• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

sum or not to sum

geka

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
899
Πόντοι
178
Καλησπέρα συνφορουμίτες. Τελευταία δεν προλαβαίνω να μπαίνω πολυ στο forum λογω υποχρεώσεων. Ελπίζω να είστε όλοι καλά. Στο θέμα μπαίνω αμέσως.

Έχω στην πεταλιέρα μου μερικά στερεο πεταλια που παιρνω αρκετα ωραίους ήχους οταν παιζω στερεο, αλλά είναι σπαστικό όταν παω σε προβα ή jamming να βγαζω ολα τα δεξια καλωδιακια απο τα στερεο πεταλια, μιας και τα χω σχεδον στερεωμενα. Προφανως δεν αρκει να βγάζω το left απο το τελυταιο πεταλι για ευνοητους λόγους.

Προσφατα πηρα το strymon iridium( για βραδυνα γουστα) το οποίο έχει την επιλογή για stereo sum δηλαδη να εχεις κανονικα την πεταλιερα σου σε στερεο και να το μετατρεπει σε μονο κανοντας blend τα δυο καναλια και βγαινοντας προφανως μονο απο το left του τελευταιου iridium.

Οι γνώμες στο διαδικτυο είναι διαφορετικες γι αυτο το θεμα με μερικους να λεν οτι ειναι αρκετα καλη επιλογη και αλλους να λενε οτι δημιουργει σοβαρο προβλημα φασεων στα modulation πεταλια σε συγκριση με το κανονικο mono.

Ta stereo πεταλια ειναι τα walrus audio julianna chorus, walrus audio d1 delay, strymon flint, strymon iridum.

Αν κανενας εχει κανει δοκιμες η εχει γνωμη θα ηθελα πολυ πριν αρχισω να κανω rewiring. 

 
To stereo ειναι μονο για τον ακροατη που ακουει stereo. Πχ αυτον που καθεται μπροστα απο ενα ζευγαρι ηχεια ή φοραει ακουστικα.
Φαντασου τωρα να εισαι θεατης σε ενα λαιβ και να καθεσαι απο τη μια μερια που ειναι η μια στηλη μεγαφωνων και να παιζει ο κιθαριστας με stereo delay U2 θεμα. Δεν θα καταλαβεις τι παιζει.

Επισης πολλες φορες (αναλογα το ρολο που εχει στη μιξη ααυτο που παιζεις), με το stereo χανεται το focus.

 
To stereo ειναι μονο για τον ακροατη που ακουει stereo. Πχ αυτον που καθεται μπροστα απο ενα ζευγαρι ηχεια ή φοραει ακουστικα.
Φαντασου τωρα να εισαι θεατης σε ενα λαιβ και να καθεσαι απο τη μια μερια που ειναι η μια στηλη μεγαφωνων και να παιζει ο κιθαριστας με stereo delay U2 θεμα. Δεν θα καταλαβεις τι παιζει.

Επισης πολλες φορες (αναλογα το ρολο που εχει στη μιξη ααυτο που παιζεις), με το stereo χανεται το focus.
Ευχαριστω για την απαντηση αλλα το θεμα μου δεν ηταν αυτο.... δλδ δεν ρωτησα τι ειναι καλυτερο στερεο vs mono .

ειναι πρακτικο.

Αλλωστε το απαντας και ο ιδιος στο παρακατω για μια απο τις χρησεις

To stereo ειναι μονο για τον ακροατη που ακουει stereo. Πχ αυτον που καθεται μπροστα απο ενα ζευγαρι ηχεια ή φοραει ακουστικα.
ειναι μια απο τις χρησεις που θελω για το σπιτι.

εγω ρωταω για κατι πρακτικο. με λιγα λογια αν και εφοσον παω απο στερεο σε sum αν θα εχω σοβαρα προβληματα.

 
 Κατα πασα πιθανοτητα θα εχεις προβληματα. Φυσικα δεν χανεις τιποτα να δοκιμασεις πως ακουγεται, αφου το εχεις το μηχανημα δικιμασε το. Ομως ειναι συνταγη καταστροφης αυτη η προσεγγιση.

 Το ιδανικο ηταν να επαιζες με δυο ενισχυτες, αν βεβαια το γενικοτερο set up σου το επιτρεπει. Ειναι οτι καλυτερο για στερεο set up, μιλαμε για κ**λα, αλλα εχει τις πρακτικες δυσκολιες του.

 Οποτε εφοσον δεν μπορεις να το κανεις αυτο θα τραβας ταλαιπωρια.

 Μια εναλλακτικη απο το να τραβας καλωδια ειναι η εξης: Να μελετησεις τις ρυθμισεις των πεταλιων σου, και οταν παιζεις σε εναν ενισχυτη να τα εχεις να λειτουργουν σε φαση ( dual)  mono in mono out. Αν δηλαδη δεν επηρεαζουν τη στερεο εικονα, και το εφε ειναι ιδιο στα δυο καναλια, τοτε η πιθανοτητα να μπορεις να κανεις mix τα δυο καναλια σε ενα χωρις να χαλαει ο ηχος ειναι υπαρκτη. Ακομα και να συνδεσεις απλα μονο το τελευταιο left στον ενισχυτη θα ηταν ενα option ετσι, ενω αν εχεις στερεο εφε πεφτεις στην παγιδα που περιγραφει ευστοχα ο spyrosdelta.

 Πρεπει να μελετησεις καθε πεταλι ξεχωριστα, για να βρεις το αν γινεται και το πως θα γινει αυτο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Να σας πω ρε παιδια αντε να βγαζω και ολα τα right καλωδιακια οταν χρειαζεται με λιγο κοπο. Αλλα στο flint η αλλαγη για στερεο mode η μονο γινεται με εσωτερικο τριμερ καθε φορα δλδ ξεβιδωμα της πλατης κλπ. Μονο που το σκεφτομαι με αποθαρρυνει

 
 Απο οτι εχω καταλαβει το flint δεν λειτουργει σα stereo. Δεν πηγαινει δηλαδη τον ηχο δεξια- αριστερα, ειναι mono η επεξεργασια του.

 Αυτο θελεις, ουτε τον ηχο σου χαλαει στο sum, ουτε χανεις κατι αν συνδεσεις μονο το left. Τη ζημια κανουν στο sum τα εφε που παιζουν με διαφορα φασης τα left και right καναλια ( συνηθως τα stereo modulations το κανουν αυτο ) και οταν βαζεις μονο το left τη ζημια την κανουν τα εφε που μοιραζουν το περιεχομενο ( κλασσικο παραδειγμα το ping pong delay)

 Το flint εχει στερεο συνδεση απλα για να διατηρει την προηγουμενη stereo επεξεργασια, να μην κανει δηλαδη sum το ιδιο. Αν εχω καταλαβει καλα τη λειτουργια του.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Όταν μια πηγή είναι εκτός φάσης το καταλαβαίνεις όταν την μετατρέψεις σε μονοφωνική.

Τότε χάνονται τα μπάσα της ή ο όγκος. Έντονα όμως. 

Αν δεν έχεις τέτοιο θέμα που να είναι ακουστό, τότε δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα.

Εγω χρησιμοποιώ το Iridium σε Sum mode μόνιμα και χωρίς πρόβλημα αλλά δεν χρησιμοποιώ πετάλια modulation.

Το modulation σαν εφε βγάζει εκτός φάσης το σήμα. Δηλαδή καθυστερεί το ένα κανάλι κάποια millisecond σε σχέση με το άλλο και μάλλον δεν καταλαβαίνω σε τι ακριβώς αναφέρονται. 

Οπότε επαναλαμβάνω, αν δεν έχεις τέτοιο θέμα που να είναι ακουστό, τότε δεν υφίσταται κανένα πρόβλημα και άσε τα καλώδια συνδεδεμένα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  Πολλα stereo modulation εχουν διαφορα φασης, οχι (μονο) ως προς το σημα, αλλα ως προς τη φαση του LFO. Δηλαδη υπαρχει διαφορα φασης του LFO αναμεσα στα δυο καναλια του στερεο. Οποτε οταν τα κανεις sum ακυρωνονται μεταξυ τους.

 Αλλοι αλγοριθμοι παλι για να μεγενθυνιυν τη στερεο εικονα παιζουν με τη φαση του σηματος, οποτε παλι εκει οταν γινονται sum μπορουν να το υπονομευσουν.

 Γενικα ομως yannis εχεις δικιο, το ανεφερα και εγω πρωτο πρωτο, ας κανει μια πρακτικη δοκιμη αφου εχει το μηχανημα να δει πως ακουγεται το sum. Οτι και να λεμε θεωρητικα η πραξη μετραει, if it sounds good it is good, νομος.

 
Οριστε, εφτιαξα και ενα τεστακι. Είναι δυο παραδείγματα με την tonelab, σε τρια configurations each.

 Το πρωτο ειναι chorus με τo lfo εκτος φασης. Στην αρχη το ακουμε στερεο, μια χαρα ανοικτη εικονα. Στη συνεχεια ακουμε μονο το left παναρισμενο στο κεντρο. Προσεξε ποσο ξεκαθαρη ειναι η κινηση του modulation, ανεβαινει και κατεβαινει ξεκαθαρα. Στην τριτη φαση ακουμε το sum. Προσεξε οτι η ξεκαθαρη κινηση δεν υπαρχει πια, διοτι απλουστατα ακουμε δυο αντιθετες κινησεις ταυτοχρονα.

 Καπακι ερχεται το δευτερο παραδειγμα, με τη διαφορα φασης. Πρωτο αποσπασμα στερεο μια χαρα. Δευτερο μονο το left στο κεντρο, μια χαρα και αυτο. Στο τριτο το modulation χαθηκε εντελως! Λογικο, τα δυο σηματα εκτος φασης οταν ενωνονται ακυρωνονται. Ειναι εντελως κουφο οτι ο τελευταιος ηχος ειναι ολοιδιος με τον αμεσως προηγουμενο, με τη διαφορα να την εχει κανει το sum. Προσοχη λοιπον.

manosxnoiztest.mp3

 



 

Attachments

Το modulation σαν εφε βγάζει εκτός φάσης το σήμα. Δηλαδή καθυστερεί το ένα κανάλι κάποια millisecond σε σχέση με το άλλο και μάλλον δεν καταλαβαίνω σε τι ακριβώς αναφέρονται. 
ayto μου συμβαινει και μενα. Αλλα πρεπει να κανω πιο προσεκτικα τεστ. μεχρι στιγμης ειμαι μετ ακουστικα. τρεις μερες το χω.

οταν εισαι στα ακουστικα παρεπιτοντως ποια mode λειτουργουν απο πισω( στερεο, μονο, sum)?

διαβαζω οτι καποιοι κανουν καλυτερα recordings χρησιμοποιωντας το output των ακουστικων

Οριστε, εφτιαξα και ενα τεστακι. Είναι δυο παραδείγματα με την tonelab, σε τρια configurations each.
ευχαριστω πολυ για το τεστ...... εκει που ναι στεγνο εχεις βαλει sum? εκει δεν ακουγεται καν ΤΟ CHORUS

 
Ναι, εκει που ακουγεται στεγνο ειναι λογω του sum. Προκειται για τον αλγοριθμο "STEREO CHORUS" της tonelab, που αντιστρεφει τη φαση του εφε στο ενα καναλι για να δωσει απλα στη στερεοφωνια. Οταν λοιπον το κανεις sum to mono τα δυο καναλια ακυρωνονται μεταξυ τους.

 
Εγω μεχρις στιγμης εκανα τα εξης τεστ

1) iridium στερεο mode με drives και στερεο delay , mod με ακουστικα. ΚΟΡΥΦΗ......MΑΓΕΙΑ......

2) τα ιδια με τα παραπανω με ακουστικα αλλα εβαλα το mono mode. Επισης κορυφη ο ηχος και οι νετασεις, αλλα οπως ειναι λογικα χανεται το ενα καναλι απο ta delay κλπ

3) τα ιδια με τα παραπανω σε στερεο συνδεση απο τα ακουστικα παλι αλλα στο sum mode. Εδω ειναι εντελως fail. Όλες οι εντασεις πηγαν παεριπατο. ΧΑΛΙΑ.....

4) Μόνο του σε μονο συνδεση ολη η πεταλιερα στο απευθειας στην καρτα ηχου και στο daw. ¨Ολα ενταξει αλλα νομιζω χανει λιγο απο τη μαγεια του οταν μπαινει στο daw. Αλλα θα το ξαναδω.

Νομιζω οτι εκανα λαθος στο sum οταν ακουω απο το headphone output τοθ iridium. αυριο η αργα βραδυ σημερα θα συνδεθω στερεο στην καρτα και θα βαλω το sum βγαζοντας το δεξι output απο το iridium

 
ayto μου συμβαινει και μενα. Αλλα πρεπει να κανω πιο προσεκτικα τεστ. μεχρι στιγμης ειμαι μετ ακουστικα. τρεις μερες το χω.

οταν εισαι στα ακουστικα παρεπιτοντως ποια mode λειτουργουν απο πισω( στερεο, μονο, sum)?

διαβαζω οτι καποιοι κανουν καλυτερα recordings χρησιμοποιωντας το output των ακουστικων

ευχαριστω πολυ για το τεστ...... εκει που ναι στεγνο εχεις βαλει sum? εκει δεν ακουγεται καν ΤΟ CHORUS


Η έξοδος ακουστικών είναι stereo αλλά δεν δοκίμασα τον επιλογέα αν λειτουργεί κι εκεί.

Είναι πιθανό να γράφουν καλά απο τον προενισχυτή ακουστικών (άλλη μια έξοδος είναι στο κάτω - κάτω) αλλά αυτό έχει να κάνει επίσης με την είσοδο που χρησιμοποιούν. Μην τα παίρνεις όλα σαν άσπρο - μαύρο.

Το Iridium έχει άριστες προδιαγραφές εξόδου αλλά σίγουρα το modulation θα έχει πάντα πρόβλημα όταν μετατρέπεται σε μονοφωνικό εξ ορισμού και όχι λόγω του πεταλιού.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
παιδια συγχωρέστε με για τις ερωτησεις μου. μπορει να ναι και ανοητες. αλλα ξαναρωτω κατι γτ ειπα πολλα και μπορει να χαθηκε.

Άρα ρωτώ:

Το sum λειτουργει όταν ακους μονο απο το headphone output? gt οπως το δοκιμασα ακουγονταν χαλια.... και δεν εννοεω μονο τα modulation....

 
Η έξοδος ακουστικών είναι stereo αλλά δεν δοκίμασα τον επιλογέα αν λειτουργεί κι εκεί.
αν εισαι στο headphone output το στερεο λειτουργει και πολυ καλα....για το sum δεν ξερω...με μπερδευει αν ειναι λαθος συνδεσμολογια η απλα δεν μου ελιτουργει καλα

παρεπιτοντως ενα πραγμα που μαθα ηδη απο προχτες ειναι οτι οταν παιζεις με τα ακουστικα μονο πρεπει να συνδεσεις ενα καλωδιο σε οποιοδηποτε output σε εναν ενισχυτη κλειστο για να υπαρχει γειωση. εξαφανιζεται ο θορυβος..... 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ευχαριστω για την απαντηση αλλα το θεμα μου δεν ηταν αυτο.... δλδ δεν ρωτησα τι ειναι καλυτερο στερεο vs mono .

ειναι πρακτικο.

Αλλωστε το απαντας και ο ιδιος στο παρακατω για μια απο τις χρησεις

ειναι μια απο τις χρησεις που θελω για το σπιτι.

εγω ρωταω για κατι πρακτικο. με λιγα λογια αν και εφοσον παω απο στερεο σε sum αν θα εχω σοβαρα προβληματα.
Δεν ανεπτυξα περισσοτερο γιατι πριν εγραφα παλι το ιδιο σε αλλο θεμα και βαρεθηκα.
Οπως και να εχει, το μονο που κανεις με στερεο πεταλια ή γενικοτερα stereo monitoring ειναι να καλομαθαινεις τα αυτια σου και οταν ερθει η ωρα να παιξεις live (mono, γιατι αλλιως χαιρετισματα) θα σου ερθει καπως.
Στο recording παλι αχρηστο ειναι, γιατι σπανια και σε ειδικες περιπτωσεις ηχογραφεις delay και reverb.
Αυτα τουλαχιστον απο τις δικες μου εμπειριες.
Περασα απο αυτα τα σταδια.

.

Θα επρεπε να επικεντρωθεις περισσοτερο στο control (expression pedals κλπ) των πεταλιων, στο λαιβ και οχι στη στρεοφωνια.

Στο στουντιο ειναι αλλη υποθεση.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν ανεπτυξα περισσοτερο γιατι πριν εγραφα παλι το ιδιο σε αλλο θεμα και βαρεθηκα.
Οπως και να εχει, το μονο που κανεις με στερεο πεταλια ή γενικοτερα stereo monitoring ειναι να καλομαθαινεις τα αυτια σου και οταν ερθει η ωρα να παιξεις live (mono, γιατι αλλιως χαιρετισματα) θα σου ερθει καπως.
Στο recording παλι αχρηστο ειναι, γιατι σπανια και σε ειδικες περιπτωσεις ηχογραφεις delay και reverb.
Αυτα τουλαχιστον απο τις δικες μου εμπειριες.
Περασα απο αυτα τα σταδια.
den θα διαφωνησω σε τιποτα . ισα ισα. μα ακριβως το στερεο για το σπιτι το θελω που περναω πια τον περισσοτερο καιρο με το gear μου. αν επαιζα κυριως εκτος θα σκεφτομουν αλλιως. και το μονο γι αυτες τις περιπτωσεις που λες Σπύρο το θελω. 

expression αν μπορουσα θα χα παντου, ειναι οτι καλυτερο, αλλα δεν μπορω να χω σε ολα. στα κυριοτερα εχω.

παντως recording ηχογραφω με τα πεταλια μου, δεν με παιρνει να ασχολουμαι με πολλα πολλα χρονικα

Σημερα τ απογευμα που ασχοληθηκα κανα 40 λεπτο καταφερα το sum σε καποια στιγμη να μην πεφτει σε ενταση το σημα , αλλα δεν καταλαβα πως το κανα. θα το ξαναδω. 

Απο τις μεχρι τωρ δοκιμες παντως ειναι πολυ ωραιο πεταλι. και η fender προσομοιωση σε αλλους δεν αρεσει, σε μενα μου αρεσει γτ ταιριαζει ωραια με τα πεταλια. επισης το reverb του που εχει κακες κριτικες το βρηκα πολυ ωραιο σαν διακριτικο στουντιακο βαθος

 
meta απο αρκετες δοκιμες χτες νομιζω βρηκα την πηγη του προβληματος που στο sum moy επεφτε το σημα, χωρις να καταλαβαινω ακριβως το γιατι βεβαια. τα εφε δεν ακουγονται και χαλια.

στο left περναν και 2 παραπανω πεταλια mono σε σχεση με τhn δεξια μερια. οταν πατουνται αυτα τα πεταλια ριχνουν το σημα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top