Δεν ξέρω αν η συγκριση είναι δόκιμος, αλλά σε σχέση με παρόμοια style π.χ nightmares on wax, thievery corporation , audio lotion κ.λ.π , κάνουν τη διαφορά (όχι ότι και οι προαναφερθέντες δεν είναι πολύ καλοί).
1990, και ο Βαγγέλης Παπαθανασίου στέλνει στον Holly Johnson(Frankie Goes to Hollywood) ένα tape με μία σύνθεση του, ζητώντας του να προσθέσει στίχους και κατόπιν να το ηχογραφήσουν. Ο Johnson γράφει τους στίχους και πάει να συναντήσει τον Παπ. στο Παρίσι για να ηχογραφήσει το κομμάτι. Ο Παπ. είχε νοικιάσει εκείνον τον καιρό το Studio Mega το οποίο ήταν ένα παλιό υπόγειο καταφύγιο του Β' Π.Π. (κάποια χρόνια μετά το στούντιο άλλαξε περιοχή και μετονομάστηκε σε Studio Omega, ενώ σήμερα λέγεται Abbey Road Institute).
Κάθονται λοιπόν στο στούντιο και το ηχογραφούν, ενώ ο Roman Polanski και η σύζυγος του Emmanuelle Seigner που ως συνήθως βρίσκονταν μαζί με τον Παπ., είπαν στον Johnson ότι θα κινηματογραφήσουν και θα χορογραφήσουν το κομμάτι. Ο Johnson στο μεταξύ σαν μεγάλος fan του Blade Runner που ήταν, βρίσκει την ευκαιρία και ζητάει απ΄τον Βαγγέλη να του δώσει μια κόπια από το soundtrack του B.R., μια και τότε δεν είχε ακόμα κυκλοφορήσει (κυκλοφόρησε μετά από 4 χρόνια). Ο Παπ. τού φτιάχνει μια κόπια σε κασέτα μετάλλου και του δίνει το OST μαζί με την ηχογράφηση που μόλις είχαν κάνει. Ο Johnson μετά από μία βδομάδα γυρνάει Αγγλία, και έκτοτε δεν ξανάκουσε κάτι για τη συγκεκριμένη ηχογράφηση. Ο τίτλος του τραγουδιού ήταν "Europa".
Περνάνε πάνω από 20 χρόνια και ο Johnson αποφασίζει να ηχογραφήσει ένα άλμπουμ και να συμπεριλάβει μέσα μια νέα ηχογράφηση του "Europa". «It took me two years to track Vangelis down. I actually went to Paris again and booked the studio he’d designated (Mega studio). He had the same sound engineer, Philippe Colonna, that he’d worked with on the original recording. I’m very happy with the resulting new version and the fact I got the maestro to play on it. He used one of his seven Yamaha CS-80 synths...» είπε ο Johnson αργότερα σε μια συνέντευξη.
Στο "Europa" (που έδωσε το όνομα του και στο άλμπουμ) ο Παπ. παίζει CS-80, διάφορα πρόσθετα synths και κάνει την μίξη μαζί με τον ηχολήπτη του Philippe Colonna. O χαρακτηριστικός ήχος του ring modulator του CS-80 κάνει έντονη την παρουσία του και είναι παντού, και με αυτόν τον ήχο κλείνει και το track. Κιθάρα παίζει ο Phil Manzanera των Roxy Music.
left to right: Holly Johnson, Gautier Carbonneaux (assistant engineer), Vangelis and Philippe Colonna (V's engineer) at Mega studio.
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας βοηθήσει να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο, να προσαρμόσετε την εμπειρία σας και να σας κρατήσει συνδεδεμένους εάν εγγραφείτε.
Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε αυτόν τον ιστότοπο, συναινείτε στη χρήση των cookies από εμάς.