Songwriting & Recording - Πρώτη προσπάθεια

@billaraskats27 Σε ευχαριστώ πολύ.

Αρχικά σε ευχαριστώ για τα links. Θα τα μελετήσω το ΣΚ.

Έχω ένα subscription στο Groove3.com που έχει ένα σκασμό tutorials για Logic και music production καθώς και πιο εξειδικευμενα για Compressors, Reverbs κλπ.

Η πληθώρα όμως τόσων tutorials είναι ένα τεράστιο rabbit hole στο όποιο μπαίνω συχνά και στο τέλος πελαγώνω.

Κατα δεύτερον, συμφωνώ απόλυτα σε ό,τι λες για τα drums.

Τρίτον, σε ότι αφορά τη σύνθεση, ότι γράφω είναι κατα κύριο λόγο (guitar-)riff based.

Τώρα τελευταία προσπαθώ να εξελιχθώ και στον τομέα αυτό.

Όλα αυτά τα χρόνια έμαθα αρκετά basic κομμάτια θεωρίας και εδώ και κάποιους μήνες μελετάω 1-2 courses του Guy Michelmore στο https://thinkspaceeducation.com  (Learn Music Theory, How to Write Music).

 
Πριν παμε στα 2 τελικα σταδια (μιξη κ παραγωγη) υπαρχει ενα ακομα τεραστιο θεμα. Φωνη....

Εδω δεν ειναι πολλα αυτα που μπορεις να κανεις. Εγω γραφω τους οδηγους με δικα μου φωνητικα. Τα μισω. Ειμαι ο χειροτερος. Τιγκα στο pitch correction. Στη δικη σου περιπτωση flex pitch στο Λοτζικ. Βεβαιωνομαι πως η μελωδια λειτουργει κ ειναι αυτη που θελω. Οτι ειπα στο drum editing εδω επι 10. Να εισαι οσο πιο αυστηρος μπορεις

με τη φωνη. Αυτη ειναι το κομματι. Αν γραφεις κατι κιθαριστικο ή ορχηστρικο κατα πασα πιθανοτητα η μελωδια ειναι το κομματι. Οταν εισαι απολυτα ικανοποιημενος συνθετικα (αφηνω τη μιξη εξω) κ σ'αρεσει αυτο που εγραψες βρες καποιον σεσσιον τραγουδιστη που σ'αρεσει η φωνη κ η δουλεια του κ πληρωσε τον να σου γραψει τα φωνητικα. Υπαρχουν site για ολα τα οργανα κ ολες τις δουλειες που μπορει να χρειαστεις κ για ολα τα βαλαντια. Ειδικα στη φωνη αξιζει τον κοπο. Απογειωνει το κομματι (αν το κομματι ειναι καλο βεβαια)

Τελος μιξη παραγωγη. Καποια απο αυτα που εγραψα στο πρωτο ποστ ειναι κ δουλεια του παραγωγου. Οπως κ το pre-production βεβαια κ οι ηχοι που θα χρησιμοποιησεις. Δεν μπορεις να ξερεις αν το κομματι θα χρειαστει κατι ακομα αν ηχητικα δεν ειναι ισορροπημενο. Αλλα αυτο ερχεται με την εμπειρια. Θα σου προτεινα στην αρχη αυτο το κομματι να το παραβλεψεις. Πολυ σημαντικο μεν αλλα θα πελαγωσεις. Υπαρχει κ το συναισθημα του: "Τι στο καλο κανω? Εγω θελω να γραψω κατι κ το editing , programming, mixing κ producing μερος μου σκοτωνει την δημιουργια" Αν το νιωθεις εντονα ασ'το απ'εξω προς το παρον

Εγω αφου ηρθε η τριβη με ολα τ'αλλα κ ειπα πως κατι σκαμπαζω, ενιωσα  πως ηρθε η ωρα να μαθω καποια πραγματα με μιξη κ να κανω καποια μαθηματα. Απο την αρχη με ετρωγε αλλα πρεπει να εισαι ειλικρινης κ να ξερεις αν πρωτα εισαι εκει που θες σε ολα τα αλλα κ το μονο που λειπει ειναι η μιξη. Εστω κ για ντεμο. Κ μη γελιομαστε κ το song-writing ειναι ενα skill που αναπτυσσεται. Οσο πιο πολυ τριβη κ οσο πιο πολυ καιρια κριτικη στις αποφασεις με γνωμονα παντα το κομματι κ οχι τη συνηθεια, τοσο καλυτεροι γινομαστε. 

@billaraskats27 Σε ευχαριστώ πολύ.

Αρχικά σε ευχαριστώ για τα links. Θα τα μελετήσω το ΣΚ.

Έχω ένα subscription στο Groove3.com που έχει ένα σκασμό tutorials για Logic και music production καθώς και πιο εξειδικευμενα για Compressors, Reverbs κλπ.

Η πληθώρα όμως τόσων tutorials είναι ένα τεράστιο rabbit hole στο όποιο μπαίνω συχνά και στο τέλος πελαγώνω.

Κατα δεύτερον, συμφωνώ απόλυτα σε ό,τι λες για τα drums.

Τρίτον, σε ότι αφορά τη σύνθεση, ότι γράφω είναι κατα κύριο λόγο (guitar-)riff based.

Τώρα τελευταία προσπαθώ να εξελιχθώ και στον τομέα αυτό.

Όλα αυτά τα χρόνια έμαθα αρκετά basic κομμάτια θεωρίας και εδώ και κάποιους μήνες μελετάω 1-2 courses του Guy Michelmore στο https://thinkspaceeducation.com  (Learn Music Theory, How to Write Music).
Τιποτα τι ευχαριστεις. Κ εγω στο ιδιο δρομο βρισκομαι. Κ απ'οτι βλεπω εσυ εισαι πολυ πιο οργανωμενος απ'οτι εγω οταν ξεκιναγα οποτε θα δεις πολυ πιο γρηγορα αποτελεσματα.  Το πιο βασικο ειναι να μπορεις να βγαινεις εξω απο το κομματι κ να εισαι αυστηρος με τις αποφασεις σου. Αν δινουν κατι στη συνθεση δηλαδη. Ενα μονο πραγμα αν εμαθα απο ολο αυτο ειναι να πεταω πολυ πιο γρηγορα κατι που ή δε προσθετει τιποτα ή κανει κακο στο κομματι. Ειδικα οταν εχεις φαει τοση ωρα κ κοπο στο να το φτιαξεις ειναι πολυ δυσκολη αποφαση. Ε αφου το κανεις...50 φορες οι συναισθηματισμοι πανε στραφι κ κοιτας μονο το πως θα προχωρησει το κομματι. 

 
Επισης βασικο που ξεχασα.

Οσο πιο καλο τρακινγκ γινεται.

Κι οπως αναφερθηκε παρε ενα φτηνο μπασο. Εγω πηρα ενα Squier cv Pj μεταχειρισμενο κ ειναι απ'τις καλυτερες αγορες που εχω κανει παρ'οτι δεν ειμαι μπασιστας. 

Επισης δεν αναφερθηκα στο κομματι σου που ειναι σουπερ για αρχη. Εχω καποιες ενστασεις στα ντραμς μετα το σολο αλλα αυτα ειναι δε παιζει ρολο. Επισης ειναι πολυ μικρο αλλα για το μεγεθος του εχει καλη αναπτυξη. Ειναι κ καλο σαν ιδεα κ μας δειχνει κ τα γουστα σου κ το παιξιμο σου που ειναι πολυ καλο.

 
Το 'χεις πολυπλεύρως και ποικιλοτρόπως. Δώσε έμφαση πρώτα στη μουσική σου και μετά άσε τα διάφορα εργαλεία να είναι απλά το μέσο για την επίτευξη των ηχητικών στόχων σου. 

Keep rocking πάνω απ' όλα!!

 
Υπαρχει κ το συναισθημα του: "Τι στο καλο κανω? Εγω θελω να γραψω κατι κ το editing , programming, mixing κ producing μερος μου σκοτωνει την δημιουργια" Αν το νιωθεις εντονα ασ'το απ'εξω προς το παρον

Εγω αφου ηρθε η τριβη με ολα τ'αλλα κ ειπα πως κατι σκαμπαζω, ενιωσα  πως ηρθε η ωρα να μαθω καποια πραγματα με μιξη κ να κανω καποια μαθηματα. Απο την αρχη με ετρωγε αλλα πρεπει να εισαι ειλικρινης κ να ξερεις αν πρωτα εισαι εκει που θες σε ολα τα αλλα κ το μονο που λειπει ειναι η μιξη. Εστω κ για ντεμο. Κ μη γελιομαστε κ το song-writing ειναι ενα skill που αναπτυσσεται. Οσο πιο πολυ τριβη κ οσο πιο πολυ καιρια κριτικη στις αποφασεις με γνωμονα παντα το κομματι κ οχι τη συνηθεια, τοσο καλυτεροι γινομαστε.
+1000

Τι ωραία post έχουν γραφτεί σ' αυτό το νήμα!

Τι ωραία ...
Οι κιθάρες στο κομμάτι είναι παιγμένες με την 1 από τις 2 κιθάρες που πήρα πριν 2 μήνες. Την  ESP LTD EC-1000.

Ήμουν έτοιμος έτσι για δοκιμή (αλλά και διάθεση για λίγο χαβαλέ) να ανεβάσω μια version παιγμένη με το έταιρο νέο απόκτημα την Ultra Tele....

...αλλά μετά διάβασα το post σου και λέω "κρίμα είναι να εκτροχιαστεί το νήμα" ?

 
Πώρωση το βασικό σου ριφ! 

Εμένα και η παραγωγή μια χαρά μου ακούστηκε :) 

Μπράβο! Ανέβασε πράμα να ακούσουμε!  

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εμένα μου ακούγεται επαγελματική η δουλειά σου. Σαν κάτι που θα άκουγα στο ράδιο. Ωραίο μουσικά σαν εισαγωγή. Δυναμικό σύντομο σόλο. Μη το τραβάς όμως πάνω από το 1 λεπτό. 

 
Είχα λίγο χρόνο σήμερα και είπα να πειράξω λίγο το κομμάτι.
Δεν πείραξα τη σύνθεση. Απλά είπα να το πειράξω ηχητικά.

1) Το μπάσο περάστηκε πλέον με κανονικό όργανο
2) Το drum pattern στο break άλλαξε
3) Άλλαξα τον ήχο στην ρυθμική του αριστερού καναλιού.
4) Πείραξα λίγο τις στάθμες

Αν έχετε όρεξη και χρόνο, περιμένω με χαρά παρατηρήσεις.
 

Προβολή συνημμένου mpamps-DropD_masteredV2.mp3

 
Σουπερ. Μονο το σολο μου φαινεται πολυ πανω αλλα αυτο ειναι θεμα γουστου.

 
Σουπερ. Μονο το σολο μου φαινεται πολυ πανω αλλα αυτο ειναι θεμα γουστου.
Είναι έχεις δίκιο!

Εν τω μεταξύ, το ξανακουσα ύστερα από κάποιες ώρες αφότου το ανέβασα και το πρώτο πράγμα που είπα ήταν: "Τι σκατα έκανα εδώ; Του 'βγαλα τα μάτια!"

Το πείραζα για πολύ ώρα. Και από ο,τι φαίνεται εκ των υστέρων τα αυτιά/εγκεφαλος προσαρμοστηκαν σιγα-σιγα στις αλλαγές που έκανα, οι όποιες ακούγοντας τες με "καθαρά" αυτιά αργοτερα δε θα έλεγα ότι με βρήκαν σύμφωνο.

Άρχισα λοιπόν να τσακώνομαι με τον χτεστινοβραδυνο εαυτό μου για τις αποφάσεις του ?  

Ωραία διαδικασία πάντως. Χαίρομαι που μπήκα στο τριπακι. 

 
Εν τω μεταξύ, το ξανακουσα ύστερα από κάποιες ώρες αφότου το ανέβασα και το πρώτο πράγμα που είπα ήταν: "Τι σκατα έκανα εδώ; Του 'βγαλα τα μάτια!


Συμβαινει παντα. Πρεπει να ακουσεις δευτερη φορα με ξεκουραστα αυτια. Επισης, πρεπει να το ακους και απο διαφορετικα ηχεια και συσκευες (ακουστικα, ηχεια αυτοκινητου, κινητο κλπ). Σε καθε περιπτωση θα χανεις και καποιο οργανο. Αρα, θα πρεπει να βελτιωσεις τη μιξη, ωστε να ακουγεται παντου καλα και ισορροπημενα.

 
Είχα λίγο χρόνο σήμερα και είπα να πειράξω λίγο το κομμάτι.
Δεν πείραξα τη σύνθεση. Απλά είπα να το πειράξω ηχητικά.

1) Το μπάσο περάστηκε πλέον με κανονικό όργανο
2) Το drum pattern στο break άλλαξε
3) Άλλαξα τον ήχο στην ρυθμική του αριστερού καναλιού.
4) Πείραξα λίγο τις στάθμες

Αν έχετε όρεξη και χρόνο, περιμένω με χαρά παρατηρήσεις.
 

Your browser does not support the HTML5 audio tag
Προβολή συνημμένου 29461


Πολύ καλύτερο, στη θεση σου θα έκανα τα εξής:

1. Θα ψήλωνα λίγο το μπάσο, το οποίο θα φρόντιζα να του δώσω λίγο παραπάνω μεσαία, για να "κόβει" καλύτερα. Σε τέτοια κομμάτια, πιθανόν να χρησιμοποιούσα και κάνα od πετάλι. Επίσης, θα του έκοβα τις συχνότητες κάτω από τα 50hz.

2. Στις κιθάρες με το ριφ θα αφαιρούσα λίγα μεσαία (1000hz), και θα έκοβα τις συχνότητες κάτω από 100-120hz.

3. Στις σόλο κιθάρες, αφού χαμήλωνα ένταση, θα έκοβα συχνότητες κάτω από 100-120hz, και ίσως έδινα λίγο στις 3000-3500hz.

4. Στα τύμπανα, θα έβαζα ένα κομπρέσσορα και θα δοκίμαζα τα preset των ρυθμίσεων ώστε να δω με ποια ρύθμιση μου ακούγονται πιο ζωντανά. Επισης, θα εκοβα συχνοτητες κατω απο 60hz.

5. Στο μάστερ κανάλι, θα έβαζα οπωσδήποτε κομπρέσσορα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πολύ καλύτερο, στη θεση σου θα έκανα τα εξής:

1. Θα ψήλωνα λίγο το μπάσο, το οποίο θα φρόντιζα να του δώσω λίγο παραπάνω μεσαία, για να "κόβει" καλύτερα. Σε τέτοια κομμάτια, πιθανόν να χρησιμοποιούσα και κάνα od πετάλι. Επίσης, θα του έκοβα τις συχνότητες κάτω από τα 50hz.

2. Στις κιθάρες με το ριφ θα αφαιρούσα λίγα μεσαία (1000hz), και θα έκοβα τις συχνότητες κάτω από 100-120hz.

3. Στις σόλο κιθάρες, αφού χαμήλωνα ένταση, θα έκοβα συχνότητες κάτω από 100-120hz, και ίσως έδινα λίγο στις 3000-3500hz.

4. Στα τύμπανα, θα έβαζα ένα κομπρέσσορα και θα δοκίμαζα τα preset των ρυθμίσεων ώστε να δω με ποια ρύθμιση μου ακούγονται πιο ζωντανά. Επισης, θα εκοβα συχνοτητες κατω απο 60hz.

5. Στο μάστερ κανάλι, θα έβαζα οπωσδήποτε κομπρέσσορα...


Σε ευχαριστώ πολύ Γιώργο για τις λεπτομερείς παρατηρήσεις. Ειδικά για το συχνοτικό κομμάτι.

Έχω 2 απορίες για το 4 & 5.

4) Ακούγονται όντως ψόφια τα τύμπανα? Θα το δοκιμάσω αυτό που λες. Θεωρητικά το συγκεκριμένο library τη GGD είναι "mix ready" αλλά δε χάνω τίποτα να δοκιμάσω/πειραματιστώ.

5) Από τη στιγμή που το mastering το κάνω εξωτερικά (Bandlab), δε θα έπρεπε το master κανάλι να το έχω "καθαρό"?

 
Δεν μπορώ να σου περιγράψω αυτό που ακούω (ή που δεν ακούω) στα τύμπανα, καθότι δεν το έχω, αλλά ξέρω οτι θέλουν λίγο ξεγαργάλημα με κομπρέσορα ή με δυναμικό eq. Μου μοιάζουν ότι πρέπει να βγουν προς τα έξω λίγο, σαν ήχος. Να "ανοίξουν" λίγο.

Από τη στιγμή που κάνεις το μαστερινγκ μέσω bandlab, πολύ καλά κάνεις και έχεις άδειο το μαστερ κανάλι. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να βελτιωθεί περισσότερο. Cd quality χρησιμοποίησες ή την άλλη για έξτρα καθαρότητα ήχου?

(δώσε κάμποσο κομπρέσσιον σε όλα τα όργανα)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν μπορώ να σου περιγράψω αυτό που ακούω (ή που δεν ακούω) στα τύμπανα, καθότι δεν το έχω, αλλά ξέρω οτι θέλουν λίγο ξεγαργάλημα με κομπρέσορα ή με δυναμικό eq. Μου μοιάζουν ότι πρέπει να βγουν προς τα έξω λίγο, σαν ήχος. Να "ανοίξουν" λίγο.

Από τη στιγμή που κάνεις το μαστερινγκ μέσω bandlab, πολύ καλά κάνεις και έχεις άδειο το μαστερ κανάλι. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν μπορεί να βελτιωθεί περισσότερο. Cd quality χρησιμοποίησες ή την άλλη για έξτρα καθαρότητα ήχου?

(δώσε κάμποσο κομπρέσσιον σε όλα τα όργανα)
Το CD quality. 

 
Εμένα μου άρεσε και ο ήχος και η σύνθεση.Θα μπορούσε κάλλιστα να γίνει ελληνικό ροκ ραπ τραγούδι.

Όμως κατά την γνώμη μου το πιο δύσκολο στην παραγωγή είναι τα φωνητικά οπότε...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top