τι ρόλο παίζει το sample rate στην ηχογράφηση..?

music man

Νέο μέλος
Μηνύματα
565
Πόντοι
18
Ξέρει κάποιος να μου πει ή να με στείλει σε κάποιο σχετικό thread ? στην κάρτα ήχου μου (profire 2626) υπάρχει επιλογή από 44.1 μέχρι και 192. Ως τώρα τη λειτουργώ στο 44.1 θα έχω καποια διαφορά στο 192 ωστε να αξίζει να το χρησιμοποιήσω? Ευχαριστώ προκαταβολικά.

 
Ως τώρα τη λειτουργώ στο 44.1 θα έχω καποια διαφορά στο 192 ωστε να αξίζει να το χρησιμοποιήσω
οχι.

καλυτερα να αυξησεις το bit rate σε 24 εκει θα ΑΚΟΥΣΕΙΣ οντως διαφορα

βεβαια τιποτα δεν σε εμποδιζει να ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΤΕΙΣ,αν η cpu σου το επιτρεπει, και να δεις αν ΑΚΟΥΣ καποια διαφορα στα 192....(αν ηχογραφεις στα Ocean Way studios υπαρχει μια εξαιρετικα ΜΙΚΡΗ πιθανοτητα να ακουσεις μια απειροελαχιστη διαφορα,αν εχεις αυτια νυχτεριδας,αν ηχογραφεις στο σπιτι σου...χλωμο το βλεπω)

 
Δε θα δεις διαφορά, και μάλιστα υπάρχει και περίπτωση να ακούγεται χειρότερα.

Αυτό όμως μπορεί να είναι υποκειμενικό, το αντικειμενικό είναι ότι το cpu και ο δίσκος σου θα τραβήξουν 4x φορές φορτίο, οπότε αν το σύστημά σου δεν δουλεύει σε όλα σου τα βαριά project με κάτω από 20% στο cpu meter, τότε δεν μπορείς να το εφαρμόσεις έτσι και αλλιώς.

 
music man είπε:
Ξέρει κάποιος να μου πει ή να με στείλει σε κάποιο σχετικό thread ? στην κάρτα ήχου μου (profire 2626) υπάρχει επιλογή από 44.1 μέχρι και 192. Ως τώρα τη λειτουργώ στο 44.1 θα έχω καποια διαφορά στο 192 ωστε να αξίζει να το χρησιμοποιήσω? Ευχαριστώ προκαταβολικά.
Στις κάρτες μου και στα ηχεία μου ακούω μεγάλες διαφορές και έχω καταλήξει να ηχογραφώ στα 48Khz. Κάθε κάρτα ήχου συμπεριφέρεται διαφορετικά στην αλλαγή του sample rate και θα πρέπει να έχεις και το ανάλογα ηχεία ή/και ακουστικά ώστε να το παρατηρήσεις εμφανώς.

Την διαφορά μπορείς να την ακούσεις και realtime αν αλλάξεις το sample rate στον virtual μίκτη της profire παίζοντας ταυτόχρονα ένα πλούσιο αρμονικά όργανο (π.χ. ακουστική κιθάρα) και ακούγοντας το αποτέλεσμα. Αν δεν αισθανθείς τίποτα, μην κάνεις τίποτα. Αν ακούσεις κάτι που αξίζει τον κόπο να το ακολουθήσεις, ακολούθα το, αλλάζοντας το rate επιλογής σου.

Η διαφορά είναι πως όταν ανεβάζεις sample rate θα συμβούν κάποια πράγματα:

-Eπιβαρύνεις τον υπολογιστή με περισσότερα δεδομένα στους σκληρούς δίσκους και με μεγαλύτερο φόρτο στην επεξεργαστική ισχύ της cpu. Αν φτιάχνεις sessions με 30κανάλια π.χ, τότε το κάνεις.

-Όταν θα κάνεις cd θα πρέπει να μετατρέψεις τη μίξη σου στα 44.1Khz, κάτι που είναι ιδιαίτέρως επιβαρυντικό για την ποιότητα εκτός αν χρησιμοποιήσεις κορυφαίο sample rate converter. Αν γίνει αυτό, το όφελος της αρχικής υψηλότερης δειγματοληψίας θα παραμείνει σε μεγάλο ποσοστό στα 44.1 (σύμφωνα με τη δική μου -και όχι μόνο- γνώμη).

-Αν είσαι στα 48Khz και κάνεις video, έχεις το πλεονέκτημα ότι ο ήχος θα παραμείνει εκεί γιατί αυτή είναι η ανάλυση ήχου των video.

 
haryy είπε:
Στις κάρτες μου και στα ηχεία μου ακούω μεγάλες διαφορές και έχω καταλήξει να ηχογραφώ στα 48Khz. Κάθε κάρτα ήχου συμπεριφέρεται διαφορετικά στην αλλαγή του sample rate και θα πρέπει να έχεις και το ανάλογα ηχεία ή/και ακουστικά ώστε να το παρατηρήσεις εμφανώς.

Την διαφορά μπορείς να την ακούσεις και realtime αν αλλάξεις το sample rate στον virtual μίκτη της profire παίζοντας ταυτόχρονα ένα πλούσιο αρμονικά όργανο (π.χ. ακουστική κιθάρα) και ακούγοντας το αποτέλεσμα. Αν δεν αισθανθείς τίποτα, μην κάνεις τίποτα. Αν ακούσεις κάτι που αξίζει τον κόπο να το ακολουθήσεις, ακολούθα το, αλλάζοντας το rate επιλογής σου.

Η διαφορά είναι πως όταν ανεβάζεις sample rate θα συμβούν κάποια πράγματα:

-Eπιβαρύνεις τον υπολογιστή με περισσότερα δεδομένα στους σκληρούς δίσκους και με μεγαλύτερο φόρτο στην επεξεργαστική ισχύ της cpu. Αν φτιάχνεις sessions με 30κανάλια π.χ, τότε το κάνεις.

-Όταν θα κάνεις cd θα πρέπει να μετατρέψεις τη μίξη σου στα 44.1Khz, κάτι που είναι ιδιαίτέρως επιβαρυντικό για την ποιότητα εκτός αν χρησιμοποιήσεις κορυφαίο sample rate converter. Αν γίνει αυτό, το όφελος της αρχικής υψηλότερης δειγματοληψίας θα παραμείνει σε μεγάλο ποσοστό στα 44.1 (σύμφωνα με τη δική μου -και όχι μόνο- γνώμη).

-Αν είσαι στα 48Khz και κάνεις video, έχεις το πλεονέκτημα ότι ο ήχος θα παραμείνει εκεί γιατί αυτή είναι η ανάλυση ήχου των video.
Αν κατάλαβα καλά μεταξύ 44.1 και 48 ακούς κάποια διαφορά προφανώς, αρκετή ώστε να αξίζει τη μετατροπή από 48 σε 44.1;

Και μια άλλη απορία, ποιοι είναι κορυφαίοι sample rate converters;

 
Και μια που το συζητάμε, τα 96Κ έχουν κάποιο πλεονέκτημα σε σχέση με τα 48Κ στην απλή περίπτωση;

 
sfaku είπε:
Αν κατάλαβα καλά μεταξύ 44.1 και 48 ακούς κάποια διαφορά προφανώς, αρκετή ώστε να αξίζει τη μετατροπή από 48 σε 44.1;

Και μια άλλη απορία, ποιοι είναι κορυφαίοι sample rate converters;
Βέβαια! Έχω αφιερώσει δεκάδες ώρες για το θέμα στο στούντιο. Σου υπενθυμίζω όμως ότι μιλάμε για τις συγκεκριμένες κάρτες ήχου που έχω (Mackie 400f). Σε κάποια πολύ χειρότερη ή πολύ καλύτερη ίσως να μην ακουστεί διαφορά (για διαφορετικούς λόγους βεβαίως!). Το ίδιο φαινόμενο έχω παρατηρήσει και σε μια profire 2626 που είχα.

Mπορείς να δεις ένα συγκριτικό σε sample rate converters (src) εδώ: http://src.infinitewave.ca/

και να δεις πολλούς που μπορείς να δοκιμάσεις μετά σε δικό σου υλικό και να αποφασίσεις.

Οι καλύτεροι κατά τη γνώμη μου είναι ο Izotope 64 bit src και ο δωρεάν FinalCD 0.16.

 
haryy είπε:
Βέβαια! Έχω αφιερώσει δεκάδες ώρες για το θέμα στο στούντιο. Σου υπενθυμίζω όμως ότι μιλάμε για τις συγκεκριμένες κάρτες ήχου που έχω (Mackie 400f). Σε κάποια πολύ χειρότερη ή πολύ καλύτερη ίσως να μην ακουστεί διαφορά (για διαφορετικούς λόγους βεβαίως!). Το ίδιο φαινόμενο έχω παρατηρήσει και σε μια profire 2626 που είχα.

Mπορείς να δεις ένα συγκριτικό σε sample rate converters (src) εδώ: http://src.infinitewave.ca/

και να δεις πολλούς που μπορείς να δοκιμάσεις μετά σε δικό σου υλικό και να αποφασίσεις.

Οι καλύτεροι κατά τη γνώμη μου είναι ο Izotope 64 bit src και ο δωρεάν FinalCD 0.16.
Thx!

 
theoctapus είπε:
Και μια που το συζητάμε, τα 96Κ έχουν κάποιο πλεονέκτημα σε σχέση με τα 48Κ στην απλή περίπτωση;
Τι εννοείς "στην απλή περίπτωση";

Στην θεωρία δεν υπάρχει ώφελος. Στην πράξη πολλοί ακούνε διαφορές όπως είπα και πριν και τις αξιολογούν ανάλογα. Η γνώμη μου είναι πως οι υψηλές συχνότητες έχουν πλεονέκτημα, αλλά αυτό εξαρτάται από την ποιότητα των AD/DA converters που χρησιμοποιούμε. Στους δικούς μου δεν γράφω πάνω πάνω από 48Khz γιατί τα μειονεκτήματα που παρουσιάζονται μπροστά μου, υπερτερούν των πλεονεκτημάτων.

 
haryy είπε:
Τι εννοείς "στην απλή περίπτωση";
Εμ, δεν σου είπα κι εγώ τι εννοώ.

Όταν έχεις σχετικά λίγα κανάλια, θα κάψεις και CD, και έχεις τα κλασικά όργανα, κιθάρα, μπάσο, ντράμς, φωνή.

Επιπλέον ερώτηση. Αν μια κάρτα υποστηρίζει 192Κ γενικά θα έχει και περισσότερη επεξεργαστική ισχύ σε σχέση με μια που πάει μέχρι 96Κ; Ή αλλιώς, αν εξαιρέσουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ μιας 96 και μίας 192 γενικά;

 
Ωραια ας χωθω και εγω λοιπον στην συζητηση γιατι εχω αποριες...

Αναφερω τι εχω ακουσει και τι πιστευω

Τα sample rate καθοριζουν εως ποια συχνοτητα ηχογραφουμε/μιξαρουμε κλπ. Δηλαδη αν βαλεις sample rate 44.100hz οτι συχνοτητα υπαρξει ως τα 44.100hz θα την πιασει η καρτα ηχου σου και θα την αναπαραγει.

Ενας συνιθισμενος ανθρωπος ακουει απο 20 εως και 19500hz.

Εμπειρα,επαγγελματικα αυτια που ασχολουνται με οργανα με πολλες αρμονικες (π.χ μαεστρος, οχι κιθαριστας black metal μπαντας) υποτιθεται οτι μπορουν να ακουσουν και ως 22.000hz. Για αυτο (οπως και στα βιντεο παρολου που το ματι μας ειναι στα 15fps βαζουμε sample rate 30fps) περνουμε δειγμα μεγαλυτερο απο 2x δηλαδη 44.100hz. Το πολυ υψηλο sample rate απευθυνεται σε ψυχοσυναισθηματικη επιδραση... ??? ??? ???

Αρα

Ποιο το νοημα να βαλουμε sample rate παραπανω απο 44.100hz αφου καλα καλα τα μικροφωνα συνηθως δεν μπορουν να πιασουν συχνοτητες πανω απο 20.000hz και συνεπως αποκλειεται να πιασουν πανω απο 44.100hz, κανενας ανθρωπος δεν ακουει πανω απο 22.000hz, τα περισσοτερα ηχεια δεν μπορουν να αναπαραγουν πανω απο 20.000hz?

Οκ βαζω sample rate 192.000hz αντι για 48.000hz πως στο καλο θα ακουσω / καταλαβω διαφορα αν τα ηχεια δεν μπορουν να αναπαραγουν συχνοτητες πανω απο ~20.000hz. Και μεχρι στιγμης ολα αυτα που ακουω περι ψυχικης/πνευματικης επιδρασης κλπ μου φαινονται λιγο στυλ μυριαμ και τζοσουα  ::) υπαρχει καποια αποδειξη οτι υπαρχει σοβαρος λογος να χρησιμοποιουμε sample rate ακομα και πανω απο 48.000hz?

θα θελα να δω αν εχουμε καποιον που να ακουει 22.000hz  ::)

(αν υπαρχουν ηχεια/ακουστικα που να φτανουν ως εκει)

http://www.audionotch.com/app/tune/

Υ.Γ δεν ασχολουμαι επαγγελματικα με τον ηχο ουτε επαγγελματιας μουσικος ειμαι... πληροφορικη σπουδαζω και μου αρεσει πολυ η επιστημη του ηχου και η μουσικη... αυτα που λεω λογικα ειναι εντελως μπουρδες απλα δεν εχω καποιον να μου λυσει αυτες τις αποριες και να μου πει τι απο αυτα που εχω διαβασει ειναι σωστο ή λαθος...

 
Καλησπερα,

Απο ο,τι εχω διαβασει, πολλοι συμβουλευουν πως αν εχεις σκοπο (και τις δυνατοτητες) να γραφεις σε υψηλο sample rate,καλως

Αν και δυσκολα θα καταλαβει κανεις την διαφορα και μονο σε ιδιες μιξεις διπλα δίπλα συγκρινομενες

Τωρα, αν οντως γραψεις ψηλα, αναφερεται πως καλυτερα ειναι να γραφεις σε ακεραιο πολλαπλασιο του rate το cd. Πχ αν οχι 44,1, τοτε στα 88 khz κτλ,και οχι στα 48, γιατι στο downrate στην ποιοτητα cd διαιρωντας ακριβως στα δυο το rate οι απωλειες ειναι λιγοτερες (για αυτους που μπορουν να το καταλαβουν με το αυτι)

 
Η θεωρία (20KHz, συχνότητα Nyquist, κλπ) είναι γνωστή και από αυτήν προέρχεται και το πρότυπο του CD - τουλάχιστον ως προς το sampling rate.

Όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική και δεν περιλαμβάνει απλά την καταγραφή + αναπαραγωγή ενός τυχαίου σήματος. Σχεδόν πάντα το σήμα υπόκειται σε κάποιας μορφής επεξεργασία στο ψηφιακό domain. Από έναν δυναμικό επεξεργαστή ένα EQ μέχρι ένα reverb ή πιο πολύπλοκα εφέ, η ανάλυση (συχνότητα δειγματοληψίας) είναι κάτι που μπορεί να επηρεάσει την ακρίβεια (πειστικότητα?) του εκάστοτε αλγορίθμου.

Ως πρακτική συμβουλή για την απόφαση του κάθε οικο-ερασιτέχνη θα πρότεινα τα εξής:

Γράψε την ίδια πηγή με διαφορετικά sampling rate, βάλε τα εφέ που συνηθίζεις να βάζεις στα τρακ και αποφάσισε αν μπορείς να ακούσεις διαφορά στο σύστημά σου. Και μετά σύγκρινε τις ηχογραφήσεις σου στο καλύτερο σύστημα που μπορείς να βρεις. Αυτά, θα σου δώσουν την πληροφορία για να αποφασίσεις αν αξίζει να πας σε μεγαλύτερο sampling rate.

 
@Για αυτους που δεν εχουν αυτην την δυνατοτητα θα μπορουσες να μας πεις εσυ τι πιστευεις? αν αξιζει ή οχι

 
Στη δική μου περίπτωση, ως συνδυασμός του τι νομίζω ότι ακούω και τι υπολογιστή/software/εφέ χρησιμοποιώ έχω αποφασίσει να γράφω τις ερασιτεχνικές μου μουσικές σε 48Khz 24bit.

Αλλά δεν είμαι και κανένας "ειδικός" στο θέμα.

 
Holystone είπε:
Τωρα, αν οντως γραψεις ψηλα, αναφερεται πως καλυτερα ειναι να γραφεις σε ακεραιο πολλαπλασιο του rate το cd. Πχ αν οχι 44,1, τοτε στα 88 khz κτλ,και οχι στα 48, γιατι στο downrate στην ποιοτητα cd διαιρωντας ακριβως στα δυο το rate οι απωλειες ειναι λιγοτερες (για αυτους που μπορουν να το καταλαβουν με το αυτι)
Σύμφωνα με τον Αlexey Lukin "πατέρα" του Izotope src, αυτό δεν έχει καμία σημασία ως προς την ποιότητα του παραγόμενου αποτελέσματος, παρά μόνο στον έξτρα φόρτο του αλγόριθμου ως προς το να κάνει τους υπολογισμούς του.

Τα sample rate καθοριζουν εως ποια συχνοτητα ηχογραφουμε/μιξαρουμε κλπ. Δηλαδη αν βαλεις sample rate 44.100hz οτι συχνοτητα υπαρξει ως τα 44.100hz θα την πιασει η καρτα ηχου σου και θα την αναπαραγει.

Ενας συνιθισμενος ανθρωπος ακουει απο 20 εως και 19500hz.

Εμπειρα,επαγγελματικα αυτια που ασχολουνται με οργανα με πολλες αρμονικες (π.χ μαεστρος, οχι κιθαριστας black metal μπαντας) υποτιθεται οτι μπορουν να ακουσουν και ως 22.000hz. Για αυτο (οπως και στα βιντεο παρολου που το ματι μας ειναι στα 15fps βαζουμε sample rate 30fps) περνουμε δειγμα μεγαλυτερο απο 2x δηλαδη 44.100hz. Το πολυ υψηλο sample rate απευθυνεται σε ψυχοσυναισθηματικη επιδραση... ??? ??? ???

Αρα

Ποιο το νοημα να βαλουμε sample rate παραπανω απο 44.100hz αφου καλα καλα τα μικροφωνα συνηθως δεν μπορουν να πιασουν συχνοτητες πανω απο 20.000hz και συνεπως αποκλειεται να πιασουν πανω απο 44.100hz, κανενας ανθρωπος δεν ακουει πανω απο 22.000hz, τα περισσοτερα ηχεια δεν μπορουν να αναπαραγουν πανω απο 20.000hz?

Οκ βαζω sample rate 192.000hz αντι για 48.000hz πως στο καλο θα ακουσω / καταλαβω διαφορα αν τα ηχεια δεν μπορουν να αναπαραγουν συχνοτητες πανω απο ~20.000hz. Και μεχρι στιγμης ολα αυτα που ακουω περι ψυχικης/πνευματικης επιδρασης κλπ μου φαινονται λιγο στυλ μυριαμ και τζοσουα  ::) υπαρχει καποια αποδειξη οτι υπαρχει σοβαρος λογος να χρησιμοποιουμε sample rate ακομα και πανω απο 48.000hz?
2 σχόλια πάνω στα bold..Στο δεύτερο (bold) έχεις ένα λάθος στην υπόθεσή σου. Η πραγματική δειγματοληψία ενός converter είναι το μισό της αναφερόμενης, δλδ όταν λέμε 44.1khz, τότε το πραγματικό άνω όριο του φάσματος που "πιάνει", είναι το μισό, δλδ 22,05khz. Θεωρητικά αρκεί αφού τα αυτιά μας ακούνε μέχρι τα 20khz. Η πράξη είναι διφορούμενη όμως. Εμένα προσωπικά δεν μου λέει τίποτα η θεωρία γιατί η πράξη (με όσα τεστ έχω κάνει) μου δίνει διαφορετικά αποτελέσματα. Ένας converter είναι πολύπλοκο μηχάνημα που καλείται να μεταφράσει μια "τέλεια" θεωρία σε όσο το δυνατόν καλύτερη πράξη. Εκεί μπαίνουν πολλές παράμετροι που είναι ικανές να διαφοροποιήσουν τα αποτελέσματα. Αυτό εξαρτάται και από την ποιότητα κατασκευής του ψηφιακού (αλλά και του αναλογικού) τμήματος του converter πού έχει να κάνει με ποιότητα ψηφιακών και αναλογικών φίλτρων αποκοπής, sample and hold circuits και άλλα..εξωτικά. Ο τελικός κριτής είναι τα αυτιά μας.

Ως προς το άλλο bold, θα διαφωνήσω ριζικά. Η μουσική ΕΙΝΑΙ ψυχοσυναισθηματική επίδραση, και κάθε τι που αλλάζουμε πάνω της επηρεάζει τη διάθεση του ακροατή, είτε σε συνειδητό, είτε σε υποσυνείδητο επίπεδο. Ακόμη και η μικρή ή μεγάλη διαφορά ανάμεσα στις συχνότητες δειγματοληψίας ενός AD converter!

 
(Edit:

Το παρακατω σχολιο αντι να σβηστει, μενει για λογους ιστοριας και αποψης προς αποφυγη...)

Με λιγα λογια απαντωντας ακριβως στον τιτλο του OP:

Η κυμματομορφη στα αναλογικα μηχανηματα ακολουθει αυτο που ολοι ξερουμε σε κυκλους hz (πχ ενας απλος τονος wav 220hz αν τον ανοιξεις στο πχ wavelab θα δεις τις καμπυλες που σχηματιζονται γυρω απο την ισοηλεκτρικη γραμμη

(Αυτο ειναι η διαφορα τασης)

Τωρα, εχουμε υποψιν οτι το sample rate πχ 44,1khz σημαινει 44.100 κυκλοι το δευτερολεπτο ή αλλιως 44.100 δειγματα που συνθετουν την κυμματομορφη το δευτερολεπτο

Σκεψου λοιπον οτι εχεις μια εικονα με αναλυμενη πληρως την κυμματομορφη και την βλεπεις στο κινητο σου της παλιας γεννιας που ειχε μικρες οθονες με λιγα pixels

Και σχεδιασε τις ιδιες καμπυλες σε χαρτι διπλα σου με στυλο

Αν συγκρινεις τις εικονες θα δεις, ενω ειναι τελειο ημικυκλιο στο χαρτι, στο κινητο διαγραφονται τα pixels που προσπαθουν να σχηματισουν το ημικυκλιο.

Αλλα δεν ειναι σε καμια περιπτωση συνεχομενη, ομαλη γραμμη

Οπως ενα εξαγωνο που οταν οσο περισσοτερες πλευρες και αν του βαλεις πχ και γινει ν-γωνο, καποια στιγμη θα μοιαζει με κυκλος, αλλα στην πραγματικοτητα ποτε θα θα γινει τελειος κυκλος

Αυτο ακριβως προσπαθει ο ψηφιακος κοσμος να αναπαραστησει

Οσο μεγαλυτερη η δειγματοληψια (aka sample rate) τοσο πιο πολυ θα πλησιαζει πραγματικους κυκλους

Αλλα ειμαστε τυχεροι σημερα που μπορουμε και γραφουμε με τετοια sample rates απο το σπιτι μας, και ας σπαταλησουμε χρονο και χρημα στο να μαθουμε ΠΏΣ ηχογραφουμε και να προσπαθουμε να γραφουμε το καλυτερο που μπορουμε και μουσικα, και το sample rate ας το αφησουμε για τον Bob Katz!

(Edit:

Το παραπανω σχολιο αντι να σβηστει, μενει για λογους ιστοριας και αποψης προς αποφυγη...)

 
Holystone είπε:
Με λιγα λογια απαντωντας ακριβως στον τιτλο του OP:

Η κυμματομορφη στα αναλογικα μηχανηματα ακολουθει αυτο που ολοι ξερουμε σε κυκλους hz (πχ ενας απλος τονος wav 220hz αν τον ανοιξεις στο πχ wavelab θα δεις τις καμπυλες που σχηματιζονται γυρω απο την ισοηλεκτρικη γραμμη

(Αυτο ειναι η διαφορα τασης)

Τωρα, εχουμε υποψιν οτι το sample rate πχ 44,1khz σημαινει 44.100 κυκλοι το δευτερολεπτο ή αλλιως 44.100 δειγματα που συνθετουν την κυμματομορφη το δευτερολεπτο

Σκεψου λοιπον οτι εχεις μια εικονα με αναλυμενη πληρως την κυμματομορφη και την βλεπεις στο κινητο σου της παλιας γεννιας που ειχε μικρες οθονες με λιγα pixels

Και σχεδιασε τις ιδιες καμπυλες σε χαρτι διπλα σου με στυλο

Αν συγκρινεις τις εικονες θα δεις, ενω ειναι τελειο ημικυκλιο στο χαρτι, στο κινητο διαγραφονται τα pixels που προσπαθουν να σχηματισουν το ημικυκλιο.

Αλλα δεν ειναι σε καμια περιπτωση συνεχομενη, ομαλη γραμμη

Οπως ενα εξαγωνο που οταν οσο περισσοτερες πλευρες και αν του βαλεις πχ και γινει ν-γωνο, καποια στιγμη θα μοιαζει με κυκλος, αλλα στην πραγματικοτητα ποτε θα θα γινει τελειος κυκλος

Αυτο ακριβως προσπαθει ο ψηφιακος κοσμος να αναπαραστησει

Οσο μεγαλυτερη η δειγματοληψια (aka sample rate) τοσο πιο πολυ θα πλησιαζει πραγματικους κυκλους

Αλλα ειμαστε τυχεροι σημερα που μπορουμε και γραφουμε με τετοια sample rates απο το σπιτι μας, και ας σπαταλησουμε χρονο και χρημα στο να μαθουμε ΠΏΣ ηχογραφουμε και να προσπαθουμε να γραφουμε το καλυτερο που μπορουμε και μουσικα, και το sample rate ας το αφησουμε για τον Bob Katz!

Καλησπερα,

σοζ που στο πρωτο μου μηνυμα πρεπει να σε κραξω αλλα αν δεν ξερεις πολυ καλα αυτο που λες στο διαδικτυο, καλυτερα να μην το αφηνεις να υπαρχει, καθως δυσκολευει αυτους που εχουν πραγματικη ορεξη να μαθουν και ψαχνονται . (με το δικιο του κραζει ο npap...)

Το ξεκαθαριζω...

Αυτο που ακουμε οταν παιζουμε ενα ψηφιακο αρχειο ΔΕΝ ειναι κουτακια/πικσελς/σκαλιτσες...ειναι μια κανονικη κυματομορφη με "καμπυλες" (χρησιμοποιησε ενα αναλογικο οσιλοσκοπιο στην εξοδο του D to A (ακα μετατροπεα) αν δεν με πιστευεις)

Η παρανοηση αυτη ειναι δυστυχως πολυ συνηθισμενη.

Επισης απο τα λεγομενα σου, φαινεται να μην γνωρίζεις οτι περισσοτερο ευρος δειγματοληψιας ΔΕΝ σημαινει πιο "καλη ανάλυση" αλλα "περισσοτερες" συχνοτητες (μαλλον στο μυαλο σου εχουν μπερδευτει λίγο η ψηφιακη θεωρια ... :) :) :) :) :) :) :)...μη με παρεξηγεις).

Μερικα λινκς για τους ενδιαφερομενους

youtube.com/watch?v=cIQ9IXSUzuM

http://www.gearslutz.com/board/music-computers/659500-digital-audio-sampling-rates.html

Δε θα δεις διαφορά, και μάλιστα υπάρχει και περίπτωση να ακούγεται χειρότερα.
απο την μια λες ΔΕΝ θα δει διαφορα και απο την αλλη, οτι πιθανων να ειναι και χειροτερο (και μαλιστα τα λες και με υφος καρδιναλιου)

Κατ' αρχην την διαφορα καλα ειναι να προσπαθησει να την ακουσει και οχι να την δει

Καταλαβαινεις οτι ενας σοβαρος συνομιλητης δεν θα μπορουσε να δωσει βαση σε ενα τετοιο σχολιο :) :) :) :) (αλλα εγω δεν ειμαι σοβαρος και θα σε κραξω αλυπητα  ;D ;D ;D)

Σε καθε περιπτωση ενας μεσος ανθρωπος ακουει τη διαφορα (σε ολα τα ηχοσυστηματα) και δεν εχει σχεση με το ανωτατο οριο της ακοης μας μονο.

Οσο για το αρχικο ερωτημα

προσωπικα προτιμω αν χρησιμοποιησω καποιο plug in (περιστασιακα εχω 2 που χρησιμοποιω) να ειμαι σε υψηλα sample rates καθως τα περισσοτερα "φτυνουν" πολυ απο την "ψηφιακη αηδια" τους σε συχνοτητες που θα αποκοπουν απο το τελευταιο φιλτρο στην μετατροπη προς 44100Hz.

οτι ειπε harry για τις πρακτικες δυσκολιες και τα ζητηματα που αφορουν συγκεκριμενα σεταπς ισχυει και το επαυξανω με +1

κι εγω επισης θεωρω καλυτερα SRC φιλτρα (ουσιαστικα το SRC κρινεται απο την ποιοτητα του φιλτρου που χρησιμοποιει) αυτα του izotope και του final CD (το οποιο για 96 προς τα κατω ειναι σιγουρα πιο ευηχο, στα δικα μου αυτια) απο ολα τα options του izotope RX).

Καλως σας βρηκα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Santa Maradona είπε:
Καλησπερα,

σοζ που στο πρωτο μου μηνυμα πρεπει να σε κραξω αλλα αν δεν ξερεις πολυ καλα αυτο που λες στο διαδικτυο, καλυτερα να μην το αφηνεις να υπαρχει, καθως δυσκολευει αυτους που εχουν πραγματικη ορεξη να μαθουν και ψαχνονται . (με το δικιο του κραζει ο npap...)

Το ξεκαθαριζω...

Αυτο που ακουμε οταν παιζουμε ενα ψηφιακο αρχειο ΔΕΝ ειναι κουτακια/πικσελς/σκαλιτσες...ειναι μια κανονικη κυματομορφη με "καμπυλες" (χρησιμοποιησε ενα αναλογικο οσιλοσκοπιο στην εξοδο του D to A (ακα μετατροπεα) αν δεν με πιστευεις)

Η παρανοηση αυτη ειναι δυστυχως πολυ συνηθισμενη.

Επισης απο τα λεγομενα σου, φαινεται να μην γνωρίζεις οτι περισσοτερο ευρος δειγματοληψιας ΔΕΝ σημαινει πιο "καλη ανάλυση" αλλα "περισσοτερες" συχνοτητες (μαλλον στο μυαλο σου εχουν μπερδευτει λίγο η ψηφιακη θεωρια ... :) :) :) :) :) :) :)...μη με παρεξηγεις).

Μερικα λινκς για τους ενδιαφερομενους

youtube.com/watch?v=cIQ9IXSUzuM

http://www.gearslutz.com/board/music-computers/659500-digital-audio-sampling-rates.html

απο την μια λες ΔΕΝ θα δει διαφορα και απο την αλλη, οτι πιθανων να ειναι και χειροτερο (και μαλιστα τα λες και με υφος καρδιναλιου)

Κατ' αρχην την διαφορα καλα ειναι να προσπαθησει να την ακουσει και οχι να την δει

Καταλαβαινεις οτι ενας σοβαρος συνομιλητης δεν θα μπορουσε να δωσει βαση σε ενα τετοιο σχολιο :) :) :) :) (αλλα εγω δεν ειμαι σοβαρος και θα σε κραξω αλυπητα  ;D ;D ;D)

Σε καθε περιπτωση ενας μεσος ανθρωπος ακουει τη διαφορα (σε ολα τα ηχοσυστηματα) και δεν εχει σχεση με το ανωτατο οριο της ακοης μας μονο.

Οσο για το αρχικο ερωτημα

προσωπικα προτιμω αν χρησιμοποιησω καποιο plug in (περιστασιακα εχω 2 που χρησιμοποιω) να ειμαι σε υψηλα sample rates καθως τα περισσοτερα "φτυνουν" πολυ απο την "ψηφιακη αηδια" τους σε συχνοτητες που θα αποκοπουν απο το τελευταιο φιλτρο στην μετατροπη προς 44100Hz.

οτι ειπε harry για τις πρακτικες δυσκολιες και τα ζητηματα που αφορουν συγκεκριμενα σεταπς ισχυει και το επαυξανω με +1

κι εγω επισης θεωρω καλυτερα SRC φιλτρα (ουσιαστικα το SRC κρινεται απο την ποιοτητα του φιλτρου που χρησιμοποιει) αυτα του izotope και του final CD (το οποιο για 96 προς τα κατω ειναι σιγουρα πιο ευηχο, στα δικα μου αυτια) απο ολα τα options του izotope RX).

Καλως σας βρηκα
Καλως ορισες :)

Τωρα, αν τα εχω οντως μπερδεψει τοσο πολυ, πρεπει να γυρισω πισω στο διαβασμα

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top