Υβριδικο σετ χορδων. Προβλημα στην ταστιερα;

theBox

Νέο μέλος
Μηνύματα
198
Πόντοι
16
Καλημερα,

Με τη φιλοσοφια οτι δεν υπαρχουν ηλιθιες ερωτησεις , μπαινω κατευθειαν στο ψητο.

Εχω μια gibson les paul std που μεχρι τωρα κουρδιζα σε ΜΙ με 10αρες. Τωρα την εριξα σε ΡΕ βαζοντας ενα υβριδικο σετ χορδων 11-54 (ernie ball beefy slinkys). Η απορια μου ειναι η εξης: Μηπως λογω της πιο ανομοιογενους κατανομης της τασης του υβριδικου σετ χορδων (12αρες μπασα, 11αρες καντινια) παρατηρηθει ΣΤΡΕΨΗ (ανομοιογενες σκευρωμα, περισσοτερο στα μπασσα απο οτι στα καντινια) της ταστιερας? Ρωτάω γιατι το εχω δει να γινεται αυτο σε μπρατσο κιθαρας αν και ο λογος στη συγκεκριμενη περιπτωση δεν ηταν καποιο υβριδικο σετ (δεν ειχε φορεσει ποτε τετοιο). Περιττο να πω, οτι τετοιο ειδος σκευρωματος δεν συμαζευεται με τις γνωστες μεθοδους τρας ροντ.

Εχει κανεις εμπειρια πανω στο θεμα???

Ευχαριστω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν νομιζω οτι το 11-52 ειναι τοσο ανισσορροπο για να δημιουργησει τετοιο προβλημα,μην ανησυχεις καθολου.

Σχετικα με τα ανισορροπα gauges,εχω να δηλωσω μεγαλος πολεμιος τους για το θεμα του ηχου.Κλασσικη φαση οι 60αρες τυλιχτες να ακουγονται λασπη και οι 9αρες πριμες σαν μπουζουκι.Balance is a very important value on the quest for good tone

 
Απο ότι θυμάμαι το σετ αυτό δεν πρέπει να είναι και τόσο ανομοιογενές όσο λες  ;)

Εγώ πάντως καμια 5 ετία που φοράω 11-52 δεν μου έχει παρατηρηθεί κάτι τέτοιο.Λογικά δεν θα έχεις ούτε εσύ επειδή στις LP λόγο μικρότερου scale(όπου scale η απόσταση απο τη γέφυρα μέχρι το nut) ίδιου πάχους χορδές τραβάνε λιγότερο σε σχέση με τις υπόλοιπες κιθάρες. ;)

 
Συγνωμη παιδια... 11-54 ειναι το σετ, και συγκεκριμενα: (11, 15, 22, 30, 42, 54). Jannick αυτα που λες περι μικροτερης κλιμακας τα γνωριζω και οντως συνηγορουν στο οτι δεν υπαρχει προβλημα (αλλωστε ειναι και σε ΡΕ) αλλα φοβαμαι λιγο παρ ολα αυτα. Εκτως αυτου το κυριως σημειο του "προβληματος" ειναι η ιδια η ανομοιογενεια στην ταση και οχι το απολυτο μεγεθος της τασης. Τουλαχιστον ετσι το αντιλαμβανομαι εγω....

...και μιας που ειμαστε πανω στο θεμα: Αληθεια, ΠΩΣ "γιατρευεται" η ΣΤΡΕΨΗ στο μπρατσο? Υπαρχει καποιος tried and tested  τροπος ή παμε για αλλαγη???

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
theBox είπε:
Συγνωμη παιδια... 11-54 ειναι το σετ, και συγκεκριμενα: (11, 15, 22, 30, 42, 54). Jannick αυτα που λες περι μικροτερης κλιμακας τα γνωριζω και οντως συνηγορουν στο οτι δεν υπαρχει προβλημα (αλλωστε ειναι και σε ΡΕ) αλλα φοβαμαι λιγο παρ ολα αυτα. Εκτως αυτου το κυριως σημειο του "προβληματος" ειναι η ιδια η ανομοιογενεια στην ταση και οχι το απολυτο μεγεθος της τασης. Τουλαχιστον ετσι το αντιλαμβανομαι εγω....
Πάντως, έτσι κι αλλιώς οι χορδές (και στα standard set) δεν έχουν "ομοιογενή" τάση.

Στο ακόλουθο λινκ, μπορείς να βάλεις τα πάχη και το κούρδισμα για να δεις τις τάσεις και τις διαφορές από ένα "standard" set.

http://www.mcdonaldstrings.com/stringxxiii.html

Προσωπικά, (ειδικά για κοντό scale και κούρδισμα σε D) δεν θα ανησυχούσα καθόλου.  :)

 
Αν δεν έχει η κιθάρα σου εγγενές πρόβλημα, το οποίο θα το εμφάνιζε έτσι κι αλλιώς, δεν έχεις τίποτα να φοβηθείς.

 
Προφανως κανενα σετ δεν ειναι ομοιογενες Harilatron, αλλα το υβριδικο εντεινει το προβλημα. Το λινκ παντως πολυ ενδιαφερον, θα το μελετησω!

 
δεν θα εχεις κανενα προβλημα

...και μιας που ειμαστε πανω στο θεμα: Αληθεια, ΠΩΣ "γιατρευεται" η ΣΤΡΕΨΗ στο μπρατσο? Υπαρχει καποιος tried and tested  τροπος ή παμε για αλλαγη???
τα ΠΑΝΤΑ γιατρευονται..ΛΕΦΤΑ να εχεις μονο.....

 
Superfunk είπε:
δεν θα εχεις κανενα προβλημα

τα ΠΑΝΤΑ γιατρευονται..ΛΕΦΤΑ να εχεις μονο.....

Ειμαι ΟΛΟΣ αυτια!!! ;)

 
Superfunk είπε:
τα ΠΑΝΤΑ γιατρευονται..ΛΕΦΤΑ να εχεις μονο.....
Ειμαι ΟΛΟΣ αυτια λεφτά!!! ;)
  :D

Συνήθως με πλανάρισμα της ταστιέρας, (μπακάλικα) τρίψιμο της ταστιέρας απο την

πλευρά που έχει 'αρπάξει'.

 
theBox είπε:
Ειμαι ΟΛΟΣ αυτια!!! ;)
Οχι ΑΥΤΙΑ. ΛΕΦΤΑ λέμε ;D

(Ανάλογα με την έκταση του προβλήματος.... π.χ. βγάζεις τάστα, τρίβεις (πλαναρεις) ταστιέρα, περνάς καινούρια).

(Edit: με πρόλαβε ο κ. Μπίχλας)

 
Με μία δοκιμή που έκανα στο πολύ ωραίο site που έδωσε ο thebox, βρήκα αυτό:

STRING_TENSION_1148.jpg

 
Τα "υβριδικά" σετ δεν είναι χτεσινή μόδα. Υπάρχουν εδώ και δεκαετίες, είτε επίσημα (βλ. Ernie Ball) είτε "ανεπίσημα" από κιθαρίστες που έφτιαχναν τα δικά τους σετ συνδιάζοντας χορδές. Καμμία επίπτωση δεν έχουν στο... good guitar tone  ::) αρκεί να ξέρεις να ρυθμίζεις το ύψος στους μαγνήτες αλλά και να ταιριάζουν στο παίξιμό σου.

Φυσικά μιλάμε πάντα για "λογικά" σετ (π.χ. καντίνια από 9άρι σετ και μπάσσες από 10άρι, ή το αντίστροφο, όπως χρησιμοποιεί ο Steve Morse, ή 10άρες με 11άρες, κλπ). Σετ με καντίνια από μαντολίνο και μπάσσες από βαρίτονη δεν τα κατάλαβα ποτέ.  ::)

Σε οποιαδήποτε "καλή" κιθάρα, δεν νομίζω ότι υπάρχει περίπτωση να δημιουργηθεί πρόβλημα. Ωστόσο, ανεξάρτητα από gauge χορδών, έχει ενδιαφέρον να πούμε ότι ο πιο... μπουτίκ από τους μπουτίκ guitar makers (ο DeTemple) επιμένει ότι το μπράτσο πρέπει να κατασκευάζεται και να περνιούνται τα τάστα "υπό τάση" και έχει αναπτύξει μια σχετική μεθοδολογία. Φαντάζομαι ότι τις διαφορές τις ακούνε όσοι ακούνε και το nut από κόκκαλο mammooth που χρησιμοποιεί (δεν προσπαθώ να κοροϊδέψω την ιδέα ή το μάστορα, απλά το θεωρώ κάπως extreme).

 
The Genius Loci είπε:
..............nut από κόκκαλο mammooth που χρησιμοποιεί 
αυτά είναι... ;D

να βρείς προιστορικό ελέφαντα, και αντί να τον βάλεις σε μουσείο, να φτιάχνεις nut για κιθαρόνια ;D ;D ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top