Συγκριτικό DAW Test drive - Μixing στο ψηφιακό domain

WrTsXxx είπε:
ωραίο θέμα, ωραίο τεστ. κρίμα που δεν έχω τρόπο/χώρο/μόνιτορ να ακούσω σωστα τα δείγματα που ανεβαίνουν.

σας διακόπτω για να κάνω μια ερώτηση:

το import των tracks δεν επιρεάζει το αποτέλεσμα;

δλδ ΚΑΘ DAW φορτώνει τα αρχεία με τον ίδιο τρόπο, χωρίς καμία παρέμβαση/αλλοίωση και η διαφορά στο ηχητικό αποτέλσμα έχει να κάνει μόνο με την έξοδο;

υγ. επειδή βλέπω το θέμα να παίρνει πολλές σελίδες και επειδή ανεβαίνουν ξεχωριστά δείγματα από κάθε DAW ανάμεσα στα post, πιστεύω θα βολέψει να ανέβουν κάπου όλα μαζί πακέτο...
...καλησπέρα

από την στιγμή που δεν υπάρχει κάποιο convertion σε ότι αφορά το format των αρχείων κατά το import, τότε όχι δεν παίζει κάποιο ρόλο σε ότι αφορά το αποτέλεσμα.....

Αυτό που μπορεί να παίξει κάποιον ρόλο (πλην του ίδιου του summing) είναι η αρχιτεκτονική του playback/editing/mixing σε κάθε DAW και κυρίως κάποιες time stretching/compressing παράμετροι σε πιο "μουσικά" (και όχι τόσο recording orientated) προγράμματα όπως πχ το ableton live.

Για να σας προιδεάσω κάπως θα πρέπει να σας πω πως ουσιαστικά έχουμε χωρίσει τα αποτελέσματα σε 2 τμήματα: τις διαφορές ανάμεσα στα έξπορτ σε ότι αφορά την ανθρώπινη αντίληψη και τις όποιες διαφορές σε σχέση με την όλη λογική του playback/summing ανάμεσα στα διάφορα DAW's (τουλάχιστον και προς το παρόν σε ότι αφορά το 24bit summing/mixdown).

Επειδή δυστυχώς δεν βλέπω να έχω σύντομα δείγματα από ProTools, λέω σιγά-σιγά να ξεκινήσουμε να το συζητάμε....οπότε όποιος θέλει να παραθέσει απόψεις, κρίσεις και εντυπώσεις είναι παραπάνω από ευπρόσδεκτος ;)

 
Καλησπέρα,

Αν θέλετε κάνω τη version από ProTools.

Που θα τα βρω τα αρχεία;

 
Λοιπόν πρώτα απ'όλα να πω τι ακριβώς συγκρίναμε και πως.....

Κατ'αρχάς αφού συγκεντρώθηκαν όλα τα DAW exports φτιάχτηκε ένα νέο project στο cubase στο οποίο έγιναν import (χωρίς βέβαια να γίνει κάποια μετατροπή). Στο ίδιο project προστέθηκε και ένα 24bit stereo wav file το οποίο αποτελεί ένα απλό sample προς sample άθροισμα των επιμέρους αρχικών tracks μέσω του mat lab (....και του Harilatron)....ουσιαστικά δηλαδή ένα ακόμη summing αλλά εκτός DAW, φτιαγμένο με την απλή πρόσθεση όλων των tracks και άρα απαλαγμένο από την όποια επίδραση ενός DAW.....ένα όσο το δυνατόν πιο "καθαρό" και transparent summing/mixdown δηλαδή. Στην συνέχεια εξετάσαμε την πιθανότητα να υπάρχει κάποιο θέμα συγχρονισμού των export αρχείων .....ακόμη και σε επίπεδο sample. Αφού αποκλείστηκε και αυτό το ενδεχόμενο και είμασταν πλέον σίγουροι ότι όλα είναι ΟΚ ξεκίνησε το τεστ, το οποίο περιλαμβάνει:

a - την εξέταση των γενικών στατιστικών στοιχείων και πληροφoριών κάθε αρχείου (μέση τιμή RMS ανά κανάλι, min & max sample value κλπ) την σύγκριση των κυμματομορφών σε επίπεδο sample και την φασματική ανάλυση και σύγκριση κάθε export αρχείου.

b - ένα nulling test , δηλαδή την σύγκριση ανά 2 των export με ανεστραμένη την πολικότητα του ενός κάθε φορά....μιλάμε δηλαδή για ένα τεστ ακύρωσης....από την στιγμή που έχουμε 2 αρχεία καθ'όλα όμοια αυτά θα πρέπει να αλληλοακυρώνονται αν αντιστρέψουμε την φάση του ενός.

c - την σύγκριση μεταξύ των αποτελεσμάτων του nulling test , δηλαδή τις όποιες διαφορές μπορούν να παραμένουν σε περίπτωση ακύρωσης.

d - .....και φυσικά μια συγκριτική ακρόαση ανάμεσα στα διάφορα export. Εδώ θα πρέπει να πω πως η λογική πίσω από το κομμάτι είναι να μπερδέψει τον ακροατή σε μιά τέτοια περίπτωση με βάση τις ρυθμικές μεταβολές στο υψηλοσυχνοτικό περιεχόμενο.

....τα αποτελέσματα

Θα αφήσω προς το παρόν το C απ'έξω γιατί έχει κάποια επιμέρους ενδιαφέροντα στοιχεία. Σε σχέση με αυτό που μας ενδιαφέρει άμεσα (και μάλλον περισσότερο) το αποτέλεσμα είναι για πολλούς αναμενόμενο και απόλυτα λογικό.....όλα τα export είναι απόλυτα όμοια μεταξύ τους όπως αυτό προκύπτει τόσο από την φασματική ανάλυση τους, το nulling test (στο οποίο ακυρώνωνται όλα "πλήρως" μεταξύ τους - θα εξηγήσω τα εισαγωγικά παρακάτω) αλλά και την ίδια την ακρόαση. Παραθέτω screenshots από την σύγκριση a (στατιστικά - spectrum analysis).

statistics.png

freqAnalysis.png

Σε ότι αφορά την φασματική ανάλυση επιλέγωντας διάφορα τυχαία σημεία βλέπουμε ότι παίρνουμε πάντα τις ίδιες τιμές σε όλα τα έξπορτ. Σε ότι αφορά το τέστ της ακύρωσης θα πρέπει εξηγώντας τα εισαγωγικά που έβαλα πριν να πω τα εξής.....τα αρχεία ακυρώνωνται απόλυτα μεταξύ τους αν αναλογιστούμε τα όρια της ανθρώπινης ακοής, τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το "μείον άπειρο" σε ένα ψηφιακό metering σύστημα αλλά και βέβαια το noise floor του καλύτερου δυνατού DA μετατροπέα το οποίο φθάνει τα -120dbfs. Με αυτά τα στοιχεία και κριτήρια λοιπόν ΟΛΑ τα αρχεία-έξπορτ ακυρώνωνται ΑΠΟΛΥΤΑ μεταξύ τους σε ένα nulling test και κατά συνέπεια είναι ΑΠΟΛΥΤΑ ΟΜΟΙΑ. Το τι και αν συμβαίνει κάτι διαφορετικό από εκεί και κάτω (στα τελευταία 3-4 db της δυναμικής περιοχής των 24bit - δηλαδή το θέμα C) θα το συζητήσουμε αργότερα.....το σίγουρο πάντως είναι πως δεν συμμετέχει στην αντίληψη μας περί της "ποιότητας" του summing/export.

Για μένα προσωπικά τα αποτελέσματα ήταν αναμενόμενα....για την ακρίβεια θα θεωρούσα μείον για κάποιο DAW το να έδινε διαφορετικά αποτελέσματα, ειδικά όταν έχουμε στα χέρια μας και το τεχνητό άθροισμα των samples που μας δίνει και πάλι το ίδιο αποτέλεσμα....στην τελική μιλάμε για ένα απλό άθροισμα αριθμών και αυτό που θα πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι η ακρίβεια στο αποτέλεσμα.......υπό αυτό το πρίσμα λογικά αυτό το αποτέλεσμα δεν θα πρέπει να διαφοροποιείται από την αύξηση των tracks καθώς πάντα θα μιλάμε απλά για πρόσθεση αριθμών....θα το διαπιστώσουμε βέβαια στην πράξη.

Σαν συμπέρασμα λοιπόν θα μπορούσαμε να πούμε με ασφάλεια πως (τουλάχιστον για τον συγκεκριμένο αριθμό tracks) το summing στα περισσότερα DAW's που κυκλοφορούν σήμερα δίνει απόλυτα όμοια αποτελέσματα τα οποία με την σειρά τους είναι όμοια με το απλό άθροισμα των τιμών των samples των επιμέρους tracks που αποτελούν το μιξ ένα προς ένα.

Με αυτό ακριβώς το σκεπτικό αντιμετωπίζω και τα αποτελέσματα στο θέμα C......γιατί όντως γίνονται διάφορα στην περιοχή -138 με -144 dbfs....πράγματα που πιθανότατα έχουν σχέση μετον τρόπο που διαχειρίζεται το playback πολλών αρχείων το κάθε πρόγραμμα, τα λάθη κβαντισμού στα όρια της δυναμικής περιοχής, τις επιπτώσεις και τα λάθη από την μετάπτωση από το υψηλότερο ή floating point εσωτερικό resolution στο fixed wordlength των 24bit (άσχετα αν δεν υπάρχει κάποια επεξεργασία) ή ακόμα και την ύπαρξη κάποιου κρυφού dithering.... περισσότερα γι'αυτό το θέμα αργότερα.

Το επόμενο βήμα είναι η μετάπτωση στα 16bit  ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
....κάποια επιπλέον στοιχεία σχετικά με τις ακυρώσεις....

Είπαμε πως με βάση τις παραδοχές που θέσαμε πιο πάνω περί ακουστού φάσματος, noise floor κλπ κλπ όλα τα αρχεία είναι απόλυτα όμοια και ακυρώνωνται πλήρως σε ένα nulling test.....

Στην πραγματικότητα υπάρχουν κάποιες ελάχιστες διαφοροποιήσεις σε σχέση με τον θόρυβο που παραμένει στα 4-5 τελευταία db της δυναμικής περιοχής των 24bit.....πιο συγκεκριμένα 2 έξπορτ "αφήνουν" ένα υπόλοιπο στο σύνολο του συχνοτικού φάσματος μετά την ακύρωση και με ένταση που κινείται μεταξύ -137 και -141dbfs

.....τι σημαίνει αυτό?.....σε ότι αφορά την αντίληψη μας, μάλλον απολύτως τίποτα....αλλά πολύ πιθανόν να σημαίνει κάποια πράγματα σχετικά με την γενικότερη λειτουργία ή και φιλοσοφία των συγκεκριμένων DAW's (που είναι το Logic και το freeware Crystal).

Eννοείται πως δεν είμαι σε θέση ούτε να πω με σιγουριά που οφείλεται αυτό, αλλά το πιθανότερο είναι να αποτελεί κομμάτι της summing λειτουργίας (είτε ως κάποια μορφή dither είτε απλά ως quantization error) και όχι τυχαίο γεγονός καθώς τουλάχιστον στο Logic είχαμε το ίδιο αποτέλεσμα σε κάθε έξπορτ. Γενικά για το Logic είμαι σχεδόν πεπεισμένος ότι πρόκειται για κάποια μορφή dithering καθώς το ίδιο φαινόμενο εμφανίζεται και κατά την σύγκριση 16bit exports και πάλι στα όρια της δυναμικής περιοχής (περίπου -91 με -92dbfs) με την μορφή τυχαίου θορύβου στο σύνολο του συχνοτικού φάσματος......το πραγματικά περίεργο είναι πως στην περίπτωση των 24bit ο "θόρυβος" είναι στην πραγματικότητα το αρχικό ηχητικό περιεχόμενο ή καλύτερα μια 1bit εκδοχή του κάτι σαν ένα ηχητικό αποτύπωμα του τι υπήρχε(....ή τουλάχιστον αυτό ακούγεται αν ενισχύσουμε εκατοντάδες φορές τον θόρυβο)....θα υπάρχει πάντα η αμφιβολία κακού συγχρονισμού (αν και το θεωρώ μάλλον απίθανο καθώς και στο mat lab ο Harilatron βρήκε ότι σε αυτή την θέση - την αρχική - έχουμε την μέγιστη ακύρωση σε σχέση με + - 2 ,3 samples)

...μικρο - παρατηρήσεων συνέχεια....

Κάνωντας έξπορτ τα αποτελέσματα του nulling test διαπίστωσα πως σε κάποιες περιπτώσεις η συνολική φασματική ανάλυση του "νέου" (κενού) αρχείου έδινε κάπως διαφορετικά αποτελέσματα σε σχέση με την αντίστοιχη real time κατά την διάρκεια του nulling (ταυτόχρονη αναπαραγωγή με ανεστραμένη πολικότητα του ενός). Αυτό οφειλώταν σε κάποια noise peaks απτέλεσμα του nulling mixdown στο cubase

Δυστυχώς δεν είχα την δυνατότητα να κάνω το nulling test σε διαφορετικά DAW's παρά μόνο στο cubase....έτσι αυτά που γράφω στην συνέχεια είναι με κάθε επιφύλαξη (....ότι μπορεί αντίστοιχα πράγματα να ισχύουν και σε άλλα DAW)

Η ουσία είναι πως όλα τα αρχεία έξπορτ περιέχουν στην αρχή και στο τέλος κάποιον θόρυβο που παραμένει κατά την ακύρωση, πράγμα που πιθανότατα σημαίνει πως είναι κάτι που συμβαίνει με παρόμοιο τρόπο σε όλα τα DAW κατά την εκκίνηση και τον τερματισμό της αναπαραγωγής αλλά με διαφορετικά (συχνοτικά και σε ένταση) αποτελέσματα...πιστεύω πως το συγκεκριμένο έχει να κάνει πιθανότατα με το buffer που χρησιμοποιεί το κάθε πρόγραμμα κατά το έξπορτ και ίσως δημιουργεί ένα "στιγμιαίο" phase shifting μέχρι να συγχρονισθούν απόλυτα τα tracks μεταξύ τους.

Ένα άλλο εμφανές αποτέλεσμα ήταν η παρουσία για μικρό χρονικό διάστημα (3-4 δευτερόλεπτα) θορύβου στην ίδια χαμηλή ένταση (-138dbfs) και στο ίδιο χρονικό σημείο σε όλες τις ακυρώσεις του cubase....δεν ξέρω που μπορεί να οφείλεται αυτός ο θόρυβος...αλλά με βάση το χρονικό σημείο (αρχή στο πιο "ήσυχο" σημείο του κομματιού) θα θεωρούσα το πιο πιθανό να είναι quantisation error , αδυναμία δηλαδή του summing να μεταφράσει σωστά το τι συμβαίνει στα τελευταία 3-4db της δυναμικής περιοχής.

Να θυμίσω τα αρχεία έξπορτ που συμμετείχαν στο τεστ:

Sonar, Sonar64bitEngine, Samplitude, AcidPro, Crystal, Cubase, ProTools, Logic καθώς και ένα "φτιαγμένο στο χέρι" summing των τιμών όλων των samples των επι μέρους tracks της αρχικής μίξης.

Δε νομίζω πως έχει κάποιο νόημα να συσχετίζουμε αυτά τα artifacts του nulling test στα τελευταία 4-5 dbfs των 24bit με το αποτέλεσμα περι ομοιότητας του summing των συγκεκριμένων DAW's  και πραγματικά βρίσκω μαλλον εντελώς ανούσια όλα τα παραπάνω περί παραμένωντος θορύβου κλπ κλπ απλά θεώρησα πως έχει κάποιο ενδιαφέρον ως παρατήρηση (προσωπικά έχω φάει ένα μικρό κόλλημα με το τι συμβαίνει στα αβυσαλέα βάθη των -140dbfs  ;D ;D ;D ;D).

 
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΛΟΙΠΟΝ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΜΕ ΗΣΥΧΟΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΣΤΟ DAW ΤΟΥ, ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΠΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ ΟΤΙ Ο ΚΑΛΟΣ Η' Ο ΚΑΚΟΣ ΜΑΣ ΗΧΟΣ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΗΧΟΛΗΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΗΧΟΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΙΚΗ ΜΑΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ!!!

ΕΡΩΣΘΕ

 
Σκέφτομαι(σπάνια  ;D)....ή τα αυτιά μας πιάνουν κάτι

που δεν πιάνουν τα προγράμματα - πράγμα μάλλον απίθανο - ή αλλάζουν τα αποτελέσματα

όταν χρησιμοποιούμε plug ins και  vsti  ??? - πράγμα μάλλον πιθανό - .

 
.όλα τα export είναι απόλυτα όμοια μεταξύ τους όπως αυτό προκύπτει τόσο από την φασματική ανάλυση τους,
συμφωνω απολυτα.

δουλευω σε 3 διαφορετικα DAW (Samplitude,Sonar,Cubase) & ποτε δεν εχω ακουσει διαφορα .

 
...παιδιά το συγκεκριμμένο κομμάτι του τεστ έχει να κάνει αποκλειστικά με την summing λειτουργία των συγκεκριμένων DAW's , δηλαδή το άθροισμα αριθμών και το αποτέλεσμα είναι απόλυτα λογικό και αναμενόμενο......θα ήταν πολύ απογοητευτικό αν ίσχυε κάτι άλλο....

Φυσικά και υπάρχουν χιλιάδες παράγωντες που διαφοροποιούν ποιοτικά τα διαφορα software DAW μεταξύ τους , αλλά το summing δεν είναι ένας από αυτούς και δεν θα έπρεπε επ'ουδενί να είναι.....εκτός βέβαια αν ήταν αποτέλεσμα επιλογής πχ να υπήρχε η δυνατότητα για προσομείωση - modelling της συμπεριφοράς (headroom, clipping point) του master bus  μεγάλων αναλογικών recording consoles ......αλλά αυτό, α) είναι άλλο θέμα β) θα μπορούσε απλά να είναι ένα plugin γ) θα προκαλούσε απειρες βλακώδεις συζητήσεις - συγκρίσεις και δ) θα είχε σίγουρα απολύτως υποκειμενική χρήση πράγμα που το καθιστά αντιστρόφως ανάλογο με την έννοια bit transparent που λογικά πρέπει να συνοδεύει το digital summing......ενδιαφέρουσα ιδέα πάντως να υπήρχε ενσωματωμένο σαν option στο master bus ενός DAW (Neve style, ssl style κλπ κλπ) όχι σαν plugin αλλά σαν διαφορετικοί summing αλγόριθμοι ;D ;D ;D

Εννοείται πως η χρήση plugins μπορεί να μεταβάλει τα αποτελέσματα καθώς όπως ήδη έχει αναφερθεί υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο ζήτημα σχετικά με την διατήρηση, αύξηση ή μείωση του εσωτερικού bit resolution κατά την διαδρομή του σήματος μέσα από από αυτά και ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους.....και εκεί πιθανότατα να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο η φιλοσοφία του κάθε DAW σε ότι αφορά την αντιμετώπιση του πιθανού truncation.

Και κάτι που αποτελεί τελείως προσωπική μου άποψη.....παρά το γεγονός πως είμαι απόλυτα πεπεισμένος πως η summing λειτουργία δίνει απόλυτα όμοια αποτελέσματα σε όλες τις περιπτώσεις (και εννοώ το νέο mixdown αρχείο που δημιουργείται από το έξπορτ) θεωρώ πως πέρα από το απλό άθροισμα αρθμών (που δεν μπορεί παρά να είναι όμοιο πάντα) κάθε DAW (ή έστω κάποια) έχει και λίγο διαφορετική προσέγγιση στο πως διαχειρίζεται την έννοια του (real time) audio playback σε τομείς όπως το buffering , η διαχείριση των πόρων του συστήματος κλπ κλπ κάτι που ίσως να εξηγεί κάποια "ορατά" artifacts σε συγκεκριμένες ακυρώσεις του τεστ.......τώρα αν αυτό μπορεί να είναι ακουστό (δεν αναφέρομαι στα αρχεία του συγκεκριμένου τεστ) δεν ξέρω.....και φυσικά δεν μπορώ να αμφισβιτήσω κάποιον που το λέει αυτό.......θα πω απλά το εξής....

Πολλές φορές ένιωθα ότι ένα mixdown ακούγεται καλύτερα στο player του cd architect απ'ότι στο real time export του C4 που είχε προηγηθεί λεπτά πριν.....την 3η-4η φορά που μου συνέβει, το σκάλισα λίγο παραπάνω και ανακάλυψα ότι ως default επιλογή το cd architect έχει ενεργοποιημένο ένα dithering plugin της Sony (με ταυτόχρονο noise shaping ...και παρεπιμπτόντως εξαιρετικά αποτελέσματα)....έτσι κοιτώντας πίσω στις περιπτώσεις που το playback του cd architect μου είχε φανεί καλύτερο ήταν όλες πρόχειρα μιξ χωρίς dithering ενώ σε 1-2 περιπτώσεις που τελικά είχε προηγηθεί dithering στην έξοδο του C4 το αποτέλεσμα ήταν ελαφρά χειρότερο (...και λογικό....θόρυβος στον θόρυβο)

...και κάτι ακόμη......ο πιο καθοριστικός παράγωντας για την κρίση μας περί χειρότερου ή καλύτερου σε ότι αφορά τον ήχο θα είναι πάντα η ένταση με την οποία προσλαμβάνουμε το ηχητικό περιεχόμενο.....η οποιαδήποτε μεταβολή στην ένταση, ακόμη και η πιο μικρή επηρεάζει την αντίληψη μας (όχι απαραίτητα ως ποσοτική διαφοροποίηση της έντασης αλλά σίγουρα ως ποιοτική μεταβολή)....έτσι αν θέλουμε πραγματικά να τεστάρουμε την υποκειμενική μας αντίληψη για 2 ή περισσότερες ηχητικές πηγές αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από calibrated στάθμες, με ένα σοβαρό switching , monitor controler σύστημα  που διαχειρίζεται τα διαφορετικά DAW's που τρέχουν παράλληλα και ταυτόχρονα , με ακριβώς το ίδιο audio περιεχόμενο και το ίδιο hardware configuration σε ότι αφορά το D to A convertion ......και πάλι βέβαια μιλάμε για υποκειμενική κρίση....εκτός αν ταυτόχρονα ηχογραφούμε την ψηφιακή έξοδο του controller σε ένα 3ο DAW στο οποίο αργότερα θα τεστάρουμε την φασματική ανάλυση και τα χαρακτηριστικά  του εναλασσόμενου playback...(ίσως και ένα nulling test σε ολόκληρα τμήματα....ενδιαφέρον ακούγεται ;D ;D ;D)

Αυτό που θέλω να πω είναι πως στην απλή αναπαραγωγή ψηφιακών ηχητικών αρχείων συνήθως όταν υπάρχουν ακουστές (και αποδεδειγμένες) διαφορές ανάμεσα σε 2 playback υπάρχει πάντα κάποια λογική και απόλυτη εξήγηση

...και επαναλαμβάνω προσωπική μου άποψη είναι πως πολύ πιθανόν να υπάρχουν διαφορές στον τρόπο που διαχειρίζονται το realtime audio playback τα διάφορα DAW's.....απλά δεν ξέρω, και για να είμαι και απόλυτα ειλικρινής αν δεν επηρεάζουν το γενικότερο workflow δεν με πολυενδιαφέρει, αν είναι ακουστές.

Υπάρχουν πολύ σημαντικότερα πράγματα στην αξιολόγηση ενός DAW κατά την γνώμη μου....και αυτός είναι ο σκοπός αυτού του θέματος γενικότερα να καταδείξει ως "μύθους" κάποια πράγματα και να αναδείξει κάποια πιο σημαντικά κριτήρια στην επιφάνεια.... :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ορίστε το export από το Sonar 7 στα 16 bit, χωρίς dithering και απενεργοποιημένο το 64 bit engine.

 
Ορίστε και το 16 bit export με ενεργοποιημένο το 64 bit engine  ;)

 
στα 16bit αρχεία που πήρα στα χέρια μου τα αποτελέσματα είναι και πάλι τα αναμενόμενα.....όλα τα αρχεία ακυρώνωνται πλήρως μεταξύ τους και γενικά είναι πανομοιότυπα.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο , το οποίο όμως μπορεί να είναι προιόν του playback στο cubase είναι και πάλι η παρουσία θορύβου (σε όλες αυτή την φορά τις ακυρώσεις - στο λότζικ και πάλι 1-2db πιο έντονα) στα 2-3 τελευταία db της δυναμικής περιοχής των 16bit.....dithering?....maybe :)

Εξακολουθώ να πιστεύω πως υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στον τρόπο που διαχειρίζοντε το real time playback τα διάφορα DAW (δεν μιλάω για summing/export)......το περίεργο είναι ότι εγώ αντιλαμβάνομαι μάλλον αντίθετα από τον περισσότερο κόσμο το πρόβλημα.......υπάρχουν φορές που (σαν αίσθηση τουλάχιστον) το έξπορτ, είτε έχει γίνει real time είτε batch proccessed μου "ακούγεται" καλύτερο από το real time playback του ίδιου project.....πιθανότατα να είναι απλά η ιδέα μου....αλλά έχωτην εντύπωση πως όταν κάποια DAW φτάνουν "στα όρια τους" (δηλαδή τερατώδη πρότζεκτ με εκατοντάδες tracks, πολλά και βαριά vsti's, αρκετό Ι/Ο με πολύπλοκο delay compensation) αυτό "ακούγεται" ( ::)) στο playback χωρίς όμως να έχει επιπτώσεις στο έξπορτ......ή απλά έχω τρελαθεί ;D ;D ;D ;D

Η θεωρία μου είναι απλή.....αυτό το "πρόβλημα" αφορά όλα τα DAW που απευθύνονται περισσότερο σε ένα songwriting/arranging περιβάλλον και συμπεριλαμβάνουν ένα πλήθος εφαρμογών που τρέχουν παράλληλα (από vsti & plugins έως time stretching αλγόριθμους) και όχι τόσο αυτά που έχουν κύριο σκοπό το recording.....

...γιατί θα μπορούσε να έχει σχέση κάτι τέτοιο?.......φυσικά και δεν έχω ιδέα.....ίσως είναι απλά ο τρόπος που αλληλεπιδρούνε όλες αυτέςοι πολλές φορές ετερόκλητες εφαρμογές, ίσως η "οικονομία πόρων" από ανα περίσταση λιγώτερο σημαντικούς τομείς, ίσως απλά bugs σε δαιδαλώδη προγράμματα και διασυνδέσεις μεταξύ τους....ίσως απλά ιδέα μου ;)

...όταν λέω "songwriting/arranging περιβάλλον" αναφέρομαι στα cubase, sonar, logic, samplitude και όλα τα υπόλοιπα από εκεί και κάτω.....νομίζω πως τα DAW που στοχεύουν πρωτίστως σε recording περιβάλλον είναι πλέον τα Nuendo, ProTools & Seqouia.....πλέον εννοώ μετά και τις τελευταίες εκδόσεις/αναβαθμίσεις (?) των cubase, logic κλπ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Νικόδημε είναι εύκολο να έχω τα αρχεία να κάνω μια με το ableton?

 
Πολύ καλη ιδέα το test.

Αυτό πάντως που προσπαθώ να βρώ εδω και καιρό, είναι ενα test, που αναφέρει τους αλγόριθμους που χρησιμοποιεί μια πλειάδα απο sequencers και τα αποτελέσματα που δίνουν στο mixdown (bounce). Αυτό που θυμάμαι είναι οτι τα πρωτεία τα είχαν το Logic Pro και Pro Tools.

 
Νικοδημε πολυ ωραιο το τεστ. Δε νομιζεις οτι θα ηταν πολυ πιο αποκαλυπτικο και σοκαριστικο αν ειχαμε και ενα 5ο file με hardware summing?? Οχι κονσολα απαραιτητα, εστω passive summing και ενα απλο καθαρο makeup gain.  ;)

 
Leaf είπε:
Πολύ καλη ιδέα το test.

Αυτό πάντως που προσπαθώ να βρώ εδω και καιρό, είναι ενα test, που αναφέρει τους αλγόριθμους που χρησιμοποιεί μια πλειάδα απο sequencers και τα αποτελέσματα που δίνουν στο mixdown (bounce). Αυτό που θυμάμαι είναι οτι τα πρωτεία τα είχαν το Logic Pro και Pro Tools.
Μήπως εννοείς την σύγκριση αλγορίθμων για dithering? Γιατί για το mixdown, απ' ότι φαίνεται όλα τα sequencer πραγματοποιούν απλή άθροιση.  :)

 
AIF είπε:
Νικόδημε είναι εύκολο να έχω τα αρχεία να κάνω μια με το ableton?
φίλε AIF ούτε που θυμάμαι που τα έχω (ή αν τα έχω πια...)...και δε νομίζω πως έχει και πολύ νόημα, το βασικό συμπέρασμα έχει βγει. Χαίρομαι όμως που επανέφερες το θέμα γιατί θα μπορούσαμε να το πάμε και λίγο παραπέρα.

Νικοδημε πολυ ωραιο το τεστ. Δε νομιζεις οτι θα ηταν πολυ πιο αποκαλυπτικο και σοκαριστικο αν ειχαμε και ενα 5ο file με hardware summing?? Οχι κονσολα απαραιτητα, εστω passive summing και ενα απλο καθαρο makeup gain.  ;)
Αν και δεν έχει σχέση με το συγκεκριμένο θέμα, ετοιμάζω κάτι παραπλήσιο...αν και για να είμαι ειλικρινής σκεφτόμουν να το εντάξουμε σε ένα πιο μεγαλόπνοο πρότζεκτ που σχεδιάζουμε με τον Harilatron.

Θα προσθέσω όμως άλλη μια φορά πως δεν έχει ιδιαίτερο νόημα η συγκεκριμένη σύγκριση, καθώς πολύ απλά και σε αντίθεση με την "πρόσθεση" του ψηφιακού domain η αντίστοιχη αναλογική πρόσθεση μπορεί να επηρεάζεται (από ανεπαίσθητα έως πολύ δραστικά) τόσο από την τοπολογία του κάθε μέσου όσο και την κατάσταση στην οποία αυτό βρίσκεται (ηλικία,φθορά κλπ κλπ). Άρα κατ'αρχάς δεν υπάρχει γενική σύγκριση παρά μόνο κατά περίπτωση...Ακριβώς για αυτό τον λόγο δεν μπορεί να τεθεί θέμα "καλύτερου ή χειρότερου" παρά μόνο απλά "καταλληλότερου ανά περίσταση" ή ακόμη πιο απλά "διαφορετικού".

 
Νομίζω Ότι Το Κομμάτι Δεν είναι και ότι καλύτερο για αυτήν την σύγκριση...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
djpetropoulakis είπε:
Nomizw Oti To Komati Den einai kai oti kalytero gia autin tin sygkrisi...
Το "κομμάτι" φτιάχτηκε για αυτόν ακριβώς τον σκοπό και είναι απόλυτα καλή επιλογή αφενός γιατί σκοπός του ήταν να "μπερδέψει" τον ακροατή, να περικλύει ένα αρκετά ευρύ συχνοτικό και δυναμικό φάσμα με αρκετές στιγμιαίες μεταβολές (όπως και στην στερεοφωνική εικόνα) και αφετέρου γιατί σε ότι αφορά τον ψηφιακό ήχο και ένα nulling test τα μουσικά ιδιώματα δεν παίζουν κανέναν ρόλο....η ψηφιακή πληροφορία είναι ψηφιακή πληροφορία. Και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το "κομμάτι" θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα σύντομο σε διάρκεια (αλλά με αρχή και τέλος) ώστε να μην αγανακτήσουν στο κατέβασμα των 24μπιτων τρακς οι φίλοι που προθημοποιήθηκαν να βοηθήσουν στην υλοποίηση του τεστ.  

:)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top