Σωστή σειρά κομματιών σε live

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,032
Λύσεις
1
Πόντοι
2,213
Σε τρεις μερες εχουμε live με πολλα νεα τραγουδια και δυσκολευομαστε (και ψιλοδιαφωνουμε στο) να βγαλουμε ενα ορθο προγραμμα. 

Τι πρεπει να προσεξουμε? Υπαρχουν καποιοι ατυποι κανονες? Κατηγοριοποιω με βαση ειδος, ταχυτητα, ρυθμο, τονικοτητα? 

 
Σε τρεις μερες εχουμε live με πολλα νεα τραγουδια και δυσκολευομαστε (και ψιλοδιαφωνουμε στο) να βγαλουμε ενα ορθο προγραμμα. 

Τι πρεπει να προσεξουμε? Υπαρχουν καποιοι ατυποι κανονες? Κατηγοριοποιω με βαση ειδος, ταχυτητα, ρυθμο, τονικοτητα? 
η καλη ροη ενος προγραμματος ειναι παντα μια δυσκολη υποθεση.

Βλεπουμε καταξιωμενες μπαντες κ πειραζουν την ροη τους..ποσο μαλλον αν παιζουμε διασκευες..

Εγω αυτο που προτεινω..σαν παραδειγμα ειναι να παρατηρησεις την δυναμικη προσεγγιση μιας ταινιας δρασης του Χολλυγουντ..και να στησεις τα κομματια αναλογα.

Τι εννοω..

Αν παρατηρησεις ολες οι ταινιες δρασης..ξεκινανε με ενα φορτισσιμο..κοινως στην αρχη γινεται της π.....ς...

Μετα πεφτει σε ενα πιανο..κ αρχιζει κ χτιζετε η ιστορια με δυναμικες εξαρσεις{ accents} κατα την διαρκεια της ταινιας.

Στο τελος παλι φτανει στο φορτισσιμο...οπου γινεται η τελικη σφαγη..

Αν μπορεις να σκεφτεις ετσι στο ρεπερτοριο σου..να δωσεις δηλ μια αισθηση κυματος ..νομιζω μια χαρα θα παει.

Δεν θελεις ουτε 5 μπαλαντες μαζι..ουτε 5 Fast rock μαζι.

Πρεπει να τα σπασεις για να μπορεις να κρατας το ενδιαφερον του ακροατη...χωρις εκεινος να φυγει - ουτε κοιμισμενος..ουτε σπινταρισμενος..μετα το Live.

Βγαζω νοημα?

 
Φυσικα βγαζεις νοημα. Να κανω μεγαλο κυματισμο ή μικρο? Καθε ποτε μπορει να αλλαζει ο ανεμος και να αλλαζω υφος?

Το προγραμμα το χωριζω ανα σετ με 4-5 κομματια. Ξεκινω στο πρωτο χαλαρα, δευτερο ειναι πιο δυνατο, τριτο ακομα πιο δυνατο, τεταρτο απογειωση. Μετα ακολουθει μικρη παυση και ξεκινα νεο σετ με μπαλαντα να ακολουθει και μετα παλι να δυναμωνει.

Ενα αλλο "προβλημα" ειναι οτι εχουμε διασκευες απο διαφορα ειδη μουσικης.

Απο πχ MJ, U2, depeche mode, σε raidiohead, rainbow, deep purple, msg, nirvana, him, sabbath, και μετα γυριζουμε σε πιο κλασσικα bowie, zz top, gnr, beatles, doors, elvis, santana, floyd clapton κ.α, και καταληγουμε σε marley. Πολλα ειδη χωρισμενα σε 4αδες-5αδες με αυξανομενη ενταση και ρυθμο.

 
Φυσικα βγαζεις νοημα. Να κανω μεγαλο κυματισμο ή μικρο? Καθε ποτε μπορει να αλλαζει ο ανεμος και να αλλαζω υφος?

Το προγραμμα το χωριζω ανα σετ με 4-5 κομματια. Ξεκινω στο πρωτο χαλαρα, δευτερο ειναι πιο δυνατο, τριτο ακομα πιο δυνατο, τεταρτο απογειωση. Μετα ακολουθει μικρη παυση και ξεκινα νεο σετ με μπαλαντα να ακολουθει και μετα παλι να δυναμωνει.

Ενα αλλο "προβλημα" ειναι οτι εχουμε διασκευες απο διαφορα ειδη μουσικης.

Απο πχ MJ, U2, depeche mode, σε raidiohead, rainbow, deep purple, msg, nirvana, him, sabbath, και μετα γυριζουμε σε πιο κλασσικα bowie, zz top, gnr, beatles, doors, elvis, santana, floyd clapton κ.α, και καταληγουμε σε marley. Πολλα ειδη χωρισμενα σε 4αδες-5αδες με αυξανομενη ενταση και ρυθμο.
Εγω προτεινω το καθε κομματι - του καθε σετ να ξεκιναει με κατι δυνατο {αλλα οχι το πιο δυνατο} και μετα να πεφτει αυξάνοντας σταδιακα μεχρι την κορυφωση.

Οσων αφορα το ρεπερτοριο σας , οι μπαντες που βλεπω ειναι λιγο αλλα για αλλα...τυπου μουσικη σκηνη να ικανοποιησουμε ολους.{Νταξ τα εχουμε κανει κ εμεις αυτα τα λαθη,..,}

θα προτεινα να τα χωρισετε ανα χρονικες περιοδους.

δηλ..

Οι Radiohead δεν μπορουν να μπουν στην ιδια δεκαετια με τους Doors κλπ.. Νομιζω θα ξενιζε κατι τετοιο.

Εξαιρεση σε αυτο θα ηταν τα κομματια να ηταν ολα "πειραγμενα" και οχι απλα covers του Original  με αποτελεσμα να υπαρχει μια ομοιογενεια στον ηχο.

Φυσικα καθε "καλο" προγραμμα, δεν μπορει να μενει στατικο - πρεπει να κοιτας το κοσμο σου και να εισαι ετοιμος να παρεμβεις κ να αλλαξεις με τον ιδιο τροπο που ενας Dj προσπαθει να "ψυχολογησει" το κοινο του.

 Καλη επιτυχια

 
Πρωτα ικανοποιουμε εμας και υστερα το βγαζουμε προς τα εξω στον κοσμο.  Δεν το εχουμε δει, προφανως, εμπορικα. Εξ' ου και η επιλογη των συγκροτηματων.

Κατα τα αλλα εισαι απολυτα κατανοητος και μου ειναι πολυ χρησιμες τις συμβουλες σου!

και μετα να πεφτει αυξάνοντας σταδιακα μεχρι την κορυφωση


Δεν το πολυκαταλαβα αυτο...

 
Εγώ θα στεκόμουν και στο περί τονικότητας.
Το βομβαρδίσεις με συνεχόμενα τραγούδια σε ίδια τονικότητα είναι εξίσου κουραστικό για τον ακροατή όσες αλλαγές να γίνονται στα τέμπο, ύφος κλπ και σχεδόν δε θα καταλαβαίνει τι πάει στραβά.

Με μία λέξη, μονοτονία.

Πάντα προσπαθούσα να αλλάζω τις τονικότητες ακόμα και με ένα ημιτόνιο πάνω/κάτω απο κει που είναι ο τραγουδιστής ώστε αφενός να μην βγω απο το comfort zone του (αχ αυτό το comfort zone.....) και αφετέρου να υπάρχει πλουραλισμός στο ηχόχρωμα.
Άλλωστε όλα τα όργανα σονάρουν διαφορετικά σε κάθε τονικότητα.

 
Συμφωνω. Τονικοτητες δεν κοιταζω. Ετσι και αλλιως ολα ειναι αρκετα διαφορετικα.

Πχ η πρωτη 5αδα ειναι ρε σολ λα μι σολ οι τονικοτητες. Και διατηρω τις οριτζιναλ τονικοτητες παντα.

 
Εγώ το χειρότερο που μπορώ να σκεφτώ, είναι η επιλογή πολλών "πεθαμένων" κομματιών στο ίδιο playlist. Τα υπερβολικά υποτονικά κομμάτια είναι αυτά που ρίχνουν το κοινό, πόσο μάλλον όταν υπάρχει πάνω από ένα από αυτά στο ίδιο playlist. Αντί να διασκεδάσεις, νομίζεις πως πήγες σε κηδεία...

Εξαιρετικές οι επισημάνσεις για τονικότητες και εναλλαγές tempo.

 
Εφτιαξα τη σειρα βασει των παραπανω "κανονων".

Εγκρινετε??

Doctor doctor

Soldier of fortune

Temple of the king

Cocaine

Smoke in the water

Dust in the wind (hard rock διασκευη)

Wish you were here

Knocking on heaven's door (απο gn'r)

Wicked game (απο him)

Wonderful world (απο ramones)

Personal jesus

Ain't no sunshine (διασκευη)

Stand by me (rock/funky διασκευη)

With or without you

Billie jean

Διαλλειμα

Cat people

Creep

Come as you are

In bloom

Paranoid

Jailhouse rock

People are strange

Come together

Sharp dressed men

Black night

Route66 (απο rolling stones)

Black magic woman

Redemption song (band version)

Is this love 

Roots rock reggae

I can't get no satisfaction για κλεισιμο.

 
Έχω διαφωνήσει με πολλές μπάντες για το συγκεκριμένο θέμα.

Οι περισσότεροι θέλουν να παίξουν όλοι τα αγαπημένα τους κομμάτια με την άποψη ότι όλοι θέλουν να ακούσουν τα αγαπημένα τους κομμάτια. Το αποτέλεσμα συνήθως είναι ένας αχταρμάς ραδιοφωνικού τύπου που στο τέλος σε έχει ζαλίσει.

Η άποψή μου είναι ότι κάθε παρουσίαση πρέπει να έχει μια κεντρική ιδέα, ένα "concept".

Είναι πολύ όμορφο να ανακαλύπτεις στην πορεία ενός live την ιστορία που θέλει να σου πει ο καλλιτέχνης.

Όπως πολύ σωστά είπε ο Vagelism ένα live είναι καλό να έχει την δομή μιας ταινίας και μια ταινία πρέπει να έχει ένα καλό σενάριο.

Για παράδειγμα, δεν θα με πείραζε να ακούσω Nirvana μαζί με Marley , ή ακόμα και Fats Waller πλάι σε Placebo, αρκεί να υπάρχει κάτι που να συνδέει τις δύο ιστορίες.

Προσωπικά προτιμώ λίγα κομμάτια που σε αφήνουν να θέλεις κι άλλο, παρά πολλά, που ελπίζεις κάποτε να τελειώσει.

 
Oτι ειπαν οι καλοι φιλοι παραπανω.

Οπωσδηποτε,οπως ειπε κι ο Βαγγελης,καποια κομματια μπαλαντερ ετσι ωστε να το προσαρμοσετε αναλογως αν χρειαστει.

Λ.χ αν παιζετε ενα χαρντ τραγουδι και δειτε οτι γουσταρει ο κοσμος και σηκωνει,μπορει να παιξετε εκτος σειρας κατι αναλογο κι ας ειχατε αλλο στο προγραμμα.

Ενας καλος τροπος που ισως βοηθησει ειναι να βρειτε ενα σετ απο καποια μπαντα που σας αρεσει πολυ και να ξεσηκωσετε το

προγραμμα της.

Προσαρμοζοντας το παντα στα δικα σας μετρα.

Κι επισης αν ειναι αρκετα τα νεα τραγουδια,καλο ειναι να αρχισετε με καποια στα οποια πατατε πολυ καλα ετσι ωστε να αποφευχθουν τυχουσες "πατατες" και μολις ζεσταθειτε,φυγατε.

Καλο λαιβ και ριξε ενα σημα μετα πως πηγε!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Oτι ειπαν οι καλοι φιλοι παραπανω.

Οπωσδηποτε,οπως ειπε κι ο Βαγγελης,καποια κομματια μπαλαντερ ετσι ωστε να το προσαρμοσετε αναλογως αν χρειαστει.

Λ.χ αν παιζετε ενα χαρντ τραγουδι και δειτε οτι γουσταρει ο κοσμος και σηκωνει,μπορει να παιξετε εκτος σειρας κατι αναλογο κι ας ειχατε αλλο στο προγραμμα.

Ενας καλος τροπος που ισως βοηθησει ειναι να βρειτε ενα σετ απο καποια μπαντα που σας αρεσει πολυ και να ξεσηκωσετε το

προγραμμα της.

Προσαρμοζοντας το παντα στα δικα σας μετρα.

Κι επισης αν ειναι αρκετα τα νεα τραγουδια,καλο ειναι να αρχισετε με καποια στα οποια πατατε πολυ καλα ετσι ωστε να αποφευχθουν τυχουσες "πατατες" και μολις ζεσταθειτε,φυγατε.

Καλο λαιβ και ριξε ενα σημα μετα πως πηγε!


Δες τη δευτερη σελιδα.

Λαιβ εχουν ηδη γινει και ειχαμε αρκετα ενθουσιωδες κοινο. Απλα εχουμε πολλες προσθηκες (πχ ρεγκε)

 
Απαντησα πριν δω οτι ποσταρες το προγραμμα,σορυ.

Αρα το κατεχετε αφου τα πραγματα πηγαν καλα και το κοινο γουσταρε στις προηγουμενες.

Μπορειτε να λειτουργησετε με τον ιδιο μπουσουλα παροτι βαλατε καινουρια πραγματα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Να πω οτι δεν υπαρχει "σωστη σειρα"..Μιλαμε ολοι εμπειρικα βαση των εκαστοτε Live σε χωρους που εχουμε παιξει.

Παιζουν πολλα ρολο..

Ο χωρος..το κοινο..αν η μπαντα ειναι η "ατραξιον "του μαγαζιου ή απλα μια μουσική υπόκρουση.

Το προγραμμα που μπορει να τα "εσπασε " στο Α μαγαζι μπορει να μην λειτουργει καλα στο Β.

Μου εχουν ζητηθει να παιξω 2 ωρες "χωρις να ενοχλω". {οπου το προγραμμα στηθηκε επιτηδες υποτονικο μιας κ ηταν Happy hour εταιρειας οπου αναθεμα κι αν προσεξαν οτι υπηρχε ορχηστρα}

Μου εχει τυχει να παιξω σε ξενοδοχειο κ να τρωνε απο κατω.

Υπαρχει ενας βασικος "μπουσουλας" στο πως στηνουμε ενα προγραμμα , αλλλα πρεπει να εισαι παντα ετοιμος να επεμβεις αμα δεις οτι δεν τσουλαει.{η ενοχλει}.

Πχ αν δεις το κοσμο οτι χορευει...{η χτυπιεται} μην του τη σπασεις επειδη εσενα το επομενο σου κομματι ειναι μπαλαντα..

Συνεχισε ετσι μεχρι να κουραστουν.

Καθε καλος Dj κανει αυτο ακριβως. Δεν τους αφηνει να σταματησουν να χορευουν.

Προσωπικα αναφερομαι για ενα ποπ κ ροκ Live, που νομιζω οτι κι αυτο ειναι το ζητουμενο σου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στο ραδιόφωνο όταν προγραμματίζεις μια εκπομπή οι σημαντικοί παράμετροι που λαμβάνονται υπ' όψη απο τους διαβασμένους εκπομπάρχες - διευθυντές προγράμματος είναι:

  • tempo
  • γνωστό/επιτυχία - άγνωστο
  • new - old
  • genre/είδος
Και το δίωρο live σετ λίγο διαφέρει.

Ελπίζω να είναι αυτονόητα τα παραπάνω. Από εκεί και πέρα προσθέτεις εσύ ακόμα πιο ειδικές παραμέτρους ανάλογα με τον στόχο και το κοινό σου. π.χ. πόσα instrumental ή jazz ή hard rock να αντέξει η κυρία που "την πήγαν να ακούσει ξένα". Καλό είναι να αποφεύγονται τα συνεχόμενα extreme (slow μπαλάντες, πολυ γρήγορα κομμάτια, βαβούρα κλπ) και να μεσολαβούν 3-4 core κομμάτια μεταξύ τους.

Αν ξέρεις που παίζεις και για ποιούς ή ακόμα καλύτερα αν έχεις σοβαρή άποψη για το τι θέλεις να είναι το ύφος σας και πόσο κοινό επιθυμείτε, πρέπει να λάβεις τα παραπάνω υπ' όψη όταν χτίζεις ρεπερτόριο και playlist.

To προγραμμα που έφτιαξες παραπάνω έχει πολλά προβλήματα, σύμφωνα με αυτά που προτείνω εγω.

Π.χ. στην 2η πεντάδα τους κοίμισες. Δεν τόλμησα να κοιτάξω παρακάτω. Οι αλλαγές στις παραπάνω παραμέτρους τηρούνται ανα τραγούδι όχι πεντάδα! 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στην 2η πενταδα τα τραγουδια 1 4 5 ειναι απο τα πιο δυνατα και με γκαζι που εχουμε. Το 3 ειναι δυνατη ροκ μπαλαντα. Το 2 ειναι ψικοιμισμενο, αλλα δεν εχω αλλου να το κολλησω...

 
Τα Dust in the wind, Wish you were here, Knocking on heaven's door, είναι ύμνοι και εσύ τους έβαλες μαζί και με το καλημέρα σας. Και τα 3 δύσκολα επίσης αποδίδονται καλά. Ειδικά τα 2 τελευταία αν δεν κάτσουν στο groove, άστα... δεν λέω πως δεν τα παίζετε άψογα αλλά εγω θα τα χώριζα και θα τα έβαζα μετα το διάλειμμα αφου έχει πιει και κατι παραπάνω ο κόσμος. :classic_wink:

Το Satisfaction, άψογη επιλογή για κλείσιμο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top