Vangelis And The Journey To Ithaka (excerpt)

Tο βιντεο γραφτηκε κοντα στο 2009, εκτοτε προστεθηκε και ενα Kronos απ'οτι ειδαμε στο τελευταιο του live στο Καταρ. Καλα ωρε Αχταρμα, το Μ3 σου εκανε εντυπωση απ'ολο το βιντεο? Πραγματικα μερικες φορες μενω αναυδος απο τις (μη) αντιδρασεις των πληκτραδων του ΝΟΙΖ σε ορισμενα θεματα. Μερικοι εδω μεσα ειναι ικανοι να γραψουν 50 σελιδες εκθειαζοντας ενα...Minimoog, αλλα οταν βλεπουν το παραπανω ντοκουμεντο δεν βγαζουν αχνα. ::)

"Ε φυσικα" θα μου πει καποιος, σαν τον Βαγγελη παιζουν πολλοι πληκτραδες, το συστημα του δε το εχει και η κουτση Μαρια, ασε που οι περισσοτεροι εδω μεσα δεν σχολιαζουν καν την live ενορχηστρωση. Καλα εισαι, αυτα τα κανουν ολοι με το Cubase. Τους παιρνει βεβαια μερικες μερες να το γραψουν track by track και οχι δευτερολεπτα οπως στην περιπτωση του Βαγγελη, αλλα δεν βαριεσαι, ο χρονος ειναι σχετικος. ;D

Ευτυχως παντως που υπαρχουν και τα διεθνη φορα, το Facebook κλπ, εκει οι πληκτραδες απο ολα τα μηκη του πλανητη συνεχιζουν να σχολιαζουν εκστασιασμενοι. Το βιντεο το ανεβασα χτες το απογευμα στο Vimeo και εχει ηδη κοντα στα 17.000 views, το γνωστο δε site Synthtopia το αναρτησε στην πρωτη του σελιδα και στο Facebook.

"Εξω παμε καλα" οπως θα ελεγε και ενας παλιος πολιτικος... 8)

 
Waterfall-K είπε:
Tο βιντεο γραφτηκε κοντα στο 2009, εκτοτε προστεθηκε και ενα Kronos απ'οτι ειδαμε στο τελευταιο του live στο Καταρ. Καλα ωρε Αχταρμα, το Μ3 σου εκανε εντυπωση απ'ολο το βιντεο? Πραγματικα μερικες φορες μενω αναυδος απο τις (μη) αντιδρασεις των πληκτραδων του ΝΟΙΖ σε ορισμενα θεματα. Μερικοι εδω μεσα ειναι ικανοι να γραψουν 50 σελιδες εκθειαζοντας ενα...Minimoog, αλλα οταν βλεπουν το παραπανω ντοκουμεντο δεν βγαζουν αχνα. ::)

"Ε φυσικα" θα μου πει καποιος, σαν τον Βαγγελη παιζουν πολλοι πληκτραδες, το συστημα του δε το εχει και η κουτση Μαρια, ασε που οι περισσοτεροι εδω μεσα δεν σχολιαζουν καν την live ενορχηστρωση. Καλα εισαι, αυτα τα κανουν ολοι με το Cubase. Τους παιρνει βεβαια μερικες μερες να το γραψουν track by track και οχι δευτερολεπτα οπως στην περιπτωση του Βαγγελη, αλλα δεν βαριεσαι, ο χρονος ειναι σχετικος. ;D

Ευτυχως παντως που υπαρχουν και τα διεθνη φορα, το Facebook κλπ, εκει οι πληκτραδες απο ολα τα μηκη του πλανητη συνεχιζουν να σχολιαζουν εκστασιασμενοι. Το βιντεο το ανεβασα χτες το απογευμα στο Vimeo και εχει ηδη κοντα στα 17.000 views, το γνωστο δε site Synthtopia το αναρτησε στην πρωτη του σελιδα και στο Facebook.

"Εξω παμε καλα" οπως θα ελεγε και ενας παλιος πολιτικος... 8)
Σε παρακαλώ, διακόπτεις την ομαλή ροή του φόρουμ. Ως γνωστό στο νοιζ τα μέλη του (η γνωστή κάστα των αυθεντιών, αν θες), μπορούν να ασχολούνται μόνο με σοβαρά θέματα, π.χ. με τι ρούχα πρέπει να βγαίνει ένας μουσικός ή μία μπάντα επί σκηνής, ή φυσικά αν βγαίνει ξεβράκωτος/ξεβράκωτη, σαν καρναβάλι κλπ.

Δε θα ξαναδεχτώ διακοπάς δια ασήμαντον αφορμήν. ;D ;D ;D 8) 8) 8)

 
Τι να σχολιάσεις για το σύστημα του Βαγγέλη...πρωτοπόρος, αυτό τα λέει όλα!

Ξέρεις εγώ προσωπικά αποφεύγω να σχολιάσω τόσο μεγάλους -αλλά και γενικά καλλιτέχνες-συναδέλφους, διότι μερικές φορές αν πάς να πείς κάτι έστω και καλοπροαίρετο, μπορεί να εκλειφθεί και ως πικροχολία, κάτι που ο Βαγγέλης (αλλά και πολλοί άλλοι) έχουν φάει με το κουτάλι...

Αλλά εντάξει, αφού το...ευλογεί ο Watefall-K  ;D ας κάνω ένα σχόλιο...

Όταν (τη δεκαετία των '90) είχα πρωτοακούσει τον Βαγγέλη να παίζει με την τεχνική αυτή είχα εντυπωσιαστεί πολύ.

Κατάφερνε (και καταφέρνει) να κάνει πολύ εκφραστικές αλλαγές στο παίξιμό του δίνοντας την εντύπωση ότι παίζει μια ολόκληρη ορχήστρα.

Αλλά μένα, το θέμα είναι ακριβώς αυτό, το ότι δηλαδή έχεις την "εντύπωση ότι παίζει μια ολόκληρη ορχήστρα", η οποία τελικά ΔΕΝ παίζει!

Προσωπικά, θεωρώ ότι το σύστημά του προσφέρει μια γρήγορη επιλογή για να σκετσάρεις τις ιδέες σου και να κάνεις ένα demo της δουλειάς σου. Σε επίπεδο όμως μουσικής παραγωγής, αυτό δεν είναι αρκετό, καθώς χρειάζεται (ή μπορεί να χρειαστεί ενδεχομένως) overdub. Και αυτό διότι αν αρκεστείς στο σύστημα αυτό, όλες οι γραμμές παίζουν το ίδιο μέρος. Αυτό δεν είναι κατ' ανάγκη κακό, αλλά σίγουρα μπορεί να είναι περιοριστικό.

Το ζήτημα είναι ότι ο Βαγγέλης χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα ως αποτέλεσμα της δικής του αναζήτησης και ως εκ τούτου εκφράζει αποκλειστικά και μόνον τον ίδιο. Δηλαδή αν με κάποιο τρόπο ο Βαγγέλης δημοσιοποιούσε την πατέντα του, δεν σημαίνει ότι το σύστημά του θα εύρισκε εύκολα αποδέκτες που θα μπορούσαν να κάνουν κάτι δημιουργικό με αυτό.

Ο καθένας απο εμάς πρέπει πρωτίστως να ασχολείται με την μουσική ΤΟΥ και μέσα απο την ενασχόληση αυτή, να προσπαθεί να επιλύει τεχνικές δυσκολίες που ανακύπτουν. Έτσι δημιουργείται και το προσωπικό ύφος.

Έχει γίνει πολύ κουβέντα για το σύστημα αυτό, το τι κάνει και το τι δεν κάνει. Μερικοί έφτασαν σε ξένα φόρουμ να θεωρούν ότι έχει και...τεχνητή νοημοσύνη"! Η ενασχόληση που είχα απο το 2004 και μετά με τη δημιουργία του Zyklus-Impovisor, με έφερε σε επαφή με αρκετά άτομα, μεταξύ άλλων και με τον δημιουργό του Zyklus MPS, Bill Marshall, που έφτιαξε για τον Βαγγέλη και το Direct-Box.

Το σύστημα αυτό δεν είναι κάτι το τρομερό ή κάτι το υπερφυσικό, ούτε ξανα-ανακαλύπτει τον τροχό. Τα περισσότερα απο αυτά που κάνει είναι σήμερα διθέσιμα απο την ήδη υπάρχουσα τεχνολογία.

Απλά είναι ο Βαγγέλης απο πίσω που του δίνει ζωή... ο αγαπημένος μας Βαγγέλης!

Λοιπόν, τόσα καλά λόγια είπα! δεν πρέπει λοιπόν να μας κάνει ένα δώρο που γιορτάζω και σήμερα; να πάρει εμένα και τον Waterfall-K να μας παίξει κάτι στο φοβερό του σύστημα; έ; δεν πρέπει;  ;D ;D ;D

Ευχές σε όλους τους εορτάζοντες...

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Τι να κάνουμε, έτσι είν´αυτά...

Τα μηχανήματα πάντως είναι τα γνωστά  :)
Μανώλη Καλησπέρα ..... Μπορείς αν έχεις την διάθεση και το χρόνο να μου εξηγήσεις εν συντομία τί μηχανήματα είναι αυτά ( τα από πάνω με τα κόκκινα κουμπάκια ) και αν σου είναι εύκολο κάποιο link . Διότι δεν τα έχω ξαναδεί πουθενά.

Ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων για την ασχετοσύνη μου ,  :D :D :D

 
Waterfall-K είπε:
Tο βιντεο γραφτηκε κοντα στο 2009, εκτοτε προστεθηκε και ενα Kronos απ'οτι ειδαμε στο τελευταιο του live στο Καταρ. Καλα ωρε Αχταρμα, το Μ3 σου εκανε εντυπωση απ'ολο το βιντεο?
Δεν μου έκανε εντύπωση το ίδιο το Μ3 αλλά το ότι δίπλα στο σύστημα του ο Θεός έχει ΚΑΙ το Μ3 το οποίο μοιάζει τόσο μικρούλη και αδύναμο και ψεύτικο μπροστά στο σετ απ του Θεού. Αν και είναι μηχανηματάρα το Μ3.

Καλά, το ΚΡΟΝΟΣ το θέλω από τη 1η στιγμή που το είδα, αν μου λές ότι το έχει αποκτήσει και ο Θεός...ΤΡΕΧΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ ;D

 
Τα κουτάκια αυτά με τα κόκκινα κουμπιά είναι preset-boxes τα οποία συνδέονται με τα pedals.

Ο Βαγγέλης έχει τεράστιο set-up το οποίο δεν φαίνεται στα πλάνα, φαίνονται μόνο τα controllers.

Παιδιά μην επιλέγετε όργανα επειδή τα έχει ο ένας ή ο άλλος... ότι δουλεύει γι' αυτόν, δεν σημαίνει αναγκαστικά ότι δουλεύει και για μας...

 
axtarmas είπε:
Δεν μου έκανε εντύπωση το ίδιο το Μ3 αλλά το ότι δίπλα στο σύστημα του ο Θεός έχει ΚΑΙ το Μ3 το οποίο μοιάζει τόσο μικρούλη και αδύναμο και ψεύτικο μπροστά στο σετ απ του Θεού. Αν και είναι μηχανηματάρα το Μ3.

Καλά, το ΚΡΟΝΟΣ το θέλω από τη 1η στιγμή που το είδα, αν μου λές ότι το έχει αποκτήσει και ο Θεός...ΤΡΕΧΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ ;D
Μη νομίζεις ότι έχει τίποτα εξωγήινα σύνθια. Είναι γεγονός πως ό,τι καλύτερο έχει κυκλοφορήσει κατά καιρούς το έχει αποκτήσει. Το σημαντικό στο setup του είναι αυτό το σύστημα επιλογής ήχων, με τα κουμπάκια και τα φωτάκια, το οποίο δεν είναι τίποτα άλλο παρά ένα πολύ εξελιγμένο σύνολο από MIDI controllers, πίσω απ' τα οποία βρίσκονται τα synthesizer modules του, κυρίως racks, αλλά και keyboards.

Όταν βλέπεις να επιλέγει κάποιον ήχο με τα κουμπάκια αυτά, ουσιαστικά δίνει εντολή να ξε-mute-αριστεί ένα από τα προεπιλεγμένα patches που τρέχουν 24/7 με όλα τα μηχανήματα να είναι ανοιχτά και απίκο έτοιμα να παίξουν ό,τι τους ζητηθεί.

Και φυσικά μιλάμε για ένα multi-layered σύνολο από ήχους, και ποιοι θα παίξουν ανά πάσα στιγμή ελέγχεται και με τα volume pedals (16 τον αριθμό, φαντάζομαι ένα ανά section ήχων). Έτσι μπορεί να παίζουν τα πάντα, αλλά τα pedals καθορίζουν το ποια θα ακούγονται και σε τι ένταση, τουτέστιν ζωντανή ενορχήστρωση και μίξη.

Και φυσικά η πλειοψηφία των όσων ακούγεται παίζεται ζωντανά (ίσως μόνο τα arpeggiators και τα ρυθμικά σχήματα που ακούγονται σε ορισμένα κομμάτια να είναι "έτοιμα"), και ανά πάσα στιγμή ό,τι παίζει καταγράφεται σε εξωτερικό hard disk recorder. Όχι σύστημα DAW σε υπολογιστή, ούτε όμως και κάποιο τυχαίο εξωτερικό recorder, αλλά το κορυφαίο iZ Technology Radar.

Και σε περίπτωση που νομίζετε ότι όταν κάνει scoring για κάποια ταινία, η διαδικασία ζωντανής σύνθεσης, παιξίματος, ενορχήστρωσης, μίξης και καταγραφής αλλάζει, κάνετε λάθος. Δείτε εδώ:


 
Last edited:
satse είπε:
Μπορείς αν έχεις την διάθεση και το χρόνο να μου εξηγήσεις εν συντομία τί μηχανήματα είναι αυτά ( τα από πάνω με τα κόκκινα κουμπάκια ) και αν σου είναι εύκολο κάποιο link . Διότι δεν τα έχω ξαναδεί πουθενά.
Που αλλου να τα δεις? :P Ολο αυτο το συστημα ειναι ενα custom MIDI συστημα φτιαγμενο ειδικα για τον Παπαθανασιου. "YES AUDIO, CUSTOM DESIGN FOR VANGELIS" γραφει απο πισω.

image.png

image.png


image.png


image.png






Αυτο το custom MIDI setup ειναι εμπνευσης Παπαθανασιου πριν απο αρκετα χρονια (το χρησιμοποιει σχεδον...20 χρονια!) και κατω απο της οδηγιες και τις αναγκες του αναπτυχθηκε απο τον γνωστο μουσικο/μηχανικο ηχου Frederick Rousseau και κατασκευαστηκε απο τον Willy Bye. Οπως λεει ο ιδιος ο Rousseau σε μια συνεντευξη του:

"The idea was not to be more digital, the concept was to be more live.


Vangelis started to have his proper technique in term of live performance with synthesizers. Meaning not using any computers playing sequence.



Then we designed a machine especially for him. He was able to play absolutely live any kind of music. It's a real pleasure to see him playing with a kind of impressive interactive MIDI orchestral set up."





Vangelis is using cleverly designed MIDI setups combined with the "DIRECT-box" system, a huge set of foot pedals (17) and a number of synths surrounding him.


Using arpegiators, adding sounds by pressing the pedals and switching sustain pedals he can vary his output enough to give the illusion of a complete orchestra - or synthesizer combination - by playing directly what he wants to play.



Thereby avoiding using sequencers.


 


Rousseau continues:


"Fully live means 2 things:


1. If you are making a two minute scene, it takes just two minutes to do it.



2. You have to execute the scene absolutely perfectly , or redo it...



Vangelis is pretty unique in his technique. I think he is a rare artist.



He is using synthesizers as a human and not as a robot..."


But does he think the sound would have been different if he and Philippe Colonna had not been involved in the technique?

"I don't really think so. My work is respecting the Vangelis work. My work is not to put my touch in his music.


He is unique by himself. He doesn't need anyone. I am just there to help him to go through his project as simply as we can. Most of my job is to make him feel safe."


image.png

image.png






(εδω o Frederick Rousseau με το MIDI setup στο στουντιο του Βαγγελη)

 
Μπορούμε να μάθουμε ποιά ρακ-συνθς κ.λ.π. χρησιμοποιεί με το σετ απ του?

 
Σίγουρα παίζουν τουλάχιστο 4-5 Roland JV-based modules, π.χ. JV1080, JV2080, ίσως XV5080, και φυσικά JD990. Το ξέρω γιατί ακούω πολύ γνωστά σε μένα ηχοχρώματα, π.χ. τα string sections (με το περιβόητο aliasing που ακούγεται πάρα πολύ εμφανώς σε ορισμένα από τα πιο πρόσφατα albums του, π.χ. El Greco, Alexander κλπ), solo strings (π.χ. cello κλπ). Σίγουρα πρέπει να παίζουν και EMU Proteus, Korg Triton Rack, και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Αυτά από modules, από πλήκτρα δε γνωρίζω κάτι άλλο εκτός από αυτά που φαίνονται συνήθως όχι τόσο συχνά, π.χ. Korg Kronos, M3 κλπ, μιας και χρησιμοποιεί 2-3 keyboard controllers για να trigg-άρει όλους τους ήχους των racks του.

Αυτά φυσικά όσον αφορά τα sample-based ηχοχρώματα, που τα χρησιμοποιεί κατά κόρον στις scoring δουλειές του, π.χ. ταινίες κλπ.

 
Περα απ'την πλακα, στο live στο Καταρ που ειχε κανει τον Δεκεμβριο του 2011 (απο κει ειναι οι φωτος) ειχε την παρακατω ρακιερα. To setup του περιελαμβανε τα:

Mackie 32-8 mixer


Novation MM10 MIDI controller



Korg Kronos 61



Korg M1R EX



Roland JV-80



Roland E-500 OR



3x Roland JV-1080



2x Roland JD-990 (Super JD)



2x Roland S-760



Akai Z4



Akai Z8



EMU Proteus 2



EMU Proteus 3





image.png

image.png


image.png


image.png


image.png


image.png




 
Τα αυτιά μου ποτέ δε με γελούν. Έχοντας το XP50 για πάνω από 17 χρόνια, ο ήχος των string sections της Roland είναι εντυπωμένος στο υποσυνείδητό μου. Για του λόγου το αληθές, στις φωτο που παραθέτει ο Waterfall-K, στις οθόνες των JD-990 και JV-1080 είναι επιλεγμένα string section patches. ;D ;D ;D ;D ;D

 
Ελπίζω μόνο να έχει κάποιον τρόπο εξασφάλισης για το σύστημά του, π.χ. αν πάθει ένα από τα controller modules βλάβη, να έχει κάνει την καβάτζα του ώστε να αντικατασταθεί σχεδόν άμεσα, καθώς αυτά τα μηχανήματα δεν είναι ακριβώς κάτι που βρίσκεις πανεύκολα στον thomman ή στο bon studio. 8)

Απ' ό,τι έχω καταλάβει πρέπει να έχει κάποιον τεχνικό που φροντίζει για θέματα τεχνικής φύσης, αλλά όσο να 'ναι πρέπει να είναι άμεσα επισκευάσιμο το σύστημα, γιατί όταν είσαι τέτοιος άνθρωπος με τέτοια έμπνευση, δεν πρέπει να χάνεις ούτε λεπτό με το setup σου κλειστό.

 
cyclops είπε:
Ελπίζω μόνο να έχει κάποιον τρόπο εξασφάλισης για το σύστημά του, π.χ. αν πάθει ένα από τα controller modules βλάβη, να έχει κάνει την καβάτζα του ώστε να αντικατασταθεί σχεδόν άμεσα, καθώς αυτά τα μηχανήματα δεν είναι ακριβώς κάτι που βρίσκεις πανεύκολα στον thomman ή στο bon studio. 8)
Εχει αρκετο στοκ, εσυ τι λες, δεν θα εχει backup για το κυριο του συστημα? Εχει διαφορα setup απο δω κι απο κει σε διαφορα δωματια με διαφορετικα synths, :P αλλα τα μαγικα ασπρα κουτακια ειναι παντου. 8)

v55.png

v56.png




 
Ελπίζω να με γελούν τα μάτια μου αλλά στη φωτογραφία που παρέθεσες, στο βάθος (πίσω του, αριστερά απ' τη μπαλκονόπορτα) διακρίνω κάτι που μοιάζει με korg ή yamaha arranger.  ::) :o

 
Το Tyros πρεπει να ειναι....Εχει πολλα σ'αυτο το setup, παλια και νεα, και εκει δεξια να'σου και το Direct Box. 8)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα