Δεν σου κρύβω ότι το "ε, και" σου είναι λίγο μειωτικό προς εμένα
ναι το ένιωσα προς στιγμήν και γω δεν στο κρύβω, γι αυτό και σε πρόλαβα...
να ξεκαθαρίσω ότι αν παρ ελπίδα προσβληθεί κάποιος δεν έχω καμιά τέτοια πρόθεση και θα φταίει ο δαίμων του γραπτού λόγου... α και το ξενύχτι...
το κατα ποσο αυτο επηρεαζει εναν ερασιτεχνη η εναν επαγγελματια δεν εχει σημασια
Μάνο μου θα μου επιτρέψεις να έχω αποδείξει στον εαυτό μου, μέσα από τις αμέτρητες επαφές στην 45χρονη
* συνειδητή επαφή μου με τον audio κόσμο ως ευτυχώς ανελλιπώς "εξελισσόμενος" πολυτεχνίτης μπατ ουχί ερημοσπίτης ακροατής, μουσικός, ηχολήπτης, παραγωγός, δάσκαλος, δημοσιογράφος, επιχειρηματίας,
αλλά πάντα "φίλος", ότι
ρεαλιστικά στην πράξη και σε κάθε εποχή (και πέρασα πολλές),
ΜΟΝΟ αυτό έχει σημασία (δημιουργικά και όχι μόνο) για τον
μέσο ερασιτέχνη...
κι αυτό οποιαδήποτε "στιγμή" κάθε εποχής, η οποία
πάντα οριοθετείται μεσοσταθμικά σε αρκετά χρόνια λόγω των
δυσκίνητων (ειδικά γι αυτόν) πλαισίων που θέτει η
τεχνολογία (κυρίως με εμπορικά κριτήρια)...
και δυστυχώς στα μεσοδιαστήματα, η
πραγματική του ανάγκη πρακτικά "βιάζεται" συνεχώς από μύριους πρόθυμους "σωτήρες" της (φίλους, γνωστούς, συγγγενείς, παρατρεχάμενους επαΐοντες και "επαΐοντες")... και ναι με εν δυνάμει καλές προθέσεις όλοι (δεν τις κρίνω), αλλά δεν παύουν να την οδηγούν συχνά πυκνά σε "επώδυνα λάθη" και σπασμωδικές αντιδράσεις και αποφάσεις αυτήν καθ αυτήν την ανάγκη του (ενίοτε παράλληλα βεβαίως βεβαίως και την
τσέπη του)...
παρεμπιπτόντως θυμάμαι πχ τον εαυτό μου ως ενθουσιώδη σταυροφόρο της τεχνολογίας την εποχή της παρουσίασης του
dat (προ αμνημονεύτων πριν καν κυκλοφορήσει) να "προπαγανδίζω" την "ανωτερότητά" του για την εποχή και το "μέλλον" που πρεσβεύει σε φίλους όχι μόνο επαγγελματίες ή χα
ΐεντάδες (οι οποίοι βέβαια καλά να πάθουν διαχρονικώς), αλλά και απλούς ακροατές...
αποτέλεσμα των "λάβρων" λόγων μου, ήταν κάποιοι να αποκτήσουν ένα πανάκριβο μέσο που ακόμα και οι επαγγελματίες εξ αυτών δεν πρόλαβαν να αποσβέσουν... το ίδιο έκανα φυσικά αργότερα και με το SACD ξεχνώντας την σφαλιάρα... ε και μετά από κάποια ακόμα δικαιολογημένα μπινελίκια "θυμάτων" μου,
έβαλα μυαλό και από τότε φυσάω και το γιαούρτι και κατά περίπτωση (όπως εδώ που απευθύνομαι δημόσια και ελπίζω πλέον "υπεύθυνα") και το κεσεδάκι του...
Αν αυριο μεθαυριο επικρατησει το CLAP, κατι που ευχομαι ολοψυχα, και αυτος βλεπει τα τραινα να περνουν, τουλαχιστον ας το ξερει απο τωρα.
μάλιστα... το CLAP...
δηλαδής κατ εσέ, για κάτι που παρομοίως θα χαρώ αν "περάσει" δημιουργικά στην αγορά σε 5-10 χρόνια
**, ο (χ κάθε φορά)
φίλος μας εδώ (τον οποίο προσωπικά υπεραγαπώ ως έννοια και πάντα και θα προσπαθώ να του είμαι χρήσιμος όπως φαντάζομαι κι εσύ), μέσος κρεβατοκαμαροπαραγωγός των χαμένων ή των εκκολαπτόμενων ανάλογα την κοινωνικοπολιτιστική περίπτωση μουσικών ονείρων του,
θα "πρέπει" να
προβληματιστεί κριτικά (και μάλιστα κατά προτεραιότητα) με "δανεική" γνώση,
αποφασίζοντας για το μέλλον μιας επίκουρης στην καθημερινότητά του casual ενασχόλησης σε ένα καθαρά τεχνικό κατά βάση θέμα, που κατά βάση πολύ
δύσκολα μπορεί να κατανοήσει στο σύνολό του ο ίδιος... ενδεχομένως εκταμιεύοντας παράλληλα κι ένα χρηματικό ποσό που θα μπορούσε κατά κανόνα να αποφύγει και να διαθέσει σε άλλες ανάγκες του εξυπηρετώντας την εν λόγω
ΔΩΡΕΑΝ...
πιο λιανά για να καταλαβαινόμαστε και γενικώς αλλά και ειδικώς, το "
μοιραίο διακύβευμα" που του θέτεις εδώ, είναι αν μετά από αρκετά χρόνια το DAW που (θα) χρησιμοποιεί
υποτυπωδώς για το κέφι του, θα υποστηρίζει ένα αναπτυσσόμενο αυτή τη στιγμή
ανοιχτού κώδικα πρότυπο για audio plugins...
εκτός αν νομίζεις ότι ο τωρινός "
ψαγμένος" χρήστης (φύση και θέση) που τότε δυνητικά
θα αξιοποιήσει το προσδοκώμενο πχ το multi-threading ή το polyphonic automation, περιμένει εσένα (ή εμένα) να τον φωτίσεις
εν μέσω μιας συνήθους απλής ερώτησης με απριόρι
ελάχιστες απαιτήσεις από την
απάντηση της ώστε να γίνει άμεσα χρηστική...
μην μου ανησυχείς όμως, στο υπογράφω ότι ο φίλος αυτός ο μέσος, τότε θα μπορεί να χρησιμοποιεί ακόμα τα ήδη αγαπημένα του "παιχνιδάκια" (ακόμα και στις νέες κυκλοφορίες τους καθότι οι εταιρείες και όταν με το καλό υιοθετήσουν το clap θα συνεχίσουν να προσφέρουν τα προϊόντα τους και σε vst3)... τώρα βέβαια αν νοιώσει ότι θα θέλει να αποκτήσει πρόσβαση και σε αυτό (επειδή είδε πως το έχει το daw του φίλου του ή το είδε εδώ ή αλλού και του έκανε κούκου), μπορεί αν θέλει να αναβαθμιστεί στο πιτς φυτίλι σε κάποια άλλη σύγχρονη δωρεάν έκδοση που θα κυκλοφορεί ή στη χειρότερη πληρώνοντας κάτι που όμως πλέον θα κατανοεί καλύτερα...
η
απορία μου όμως που δεν λύθηκε, είναι το γιατί προτιμάμε να "θορυβούμε" συστηματικά σε άσχετα νήματα;... φαντάζομαι ανακλαστικά αλλά επιμένω γιατί
πχ εσύ που "εύχεσαι ολόψυχα" τον ερχομό του, δεν έχεις ανοίξει ήδη ένα θέμα του στυλ "
Το CLAP μας έρχεται ας το προϋπαντήσουμε με χαρά" ή κάτι τέτοιο ώστε να το συζητήσουμε και να κερδίσουμε όλοι κατιτίς και να καταστούμε σοφότεροι;
Αν τωρα ειναι καποιος σε φαση YOLO και παμε και οπου βγει, με γεια του και χαρα του, ειπαμε, μακρια απο μας.
τώρα με την σειρά μου θεωρώ αυτό προσβλητικό (όχι απέναντί μου μια και η δικιά μου φοράδα αφοδεύει σε ψηφιακά αλώνια συνήθως απέναντι τέτοιες εκτιμήσεις), γενικώς... οπότε προτιμώ να μείνω στο παρακάτω απόσπασμα του λόγου σου ως
to the point στο ερώτημα του op και αποχωρώ ησύχως γιατί έχω αρχίσει και
επαναλαμβάνομαι και μου τη σπάω τα μάλα όταν συμβαίνει...
Το sonar το προτεινα και εξακολουθω να το προτεινω γιατι ειναι ΠΛΗΡΕΣ, γιατι ειναι ΚΟΜΠΛΕ και γιατι ειναι ΔΩΡΕΑΝ.
κλείνοντας (επιτέλους) γι αυτούς ακριβώς τους λόγους, (και)
η δική μου πρόταση για όσους αναζητούν ένα DAW για να ξεκινήσουν την γνωριμία με τον κόσμο της μουσικής παραγωγής
παραμένει η ίδια εδώ και χρόνια και δεν άλλαξε (ακόμα)... εγκαταστήστε
εκ του ασφαλούς το
ΔΩΡΕΑΝ Cakewalk, ξεψαχνίστε το, δουλέψτε το κι αν τελικά δεν σας κάνει οι πορτοκαλιές ανθίζουν κάθε χρόνο... το σίγουρο είναι ότι
δεν έχετε να χάσετε τίποτα (ούτε καν τον χρόνο σας, γιατί η διαδικαστική
εμπειρία που θα αποκτήσετε από αυτό, θα ναι εύκολα αξιοποιήσιμη και σε όποιο άλλο ανάλογο του)...
---
* ωχ! αυτό πόνεσε σαν διαπίστωση...
** το
CLAP βρίσκεται σε
φάση ανάπτυξης και σταδιακής υιοθέτησης (είναι λίγες ακόμα οι εταιρείες που το έχουν ενσωματώσει και όχι από τους "μεγάλους παίκτες" της αγοράς που φυσιολογικά είναι πιο δυσκίνητοι σε δομικές αλλαγές)... έτσι είναι αρκετά νωρίς για να προβλεφθεί με σιγουριά (πόσο μάλλον επακριβώς)
αν θα αντικαταστήσει το VST3 πλήρως και πότε θα συμβεί αυτό...
με τα μέχρι τώρα δεδομένα πάντως φαίνεται όμως να έχει τις τεχνικές δυνατότητες και τη δυναμική να καταξιωθεί εμπορικά, αν και εφόσον βέβαια τα πλεονεκτήματά του αναδειχθούν σωστά επικοινωνιακά από τις εταιρείες, ώστε να θεωρηθούν απαραίτητα από τους
χρήστες, γιατί αυτοί παραδοσιακά είναι
απρόβλεπτοι...
πάντως με φίλους του χώρου όταν συζητάμε το θέμα entre la poire et le fromage (sic!),
εκτιμώντας την συνήθη ταχύτητα υιοθέτησης από DAWs και κατασκευαστές plugins, συν την όποια ικανότητα της μουσικής κοινότητας να δεχθεί και να προωθήσει νέες τεχνολογίες ως καλύτερες λύσεις για το μέλλον, δίνουμε
5 με 10 χρόνια μέχρι να αυξηθεί ικανά η παρουσία του στις mainstream αγορές και να εδραιωθεί ως πρότυπο... και γενικώς πέφτουμε μέσα...