Βοήθεια για μοντέρνο Punchy Mix: Αντιγραφή ήχων-μείξης με reference

Αλέξανδρος Ραπτάκης

Alex Raptakis

"It is what it is"
Μηνύματα
1,930
Λύσεις
1
Πόντοι
538
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
  2. Τύμπανα
  3. Παραγωγός
Καλησπέρα στην παρέα.
Χρειάζομαι τα φώτα σας, ιδιαίτερα αυτών που τα πάνε καλά με μείξη και αντιγραφή ήχου.

Θέλω να πετύχω ένα πολύ συγκεκριμένο ήχο, που μάλλον είναι συνδιασμός ηλεκτρικής-μπάσου (και μπότας όταν σκάει)

Το ύφος του ήχου είναι τύπου djent/metalcore, σκεφτείτε κάτι σε μοντέρνο μέταλ σε χαμηλά κουρδίσματα.

Παλαιότερα έχω αναφαίρει ότι για κάποιο λόγο μου φαίνεται πως ο ήχος της κιθάρας μου πάσχει, ειδικά όταν θέλω να πετύχω αυτό το στυλ. Η κιθάρα μου από μόνη της νομίζω ότι έχει "θόρυβο", δεν είναι αρκετά καθαρή δηλαδή, και ότι δεν έχει καθόλου ατάκα. Στο τέλος, χάνεται στη μείξη, ή χαόνεται το σύμπαν όταν την ανεβάζω. Αυτά για τις προηγούμενες προσπάθειές μου.

Σε αυτό το είδος, ξέρω ότι παικτικά έχει μεγάλη σημασία να "σκάβεις" τη χορδή, και να παίζεις δυνατά δηλαδή.

Έκανα μια νέα προσπάθεια, αντιγράφοντας ένα κομμάτι που μου αρέσει πολύ και αυτό που θέλω υπάρχει έντονα. Δεν θέλω να αντιγράψω συγκεκριμένα αυτό το κομμάτι, αλλά πετύχω το γενικό "feeling" αυτού του punchy εφέ που έχει το ρεφραίν, θα καταλάβετε όταν το ακούσετε.

Οι ηχογραφήσεις είναι αρκετά πρόχειρες, και έχω κάνει ψηφιακό downpitch γιατί αυτοί μάλλον παίζουν με 8χορδη με ανοιχτή F, και η 7χορδή μου είναι drop A.

Reference:

Chokehold_cut.mp3

 




Το δικό μου:

Chokehold_copy.mp3

 




- Είναι όλα στη μείξη άραγε;

- Οι μαγνήτες πόσο ρόλο παίζουν παίζουν;

- Πόσο ψηλά πρέπει να είναι η κιθάρα και το μπάσο, και μεταξύ τους, αλλά και σε σχέση με τα τύμπανα (μπότα/ταμπούρο);

- Πώς "ταιριάζω" το μπάσο με την κιθάρα, έτσι ώστε να ακούγεται σαν επέκταση της κιθάρας; Αρκεί το EQ; Το χω πετύχει καθόλου;

 

Attachments

  • Like
Reactions: MGs
Πολύ καλά το πηγες. Απο το κινητό που το άκουσα, η διαφορά μοιάζει σα να οφείλεται σε διαφορετική καμπίνα. Εσένα έχει λίγο πιο σκοτεινό ήχο.

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
@gkourmoul1 Σ'ευχαριστώ για την απάντηση, εσένα περίμενα που ξέρω ότι τα πας καλά με τις αντιγραφές ήχου!

Οι ρυθμίσεις στο amp sim της κιθάρας και του μπάσου είναι defaults, πέρα από ελάχιστο EQ. Ήθελα να δω πώς μπορώ να το φέρω χωρίς να χρειαστεί να προσομοιάσω στο 100% τους ήχους. Έτσι κι αλλιώς, με καμπίνες και επιλογές ήχων είμαι τέρμα άσχετος...

 
Το άκουσα το κάλεσμα ?

Τώρα που το ξανακούω στα μονιτορ, ακουω λίγες διαφορες στο eq (νομίζω εάν παίξεις λίγο με το eq, αλλά και αλλαγή καμπίνας θα το βρεις) και στο βάθος. Το ορίτζιναλ είχε παραπάνω βάθος.

.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
Στη δικιά σου version μου ακούγονται κάπως θολό το αποτέλεσμα και όσον αφορά τη στερεοφωνία κάπως μαζεμένο.

Στο original υπάρχει ένα clarity κι έχει άπλα.

EDIT: Με τη πιθανότητα να κάνω λάθος, αυτό με τη στερεοφωνία που γράφω, φαντάζομαι ότι δεν οφείλεται στο panning αλλά στο eq στις κιθάρες εκατέρωθεν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
Πιο track ειναι alex?Κανε τα drums πιο θαμπά οπως το original και ξεκινα απο τις χαμηλές συχνότητες.Τα drums μου θυμιζουν GGD modern & massive.Εισαι πολύ κοντα στον ήχο,απλα χανεις στις χαμηλές συχνοτητες.Δες το με ένα eq, κόψε τα παντα απο 140hz και πάνω,κάνε a/b με το δικό σου.Βαλε μπάσο αν χρειαστεί(με fuzz ισως).Εγώ καθαρίζω το low end απο τις stereo κιθάρες (mid side eq) λίγο,για να μην μπερδεύονται με μπάσο,μπότα και snare στην μέση.Βγαίνουν πιο καθαρές,δεν έχεις phase προβλήματα στα χαμηλά.Εντομεταξύ μόνο εγω ακουω οτι το δικό σου είναι πιο καθαρό και πιο stereo από το original? 

 
  • Ευχαριστώ
Reactions: Alex Raptakis
Σ'ευχαριστώ για τα tips @MGs! Αυτό με το mid/side δε το είχα σκεφτεί, συνήθως έκοβα όλα τα low με cut, αλλά ίσως αυτή να είναι και η απάντηση, έτσι ώστε να μη χάνονται τα μπάσα από τις άκρες, φοβερή ιδέα!

To track είναι το Chokehold από Sleep Token, υπερκομματάρα, κατ' εμέ.

Τα drums είναι ένα hybrid kit που έχω φτιάξει από EZDrummer. Δεν τα πολυεπεξεργάστηκα, γιατί ήθελα πρώτα να πάρω απόψεις για την γενική ιδέα του πώς να μειξάρω κάτι τέτοιο. Γενικά είναι ψιλοdefault όλο το δικό μου mix γι αυτό και ακούγεται πιο ακατέργαστο.

 
  • Like
Reactions: MGs
Ψαξε για Sidechain Compression


Το γνωρίζω και το χρησιμοποιώ, αλλά εδώ πού να το κάνω? Να κομπρεσάρω μπάσο με τα χτυπήματα της μπότας?

 
Τα πιάτα σου είναι αρκετά χαμηλότερα από το δοσμένο, και δίνουν αρκετή ώθηση ρυθμικά νομίζω, χρειάζονται.

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
- χρησιμοποίησε έναν καλό multiband compressor (που να ξέρεις τα χούγια του) σε κάθε τρακ που σε ενδιαφέρει...

- κάνε solo σε όλα την χαμηλή περιοχή και βρες στο καθένα το συχνοτικό εύρος στο οποίο αλληλοεπικαλύπτεται με τα υπόλοιπα...

- κομπρεσάρισε ακούγοντας τμηματικά και συνολικά ανάλογα με Α/Β στα solo πλησιάζοντας με το αυτί τον στόχο σου...

- σε όλη την διαδικασία ένα παραμετρικό eq με analyzer και από ένα MS tool θα κάνουν την δουλειά πιο εύκολη...

- τέλος ένας "ελαφρύς" glue compressor μπορεί ενδεχομένως να βοηθήσει στο τελικό χτένισμα ομογενοποιώντας το αποτέλεσμα στο όλον...

αν κατάλαβα καλά τι ακριβώς θες να πετύχεις αυτή θα ήταν η πρακτική που προσωπικά θα σκεφτόμουν να ακολουθήσω αρχικά...  τώρα στην πορεία "ακούγοντας" το που θα με έβγαζε ο πειραματισμός και τι άλλο μπορεί να έκανα τι να σε πω...?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@npapΣ'ευχαριστώ πολύ για την αναλυτική απάντηση!

Ερωτήσεις:

1) Τον multiband comp να τον χρησιμοποιήσω αντί για να κόψω συχνότητες με EQ? Συνήθως αυτό έκανα, αυτό έχω δει και να κάνουν.
2) Τι είναι το MS tool? Δεν το χω ξανασυναντήσει σαν ορολογία.

3) Πώς καταλαβαίνω αν ένα compression plugin είναι "glue"?

 
Ερωτήσεις:

1) Τον multiband comp να τον χρησιμοποιήσω αντί για να κόψω συχνότητες με EQ? Συνήθως αυτό έκανα, αυτό έχω δει και να κάνουν.
2) Τι είναι το MS tool? Δεν το χω ξανασυναντήσει σαν ορολογία.

3) Πώς καταλαβαίνω αν ένα compression plugin είναι "glue"?


1) θα το λεγα "σωστότερα" να περιορίσεις δυναμικά ένα φάσμα, με το τεράστιο πλεονέκτημα απέναντι σε ένα στατικό eq, την επέμβαση μόνο όταν χρειάζεται (μέσω του threshold που του έχουμε προκαθορίσει)... ουσιαστικά ένα ΜΒ είναι ένα σύνολο compressors με επιπρόσθετα κάποια χαρακτηριστικά ενός eq...

βέβαια ιδανικά θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις ένα Dynamic EQ με εν δυνάμει πιο transparent αποτελέσματα και χειρουργικές δυνατότητες, αλλά δεν στο πρότεινα γιατί τα καλά είναι μάλλον ακριβά και το κυριότερο χρειάζονται μια σχετικά μεγάλη εμπειρία για να μην πελαγώσεις και τα κάνεις χειρότερα από ότι πας να διορθώσεις... όχι ότι τα ΜΒ δεν θέλουν προσοχή στην χρήση αλλά πχ τα προκαθορισμένα crossfade τους ανάμεσα στις συχνοτικές περιοχές, δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα το amplitude, απαιτώντας απλά προσοχή στις υπερβολές στην συμπίεση... οπότε αν "ακούς" ικανοποιητικά δεν κάνεις εύκολα "πατατιές" ?...

2) εμ και με το δίκιο σου με το "/" που εν τη ρήμη του γραπτού λόγου αμέλησα να προσθέσω... M/S tool λοιπόν ή για την πλήρη τάξη των πραγμάτων Mid/Side tool... ένα πολύ καλό και δωρεάν που έχω προτείνει και στο παρελθόν είναι το Voxengo MSED....

3) όλα τα καλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως "glue"... είναι απλά θέμα ρύθμισης παραμέτρων για να πετύχουμε σε κάθε περίπτωση που το επιθυμούμε μια "ομογενοποίηση" διαφορετικών σημάτων... εν γένει και εδώ σε οδηγεί ο στόχος στις ιδανικές παραμέτρους, αλλά αν και μισώ (όπως ξέρουν χρόνια εδώ) τους "μπούσουλες", λογικά στο Ratio δεν θα ξεπεράσεις το 2, θα κινηθείς σε αργό Attack και μέτριο προς γρήγορο  Release και το compression που θα επιδιώξεις με την ρύθμιση του Threshold θάναι 1-2db... εννοείται ότι αυτά είναι "τιμές εκκίνησης" και ότι στο τέλος με το output δεν θα ξεχάσεις να επαναφέρεις την ένταση στα πρότερα επίπεδα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
στο 3,τώρα τελευταία για να μοιάζουν πιο ομοιογενές οι κιθάρες έβαλα μόνο ένα tape emulation(uad oxide tape recorder) η saturation plugin (Decapitator) με ελαφρές ρυθμίσεις(το drive στο 1 και cut με το eq στα 10khz) και προσωπικά το αποτέλεσμα (glue) μου άρεσε καλύτερα,μιας και αυτό το γρουπ καταλήγει στο master oπου εχω έναν multiband compressor με περίπου τις ρυθμίσεις που γράφει πάνω ο npap.Κατα την εγγραφή,ηταν όλες περασμένες απο τον bss dpr 402,οπότε δέν ξέρω την εφαρμογή σε άλλου είδους ηχογραφήσεων.Μην τα μπερδέψεις,κανε αυτό που σου λέει ο npap γιατι και εγώ πρωτη φορα το έκανα και μπορει να έκατσε απο τυχη.

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis
Ευχαριστώ πολύ για όλες τις πληροφορίες! Έχω απ'όλα αυτά τα εργαλεία, και δυναμικά EQ, και Multiband Comps, και το Decapitator που το χρησιμοποιώ αρκετά Θα παίξω λίγο να δω πώς μου βγαίνει με διάφορους συνδιασμούς αυτών, για να δω αν μπορώ να πετύχω αυτό το polished αποτέλεσμα.

 
Το γνωρίζω και το χρησιμοποιώ, αλλά εδώ πού να το κάνω? Να κομπρεσάρω μπάσο με τα χτυπήματα της μπότας?


Εγώ θα χρησιμοποιούσα side chain gating.

Η χρήση noise gate αντί για compressor σημαίνει ότι το μέρος της κιθάρας θα ακούγεται αντί να συμπιέζεται με το trigger. Για παράδειγμα, κάθε φορά που παίζει το μπάσο ή η μπότα, θα ανοίγει το gate και θα ακούγεται ταυτόχρονα η κιθάρα με μεγάλη ακρίβεια.

Έτσι πετυχαίνεις πολύ δεμένα παιξίματα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ θα χρησιμοποιούσα side chain gating.


Πολύ ωραιό και αυτό, ειδικά για το συγκεκριμένο μέρος που παίζουν κοφτά!

 
   Καταλαβαινω οτι ειναι κατι σαν ασκηση η φαση.

 Προσωπικα χρησιμοποιω reference tracks, τα θεωρω χρησιμοτατο εργαλειο, αλλα ποτε δεν αποσκοπω στο να καταφερω φωτοτυπικη ομοιοτητα. ΟΚ εδω ειναι σχετικα απλη ενορχηστρωση, και εχουμε αντιστοιχα μια ολοιδια δικη σου ενορχηστρωση, και παλι ακριβως δε βγαινει, ποσο μαλλον οταν μιλαμε και για original track σε σχεση με καποιο αλλο γνωστο κομματι.

 Για μενα το reference track βοηθαει στο να συγκρινεις τη γενικοτερη τονικη ισορροπια, την ισορροπια μεταξυ των οργανων κλπ και να δεις αν εχεις υπερτονισει ή υποβαθμισει κατι, αλλα να εχεις το ιδιο ακριβως ηχητικο αποτελεσμα ειναι υπερβολικο ζητουμενο κατα τη γνωμη μου.

 Αν ειχες τα stems απο το track που στοχευεις θα ηταν ευκολοτερο να κανεις κατι τετοιο, αλλα και παλι δε θα χρησιμευε ιδιαιτερα. Αν θελεις να προσεγγισεις τον ηχο και τις ιδιαιτεροτητες του συγκεκριμενου τρακ, για να επεκτεινεις και τη δικη σου μουσικη, εγω θα πηγαινα πιο πισω απο την επεξεργασια στη μιξη, θα την εψαχνα ας πουμε με τις οκταχορδες κιθαρες.

 
  • Συμφωνώ
Reactions: Alex Raptakis
Είναι καθαρά τεχνική ήχου η διαδικασία. Όσο μετρονόμος και να είσαι, μόνο με τον παραπάνω τρόπο πετυχαίνεις το απόλυτο ηχογραφημένο δέσιμο δύο ή περισσότερων οργάνων. Παλιά μου τέχνη, κόσκινο.

 
  • Like
Reactions: Alex Raptakis

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα