Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";;

Subfire

Νέο μέλος
Μηνύματα
291
Πόντοι
16
Superfunk είπε:
Απο οτι γνωριζω το LOGIC εχει ολα τα plug ins που χρειαζονται για να κανεις ψευτομαστερινγκ.
και οι ερωτησεις έρχονται κατευθείαν από το παραπάνω:

Πόσο μεγάλη διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" που λες από το "κανονικό"??Ποίες είναι οι διαφορές αυτές?τι μηχανήματα απαιτούνται (στο κανονικό)?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Subfire είπε:
και οι ερωτησεις έρχονται κατευθείαν από το παραπάνω:

Πόσο μεγάλη διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" που λες από το "κανονικό"??Ποίες είναι οι διαφορές αυτές?τι μηχανήματα απαιτούνται (στο κανονικό)?
Προφανώς εννοεί το μαστεριγκ που κάνουν επαγγελματίες του είδους σε κανονικά στούντιο. Πέρα απο τον εξοπλισμό το μαστερινγ είναι θέμα εμπειρίας και ικανότητας αυτού που θα το κάνει.

Ψευτομάστεριγκ όπως και ψευτομίξεις είναι αυτές που γίνονται σε home studio.

 
ένα τραγούδι από home studio και από μέτριο παραγωγό, μπορεί να ακουστεί έξω πχ σε μαγαζί?

πχ αν γράψεις ένα τραγούδι στο logic, κάνεις το μάστερινγκ σε αυτό, και έχεις κάνει μια ικανοποιητική δουλειά, θα το έβαζες σε μαγαζί, σε κόσμο να το ακούσει άνετα?

 
Subfire είπε:
ένα τραγούδι από home studio και από μέτριο παραγωγό, μπορεί να ακουστεί έξω πχ σε μαγαζί?

πχ αν γράψεις ένα τραγούδι στο logic, κάνεις το μάστερινγκ σε αυτό, και έχεις κάνει μια ικανοποιητική δουλειά, θα το έβαζες σε μαγαζί, σε κόσμο να το ακούσει άνετα?
Ανετα. Το θεμα ειναι πως θα το κανεις. Υπαρχουν home studio projects που ακουγονται καλυτερα και απο επαγγελματιες, αυτο βεβαια ειναι η εξαιρεση στον κανονα αλλα υπαρχουν και τετοιες περιπτωσεις.

Edit: Το απο "μετριο παραγωγο" τωρα το ειδα. Αν ειναι μετριος παραγωγος θα εχεις και μετρια αποτελεσματα και στο home studio αλλα και στο κανονικο

 
Subfire είπε:
ένα τραγούδι από home studio και από μέτριο παραγωγό, μπορεί να ακουστεί έξω πχ σε μαγαζί?
Άνετα, εδώ πάνε στην Άντζελα Δημητρίου...

 
Αυτο που (νομίζω πως) θέλει το "καλό" mastering δεν είναι τόσο τα μηχανήματα (αν ΚΑΙ αυτά) όσο ο τέλεια καλιμπραρισμένος χώρος, που πράγματι σπανίζει σε home studio, άρα πάνε περίπατο οι ιδέες για καλό mastering. Επισης η γενική ιδέα περι mastering σε εμάς τους φτωχούς (κι εμένα δηλ), είναι ότι πατάμε ένα limiter και ένα compression και καθαρίσαμε, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι, απ'όσο ξέρω. Το γεγονός ότι κάποια mastering suites έχουν κυκλοφορήσει (Ozeon, κλπ), δε σημαίνει ότι πατάμε το preset και βγαίνει το αποτέλεσμα... Αλλιώς και το band in a box θα μας είχε πάρει τη δουλειά προ πολλού... (τώρα θα ξεπηδήσει και 3ο θέμα απ'τήν απάντησή μου...  :-[)

 
Subfire είπε:
και οι ερωτησεις έρχονται κατευθείαν από το παραπάνω:

Πόσο μεγάλη διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" που λες από το "κανονικό"??Ποίες είναι οι διαφορές αυτές?τι μηχανήματα απαιτούνται (στο κανονικό)?

Στην περίπτωση του ''ψευτομάστερινκ'' το μόνο που συμβαίνει είναι να limitάρουν το master

μέχρι να φτάσει ικανοποιητικά στα 0 dbfs...Αυτά.(Κάποιοι έξυπνοι χρεώνουν μάλιστα αρκετά

για αυτή την ''περίπλοκη'' εργασία.)

Στο κανονικό mastering που κατά κανόνα γίνεται από ξεχωριστό μηχανικό και ποτέ από τον ίδιο

που μιξάρισε το stereo track, ( προφανώς γιατί ο δεύτερος καλείται να καλύψει τις ''τρύπες'' του πρώτου) γίνονται μια σειρά από εργασίες που είναι αδύνατον να γίνουν στα recording studios.

Γι'αυτό και στέλνουνε το υλικό στα mastering studios όπου εκτός από το δεύτερο ζεύγος αυτιών που θα εξετάσει το υλικό, διατίθεται υπεραναλυτικότατος εξοπλισμός ο οποίος εξετάζει την κάθε παράμετρο (spectrum analysis, dynamics, noise floor, filtering,  phase colleration... και ένα σωρό άλλα) ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ.

Μόνο να σκεφτούμε ότι στο στάδιο το multiband compression μπορεί από έναν fairman να χρησιμοποιηθούν 16 τρίοδοι για να ελέγξουν 3 περιοχές, αυτό φτάνει.

Το πιο σημαντικό από όλα, είναι το γεγονός ότι υπάρχει η δυνατότητα σοβαρής ακρόασης του υλικού από ηχεία που αναπαράγουν τον ήχο πολύ πιο σοβαρά από τα monitor που συνήθως δουλεύουμε στα studios.

Η γνώμη μου είναι ότι υπάρχει χαώδης διαφορά μεταξύ του ψευτομάστερινκ και του σοβαρού

master...περίπου όσο διαφέρουν τα σκατά με τις πάστες.

Στην χώρα όμως που είναι η βασίλισσα του demo (γιατί αυτός είναι ο ήχος που βγάζουμε στην τελική) καλό είναι να μην επεκτεινόμαστε πολύ σε αυτά τα θέματα γιατί τσούζει και πονάει...

Ας πάρουμε αγκαλιά όλοι μαζί το izotope η τα waves να ψευτοπαραμυθιαστούμε ότι ψευτομαστεράραμε κι απόψε,και ας κοιμηθούμε ήσυχοι με την πεποίθηση ότι το υλικό μας θα καταλήξει κι αυτό κάπου σαν Mp3 όπως όλα τα άλλα master, ακριβά και φθηνά.

 
To σωστό mastering είναι αυτό που περιλαμβάνει ένα σωρό αναλογικές και ψηφιακές ρυθμίσεις αλλά μερικές φορές μπορεί να είναι ακόμη και ένα "ψευτοmastering" η ακόμη και καθόλου mastering.

Δηλ δεν στηρίζεται στον αριθμό των επεξεργασιών που χρειάζονται για να έχουμε ένα επαγγελματικό αποτέλεσμα, αλλά στην ικανότητα του mastering engineer στο να κρίνει τι και πόσο χρειάζεται ώστε να ακουστεί σωστή μια μίξη, και αυτό περιλαμβάνει ακόμη και το ..τίποτα.

 
Subfire είπε:
και οι ερωτησεις έρχονται κατευθείαν από το παραπάνω:

Πόσο μεγάλη διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" που λες από το "κανονικό"??Ποίες είναι οι διαφορές αυτές?τι μηχανήματα απαιτούνται (στο κανονικό)?
Μεταξύ σοβαρού και αστείου: κανείς δεν ξέρει την απάντηση σε αυτή την ερώτηση. Ο λόγος είναι ότι κανείς από αυτούς που πλήρωσαν ειδήμονες για "κανονικό" mastering δεν έχει ποτέ δώσει σε κάποιον μη-κανονικό μαστερά να παίξει τη ζαριά του.

Είναι ένας αυτόματος μηχανισμός προστασίας: όταν έχεις δώσει ΧΧ.ΧΧΧ χρήματα για να πάρεις κάτι, ούτε καν διαννοείσαι ότι μπορεί να ήταν διαθέσιμο με λιγότερα χρήματα, γιατί αλλιώς μπορεί και να φορέσεις κανά ζουρλομανδύα.

Έτσι, παρ' ότι ξέρω διάφορους που έχουν πληρώσει για μιξαρίσματα και mastering, περιέργως αρνούνται πεισματικά να μου δώσουν τα tracks ώστε να "παίξω" λιγάκι και να δω πόσο μακρυά μπορεί να πάει κάποιος με τις γνώσεις και τον εξοπλισμό μου.

Αυτή είναι η αλήθεια φίλε μου.. μέχρι να αλλάξει.

;)

 
Τι είναι το mastering ρε παιδιά?  :D :D

Να ρωτήσω κάτι: Μέχρι που πας την μίξη για να πεις "τελείωσα, τώρα το mastering"? Και τι περιμένεις απο το mastering? Να ανοίξει, να σφίξει, να αποκτήσει άκρες, όγκο, διάυγεια, ομοιομορφία κλπ (σαν διαφήμιση σαμπουάν)? Επίσης, είναι ο εξοπλισμός ή είναι τα αυτιά?

Eyeprotocol, υπονοείς πως πλέον η δύναμη των υπολογιστών δεν καθιστά απαραίτητη την χρήση ακριβού εξοπλισμού και πως την ικανότητα για mastering δεν την αποκτάς, ή την έχεις ή δεν την έχεις? Ή τι άλλο?

 
darshan είπε:
Eyeprotocol, υπονοείς πως πλέον η δύναμη των υπολογιστών δεν καθιστά απαραίτητη την χρήση ακριβού εξοπλισμού και πως την ικανότητα για mastering δεν την αποκτάς, ή την έχεις ή δεν την έχεις? Ή τι άλλο?
Με κάθε ειλικρίνεια, υποννοώ ότι απλά δεν ξέρω.

Αλλά - παράλληλα - έχω την απόλυτη βεβαιότητα, ότι ο λόγος που δεν ξέρω δεν είναι:

α) ούτε ότι δεν έχω τον εξοπλισμό

β) ούτε ότι χρειάζονται "χρυσά" αυτιά

γ) ούτε ότι την ικανότητα την "έχεις ή δεν την έχεις"

Απλά, μία (ολοένα μικρότερη) συντεχνία επαγγελματιών, συντηρεί την αίγλη του μύθου γύρω από mastering. Στο θεάρεστο αυτό έργο, την βοηθούν όλοι όσοι κατά καιρούς έχουν πληρώσει τέτοιες υπηρεσίες. Έχει ενδιαφέρον (και μεγάλη πλάκα) το ότι υπάρχουν άνθρωποι που εμπιστεύονται τις ικανότητες και τον εξοπλισμό τους για το (απείρως σημαντικότερο) έργο της μίξης, αλλά ΟΧΙ για το mastering.

Δεν πειράζει.. είναι θέμα ηλικίας υποθέτω... κάποτε δεν υπήρχαν "πλυντήρια αυτοκινήτων" αλλά θυμάμαι πολύ καλά ότι τα αυτοκίνητα ήταν καθαρότερα.

;)

 
Προφανώς το Mastering ελάχιστα πράγματα μπορεί να κάνει εάν η μίξη είναι ελλατωματική. Αν εφαρμοστεί σωστά όμως, μπορεί να μεταμορφώσει ένα κομμάτι, να το <<γυαλίσει>> και να το φέρει στο ίδιο επίπεδο, με άλλα, γνωστά κομμάτια (σε επίπεδο έντασης κτλ).

Τέλος, αν δεν γνωρίζεις να κάνεις mastering, καλύτερα να το αφήσεις σε κάποιον που ξέρει (η να μην κάνεις καθόλου :-P) γιατι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να καταστρέψεις το Mixdown.

 
darshan είπε:
Τι είναι το mastering ρε παιδιά?  :D :D

Να ρωτήσω κάτι: Μέχρι που πας την μίξη για να πεις "τελείωσα, τώρα το mastering"? Και τι περιμένεις απο το mastering? Να ανοίξει, να σφίξει, να αποκτήσει άκρες, όγκο, διάυγεια, ομοιομορφία κλπ (σαν διαφήμιση σαμπουάν)? Επίσης, είναι ο εξοπλισμός ή είναι τα αυτιά?
Mπορείς να ξεκινήσεις από εδώ... http://www.noiz.gr/index.php?topic=154329.0

Ο Eye υπονοεί μάλλον πως το mastering μπορεί πια να γίνει χωρίς τα μεγάλα και ακριβά μηχανήματα ενός στούντιο, με τη σωστή χρήση των δυνατοτήτων που παρέχονται σε ένα home studio βασισμένο αποκλειστικά σε υπολογιστή. Αυτό είναι εν μέρει αλήθεια, αλλά πιστεύω ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παράγει αποτελέσματα επαγγελματικής τάξης.

Πού οφείλεται αυτό; Kατά τη γνώμη μου, στο γεγονός ότι μονο το 5% των ερασιτεχνών του πλανήτη γνωρίζει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ τι πρέπει να κάνει, και δεν έχει μια ψεύτικη αυτοπεποίθηση ότι θα τα καταφέρει μια χαρά σκαλίζοντας τα Waves ή το Ιzotope. Aυτοί που έχουν άνεση σε τέτοιες δουλειές είναι μόνο αυτοί που έχουν "τριφτεί" και κάνει άπειρες από δαύτες, οι οποίοι ασφαλώς είναι επαγγελματίες και στην πλειοψηφία τους βρίσκονται σε στούντιο με ακριβό (έως πανάκριβο) εξοπλισμό για αυτή τη δουλειά.

Αυτόν τον εξοπλισμό τον θέλουν ακριβώς γιατί γνωρίζουν πώς να τον αξιοποιήσουν και να πάρουν αυτό το "έξτρα" που επιθυμούν... Ένας ερασιτέχνης ούτε θα δουλέψει με εκατοντάδες "μαστεριές" για να αποκτήσει ιδία άποψη, ούτε έχει τα χρήματα να επενδύσει σε τέτοιο εξοπλισμό. Επομένως, πολλοί μιλούν για αυτόν χωρίς καν να τον έχουν δουλέψει εις βάθος, και χωρίς να τον έχουν συγκρίνει με μεγάλη προσοχή με το τι μπορεί να καταφέρει ένα PC και τι όχι.

Οι επαγγελματίες τον διαθέτουν ήδη, κι έτσι δεν αγχώνονται να αποδείξουν ότι γνωρίζουν την διαφορά μεταξύ της χρήσης του hardware και του software. To άγχος τους όμως είναι άλλο: να πείσουν ότι οι υπηρεσίες τους θα παραμείνουν για πάντα απαραίτητες. Αυτό δεν γνωρίζω αν θα γίνει ή όχι, αλλά όπως και να'χει το θέμα, είναι εντελώς αποπροσανατολιστικό να κοιτάμε τι γίνεται στην (Αγ)Ελλαδίτσα και όχι σε σοβαρές δισκογραφικές αγορές όπως προφανώς αυτή του εξωτερικού.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η συζήτηση αυτή έχει βεβαίως ξαναγίνει πολλές φορές, όπως επίσης έχει αναφερθεί και το πολυ σωστό που λέει ο Ηaryy, ότι το καλύτερο mastering είναι... αυτό που δεν χρειάζεται καν να εφαρμοστεί, όταν δλδ το μιξαρισμένο υλικό έχει τέτοια ποιότητα που δεν χρειάζεται να "σιδερωθεί" και να "σουλουπωθεί" από κάποιον τρίτο. Δυστυχώς όμως, αυτές οι περιπτώσεις είναι σπάνιες, και ακόμη και όταν υπάρχουν πέφτουν θύματα των μοντέρνων loudness wars.

Σημείωση: σταθερά πιστεύω ότι αν έχουμε ένα καλοφτιαγμένο home studio (όχι βασισμένο βέβαια 100% σε υπολογιστή), κι αν έχουμε έναν πραγματικό γνώστη στο τιμόνι, τα αποτελέσματα θα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά. Και επίσης πιστεύω σταθερά ότι η ψαλίδα της διαφοράς ποιότητας των αποτελεσμάτων μεταξύ home studio και κανονικού τα τελευταία χρόνια κλείνει τάχιστα, κυρίως λόγω της αλματώδους προόδου της τεχνολογίας. Το πρόβλημα όμως είναι, όπως προσωπικά πιστεύω και σημείωσα νωρίτερα, ότι πραγματικά ελάχιστοι ερασιτέχνες ξέρουν τι κάνουν. Για αυτό το λόγο αυτή η "ψαλίδα" δεν κλείνει τόσο γρήγορα όσο θα μπορούσε.

 
διαφορα θα ακουσεις αν συγκρινεις το δικο σου "μαστερινγκ" που θα κανεις στο pc σου  ;D με το Mastering που θα σου κανει ενας εξαιρετικος και εμπειρος επαγγελματιας "μαστερας" στο κορυφαιο και εξιδικευμενο mastering studio του το οποιο εχει κορυφαια...μηχανισματα :).

προσωπικα αν και πιστευω οτι εχω αρκετα μεγαλη πειρα στη μιξη και στην παραγωγη και οτι τα καταφερνω καλα στο...ψευτομαστερινγκ ΠΟΤΕ δεν εχω καταφερει να κανω μαστερινγκ του επιπεδου των επαγγελματιων του ειδους (παντα μιλαμε για κορυφαιους επαγγελματιες και οχι αρπακολατζιδες...) τοσο λογω του οτι πιστευω ακραδαντα οτι ΑΛΛΟΣ πρεπει να κανει τη μιξη και ΑΛΛΟΣ το μαστερινγκ και βεβαια λογω της ΤΡΑΓΙΚΗΣ διαφορας του επιπεδου του εξοπλισμου (και της "ποιοτητας" του χωρου) του home studio μου απο ενα mastering studio,τωρα βεβαια αυτα ειναι...ψιλα γραμματα για καποιους αλλα για εμενα δεν ειναι οποτε συνεχιζω να εμπιστευομαι επαγγελματιες του ειδους...αν ενδιαφερεσαι μπορω να σου βαλω το ιδιο κομματι με το καλυτερο δυνατον ψευτομαστερινγκ που μπορω να κανω πλαϊ πλαϊ με το μαστερινγκ ενος επαγγελματια για να δεις αν υπαρχουν διαφορες. ;)

 
Superfunk είπε:
αν ενδιαφερεσαι μπορω να σου βαλω το ιδιο κομματι με το καλυτερο δυνατον ψευτομαστερινγκ που μπορω να κανω πλαϊ πλαϊ με το μαστερινγκ ενος επαγγελματια για να δεις αν υπαρχουν διαφορες. ;)
αυτό θα ενδιέφερε πολλούς πιστεύω, επομένως αναμένουμε.. :)

 
bloody_sunday είπε:
Ο Eye υπονοεί μάλλον πως το mastering μπορεί πια να γίνει χωρίς τα μεγάλα και ακριβά μηχανήματα ενός στούντιο, με τη σωστή χρήση των δυνατοτήτων που παρέχονται σε ένα home studio βασισμένο αποκλειστικά σε υπολογιστή. Αυτό είναι εν μέρει αλήθεια, αλλά πιστεύω ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να παράγει αποτελέσματα επαγγελματικής τάξης.
Ναι βρε αδερφέ, αλλά τι σημαίνει "αποτελέσματα επαγγελματικής τάξης"; Ο ίδιος ο όρος στερείται αντικειμένου: το 98% των ηχογραφημένων μουσικών που έχω αγαπήσει (από ένα ευρύτατο φάσμα), δεν μπορούν να θεωρηθούν "αποτελέσματα επαγγελματικής τάξης", ούτε στον τομέα της μίξης, ούτε στον τομέα της ηχογράφησης, ούτε στον τομέα του mastering. Οπότε, η ίδια η συζήτηση για το mastering ξεκινάει από μία φαντασιακή αφετηρία - το οποίον εξηγεί απολύτως τα φαντασιακά συμπεράσματα που εξάγονται.

Ακόμη και αν δεχτούμε ότι από σήμερα και μετά ΟΛΕΣ οι σημαντικές ηχογραφήσεις θα διέπονται από τεχνική αρτιότητα (σιγά μη δεχτούμε τέτοια μαλακία, αλλά τέλος πάντων...), δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλα όσα ακούμε ΣΗΜΕΡΑ για το mastering είναι αναδρομικά συμπεράσματα με μάλλον στατιστική σημασία.

Πού οφείλεται αυτό; Kατά τη γνώμη μου, στο γεγονός ότι μονο το 5% των ερασιτεχνών του πλανήτη γνωρίζει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ τι πρέπει να κάνει
Ούτε το 1% δεν γνωρίζει, αλλά όχι μόνο των ερασιτεχνών, αλλά και των επαγγελματιών - και μάλιστα, σε όλα τα επαγγέλματα...! Αλλά αυτό δεν είναι επιχείρημα: δεν θα κρίνουμε την αξία ενός αυτοκινήτου από το πόσο καλά το οδηγεί το 99% των ανθρώπων που θα το οδηγήσουν, ούτε θα κρίνουμε την "αξία" ενός plugin σαν το Ozone από το 99% των ανθρώπων που θα το κατεβάσουν.

Aυτοί που έχουν άνεση σε τέτοιες δουλειές είναι μόνο αυτοί που έχουν "τριφτεί" και κάνει άπειρες από δαύτες, οι οποίοι ασφαλώς είναι επαγγελματίες και στην πλειοψηφία τους βρίσκονται σε στούντιο με ακριβό (έως πανάκριβο) εξοπλισμό για αυτή τη δουλειά.
Εδώ ερχόμαστε αντιμέτωποι με μία άλλη (παρανοϊκή, κατά τη γνώμη μου) ιδέα: εκείνη του μαστερά που "όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει". Άντε... ας γράψω άλλη μία φορά αυτό που ΟΛΟΙ ξέρετε, ότι ο άνθρωπος που έχει το γούστο και τις γνώσεις για να αξιολογήσει ΚΑΘΕ είδος μουσικής, απλά ΔΕΝ γεννήθηκε ακόμη. ΤΕΛΟΣ επιτέλους με αυτή την ανοησία. Μάλιστα (απλή λογική) μπορεί κανείς να στοιχηματίσει ότι όσο πιο "νέο", "πρωτοπορειακό", "ασυνήθιστο" είναι ένα μουσικό προϊόν, ΤΟΣΟ πιο απίθανο είναι να βρεί κανείς ηχολήπτη ή μαστερά που να είναι εξοικειωμένο μαζί του. Εδώ έχουμε άνθρωπο που θεωρεί εαυτόν εξίσου αρμόδιο για να μαστεράρει το υλικό του Χ''δάκι και του Χ''γιάννη και κάπου ανάμεσα ΟΤΙ μπορείτε να φανταστείτε. ΕΛΕΟΣ.

Αυτόν τον εξοπλισμό τον θέλουν ακριβώς γιατί γνωρίζουν πώς να τον αξιοποιήσουν και να πάρουν αυτό το "έξτρα" που επιθυμούν... Ένας ερασιτέχνης ούτε θα δουλέψει με εκατοντάδες "μαστεριές" για να αποκτήσει ιδία άποψη, ούτε έχει τα χρήματα να επενδύσει σε τέτοιο εξοπλισμό.
Που είναι γραμμένο αυτό; Είναι σα να λες ότι άμα πάω σε ένα σπίτι και κάποιος έχει κορυφαίο σύστημα αναπαραγωγής δίσκων βινυλίου, ξέρει καλύτερα τη μουσική μου από εμένα. Ναι, σίγουρα...

Οι επαγγελματίες τον διαθέτουν ήδη, κι έτσι δεν αγχώνονται να αποδείξουν ότι δεν γνωρίζουν την διαφορά μεταξύ της χρήσης του hardware και του software. To άγχος τους όμως είναι άλλο: να πείσουν ότι οι υπηρεσίες τους θα παραμείνουν για πάντα απαραίτητες.
Πολύ σωστά, αυτό είναι το άγχος τους, διότι από κάπου πρέπει να βγούν τα χρήματα που επενδύθηκαν και ο μόνος τρόπος να γίνει αυτό, είναι να δημιουργήσει κάποιος το μυθολογικό κλίμα που περιβάλλει αυτή την επαγγελματική ειδικότητα. Είναι πολλά τα λεφτά Άρη, όμως...

Αυτό δεν γνωρίζω αν θα γίνει ή όχι,
Εγώ ξέρω όμως. Όπως είχα προβλέψει πριν μερικά χρόνια με ΑΠΟΛΥΤΗ ακρίβεια, ο φερόμενος ως πιο προεβλημένος μαστεράς της ελληνικής αγοράς έχει υποχρεωθεί στην ανάπτυξη εμπορικής δραστηριότητας (και - απ' ότι πληροφορούμαι - με πολύ καλή φήμη). Είμαι μπροστά, τι να κάνουμε;

αλλά όπως και να'χει το θέμα, είναι εντελώς αποπροσανατολιστικό να κοιτάμε τι γίνεται στην (Αγ)Ελλαδίτσα και όχι σε σοβαρές δισκογραφικές αγορές όπως προφανώς αυτή του εξωτερικού.
Παραδέχομαι, ότι οι σκέψεις μου είναι άμεσα επηρρεασμένες από την ελληνική πραγματικότητα. Δεν θα τις έγραφα με τόση βεβαιότητα στο εξωτερικόν.

:)

 
bloody_sunday, thanx για τα link!

Superfunk είπε:
ΑΛΛΟΣ πρεπει να κανει τη μιξη και ΑΛΛΟΣ το μαστερινγκ
επειδή αυτός που κάνει την μίξη δεν "ακούει" πλέον τα κομμάτια?

η ίδια η συζήτηση για το mastering ξεκινάει από μία φαντασιακή αφετηρία - το οποίον εξηγεί απολύτως τα φαντασιακά συμπεράσματα που εξάγονται.

Ακόμη και αν δεχτούμε ότι από σήμερα και μετά ΟΛΕΣ οι σημαντικές ηχογραφήσεις θα διέπονται από τεχνική αρτιότητα (σιγά μη δεχτούμε τέτοια μαλακία, αλλά τέλος πάντων...), δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όλα όσα ακούμε ΣΗΜΕΡΑ για το mastering είναι αναδρομικά συμπεράσματα με μάλλον στατιστική σημασία.
σίγουρα υπάρχει placebo effect. Μήπως είναι και θέμα ψυχοακουστικής?

Μία ιστορία που έχω ακούσει (σε επίπεδο μύθου ίσως) και μού έκανε εντύπωση (είτε σε επίπεδο φαντασιακής, είτε ρεαλιστικής θεώρησης) είναι η εξής: Σουπερντουπεργουαου ηχολήπτης δίνει την μίξη σε σουπερντουπεργουαου μαστερά, ο οποίος την επιστρέφει μαστεραρισμένη μετά από λίγες ώρες... Την ακούει ο πρώτος, "Πςς, μεταμόρφώθηκε, άλλο πράγμα, i cant beλιέve it" και άλλα τέτοια τηλεοπτικά, "Πως τα κατάφερες βρε θηρίο, τι έκανες?". Και γυρνάει ο μαστεράς και του λέει, "Αφαίρεσα 2 db από τους 600 κύκλους. Τέλλοςςςς..."

Υπάρχουν αυτά?

ΥΓ: Πόσο λάθος είναι να μην βγαίνει "καλό" το master και να επιστρέφεις στην μίξη για να αλλάξεις πράγματα?

 
Από τη στιγμή που:

1) Τη μουσική δεν τη γράφει "επαγγελματίας" συνθέτης

2) Την ενορχήστρωση δεν την κάνει "επαγγελματίας" ενορχηστρωτής

3) Η ηχογράφηση δεν γίνεται σε "επαγγελματικό" χώρο με "επαγγελματία" ηχολήπτη και "επαγγελματικά" μηχανήματα

4) Τα όργανα δεν παίζονται από "επαγγελματίες"

4) Η μίξη δε γίνεται από "επαγγελματία"

είναι αστείο να απαιτείται "επαγγελματικό" mastering. Σα να φοράς σώβρακο και γραβάτα.

Γιατί υπάρχει όμως αυτό το θέμα; Είναι απλό. Η οικονομία απεχθάνεται τα κενά. Είναι δύσκολο να βγει κάποιος και να πει "αναλαμβάνω τη σύνθεση κομματιών για λογαριασμό των κατόχων home studio". Δεν έχει νόημα αυτό. Ενώ η φράση "αναλαμβάνω να κάνω το πρόχειρα ηχογραφημένο demo σας να ακούγεται επαγγελματικό" έχει περισσότερο νόημα, με την έννοια ότι μπορούν να βρεθούν εύκολα κορόιδα. Τι και αν τα φάλτσα πάνε σύννεφο, τα παιξίματα είναι χάλια και η μίξη για τα σκουπίδια. Ο καλός ο μύλος όλα τα αλέθει.

Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering"; Είναι απλό: Mastering γινόταν επί βινυλίου. To ψευτοmastering είναι παιδί των CD και ο βασικός λόγος που τα CD ακούγονται χάλια. "Εντάξει δεν πηδάει πλέον η βελόνα! Βουρ και στο ψητό!" Τέρμα όλα, δυναμικές μηδέν, ο ήχος βέβαια χάλια αλλά δεν πειράζει- επαγγελματίες είμεθα  :P

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα