Τελικά ποιος έγραψε το Viva La Vida?

trihordo είπε:
Σε όλη τη συζήτηση είναι φανερό οτι δεν μιλάς για τον Σατριγιάννη, αλλά για κάποια προκατασκευασμένη καρικατούρα 80s σολίστα που έχεις στο μυαλό σου. Απο την τελευταία σου πρόταση άλλωστε αυτό είναι ολοφάνερο, το λες και μόνος σου. Επειδή είναι κρίμα να χάνεις τόσο ωραία μουσική, θα σου κάνω μια εισαγωγή:

  • ΞΕΧΝΑ ότι ξερεις για τύπους σαν τον malmsteen, george lynch, ή ακόμα και τον Vai, ο Satriani το μόνο που ΔΕΝ κάνει είναι να επιδεικνύει την τεχνική του
  • Ο Σατριγιάννης έγινε γνωστός το 80 σαν άνθρωπος που έφτιαχνε ορχηστρική μουσική, με "προχωρημένους" ήχους και παραγωγή (υπάρχουν κομμάτια του 84 που θα νομίζεις οτι γράφτηκαν το 2004 άμα τα ακούσεις)
  • Είναι ο μόνος σολο κιθαρίστας που η πλειοψηφία των κομματιών του έχει το βάρος στην ΣΥΝΘΕΣΗ και όχι στο απλά στο παίξιμο σόλο
  • Είναι ο μόνος σολο κιθαρίστας που η πλειοψηφία των κομματιών του έχει κουπλέ, ρεφραίν, σόλο, τουλάχιστον 2 διαφορετικά θεματάκια τα οποία ΑΝΕΤΑ πάντα θα μπορούσαν να ήταν θέματα για φωνή, τα οποία αναπτύσει και εναλλάσσει
  • Είναι ο μόνος σολο κιθαρίστας που στις συναυλίες του τα μισά κομμάτια ο κόσμος απο κάτω τα ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ
  • Έχει τη μεγαλύτερη επιτυχία στο είδος του, 10 εκατομμύρια πωλήσεις και 13 υποψηφιότητες για Γκραμμυ
  • Η μουσική του είναι στάνταρ επιλογή για σαουντρακ, computer games, σποτάκια και διαφημίσεις κάθε είδους ακριβώς επειδή είναι μεγάλος τεχνίτης της ΠΟΠ και βασίζεται πάντα σε πολύ ενδιαφέροντα "hooks"


Τα παραπάνω απλά δεν έχουν ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση με κιθαρίστες τύπου malmsteen πχ.

Κατα τ'άλλα περι ωρέξεως... πχ ο ήχος του και τα εφε με το whammy bar σε πολλούς δεν αρέσουν. Επίσης στα τελευταία του κυρίως αλμπουμ (98 και μετά) έχει filler κομμάτια που είναι "σολοκόμματα" για κιθαρόβιους, και μόνο 3-4 "τραγουδιστά" και συνθετικά ενδιαφέροντα tracks. Τέλος πλεον υπάρχει και μια κάποια ανακύκλωση.

Και τελειώνω με τους "μεταλλοφιουζοναδες" με τους "αλτερναδες" & τους  "brit-poppers": τέτοια καλά καθορισμένα γκρούπ, μετά την ηλικία των 15-16 νομίζω υπάρχουν μόνο στην φαντασία... απορώ που φτιάχνεις τέτοια επιχειρήματα. Νομίζω οτι απο ένα σημείο και μετά όλοι ψάχνουν καλή μουσική απλώς, και δεν πολυασχολούνται (μόνο, ωστόσο κι αυτό μετράει σε μερικά άλμπουμ) με το στυλ του ήχου, ή την εμφάνιση του μουσικού.
συμφωνω απολυτως και θα ηθελα να προσθεσω οτι εχω την εντυπωση πως καποιοι σχολιαζουν(αρνητικα συνηθως) για κατι το οποιο δεν το "γνωριζουν".αυτο δεν θα επρεπε να γινεται.διορθωστε με αν κανω λαθος.
 
trihordo είπε:
Άλλωστε τι σχέση έχει ποιανού το άλμπουμ είναι καλύτερο με το θέμα μας? Πραγματικά καμμία. Θα μπορούσε αυτό το δευτερολέπτων πραγματικά θεματάκι (και όπως φαίνεται και απο μυνήσεις άλλου ερασιτεχνικού στην ουσία γκρουπ που δεν θυμάμαι το όνομα του, έτσι είναι) να το έχει γράψει οποιοσδήποτε μέτριος ή και άθλιος μουσικός, δεν συζητάμε για την ενορχήστρωση, την παραγωγή τις άλλες ιδέες και την συνθετική ικανότητα των κολντπλει....
Πάρα πολύ σωστά. Καμία απολύτως σχέση με την καλλιτεχνική αξία (σύμφωνα με τη γνώμη του καθενός) του ενός ή του άλλου. Νομίζω ότι το θέμα είναι πράγματι οφτόπικ και έχει μετατραπεί σε σύγκριση... αλλά θα ενδώσω κι εγώ:

Τέλος έχω το άλμπουμ των κολντπλει και το έχω ακούσει όλο, όπως και πολλά άλμπουμ του Σατριγιάννη. Είναι ένα πολύ καλό και προσεγμένο άλμπουμ, στο οποίο έχει γίνει πολύ δουλειά, αλλά μάλλον όχι μόνο απο τους Κολντπλει(μόνοι σας τα λέτε πιο πάνω).
Eπίσης πολύ σωστά. Και πόσο ακριβώς από τους Κρυάδαπλεϊ; Μήπως ελάχιστα; Παρομοίως, μήπως τα άλμπουμ-μνημεία που υπέγραφε ο Phil Spector είχαν καμία σχέση (το 90% από αυτά) με το συνήθως μηδενικό ταλέντο των καλλιτεχνών που αναγράφοντο στο εξώφυλλο;

Edit: χωρίς να εννοώ ότι οι Coldplay έχουν μηδενικό ταλέντο... δεν αποκλείω να έχουν, όμως την προσπάθειά μου για αντικειμενικότητα την μπλοκάρει η απέχθεια που νιώθω μόλις ακούω την πρώτη νότα από ότι έχουν βγάλει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Koλ νο μορ...

helmut-kohl-med.jpg


...πιο επίκαιρο θα ήταν 10 χρόνια πριν.

 
harilatron είπε:
Να κάνουμε τον τίτλο "Coal no more"?
+137...

Αλλά τώρα που το σκέφτομαι...άστο καλύτερα...

Μπορεί και να μπει στο βιβλίο Guinness ως το περισσότερο "ξεσκισμένο" thread σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα fora του πλανήτη... ;)

Από περιέργεια μου 'ρχεται να ψάξω σε αντίστοιχα ξένα κιθαριστικά fora, και να μέτρήσω αριθμό posts σε thread με αντίστοιχο θέμα... ::)

 
Προσπάθησα να "καθαρίσω" λίγο το θέμα και έκανε διάλειμμα μερικών ωρών.

Σταματήστε τις προσωπικές επιθέσεις και συνεχίστε να κουβεντιάζετε. Μόνο. Οτι θεωρηθεί ότι αντιβαίνει τους κανονισμούς στο εξής θα σβήνεται.

Το θέμα είναι επίκαιρο και θα δούμε που θα καταλήξει.

Δεν είναι αντιπαράθεση για το ποιός είναι "καλυτερότερος" και ποιος έχει "συναίσθημα"... Υποκειμενικούρες.

Το θέμα είναι απλό, αφορά το ηθικό πνευματικό δικαίωμα και κατ' επέκταση το περιουσιακό. Θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε το αποτέλεσμα καθώς το κομμάτι είναι ήδη χιτ, αλλά το πιό πιθανό είναι να τα βρούνε πριν το δικαστήριο. Οπότε... άδικα θα μαλλιοτραβηχτούμε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
(yameth τα σπας....)

Ο φαλακρός μαλλον θα παρει τα 3 του γιατι όλα αυτά είναι δύσκολο έως αδύνατο να αποδειχθουν...είναι αδιευκρίνιστο στη αμερικανική νομοθεσία το τι ορίζεται σαν κλοπη πνευματικης ιδιοκτησιας και ιδιως οταν μιλαμε για νοτες...

Ο τζερτζελές έγινε πάντως.....

Ανοίγω νεο thread:

"Ο Φοιβος εκλεψε τελικά τους Κολντιλευς?"

τι να πεις..

 
αλλά το πιό πιθανό είναι να τα βρούνε πριν το δικαστήριο.
Προφανως κατι τετοιο θα γινει,οι Coldplay ειναι παμπλουτοι (μη ξεχναμε οτι αυτη τη στιγμη ανηκουν στα 10 εμπορικοτερα acts του πλανητη)

θα του δωσουν του καραφλα κανα δυο εκατομμυρια δολλαρια να ηρεμησει (η να βαλει μαλλια ;D ;D) & τελειωσε το ζητημα.

 
mij είπε:
Ο φαλακρός μαλλον θα παρει τα 3 του γιατι όλα αυτά είναι δύσκολο έως αδύνατο να αποδειχθουν...είναι αδιευκρίνιστο στη αμερικανική νομοθεσία το τι ορίζεται σαν κλοπη πνευματικης ιδιοκτησιας και ιδιως οταν μιλαμε για νοτες...
Αχεμ;
Είναι;

Η Αμερικάνικη νομοθεσία είναι ΠΟΛΥ συγκεκριμένη, σχετικά με τα copyrights, κλπ, καθώς και τα royalties, σε αντίθεση, μάλιστα με την Αγγλική που είναι μάλλον μη γραμμένη (!!!! Το Αγγλικό σύνταγμα ΔΕΝ είναι γραμμένο, αν γνωρίζω καλά και δε λέω καμμιά μαμακία).

Ως μουσικός που έχω ασχοληθεί χρόνια με το σπορ, οφείλω να πω ότι η φράση των 8 μέτρων είναι σχεδόν ίδια και στα δύο κομμάτια. Τυχαίο ή όχι, όπως είπα και πρίν, και έκανα και λινκς προς την περίπτωση του George Harrison vs Bright Tunes Music (Αμερικάνικη εταιρία), καθώς και κάποιο άλλο λινκ στο wiki, δε παίζει ρόλο:

ΠΧ: Αν ο μπόμπιρας σου σπάσει το τζάμι του γείτονα με την μπάλα, το θελε δε τό θελε πιθανότητες (ανάλογα με την ανοχή του γείτονα) λένε ότι θα το πληρώσεις. Φταίει, δε φταίει! Έτσι κι εδώ. Δε χρειάζεται δόλος (αυτό το ξέρω, γιατι έχω φίλους στο SF που είναι δικηγόροι) για να πληρώσει ο άλλος. Μπορεί να μην πληρώσει ΟΛΑ τα royalties, αλλα... 

 
Το Αγγλικό σύνταγμα ΔΕΝ είναι γραμμένο, αν γνωρίζω καλά και δε λέω καμμιά μαμακία
ως εννοιαιο κειμενο δεν ειναι γραμμενο.

μεγαλο μερος του ομως υπαρχει  καταγεγραμμενο με τη μορφη νομοθετηματων,αποφασεων δικαστηριων & συνθηκων  ;)

The UK has no single constitutional document comparable to those of other nations, such as the United States. It is therefore often said that the country has an "unwritten" or de facto constitution.[1] However, the majority of the British constitution does exist in the written form of statutes, court judgments and Treaties. The constitution has other unwritten sources, including parliamentary constitutional conventions (more than most countries except New Zealand and Israel) and the royal prerogatives.
 
Superfunk είπε:
Προφανως κατι τετοιο θα γινει,οι Coldplay ειναι παμπλουτοι (μη ξεχναμε οτι αυτη τη στιγμη ανηκουν στα 10 εμπορικοτερα acts του πλανητη)

θα του δωσουν του καραφλα κανα δυο εκατομμυρια δολλαρια να ηρεμησει (η να βαλει μαλλια ;D ;D) & τελειωσε το ζητημα.
αν το κάνουν αυτό θα είναι ακόμη μεγαλύτεροι μαλ@κες. ας κρατήσουν την ίδια σθεναρή στάση που είχαν απ την αρχή κι ας πάνε στο δικαστήριο. αλλιώς τζάμπα οι μαγκιές και οι ειρωνίες...

 
Μaze, έχεις όρεξη, έτσι; Πάνω που άρχισε να γίνεται μία πολιτικώς ορθή συζήτηση επι των νομικών πτυχών του θέματος - όπως διακαώς επιθυμούσες - ξαναρχίζεις.

Είναι πράγματι στραβός ο γιαλός; ::) ::)

 
Κύριοι.... το θέμα ξεκίνησε από την (όντως σκανδαλώδη) ομοιότητα των μουσικών θεμάτων και έχει φτάσει να γίνεται συζήτηση για το "ποιανού το γούστο είναι πιο γουστόζικο".

Και περαν τούτου, έχει φτάσει να συζητείται το ποιός είναι πιο μάγκας (από τους γράφοντες).

Παρακαλώ να ηρεμήσουμε και να δουμε αν το πραγματικό μας "ζόρι" είναι το κάθε μέλος του noiz (ή η άποψή του) ή μήπως το θέμα αυτό έγινε απλά αφορμή για ανούσιες αντιπαραθέσεις και μπηχτές χωρίς νόημα (και χωρίς μέλλον). Αυτό το τελευταίο (με το μέλλον) το υπογράφω κι όλας.  :)

Όπως προανέφερε και ο SPY, το θέμα δεν είναι αν γουστάρουμε CP ή Satriani και τι σημαίνει αυτό για τον καθένα. Αυτό είναι ανούσιο.. δεν βρίσκετε?

Το ενδιαφέρον στοιχείο του θέματος είναι (κατά τη γνώμη μου) η αξία της διανοητικής ιδιοκτησίας και η δυνατότητα κίνησης νομικών διαδικασικών. Θα μπορούσα (π.χ.) εγώ να πάω κόντρα στους coldplay ή πρέπει να είναι (ας πούμε) Σατριάνι?

 
Εμένα πάλι μου φαίνεται ληγμένο το θέμα, απλώς θέλει πια κλείδωμα ή πάυση μέχρι τις επόμενες εξελίξεις. Γενικά είναι καλύτερο νομίζω να κρατιόμαστε και να κόβουμε την κουβέντα παρά να ξεκατινιαζόμαστε... Το ωραιότατο άλλωστε κατα τ'άλλα τελευταίο point του harilatron μάλλον θέλει δικό του τόπικ.

 
harilatron είπε:
Το ενδιαφέρον στοιχείο του θέματος είναι (κατά τη γνώμη μου) η αξία της διανοητικής ιδιοκτησίας και η δυνατότητα κίνησης νομικών διαδικασικών. Θα μπορούσα (π.χ.) εγώ να πάω κόντρα στους coldplay ή πρέπει να είναι (ας πούμε) Σατριάνι?
Αυτό πάει για νέο και εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα, κύριε καθηγητά.

Άντε μπρός, τι κάθεστε; :P

 
harilatron είπε:
Το ενδιαφέρον στοιχείο του θέματος είναι (κατά τη γνώμη μου) η αξία της διανοητικής ιδιοκτησίας και η δυνατότητα κίνησης νομικών διαδικασικών. Θα μπορούσα (π.χ.) εγώ να πάω κόντρα στους coldplay ή πρέπει να είναι (ας πούμε) Σατριάνι?
Τα $ σου λείπουν, τίποτε άλλο!
Ο μικρούλης και άγνωστος συνθέτης θα φανεί, μάλιστα και συμπαθής προς τους ενόρκους, απέναντι στα κτήνη των coldplay που κλέβουν τον κοσμάκη και βγάζουν τόσα χρήματα (άρα το αντέχη η τσέπη τους να χάσουν και κανά μυριάκη...)

__________________

Απο προσωπική πείρα, η αξία του copyright είναι μεγάλη, ΑΝ το κυνηγήσεις! Μου έχει τύχει κάτι πολύ μικρό, και τη στιγμή που επικοινώνησα μου ήταν με το σας και με το μας που λέμε. Χρειάστηκε να απειλήσω με δικηγόρους κλπ, αλλά τελικά το βουλώσανε και τελείωσε το θέμα.

Φυσικά, αν έπαιζα με αντιπάλους την... Island ή την Sony, θα έπερνα τα @ρχίδι@ μου, αλλά ανάμεσα σε ελάχιστους, υπάρχει ο νόμος!

_____________________

http://en.wikipedia.org/wiki/2007_Timbaland_plagiarism_controversy



(αλλά δεν ξέρω πως έληξε το συγκεκριμένο θέμα...)

 
Superfunk είπε:
Σιγα μην εκλέψαν τον καγκουρο τον Σατριανι οι Coldplay.

Σιγα μη ξερουν καν ποιος ειναι?(συγνωμη κυριε ΠΟΙΟΣ ειστε?)
-10

παντως πολυ μαπα το κοματι απο coldplay και τους συμπαθω ιδιαιτερα..

προτιμω την μελωδια απο τον satriani παραταυτα...

 
Νομίζω οτι ο Satriani έχει δίκιο,αν ήμουν δικαστής θα τον δικαίωνα για τους εξής λόγους

1.μελωδικά και αρμονικά υπάρχει ένα σημείο ολόιδιο

2.αυτό το σημείο είναι το πιο δυνατό σημείο του Viva la vida

3.οι Coldplay έχουν ακολουθήσει ακριβώς και το φραζάρισμα της μελωδίας της κιθάρας στο στίχο που έγραψαν,σαν να πάτησαν πάνω του (ένας στιχουργός  καταλάβαινει τι εννοώ)

4.η μελωδική γραμμή αναπτύσσεται μετά αλλά είναι φανερό οτι απο αυτήν ξεκίνησαν όλα.

Τον Satriani δεν τον ήξερα,οι Coldplay δεν με ξετρελλαίνουν αλλά το τραγούδι μου άρεσε οταν το πρωτοάκουσα,όπως επίσης κι 2-3 άλλα απο το δίσκο.Μετά διάβασα πως την παραγωγή την έκανε ο Eno κι όλα μπήκαν στη θέση τους.

Μαλλον δεν θα γινε ηθελημένα αντιγραφή,η ομοιότητα είναι εξώφθαλμη.Πιθανολογώ να το άκουσαν και υποσυνείδητα να το αφομοίωσαν.

 
Θα συμφωνήσω, το thread πήρε απαράδεκτη, <<λυκειακή>> τροπή σε μεγάλο μέρος του, αλλά ας μην ταλαιπωρηθεί άλλο, μπορεί να ανοιχτεί νέο thread.

 

Trending...

Νέα θέματα