• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

ποιά η διαφορά; Gibson Les paul custom

Καλά ούτε για τα κσύλα της ταστιέρας δεν μπορούμε να μιλήσουμε;

Σκεψου λιγακι...

Εχεις μια κιθαρα με ενα καρο τζιμπραγκαλα επανω (ηλεκτρικα,μαγνητες,ταστα,κλειδια,pickguard,ποντεσιομετρα,διακοπτες,καλωδια,ΧΟΡΔΕΣ...ολα αυτα ΟΝΤΩΣ παιζουν απο μικρο ως μεγαλο,ειδικα στην περιπτωση των μαγνητων,ρολο στον ηχο),αυτη η κιθαρα εχει σαν ...βαση τα...κσυλα της (60% σωμα,39% μπρατσο και 1% μια...ΦΛΟΥΔΑ ..κσυλου που λεγεται ταστιερα  ;D)...τα οποια και αυτα,ειδικα οσον αφορα το ΒΑΡΟΣ της κιθαρας και το παχος τους μπρατσο παιζουν και αυτα καποιον ρολο στον ηχο... 

Μετα εχεις κανα....χιλιομετρο...ΚΑΛΩΔΙΑ ,πεταλια (με και χωρις buffer) & φυσικα ΕΝΙΣΧΥΤΗ (ο οποιος αποτελειται απο...μετασχηματιστες,λυχνιες,pots κτλ.που ολα παιζουν μεγαλη σημασια στον....ηχο του)...

Και περιμενεις τωρα να ακουσεις...τη...διαφορα του.....1% του...κσυλου..  ;D ..

Αν την.....παιζεις.. ;D ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ στο δωματιο σου..ΜΠΟΡΕΙ και να ακουσεις τη διαφορα....παιζοντας ΤΡΙΣΑΤΑΝΙΚ ΔΙΑΒΟΛΕΪΤΟΡ ΜΕ ΤΟ GAIN ΣΤΟ 34 οπως ο ΑΡΗΣ ...ειναι κομματακι δυσκολο.... ;D    

Τωρα αν εισαι ο Ερικ ο...Τζονσον παω πασο... ;D

 
oselifer είπε:
πχ Ας βγάλουνε μοντέλα με μεγαλύτερο tenon,με περισσότερες επιλογές στα knobs και περίεργες καλωδιώσεις,ας βγάλουνε καινούρια les paul λεπτότερη και ελαφρύτερη,ας
βγαλανε την custom lite για τρια χρονια,με ελαφρυτερο σωμα,single binding κ διακοπτη coil tap switch  αντι για tone control...παλι ο κοσμος γκρινιαζε γιατι κ ακριβοτερη ηταν στους καταλογους της εποχης (σε σχεση με τις κανονικες custom) κ τους χαλουσε το single binding....ασε που οι περισσοτεροι τελικα το αλλαζανε το tap switch...τουλαχιστον ειχε τιμιο κσιλο=εβενο.... ;D ;D ;D

 
Η γνώμη μου είναι ότι στις ηλεκτρικές,το ξύλο δεν έχει τον καθοριστικό ρόλο που έχει στα ακουστικά όργανα.(σιγά που δεν θα την έλεγα ;D)

Συμφωνώ ότι η αλυσίδα και οι παράγοντες στα ηλεκτροενισχυόμενα είναι πολλοί,

απλά εδώ συγκρίνω το ίδιο μοντέλο,με τα ίδια specs,με μοναδική αλλαγή το υλικό ταστιέρας.

Εγώ ακούω διαφορά στα καθαρά(μακάρι να ήμουν ο Eric Johnson ;D)απλά μάλλον με βοηθάει η μεγάλη προϋπηρεσία στην κλασσική.

Επειδή το έχω συζητήσει το θέμα πολλάκις με γνωστό κατασκευαστή,μου είπε ότι ειδικά όσοι ερχόμαστε από κλασσική και τον απασχολούμε για ηλεκτροενισχυμένα ζητήματα,του βγάζουμε το λάδι,γιατί ακούμε διάφορα..

Μάλλον θα αρχίσω και εγώ τα ΤΡΙΣΑΤΑΝΙΚ ΔΙΑΒΟΛΕΪΤΟΡ να μην ασχολούμαι με ψιλα γράμματα. ;D

 
παντως σε κιθαρα αξιας 3000 κ βαλε θα ηθελα (σχεδον θα απαιτουσα) να εχει εβενο....ακουστικα εγω δεν τον πιανω (ισως ειναι η ηλικια ;D ;D),αλλα σαν αισθηση ειναι πιο smooth σε σχεση με παλισανδρο...τουλαχιστον συγκριτικα στις δικες μου κιθαρες...

 
αλλα σαν αισθηση ειναι πιο smooth σε σχεση με παλισανδρο
Που να παιξεις και με RICHLITE....αυτη δεν ιν ταστιερα βιλουδο ιν... ;D

 
Superfunk είπε:
Που να παιξεις και με RICHLITE....αυτη δεν ιν ταστιερα βιλουδο ιν... ;D
6.gif


 
Προσωπικά μεταξύ μιας LP Custom και μιας Custom Shop Std πάντα άκουγα την ίδια διαφορά: H custom έχουν περισσότερα πριμα και πιο γρήγορο attack. Έχοντας ως γνώμονα λοιπόν ότι στις υπόλοιπες παραμέτρους μοιάζουν σαν κιθάρες, κυρίως την αποδίδω στις διαφορετικές ταστιέρες.

Όπως και τώρα τελευταία που η Gibson έχει βελτιώσει και την παραγωγή στις USA Std κάνοντας τη πιο σταθερή (τουλάχιστον τώρα έχουν αξιoπρεπείς ταστιέρες και nut) πάλι ακούω συγκεκριμένες διαφορές μεταξύ των USA και Custom Shop μοντέλων: Η USA έχουν ένα συγκεκριμένο resonance, είναι πιο μπασομεσαίες. Διαφορές οι οποίες κατά τη γνώμη μου και πάλι οφείλονται κυρίως σε διαφορές υλικών. Επίσης και οι ασιατικές κόπιες με τα laminated tops πάλι έχουν συγκεκριμένες ηχητικές διαφορές: Πιο γρήγορο attack, πιο λεπτή νότα και πολύ λιγότερη ένταση.

Δεν έχω παιξει λοιπόν με richlite ή baked maple αλλά σίγουρα ιδιαίτερα για το κοινό των Les Paul το οποίο ψάχνει έναν συγκεκριμένο ήχο, αυτόν μιας παραδοσιακής Sunburst μπορώ να καταλάβω γιατί τέτοιες κατασκευαστικές διαφορές μπορεί να του ξινίσουν έχοντας ως δεδομένα και τα παραπάνω.

Όπως επίσης μπορώ να καταλάβω ότι σαν εταιρεία η Gibson στοχεύει σε όλα τα βαλάντια αλλά από την άλλη δεν θέλει να υπονομεύσει τα ακριβότερα μοντέλα της και έτσι δημιουργεί αυτές τις διακριτές διαφορές.

Αμφιβάλλω πάντως για το αν αυτά τα μοντέλα θα αποκτήσουν ποτέ κάποια μεταπωλητική αξία, ιδιαίτερα αν αναλογιστεί κανείς το κοινό των Gibson lovers. Μάλλον σαν τις Norlin/Gibson των 70s με τα maple μπράτσα και τα sandwich σώματα θα καταλήξουν να θεωρούνται απλά μια παρένθεση στην ιστορία της εταιρείας.

 
Πολύ μου αρέσει που συγκρίνετε τον ήχο κάποιων κιθαρών που έχουν διαφορετικούς μαγνήτες αλλά παρ' όλα αυτά συζητάτε για τη διαφορά που έχουν στον ήχο λόγω διαφορετικού ξύλου ταστιέρας ;D

 
H Gibson φυσικά τα τελευταία δέκα σχεδόν χρόνια χρησιμοποιεί μόνο τους Burstbuckers και τους '57 Classics στις κιθάρες της, είναι λοιπόν κοινός τόπος για όποιον έχει ασχοληθεί με τις συγκεκριμένες κιθάρες.

Παρόλα αυτά δεν θέλει επίσης και καμία ιδιαίτερη σοφία ή εμπειρία για να διαπιστώσει κανείς πως μερικές κιθάρες για παράδειγμα ακούγονται στη διπλάσια ένταση στις ίδιες ρυθμίσεις του ίδιου ενισχυτή σε σχέση με κάποιες άλλες που μπορεί να φοράνε πολύ πιο hot μαγνήτες.

Ούτε φυσικά για να διαπιστώσει ότι ένας μαγνήτης ακούγεται μπορεί να ακούγεται τελείως διαφορετικά σε δύο διαφορετικές κιθάρες.

Επίσης αν μία κιθάρα έχει ένα συγκεκριμένο resonance ή attack αυτό το περνάει ανεξαρτήτως μαγνητών και δεν πρόκειται ποτέ να την φέρει κάποιος να ακούγεται σαν κάτι άλλο με τους μαγνήτες προσπαθώντας να τονίσει αδύναμες συχνοτικά περιοχές σε αυτήν. Για να φέρω ένα παράδειγμα και να καταλάβουμε όλοι τί εννοώ ας ξεχάσουμε τα ξύλα κλπ. Όποιος απλά έχει παίξει με μια κιθάρα που είναι μουντή λόγω φθαρμένου nut μπορεί πανεύκολα να καταλάβει ότι ο ήχος δεν έχει να κάνει μόνο με τα ηλεκτρικά...

 
H Gibson φυσικά τα τελευταία δέκα σχεδόν χρόνια χρησιμοποιεί μόνο τους Burstbuckers και τους '57 Classics στις κιθάρες της
Στην Custom που συνεκρινες με την std χρησιμοποιει τους αθλιους 490/498

 
Παντως εγω θα ηθελα πραγματικα οσοι διυλιζουν τον κωνωπα να τους δω σε ενα blind test και να να δω κυριως αν θα καταλαβουν την διαφορα του richlite με του ebenoy...

Τι να πω ? Εδω σε blind tests εχει μπερδeυτει κοσμος και κοσμακις σε champered η non , η ακομα καλυτερα δεν εχει καταφερει να ξεχωρισει μια epiphone απο μια gibson ( και μιλαμε για 100αδες ατομα που εχουν συμετασχει σε τετοια τεστ ) , τωρα αν καποιος καταφερνει σε blind test και ακουσει διαφορα του richlite με τον εβενο τοτε ας παρει εβενο...

 
Παντως εγω θα ηθελα πραγματικα οσοι διυλιζουν τον κωνωπα να τους δω σε ενα blind test και να να δω κυριως αν θα καταλαβουν την διαφορα του richlite με του ebenoy...
με την ΚΑΜΜΙΑ...το εκανα σε καμμια 10αρια ατομα με την Midtown Custom...OΛΟΙ για εβενο το περασανε ("τι...ωραιος και..ΣΚΟΥΡΟΣ εβενος ειναι αυτος ρε παιδι μου".. ;D)

μη ξεχνας ομως οτι ειδικα στι κιθαρες..."perception is stronger than reality".. ;) 

 
aris 17561 είπε:
Παντως εγω θα ηθελα πραγματικα οσοι διυλιζουν τον κωνωπα να τους δω σε ενα blind test και να να δω κυριως αν θα καταλαβουν την διαφορα του richlite με του ebenoy...
Γιατί αυτό είναι το πρόβλημα; Αν καταλαβαίνουμε τη διαφορά;

Το ζητούμενο είναι αφού αγοράζεις μια ακριβή κιθάρα να έχει και ακριβά υλικά.

Και ένα transexual μπορεί να τον περάσεις για γυναίκα και να είσαι ευχαριστημένος που ......

Αλλά μετά αν το καταλάβεις θα θες να αυτοκτονήσεις.  ;D

 
Πάντως baked maple με rosewood με τους ίδιους άθλιους όπως χαρακτηρίζονται :P 490/498 είχαν διαφορά κυρίως στην ατάκα, λίγο πιο πρίμο το maple και σε αίσθηση (πιο smooth το maple). Σε blind test σίγουρα πιστεύω θα το καταλάβαινα, αν θα καταλάβαινα richlite με ebony; Το πιθανότερο όχι, αλλά όπως είπαμε και πριν δεν έχει σημασία για μένα και για πολλούς ακόμη (osefiler  ;D). Εκτός του όπως λέει ο Superfunk "perception is stronger than reality" στις κιθάρες και δεν θες να σκέφτεσαι ότι ή κιθάρα που πλήρωσες 3000+ έχει ταστιέρα από χαρτί, είναι πάντα και η μεταπωλητική αξία.

 
oselifer είπε:
Γιατί αυτό είναι το πρόβλημα; Αν καταλαβαίνουμε τη διαφορά;

Το ζητούμενο είναι αφού αγοράζεις μια ακριβή κιθάρα να έχει και ακριβά υλικά.

Και ένα transexual μπορεί να τον περάσεις για γυναίκα και να είσαι ευχαριστημένος που ......

Αλλά μετά αν το καταλάβεις θα θες να αυτοκτονήσεις.  ;D
Δεν εχει καμια σχεση το θεμα τρανσεξουαλ που περιγραφεις... Εδω μιλαμε για μια κιθαρα... Δινεις καποια χρηματα και περνεις ενα οργανο... Το δοκιμαζεις αν σου κανει κτλ... Αν δεν μπορεις να καταλαβεις την διαφορα ηχητικα και αν δεν μπορεις να αναγνωρισεις την διαφορα στην αφη και στην αισθηση αλλα κολλας μονο αν στο πουμε τοτε το προβλημα δεν το εχει η κιθαρα... Επι πλεον που γραφει οτι το richlite δεν ειναι καλο υλικο ? Απο την στιγμη που εβενο μπορεις να βρεις και σε κιθαρες των 500 ευρω γιατι θεωρειται το αγιο δισκοποτηρο της ταστιερας ? Ολες οι bcrich βαζουν εβενο στις ταστιερες και πολυ καλοδουλεμενο... Τι σημαινει αυτο ? Ειναι και οικολογικο... Αυτο δεν μετραει καθολου ?

 
Superfunk είπε:
Στην Custom που συνεκρινες με την std χρησιμοποιει τους αθλιους 490/498
Κατ' αρχάς η Gibson κατά τη γνώμη μου δεν έχει βγάλει και πολλούς άθλιους μαγνήτες ίσως οι κεραμικοί 496R και 500T απείχαν, όπως και οι Dirty Fingers.  Ειδικά ο 496 κατά τη γνώμη μου είναι μια χαρά για κάποιον που ψάχνει Zeppelin ήχους.

Τώρα βέβαια αν κάποιος συγκρίνει με τους μαγνήτες της Gibson με τους Fralin τους Rolph τους Kloppman ή τους Holmes όλοι άθλιοι είναι, αλλά το να λέει ότι οι 490/498 είναι αθλιοι μπροστά στους Burstbuckers είναι λιγάκι αστείο.

Κατά τ' άλλα το προαναφερθέν σετ απλά είναι πιο hot και πιο dark από τους Burstbuckers και επίσης είναι ένα πολύ κοινό σετ φορεμένο κατά κόρον σε παλιότερες Les Paul και στις SG μέχρι πριν μερικά χρόνια. Δεν αλλάζει κάτι από αυτά που είπα πριν.

 
kpeyos είπε:
Τώρα βέβαια αν κάποιος συγκρίνει με τους μαγνήτες της Gibson με τους Fralin τους Rolph τους Kloppman ή τους Holmes
Ξεχασες τους bare knuckle  ;D ;D ;D

 
kpeyos είπε:
Κατ' αρχάς η Gibson κατά τη γνώμη μου δεν έχει βγάλει και πολλούς άθλιους μαγνήτες ίσως οι κεραμικοί 496R και 500T απείχαν, όπως και οι Dirty Fingers.  Ειδικά ο 496 κατά τη γνώμη μου είναι μια χαρά για κάποιον που ψάχνει Zeppelin ήχους.

Τώρα βέβαια αν κάποιος συγκρίνει με τους μαγνήτες της Gibson με τους Fralin τους Rolph τους Kloppman ή τους Holmes όλοι άθλιοι είναι, αλλά το να λέει ότι οι 490/498 είναι αθλιοι μπροστά στους Burstbuckers είναι λιγάκι αστείο.

Κατά τ' άλλα το προαναφερθέν σετ απλά είναι πιο hot και πιο dark από τους Burstbuckers και επίσης είναι ένα πολύ κοινό σετ φορεμένο κατά κόρον σε παλιότερες Les Paul και στις SG μέχρι πριν μερικά χρόνια. Δεν αλλάζει κάτι από αυτά που είπα πριν.


Συμφωνώ απόλυτα.Αν παίξεις με το ύψος και τους πόλους των μαγνητών μπορείς να πετύχεις μεγάλες αλλαγές στον ήχο με τους 490s.Είναι διαφορετικοί λίγο στον ήχο αλλά Άθλιους δε τους λές. Εμένα προσωπικά μου αρέσουν.Ιδίως ο neck. Nωμίζω ότι μπορεί να παίξεις όλα τα είδη με αυτούς τους μαγνήτες σε σχέση με άλλους Gibson μαγνήτες.Υπάρχουν όμως και άλλοι που έχουν άλλη άποψη.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top