Ξύλα. Τελικα μηπως τρωμε το παραμυθι?

audiokostas είπε:
είμαι σίγουρος κι εγώ...  ;D ;D ;D

εδώ ακούνε τις διαφορές με κλειστά μάτια στα HZ των μεγαφώνων, τις 30 παραπάνω σπείρες στο τύλιγμα του μαγνήτη εκεί θα κολώσουν???  ;D ;D ;D ;D

 
audiokostas είπε:
Διαφωνείς σε κάτι από αυτά που έγραψα? λέω κάτι φυσικά παράλογο? πότε μου δε θα αρνηθώ ένα επιστημονικό λόγο. οι Gibson και οι fender είναι πολύ καλές κιθάρες. Απλά δεν αξίζουν πάνω από 700 με 1000 ευρώ. στο 1000αρικο αρχίζουν Τα χρυσά  αυτιά.

δε σας κάνει εντυπώση ότι τα ακριβά ξύλα που χρησιμοποιουνται για έπιπλα από την αρχαιότητα (πχ  εβενος) με ένα μαγικό τρόπο έχουν και φοβερές ακουστικές ιδιότητες?

τέλος πάντων. ο καθένας έχει δικαίωμα επιλογής και γνώμης και το σέβομαι πάρα πολύ.

 
otto## είπε:
τέλος πάντων. ο καθένας έχει δικαίωμα επιλογής και γνώμης και το σέβομαι πάρα πολύ.
Ακριβώς έτσι αγαπητέ και μπράβο σου που το επισημαίνεις.

Όμως, παραθέτεις μία απόλυτη γνώμη, κι αυτό εξ αντικειμένου δεν είναι καλός οδηγός για ουσιαστική συζήτηση, ειδικά σε θέματα ήχου, ακουστικής, οργανοποιίας...

Αν κι έλεγα να μην εμπλακώ στην κουβέντα, τελικά λέω να πω δυό πραγματάκια...

Αφήνω έξω τις Gibson και εν γένει τις set neck κιθάρες, γιατί εκεί είναι ακόμα δυσκολότερα τα πράγματα, θα μιλήσω μόνο για τις bolt on, κάτι που περιλαμβάνει τις Fender (σχεδόν όλες) και αναρίθμητες ακόμα κατασκευές.

Για να βγάλει κάποιος ένα -μίνιμουμ, έστω- συμπέρασμα, προϋπόθεση είναι να έχει προβεί στις ακόλουθες (τουλάχιστον) ενέργειες:

(θα χρησιμοποιήσω το παράδειγμα Telecaster, κάτι που προσωπικά άλλωστε έχω κάνει πολλές φορές και έχω αποκρυσταλλώσει γνώμη)

1. Να διαθέτει ένα σετ μαγνήτες που να τους "γνωρίζει" επαρκώς.

2. Να διαθέτει δύο κιθάρες (Telecaster εν προκειμένω) με διαφορετικά ξύλα.

3. Να διαθέτει έναν ενισχυτή που επίσης να γνωρίζει επαρκώς.

4. Να είναι ο ίδιος (και φυσικά τα χέρια του και το touch του) ο δοκιμαστής.

5. Οι ρυθμίσεις του ενισχυτή, το hardware, τα καλώδια και το setup των οργάνων να είναι αν όχι ταυτόσημα, τουλάχιστον παραπλήσια.

Εφόσον λοιπόν υπάρχουν τα ανωτέρω -και αρκετός χρόνος για "κάψιμο"  ;D -προχωράμε στις δοκιμές...

Οι ίδιοι μαγνήτες, parts και παίκτης/ενισχυτής (βάλε - βγάλε) σε (υποθετικά):

alder body - rosewood neck

ash body - maple neck

alder body - maple neck

ash body - rosewood neck

Εκείνον που έχει προχωρήσει σε τέτοια "πειράματα", θα τον ακούσω με προσοχή.

Κατά τα λοιπά, γνώμες που βασίζονται σε θεωρητικές προσεγγίσεις, ασκήσεις επι χάρτου και κλιπς του σωλήνα, τα ακούω με επιφύλαξη (τουλάχιστον)... 8)

Τα ανωτέρω, στοιχειοθετούν απλώς και μόνο ένα παράδειγμα, καθότι η συζήτηση για την μοναδικότητα ενός κομματιού ξύλου, απο μόνη της είναι μεγάλη και δύσκολη, απαιτεί ειδικές γνώσεις και είναι καλύτερα να μην φτάσουμε ως εκεί...

Προσωπικά, έχοντας κάνει το πείραμα που παραθέτω (κι άλλα πολλά  ;D 8) ::) ), βρίσκω διαφορές στον ήχο, άλλοτε σημαντικές, άλλοτε όχι.

Φυσικά αυτό που ακούγεται σε κάθε περίπτωση, είναι ηλεκτρική κιθάρα και όχι λαούτο  ;D, όμως δεν ακούγονται το ίδιο...

Οι όποιες διαφορές λοιπόν εντοπίζονται, έχουν να κάνουν με τα κσύλα  ;D ;D.

 
ez είπε:
1. Να διαθέτει ένα σετ μαγνήτες που να τους "γνωρίζει" επαρκώς.

2. Να διαθέτει δύο κιθάρες (Telecaster εν προκειμένω) με διαφορετικά ξύλα.

3. Να διαθέτει έναν ενισχυτή που επίσης να γνωρίζει επαρκώς.

4. Να είναι ο ίδιος (και φυσικά τα χέρια του και το touch του) ο δοκιμαστής.

5. Οι ρυθμίσεις του ενισχυτή, το hardware, τα καλώδια και το setup των οργάνων να είναι αν όχι ταυτόσημα, τουλάχιστον παραπλήσια.

Εφόσον λοιπόν υπάρχουν τα ανωτέρω -και αρκετός χρόνος για "κάψιμο"  ;D -προχωράμε στις δοκιμές...

Οι ίδιοι μαγνήτες, parts και παίκτης/ενισχυτής (βάλε - βγάλε) σε (υποθετικά):

alder body - rosewood neck

ash body - maple neck

alder body - maple neck

ash body - rosewood neck

Εκείνον που έχει προχωρήσει σε τέτοια "πειράματα", θα τον ακούσω με προσοχή.

Κατά τα λοιπά, γνώμες που βασίζονται σε θεωρητικές προσεγγίσεις, ασκήσεις επι χάρτου και κλιπς του σωλήνα, τα ακούω με επιφύλαξη (τουλάχιστον)... 8)

Τα ανωτέρω, στοιχειοθετούν απλώς και μόνο ένα παράδειγμα, καθότι η συζήτηση για την μοναδικότητα ενός κομματιού ξύλου, απο μόνη της είναι μεγάλη και δύσκολη, απαιτεί ειδικές γνώσεις και είναι καλύτερα να μην φτάσουμε ως εκεί...

Προσωπικά, έχοντας κάνει το πείραμα που παραθέτω (κι άλλα πολλά  ;D 8) ::) ), βρίσκω διαφορές στον ήχο, άλλοτε σημαντικές, άλλοτε όχι.

Φυσικά αυτό που ακούγεται σε κάθε περίπτωση, είναι ηλεκτρική κιθάρα και όχι λαούτο  ;D, όμως δεν ακούγονται το ίδιο...

Οι όποιες διαφορές λοιπόν εντοπίζονται, έχουν να κάνουν με τα κσύλα  ;D ;D.
Συμφωνώ απολύτως και στη μεθοδολογία και στα συμπεράσματα. Και όπως γνωρίζεις, τον τελευταίο χρόνο, έχουμε καεί μαζί με τον άλλο "άρρωστο", περνώντας ατελείωτες ώρες δοκιμάζοντας τους ίδιους μαγνήτες σε διαφορετικές κιθάρες, άλλους μαγνήτες στις ίδιες, ίδιο μπράτσο σε άλλα σώματα και διάφορα άλλα που πολλές φορές άγγιξαν τα όρια της παράνοιας από πλευράς σύλληψης ιδέας για δοκιμή.  ;D

 
Βάλτε στο παραμύθι και τις γέφυρες, τα τάστα, το πάχος του ξύλου, το γενικότερο στήσιμο του οργάνου, και συμφωνούμε. :)

 
fusiongtr είπε:
Βάλτε στο παραμύθι και τις γέφυρες, τα τάστα, και συμφωνούμε. :)
Μην ξεχνάτε και τα λούστρο...μισό χέρι παραπάνω κάνει τη διαφορά! ;D

 
επισης, αλλος καλος χωρος για δοκιμες ειναι μεγαλα μαγαζια στο εξωτερικο, που εχουν μεγαλο στοκ, οπου μπορεις να παιξεις ας πουμε δεκα ιδιες τελε η στρατ, η les paul. Ιδιο μοντελο, σειρα, ιδιοι μαγνητες, setup κτλ. Εγω τουλαχιστον οσες φορες το εκανα, διαπιστωνα οτι απο τις δεκα, παντα υπηρχαν μια δυο που ξεχωριζαν και προς το καλυτερο, και προς το χειροτερο. Τα ξυλα και ο συνδυασμος τους δηλαδη..  ;)

 
Παντως το να επικαλούνται τον ορθό λογισμό κάποιοι που πρεσβεύουν ότι "για τον ήχο ενός σύνθετου ηλεκτρικού μουσικού οργάνου δεν έχει καμία σημασία το υλικό κατασκευής του - πέτρα , ξυλο ή καπάκι τουαλέτας", ε δεν το λες και ακριβώς επιστημονική θεώρηση.  ;D

Μάλλον με αυτούς που βάσει της (δικής τους τότε) στενής λογικής θεωρούσαν ότι η γη είναι επίπεδη τους ταυτίζεις, παρά με τον Κοπέρνικο.

You got it all wrong, sorry.

Σε αυτό συνηγορεί φυσικά και το ότι σχεδόν νομοτελειακά όσοι συντάσσοντια με την άποψη ότι μια κιθάρα από πέτρα εχει ίδιο ήχο με μια από κοντρα πλακέ και με μια από μαόνι , είναι στην πλειοψηφία τους τρελοί επιστήμονες και γραφικοί των Ίντερνετς, παραγνωρισμένες μεγαλοφυϊες και τυχοδιώκτες της βιομηχανίας μουσικών οργάνων.

 
Alter είπε:
επισης, αλλος καλος χωρος για δοκιμες ειναι μεγαλα μαγαζια στο εξωτερικο, που εχουν μεγαλο στοκ, οπου μπορεις να παιξεις ας πουμε δεκα ιδιες τελε η στρατ, η les paul. Ιδιο μοντελο, σειρα, ιδιοι μαγνητες, setup κτλ. Εγω τουλαχιστον οσες φορες το εκανα, διαπιστωνα οτι απο τις δεκα, παντα υπηρχαν μια δυο που ξεχωριζαν και προς το καλυτερο, και προς το χειροτερο. Τα ξυλα και ο συνδυασμος τους δηλαδη..  ;)
Αυτό που λες ισχύει, αλλά στην δική μου περίπτωση(ήμασταν 3 φίλοι) ο καθένας έχει την δική του εκτίμηση...άλλη θα λέω εγώ άλλη θα λες εσύ και το έργο συνεχίζεται....

 
Στον ιδιο ενισχυτη και την ιδια σειρα πεταλιων ακουγονται ιδιες...

 
Δυστυχως ειμαι απολυτος γιατι πιστευω στον ηλεκτρομαγνητισμο ακριτα. Ενα πειραμα με οργανα μετρησης θα με επειθε αλλα κατι τετοιο ειναι μαλλον δυσκολο και ανουσιο. Τα τεστς που κατ ιδιαν πραγματοποιουμε σπιτι μας στερουνται ακριβειας και κυριως δεν εχουν οργανα, περαν τον αυτιων μας. Να πετυχεις ιδιο setup εξ ορισμου ειναι αδυνατον, ποσο μαλλον ολα τα υπολοιπα. Δεπροκειται ποτε να επιμεινω για να πεισω καποιον ακομα και αν αυτα που γραφει στερουνται λογικης και αποδειξεων.

Δυστυχως τα αυτια μου δεν ειναι ικανα να συλλαβουν τις διαφορες οποτε επικαλλουμαι την επιστημη.

Καλο βραδυ σε ολους και αληθεια θα περιμενω για καποιο σχολιο που θα παραθετει τεκμηρια περαν αμφισβητησης και προσωπικης κρισης.

Για να μη γινω ιεροσυλος, τα αυτια του ΕΖ, τα πιστευω οσο μπορω και για αυτο πηγαινω και τον ακουω με καθε ευκαιρια.

 
otto## είπε:
Ενα πειραμα με οργανα μετρησης θα με επειθε αλλα κατι τετοιο ειναι μαλλον δυσκολο και ανουσιο.
Αυτή σου όμως η πρόταση, θέτει σε ευθεία αμφισβήτηση το άκριτο σου πιστεύω, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το υπο συζήτηση θέμα.

Όπως και η κάτωθι, αντιφάσκει με την άνωθι  ;D.

Δυστυχως τα αυτια μου δεν ειναι ικανα να συλλαβουν τις διαφορες οποτε επικαλλουμαι την επιστημη.
Παίρνοντας όμως αφορμή απο την ευγένεια και την επόμενη πρόταση σου:

Καλο βραδυ σε ολους και αληθεια θα περιμενω για καποιο σχολιο που θα παραθετει τεκμηρια περαν αμφισβητησης και προσωπικης κρισης.
Και παρότι δεν ήθελα εξ αρχής να σχολιάσω, θέλω να θυμίσω σε όλους μας, πως τα όργανα, ο κάθε είδους εξοπλισμός κλπ., είναι τα μέσα που χρησιμοποιούμε για να παράξουμε τέχνη, ο καθένας κρίνει κατά βούληση, εκείνο που αληθινά μετράει είναι αν έχουμε κάτι να πούμε, αν αγωνιούμε να βρούμε τη δική μας φωνή, αν καιγόμαστε απο πόθο και προσμονή να μοιραστούμε τη μουσική μας, την τέχνη μας, την επιστήμη μας.

Το τι θα βολέψει κάποιον και γιατί θα το διαλέξει, ΟΚ, να το συζητήσουμε αν έχουμε διάθεση και χρόνο, όμως εκείνο που μένει είναι η μουσική, η έκφραση μας, τα τραγούδια που γράφουμε η επιλέγουμε να ερμηνεύσουμε, και όχι αν τ'αυτιά μας είναι καλύτερα η διαφορετικά απο του άλλου...

Άλλωστε, ας μη ξεχνάμε, ο Μπετόβεν έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του και συνέθεσε κάποια απο τα αριστουργήματα του όντας εντελώς κουφός... ;)

 
ez είπε:
Παίρνοντας όμως αφορμή απο την ευγένεια και την επόμενη πρόταση σου:

Και παρότι δεν ήθελα εξ αρχής να σχολιάσω, θέλω να θυμίσω σε όλους μας, πως τα όργανα, ο κάθε είδους εξοπλισμός κλπ., είναι τα μέσα που χρησιμοποιούμε για να παράξουμε τέχνη, ο καθένας κρίνει κατά βούληση, εκείνο που αληθινά μετράει είναι αν έχουμε κάτι να πούμε, αν αγωνιούμε να βρούμε τη δική μας φωνή, αν καιγόμαστε απο πόθο και προσμονή να μοιραστούμε τη μουσική μας, την τέχνη μας, την επιστήμη μας.

Το τι θα βολέψει κάποιον και γιατί θα το διαλέξει, ΟΚ, να το συζητήσουμε αν έχουμε διάθεση και χρόνο, όμως εκείνο που μένει είναι η μουσική, η έκφραση μας, τα τραγούδια που γράφουμε η επιλέγουμε να ερμηνεύσουμε, και όχι αν τ'αυτιά μας είναι καλύτερα η διαφορετικά απο του άλλου...

Άλλωστε, ας μη ξεχνάμε, ο Μπετόβεν έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του και συνέθεσε κάποια απο τα αριστουργήματα του όντας εντελώς κουφός... ;)
Πολύ ωραίο Ηλία. Τόσο ωραίο που θα μπορούσα να το είχα γράψει εγώ.  8)

Αλλά δεν μιλάμε για μουσική. Μιλάνε για ξύλα.

Και τα ξύλα παίζουν ρόλο.

Ο άλλος βόρειος, ο Πνοηκαινύξ κάπου τα χε γράψει επίσης πολύ ωραία αλλά βαριέμαι να ψάχνω και δεν έχω πιεί ούτε καφέ ακόμα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
-Παίζω μια νότα, της κάνω ένα bend τόνου, επιστρέφω στη νότα, τη 'βιμπράρω'. Έ, έχω και λίγο drive να με υποστηρίζει. Συμπέρασμα; -το όργανο έχει σαστέην, πολύ. Όχι, δεν έχει το όργανο σαστέην, αλλά τα χέρια και η τεχνική το οδηγούν εκεί.  ::)

-Σκάβω με την πένα ή 'τσιμπάω' τη χορδή. Συμπέρασμα; - το όργανο "σκάει". Όοοχι δεν σκάει. Εγώ το κάνω να σκάει.  :P

-Μαζί με την πένα, δίνω και λίγο ψύχα/κρέας από το δάχτυλο. Συμπέρασμα; -το όργανο έχει αρμονικές/overtones. Όχι, εγώ προκαλώ τα overtones.  :o

-Aυτό το όργανο έχει περισσότερο σαστέην από το άλλο. (ή μήπως, έχουν το ίδιο σαστέην αλλά το attack και το swell στο δεύτερο είναι πιο έντονο και δίνει την αίσθηση ότι η νότα "σβήνει" πιο γρήγορα; )  ;)

-Αυτό το όργανο μου ακούγεται καλύτερα από το άλλο, στον ίδιο ενισχυτή. (ή μήπως έπαιξα λίγο καλύτερα εγώ; και στην τελική, τί σημαίνει καλύτερα; )  ???

-Αυτό το όργανο, όταν παίζω σιγά ακούει καλά. Έχει ωραίες δυναμικές. Όταν το βαράω, κομπρεσσάρει. Μα, μήπως όλα έτσι δεν είναι;

Τελικά, όταν περιγράφουμε τον ήχο ενός οργάνου, μήηηπως στην πραγματικότητα περιγράφουμε τον τρόπο που παίζουμε και όχι τον πραγματικό ήχο;

Δυστυχώς, από άποψη κατασκευαστική, ένας οργανοποιός (ή μια εταιρία), θα πρέπει να αφιερώσει όλη του τη ζωή (και μια δεύτερη ίσως) αν θέλει να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα για τη συμπεριφορά ενός οργάνου (ηχητική, μηχανική, παικτική). Και μάλιστα θα πρέπει να έχει τη συνδρομή συνεργατών/επιστημόνων που θα διασφαλίσουν την ορθότητα των πρακτικών του αλλά και των συμπερασμάτων του. Οπότε, όλοι σχεδόν, πορευόμαστε με την παρακαταθήκη του παρελθόντος, που κατά τη γνώμη μου εμπεριέχει τόνους μυθοπλασίας και μπακαλίστικης λογικής (και μια καλή δόση marketing), αλλά και μια μεγάλη αλήθεια: Τη γνώση και την εμπειρία αιώνων και χιλιάδων μεμονωμένων οργανοποιών, αλλά και μονάδων παραγωγής, στον κόσμο.

Μέχρι τότε, απλά συνεχίζουμε να παίζουμε/κατασκευάζουμε/διαλεγόμαστε/λατρεύουμε το δημοφιλέστερο όλων των μουσικών οργάνων. Κι ίσως, αν τελικά δοθεί πραγματικά απάντηση στο ερώτημα (αν και πόσο παίζουν ρόλο τα κουσύλα, τα μέταλλα, τα πηνία, τα μεγέθη) να καταλήξουμε να φτιάχνουμε/παίζουμε με βασανιστική ακρίβεια και συνέπεια, τις πιο βαρετές κιθάρες ever made.

Ο μόνος που ξέρει είναι αυτός:

10614251_843799675672070_7409640576473000796_n.jpg


 
Πνοή και Νύξη είπε:
Τελικά, όταν περιγράφουμε τον ήχο ενός οργάνου, μήηηπως στην πραγματικότητα περιγράφουμε τον τρόπο που παίζουμε και όχι τον πραγματικό ήχο;
Σε πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό είναι αυτό- όπως το περιγράφεις.

Το όργανο είναι εκφραστικό medium (μέσο) και είναι τόσο καλό, όσο μας επιτρέπει να εκφραζόμαστε με ευκολία.

Όταν όλα αυτά που θέλουμε να κάνουμε βγαίνουν αβίαστα, απροβλημάτιστα, εύκολα.

Είναι αυτό που λέμε, έπιασα ένα μπάσο και έπαιζε μόνο του- όλα περνούσαν από τα δάκτυλα στο όργανο «νεράκι».

Αυτό είναι το «καλύτερο» όργανο.

Τώρα, αν τα κσύλα ήταν «τίμια», «διαβασμένα» παλιά ή καινούργια, οι μαγνήτες ήταν έτσι ή αλλιώς, τα βερνίκια ήταν νίτρα κλπ, αυτά είναι για να έχουμε να λέμε.

Το έχουμε πει δεκάδες φορές εδώ μέσα: Σου κάνει το κούτσουρο; Σε φτιάχνει να παίξεις; Το πήρες και έφυγες.

Δεν σου κάνει; Ψάχνεις για το επόμενο.

 
ez είπε:
Αυτή σου όμως η πρόταση, θέτει σε ευθεία αμφισβήτηση το άκριτο σου πιστεύω, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το υπο συζήτηση θέμα.

Όπως και η κάτωθι, αντιφάσκει με την άνωθι  ;D.

Παίρνοντας όμως αφορμή απο την ευγένεια και την επόμενη πρόταση σου:

Και παρότι δεν ήθελα εξ αρχής να σχολιάσω, θέλω να θυμίσω σε όλους μας, πως τα όργανα, ο κάθε είδους εξοπλισμός κλπ., είναι τα μέσα που χρησιμοποιούμε για να παράξουμε τέχνη, ο καθένας κρίνει κατά βούληση, εκείνο που αληθινά μετράει είναι αν έχουμε κάτι να πούμε, αν αγωνιούμε να βρούμε τη δική μας φωνή, αν καιγόμαστε απο πόθο και προσμονή να μοιραστούμε τη μουσική μας, την τέχνη μας, την επιστήμη μας.

Το τι θα βολέψει κάποιον και γιατί θα το διαλέξει, ΟΚ, να το συζητήσουμε αν έχουμε διάθεση και χρόνο, όμως εκείνο που μένει είναι η μουσική, η έκφραση μας, τα τραγούδια που γράφουμε η επιλέγουμε να ερμηνεύσουμε, και όχι αν τ'αυτιά μας είναι καλύτερα η διαφορετικά απο του άλλου...

Άλλωστε, ας μη ξεχνάμε, ο Μπετόβεν έζησε μεγάλο μέρος της ζωής του και συνέθεσε κάποια απο τα αριστουργήματα του όντας εντελώς κουφός... ;)
Έχεις δίκιο να βρίσκεις κενά λογικής στα όσα έγραψα. Τα ξαναδιαβάζω και παραδέχομαι ότι η έκφρασή μου, ελπίζω λόγω νύχτας, ήταν σαθρή. Αναδιατυπώνω.

Πιστεύω άκριτα στον ηλεκτρομαγνητισμό. Οποιαδήποτε επιστημονική εξήγηση για τη συνεισφορά των ξύλων, που μπορεί να επικουρήσει τις ήδη γνωστές επιστημονικές αλήθειες, θα είναι δεκτή με χαρά και ενθουσιασμό. Μέχρι τότε, τα προσωπικά συμπεράσματα του καθένα μας, όσο και αν έχουν ενδιαφέρον, στερούνται αντικειμενικότητας και απόδειξης. Ασχέτως παικτικής ικανότητας, ο καθένας μας μπορεί και ακούει ό,τι ακούει. To tone είναι κάτι ανώτερο από την απλή ακουστική μας θεώρηση. Είναι κάτι καλλιτεχνικό, και ως εκ τούτου, υποκειμενικό.

 
audiokostas είπε:
Πολύ ωραίο Ηλία. Τόσο ωραίο που θα μπορούσα να το είχα γράψει εγώ.  8)

Αλλά δεν μιλάμε για μουσική. Μιλάνε για ξύλα.

Και τα ξύλα παίζουν ρόλο.

Ο άλλος βόρειος, ο Πνοηκαινύξ κάπου τα χε γράψει επίσης πολύ ωραία αλλά βαριέμαι να ψάχνω και δεν έχω πιεί ούτε καφέ ακόμα.
"Και τα ξύλα παίζουν ρόλο" λες. Και "η γη είναι επίπεδη" λέω.

Νομίζω ότι ο φίλος πνοή και νύξη τα έγραψε όσο πιο καλά θα μπορούσαν να γραφτούν, και ουδόλως βλέπω συνάφεια με τα όσα γράφεις.

Τα ξύλα παίζουν ρόλο και για εμένα. Ελαφρύ, γερό και όμορφο είναι αυτό που προτιμώ.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top