Καλησπέρα σε όλους και εύχομαι ένα όμορφο καλοκαίρι.
Ήθελα να λύσω κάποιες απορίες μου σε σχέση με τον τίτλο του Θέματος.
Πιο συγκεκριμένα...
όντας μπασίστας αρκετά χρόνια, η σχέση μου με τους κομπρέσορες είναι μια σχέση συμβατική
αναγκαία αλλά ταυτόχρονα και μια σχέση αγάπης πλέον. Ωστόσο, η χρήση που πάντα έκανα ήταν πάντα σε μηχανήματα άλλων και έτσι έμαθα απλά να χρησιμοποιώ εμπειρικά τις παραμέτρους ενός κομπρέσορα, να συμπιέζω το σήμα μου, να ζυγιάζω τις δυναμικές του, χωρίς ποτέ να μάθω την ουσία των πραγμάτων, δηλ. το πως και το γιατί.
Προκειμένου να προλάβω απαντήσεις και κυρίως μαρκοσκελή επιστημονικά δοκίμια με ακατανόητους επιστημονικούς τύπους φυσικής και μαθηματικών ...σαφώς και είμαι σε θέση να γνωρίζω ποιά είναι η αποστολή ενός κομπρέσορα (ειδικά πάνω στο μπάσο) και γνωρίζω επίσης σε τι χρησιμεύει και πως ρυθμίζουμε και γιατί κάθε παράμετρο σε ένα κομπρέσορα. Επίσης, σαφώς και αντιλαμβάνομαι πως όλα κινούνται και υποκειμενικά στον ήχο και στο τι ο καθένας ψάχνει στον ήχο του, αλλά σίγουρα πρέπει να υπάρχουν και κανόνες.
Αυτό που δεν γνωρίζω είναι το πως συνδέουμε έναν κομπρέσορα πάνω σε έναν ενισχυτή μπάσου και ποιο ακριβώς πρέπει να είναι το signal path ώστε να έχουμε πάντα έναν συμπιεσμένο ήχο, ανεξάρτητα απο τις εκάτοτε μεταβολές του eq. Συγχωρέστε μου την άγνοια, ίσως και τις αδαείς ερωτήσεις...αλλά δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με περιφερειακά
και την συνδεσμολογία αυτών. Δεν κατέχω αυτή τη γνώση. :
Θα γίνω ακόμα πιο σαφής...
το rig μου αποτελείται απο τα εξής:
1.) Ενισχυτής: MarkBass Little Mark 800 (800W στα 4Οhm) (http://www.markbass.it/product_detail.php?id=98)
2.) Καμπίνα: MarkBass Standard 104HR (800W στα 4Οhm)
3.) Power Conditioner: Furman PL-8 CE
4.) Tuner: Korg Pitchblack Pro Rack Tuner
Πέραν αυτών, επιθυμώ να αγοράσω και έναν επαγγελματικό κομπρέσορα, ώστε το σήμα μου και οι δυναμικές του να είναι πάντα κομπρεσαρισμένες-ζυγιασμένες.
Έχω ήδη καταλήξει στο εξής προϊόν: dbx 160A (http://www.thomann.de/gr/dbx_160a.htm)
Θα ήθελα λοιπόν, όποιος έχει την καλοσύνη-διάθεση-γνώση να μου απαντήσει στα εξής κάτωθι:
1.) Τι είδους καλώδια θα χρειαστώ; Παίζει σημαντικό ρόλο η ποιότητα των καλωδίων ή όλα κάνουν την δουλειά τους; Παίζει σημαντικό ρόλο αν θα είναι balanced οι συνδέσεις μέσω XLR καλωδίων ή θα μπορούσα
αξιοπρεπέστατα να συνδεθώ και με 1/4" TRS jack σε balanced/unbalanced είσοδο-έξοδο;
2.) Πως ακριβώς πρέπει να συνδεθώ; (εννοώ απο ποιά είσοδο σε ποιά έξοδο...)
Από το return effect ή από το send effect του ενισχυτή; στο input ή στο output του κομπρέσορα;
3.) Δεν παρεμβάλομαι (σχεδόν ποτέ) από PA, mixers, κονσόλες, μικρόφωνα στην καμπίνα και τα λοιπά...βγαίνω πάντα και μόνο απο την καμπίνα μου.
Ποιά είναι λοιπόν τα εφικτά signal path για ένα άρτιο και επαγγελματικό αποτέλεσμα;
Δεν επιθυμώ απο το μπάσο να συνδέομαι πάνω στον κομπρέσορα και μετά αυτός πάνω στον ενισχυτή και
πάει λέγοντας...πόσο μάλλον εφόσον ο ενισχυτής μου διαθέτει pre/post eq.
Αυτό που εγώ ψάχνω είναι να συνδέομαι απλά και όμορφα πάνω στο input του ενισχυτή μου και πάνω σε αυτόν να είναι όλα τα υπόλοιπα περιφερειακά. το gain του ενισχυτή είναι πάντα και αυστηρά σταθερό σε μια συγκεκριμένη στάθμη και αυτό δεν αλλάζει ποτέ...άρα ποτέ δεν μεταβάλλονται οι δυναμικές του σήματος απο αυτόν τον παράγοντα και η θέληση μου με γνώμονα αυτό είναι να έχω και μια προκαθορισμένη ρύθμιση στον κομπρέσορα, απλά να τον ανοίγω και απλά αυτός να κάνει την δουλειά του, ανεξάρτητα από τις όποιες μεταβολές στο eq που μπορεί να κάνω. Να έχω προ-ρυθμίσει ένα Threshold με γνώμονα το σταθερό gain μου, να έχω σετάρει ένα ratio, να έχω κάνει ένα make-up gain από τα όσα έχασα σε ένταση...και όλα ωραία και εύκολα. 8)
Στην ουσία...αυτές είναι οι απορίες μου.
Όποιος μπορεί και θέλει να με διαφωτίσει, είναι ευπρόσδεκτος.
Ήθελα να λύσω κάποιες απορίες μου σε σχέση με τον τίτλο του Θέματος.
Πιο συγκεκριμένα...
όντας μπασίστας αρκετά χρόνια, η σχέση μου με τους κομπρέσορες είναι μια σχέση συμβατική
αναγκαία αλλά ταυτόχρονα και μια σχέση αγάπης πλέον. Ωστόσο, η χρήση που πάντα έκανα ήταν πάντα σε μηχανήματα άλλων και έτσι έμαθα απλά να χρησιμοποιώ εμπειρικά τις παραμέτρους ενός κομπρέσορα, να συμπιέζω το σήμα μου, να ζυγιάζω τις δυναμικές του, χωρίς ποτέ να μάθω την ουσία των πραγμάτων, δηλ. το πως και το γιατί.
Προκειμένου να προλάβω απαντήσεις και κυρίως μαρκοσκελή επιστημονικά δοκίμια με ακατανόητους επιστημονικούς τύπους φυσικής και μαθηματικών ...σαφώς και είμαι σε θέση να γνωρίζω ποιά είναι η αποστολή ενός κομπρέσορα (ειδικά πάνω στο μπάσο) και γνωρίζω επίσης σε τι χρησιμεύει και πως ρυθμίζουμε και γιατί κάθε παράμετρο σε ένα κομπρέσορα. Επίσης, σαφώς και αντιλαμβάνομαι πως όλα κινούνται και υποκειμενικά στον ήχο και στο τι ο καθένας ψάχνει στον ήχο του, αλλά σίγουρα πρέπει να υπάρχουν και κανόνες.
Αυτό που δεν γνωρίζω είναι το πως συνδέουμε έναν κομπρέσορα πάνω σε έναν ενισχυτή μπάσου και ποιο ακριβώς πρέπει να είναι το signal path ώστε να έχουμε πάντα έναν συμπιεσμένο ήχο, ανεξάρτητα απο τις εκάτοτε μεταβολές του eq. Συγχωρέστε μου την άγνοια, ίσως και τις αδαείς ερωτήσεις...αλλά δεν έχω ασχοληθεί ποτέ με περιφερειακά
και την συνδεσμολογία αυτών. Δεν κατέχω αυτή τη γνώση. :
Θα γίνω ακόμα πιο σαφής...
το rig μου αποτελείται απο τα εξής:
1.) Ενισχυτής: MarkBass Little Mark 800 (800W στα 4Οhm) (http://www.markbass.it/product_detail.php?id=98)
2.) Καμπίνα: MarkBass Standard 104HR (800W στα 4Οhm)
3.) Power Conditioner: Furman PL-8 CE
4.) Tuner: Korg Pitchblack Pro Rack Tuner
Πέραν αυτών, επιθυμώ να αγοράσω και έναν επαγγελματικό κομπρέσορα, ώστε το σήμα μου και οι δυναμικές του να είναι πάντα κομπρεσαρισμένες-ζυγιασμένες.
Έχω ήδη καταλήξει στο εξής προϊόν: dbx 160A (http://www.thomann.de/gr/dbx_160a.htm)
Θα ήθελα λοιπόν, όποιος έχει την καλοσύνη-διάθεση-γνώση να μου απαντήσει στα εξής κάτωθι:
1.) Τι είδους καλώδια θα χρειαστώ; Παίζει σημαντικό ρόλο η ποιότητα των καλωδίων ή όλα κάνουν την δουλειά τους; Παίζει σημαντικό ρόλο αν θα είναι balanced οι συνδέσεις μέσω XLR καλωδίων ή θα μπορούσα
αξιοπρεπέστατα να συνδεθώ και με 1/4" TRS jack σε balanced/unbalanced είσοδο-έξοδο;
2.) Πως ακριβώς πρέπει να συνδεθώ; (εννοώ απο ποιά είσοδο σε ποιά έξοδο...)
Από το return effect ή από το send effect του ενισχυτή; στο input ή στο output του κομπρέσορα;
3.) Δεν παρεμβάλομαι (σχεδόν ποτέ) από PA, mixers, κονσόλες, μικρόφωνα στην καμπίνα και τα λοιπά...βγαίνω πάντα και μόνο απο την καμπίνα μου.
Ποιά είναι λοιπόν τα εφικτά signal path για ένα άρτιο και επαγγελματικό αποτέλεσμα;
Δεν επιθυμώ απο το μπάσο να συνδέομαι πάνω στον κομπρέσορα και μετά αυτός πάνω στον ενισχυτή και
πάει λέγοντας...πόσο μάλλον εφόσον ο ενισχυτής μου διαθέτει pre/post eq.
Αυτό που εγώ ψάχνω είναι να συνδέομαι απλά και όμορφα πάνω στο input του ενισχυτή μου και πάνω σε αυτόν να είναι όλα τα υπόλοιπα περιφερειακά. το gain του ενισχυτή είναι πάντα και αυστηρά σταθερό σε μια συγκεκριμένη στάθμη και αυτό δεν αλλάζει ποτέ...άρα ποτέ δεν μεταβάλλονται οι δυναμικές του σήματος απο αυτόν τον παράγοντα και η θέληση μου με γνώμονα αυτό είναι να έχω και μια προκαθορισμένη ρύθμιση στον κομπρέσορα, απλά να τον ανοίγω και απλά αυτός να κάνει την δουλειά του, ανεξάρτητα από τις όποιες μεταβολές στο eq που μπορεί να κάνω. Να έχω προ-ρυθμίσει ένα Threshold με γνώμονα το σταθερό gain μου, να έχω σετάρει ένα ratio, να έχω κάνει ένα make-up gain από τα όσα έχασα σε ένταση...και όλα ωραία και εύκολα. 8)
Στην ουσία...αυτές είναι οι απορίες μου.
Όποιος μπορεί και θέλει να με διαφωτίσει, είναι ευπρόσδεκτος.