- Μηνύματα
- 11,637
- Λύσεις
- 1
- Πόντοι
- 2,393
- Ιδιότητα
- Κιθάρα
- Τραγούδι
Το παρακάτω είναι ένα απόσπασμα απο τους Νόμους του Πλάτωνα.
Αν υπάρξει ένα καλό παιδάκι (κάποιος φιλόλογος; ) και μας το μεταφράσει, (εγώ το διάβασα και στ' αγγλικά) σίγουρα θα έχει πολύ ενδιαφέρον σαν θέμα συζήτησης. Ατέλειωτο φυσικά, αφού απο τότε το συζητούν. Και εδώ όχι όποιος κι όποιος. Ο Πλάτων!
Η λόγια και με νόμους μουσική versus της ενστικτώδους και "πανηγυριτζίδικης".
Μια καλή βάση για συνέχεια στο τι εστί τελικά... μουσική και πως την ορίζουμε. Οι μεν και οι δε. Ο Πλάτων για νόμους έγραφε και την έφερε σαν παράδειγμα όπου οι νόμοι πρέπει να τηρούνται, χλευάζοντας παράλληλα τους λαοφιλείς "μουσικάντηδες".
Τελικά όπως βλέπετε απο τότε το θέμα "έκαιγε". Περί Καλλιτεχνικής Αξίας δηλαδή.
Αν υπάρξει ένα καλό παιδάκι (κάποιος φιλόλογος; ) και μας το μεταφράσει, (εγώ το διάβασα και στ' αγγλικά) σίγουρα θα έχει πολύ ενδιαφέρον σαν θέμα συζήτησης. Ατέλειωτο φυσικά, αφού απο τότε το συζητούν. Και εδώ όχι όποιος κι όποιος. Ο Πλάτων!
Η λόγια και με νόμους μουσική versus της ενστικτώδους και "πανηγυριτζίδικης".
Μια καλή βάση για συνέχεια στο τι εστί τελικά... μουσική και πως την ορίζουμε. Οι μεν και οι δε. Ο Πλάτων για νόμους έγραφε και την έφερε σαν παράδειγμα όπου οι νόμοι πρέπει να τηρούνται, χλευάζοντας παράλληλα τους λαοφιλείς "μουσικάντηδες".
Τελικά όπως βλέπετε απο τότε το θέμα "έκαιγε". Περί Καλλιτεχνικής Αξίας δηλαδή.
Ἀθηναῖος
τοῖς περὶ τὴν μουσικὴν πρῶτον τὴν τότε, ἵνα ἐξ ἀρχῆς διέλθωμεν τὴν τοῦ
ἐλευθέρου λίαν ἐπίδοσιν βίου. διῃρημένη γὰρ δὴ τότε ἦν ἡμῖν ἡ μουσικὴ
κατὰ εἴδη τε [700β] ἑαυτῆς ἄττα καὶ σχήματα, καί τι ἦν εἶδος ᾠδῆς εὐχαὶ
πρὸς θεούς, ὄνομα δὲ ὕμνοιἐπεκαλοῦντο: καὶ τούτῳ δὴ τὸ ἐναντίον ἦν ᾠδῆς
ἕτερον εἶδος—θρήνους δέ τις ἂν αὐτοὺς μάλιστα ἐκάλεσεν—καὶ παίωνες
ἕτερον, καὶ ἄλλο, Διονύσου γένεσις οἶμαι, διθύραμβος λεγόμενος. νόμους
τε αὐτὸ τοῦτο τοὔνομα ἐκάλουν, ᾠδὴν ὥς τινα ἑτέραν: ἐπέλεγον δὲ
κιθαρῳδικούς. τούτων δὴ διατεταγμένων καὶ ἄλλων τινῶν, οὐκ ἐξῆν ἄλλο
[700ξ] εἰς ἄλλο καταχρῆσθαι μέλους εἶδος: τὸ δὲ κῦρος τούτων γνῶναί τε
καὶ ἅμα γνόντα δικάσαι, ζημιοῦν τε αὖ τὸν μὴ πειθόμενον, οὐ σῦριγξ ἦν
οὐδέ τινεςἄμουσοι βοαὶ πλήθους, καθάπερ τὰ νῦν, οὐδ᾽ αὖ κρότοι ἐπαίνους
ἀποδιδόντες, ἀλλὰ τοῖς μὲν γεγονόσι περὶ παίδευσιν δεδογμένον ἀκούειν
ἦν αὐτοῖς μετὰ σιγῆς διὰ τέλους, παισὶ δὲ καὶ παιδαγωγοῖς καὶ τῷ
πλείστῳ ὄχλῳ ῥάβδου κοσμούσης ἡνουθέτησις ἐγίγνετο. [700δ] ταῦτ᾽ οὖν
οὕτω τεταγμένως ἤθελεν ἄρχεσθαι τῶν πολιτῶν τὸ πλῆθος, καὶ μὴ τολμᾶν
κρίνειν διὰ θορύβου: μετὰ δὲ ταῦτα, προϊόντος τοῦ χρόνου, ἄρχοντες μὲν
τῆς ἀμούσου παρανομίας ποιηταὶ ἐγίγνοντο φύσει μὲν ποιητικοί, ἀγνώμονες
δὲ περὶ τὸ δίκαιον τῆς Μούσης καὶ τὸ νόμιμον, βακχεύοντες καὶ μᾶλλον
τοῦ δέοντος κατεχόμενοι ὑφ᾽ ἡδονῆς, κεραννύντες δὲ θρήνους τε ὕμνοις
καὶ παίωνας διθυράμβοις, καὶ αὐλῳδίας δὴ ταῖς κιθαρῳδίαις μιμούμενοι,
καὶ πάντα εἰς πάντασυνάγοντες, [700ε] μουσικῆς ἄκοντες ὑπ᾽ ἀνοίας
καταψευδόμενοι ὡς ὀρθότητα μὲν οὐκ ἔχοι οὐδ᾽ ἡντινοῦν μουσική, ἡδονῇ δὲ
τῇ τοῦ χαίροντος, εἴτε βελτίων εἴτε χείρων ἂν εἴη τις, κρίνοιτο
ὀρθότατα. τοιαῦτα δὴ ποιοῦντες ποιήματα, λόγους τεἐπιλέγοντες
τοιούτους, τοῖς πολλοῖς ἐνέθεσαν παρανομίαν εἰς τὴν μουσικὴν καὶ τόλμαν
ὡς ἱκανοῖς οὖσιν κρίνειν: ὅθεν δὴ τὰ [701α] θέατρα ἐξ ἀφώνων φωνήεντ᾽
ἐγένοντο, ὡς ἐπαΐοντα ἐν μούσαις τό τε καλὸν καὶ μή, καὶ ἀντὶ ἀριστοκρατίας ἐν αὐτῇ θεατροκρατία τις πονηρὰ γέγονεν. εἰ γὰρ δὴ καὶ δημοκρατία ἐν αὐτῇ τις μόνον ἐγένετο ἐλευθέρων ἀνδρῶν, οὐδὲν ἂν πάνυ γεδεινὸν ἦν τὸ γεγονός: νῦν δὲ ἦρξε μὲν ἡμῖν ἐκ
μουσικῆς ἡ πάντων εἰς πάντα σοφίας δόξα καὶ παρανομία, συνεφέσπετο δὲ
ἐλευθερία. ἄφοβοι γὰρ ἐγίγνοντο ὡς εἰδότες, ἡ δὲ ἄδεια ἀναισχυντίαν
ἐνέτεκεν: τὸ γὰρ τὴν τοῦ βελτίονος [701β] δόξαν μὴ φοβεῖσθαι διὰ θράσος,
τοῦτ᾽ αὐτό ἐστιν σχεδὸν ἡ πονηρὰ ἀναισχυντία, διὰ δή τινος ἐλευθερίας
λίαν ἀποτετολμημένης.
Τελευταία επεξεργασία από moderator: