Vangelis And The Journey To Ithaka (excerpt)

Waterfall-K είπε:
και εκει δεξια να'σου και το Direct Box. 8)
το παλιό...

Και αριστερά οι παλιοί Transposers... είδες ο τσιγγούνης; δεν πετάει τίποτα απο τα παλιά...  ;D ;D ;D ;D ;D

 
weberdcoe είπε:
το παλιό...

Και αριστερά οι παλιοί Transposers... είδες ο τσιγγούνης; δεν πετάει τίποτα απο τα παλιά...  ;D ;D ;D ;D ;D
Πέρα απ' την πλάκα, νομίζω ότι αυτό το κυνήγι του πιο καινούργιου και του πιο γαμάτου δεν το ακολουθούν όλοι. Αν ακούσεις δισκογραφία του Vangelis που να πηγαίνει πίσω 10-15 χρόνια, το 80% των sample-based ήχων του (ιδίως ορχήστρες κλπ) προέρχεται απ' τα modules που αναφέραμε ήδη, δηλαδή Roland JV/JD, Roland samplers, Akai samplers, Emu Proteus modules κλπ. Κάθε τόσο ανανεώνεται η συλλογή του με καινούργια μηχανήματα, π.χ. Nord, M3, Kronos κλπ, αλλά η βάση παραμένει σταθερή.

 
cyclops είπε:
Πέρα απ' την πλάκα, νομίζω ότι αυτό το κυνήγι του πιο καινούργιου και του πιο γαμάτου δεν το ακολουθούν όλοι. Αν ακούσεις δισκογραφία του Vangelis που να πηγαίνει πίσω 10-15 χρόνια, το 80% των sample-based ήχων του (ιδίως ορχήστρες κλπ) προέρχεται απ' τα modules που αναφέραμε ήδη, δηλαδή Roland JV/JD, Roland samplers, Akai samplers, Emu Proteus modules κλπ. Κάθε τόσο ανανεώνεται η συλλογή του με καινούργια μηχανήματα, π.χ. Nord, M3, Kronos κλπ, αλλά η βάση παραμένει σταθερή.
Συμφωνω μαζι σου οντως εχει αυτη την γραμμη γιατι εχει βαλει τα δικα του σημαδια στον ηχο του.καλα κανει  ;)

 
foxxx είπε:
Συμφωνω μαζι σου οντως εχει αυτη την γραμμη γιατι εχει βαλει τα δικα του σημαδια στον ηχο του.καλα κανει  ;)
Αφού έτσι κι αλλιώς το τελικό άκουσμα εμένα προσωπικά δε μπορεί να με πείσει ότι προέρχεται από synthesizer modules που συνήθως έχουν μνήμη ROM της τάξης των 100-200ΜΒ (αν μιλήσουμε για τα σχετικά καινούργια, γιατί αν πάμε σε κάτι JV1080 ή ακόμα χειρότερα σε Emu Proteus, μιλάμε για μνήμη δειγμάτων 4-8ΜΒ, άντε 16ΜΒ σε τρελά κέφια), κι όχι από μια τεράστια βιβλιοθήκη ορχήστρας από υπολογιστή που συνήθως πιάνουν μερικές δεκάδες GB το λιγότερο. Εξάλλου πάντα μετράει το τελικό αποτέλεσμα, δηλαδή ο ήχος και η ποιότητά του. Άσε που ένα τέτοιο σύστημα πρέπει να βασίζεται σε hardware synths, ειδάλλως χάνει την αξιοπιστία του. Φαντάζεσαι εν μέσω δαιμονιώδους έμπνευσης να του κολλήσει ένα από τα δεκάδες VST που θα έπρεπε να φορτώνει κάθε φορά (για να έχει αντίστοιχη ευελιξία με το σύστημα που έχει τώρα) και να πρέπει να παλεύει με σκληρούς δίσκους, κάρτες ήχου, DAWs κλπ; Και να μην τολμήσω να σκεφτώ σε ζωντανή εμφάνιση. Μύλος! 8)

 
cyclops είπε:
Αφού έτσι κι αλλιώς το τελικό άκουσμα εμένα προσωπικά δε μπορεί να με πείσει ότι προέρχεται από synthesizer modules που συνήθως έχουν μνήμη ROM της τάξης των 100-200ΜΒ (αν μιλήσουμε για τα σχετικά καινούργια, γιατί αν πάμε σε κάτι JV1080 ή ακόμα χειρότερα σε Emu Proteus, μιλάμε για μνήμη δειγμάτων 4-8ΜΒ, άντε 16ΜΒ σε τρελά κέφια), κι όχι από μια τεράστια βιβλιοθήκη ορχήστρας από υπολογιστή που συνήθως πιάνουν μερικές δεκάδες GB το λιγότερο.
Σε πειθει ή οχι, απο αυτα προερχεται ο ηχος του. Τα πολλα GB απο καποια βιβλιοθηκη ηχου σε ενα PC δεν σημαινει αυτοματα και καλυτερο ηχο. Μη ψαρωνετε απο τις μεγαλες βιβλιοθηκες ηχων, η Kurzweil για παραδειγμα ειναι γνωστη για τους πολυ καλους ακουστικους ηχους που εχει στα synths της, τα οποια εχουν ακομα και σημερα πολυ μικρη ROM.
 
Waterfall-K είπε:
Σε πειθει ή οχι, απο αυτα προερχεται ο ηχος του. Τα πολλα GB απο καποια βιβλιοθηκη ηχου σε ενα PC δεν σημαινει αυτοματα και καλυτερο ηχο. Μη ψαρωνετε απο τις μεγαλες βιβλιοθηκες ηχων, η Kurzweil για παραδειγμα ειναι γνωστη για τους πολυ καλους ακουστικους ηχους που εχει στα synths της, τα οποια εχουν ακομα και σημερα πολυ μικρη ROM.
Μα ακριβώς αυτό λέω, ότι το τελικό αποτέλεσμα σε ζωντανό παίξιμο και σαν μίξη είναι εφάμιλλο των μεγάλων βιβλιοθηκών. Ίσως βέβαια αν ακούσεις μεμονωμένο κάποιο section, π.χ. τα έγχορδα, να μην έχουν το άκουσμα και την ευελιξία (από άποψη articulations) μιας βιβλιοθήκης όπως π.χ. τα LA Scoring Strings (για να μη μιλήσω για VSL γιατί εκεί η σύγκριση θα είναι ακόμα πιο άνιση), αλλά σαν ολοκληρωμένο άκουσμα και μίξη σαφώς ένα μη έμπειρο αυτί δε θα καταλάβει τη διαφορά.

Πάντως, μιλώντας ειδικά για τα έγχορδα, αν και δε μπορώ να δεχτώ ότι υπάρχουν σαν raw samples και presets καλύτερα από αυτά που κουβαλάνε στα σωθικά τους τα Roland, από JV και JD μέχρι Fantom και Integra-7, ιδίως τα marcato και stacatto (κάποτε είχε μια κάποια παράδοση η Korg, αλλά από κάποια στιγμή και μετά, νομίζω απ' το Μ3 μέχρι και το Kronos, έχουν λασπώδη ήχο, τουλάχιστο αυτό μου αφήνει σαν τελικό άκουσμα), θα ήθελα αν μ' ακούει (;D ;D ;D) να του πω να φρεσκάρει τα string patches με τα οποία παίζει. Χρησιμοποιεί κάποια δείγματα με πολύ μα πάρα πολύ aliasing (σχεδόν τσιρίζουν στις ψηλές). Τα συγκεκριμένα multisamples υπάρχουν από την εποχή του JV80 και τα έχω βρει στο XP50 μου (συνεπώς υπάρχουν σε όλη τη σειρά JV, JV1080, JV2080 κλπ), ακόμα και στο Fantom-G μου, κι ενώ υπάρχουν στη ROM πολύ καλύτερα δείγματα, πολλά presets χρησιμοποιούν κατά κόρον αυτούς τους ήχους.

Βαγγέλη, αν μ' ακούς, άλλαξε string patches στα Roland modules!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

 
Αυτη τη στιγμη δεν μπορει να σου απαντησει γιατι τρωει μια πιτσα, αλλα μου εστειλε sms και μου ειπε να σου γραψω ενα "Thanks Cyclops, i'll check it". 8)

 
Waterfall-K είπε:
Αυτη τη στιγμη δεν μπορει να σου απαντησει γιατι τρωει μια πιτσα, αλλα μου εστειλε sms και μου ειπε να σου γραψω ενα "Thanks Cyclops, i'll check it". 8)
LOL  ;D ;D ;D

 
Waterfall-K είπε:
Αυτη τη στιγμη δεν μπορει να σου απαντησει γιατι τρωει μια πιτσα, αλλα μου εστειλε sms και μου ειπε να σου γραψω ενα "Thanks Cyclops, i'll check it". 8)
Τσ τσ τσ, αυτό είναι να έχεις διασυνδέσεις με τον καλό τον κόσμο. ;D 8)

Πάντως τσέκαρέ το αυτό που λέω, π.χ. εδώ, σε όλο το κομμάτι στα σημεία που είναι εκτεθιμένα μόνα τους τα strings, ακούγεται ο τσιριχτός ήχος που λέω. Και το ίδιο σε όλο το άλμπουμ, αλλά και στο προγενέστερό του, το Alexander.


 
Στα αυτια μου δεν μου φαινεται "τσιριχτος" ο ηχος. Δεν με χαλαει ο συγκεκριμενος ηχος, δεν βλεπω κατι το ασχημο σ'αυτον. Εσυ μαλλον θα ηθελες κατι πιο smooth σαν ηχο.

 
Waterfall-K είπε:
Στα αυτια μου δεν μου φαινεται "τσιριχτος" ο ηχος. Δεν με χαλαει ο συγκεκριμενος ηχος, δεν βλεπω κατι το ασχημο σ'αυτον. Εσυ μαλλον θα ηθελες κατι πιο smooth σαν ηχο.
Εμένα μου φαίνεται. Τέλος πάντων, δεν έχει τόση σημασία. Για μένα σημασία έχει ότι είναι τρανό παράδειγμα ανθρώπου και καλλιτέχνη που δείχνει έναν διαφορετικό δρόμο, δηλαδή το πώς να χρησιμοποιεί ψηφιακό hardware που δεν είναι 1-2 χρόνων, αλλά μηχανήματα που έχουν μία διαδρομή ακόμα και 10-15 χρόνια στην αγορά, κι επίσης δείχνει ένα διαφορετικό τρόπο επαφής με τα hardware synth modules, ότι η επιλογή και το παίξιμο ήχων δεν είναι υποχρεωτικό να γίνεται με τον τρόπο που έχει επιλέξει ο κάθε κατασκευαστής. Δε μπορεί βέβαια ο καθένας να φτιάξει ένα τέτοιο σύστημα, αλλά το πλεονέκτημά του είναι ότι όσες αλλαγές κι αν κάνει, δηλαδή προσθήκες και αντικαταστάσεις στα modules του, σε αυτόν δε θα φαίνεται η διαφορά, διότι η διεπαφή του με τους ήχους είναι πάντα η ίδια, δηλαδή με το εξελιγμένο αυτό σύστημα.  8)

 
cyclops είπε:
...πώς να χρησιμοποιεί ψηφιακό hardware που δεν είναι 1-2 χρόνων, αλλά μηχανήματα που έχουν μία διαδρομή ακόμα και 10-15 χρόνια στην αγορά...
Και λιγα λες. Στην παρακατω φωτο που ειναι απο το 2009, βλεπω ενα Korg Symphony module το οποιο ειναι απο το 1988-89. Σπανιο module με μονο καμια 15ρια ηχους, το χρησιμοποιησε σε πολλα αλμπουμ κυριως για τα Strings του και τον φοβερο Choir ηχο του. Btw πριν 2 μηνες το βρηκα eBay απο USA και το αγορασα. 8) Πολυ καλη κατασκευη, ολο μεταλλο, αλλα ακομα το εχω στο ραφι γιατι πρεπει να αγορασω ενα 110V to 240V μετατροπεα για να δουλεψει.

v56.png

Korg_Symphony_module.png






...κι επίσης δείχνει ένα διαφορετικό τρόπο επαφής με τα hardware synth modules, ότι η επιλογή και το παίξιμο ήχων δεν είναι υποχρεωτικό να γίνεται με τον τρόπο που έχει επιλέξει ο κάθε κατασκευαστής.
Ακριβως γι αυτο εφτιαξε αυτο το συστημα, για να μπορει να παιξει με τα synths με τον τροπο που θελει, εναν τροπο αμεσο. Ηδη απο τις αρχες των 80s ο Βαγγελης λεει οτι οι μουσικες εταιρειες φτιαχνουν synths δυσχρηστα για τους μουσικους και οτι το Yamaha CS80 ηταν ισως το τελευταιο synth φτιαγμενο "απο μουσικους για μουσικους". Με το συστημα που επινοησε καταφερε να φερει στα μετρα του τα synths και να απλοποιησει σε μεγαλο βαθμο την αμεσοτητα της live εκτελεσης μεσω αυτων. Ο σκοπος του παντα ηταν να παιζει οσο περισσοτερο μπορει αμεσα/live χωρις την αναγκη sequencer, προγραμματισμου και overdubs, τοσο αμεσα του στυλ "εχω μια ιδεα και παιρνω την ακουστικη μου κιθαρα και παιζω τωρα".
Αυτο το εχει καταφερει με την ιδιαιτερη τεχνικη του σε απιστευτο βαθμο με τα synths, κατι που ειναι εντελως μοναδικο και πρωτοποριακο. Οχι, δεν μπορει να παιξει τα παντα χωρις overdubs, αυτο δεν ειναι δυνατον για κανενα μουσικο, αλλα αυτα που παιζει real time ειναι απιστευτα, πραγματα που οι υπολοιποι πληκτραδες θα πρεπει να καθισουν κατω και να σπαταλησουν πολυ χρονο να τα ενορχηστρωσουν, παιξουν και ηχογραφησουν.

Αυτο που λεει ο Frederick Rousseau (o οποιος ειναι και ο ιδιος μουσικος/πληκτρας και μηχανικος ηχου του Βαγγελη τουλαχιστον τα τελευταια 25 χρονια) δεν ειναι τυχαιο: "Fully live means: If you are making a two minute scene, it takes just two minutes to do it."

 
Αυτό το module όντως πρέπει να είναι εκείνης της εποχής. Το volume slider είναι ίδιο με του 01/W, που βγήκε εκείνη την εποχή πάνω-κάτω.

Επίσης, σε προηγούμενο ποστ διαμαρτυρόσουν ότι δεν έχει κανένα Yamaha. Πρώτον, έχοντας αγοράσει κάμποσα CS80 (πόσα είχε δε θυμάμαι; ), και μόνο από άποψη κόστους να το δεις, το "χρέος" του προς τους Ιάπωνες το ξεπλήρωσε με το παραπάνω. Δεύτερον, τόσο επιτυχημένα Yamaha modules που να φτάνουν αυτά της Roland, δε νομίζω να έχουν παραχθεί ποτέ. Δε νομίζω κανένα TG να έφτανε ποτέ την ποιότητα ενός JV. Γνώμη μου πάντα. 8)

 
8 CS80 ειχε αγορασει lol... ;D Με αυτα τα λεφτα αγοραζες Ferrari. :P Οσο για τα racks, η Roland εχει μεγαλη γκαμα, η Yamaha λιγα πραγματα αλλα καλα. TX802/TG77/FS1R/Motif. Αυτα φτανουν. 8)

 
Waterfall-K είπε:
8 CS80 ειχε αγορασει lol... ;D Με αυτα τα λεφτα αγοραζες Ferrari. :P Οσο για τα racks, η Roland εχει μεγαλη γκαμα, η Yamaha λιγα πραγματα αλλα καλα. TX802/TG77/FS1R/Motif. Αυτα φτανουν. 8)
Έχω ξαναπεί για τη λάθος κατ' εμέ τακτική της να μη βγάλει περισσότερα keyboard synths της σε rack μορφή από όσα εν τέλει έβγαλε, αλλά πραγματικά δεν έχει καμία σημασία.

Πάντως την εποχή της μεγάλης ακμής των hardware synths, όταν υπήρχαν ακόμα στο χάρτη εταιρίες όπως η Akai, η Emu, η Ensoniq κλπ, και με Kurzweil σε μεγάλες δόξες, με τέτοιο τεράστιο ανταγωνισμό, η σειρά JV κατάφερε να καθιερωθεί σαν industry standard. Αυτό το έρμο το JV1080 ήταν μία εποχή που το άκουγες σε αμέτρητες παραγωγές, εγχώριες και ξένες.

 
cyclops είπε:
Έχω ξαναπεί για τη λάθος κατ' εμέ τακτική της να μη βγάλει περισσότερα keyboard synths της σε rack μορφή από όσα εν τέλει έβγαλε, αλλά πραγματικά δεν έχει καμία σημασία.
Το Tyros θα έπρεπε να βγάλει σε ράκ μορφή και να προσθέσει πλήρη παραμετροποίηση των ήχων του και καμμιά 10αριά εισόδους και εξόδους midi... 8)

 
axtarmas είπε:
Το Tyros θα έπρεπε να βγάλει σε ράκ μορφή και να προσθέσει πλήρη παραμετροποίηση των ήχων του και καμμιά 10αριά εισόδους και εξόδους midi... 8)
Το Tyros (όπως και κανένα arranger) δε γίνεται να σμικρυνθεί και να γίνει rack, για διάφορους λόγους. Τόσο η Roland όσο και η Korg έχουν βγάλει ορισμένες rack εκδόσεις των arranger τους, αλλά προσωπικά το θεωρώ αποτυχία και άστοχη κίνηση. Αν μιλάμε για synthesizers, τότε ναι.

 
πραγματικα διαβαζω με ενδιαφερον τα λεγομενα σας για το θεμα.

Θα ειναι επισης απολαυση να δω το αφιερωμα.

 
Κωστα, το ενδιαφερον δεν ειναι το τι γραφουμε εμεις, αλλα το βιντεο που φανταζομαι δεν ειδες ακομα. Δες το και σχολιασε αν θες.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα