Καλησπέρα, για να μην ανοίξω καινούριο thread για ένα θέμα το οποιο δεν ειναι και τόσο ελκυστικό, είπα να βρω ένα παρόμοιο και να καταθέσω τον προβληματισμό μου εδώ.
Τον Ιούνιο του 2024 απέκτησα μία κιθάρα (μεταχειρισμένη από Γερμανία) η οποια είναι αυτή που βλέπετε στη φωτογραφία.
Περισσότερο την είδα σαν ένα μελλοντικό project, δεν με έκαιγε δηλαδή με το που την πήρα να την βάλω στο σοβαρό μου gear, ωστόσο η τιμή της ήταν φανταστική και είναι η πιο όμορφη κιθάρα που έχω δει στη ζωή μου.
Όπως μου ήρθε, την θαύμασα, την έπαιξα ελάχιστα με τις χορδές που ήδη είχε πάνω (σε πολύ καλή κατάσταση οι χορδές), είχε αρκετό ταστάρισμα και είχε μερικά dead spots μετά το δωδέκατο τάστο στα καντίνια.
Δεν έδωσα σημασία εκείνη τη στιγμή γιατί οπως είπα θα ήταν μελλοντικό project, όταν θα έφτανε η ώρα της θα έβλεπα τι θα έκανα.
Ε λοιπόν η ώρα της έφτασε.
Παρήγγειλα μαγνήτες, της έσκαψα το σώμα για να μπει και neck μαγνήτης (να γίνει HH), μπήκε τριθέσιος επιλογέας, μπήκαν dots στην ταστιέρα κλπ κλπ.
Όλα αυτά έγιναν από αποδεδειγμένα καταξιωμένο τεχνίτη στο όνομα του οποιου πίνω νερό και εγώ και εκατοντάδες κιθαρίστες.
Το μόνο που προς μεγάλη μου έκπληξη διαπίστωσα ότι δεν άλλαξε όταν πήρα την κιθάρα στα χέρια μου από τον τεχνίτη, ήταν το ταστάρισμα.
Του έστειλα ένα βιντεάκι να του δείξω το πρόβλημα και του εξήγησα ουσιαστικά ότι δεν άλλαξε τίποτα από την κατάσταση στην οποια ήταν η κιθάρα όταν του την πήγα.
Μου είπε ότι μπορεί να οφείλεται στο ότι άλλαξε περιβάλλον το όργανο και να του το ξαναπάω ώστε να το ξανακοιτάξει.
Όταν του πήγα την κιθάρα για δεύτερη φορά, την έπιασε, έπαιξε και μου είπε ότι δεν ακούει κάτι τρομερό και ότι ταστάρει ελάχιστα. Στα δικά μου αυτιά το ταστάρισμα ήταν απίστευτα πολύ.
Μου την έδωσε να παίξω εγώ να δει πως ακούγεται στα δικά μου χέρια.
Επειδή ήξερα όλα τα αμαρτωλά σημεία και όλα τα dead spots και επειδή το τόνιζα κιόλας όπως έπαιζα, συμφώνησε ότι ναι, ακούει πράγματα που δεν θα έπρεπε να ακούει και ότι θα φροντίσει να τα εξαφανίσει.
Αφήνω λοιπόν το κιθαρόνι και σε μερικές μέρες με κάλεσε να πάω να την πάρω και ότι ήταν έτοιμη.
Την παίρνω όλο χαρά να παίξω να ακούσω επιτέλους τις καθαρές νότες, τα ίδια...
Ακολουθεί ο εξής διάλογος:
ΕΓΩ: -"Μα ρε μάστορα, εδώ γίνεται χαμός πάλι, από το 12ο τάστο και μετά είναι όλα νεκρά!!!"
ΤΕΧΝΙΤΗΣ: -"Ρε συ, δεν είναι κάτι σοβαρό αυτό, το ακούς τώρα γιατί παίζεις χωρίς να την έχεις στο ρεύμα, όταν θα τη βάλεις στον ενισχυτή πολλοί θα ακούσουν κανένας δεν θα καταλάβει".
ΕΓΩ: -"Δεν μπορώ να έχω μια κιθάρα που τρίζουν τα πάντα από το 12ο και μετά και με τόσα dead spots, δεν με νοιαζει το κόστος, πες μου τι μπορούμε να κάνουμε για να το διώξουμε τελείως, τρελαίνομαι σου λέω"
ΤΕΧΝΙΤΗΣ: -"Φίλε, έχεις ήδη ρίξει έναν σκασμό λεφτά (450 για την κιθάρα και περίπου 600 ευρώ για όλα τα υπόλοιπα) σε ένα φθηνό όργανο made in korea. Έτσι είναι κατασκευαστικά η κιθάρα αυτή, δεν πρόκεται ποτέ να φτάσει σε ποιότητα τις άλλες κιθάρες σου που φέρνεις. Μέχρι και το action δοκίμασα να σηκώσω στο Θεό και δεν άλλαξε κάτι. Χαλάρωσε και απόλαυσε την όπως είναι. Είναι πολύ όμορφο όργανο, ελαφρύ και εργονομικό. Δυστυχώς η Fender δεν έδωσε τόση σημασία στην ποιότητα σε αυτές τις σειρές."
...
Τι μπορώ να κάνω ρε παιδιά για να λύσω το πρόβλημα μου;;;; Λύνεται; Δεν λύνεται; Έχει δίκιο; Υπάρχει καποιος τεχνίτης που να εξειδικεύεται σε θέμα τασταρίσματος και ας είναι και στην άλλη άκρη της Ελλάδας;;;