- Μηνύματα
- 33
- Πόντοι
- 6
Ήθελα να θίξω αυτό το θέμα, γιατί πιστεύω πως είναι το λιγότερο συζητημένο εδώ, ώστε να μοιραστούμε όλοι κάποιες απόψεις και να δούμε αν πραγματικά αξίζει μια επένδυση σε αυτό τον τομέα. Κάθε εμπορική παραγωγή που κυκλοφορεί (αναφέρομαι κυρίως σε dance ηλεκτρονική μουσική - οι ροκάδες παρακαλώ να με συγχωρέσουν) περιέχει μεγάλο αριθμό από Loyalty-Free Samples τα οποία μπορούμε όλοι μας να προμηθευτούμε από το Internet ή άλλα εξειδικευμένα καταστήματα. Είναι μια αγορά στην οποία η πειρατεία δέν μπορεί εύκολα να εισχωρήσει, και έτσι, για να κινηθεί κάποιος προς τα εκεί, πρέπει να επενδύσει αξιόλογα χρηματικά ποσά. Ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζω προσωπικά όμως, είναι η σκέψη πως η χρήση τέτοιων "βοηθημάτων" υποβιβάζει το originality της μουσικής μου αφού χρησιμοποιώ κάτι "ετοιμο".
Το sound Synthesis είναι ένας κλάδος τεράστιος και εξαιρετικά δύσκολος. Απαιτεί τόσο γνώσεις, όσο και εμπειρία, αλλά όχι μόνο. Απαιτεί επίσης πολύ χρόνο, εξαιρετικό εξοπλισμό και πολύ καλά αυτιά. Με δεδομένο πως -αν όχι κανείς- πολύ λίγοι τα διαθέτουν όλα αυτά μαζί, ώστε να κάτσουν να προγραμματίσουν ένα Moog Modular ή ένα Absynth για να βγάλουν έναν γνήσιο, πλούσιο και πρωτότυπο ήχο, μήπως είναι καλύτερο να αφήσουμε αυτό το κομμάτι στους επαγγελματίες του είδους?
Στο αντίθετο άκρο, θεωρητικά, αν θέλαμε η παραγωγή μας να βασίζεται μόνο στους εαυτούς μας, και να λέμε πως αυτό που ακούγεται το φτιάξαμε εντελώς μόνοι μας από την αρχή μέχρι το τέλος, θα έπρεπε να ήμασταν ακατάδεκτοι σε οποιδήποτε τεχνολογικό προιόν είναι διαθέσιμο σήμερα για την μουσική παραγωγή. Ο καθένας θα έπρεπε να αφοσιώσει το χρόνο και το χρήμα του στο να κατασκευάζει τους δικούς του επεξεργαστές και μητρικές, σκληρούς δίσκους, να προγραμματίζει τα δικά του VSTis και να φτιάχνει τα δικά του samples, να τα μιξάρει σε sequencer του οποίου τον κώδικα έγραψε μόνος του, ακόυγοντας την παραγωγή του μέσα από monitors ιδιοκατασκευές πρίν τα "κάψει" σε CDR του οποίου το manufacturing έχει αναλάβει εξ'ολοκλήρου. Ακούγεται τρελό? Πού αρχίζει όμως και πού τελειώνει το originality? Κατα πόσο πρέπει να χρησιμοποιούμε "βοηθήματα" στην παραγωγή?
Τα Sample Libraries σήμερα είναι τόσο πολλά, που είναι σχεδόν απίθανο δύο παραγωγές να χρησιμοποιούν τα ίδια δείγματα. Ακόμα, μία αξιόλογη συλλογή προσδίδει εξίσου έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, όσο και μία καλή συλλογή από VST τα οποία διαθέτουν μια ξεχωριστή ακουστική ταυτότητα. Κατα τη γνώμη μου, η λύση βρίσκεται κάπου στη μέση, και από εμπειρίες μου, έχω δει πως όλα τα commercial releases και remixes διατηρούν αυτή ακριβώς την ισορροπία. Υπάρχουν για παράδειγμα έμπειροι συνθέτες, που ιδρώνουν μόνο με τη σκέψη του να προγραμματίσουν ένα Drum Loop από το μηδέν, το οποίο να διαθέτει ένα ξεχωριστό Groove.
Υπάρχει κανείς που χρησιμοποιεί Sample Libraries στην παραγωγή του? Κατα πόσο η χρήση τους βοηθάει στην πρωτότυπη σύνθεση ή/και στην έμπνευση? Το θέμα είναι ανοικτό προς συζήτηση, και όλες οι γνώμες και εμπειρίες είναι ευπρόσδεκτες.
Formant.
Το sound Synthesis είναι ένας κλάδος τεράστιος και εξαιρετικά δύσκολος. Απαιτεί τόσο γνώσεις, όσο και εμπειρία, αλλά όχι μόνο. Απαιτεί επίσης πολύ χρόνο, εξαιρετικό εξοπλισμό και πολύ καλά αυτιά. Με δεδομένο πως -αν όχι κανείς- πολύ λίγοι τα διαθέτουν όλα αυτά μαζί, ώστε να κάτσουν να προγραμματίσουν ένα Moog Modular ή ένα Absynth για να βγάλουν έναν γνήσιο, πλούσιο και πρωτότυπο ήχο, μήπως είναι καλύτερο να αφήσουμε αυτό το κομμάτι στους επαγγελματίες του είδους?
Στο αντίθετο άκρο, θεωρητικά, αν θέλαμε η παραγωγή μας να βασίζεται μόνο στους εαυτούς μας, και να λέμε πως αυτό που ακούγεται το φτιάξαμε εντελώς μόνοι μας από την αρχή μέχρι το τέλος, θα έπρεπε να ήμασταν ακατάδεκτοι σε οποιδήποτε τεχνολογικό προιόν είναι διαθέσιμο σήμερα για την μουσική παραγωγή. Ο καθένας θα έπρεπε να αφοσιώσει το χρόνο και το χρήμα του στο να κατασκευάζει τους δικούς του επεξεργαστές και μητρικές, σκληρούς δίσκους, να προγραμματίζει τα δικά του VSTis και να φτιάχνει τα δικά του samples, να τα μιξάρει σε sequencer του οποίου τον κώδικα έγραψε μόνος του, ακόυγοντας την παραγωγή του μέσα από monitors ιδιοκατασκευές πρίν τα "κάψει" σε CDR του οποίου το manufacturing έχει αναλάβει εξ'ολοκλήρου. Ακούγεται τρελό? Πού αρχίζει όμως και πού τελειώνει το originality? Κατα πόσο πρέπει να χρησιμοποιούμε "βοηθήματα" στην παραγωγή?
Τα Sample Libraries σήμερα είναι τόσο πολλά, που είναι σχεδόν απίθανο δύο παραγωγές να χρησιμοποιούν τα ίδια δείγματα. Ακόμα, μία αξιόλογη συλλογή προσδίδει εξίσου έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, όσο και μία καλή συλλογή από VST τα οποία διαθέτουν μια ξεχωριστή ακουστική ταυτότητα. Κατα τη γνώμη μου, η λύση βρίσκεται κάπου στη μέση, και από εμπειρίες μου, έχω δει πως όλα τα commercial releases και remixes διατηρούν αυτή ακριβώς την ισορροπία. Υπάρχουν για παράδειγμα έμπειροι συνθέτες, που ιδρώνουν μόνο με τη σκέψη του να προγραμματίσουν ένα Drum Loop από το μηδέν, το οποίο να διαθέτει ένα ξεχωριστό Groove.
Υπάρχει κανείς που χρησιμοποιεί Sample Libraries στην παραγωγή του? Κατα πόσο η χρήση τους βοηθάει στην πρωτότυπη σύνθεση ή/και στην έμπνευση? Το θέμα είναι ανοικτό προς συζήτηση, και όλες οι γνώμες και εμπειρίες είναι ευπρόσδεκτες.
Formant.