργαλείο στα κατάλληλα χέρια κατά την ώρα της ηχογράφησης πχ για την παρακολούθηση της σωστής τονικότητας των φωνητικών...

Συμπέρασμα: αν κάποιος το χρησιμοποιήσει ως all around όπως ο ixnillatis ή το κρίνει με λάθος κριτίρια όπως ο φίλος σου που αβίαστα του προσάπτει την στάμπα του κακού, το αδικεί...

Δεν θα το πρότεινα ποτέ σε κάποιον για τo home studio του (μακρυά κι αλλάργα) , αλλά ως near field σε pro setup αρκετές φορές μου λείπει..

ΥΓ. Πάνο είμαι πλέον σίγουρος...είσαι ο go_forth :lol: :lol: :lol:

 
Τώρα που μίλησε ο expert, i stand down! Ούτως ή άλλως μετέφερα γνώμη που εισέπραξα σε μία συζήτηση (ελπίζω ότι δεν την εισέπραξα λάθος).

Αλλά δεν καταλαβαίνω τι ακριβώς εννοείς καθώς περιγράφεις το ηχείο. Τελικά ποια είναι η πραγματική χρήση του; Δεν είναι λες κατάλληλο για ακρόαση μουσικής, δεν είναι κατάλληλο για διαδικασίες μίξης, είναι επιτηδευμένα χρωματισμένο, δεν μπορείς χρησιμοποιώντας το να κουρδίσεις χροιές ή να πειράξεις eq.. άρα τι στην ευχή χρησιμεύει το τιμημένο;

Καφέ το έχουν και φτιάχνει; :) :) Για πες μας κάτι παραπάνω - όχι για εμένα αλλά για τον Ιχνηλάτη που μετά από αυτά που γράψαμε θα το κάνει κλουβί για χαμστεράκια.

 
Κατ' αρχήν το "expert" σαν τίτλο δεν το διεκδίκησα, μου το πρόσαψαν και έχει αρχίσει να με ενοχλεί ήδη (αν και τιμά την όποια προσφορά μου εδώ) γιατί φαίνεται ότι μπορεί να παρεξηγηθεί και είναι κρίμα... :wink:

Στο θέμα μας τώρα...κατά την διαδικασία της παραγωγής μπορούμε (και πρέπει...) να ακούμε με δύο "τρόπους" ...

"Οριζόντια" ακρόαση και "κάθετη"...Στην πρώτη ασχολούμαστε με το σύνολο και στην δεύτερη με επιμέρους τμήματα του project...Κατά την διαδικασία της δεύτερης (όπου απαιτείται), με την αρωγή ενός ns 10 (ή άλλου ηχείου παρόμοιας συμπεριφοράς) και με τις μεσαίες τους να κάνουν "πάρτυ" στον συχνοτικό χώρο, τα αυτιά ενός ταλαίπωρου δέκτη (παραγωγού ή ηχολήπτη) φιλότιμων session προσπαθειών, ανακουφίζονται από την προσφερόμενη ευκολία στην διάκριση τυχόν λαθών (ηχητικών ή και παικτικών)...

Παράδειγμα η παρακολούθηση των στοναρισμάτων ενός τραγουδιστή, ανεπιθύμητων ήχων παραγόμενων από έναν μέτριο ακουστικό κιθαρίστα, string noise σε bass tracks και όπου αλλού η "λεπτομέρεια" (έστω και προσωρινή και τεχνητή) συγκυριακά μπορεί να κάνει την ζωή ενός επαγγελματία πιο εύκολη...Ας προσθέσω και την εύκολη παρακολούθηση της bass line (εδώ και λόγω της τύπου ακουστικής ανάρτησης καμπίνας).

Βέβαια οι περιπτώσεις χρήσης του επεκτείνονται και σε όποια άλλη περίπτωση προσπαθούμε να διακρίνουμε κάτι μέσα από ένα συχνοτικό συνθύλευμα,

όπως σε mastering καταστάσεις πχ επεξεργασία με φασματογράφο και ανίχνευση artifacts...

Τώρα βέβαια θάχεις την εύλογη απορία: μα καλά ένα καλό monitor δεν θα καλύψει όλες τις περιπτώσεις και ανάγκες μιας ηχητικής παραγωγής???

Αν ήταν τόσο εύκολα τα πράγματα τα studio δεν θα είχαν και near και mid και main field ηχεία ή ακόμα καλύτερα θα είχε παραχθεί ένα "τέλειο" μονιτορ από μια εταιρεία και οι άλλες θά 'κλειναν ή απλά θα αντέγραφαν...

Το θέμα όπως σίγουρα ξέρεις είναι ευθεως ανάλογο σε πολυπλοκότητα με την δυνατότητα να το αναλύσω πλήρως εδώ...(κι αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα των forum και των γραπτών απαντήσεων μέσω του ελάχιστου ελεύθερου χρόνου που τουλάχιστον εγώ διαθέτω...προτείνω να δημιουργηθεί και καμμια τηλεφωνική γραμμή -όχι ροζ γραμμή antuan, όχι ροζ...- βοηθείας... :lol: )

ΥΓ.Καφέ δεν μου φτιαξε ποτέ το ...τιμημένο στην 12 ετή συμβιωσή μας... αλλά εγώ έφτιαχνα πάνω στον musical fidelity που το οδηγούσε... :lol:

ΥΓ 2 Για τον Ιχνιλάτη και για να μην βάλει χαμστεράκια και του ...σκάσουν από ασφυξία λόγω απουσίας bass reflex, θα του πρόρεινα να το αλλάξει (νάναι σίγουρος ότι θα το πουλήσει πανευκολα) με κάποιο μεσαίας κατηγορίας όπως πχ dynaudio bm 5a και αν αυτό λόγω οικονομικών είναι αδύνατο, να του κάνει ένα tuning με κάποιο eq analyzer αφιερώνοντας παράλληλα αρκετό χρόνο σε συγκριτικές ακροάσεις για να μάθει τα "χούγια' του...

ΥΓ 3 Τα ns 10 είναι πολύ απαιτητικά στα συνοδά τους και θα παραπλανήσουν όποιον το αμελήσει....

 
Τουλάχιστον από ότι έχω διαβάσει μέχρι σήμερα,

τα nearfield monitors σε αντίθεση με τα Hi Fi και Hi End,

είναι ηχεία που δεν ανέχονται ατέλειες,

για αυτό και δεν τις «συγκαλύπτουν», αλλά (λένε…) τις «προδίδουν» αμέσως.

Πρίν από 12 -15 χρόνια, αγόρασα αυτά τα ηχεία

παρακινούμενος από το Βρετανικό περιοδικό Future Music,

το οποίο έλεγε πως αν καταφέρεις να κάνεις μια μίξη να ακούγεται καλά σε αυτό το δύστροπο ηχείο (NS10M),

τότε αυτή η μίξη θα ακούγεται καλά οπουδήποτε.

Αμ δε !!!

Εδώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο …

ότι φτιάξω στο νς10 ακούγεται καλά (εντάξει, όχι και όλα, …. μην τα παραλέω … )

ενώ μετά στα HiFi δεν παίζει …

Επίσης, τα CD που στα HiFi έχουν ήχο γλυκό, υγρό και ελαστικό, με πολύ καλή πανοραμική εικόνα,

στα NS10 …..τσιρίζουν και η πανοραμική εικόνα έχει συρικνωθεί.

Εδώ θέλω να πώ, πως τα οδηγώ με τον Alesis RA 100,

και το δωμάτιο είναι ηχητικά σχεδόν νεκρό, ν

τυμένο με ηχοπαγίδες στους τοίχους και διαχυτές στο ταβάνι,

επειδή μέσα στο ίδιο δωμάτιο όχι μόνον μιξάρω αλλά και ηχογραφώ.

Τέλος πάντων αρκετά σας κούρασα…. , και λέω να πάρω κάποια M-Audio. Μάλλον τα μικρά, που μου φαίνονται και πιο ισορροπημένα.

Npap

ΥΓ 3 Τα ns 10 είναι πολύ απαιτητικά στα συνοδά τους και θα παραπλανήσουν όποιον το αμελήσει....
Δηλαδή;
ούτε να πειράξεις eq κατά το mix με αυτό σαν οδηγό...
Τώρα μού΄κανες την καρδιά περιβόλι …. :(

Δηλαδή πιά κάνουν;

Και πόσο κάνουν;

Τώρα βέβαια θάχεις την εύλογη απορία: μα καλά ένα καλό monitor δεν θα καλύψει όλες τις περιπτώσεις και ανάγκες μιας ηχητικής παραγωγής??? Αν ήταν τόσο εύκολα τα πράγματα τα studio δεν θα είχαν και near και mid και main field ηχεία
Κάτσε αν θέλεις με την ισχία σου,

και φτιάξε ένα κείμενο που να εξηγεί αυτά ακριβώς τα θέματα,

με τα near, mid, και main, και ανήρτησέ το στο Noiz,

για να μάθουμε και εμείς τίποτα …

να του κάνει ένα tuning με κάποιο eq analyzer αφιερώνοντας παράλληλα αρκετό χρόνο σε συγκριτικές ακροάσεις για να μάθει τα "χούγια' του...
αναλάιζερ όπως αυτό;

Wow!

Τώρα που το σκέπτομαι καλύτερα, ανέβασε να ακούσουμε και τίποτε, να αποκτήσουμε προσωπική άποψη.
Πιστεύω πως μέσα στον Σεπτέμβρη θα έχω σηκώσει την ιστοσελίδα μου με κάποια κομμάτια μου.

Τα καλά νέα είναι ότι η τεχνολογία των ηχείων έχει σήμερα εξελιχθεί αρκετά, ώστε να υπάρχουν πολλά καλά μόνιτορς σε προσιτή τιμή.
Εμ πές τα ντε.

 
Είπα πρίν πως

και το δωμάτιο είναι ηχητικά σχεδόν νεκρό, ντυμένο με ηχοπαγίδες στους τοίχους και διαχυτές στο ταβάνι,
εδώ πρέπει να ευχαριστήσω το μέλος του Noiz “PJ” Γιάννη Πετρογιάννη,

που έθεσε τα τόσο κατατοπιστικά άρθρα του στο περιοδικό SoundMaker

περί ακουστικής χώρων και ηχομόνωσης.

 
τα ns10 είναι η μία όψη του νομίσματος.

η άλλη όψη είναι ο ενισχυτής σου.

χωρίς να είμαι expert,δεν έχω ακούσει ποτέ οτιδήποτε καλό για τους ενισχυτές alesis.

πηγαινα σε ένα (pretty decent) studio ενός φιλου ο οποιος είχε φτάσει στα όρια του με το combo alesis/ns10.σκεφτόταν να το πουλήσει πακέτο όλο το σύστημα,τελικά έδωσε τον ενισχυτή,πήρε κάποιον καλύτερο και ήταν απόλυτα ευχαριστημένος.

δε γίνεται να είναι τόσο λάθος όλα αυτά τα studio που τα χρησιμοποιούν.

σκέψου όμως οτι τα συνδέουν σε πανακριβους ενισχυτές άρα προφανώς τα ηχεια αποδιδουν το 100% αυτού που έχουν να δώσουν.

και όπως είπε ο xpap εξυπηρετούν συγκεκριμένο σκοπό στη μίξη,υπάρχουν σχεδόν πάντα σε συνδυασμό με άλλα true audiophile monitors ,dynaudio,adam κλπ

 
λοιπόννννν...επειδή μάλλον μπερδεύτηκες παρά βοηθήθηκες θα στο απλοποιήσω το θέμα όσο μπορώ...είναι δύσκολο (αν όχι αδύνατο) να μετατρέψεις τα ns 10 σε reference και κατά συνέπεια all around monitor πανάκεια σε όλες σου τις απαιτήσεις έστω και στο home studio σου...

τους λόγους μην τους αναφέρω ξανά...έχεις πάρει μια ιδέα με τις προηγούμενες αναφορές μου για την χρησιμοτητά τους τουλάχιστον στα δικά μου κατά καιρούς setup, όπου συνοδεύονταν συνήθως με κάποιο από τα Dynaudio bm6a ή mackie 824 και κάποια genelec ως mid και πάντα την γριά τεράστια κότα μου τα Spendor Sp 100 ως main...Για τελικό τώρα είχα παιδευτεί αρκετά μέχρι να τα "ματσάρω" καταλήγοντας μετά από αρκετές δοκιμές σε έναν musical fidelity πολλαπλάσιας αξίας απ' αυτά, που έτυχε να έχω οδηγώντας παλιότερα τα spendor...

Όπως μάλλον πλέον καταλαβαίνεις τέτοιες "τανζανιές" ξεφεύγουν από την περίπτωσή σου...

Τώρα με τον alesis δεν μπορώ να ξέρω το "δέσιμο" γιατί δεν τον έχω δοκιμάσει...

ένα analyzer μπορεί να βοηθήσει αρκετά την κατάσταση, αλλά προσοχή θα περιορίσει το sweet spot τους στη θέση ακρόασης όπου θα τοποθετηθεί και το mic κατά την διάρκεια του ηχοβολισμού...αν βρεις από κάποιον φίλο ένα

πχ behringer DSP8024 (έχει πουλήσει αρκετά στην Ελλάδα απ'ότι θυμάμαι ώστε να το βρεις και ήταν αξιόπιστο για την τιμή του)

http://www.behringer.com/DSP8024/index.cfm?lang=ENG

δοκίμασε το πριν τα πουλήσεις...το αποτέλεσμα ΙΣΩΣ σε ικανοποιήσει και αποτρέψει μιαν νέα αγορά...

Αν όχι ψάξε τα ποστ του noiz για να πάρεις μια ιδέα περί των monitor που κυκλοφορούν στην αγορά και αντικαταστησέ τα...

(τα μικρά της Μ Αudio προσωπικά δεν θα στα πρότεινα ως αξιόπιστη αλλαγή των ns 10, θα έχεις παρόμοια προβλήματα και δεν νομίζω να αξίζει τον κόπο...)

Μην ξεχάσεις ποτέ ότι τα φθηνά μόνιτορ χρειάζονται "σπουδή" των αδυναμιών τους καταλήγοντας σε μίξεις κατά προσέγγιση...δυστυχώς...αλλά με λίγο κόπο την δουλειά σου την κάνεις...

Τα καλά νέα που σου μετέφερε πολύ σωστά ο eye πρέπει να σε κάνουν αισιόδοξο και έτοιμο να ψάξεις λίγο την αγορά λιώνοντας και καμμιά σόλα σε βόλτες στις αντιπροσωπείες...ότι και να σου προτείνω εγώ ή όποιος άλλος

είναι ενδεικτικό και

ακυρώνεται αν δεν το ακούσεις ο ίδιος, από την υποκειμενικότητα των αυτιών μας...Τα δικά σου είναι πάντα ο τελικός κριτής...

ΥΓ Για κάποιο άρθρο στο θέμα επιφυλάσομαι στο μέλλον, αλλά (αν θυμάμαι καλά) νομίζω ότι ο yameth είχε ανεβάσει ένα σχετικό και πολύ αναλυτικό στο παρελθόν...

 
Αυτή η κουβέντα έχει γίνει άπειρες φορές καθώς πρόκειται για ένα ηχείο δεινόσαυρο, που όσο ανεξήγητοι είναι οι λογοι της εξαφάνισης των ερπετών αλλό τόσο ανεξήγητη είναι και η εμφάνιση των Yamaha στα στούντιο των 80's.

H χρήση τους όπως αναφέρθηκε από τον npap, μόνο από experts (που έχουν επίγνωση των τονικών ανωμαλιών τους) μπορεί να οδηγήσει σε καλό αποτέλεσμα. Και είμαι σίγουρος ότι ο npap ξέρει τι κάνει.

Λαμβάνοντας υπ'όψη τις κορυφές στα πριμο-μεσαία που ξεπερνούν τα 10db είναι πολύ λογικό να τονίζονται οι φωνές, τα βάθη, οι ουρές, κλπ. και άρα να είναι χρήσιμα στο ξεσκαρτάρισμα κατα το tracking. 'Ισως...

Μάλιστα υπήρξε και μεγάλη παραφιλολογία για την ποιότητα χαρτιού τουαλέτας που εφάρμοζαν / κάλυπταν οι ηχολήπτες για να ισοροπήσουν το tweeter του.

Πολλοί αγόραζαν και ένα ρολό super fluffy toilet paper σαν απαραίτητο αξεσουαρ τους! (Το υπόλοιπο το φόραγαν για ωτοασπίδες οι παρευρισκόμενοι στη μίξη!!! :lol: )

Προσωπικά και επειδή δεν θεωρώ το ηχείο αυτό αξιο αναφοράς, θα το ξεφορτωνόμουν, όπως έκανα και με τα δικά μου το 85.

Είχα τρελλαθεί τότε, αντιπαραθέτωντας τα με Quad ESL63 ηλεκτροστατικά, Harbeth... (δεν θυμάμαι μοντέλο), Rodgers LS35A, Peavey AMR monitors, κλπ. ταυτόχρονα και μέσα στο στούντιο μου, και αδυνατώντας να βρω kοινή τομή με τα υπόλοιπα αλλά και εξήγηση για το hype που είχε δημιουργηθεί απο τον τότε τύπο (εκτός από τον Paul White φυσικά...) γι αυτό το ηχείο.

Κι αυτό γιατί η λογική, "αν μπορείς να κάνεις κάτι να ακούγεται καλά με αυτό, τότε... κλπ" μου διέφευγε. Καθώς είναι σαν να λες, :

"Αν μπορείς τερματίσεις στο ράλι Ακρόπολης με την Ferrari του Schumacher, τότε μπορείς να κερδίσεις Grand Prix!"

Εχώ ακούσει άπειρα κακο μιξαρισμένα άλμπουμ που έξυναν τα πριμα και είχαν τονισμένα χαμηλά, από Yamaha NS10.

Ακούστε δισκογραφία 80's και κρίνετε.

Για να έχεις ένα ισοροπημένο monitor (close range καθώς μετά τίθεται θέμα χώρου και χρήματος) τα Dynaudio BM5A, τα Genelec 8030, τα Adam και άλλα από σχετικές εταιρίες για Pro studio, είναι λουκούμι.

Η σειρά της MAudio που σκέφτομαι να πάρω κι εγώ κάποιο σετάκι σύντομα, αφορά καταστάσεις desktop, και μικρά project studio αξιοπρεπώς. Nothing more, nothing less.

 
Μάλιστα υπήρξε και μεγάλη παραφιλολογία για την ποιότητα χαρτιού τουαλέτας που εφάρμοζαν / κάλυπταν οι ηχολήπτες για να ισοροπήσουν το tweeter του.

Πολλοί αγόραζαν και ένα ρολό super fluffy toilet paper σαν απαραίτητο αξεσουαρ τους! (Το υπόλοιπο το φόραγαν για ωτοασπίδες οι παρευρισκόμενοι στη μίξη!!! :lol: )

χε χε...όχι Γιάννη μου... εγώ μπορεί να μην έβαλα ποτέ στα tweeter toilet paper (γιατί με βόλεβε ειδικά σε ηχογραφήσεις "πεκινουά" η "ανωμαλία" τους), αλλά κάποιες φορές που ξέχναγα να "γυρίσω" τα μόνιτορ και έβγαιναν οι session από το recording ζητώντας να ακούσουν τα take, δεν έφτανε ούτε το κωλόχαρτο στ΄αυτιά τους

ούτε το "κράνος" σε μένα μέχρι να τους εξηγήσω ότι αυτό που ακούνε δεν έχει σχέση με αυτό που έγραψαν... :lol:

Βέβαια εσκεμμένα και πονηρά έβαλα μπουζουξήδες που "σκάβανε" να ακούσουν το παίξιμό τους από αυτά και να δεις πόσο εύκολα τους έπειθα να "βασανίζουν" πιο ευγενικά το όργανό τους...

Τώρα γι αυτούς που καλλιέργησαν τον "μύθο" και γι αυτούς που "τόλμησαν" -ακόμα και ξέροντας τα χούγια τους- να μιξάρουν μ' αυτά και να κυκλοφορήσουν και παραγωγές , τι να πω...μόνο ότι θάμουν ο τελευταίος που θα το κανα όσο καλά κι αν τα γνωρίζω...κι αυτό αν είχα ξεμείνει ναυαγός σε κανά ερημονήσι και στην σχεδία μου χώραγαν μόνο αυτά... ή σε καμμιά πυρηνική καταστροφή που θα χαν επιζήσει μόνο αυτά σαν κατσαρίδες...ελπίζω μετά από τόσα ποστ να έχω γίνει σαφής και μην παρανοήσει κανείς και πάει να τα πάρει για το σπίτι... :wink:

ΥΓ Δεν είναι τυχαίο ότι όταν τα πούλησα πριν κανά 2 χρόνια, το παιδί που τα πήρε έκλεισε τ' αυτιά του όταν προσπάθησα να του εξηγήσω τι παίζει μάυτά λες και εγώ ήθελα να τα δυσφημίσω και όχι να τα πουλήσω, οπότε ελπίζω τώρα απλά να μην βρίζει εμένα αλλά αυτούς που τον συμβούλεψαν να το πάρει...

Συν ότι επί μια βδομάδα μου τηλεφώνησαν πάνω από 20 άτομα θέλοντας να τα αγοράσουν χωρίς καν να τα ακούσουν...

Η ράδιο αρβύλλα στον χώρο του ήχου (μην σκεφθώ και τον χώρο του hi end και σαλτάρω με τα συμπαραμαρτούντα) είναι το αγαπημένο αθλημα όλων των κατά καιρούς εμπλεκομένων (συμπεριλαμβάνω και τον εαυτό μου με ουκ ολίγα -ειδικά σε νεότερη ηλικία- ατοπήματα...)

 
Παιδιά ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας.

Από ότι κατάλαβα, ένα μόνον ζευγάρι ηχεία δεν φτάνει για να κάνει κανείς τις μίξεις του. Οπότε λέω να τα κρατήσω μια και τα έχω.

¶λλωστε χρησιμοποιώ τα ακουστικά Sennheiser HD 250 και το στερεοφωνικό του αυτοκινήτου μου. Συν το χρόνο θα ψάχνω ακούγοντας και διάφορα άλλα ηχεία ώστε να αποκτήσω και άλλο ένα ζεύγος.

Νομίζω όμως, πως αν δεν πάω, τουλάχιστον μερικές φορές, σε επαγγελματικό στούντιο δεν πρόκειται να ακούσω τα κομμάτια μου με «σωστή» μίξη.

Για το θέμα της μίξης σκοπεύω στο μέλλον να ανοίξω ένα άλλο θέμα. Να σηκώσω δηλαδή ένα κομμάτι ολόκληρο αλλά και τα κανάλια του ένα ένα, και να ακούσουμε και να συγκρίνουμε αυτά που θα φτιάξουν οι ηχολήπτες που μπαίνουν στο Noiz.

Αλλά αυτό λίγο αργότερα …

 
Επαναφέρω το θέμα γιατί είναι το μόνο πρόσφατο και σχετικό με αυτό που ανακάλυψα.

Πλάκα πλάκα είδατε πόσο πολύ έπεσε η τιμή στα Mackie HR824 στον Θωμά; :)

Ας μη θεωρηθεί διαφήμιση, αλλά πιστεύω ότι είναι ψιλοευκαιρία για κάποιον που ψάχνει monitor σε αυτά τα λεφτά αυτή την εποχή. 8)

 
μάστα...αυτή η τιμή αν δεν πρόκειται για "τυπογραφικό" λάθος, ανατρέπει πολλά στην entry level κατηγορία των monitors..να ρίξουν τώρα και τα bm5a στα μισά λεφτά και να σταματήσουμε πλέον να συζητάμε αναζητώντας το αυγό του κολόμβου... 8)

 
Αγαπητοί φίλοι, παρακινούμενος αό το θέμα, απλώς μεταφέρω την μικρή μου εμπειρία: Πριν απ΄πο κανέναν χρόνο περίπου αποφασίσαμε με έναν φίλο που έχουμε το ίδιο μικρόβιο να αγοράσουμε από ένα ζευγάρι μόνιτορ ηχεία, προκειμένου να διευκολυνθούμε στις μίξεις των κομματιών που γράφουμε μόνοι μας στο pc. Επί δίμηνο περίπου περάσαμε από διάφορα μαγαζιά και ακούσαμε monitor ηχεία από 300€ μέχρι 1.800€, τα οποία φυσικά ο κάθε μαγαζάτορας τα συνέδεε με ό,τι (καλύτερο) είχε και μπορούσε. Παρεμπιπτόντως αναφέρω ότι σε κάθε τέτοια ακρόαση κουβαλούσα και καμια δεκαρια cd αγαπημένης μας μουσικής που την ξέραμε καλά και την είχαμε χιλιοακούσει από το cd player του αυτοκινήτου μέχρι ..... live :D . Χωρίς να θέλω να κάνω διαφήμιση, την ποιότητα και ισορροπία που ακούσαμε στα Genelec δεν την ακούσαμε παρά μόνο ίσως στο ηχείο των 1.800 € (το οποίο και ήταν απαγορευτικό τόσο για το βαλάντιό μας, αλλά και για τις ανάγκες του mini home studio που θέλαμε να φτιάξουμε). Ειδκά στα Yamaha, τα οποία ακούσαμε στον γνωστό εισαγωγέα και αντιπρόσωπο, παρατήρησα μια τρομερή δυσαναλογία της ακουστικής εμπειρίας που σου παρέχουν με την τιμή τους. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που άκουσα (και με διάφορές κονσόλες που μας τα συνέδεσε ο μάστορας) δεν μπορούσε να αποτελέσει σημείο αναφοράς. Περιττό να σά πώ ότι καταλήξαμε στα Genelec δαγκωτό. Μάλιστα τέτοια σκοπεύω κάποια στιγμή να πάρω και για το στερεοφωνικό μου. Σημειωτέον ότι από αυτά ακούω και μουσική καιέίμαι απόλυτα ικανοποιημένος από το σχετικό αποτέλεσμα. Αυτά, σας μεταφέρω περισσότερο ως αίσθηση που άφησαν σε κάποιον που έχει ακούσει πάρα πολλή μουσική, παρά ως εμπειρία κάποιου με πολλές τεχνικές γνώσεις. Καλημέρα σε όλους

:lol:

 
Σεβαστή η γνώμη σου...

Η "τεχνική" γνώση από μόνη της είναι αυτοκίνητο χωρίς οδηγό.....

Δεν υπάρχει "σπουδή" ακουστικής κρίσης...

Φαντάσου πχ έναν "πτυχιούχο" ηχολήπτη που δεν έχει ακούσει ποτέ μία ζωντανή

συμφωνική ορχήστρα σε έναν καλό χώρο, να προσπαθεί να κρίνει την φυσικότητα της ηχητικής απόδοσής της σε ένα ηλεκτρομηχανικό αναπαραγωγέα...

 
Εγω θα ήθελα να θέσω ένα άλλο ερώτημα (που έχει σχέση με τα NS10).

Έχω διαβάσει πολλά άρθα για τα NS10 και το συμπέρασμα που έιχα βγάλει (χωρίς να τα έχω ακούσει) ήταν ότι πρόκειται για ένα monitor με flat μεσαίες και ψηλές, με σοβαρό μειονέκτημα στις χαμηλές.

Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι οι απόψεις και οι γνώμες μοιράζονται.

Στην συνέχεια μετά απο ψάξιμο, διάβασα κάπου ότι τα καινούργια monitor της Yamaha τα HS50M & HS80M είναι αντίγραφα του παλαιού NS10 με διορθωμένα πολλά απο τα προβλήματα του δεύτερου, και συγκεκριμένα για το HS80M έχει "διορθωθεί" το "πρόβλημα" στις χαμηλές.

Το ερώτημα είναι:

Το καινούργιο HS80M μοιάζει στις ψηλές με το NS10 ή μιλάμε για διαφορετικά monitor?

Υπάρχει ενα ψηλοάγχος στην ερώτηση μου γιατί παρήγγειλα ένα ζευγάρι HS80M πριν 4 μέρες αφού διάβασα πολλά θετικά σχόλια για τα συγκεκριμένα monitor σε άλλα θεματα στο noiz, και αφού τα παρήγγειλα διάβασα όλα αυτά που λέτε εδώ.

Πάντως σε περιπτώσεις απορίας

(:roll: π.χ. γιατί δεν πας να τα ακούσεις?),

πήγα και τα άκουσα. Μου φάνηκε πολύ καλό monitor στην κατηγορία του, αλλά πιστεύω όπως πολλοί θα το έχετε πάθει, μόλις φύγετε απο το μαγαζί που τα ακούσατε και μπείτε στο noiz και διαβάσετε κανενα θέμα σαν και αυτό, αρχίζουν οι αμφιβολίες.

Για να δούμε Τετάρτη-Πέμπτη θα μου έρθουν απ'του Θωμα το μαγαζί.

Η αλήθεια θα λάμψει, ελπίζω να μην λάμψει με υπερβολικά ψηλά και μεσαία, full χρωματισμένα και μπαίνουμε σε διαδικασίες συμβιβασμού, εκπαίδευσης αυτιού σε διαφορετικές συνθήκες και επικόλληση χαρτιού τουαλέτας εις τον tweetera.

:roll: (Ίσως να έπρεπε να πάρω τα KRK RP8?) :roll:

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top