Tailpieces σε gibson Les Paul...τι κανει?

Andreas Black

Μέλος
Μηνύματα
115
Πόντοι
28
οκ...εκτος το να συγκρατεί τις χορδες, για πιο λογο δεχετε ρυθμηση?

Με λιγα λογια τι ρυθμιζουμε με το Tailpieces αν οσο πιο χαμηλα τι και τι οσο πιο ψηλα το τοποθετησουμε?...ειναι κατι το οποιο μπορουμε να πειραµατιστούµε απο μονοι μας στην περιπτωση αλλαγης ήχου η μονο ενας μαστορας ειναι καλυτερα να το ρυθμηση στο σετ up?

Gibson-PTTP-060-Tailpiece-2T.gif


 
Κάποια Tailpieces υποτίθεται πώς είναι πιό ποιότικά πχ.αλουμινένια ,κάτι το οποίο δεν με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.Οι διαφορές που μπορεί κάποιος να βρεί είναι πολύ μικρές εώς μηδαμινές ακουστικά.Πολλές φορές μπορεί να προσφέρει καλύτερο sustain αλλά πάλι δεν νομίζω να αλλάζουν δραματικά τον ήχο.Η κύρια χρήση του είναι για το action στο set up της κιθάρας.Αν ξέρεις να το κάνεις σωστά απο μόνος σου δεν νομίζω πώς χρειάζετε να πάς σε μάστορα.Διάβασε αν θέλεις το άρθρο του superfunk για το σωστό set up κιθάρας.Ελπίζω να σε βοηθήσει.Αυτά για τα Tailpieces κατα την ταπεινή μου γνώμη. ;)

 
Tραβώντας τις χορδές προς τα κάτω ωστέ να κάνουν γωνία μετά την γέφυρα, αυξάνει την

τάση τους. Άρα ανεβάζοντάς το η τάση μειώνεται και οι χορδές γίνονται πιο 'μαλακές'.

Απο την άλλη υποτίθεται οτι ανεβάζοντας το μειώνεται το sustain λόγω μικρότερης

επιφάνειας επαφής μεταξύ του tailpiece και των φωλιών μέσα στις οποίες βιδώνει, άρα

ασθενέστερη μεταφορά παλμού απο τις χορδές στο σώμα. Τρέχα γύρευε με άλλα λόγια ;D

Κάποιοι περνάνε τις χορδές απο το tailpiece προς τα πίσω και μετά τις γυρνάν απο πάνω

του ώστε να έχουν και μκρότερη γωνία αλλά και το tailpiece τέρμα κάτω.

bridge.jpg


Όταν αλλάξεις χορδές κάνε τις δοκιμές σου να δεις αν κάτι απο αυτά σου κάθεται καλά.

 
νομιζω οτι διαφορα αρκετα αισθητη δεν θα δεις οτι και να κανεις!

(off topic- φιλε bihla to pickguard στο σηματακι σου ειναι ολα τα λεφτα ;D ;D . παρε και την παρακατω κιθαρα να κανεις σετ)

explorer1.JPG

 
mariopol είπε:
νομιζω οτι διαφορα αρκετα αισθητη δεν θα δεις οτι και να κανεις!

(off topic- φιλε bihla to pickguard στο σηματακι σου ειναι ολα τα λεφτα ;D ;D . παρε και την παρακατω κιθαρα να κανεις σετ)
Eίχα δοκιμάσει τις χορδές απο πάνω και είχε κάποια διαφορά, σαν να έχεις μισό νούμερο

λεπτότερες χορδές, ηχητικά καμία διαφορά εννοείται. Βέβαια μετά χρειαζόταν ένα κλίκ

ψηλότερο action και δεν μου καθόταν καλά στο... μάτι, οπότε τις έβαλα κανονικά.

Είχα βρεί ενα site με ότι μπορείς να φανταστείς σε pickguard αλλά δεν θυμάμαι καθόλου

πως λέγεται, μου είχαν κάνει εντύπωση οι... ορθόδοξες παραστάσεις και κράτησα φωτό.

 
οποτε αν καταλαβα καλα ειναι για το ποσο σκληρο η μαλακο θες να ειναι το set up σου!

..αν για παραδειγμα εχεις 10ρες η 11ρες και σε κουραζει η χορδες στο σήκωμα σε solo ανεβαζεις το Tailpieces για πιο χαλαρο set up.

απο ηχο δηλαδη καμια διαφορα?! χμμμ

 
ierissiotis είπε:
Κάποια Tailpieces υποτίθεται πώς είναι πιό ποιότικά πχ.αλουμινένια ,κάτι το οποίο δεν με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο.Οι διαφορές που μπορεί κάποιος να βρεί είναι πολύ μικρές εώς μηδαμινές ακουστικά.Πολλές φορές μπορεί να προσφέρει καλύτερο sustain αλλά πάλι δεν νομίζω να αλλάζουν δραματικά τον ήχο.
δλδ εγω που παω να παρω σετακι roller bridge και αυτο

http://flexguitars.com/shopfront/index.php?main_page=product_info&products_id=277

δεν θα εχει ουσιαστικη αλλαγη απτο stock?

 
bihlas87 είπε:
Tραβώντας τις χορδές προς τα κάτω ωστέ να κάνουν γωνία μετά την γέφυρα, αυξάνει την

τάση τους. Άρα ανεβάζοντάς το η τάση μειώνεται και οι χορδές γίνονται πιο 'μαλακές'.

Απο την άλλη υποτίθεται οτι ανεβάζοντας το μειώνεται το sustain λόγω μικρότερης

επιφάνειας επαφής μεταξύ του tailpiece και των φωλιών μέσα στις οποίες βιδώνει, άρα

ασθενέστερη μεταφορά παλμού απο τις χορδές στο σώμα. Τρέχα γύρευε με άλλα λόγια ;D
νομίζω ότι μιλόντας για την ίδια χορδή, ελαττώνοντας την τάση η χορδή ξεκουρδίζεται.

Αυτό που συμβαίνει είναι ότι ανεβοκατεβάζοντας το tailpiece διαφοροποιείται η τάση που δέχεται η γέφυρα από τις χορδές, το πως δηλ μεταφέρονται οι παλμοί των χορδών στο σώμα της κιθάρας.

Τώρα για το άν αυτό κάνει διαφορά στον ηλεκτρικό ήχο, όποιος έχει αυτί μπορεί να το ακούσει. Εγώ όχι ;D

 
funkysoul είπε:
δλδ εγω που παω να παρω σετακι roller bridge και αυτο

http://flexguitars.com/shopfront/index.php?main_page=product_info&products_id=277

δεν θα εχει ουσιαστικη αλλαγη απτο stock?
Εχεις μπερδευτει, το roller bridge για τι κιθαρα το θελεις?(ειναι φτιαγμενο για κιθαρες με tremolo & εχει επιπτωσεις στον ηχο μια και συνηθως τριζει)

αυτο

http://flexguitars.com/shopfront/index.php?main_page=product_info&products_id=277

ειναι γεφυρα οχι stop tail.προοριζεται για κιθαρες σαν και αυτη (βεβαια οι ασχετοι στο site εχουν γραψει tune-o-matic οποτε πως να μη μπερδευτεις....)

1959-gibson-les-paul-special-tv-yellow%20b.jpg


 
Δεν καταλαβαίνω πως γίνεται αλλάζοντας την γωνία μετά την γέφυρα να αλλάζει η τάση. Επίσης δεν καταλαβαίνω πώς γίνεται στις ίδιες χορδές να αλλάζει η τάση και να παραμένει ίδιο το κούρδισμα.

Μπορεί να το εξηγήσει κάποιος με λίγη ...φυσική;

 
Andreas Black είπε:
οκ...εκτος το να συγκρατεί τις χορδες, για πιο λογο δεχετε ρυθμηση?

Με λιγα λογια τι ρυθμιζουμε με το Tailpieces αν οσο πιο χαμηλα τι και τι οσο πιο ψηλα το τοποθετησουμε?...ειναι κατι το οποιο μπορουμε να πειραµατιστούµε απο μονοι μας στην περιπτωση αλλαγης ήχου η μονο ενας μαστορας ειναι καλυτερα να το ρυθμηση στο σετ up?
η λογική είναι να ελέγχεις μέσω του ύψους του tailpiece το break angle, δηλαδή τη γωνία που σχηματίζει το τμήμα της χορδής μετά τη γέφυρα. Η ρύθμιση είναι λίγο θέμα γούστου, και επίσης όταν αλλάζεις action σηκώνοντας/κατεβάζοντας τη γέφυρα μπορεί να θέλεις να  κουνήσεις αντίστοιχα και το tailpiece.

δες κι εδώ λίγο: http://www.thegearpage.net/board/archive/index.php/t-164424.html

Δεν καταλαβαίνω πως γίνεται αλλάζοντας την γωνία μετά την γέφυρα να αλλάζει η τάση. Επίσης δεν καταλαβαίνω πώς γίνεται στις ίδιες χορδές να αλλάζει η τάση και να παραμένει ίδιο το κούρδισμα.

Μπορεί να το εξηγήσει κάποιος με λίγη ...φυσική;
Αν πάρουμε μια κιθάρα όπως η steinberger και μια π.χ. les paul που έχει ελέυθερο τμήμα χορδής στο nut και στο bridge. Ας υποθέσουμε ότι έχουμε ίδιο scale length, ίδιες χορδές και ίδιο κούρδισμα. Τότε η τάση είναι όντως ίδια. Την ώρα όμως που πας να κάνεις σήκωμα, η λεσ πολ θα σου φαίνεται πιο σκληρή, γιατί τραβάς και τη χορδή πριν το nut/μετά το bridge. Δεν είμαι και σίγουρος για τα τεχνικά, πρέπει να φρεσκάρω τη φυσική μου

 
Χμ, σωστό. Στα bends έχεις περισσότερο ελαστικό μήκος χορδής για να τσιτώσεις που είναι πριν το nut και μετά το bridge. Η τάση είναι ίδια. Η συνολική ελαστικότητα της χορδής όμως όχι.

EDIT: Δεν μου κάθεται καλά το παραπάνω τελικά...Δεν νομίζω ότι η ελαστικότητα της χορδής είναι μέσα στο παιχνίδι. Πρέπει να διαβάσω λίγο φυσική...

Την ώρα όμως που πας να κάνεις σήκωμα, η λεσ πολ θα σου φαίνεται πιο σκληρή, γιατί τραβάς και τη χορδή πριν το nut/μετά το bridge.
Τοτε γιατί η μόντα με τις χορδές ανάποδα στο tailpiece τις κάνει πιο "μαλακές"; Αφού μεγαλώνει το μήκος μετά την γέφυρα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
μήπως επειδή αλλάζει η γωνία;

δε μου λέτε οι γκιμπσονάκηδες; οι wraparound δεν είναι πιο μαλακές;

 
H σωστή ρύθμιση του tailpiece μιας Gibson είναι κάτι το αντικειμενικό και όχι θέμα προσωπικού γούστου, εκτός κι αν πρόκειται για wraparound (χωρίς tuneomatic γέφυρα), όπου μέσω αυτής ρυθμίζεις το action της κιθάρας το οποίο είναι όντως θέμα προσωπικού γούστου, όσο βέβαια στο επιτρέπει το σωστό intonation σε αυτή την περίπτωση.

Στις κιθάρες με tuneomatic αφού πρηγουμένως ρυθμίσουμε το neck relief, το action και το intonation, έχοντας αποφασίσει αν θέλουμε να περάσουμε τις χορδές κανονικά από το tailpiece ή σαν να ήταν wraparound τοποθετούμε το tailpiece σε τέτοιο ύψος ώστε η χορδή να σχηματίζει μεταξύ της γέφυρας και του tailpiece μια γωνία περίπου 30 μοιρών. Αν η γωνία είναι πολύ μικρότερη η χορδή δεν θα στέκεται σωστά στα βαγονάκια της γέφυρας και θα υπάρχει πρόβλημα στο κούρδισμα. Αν η γωνία είναι πολύ μεγαλύτερη θα έχεις πρόβλημα με σπάσιμο χορδών.

Όσο για το υλικό του tailpiece και της γέφυρας, το vintage correct είναι αλουμινένιο. Υπάρχουν και πολλές aftermarket οι οποίες είναι από άλλα υλικά (π.χ ανοξείδωτες) και θεωρίες υπάρχουν πολλές για το αν, πώς και κατά πόσο επηρρεάζουν τον ήχο. Προσωπικά δεν έχω ακούσει σημαντικές διαφορές, που να δικαιολογούν τουλάχιστον το κόστος αντικατάστασης τους.

 
skantzos είπε:
μήπως επειδή αλλάζει η γωνία;

δε μου λέτε οι γκιμπσονάκηδες; οι wraparound δεν είναι πιο μαλακές;
Όχι. Στις κανονικές wraparound, το ύψος του tailpiece αντικαθιστά στη ρύθμιση του action το ύψος της tuneomatic. Aναλογα μπορεί λοιπόν να ρυθμιστεί ώστε να είναι πιο σκληρό ή πιο μαλακό. Βέβαια οι ρυθμίσεις εδώ είναι αρκετά περιορισμένες, γιατί το intonation μπορεί κατόπιν να ρυθμιστεί μονάχα μέσω του neck relief.

 
kpeyos είπε:
Όχι. Στις κανονικές wraparound, το ύψος του tailpiece αντικαθιστά στη ρύθμιση του action το ύψος της tuneomatic. Aναλογα μπορεί λοιπόν να ρυθμιστεί ώστε να είναι πιο σκληρό ή πιο μαλακό. Βέβαια οι ρυθμίσεις εδώ είναι αρκετά περιορισμένες, γιατί το intonation μπορεί κατόπιν να ρυθμιστεί μονάχα μέσω του neck relief.
το ξέρω, εννοούσα αν με το ίδιο action είναι πιο μαλακές στα σηκώματα  :)

 
Στις κιθάρες με tuneomatic αφού πρηγουμένως ρυθμίσουμε το neck relief, το action και το intonation, έχοντας αποφασίσει αν θέλουμε να περάσουμε τις χορδές κανονικά από το tailpiece ή σαν να ήταν wraparound τοποθετούμε το tailpiece σε τέτοιο ύψος ώστε η χορδή να σχηματίζει μεταξύ της γέφυρας και του tailpiece μια γωνία περίπου 30 μοιρών.
Διάβαζα σήμερα το σχετικό άρθρο γιατί προσπαθώ να ρυθμίσω το tailpiece σε μια Gibson κ οι 30 μοίρες που αναφέρονται παραπάνω μου φαίνονται πολλές κ ακατόρθωτο να γίνει όταν τις χορδές θέλουμε να τις περάσουμε από πάνω...! Τελικά πως ρυθμίζεται το άτιμο...???

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top