Ανοίγω αυτό το θέμα για να συζητήσουμε μια από τις μεγαλύτερες παρεξηγήσεις που ανακύπτει συχνότατα, σε threads του τύπου 'τι ενισχυτή να πάρω για να παίζω ...... [εισάγεται το στυλ της αρεσκείας σας]'
Η γενική γραμμή, είτε γνωρίζει κάποιος είτε όχι, είναι να προτείνονται λαμπάτοι ενισχυτές, σπάνια με κόστος κάτω των 500 ευρώ, εκτός αν μιλάμε για κάποιο 'εισαγωγικό' και οπωσδήποτε made in the Far East μοντέλο. :lol:
Η παρεξήγηση νομίζω ότι προκύπτει λόγω λανθασμένης οικονομοτεχνικής ανάλυσης.
Πιο συγκεκριμένα, η σύγκριση γίνεται, ας πούμε, ανάμεσα σε έναν λαμπάτο ενισχυτή 30 βατ και σε έναν 'τρανζιστοράτο' (sic!) 60 βατ. Και ο ένας κοστίζει π.χ. 600 ευρώ ενώ ο άλλος 250. :roll:
Ένα πράγμα που μας διαφεύγει, είναι ότι ο πρώτος μπορεί να φτιάχνεται στην Αμερική και ο δεύτερος στο Βόρνεο.
Το κακό είναι, ότι, στις ίδιες κατηγορίες τιμής και με την ίδια χώρα προέλευσης, συνήθως η σύγκριση του λαμπάτου είναι με κάποιον modeling ενισχυτή, με ψηφιακά κυκλώματα, σύγκριση τελείως άτοπη μιας και ο δεύτερος είναι στην πραγματικότητα ένα 'πολλά σε ένα' μηχάνημα, με άλλο προσανατολισμό.
Το θέμα όμως είναι, αν το πιάσουμε από την τεχνική πλευρά, ότι ποτέ (σχεδόν) δεν χρειάστηκε να σχεδιαστεί solid state ενισχυτής υψηλών προδιαγραφών για κιθάρα! Εννοώ κάποιος που να δουλεύει όπως ένας ανάλογος λαμπάτος, να έχει το δικό του χαρακτήρα, κλπ.
Ο λόγος είναι προφανής: υπάρχουν τόσα έτοιμα σχέδια για λαμπάτους ενισχυτές, τα οποία παραμένουν κατ'ουσίαν ίδια και απαράλλαχτα από... τη δεκαετία του 30 :lol: :lol: που θα ήταν ηλίθιος κάποιος να επενδύσει σε R&D για να φτιάξει κάτι, το ίδιο ακριβό, που να λειτουργεί με solid state τεχνολογία. Ειδικά μάλιστα όταν εξ'αρχής βρίσκεται σε μειονεκτική θέση, στον τομέα του marketing. :wink:
Εξαιρέσεις υπάρχουν βέβαια, συνήθως για 'ειδικές χρήσεις'. Το πρώτο παράδειγμα που έρχεται στο μυαλό είναι ο Rolland Jazz Chorus, αλλά και διάφοροι ενδιαφέροντες Ιταλικοί και Σουηδικοί ενισχυτές. Βέβαια και αυτά τα σχέδια έχουν τα χρονάκια τους και αφορούν μια εποχή 'έξαρσης' στον σχεδιασμό solid state κυκλωμάτων.
Σίγουρα όμως, στο ΣΗΜΕΡΑ, ό,τι 'νέο' έχει φτιαχτεί με solid state τεχνολογία, αφορά ουσιαστικά:
1) Είτε πολύ φτηνές υλοποιήσεις, που καλύπτουν τον αρχάριο
2) Modeling λύσεις διαφόρων τύπων
Συγκρίνουμε λοιπόν μήλα με πορτοκάλια κατά την άποψή μου, από άποψης τεχνικής.
Από άποψης ποιότητας τώρα, πάλι η διαφορές είναι ουσιαστικές αλλά και δεν τις λαμβάνουμε υπόψιν σε τυχόν συγκρίσεις. Δεν μπορεί να σταθεί ένας solid state, με ένα ηχείο της πλάκας, με ένα μεγάφωνο για τα πανηγύρια και ένα κύκλωμα παρόμοιας αξίας με ένα ραδιοφωνάκι που πουλάνε οι μαύροι στις λαϊκές :lol: απέναντι σε ένα ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΟ σχέδιο από μια σοβαρή εταιρία, με επώνυμο μεγάφωνο, καλά parts κλπ.
Αποκαλυπτικό επίσης θα ήταν να δούμε το κόστος των πραγματικά επαγγελματικών υλοποιήσεων solid state. Για ρίξτε μια ματιά, έτσι από περιέργεια, πόσο κάνει ένας Line6 Vetta II. :wink:
Τέλος, ναι, πιστεύω ότι συκρίσεις στα ίδια χρήματα μπορούν να γίνουν. Και πρέπει να γίνονται χωρίς προκαταλήψεις του τύπου 'θα πάρω λάμπα γιατί είναι καλύτερα' (αυτό το βρήκαμε γραμμένο σε κάποιον Μαύρο Μονόλιθο μήπως?)
Ένα παράδειγμα που έρχεται στο μυαλό, είναι ο δημοφιλής Peavey Classic 30 με τον Tech21 Trademark 60. Και όποιος πιστεύει ότι ο Tech21 είναι από χέρι χαμένος... ας πάει να ακούσει το κλιπάκι με τον μικροσκοπικό αδελφό του TM10, και κυρίως τα σχόλια όσων το άκουσαν... και ας έρθει να καταθέσει τη γνώμη του. :wink:
Αυτά και συγνώμη αν σας κούρασα. Περιμένω τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας.
Η γενική γραμμή, είτε γνωρίζει κάποιος είτε όχι, είναι να προτείνονται λαμπάτοι ενισχυτές, σπάνια με κόστος κάτω των 500 ευρώ, εκτός αν μιλάμε για κάποιο 'εισαγωγικό' και οπωσδήποτε made in the Far East μοντέλο. :lol:
Η παρεξήγηση νομίζω ότι προκύπτει λόγω λανθασμένης οικονομοτεχνικής ανάλυσης.
Πιο συγκεκριμένα, η σύγκριση γίνεται, ας πούμε, ανάμεσα σε έναν λαμπάτο ενισχυτή 30 βατ και σε έναν 'τρανζιστοράτο' (sic!) 60 βατ. Και ο ένας κοστίζει π.χ. 600 ευρώ ενώ ο άλλος 250. :roll:
Ένα πράγμα που μας διαφεύγει, είναι ότι ο πρώτος μπορεί να φτιάχνεται στην Αμερική και ο δεύτερος στο Βόρνεο.
Το κακό είναι, ότι, στις ίδιες κατηγορίες τιμής και με την ίδια χώρα προέλευσης, συνήθως η σύγκριση του λαμπάτου είναι με κάποιον modeling ενισχυτή, με ψηφιακά κυκλώματα, σύγκριση τελείως άτοπη μιας και ο δεύτερος είναι στην πραγματικότητα ένα 'πολλά σε ένα' μηχάνημα, με άλλο προσανατολισμό.
Το θέμα όμως είναι, αν το πιάσουμε από την τεχνική πλευρά, ότι ποτέ (σχεδόν) δεν χρειάστηκε να σχεδιαστεί solid state ενισχυτής υψηλών προδιαγραφών για κιθάρα! Εννοώ κάποιος που να δουλεύει όπως ένας ανάλογος λαμπάτος, να έχει το δικό του χαρακτήρα, κλπ.
Ο λόγος είναι προφανής: υπάρχουν τόσα έτοιμα σχέδια για λαμπάτους ενισχυτές, τα οποία παραμένουν κατ'ουσίαν ίδια και απαράλλαχτα από... τη δεκαετία του 30 :lol: :lol: που θα ήταν ηλίθιος κάποιος να επενδύσει σε R&D για να φτιάξει κάτι, το ίδιο ακριβό, που να λειτουργεί με solid state τεχνολογία. Ειδικά μάλιστα όταν εξ'αρχής βρίσκεται σε μειονεκτική θέση, στον τομέα του marketing. :wink:
Εξαιρέσεις υπάρχουν βέβαια, συνήθως για 'ειδικές χρήσεις'. Το πρώτο παράδειγμα που έρχεται στο μυαλό είναι ο Rolland Jazz Chorus, αλλά και διάφοροι ενδιαφέροντες Ιταλικοί και Σουηδικοί ενισχυτές. Βέβαια και αυτά τα σχέδια έχουν τα χρονάκια τους και αφορούν μια εποχή 'έξαρσης' στον σχεδιασμό solid state κυκλωμάτων.
Σίγουρα όμως, στο ΣΗΜΕΡΑ, ό,τι 'νέο' έχει φτιαχτεί με solid state τεχνολογία, αφορά ουσιαστικά:
1) Είτε πολύ φτηνές υλοποιήσεις, που καλύπτουν τον αρχάριο
2) Modeling λύσεις διαφόρων τύπων
Συγκρίνουμε λοιπόν μήλα με πορτοκάλια κατά την άποψή μου, από άποψης τεχνικής.
Από άποψης ποιότητας τώρα, πάλι η διαφορές είναι ουσιαστικές αλλά και δεν τις λαμβάνουμε υπόψιν σε τυχόν συγκρίσεις. Δεν μπορεί να σταθεί ένας solid state, με ένα ηχείο της πλάκας, με ένα μεγάφωνο για τα πανηγύρια και ένα κύκλωμα παρόμοιας αξίας με ένα ραδιοφωνάκι που πουλάνε οι μαύροι στις λαϊκές :lol: απέναντι σε ένα ΔΟΚΙΜΑΣΜΕΝΟ σχέδιο από μια σοβαρή εταιρία, με επώνυμο μεγάφωνο, καλά parts κλπ.
Αποκαλυπτικό επίσης θα ήταν να δούμε το κόστος των πραγματικά επαγγελματικών υλοποιήσεων solid state. Για ρίξτε μια ματιά, έτσι από περιέργεια, πόσο κάνει ένας Line6 Vetta II. :wink:
Τέλος, ναι, πιστεύω ότι συκρίσεις στα ίδια χρήματα μπορούν να γίνουν. Και πρέπει να γίνονται χωρίς προκαταλήψεις του τύπου 'θα πάρω λάμπα γιατί είναι καλύτερα' (αυτό το βρήκαμε γραμμένο σε κάποιον Μαύρο Μονόλιθο μήπως?)
Ένα παράδειγμα που έρχεται στο μυαλό, είναι ο δημοφιλής Peavey Classic 30 με τον Tech21 Trademark 60. Και όποιος πιστεύει ότι ο Tech21 είναι από χέρι χαμένος... ας πάει να ακούσει το κλιπάκι με τον μικροσκοπικό αδελφό του TM10, και κυρίως τα σχόλια όσων το άκουσαν... και ας έρθει να καταθέσει τη γνώμη του. :wink:
Αυτά και συγνώμη αν σας κούρασα. Περιμένω τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σας.
