το πάτε πάλι οπαδικά, αλλά οποία έκπληξις μια και στο noizοχωριό αυτό είναι προαπαιτούμενο πριν το τσιμπούσι και τις μπυροποσίες του happy end κάτω από το φεγγάρι (μόνη διαφορά με την παρέα του Αστερίξ ότι εδώ αντί για ψάρια και μενίρ, πετάμε μεταξύ μας (κσ)ύλα και usb στικάκια)...?
όχι αγαπητέ Νικόλαε,
δεν το πάμε οπαδικά.
Τουλάχιστον εγώ όχι.
Και είπα αρκετά νωρίς στη συζήτηση ότι δεν έχω χρόνο για αντιπαραθέσεις.
Χρησιμοποιεί ο καθένας ό,τι τον βόλεψε.
Ίσως εξ αρχής λάθος, ίσως σωστά, ίσως κάποιος εξ αρχής τα έσκασε στο σοναρ ή ό,τι άλλο.
Εξ άλλου αυτή η ιστορία με το δωρεάν σονάρ είναι θέμα τριών ετών. Πριν απ αυτό ήταν κι αυτό στα ακατανόμαστα πανάκριβα. Και δικαίως τότε θα σου έλεγε ο καθένας κακώς δίνετε 500άρικα σ αυτούς όταν με 50-100 κάνεις τη δουλειά σου με reaper κλπ.
Εκείνο που με προβληματίζει με ΟΛΟΥΣ σας που πίνετε νερό στο όνομα του αγορασμένου σοναρ (διότι προφανώς το αγοράσατε) είναι το ότι έχει σταματήσει ο χρόνος για σας στη δεκαετία ακόμα και του 1990 αν όχι 2000.
Όπου πιθανόν να ήταν το σοναρ πρωτοπόρο για κάποιο διάστημα.
Και σας ερωτώ: πόσοι απο σας καθήσατε να αφιερώσετε λίγες μέρες (να μην πω μήνες, διότι εγώ ασχολήθηκα μήνες με το δωρεάν sonar) με το cubase από έκδοση 8 και πάνω? Απαντήστε μου. (αν και ξέρω την απάντηση).
Εγω προσωπικά ξεκίνησα με δωρεάν εκδόσεις cubase, ableton και studio1 παράλληλα με όλες, επειδή ήταν bundles με άλλα και μετά από λίγο καιρό αφού ταλαντέυτηκα μεταξύ ableton/cubase και κατάλαβα τον Live προσανατολισμό του πρώτου, αποφάσισα να επενδύσω χρόνο στο cubase, διότι το είδα με την λογική ό,τι πίσω του είναι ένας κολοσσός. Και μιλάμε τότε για εποχές που cubase κόστιζε 900.
Τα περισσότερα από αυτά που έχω ανεβάσει, ξεκίνησαν ή και βρίσκονται ακόμα με tracks από cubase 4 lite. Ούτε καν elements. Κάπου εκεί την εποχή του 9 είχα κατασταλάξει ότι πήγαινα εκεί. Και η απόφαση ήταν σημαντική διότι εξ αρχής
ήθελα πράγματα του pro, ούτε καν artist.
Όταν λοιπόν εμφανίστηκε το sonar δωρεάν είναι γεγονός ότι αμφιταλαντεύτηκα.
Το φόρτωσα και το δοκίμασα. Πήρα ένα ολόκληρο project και το μετέφερα στο σοναρ.
Μετα από 2-3 μήνες δυστυχώς δεν τα κατάφερα να το φέρω ως κομμάτι, να είναι κλώνος του άλλου που είχα φτιάξει εκείνη την εποχή και ολοκληρώσει με trial του 9.
Όταν λοιπόν εμφανίστηκε η επετειακή προσφορά του 10ριού με 400 ευρώ, έσπευσα.
Παρ όλο το 400άρι, για αρκετό καιρό χρησιμοποίησα και έψαχνα το σοναρ παράλληλα, (το έχω ακόμα φορτωμένο, και το έψαξα λίγο μετά από καιρό πρόσφατα) αλλά πλέον έχει ενδιαφέρον έως το σημείο "για να δω τι καινούργιο έχουν βάλει κι αν άλλαξαν αυτό ή έκείνο". Περιττό να αναφέρω ότι το κομμάτι που μετέφρασα στο σοναρ, χτυπούσε κορυφές στον προσέσορα ενώ το ίδιο στο cubase δεν το έκανε.
Επανέρχομαι λοιπόν στο πιό σημαντικό για μένα, πέρα από το γεγονός ότι το cubase σήμερα είναι αναπτυγμένο περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο:
μπορεί η bandlab από την Σιγκαπούρη που έχει μπει σίγουρα στην music industry (φαίνεται αυτό άλλωστε από την αγορά των heritage, harmony κλπ)
να στηρίξει την εξέλιξη του sonar σε αντίστοιχο βαθμό με την steinberg/yamaha με τα cubase/nuendo/dorico και μάλιστα σε δωρεάν επίπεδο?
Η προσωπική μου άποψη είναι ΟΧΙ.
Δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα όπως το free lunch που λένε οι αμερικάνοι.
Ναι όλα τα πακέτα είναι ίδια όταν κοστίζουν 50-100 ευρώ (ακόμα και τα φτηνά είναι φτηνά ή δωρεάν στην βασική έκδοση, το reaper στην καλή κοστίζει 225, το fl studio 480, το presonus studio1 400, το ableton live 600, το bitwig 300, το cubase 500, αφήνω έξω τα συνδρομητικά ή τα μακ. Το μόνο δωρεάν είναι το τίμιο audacity και φυσικά το cakewalk/bandlab που σίγουρα υπερτερεί όλων των δωρεάν.
Πού θέλω να καταλήξω?
Η υποστήριξη και εξέλιξη σε επίπεδο pro κοστίζει και το βλέπουμε ξεκάθαρα από όλους τους κατασκευαστές.
Δεν νομίζω λοιπόν όλοι αυτό που ζητάνε κατά μέσο όρο 300-500 ευρώ να είναι αφελείς και να συνεχίζουν να τα ζητάνε όταν ένα αντίστοιχο προϊόν προσφέρεται δωρεάν. Πιστεύω ότι γνωρίζουν ότι οι δυνατότητες εξέλιξης (για την ώρα τουλάχιστον) από την bandlab δεν είναι επικίνδυνες για αυτούς και συνεχίζουν στην ίδια τιμολογιακή πολιτική. Ο χρόνος θα δείξει.
Αυτά τα ολίγα. Ελπίζω να έχει γίνει σαφές ότι δεν συζητάω σε οπαδικό επίπεδο. Αν δεν το έχετε καταλάβει, ΟΚ. Συνεχίστε να επιμένετε στη λογική του επειδή κάτι πριν από 30 χρόνια ήταν καλύτερο από ένα άλλο, αυτό συνεχίζει να ισχύει και σήμερα, χωρίς να κάνετε την ίδια σύγκριση σήμερα. Εγώ την σύγκριση την έκανα πριν 2-3 χρόνια και έχω πεισθεί.
Αν ξεκινούσα από το 0 σήμερα θα ξεκινούσα με το sonar. Όπως πχ το πρότεινα στον Γιώργο που έγραψε πιό πάνω, όταν έψαχνε μεταξύ cubase/sonar διότι ήταν δωρεάν. Πιστεύω όμως ειλικρινά, ότι ακόμα κι αν ξεκινούσα σήμερα με sonar σύντομα θα πήγαινα σε πληρωτέο cubase pro.
Διότι απλά, αυτά που κάνει το cubase pro, και τα οποία για τον οποιοδήποτε λόγο τα χρειάζομαι, δεν τα κάνει το sonar.