και φυσικά όλες αυτές οι συζητήσεις λήγουν άδοξα, όταν βγει ο κακός της παρέας και θέσει αναγωγικά στην μονάδα του ατόμου την καταλυτική ερώτηση... >
;D
πόσο χρονών είσαι αγαπητέ μου φίλε και πόσες φορές έχεις επισκεφτεί ΩΡΛ στην ζωή σου?... :
γιατί αν είσαι -ήνταφευγα μουσικός, που μεγάλωσες σε μεγάλη πόλη χωρίς σταθερά περιοδική ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ των ώτων σου, θα σε στενοχωρήσω αλλά η
συγκριτική αξία της γνώμης σου ως προς την
πιστότητα, κατά κανόνα περιορίζεται
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην ατομική σου τέρψη, με
ΟΤΙ και
ΟΠΩΣ και να ακούς (πράγμα επαναλαμβάνω θεμιτό και σεβαστό όσο αυτό σέβεται
συνειδητά την απόλυτη
υποκειμενικότητα του)...
καλά και συ συμπαθέστατε 20χρονε μη χαίρεσαι... με μια βραδυά στο κλαμπάκι, την επόμενη τα απ αυτά σου θα ακούς... μη σου πω να σε έχει αφήσει και η γκόμενα που θα ακούς την φωνή της παντού κι από παντού... ;D
η φιλική συμβουλή της ημέρας (και προς όλους μας): μην ξεχάσεις να ακούσεις ένα οποιοδήποτε κομμάτι ως reference
, συστηματικά επί μια βδομάδα σε
διαφορετικές ώρες της ημέρας σε διαφορετικές εντάσεις... θα εκπλαγείς
δυσάρεστα περί της δυνατότητας που σου δίνει ο εγκέφαλος για αντικειμενικές κρίσεις ειδικά σε ότι έχει να κάνει με το φαινόμενο του ήχου...
όπως και στην τελική οι περισσότεροι από εμάς θα
εκπλαγούμε κατά συνθήκη από την διαφορά του
τι πραγματικά ακούμε από το
τι νομίζουμε ότι ακούμε...
BTW, επίσης ατελείωτες ώρες microtuning ή η διαφορά ενός εξωτικού καλωδίου με ένα απλά καλό, πολλές φορές ισούνται με ένα ελαφρότατο κρυολογηματάκι ασχέτως εποχής ή μερικά μικρογραμμάρια παραπανίσια κερί στ' αυτάκι μας... τόσο απλά και βασανισμένα... :angel: ;D
φυσικά παρακαλώ μη "τσιμπήσει" κανένας προσωπικά τσ' υπερβολής το ύφος... O0
απλά τα περί "πιστότητας" να μην τα μπλέκουμε και να αφιερωθούμε αποκλειστικά στην "
κολοκυθόπιτα" που μας αφορά ατομικά... η μουσική με τις μεγαλύτερες
απαιτήσεις σε δυναμική περιοχή, παραμορφώσεις και θόρυβο και οι μηχανικοί της, έχουν καταλήξει σε
DDD παραγωγές και τέλος...
οι κατασκευαστές από την άλλη
βελτιώνουν καθημερινά τις όποιες αδυναμίες των ψηφιακών μέσων καταλήγοντας κάθε φορά σε
αξιωματικά συμπεράσματα δια πάσαν θεωρητική χρήσιν... δεν περιμένουν εμένα να "ακούσω" να τους πω... τα
αναλογικά μέσα έχουν πιάσει "
ταβάνι" εδώ και πολλάαα χρόνια... τα ψηφιακά όχι μόνο το πέρασαν εν γένει αυτό το ταβάνι των αναλογικών, αλλά το δικό τους συνολικά έχει πολύ ύψος ακόμα που ούτε καν "φαίνεται" γι αυτό και το μέλλον (αλλά και το παρόν) τους ανήκει...
και ας σταματήσει αυτό το μπλέξιμο της
ψηφιακής προσομοίωσης των μέσων παραγωγής ενός φυσικού ηχητικού δρώμενου (πχ αναλογικού synth ή ενισχυτή κιθάρας) με την πιστή καταγραφή - αναπαραγωγή του γεγονότος αυτού καθ αυτού είτε με αναλογικά είτε με ψηφιακά μέσα... είναι δύο
τελείως διαφορετικές συζητήσεις...
επίσης το να παίζουμε με τις λέξεις δεν βοηθά την κουβέντα ειδικά όταν αυτονόητα καταλαβαίνουμε την
κατά συνθήκη χρήση τους από τα συμφραζόμενα... δηλαδή κάποιοι σε μια δεδομένη στιγμή άνθρωποι που παίζουν ένα όργανο ακουστικό ή ηλεκτρικό ή έστω τραγουδάνε ή σφυρίζουν
τι ήχο παράγουν? μεταφυσικό ας πούμε?...
όταν αρχίσουμε να βαθμολογούμαστε στην έκθεση ιδεών δεν λέω...να προσέχουμε ιδιαίτερα...
τέλος αυτόν που αγοράζει ένα αναπαραγωγικό σύστημα πολλών χιλιάδων ευρώ
τον ενδιαφέρει (η σωστότερα θα έπρεπε να) η
πιστή αναπαραγωγή ενός οποιουδήποτε ήχου παράγεται στην φύση... από αυτήν την εν γένει ικανότητα να αναπαράγει για παράδειγμα τα εν δυνάμει 100db καθαρής δυναμικής περιοχής που μπορούν να παραχθούν στα όρια του πόνου από έναν κεραυνό, καθορίζεται αναλογικά και η συμπεριφορά του στην διαχείριση των peak δυναμικών του ήχου που θα παράγει μια συμφωνική ορχήστρα παρότι συνήθως θα κινείται στα 60-70...
εν κατακλείδι ένα
hi end σύστημα αναπαραγωγής που σέβεται τον εαυτό του, πρέπει να δύναται να σε μεταφέρει κλείνοντας τα μάτια
με την ίδια άνεση στο
Royal Albert Hall (αν ακούς μουσική) και σε ένα δάσος του Αμαζονίου (αν παρακολουθείς μια ταινία)...
ελπίζω να είμαι σαφής και να μην κοπώ στο μάθημα.. ;D
στα καθ ημάς τώρα το ποιος την έχει μεγαλύτερη την "κολοκυθόπιτα" ποσώς και ενδιαφέρει κανέναν... η "
συνταγή" της όμως?... εμένα τουλάχιστον όπως ξαναείπα με ενδιαφέρει...
γιατί το οξύμωρο του να "
πείσω" εγώ κάποιον να ακούσει με τα δικά μου αυτιά δεν με απασχολεί διόλου... αλλά το να
καταλάβω πως αυτός "ακούει" είναι πολύτιμη ανθρωποκεντρική
γνώση που με κάνει "σοφότερο"...
ΥΓ. σόρυ για το σεντόνι και αν τυχόν επαναλαμβάνομαι σε αρκετά σημεία... για μια φρασούλα ξεκίνησα ο έρμος αλλά κάθε φορά που πήγαινα να ποστάρω κάποιος με προλάβαινε... :angel: