Σκεφτομαι να επενδυσω σε βινυλιο και ηχεία

Tolis_Montana είπε:
μα ο ψηφιακός ήχος δεν υπόκειτε σε καποια μορφή συμπίεσης? ο ψηφιακός ήχος δεν είναι η αλλοίωση του αναλογικού? πως αλλιώς?
MHN ΠΑΜΕ ΕΚΕΙ ΠΛΗΖ !!!

Eγώ παιδιά θα επιμείνω συγνωμη αλλα αυτό το γρουτσου γρουτσου όπως είπε και ο φίλος .. εντάξει οκ η κάβλα πληρώνετ, παρακάτω..  Τι μπατζετ χρειάζεται και τι να επιλέξω δεν θελω να παω σε καποιο μαγαζί γιατί θα με βρει νεοπα και θα με φορτώσει, προτειμώ να με καθοδηγίσεται εσείς με την όποια εμπειρία σας  αξιζει να παω σε μεταχειρισμένο εξοπλισμο? πικαπ και καινουργια βελόνα , τι ηχεία να επιλέξω κτλ . παράδειγμα θα μπορουσα να ξοδέψω 1000 ευρώ + κοστος ηχείων  ή παω καρφί για ψηφιακούρα με αυτά τα λεφτά?
Και καλά θα κάνεις αφού δικά σου είναι τα φράγκα και έχεις αποφασίσει ήδη να τα κάψεις έτσι αλλά για γνώμες θα σου πρότεινα κάποιο audio reproduction dedicated (πσσσσστ τι είπε ο μέγας πάλι) forum για αυτή τη δουλειά (avsite, avclub) που είναι και τα αντικείμενά τους.

 
Nikolas είπε:
Κι εγώ θα ρωτήσω με τη σειρά μου αφελώς:

Εαν το σήμα ένος πικάπ περάσει σε έναν ψηφιακό ενισχυτή, δε θα γίνει το σήμα ψηφιακό, άρα 1000100101010101010101? Άρα το ίδιο με το WAV αρχείο του 111010101010010101?

Για να μιλάμε για αυθεντικά αναλογικό ήχο, δε θα πρέπει όλα τα στοιχεία της αλυσίδας να είναι αναλογικά;

Αν ισχύουν τα παραπάνω, Τόλη, ο "ψηφιακός ήχος" είναι ο ένας και ο αυτός, ανεξάρτητα από την πηγή του ήχου: ο ενισχυτής σου τον κάνει ψηφιακό και άρα...
Δεν εχεις και άδικο εδώ που τα λέμε..

 
Nikolas είπε:
Κι εγώ θα ρωτήσω με τη σειρά μου αφελώς:

Εαν το σήμα ένος πικάπ περάσει σε έναν ψηφιακό ενισχυτή, δε θα γίνει το σήμα ψηφιακό, άρα 1000100101010101010101? Άρα το ίδιο με το WAV αρχείο του 111010101010010101?

Για να μιλάμε για αυθεντικά αναλογικό ήχο, δε θα πρέπει όλα τα στοιχεία της αλυσίδας να είναι αναλογικά;

Αν ισχύουν τα παραπάνω, Τόλη, ο "ψηφιακός ήχος" είναι ο ένας και ο αυτός, ανεξάρτητα από την πηγή του ήχου: ο ενισχυτής σου τον κάνει ψηφιακό και άρα...
Δεν υπάρχει "ψηφιακός" ενισχυτής, ο ενισχυτής αποτελείται από μηχανικά μέρη και δίνει ρεύμα DC υπάρχει digital>analog convertor, η ποιότητα του DAC καθορίζει πόσο "αναλογικό" θα ακούγεται το σήμα από τη ψηφιακή εγγραφή στο cd, στο cd είναι 10101011100101 και αυτό το 1001 μετατρέπεται σε σήμα και το σήμα ενισχύεται και αυτό είναι που ακούς.

Αν εγώ πάρω ένα πικάπ και το συνδέσω στο phono ενός ενισχυτή και από εκεί πάει στο ηχείο το οποίο δουλεύει ηλεκτρομαγνητικά δεν υπάρχει κάτι ψηφιακό σε αυτό. Το μόνο ψηφιακό είναι το που έχει γίνει η αρχική ηχογράφηση όπου πλέον οι ηχογραφήσεις είναι όλες  ψηφιακές και από το αρχείο αυτό βγαίνει και η μήτρα  βινυλίου οπότε όλη η κουβέντα γίνεται στο σε τι είναι γραμένο το original αρχείο ανεξάρτητα σε τι format θα βγει cd, wav, βινύλιο κασέτα κτλ γενικά οι ψηφιακές εγγραφές δεν έχουν τις δυναμικές των παλιών tape recordings αυτο που επαναλαμβάνει σε κάθε post ο superfunk τα τελευταία 10χρόνα ;D

Στο cd υπάρχει DAC οπότε εκεί μιλάμε για μετατροπή στο βινύλιο δεν υπάρχει κάπου κάτι ψηφιακό μόνο αν γίνει επανεγγραφή σε άλλο μέσο (πχ laptop) και παιχτεί από εκεί το αρχείο.

 
μα ο ψηφιακός ήχος δεν υπόκειτε σε καποια μορφή συμπίεσης? ο ψηφιακός ήχος δεν είναι η αλλοίωση του αναλογικού? πως αλλιώς?
ο ψηφιακος ηχος ειναι ο ΜΟΝΟΣ 100% ΦΥΣΙΚΟΣ και ΑΧΡΩΜΑΤΙΣΤΟΣ ηχος,για αυτο αλλωστε και οσοι γραφουν ΚΛΑΣΣΙΚΗ μουσικη τον προτιμησαν ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ,και φυσικα εξακολουθουν και τον προτιμουν.

η ΑΝΑΛΥΣΗ που εχει πλεον εν ετη 2016 κανουν οτιδηποτε "αναλογικο" να ακουγεται ΑΣΤΕΙΟ μπροστα του...ειτε μιλαμε για ηχογραφηση είτε για αναπαραγωγη.

ολα τα αλλα ειναι να ειχαμε να λεγαμε.....

τωρα αν εσυ θεωρεις ...ψηφιακο ηχο αυτο που ακους απο το youtube μεσα απο τα ηχεια του λαπιτοπι σου....μαλλον θα πρεπει να αναθεωρησεις..... ;D...παντως ακομα και αυτο το...γιουτιουμπι χαμηλης αναλυσης  καλυτερα θα ακουγεται απο οποιοδηποτε  βινυλιο της σειρας παιγμενο σε πικαπ της σειρας ,αν φυσικα χρησιμοποιησεις τον ιδιο ενισχυτη και ηχεια για να τα ακουσεις...αν δε το βινυλιο αυτο ειναι και ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ κοπης δεκαετιας 80/90 το γιουτιουμπι θα ακουγεται ...ΠΑΝΔΑΙΣΙΑ σε σχεση με το βινυλιο  ;D

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πέρασα να πω μόνο ότι η κοινότητα με εκπλήσσει ευχάριστα  ;D

 
Ο αναλογικός ήχος (γενικά, κασσετα, μπομπινα, βυνιλιο) ακούγεται ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ  από τον ψηφιακό.

Τα έχουμε πει πολλες φορες.

Εμένα μου αρέσει πιο πολυ ο αναλογικός (με όλα τα παραπάνω- και όχι μονον- αρνητικά που του τόνισαν -που για εμενα δεν ειναι αρνητικά, αλλά θετικά).

Ναι, πάιζει ρόλο και το είδος μουσικής ενδεχομένως.

Ποιο από τα δύο παρακάτω(φώτο)  θέλεις να οδηγέις;

Το πρώτο (με τις τυχον δυσκολίες του ) ή το δεύτερο;

Αν είσαι του πρώτου.....go for it για πικαπ και δίσκους

Υ,Γ Το κόστος του αναλογικού, είναι σαφώς μεγαλύτερο.

Edit:

stavros_d80 είπε:
μέχρι και μπομπινόφωνο από τον Λάκη άμα λάχει...
;D ;D ;D ;D
Για να σε μπερδεψω ακόμα παραπάνω.

Κασσέτα, ακόμα καλλιτερα από τα πάντα όλα! ;D ;D ;D ;D ;D

1502.jpg

316.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Να μην τα μπερδεύουμε....

ο αναλογικός ήχος ακόμα δεν έχει ξεπεραστεί.

Είναι ζήτημα χρόνου βέβαια με τις ολοένα μεγαλύτερες δειγματοληψίες.

Ένα καλό και σωστό αναλογικό σύστημα με υλικό ηχογραφημένο αναλογικά ακούγεται και διαφορετικά και καλύτερα.

Αλλά το κόστος είναι εξωπραγματικό και η εφαρμογή του αθλήματος ουσιαστικά αδύνατη από περιστασιακούς και όψιμους adopters.

Και ψηφιακοί ενισχυτές υπάρχουν.

Και όλα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ 0101.

Υπάρχει ακόμα μεγάλος δρόμος σ αυτό που λέγεται DAC και ADC.

Προσωπικά μετά από χρόνια ενασχόληση με βινύλιο και κασετοταινίες από πολύ μικρή ηλικία (γύρω στο 1969) αλλά και συζητήσει και λογομαχήσει επί πάνω από δεκαετία στα προαναφερθέντα ειδικά φόρα θα σας έλεγα ότι έχοντας επενδύσει σημαντικά στο βινύλιο αλλά και αντίστοιχα στα ψηφιακά τα ψηφιακά μου ακόμα δεν ξεπέρασαν το βινύλιο. Για λόγους ευκολίας και χρηστικότητας ακούω όλο και περισσότερο ψηφιακά. Όμως το βινύλιο δεν φεύγει. Όπως και διάφορα κατά καιρούς μέσα (ταινία, κασέτα, dat, minidisk κλπ) που ήρθαν και ποτέ δεν έφυγαν ούτε έπαψαν να μου προσφέρουν ακόμα και σήμερα ηχητική απόλαυση.

 
Το παρόν σύστημα  είναι το 2ο μου.

Το έστησα συνολικά με κόστος 750,00 ευρω (μαζί με μικρο service).....δηλαδή όσο ένα ακριβό smart phone. Δεν είναι  hi end αλλα η απόδοσή του προσωπικά με ικανοποιεί 100%.

received_10201776635654645.jpeg

received_10201641626639504.jpeg

 
LK είπε:
Το παρόν σύστημα  είναι το 2ο μου.

Το έστησα συνολικά με κόστος 750,00 ευρω (μαζί με μικρο service).....δηλαδή όσο ένα ακριβό smart phone. Δεν είναι  hi end αλλα η απόδοσή του προσωπικά με ικανοποιεί 100%.
  Φαντάζομαι η "πολυθρόνα" περισσότερο στοίχισε....... ::) :o ;D
 
Εννοείται  ;D  ;D

.....και για όποιον ενδιαφέρεται.

Tape deck: aiwa ad 1800

Tape deck: pioneer  ct 5151

reel 2 reel: Philips  n 4414

amp: KLH model 55

turntable : dual cs14

speakers : Tamon ah-25

 
Στην τελική το νεο i phone 7 έχει απο 834 εως 934 euro , που και να μου το χαριζες δεν το παιρνα.

Αντιθετως το εν λογω σύστημα  ειναι .........η χαρά μου.

Τα γνωστά. ........περί ορέξεως. ....

 
LK είπε:
Στην τελική το νεο i phone 7 έχει απο 834 εως 934 euro , που και να μου το χαριζες δεν το παιρνα.

Αντιθετως το εν λογω σύστημα  ειναι .........η χαρά μου.
Μιλάς για αυτό?

telephone-wall-at10080.jpg


για αυτό?

mvc-030.jpg


ή για αυτό με την μανιβέλα?

3814584-Antique-Wall-Telephone-Stock-Photo-phone-old-telephone.jpg


 
Eντάξει παιδιά κατάλαβα με πείσατε!  Δηλαδή το sacs με το mp3 σε καλή αναλυση εχει διαφορά?

 
Tolis_Montana είπε:
Δηλαδή το sacs με το mp3 σε καλή αναλυση εχει διαφορά?
Τεράστια.

Ξέρεις τι είναι να πίνεις το ποτάκι σου χαλαρός και να μην χρειάζεται να σηκώνεσαι κάθε τόσο, να αλλάζεις πλευρά?

Άσε δηλαδή που αν δεν σου αρέσει ένα κομμάτι, πρέπει να κουνάς βελόνες, κλπ.

Μόνο που το σκέφτομαι κουράζομαι.

 
Αυτο μ αρεσει σε αυτο το φορουμ οτι με αφορμη ενα απλο ερωτημα ξετυλιγονται τοσες πληροφοριες και αποψεις!

Σε αυτο που αναφερθηκε πιο πανω για τις ψηφιακες ηχογραφησεις που κυκλοφορουν σε βινυλιο παντα το ειχα απορια: ουσιαστικα απο τη στιγμη που ολα δουλευονται πλεον itb(αν οχι ολα ενα μεγαλο μερος) τοτε αμεσως δεν μιλαμε για δειγματοληψια αρα το να κοπει βινυλιο ειναι κοροιδια?

@superfunk σε σχεση με το παρον και το μελλον, δυστυχως (και λεω δυστυχως γιατι απο οτι ψιλιαζομαι ειναι οντως κοροιδια) βλεπω πληθωρα καλλιτεχνων να κοβουν μανιωδως βινυλιο παραλληλα με τα cd και τα ψηφιακα φορματ!! ΕΙδικα στον χωρο της dance/electro πλεον εχει γινει ψιλο Must το βινυλιο λες και αν δεν κοψουν βινυλιο θεωρουνται κατωτεροι!

επισης περα απο τις ψηφιακες ηχογραφησεις, το να εχει γινει μια παραγωγη με virtual synths και εν συνεχεια να κοπει σε βινυλιο παλι δεν αυτοαναιρειται?

 
Θα σου πω τι πιστεύω οτι παίζει.

Εχω μετατρέψει cd τόσο σε μπομπίνα όσο και σε κασέτα.

Ακούγεται ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ.

Δεν λεω καλλίτερα ή χειρότερα.

Ακόμα  και το convert vinyl σε tape ακούγεται  διαφορετικά.

Περαν απο την τυχον χρηση dolby,  νομιζω οτι ειδικά στην ταινία οι χρωματισμοί ειναι διαφορετικοί

 
stavros_d80 είπε:
Δεν υπάρχει "ψηφιακός" ενισχυτής...
ψηφιακοί ενισχυτές φυσικά και υπάρχουν, εδώ και χρόνια... και μάλιστα "αμιγώς" ψηφιακοί με το σήμα να παραμένει ψηφιακό σε όλα τα στάδια από την είσοδο τους μέχρι και πριν το ηχείο...

ίσως να μπερδεύτηκες με τους ενισχυτές τάξης D... που ναι μεν είναι εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας κατασκευής από τους κλασικούς αναλογικούς σε τάξη A και AB, αλλά ενώ όντως καθιερώθηκε να τους ονομάζουμε "ψηφιακούς", καθαρά τεχνικά ο πιο σωστός όρος θα ήταν "παλμικοί"...

και το μέλλον είναι σε αμφότερους τους παραπάνω, γιατί πλέον μιλάμε για αποδόσεις 90% + και όχι 10-50% όπως στους A και AB, οπότε μεγάλη ισχύ σε μικρό "περιτύλιγμα", κόντρα στις κυριολεκτικά πολλές φορές μέχρι τώρα σομπούλες για τον χειμώνα...

γιατί με τον ήχο να βελτιώνεται και σε αυτούς ραγδαία, φθηνό κόστος σε μεγάλη ισχύ μικρό μέγεθος και μικρή κατανάλωση ρεύματος, έχουν έρθει και θα μείνουν, μέχρι να υπερισχύσουν πλειοψηφικά, όπως συνέβη και στο ανάλογο παρελθόν με τις πηγές...

Να μην τα μπερδεύουμε....

ο αναλογικός ήχος ακόμα δεν έχει ξεπεραστεί.

Είναι ζήτημα χρόνου βέβαια με τις ολοένα μεγαλύτερες δειγματοληψίες.
όταν μιλάμε για "ήχο", για να έχουμε ένα "αντικειμενικό reference" (γιατί ειδάλλως ο καθείς θα έχει το δικό του πλήρως παραμορφωμένο ως έννοια από τις προσλαμβάνουσες του, ειδικά τις "ηλεκτρικές") μιλάμε ΠΑΝΤΑ για την πιστή αναπαραγωγή (το δυνατόν) του φυσικού ήχου...

και εδώ ο αναλογικός ήχος έχει επίσης χρόνια "ξεπεραστεί" από τον ψηφιακό...

τώρα το ότι τα αυτιά του Λάκη και του Dim (και μυρίων άλλων βέβαια), "μεταφράζουν ευφωνικά" τα artifacts του βινυλίου και της ταινίας, είναι και απόλυτα θεμιτό και απόλυτα σεβαστό φυσικά...

και γω πια μπορεί να μεταγράψω μια μίξη μου σε ένα TANDBERG TD20 αλλά προσοχή... θα το κάνω επιδιώκοντας όχι "καλύτερο", αλλά "ωραιότερο" στ' αυτιά μου ήχο στην τελική παραγωγή... 

είναι κάτι που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πια συζητώντας για ήχο το 2016... το "διαφορετικά" του Λάκη, προσωπικά με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο...

 
Καλησπερα σε ολη την ομορφη παρεα.

ειμαι καινουριος στο φορουμ αν και διαβαζα ανα καιρους τα τελευταια δυο χρονια δεν ειχα κανει ποτε εγγραφη αλλα οι απαντησεις σας στο συγκεκριμενο θεμα με εξεπληξαν ως με συγκινησαν μπορω να πω.

Ευχαριστουμε ολους τους χομπιστες και επαγγελματιες που συμβαλλουν στη σωστη πληροφορηση μακρια απο την τετριμενη συγκηνισιολογια των περασμενων εποχων.

Παιζει φασουλα με vinyl market στο Γκαζι, τωρα που μιλαμε, προσωπικα θα παω γιατι ειναι μοναδικη η αισθηση να χτυπας με τον δεικτη το βινυλιο στο stand για να βλεπεις το επομενο καθως και ο ηχος του φλαπ οταν πεφτει στο προηγουμενο. PLus θα εχει πληθωρα ομορφων παρουσιων!

on topic σε αυτο που αναφερει ο φιλος παραπανω για τις electro παραγωγες απο οσο γνωριζω ναι απο  τη στιγμη που εχει γινει η παραγωγη εξ ολοκληρου itb το να κοψεις βινυλιο δεν ειναι παρα σταχτη στα ματια (η στην τσεπη καλυτερα)

 
Πρακτικά τώρα,

οι διαφορές που ακούω εγώ από ένα μαγνητόφωνο και ένα ψηφιακό σήμα είναι πως εκεί που πχ μπορείς να κάθεσαι και να παίζεις-ακούς από μια μπομπίνα στα 15 ips για ώρες κυριολεκτικά είτε από ακουστικά είτε από ηχεία, μέσα στο pc αυτό δεν μπορεί να γίνεται για πάνω από 1-2 ώρες χωρίς να κουράζεσαι εκτενώς, λόγω του ότι το ψηφιακό σήμα έχει εγχειριστεί σε χίλια δύο σημεία(δειγματοληψία) με αποτέλεσμα αυτές οι επαναλαμβανόμενες εναλλαγές παύσης και έντασης- που δεν μπορείς να τις ακούσεις όπως ακριβώς με το παράδειγμα των λυχνιών φθορισμού- δημιουργούν πολύ περισσότερες περιττές αρμονικές από ένα αναλογικό σύστημα που περιέχει συμπαθητικές αρμονικές-το κάθε σημείο κάθε κύματος οδηγεί στο επόμενο χωρίς καμία απόσταση μεταξύ τους.

Λόγω αυτού του γεγονότος ένας δίσκος που έχει κοπεί από μαγνητόφωνο έχει επίσης μια πιο ευχάριστη επίδραση στον εγκέφαλο και τα επίπεδα του στρες του ατόμου από το mp3, ή τέλος πάντων ψηφιακού αρχείου.

Και αποδεδειγμένα μια καλή ακουστική εμπειρία επιδράει θετικά στα επίπεδα του στρες κάθε ατόμου.
  :o

Αν ισχυει αυτό εχω αγοράσει πικαπ χθές!  Ουισκαρα και cry me a river..

 
Και πολύ καλά τα είπε ο npap και μπράβο του.

Χρόνια κι εγώ στη αναζήτηση ιερού δισκοπότηρου της  πιστής αναπαραγωγής.

Είχα καταλήξει σε custom made (mass loaded) ΤΤ που έστελνε το σήμα σε phono μεταβλητής εμπέδησης και μετά σε ποικίλα preamp (passive - ακόμα και σε μορφή stepped transformer (!!)-, active - λαμπάτα ή/και solid state) που ενίσχυαν το σήμα με μονομπλόκ  τριόδου 300Β και το στέλναν σε diy ηχεία Fostex χωρίς crossover (μόνο ένα baffle step compensation network)  και αναμεταξύ τους δεκάδες καλώδια με ένα κάρο πλέξεις, διηλεκτρικά, ασήμια και χαλκούς, αντικραδασμικά και χωροβελτιωτικά.

Μόνο η ρύθμιση του πικάπ (μάζα βραχίονα - ενδοτικότητα  κεφαλής) , VTA , βάρος, antiskating και βέβαια alignment σύμφωνα  με διάφορους protractor (Baerwald, Stevenson,  Löfgren B) προκειμένου να διαβάσουμε με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο το εγγενές λάθος ανάγνωσης του δίσκου λόγω μεταβαλλόμενης  γωνίας ανάγνωσης,  μου τρωγε ένα σεβαστό χρόνο από τον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που είχα.

Κάπου στο δρόμο, ειδικά όταν ξανάρχισα με την παραγωγή (και όχι αναπαραγωγή) της μουσικής, μεγάλωσα και ξανανακάλυψα αυτό που ήξερα από παιδί. Ο αντικειμενικός στόχος μου είναι περισσότερο η μουσική και λιγότερο ο ήχος (ειδικά τώρα που ξέρω που θέλω και μπορώ να φθάσω).

Όλα λοιπόν πήραν το δρόμο τους σε άλλους πικραμένους και κατέληξα με ένα σύστημα που μου αποδίδει σχετικά πιστά αυτό που θέλω και με την άνεση και την τεχνογνωσία του σήμερα. Απολαμβάνω, όταν έχω χρόνο, την μουσική μου (ναι και βινύλιο) χωρίς ενοχικά συμπλέγματα. Και έχω χρόνο να βάλω και ένα κρασάκι/ουίσκι/χυμό.

Τώρα αν εσύ θέλεις να ξεκινήσεις με πικάπ, ταινίες, ένα σαξόφωνο στο πάτωμα και μία μυστηριώδη ασπρόμαυρη femme fatale που θα σε κοιτάει λάγνα ενώ είναι ξαπλωμένη στο καπνισμένο σαλόνι σου πάνω στα εξώφυλλα των δίσκων, be my guest και προχώρα.

Απλά μην παραμυθιάζεσαι ότι το κάνεις για την ποιότητα του ήχου.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top