Της κιθάρας το πέταλο.....

not_guilty

Νέο μέλος
Μηνύματα
372
Πόντοι
16
Σαν μια εναλλακτική πρόταση στην χρήση ακριβών πεταλιέρων .. ποια εφφέ πεταλάκια θα χρησιμοποιούσατε και πως θα ηχογραφούσατε απο αυτά...

Θα ήθελα να πω επίσης οτι στο θέμα του ήχου της κιθάρας είμαι παντελώς άσχετος και μέχρι ώρα επιβιώνω με ένα zoom πολυεφφε και έναν ενισχυτή Hughes N kettner Attax 80

Μήπως όμως καλύτερα να έχουμε πεταλάκια απο πεταλιέρα?

 
Θα ήθελα να πω επίσης οτι στο θέμα του ήχου της κιθάρας είμαι παντελώς άσχετος και μέχρι ώρα επιβιώνω με ένα zoom πολυεφφε και έναν ενισχυτή Hughes N kettner Attax 80
8O 8O

Αν τα 'πραγματικά' πεταλάκια/ενισχυτές είναι γκουρμέ απόλαυση, αυτό είναι σαν παρεντερική διατροφή! :P :D :D

(Χωρίς παρεξήγηση έτσι; )

Κοίταξε, θα ακούσεις πολλές και διάφορες απόψεις. Είναι θέμα γούστου δεν υπάρχει καλός και κακός ήχος (φιλοσοφικά μιλώντας 8) ) κάθε ήχος που βγάζει η κιθάρα είναι valid.

Η προσωπική μου επιλογή, αφού βαρέθηκα με διάφορες πεταλιέρες, όσο βολικές και αν είναι, είναι μερικά μόνο πεταλάκια (σχεδόν όλα αναλογικά), κάποια μπροστά και κάποια στο λουπ του ενισχυτή. Αλλά ακόμα και αυτά τα αποφεύγω αν δεν χρειάζονται οπωσδήποτε.

Τώρα εξαρτάται τη μουσική παίζεις, πως ηχογραφείς, τι θέλεις να κάνεις σε πιθανό λαιβ, πολλά πράγματα...

Οπότε το μόνο που έχω να προτείνω είναι να κοιτάξεις τον ήχο που ονειρεύεσαι και να αρχίσεις μεθοδικά να διαχωρίζεις τα στοιχεία που θα σου επιτρέψουν να τον πετύχεις. Τι είδους παραμόρφωση; Τι time based effects; Ο κίνδυνος είναι να φτάσεις να έχεις 20 πετάλια και ακόμα να μην το έχεις πετύχει, γι'αυτό είναι δημοφιλή τα πολυεφφέ και οι πεταλιέρες... τουλάχιστον ξενοιάζεις.

Αλλά άμα έχεις καταλήξει 'γενικώς' τουλάχιστον στη δική σου ηχητική νιρβάνα, τα πράγματα ξεκαθαρίζουν αρκετά! :wink:

 
Είμαι σαφέστατα υπέρ της χρήσης μεμονωμένων εφέ:

Επί του παρόντος χρησιμοποιώ

Morley Bad Horsie

Ibanez Tube King

George Dennis Tube

Boss DD-3

Παλιότερα είχα φθάσει έως και τα..13 πετάλια. Τώρα το περιόρισα σε δύο γκάζια, ένα delay και ένα wah. Τόσα χρειάζομαι.

 
Kαταρχην οι πεταλιερες ειναι η ΦΘΗΝΗ λυση μια και τα πεταλακια ειναι κατα πολυ ακριβοτερα. :wink:

εγω χρησιμοποιω και τα δυο.μια τεραστια πεταλιερα φορτωμενη με αναλογικα πεταλια,γνωστη και ως Potemkin :D

ZHMIAA_Gagarin_sp_Feta0005.jpg


& εναλλακτικα μια VOX TONELAB SE (με ενα κομπρεσορακι μπροστα)

δεν χρησιμοποιω ποτε τα effect loops.

& με τα δυο συστηματα βγαζω σχεδον τον ιδιο ηχο & ειμαι πολυ ικανοποιημενος (ειδικα οταν δεν κουβαλαω την βαρια πεταλιερα μου στα κωλοχανια στα οποια συνηθως παιζει το 99% των ελληνικων συγκροτηματων :oops: )

τα παντα ειναι θεμα γνωσης,προγραμματισμου & γουστου,εχω ακουσει κιθαριστες με απιστευτα μηχανηματα να ακουγονται χαλια & αλλους κιθαριστες με σχεδον τιποτα να βγαζουν εκπληκτικο ηχο..

 
πως ηχογραφείς όμως με τα πεταλάκια π.χ. στο Cubase π.χ... Χωρίς ενισχυτή.... Κάτι που τα πολυ εφφε το κάνουν..

 
Μετά από δέκα χρόνια κατέληξα στο ότι δεν υπάρχει καλός και κακός ήχος, σωστά και λάθος εφφέ και διντζιταλ-ξεντίντζιταλ...

Έχω παίξει με φόλα Starfire ενισχυτές, με μεγαθήρια λαμπάτους, με ζοομάκια, με μια ντουζίνα πετάλια στη σειρά, με "καλές" πεταλιέρες ακόμα και το Guitar Rig. Τον ήχο που ήθελα, θα τον έβγαζα ΠΑΝΤΑ. Όπως σωστά είπε ο SF "τα παντα ειναι θεμα γνωσης,προγραμματισμου & γουστου".

Οι φιλοσοφίες του στυλ "Πως αντέχεις και παιζεις χωρίς να ακούς την λάμπα" με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Κάθε στιγμή χρησημοποιείς αυτά που σε εξυπηρετούν περισσότερο και ευκολότερα.

 
πως ηχογραφείς όμως με τα πεταλάκια π.χ. στο Cubase π.χ... Χωρίς ενισχυτή.... Κάτι που τα πολυ εφφε το κάνουν..
παιρνεις το guitar rig! :wink:

σοβαρα μιλωντας αν θες να εχεις καλο ηχο στην ηχογραφηση μονο με το guitar rig η ενα ενισχυτη με μικροφωνο κανεις δουλεια.

οι πεταλιερες κονεκτ δεν ειναι και οτι καλυτερο...(με μονη εξαιρεση την tonelab η οποια οντως ειναι τρομερα εντυπωσιακη αν βεβαια ξερεις τι κανεις)

εναλλακτικα μπορεις να χρησιμοποιησεις καποιον λαμπατο η μη προενισχυτη μετα τα πεταλακια σου και πριν την καρτα ηχου ..

 
Μετά από δέκα χρόνια κατέληξα στο ότι δεν υπάρχει καλός και κακός ήχος' date=' σωστά και λάθος εφφέ και διντζιταλ-ξεντίντζιταλ... Έχω παίξει με φόλα Starfire ενισχυτές, με μεγαθήρια λαμπάτους, με ζοομάκια, με μια ντουζίνα πετάλια στη σειρά, με "καλές" πεταλιέρες ακόμα και το Guitar Rig. Τον ήχο που ήθελα, θα τον έβγαζα ΠΑΝΤΑ. Όπως σωστά είπε ο SF "τα παντα ειναι θεμα γνωσης,προγραμματισμου & γουστου".

Οι φιλοσοφίες του στυλ "Πως αντέχεις και παιζεις χωρίς να ακούς την λάμπα" με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Κάθε στιγμή χρησημοποιείς αυτά που σε εξυπηρετούν περισσότερο και ευκολότερα.[/quote']

Πες τα ανθρωπε μου!!!!! :D :!:
 
βασικά δεν είναι απολύτως προφανές ότι για κάποια effects θες αναλογικό ήχο και για κάποια digital? Τώρα το modelling του αναλογικού άλλο θέμα, και το πόσο μπορεί να προσεγγίσει το "πραγματικό". Πάντως γενικά τα μαθηματικά μας διδάσκουν ότι μπορούμε με πολυώνυμα να προσεγγίσουμε κάποια συνάρτηση χωρίς βέβαια πάντα να μπορούμε να την κοπιάρουμε ακριβώς, οπότε κάτι αντίστοιχο θα πρέπει να δεχθούμε και για το modelling.

 
Μετά από δέκα χρόνια κατέληξα στο ότι δεν υπάρχει καλός και κακός ήχος' date=' σωστά και λάθος εφφέ και διντζιταλ-ξεντίντζιταλ... Έχω παίξει με φόλα Starfire ενισχυτές, με μεγαθήρια λαμπάτους, με ζοομάκια, με μια ντουζίνα πετάλια στη σειρά, με "καλές" πεταλιέρες ακόμα και το Guitar Rig. Τον ήχο που ήθελα, θα τον έβγαζα ΠΑΝΤΑ. Όπως σωστά είπε ο SF "τα παντα ειναι θεμα γνωσης,προγραμματισμου & γουστου".

Οι φιλοσοφίες του στυλ "Πως αντέχεις και παιζεις χωρίς να ακούς την λάμπα" με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Κάθε στιγμή χρησημοποιείς αυτά που σε εξυπηρετούν περισσότερο και ευκολότερα.[/quote']

Σωστός!!! :wink:
 
not_guilty,

Το καλό που έχουν τα πεταλάκια (που σαφώς προτιμώ!) είναι η απόλυτη δυνατότητα επίλογής ανάμεσα σε πολλούς κατασκευαστές. Έχουν άμεσο control και γενικά είναι πολύ φιλικά προς τον χρήστη.

Το κακό τους, που ταυτόχρονα είναι και προτέρημα της όποιας compact πεταλιέρας, είναι ότι δεν έχουν την δυνατότητα αποθήκευσης και προγραμματισμού.

Έτσι αν χρησιμοποιείς σε ένα live πολλούς ήχους, θα αναγκάζεσαι να τους ξέρεις απ' έξω ή να κουβαλάς πάντοτε σημειώσεις και φυσικά επιδεξιότητα στα πόδια (ταυτόχρονα ανοιγό-κλεισίματα πεταλιών και άλλα ακροβατικά).

Τώρα τα περι ψηφιακού-αναλογικού είναι ψιλά γράμματα, αν ξέρεις τι θέλεις να ακούγεται και έχεις βρει ποίο μηχάνημα το κάνει, δεν θα σε πολυνοιάξει ο τρόπος που το κάνει.

Όσο πιο απλά τόσο πιο καλά. :wink:

 
Μετά από δέκα χρόνια κατέληξα στο ότι δεν υπάρχει καλός και κακός ήχος' date=' σωστά και λάθος εφφέ και διντζιταλ-ξεντίντζιταλ...

Έχω παίξει με φόλα Starfire ενισχυτές, με μεγαθήρια λαμπάτους, με ζοομάκια, με μια ντουζίνα πετάλια στη σειρά, με "καλές" πεταλιέρες ακόμα και το Guitar Rig. Τον ήχο που ήθελα, θα τον έβγαζα ΠΑΝΤΑ. Όπως σωστά είπε ο SF "τα παντα ειναι θεμα γνωσης,προγραμματισμου & γουστου".

Οι φιλοσοφίες του στυλ "Πως αντέχεις και παιζεις χωρίς να ακούς την λάμπα" με αφήνουν παγερά αδιάφορο. Κάθε στιγμή χρησημοποιείς αυτά που σε εξυπηρετούν περισσότερο και ευκολότερα.

[/quote']

Αν και συμφωνώ θα κάνω λίγο το σπασικλάκι και θα ρωτήσω το εξής:Όταν λες πάντα εννοείς ότι μπορείς να φτιάξεις τον ίδιο ήχο χρησιμοποιώντας έναν Marshall και έναν Fender;Ίσως είναι λίγο ακραία η ερώτηση αλλά θα ήθελα να μου διευκρινίσεις το "ΠΑΝΤΑ".

Η μήπως ο ήχος που θέλεις "αλλάζει" ανάλογα με την περίσταση και τον εξοπλισμό;

respent.gif
 
Εννοώ πως ανα πάσα στιγμή θα εκμεταλευτώ τα μηχανήματα που έχω στην διάθεση μου για να πλησιάσω στον προσωπικό μου ήχο (υποτίθετε πως έχω καταλήξει σε αυτόν). Και ναι αν μου βάλεις έναν Fender με 2-3 πετάλια και έναν Marshall με 2-3 άλλα πετάλια θεωρώ πως ο ήχος μου φyσικά δεν θα είναι ο ίδιος αλλα θα έχει κοινό προσανατολισμό :wink:

Λαμπρό παράδειγμα ο κύριος Santana. Είτε ακούσεις 60's ηχογράφηση, είτε 2006... ο ήχος κράζει. Είτε παίζει με SG + Marshall, είτε με PRS + Matchless :D

 
Κατ' αρχάς θέλω κι εγώ να συμφωνήσω με όλους όσους πρότειναν τα πεταλάκια ως πιο αξιόπιστη και ευέλικτη λύση. Πλην όμως εγώ τουλάχιστον κράτησα στο pedalboard μου το πολυεφφέ Korg AX1 για να μπορώ να χρησιμοποιώ το ρυθμιζόμενων bpm ψηφιακό (φυσικά) delay του και τον πολύ καλό του compressor. Και πάντα το χρησιμοποιώ στο τέλος του chain αν και πολλοί ισχυρίζονται ότι ο compressor πηγαίνει οπωσδήποτε στην αρχή! Παρ'όλα αυτά έχω πλέον τον ήχο που θέλω και δύσκολα θα προσθέσω πλέον κάτι στο board (μόνο δηλαδή στην περίπτωση που θα ακούσω κάποιο πετάλι και θα με ξετρελάνει...).

To σημαντικότερο είναι να έχεις ψάξει τι ήχο θέλεις να βγάλεις και πως τα διάφορα pedals μπορούν να αποτελέσουν στοιχεία του ήχου αυτού, πριν αγοράσεις πεταλάκια και για να είμαι απόλυτα ακριβής πριν καν αρχίσεις να συγκρίνεις τα διάφορα μοντέλα διαφορετικών κατασκευαστών. Το να αναλώνεται κανείς στο αν το flanger της Boss είναι καλύτερο από το flanger της Ibanez είναι άδικος κόπος αν δεν έχει ψαχτεί πρώτα πως, πόσο και που θέλει να τοποθετήσει αυτό το εφφέ. Ευτυχώς πλέον πολλά stompboxes μπορεί να τα ακούσει κανείς σε samples από διάφορα online stores ή από τα sites των κατασκευαστών τους και να αντιληφθεί πως ακούγονται σε ένα καλό βαθμό.

Τέλος όσον αφορά στο digital ή analog προσωπικά πιστεύω πως με λίγη προσπάθεια και με το μυαλό διαρκώς στο γεγονός ότι σε μεγάλο ποσοστό ο καλός ή όχι ήχος ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΚΙΘΑΡΑ και κατά δεύτερον ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝΙΣΧΥΤΗ που χρησιμοποιούμε, ο συνδυασμός και ψηφιακών και αναλογικών pedals είναι όχι μόνο εφικτός αλλά σε μεγάλο βαθμό αναγκαίος. Θα αναφέρω ένα παράδειγμα από προσωπική πείρα: Το ψηφιακό, απόλυτα quantized στα bpm delay μου έχει λύσει τα χέρια σε εισαγωγές κομματιών που στη συνέχεια έχουν drum machine beat...φανταστείτε στη θέση του ένα πολυ καλό, vintage, αναλογικό delay χωρίς όμως τη δυνατότητα αυτή και εμένα να προσπαθώ την ώρα της πρόβας να αυτορυθμιστώ ακριβώς στα bpm, ώστε το drum machine να μην "σκάσει" στο γάμο του Καραγκιόζη μερικά μέτρα αργότερα! Δεν τίθεται λοιπόν κανένα θέμα αν ο συνδυασμός αναλογικών και ψηφιακών fx είναι εφικτός...ψαχτείτε με τους συνδυασμούς των εφφέ και αν ξέρει κανείς τι ψάχνει δεν υπάρχει περίπτωση να μην το πετύχει στο τέλος!

 
Κατ αρχην,θα πρεπει να γνωριζεις οτι αν θες να εχεις καλο ηχο θα πρεπει ολα τα οργανα (ενισχυτης,κιθαρα,καλωδια,πεταλια) να ειναι πολυ καλα.

Αν αγορασεις μια πεταλιερα δεν θα εχεις την δυνατοτητα να διαλεξεις εσυ τι θα εχεις,καθως επισης τιποτα δεν ξεπερνα η φτανει τον ηχο και τον ογκο μερικων καλων αναλογικων πεταλιων.

 
πιστευω κυριολεκτικα οτι

οποιοδηποτε μηχανημα με τις καταλληλες προυποθεσεις (χερια 90% ,10% τα υπολοιπα ) μπορεις να το κανεις να ακουγεται αψογο. ειχα γραψει παλιοτερα με ενα μαρσαλ 1 watt (redhead)

και μικροφωνο.__και γ0((@(@(

8)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top