Ξύλα στην κιθάρα και ήχος

Betty The Raccoon

Μέλος
Μηνύματα
3,059
Πόντοι
36
Έχω μια κιθαρα me emg μαγνητες(emg-89 emg-SA emg-89)και κατα πασα πιθανοτητα basswood σωμα.θέλω να κανω παραγελλία απο εργαστηρι καινουριο μανικι και θέλω τα καθαρά μου να γινουν πιο λαμπερά.εχω ακουσει οτι τα ξυλα παιζουν πολυ σημαντικο ρολο.υπαρχει καποιο υλικο που θα κανει τη δουλεια αυτη η αδικα τα χρηματα που θα δωσω;Οποιος ξερει κατι ας δωσει μια βοηθεια θα το εκτιμησω ιδιαιτερα.

 
Καταρχας τι κιθαρα ειναι? Το μανικι δεν παιζει και τοσο ρολο στον ηχο οσο το ξυλο στο σωμα. Προσωπικα θεωρω οτι το basswood ειναι πολυ "νεκρο" ξυλο. Το Alder πιστευω πως ειναι το καλυτερο. Εαν θελεις καλυτερα καθαρα μαλλον θα πρεπει να δεις για καποια αλλη κιθαρα. Τωρα εαν θελεις να αλλαξεις το μανικι καλυτερα να βαλεις rosewood. Ειναι ο καλυτερος συνδιασμος για μια κιθαρα με basswood σωμα...

 
Φίλε Janick.Οι απόψεις μου μπορεί να σου φανούν λίγο αιρετικές όμως κατασκευάζω (ΔΗΛ.ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΩ) εδώ και πολλά χρόνια μόνος μου τίς κιθάρες μου (από κομμάτια Warmoth,WD & All Parts) και πιστεύω ότι η εμπειρία μου μπορει να σε βοηθήσει.

Exω φτιάξει περίπου 20 stratocaster & 30 telecaster (για εμένα & για φίλους) και μετά από πολλούς και διάφορους συνδιασμούς κατέληξα στο συμπέρασμα ότι το ΕΙΔΟΣ του ξύλου στο σώμα παίζει ΕΛΑΧΙΣΤΟ ρόλο στο ηχητικό αποτέλλεσμα στίς SOLID BODY ηλεκτρικές κιθάρες.ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ρόλο παίζει το ΒΑΡΟΣ του σώματος παρά τα υλικό (alder,basswood ,swamp ash ΚΤΛ).

μια κιθάρα με ΒΑΡΥ σώμα θα έχει περισσότερα και σκληρότερα πρίμα & υψηλομεσαία και περισσότερο sustain ενώ μιά ελαφριά κιθάρα θα έχει πιο μαλακά πρίμα και περισσότερα χαμηλομεσαία.

Ενοείται ότι στις solid body ούτε το φινιρισμα (νίτρο,πολυεστέρας) παίζει ρόλο (αλλο πράγμα οι ακουστικές)

ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ είναι το ΠΑΧΟΣ/ΜΑΖΑ του μπράτσου,οσο πιό παχύ τόσο πιό καλός ο ήχος & το sustain (η ταστιέρα & το υλικό ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΟ).Μεγάλο ρόλο παίζουν και τα τάστα (όσο μεγαλύτερα τόσο πιό πολλά πρίμα & sustain)

Σημαντικό ρόλο παίζει και η μάζα της ΓΕΦΥΡΑΣ όσο πιό βαριά τόσο πιό πολλά πρίμα & sustain.

ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ ΟΛΩΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ,ΑΥΤΟΙ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΟΝ ΗΧΟ ΚΑΤΑ 80%!

Μαγνήτες με χαμηλη έξοδο (τους προτιμώ) θα σου δώουν ΠΟΛΥ καλύτερα καθαρά και με το κατάληλο πετάλι/ενισχυτή μια χαρά γκάζια.

Βεβαια μια και οι παραπάνω εταιρείες προσφέρουν ΠΟΛΥ καλύτερα ξύλα από τη Fender όταν φτιάχνω κιθάρες συνήθως χρησιμοποιώ alder η ΕΛΑΦΡΥ swamp ash ,η και hollow bodies.Πάντα χρησιμοποιώ το μεγαλύτερο δυνατό μπράτσο.

To basswood/poplar είναι μια χαρά ξύλα έχω μερικές γιαπωνέζικες Fender φτιαγμένες από αυτό και σκίζουν!

Παντως μην ξεχνάς ότι μια κιθάρα είναι ενα ΣΥΝΟΛΟ από parts και ο τρόπος που αντιδρούν μεταξύ τους είναι σχεδόν αδύνατον να προβλεφθεί 100%.Γι'αυτό και άλλωστε υπάρχουν Squier που σκοτώνουν & Fender Custom shop μπουρούχες...

γενικά μιλώντας για ωραία καθαρά σε Tele/strat:

light ash(or alder/hollow) body,vintage hardware,low output vintage pickups (LINDY FRALIN,RIOGRANDE VINTAGE TALLBOYS,FENDER VINTAGE,SD ALNICO 2),FAT neck και θα είσαι μάγκας!

ΕΠΙΣΗΣ ΜΗ ΞΕΧΝΑΣ ΟΤΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΡΟΛΟ ΓΙΑ ΚΑΛΑ ΚΑΘΑΡΑ ΠΑΙΖΕΙ Ο ΕΝΙΣΧΥΤΗΣ.ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΚΕΤΟ HEADROOM ΞΕΧΝΑ ΤΑ ΤΑ ΚΑΘΑΡΑ!(Χρειάζονται τουλάχιστον 50 βατ σε τάξη α/β για να έχεις καλά καθαρά αν θέλεις να παίζεις δυνατά).

Επίσης οι EMG που χρησιμοποιείς παρόλο που έχουν την φιλοσοφία του vintage μαγνήτη,έχουν σημαντικά υψηλότερη έξοδο οπότε χρειάζεσαι βατ.

να και μερικές από τις κιθάρες που έχω φτιάξει:

2442569.s.jpg


WARMOTH one piece swamp ash body,boat neck one piece maple,RIO GRANDE pickups,vintage bridge

6556168.s.jpg


WARMOTH one piece swamp ash,boat neck w/ brazilian rw,lindy fralin pickups,vintage bridge

3632135.s.jpg


WD thinline ash & alder/quilt top,modern bridge BILL LAWERENCE noiseless pickups,WARMOTH fatback necks w/ maple and rw boards,modern bridges.

Η μεσαία είναι μιά γιαπωνέζικήFender που την έχω από το 87!

 
Πολύ σωστά όσα σου είπε ο φίλος SUPERFUNK.

Θα ήθελα να προσθέσω ότι οι EMG παίζουν καταλυτικό ρόλο στην κιθάρα σου. Γενικότερα όλοι οι active.

Γι αυτό αν δεν σου κάνει αυτός ο ήχος, άλλαξε μαγνήτες.

Το ξύλο είναι σχεδόν αμελητέα αλλαγή σε σύγκριση.

 
Γεια χαρα σε ολους. Sorry για την παρεμβαση στο θεμα αλλα μιας και ασχολεισαι με συναρμολογηση σε κιθαρες Superfunk μηπως κατεχεις τι παιζει με μπασα; Ρωταω γιατι ενδιαφερομαι να φτιαξω ενα custom P-Bass μπασο. Δωστε πληροφοριες για το αν υπαρχει εδω καποιος καλος τεχνιτης που να αναλαμβανει τετοια εργασια. Ευχαριστω προκαταβολικα.

 
Καλα superfunk δεν παιζονται οι τεle ta χρωματα κλπ να υποθεσω ολα εσυ...

Μπορεις να δωσεις καποιες παραπανω πληροφοριες ποσο κοστισαν κλπ

αλλη απορια...τον ενισχυτη rivera τον εφερες απο το εξωτερικο?

Τους φερνει καποιος στην ελλαδα.

Ποσο τον πηρες?

 
Οσο γι αυτο που λες οτι πολλες φτηνες κιθαρες τρωνε καποιες που ειναι κατα πολυ ακριβοτερες θα συμφωνησω απολυτα.

Π.χ. αν ειναι καποιος τυχερος και πετυχει μια καλη υαμαηα pacifica (οπως εγω πριν 7 χρονια) με 120 χιλιαρικακια και με αλλαγη στους μαγνητες μπορει να ανταγωνιστει αν οχι να ξεπερασει καποιες με τη διπλασια και τριπλασια τιμη.(π.χ. καποιες epiphone ´h ibanez που περασαν απο τα χερια μου)

εισαι απο τους λιγους που λενε για το ¨80%¨.οι περισσοτεροι σε πρηζουν να παρεις τα καλυτερα ξυλα να πληρωνεις 1 μυριο γιατι λεει παιζουν 50% του ηχου της ηλεκτρικης και δεν ασχολουνται με το τι μαγνητες βαζουν σε συνδυασμο με το ξυλο και τα υπολοιπα ηλεκτρικα...

Με αυτα τουλαχιστον σε βομβαρδιζουν σε καποια μαγαζια στη σολωνος και στην τρικουπη και καταληγεις με ενα οργανο που θα ακουγεται σαν μπουζουκι ΄η σαν μπασο.

 
ευχαριστώ για τα καλά λόγια παιδιά.

Καταρχήν τον RIVERA τον έφερα από τον THOMANN.Είναι ο QUIANA 212.Tον πήρα πρίν 3 χρόνια γύρω στα 1700 ευρω και περιτό να σου πω ότι γ...αει :oops: (τώρα τον έχει 2000 ευρώ)

μεταφορικά 23 ευρώ.

Εβαφα κιθάρες παλιά (ΜΕΓΑΛΟΣ ΜΠΕΛΑΣ) τώρα όμως τις περνάω απλά με ένα gel από πολυεστέρα και καθάριζω...Αν θέλω vintage χρώματα είτε αγοράζω βαμμένα σώματα είτε τις στέλνω στον Γκαγκανιάρη που είναι εκπληκτικός τεχνίτης και φτηνός.

Τώρα ενα μικρό μυστικό.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΥΚΟΛΟΤΕΡΟ ΠΡΑΓΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΝΑ ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΜΙΑ TELE/STRAT BOLT ON ΚΙΘΑΡΑ.

(η ΜΠΑΣΟ)

ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΤΣΑΒΙΔΙΟΥ,ΚΟΛΛΗΤΗΡΙΟΥ & BLACK & DECKER ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΒΙΑΣΥΝΗ!

ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ SET UP ΣΤΗ ΚΙΘΑΡΑ ΤΟΥ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΟΙΩΣ ΠΡΕΠΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΚΙΘΑΡΙΣΤΑΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ,ΣΤΟ INTERNET θA ΒΡΕΙΤΕ 10ΑΔΕΣ SET UP GUIDES)

Το δυσκολότερο μέρος είναι η τοποθέτηση και κοπή του nut αλλά όλοι οι κατασκευαστές που παραθέτω προσφέρουν αυτή την υπηρεσία για 20 ευρώ περίπου.

ΜΙΑ ΑΒΑΦΤΗ ΚΙΘΑΡΑ (Η μπάσο) ΑΠΟ WARMOTH (ΟΛΑ ΤΑ ΞΥΛΑ,ΟΙ ΜΑΓΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ HARDWARE) ΘΑ ΣΑΣ ΣΤΟΙΧΗΣΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΑ ΚΑΙ ΦΟΡΟΥΣ

ΠΕΡΙΠΟΥ 700-800 ΕΥΡΩ.(ΓΙΑ ΒΑΦΗ ΜΠΡΑΤΣΟΥ-ΣΩΜΑΤΟΣ ΒΑΛΤΕ ΑΛΛΑ 200 ΕΥΡΩ ΠΕΡΙΠΟΥ).

www.warmoth.com

www.allparts.com

www.wd.com

www.usacustomguitars.com

www.rockinger.com

αυτοί (η ROCKINGER) έχουν και ΕΤΟΙΜΑ guitar kits εξαιρετικής ποιότητας γύρω στα 450-500 ευρώ.

σε κάθε περίπτωση η κιθάρα που θα κατασκευάσετε θα ειναι ΕΤΗ φωτος καλύτερη από τις Fender.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν συμφωνώ.Τα ξύλα *παίζουν* ρόλο στην κιθάρα,ειδάλλως δεν θα πηγαίναμε να αγοράζουμε μανίκια και σώματα από την warmoth και την allparts,αλλά θα παίρναμε καπλαμάδες και θα καρφώναμε πάνω ότι καλύτερο βρίσκαμε απο μαγνήτες.Θα ήταν το αποτέλεσμα καλό;Μάλλον οχι.Μεγαλύτερη σημασία έχει η ποιότητα του ξύλου και επειδή αναφερθήκατε στο basswood,φέρνω ώς παράδειγμα την MusicMan Axis,η την Wolfgang.Basswood μεν,αλλά φοβερός ήχος...είναι δυνατόν το 80% του ήχου μιας τέτοιας κιθάρας να οφείλεται στους dimarzio που φοράνε;(παρεμπιπτόντως,το basswood δεν είναι "νεκρό ξύλο",απλώς μας έχει δημιουργηθεί αυτή η εντύπωση λόγω τών κακής ποιότητας Ibanez κτλ που κυκλοφορούν στην αγορά).Η διαφορά γίνεται ακόμα πιο έντονη όταν μιλάμε για set-neck h neck-trhough κιθάρες.Εγώ "νιώθω" τη διαφορά που έχει η classic από την standard μου αν και με την πρώτη ματιά θα μπορούσε να πεί κάποιος οτι είναι η ίδια κιθάρα.Όμως δεν είναι. Έβαλα τους Burstbuckers της standard για δοκιμή στην classic.Έγινε standard; Σε καμία περίπτωση.Σε μια fender η γενικά bolt-on κιθάρα η διαφορές είναι μικρότερες(γι'αυτό το λόγο και βλέπεις φτηνές fender να παίζουν/ακούγονται τόσο καλά όσο μια custom shop),αλλά δε νομίζω ότι πρέπει να κρίνει κάποιος μόνο από ένα είδος οργάνου.Στα υπόλοιπα (πάχος/μάζα μπράτσου,γέφυρα) συμφώνω σε γενικές γραμμές με τον SUPERFUNK χωρίς απαραίτητα να είναι αυτός ο κανόνας.Πάντως η φυσική λέει πως σκληρότερα ξύλα στο μανίκι=μεγαλύτερο resonance.Και μετά τη μεγάλη παρένθεση,ας επανέρθω στο αρχικό θεμα...εγώ προσωπικά προτείνω ενα hard rock maple μανίκι με εβενινη ταστιέρα (ένα 12" radius είναι ότι πρέπει)και jumbo τάστα(κατά προτίμησh dunlop).Έτσι θα έχεις πιο "bright" καθαρά,χωρίς να χάσεις το overall feeling.Αυτό που πρέπει να προσέξεις ιδιαίτερα είναι το μπράτσο να ταιριάζει απόλυτα στο pocket (το σημείο που βιδώνει στο σώμα),χωρίς κενά.

Καλώς σας βρήκα....

 
έτσι κι αλλοιώς ότι και να πάρεις από τίς παραπάνω εταιρείες θα είναι ΠΟΛΥ καλό ποιοτικά και όχι καπλαμάς...

πάντως θα παραδεχτώ ότι στίς προσωπικές μου tele έχω χρησιμοποιήσει την ROLLS ROYCE των ξύλων μονοκοματο SWAMP ASH 1,5 κιλο!) βέβαια για κοσμητικούς και μόνο λόγους.... :oops:

πάντως επιμένω ότι δεν χρειάζεσαι quilt maple & εβένους για να έχεις καλό ήχο. (ίσα-ίσα όσο πιό απλά ξύλα τόσο πιό ελαφριά και πιό resonant).

O έβενος μου αρέσει και εμένα αλλά πιό πολύ σαν αίσθηση,έχω φορέσει το ίδιο εβένινο μπράτσο σε δύο strat και ο ήχος δεν άλλαξε καθόλου.

Για το hard maple μπράτσο συμφωνώ απολύτως ,και επιπλέον ειδικά αν είναι quartershawn δεν στραβώνει ποτέ!

Επίσης για τίς set neck κιθάρες έχεις δίκιο είναι άλλες κατασκευές αλλά και εκεί πέφτει πολύ δούλεμα και υπερεκτίμηση.

π.χ. έχω μιά Gibson Les Paul custom και μια απομίμηση YAMAHA les paul & η YAMAHA "τρώει" την GIBSON για πρωινό :D

επίσης η Standard σου έχει ΠΟΛΥ ΠΑΧΥΤΕΡΟ μπράτσο από την CLASSIC και μάλλον θα είναι και λίγο πιό ελαφριά?

γενικά πιστεύω ότι ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να δώσεις μια περιουσία για να έχεις μια κιθάρα της προκοπής, τώρα τι λένε οι εδώ "ειδικοί" άσε μη πιάσουμε κουβεντα καλύτερα....τον κόσμάκι δουλεύουνε...

 
Ακριβώς.Αρα το ξύλο ΚΑΝΕΙ διαφορά.Ούτε εγώ πιστεύω οτι χρειάζεται να πληρώσεις μια περιουσία σε quilted η birdseye maple.Και οι 2 les paul μου έχουν τα απλά καπάκια.Το κάθε ξύλο έχει τα δικά του tonal qualities και χωρίς παρεξήγηση,επειδή δεν το άκουσες στις strat σου δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχει.Θέλεις να ακούσεις διαφορά;Παίξε με μια Carvin η με μια G&L Invader.H standard είναι πιο βαριά από την classic και έχει το 50's neck,ενώ η classic έχει (φυσικά) to 60's neck.Tι σημαίνει αυτό;Η classic είναι πιο "γλυκιά",ότι πρέπει για blues,ενώ η standard σαν πιο συμπαγής είναι πιο resonant,και καλύτερη για rock.Μάλλον κάπου τα έχεις παρεξηγήσει εδώ...η φυσική μας λέει ότι ο ήχος μεταδίδεται γρηγορότερα στα στερεά.Έτσι,μια συμπαγής κιθάρα θα έχει μεγαλύτερο resonance.Γι'αυτο βλέπεις all-maple κιθάρες να ακούγονται σαν "καμπάνες".Είναι σκληρές,οκ,αλλά έχουν πεντακάθαρο ήχο (μιλάω για τον φυσικό ηχο της κιθάρας,χωρίς να τη βάλεις πάνω στον ενισχυτή).Όσο για την custom,μάλλον έπεσες στην περίπτωση.Η gibson εξ'αλλου δε φημίζεται για την "ποιοτική ομοιομορφία" της.

 
Καταρχήν μια solid body κιθάρα ΕΙΝΑΙ συμπαγής έτσι κι αλλοιως.

Μια βαριά κιθάρα ΔΕΝ έχει resonance αλλά SUSTAIN σε σχέση με μια ελαφριά.πάλλεται περισσότερο (resonance) μια ΕΛΑΦΡΙΑ κιθάρα.

Πάρε μια ελαφριά tele και μια βαρια tele και θα δεις ότι ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ η ελαφρια ακούγεται ΠΟΛΥ πιο δυνατά και καθαρά.

Αν εννοείς ότι το ξύλο παίζει ρόλο λόγω του βάρους και όχι του είδους ΣΥΜΦΩΝΩ απόλυτα.

Και η Classic & η standard τα ΙΔΙΑ ξύλα εχουν (μαόνι/maple σωμα & μαόνι/rw λαιμό) άρα η ηχητική διαφορά οφείλεται στο πάχος του μπράτσου και στο διαφορετικό βαρος (και στους μαγνήτες βέβαια)

και βέβαια ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ακόμα και οι solid body κιθάρες ακούγονται διαφορετικά λόγω διαφορετικών ξύλων όμως μόλις τίς βάλεις στον ενισχυτή οι διαφορές αυτές είναι αμελητέες.

Πάντως χαίρομαι πολύ που έχουμε μια ωραία και ενδιαφέρουσα guitar freak κουβέντα!

ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΕΑ ΜΑΣ!!

 
Διευκρινίζω:με το "συμπαγής" εννοώ (με βάση πως το βλέπεις εσύ) το πιο βαρύ ξύλο.Βαρύ ξύλο=πιο συμπαγές.Το ξύλο,αναλόγως του είδους του έχει πόρους/ασυνέχειες,οπότε είδος και βάρος είναι αλληλένδετα.Δεν έχει νόημα να παίζουμε με τις λέξεις.Οπότε...

crash course in physics: 'Οταν χτυπάς τις χορδές της κιθάρας σου,παράγονται ηχητικά κύματα.Όσο σκληρότερο (βαρύτερο πες εσύ) ξύλο τόσο ευκολότερα μεταδίδονται τα κύματα,επομένως έχεις καλύτερο resonance (στο λεξικό μου resonance=ακουστικότητα,αντήχηση) και φυσικά μεγαλύτερο sustain,γιατί τα εν λόγω κύματα δεν απορροφούνται γρήγορα από το υλικό.Βέβαια παίζει ρόλο και που καταλήγουν αυτές οι χορδές.Αν τα κλειδιά και η γέφυρα στην telecaster σου δεν είναι καλά,η έχουν παλιώσει,η δεν είναι καλήσ κατασκευής,τότε λογικό είναι να χάνεις από ακουστικότητα.Και αν θες και ενα πιο απλό παραδειγμα...δοκίμασε να παίξεις drums φτιαγμενα απο αφρολέξ :wink:

 
έχεις δίκιο το παιχνίδι με τις λέξεις μπερδεύει τα πράγματα :wink:

έχω παρατηρήσει ότι οι ΕΛΑΦΡΙΕΣ κιθάρες ακούγονται ΠΟΛΥ πιό ζωντανά από τις βαριές.Το ελαφρύ όργανο πάλλεται περισσότερο (και ΧΑΝΕΙ σε sustain) αλλά ακουγεται ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΑ και πιό "οργανικά".

Αντίθετα οι ΒΑΡΙΕΣ κιθάρες ακούγονται πιό "ψόφια" άλλα έχουν περισσότερο sustain (διάρκεια ήχου) και πολλά πρίμα.

Οσο πιο βαρύ και συμπαγές το όργανο τόσο και πιό πολύ sustain ,ο ήχος του όμως παραγίνεται μονοδιάστατος και κομπρεσαρισμένος.

Βέβαια σε πολλές περιπτώσεις αυτό είναι επιθυμητό ειδικά για lead με πολύ high gain...

το ίδιο και με το hardware μια βαριά γέφυρα για tele (τύπου GOTOH MODERN) δίνει πιό πολλά πρίμα και sustain "πνίγει" όμως τον ήχο,μια ελαφριά vintage 3 saddle γέφυρα κάνει την κιθάρα να "αναπνέει καλύτερα" και κόβει τα υπερβολικά πρίμα.

το ίδιο και στα ντράμς,μια GRETSCH τυπικά είναι φτιαγμένη απο ΛΕΠΤΟ MAPLE ακούγεται πολύ πιό resonant και ζωντανά από μια SONOR φτιαγμένη από βαρύ και χοντρο Boubinga η οποία έχει πιό πρίμο ήχο και "κόβει" περισσότερο στο mix.

 
Η αλήθεια είναι οτι εχουμε πιασει δυο άκρες.Στην πραγματικότητα οι παραγοντες που επηρρεαζουν τον φυσικό ήχο μιας κιθάρας είναι πολλοί.Επιδή σε μια τέτοια συζήτηση παίρνει κάποια ώρα να καταλάβεις τι έννοει ο άλλος (σκέψου τους κακομοίρηδες τους τεχνικούς της peavey όταν πήγε ο van halen και αρχισε να τους λέει για brown sound :wink: ) Εν μέρει συμφωνούμε,αλλά πρόσεξε το fine print:Μου είπες ότι έχεις telecaster απο ash.To ash από τη φύση του ειναι σκληρό ξυλο,παρ'οτι ελαφρύ.Φτιάξε μια telecaster από (επίσης ελαφρύ) basswood και θα δεις οτι θα "ψοφήσει",γιατί το basswood είναι πορώδες.Το alder είναι ντεμί.Επίσης παίζει ρόλο και το hardware.Μια les paul θα ακουστεί ΔΥΝΑΤΟΤΕΡΑ από μια strat,γιατι η μία έχει stop bar,ενώ η άλλη floating tremolo.Τελικά χωράει πολύ συζήτηση και παίζει μεγαλο ρόλο ένα πράγμα που όπως είχες πει πιάνει μόνο το 20% του ήχου έτσι; :wink:

 
σίγουρα αλλά το 20% παίζει και αυτό το ρόλο του... :wink:

το swamp ash (το πραγματικό ) είναι πολύ πιό πορώδες από το basswood(βάφεται αλλωστε πολύ πιό δύσκολα από το basswood)

το northern ash είναι όντως πολύ βαρύ και καθόλου πορώδες.

http://www.warmoth.com/guitar/options/options_bodywoods.cfm

Μια από τις πιό ζωντανές μου Tele ήταν μια 62 custom από basswood,οπότε τρέχα γύρευε με τους συνδιασμούς.... :lol:

και συμφωνώ απόλυτα ότι κιθάρα είναι το σύνολο και όχι τα επιμέρους στοιχεία,πάντως σαν ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ όργανο θα επιμείνω ότι οι μαγνήτες είναι το σημαντικότερο.

Οταν έβαλα στην Tele μου Lindy Fralin Vintage έπαθα πλάκα από την διαφορά που είχαν από τους πολύ καλούς κατά τα άλλα Fender 52 vintage,AΛΛΟ ΠΡΑΜΑ!!

Το ίδιο και στην Les Paul άλλαξα τους 490 μιας standard ενος φίλου με τους καινούργιους burstbuckers και η κιθάρα ζωντάνεψε!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
'Ισως είναι το σημαντικότερο,αλλά αν δεν υπαρχει η βάση,τι να το κάνεις...και fralins να βάλεις πάνω σε μια squier,πάλι κουπί θα μείνει (το σύνολο που λέγαμε...)

Εγώ πάντως είμαι duncan fan.Σε λιγο καιρό που θα έχω βάλει στην άκρη κάποια χρήματα (η ζωή έχει και άλλα έξοδα.... :wink: ) θα βάλω ένα σετ antiquity στην classic.

 
Epitelous ena wraio post apo anthrwpous pou fenetai pws xeroun kai de lene papatzilikia....se antithesh me to 80% twn ergazomenwn se ellhnika mousika magazia kai to 98% ellhnwn pou kanoun post se forum sto net sxetika me hlektrikes kithares opou o kathenas leei to makru tou kai to konto tou kai basileuei h hmimatheia(h opoia einai xeiroterh apo thn amatheia).

Oson afora to thema nomizw oti tha htan kalutera prin mpeis sto tripaki na alaxeis xula maniki k.l.p sth kithara sou na xekinhseis apo to ligotero poluexodo tomea allazontas tous magnhtes sou.Eimai genika fan twn emg(o agaphmenos mou einai o emg85 pou exw balei se mia strat mou) alla de nomizw pws gi auto pou thes einai h pleon katallhlh lush.Isws an thes na meineis se active na einai kaluteros o emg60 gia ta pio lampera kathara pou zhtas. Nomizw omws oti tha htan kalutero na deis kai kapoious passive (p.x seymour duncan 59n)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top