manosx είπε:
Και για να στα πω και πιο χύμα...
Σιγα το καλσον μεγαλε, σκιστηκε! Αντι να βριζεις
(κανενας Mod εδω τριγυρω? Μπααα...) κοιτα ασε στην μπαντα τα free VST σου και αντε βρες μια γυναικα να κανεις λιγο SEX, θα δεις που θα σ'αρεσει και θα καλμαρεις. :-*
Ειναι δεδομένο ότι υπάρχει δυσχρηστία, γι'αυτό και δε βγαίνουν πλέον FM synths. Γιατι υπάρχουν πιο εύκολοι τρόποι να πετυχουμε τους περισσότερους ήχους.
Ετσι λες εσυ. Η πραγματικοτητα δεν εχει καμια σχεση με αυτο που λες.
Και οι ήχοι στους οποίους ήταν πιο καλή η FM, δε χρησιμοποιούνται πλεον στις συγχρονες παραγωγες.
Σοβαρα? Μπορεις δηλαδη να ξεχωρισεις σε μια παραγωγη αν υπαρχει και ποιος ειναι FM ηχος? Neeq, αυτα που λες δεν στεκουν ουτε για αστειο. Ασε τα "δεδομενα" στην ακρη και μην εισαι απολυτος για πραγματα που προφανως δεν γνωριζεις.
Τωρα για τα ρημάδια τα μάνιουαλς, που δεν τα ανοιγουμε, δεν υπάρχει λόγος να το κάνουμε, αφου μπορούμε να κάνουμε πιο εύκολα τη δουλειά μας με ενα πιο απλό όργανο.
Αν ανοιγες τα ρημαδια τα manual και ιδιαιτερα manual απο synths που εχεις δει μονο σε φωτογραφιες θα καταλαβαινες οτι μερικα πραγματα Δεν γινονται χωρις διαβασμα.
Εχε υπόψη σου, πως δεν έχουμε όλοι, ούτε την ανάγκη, ούτε την επιθυμία να "βγαλουμε τα ματια μας" όπως εχεις πει, πανω απο οθονίτσες, να πειράζουμε επί ώρες 10 ταλαντωτες μήπως και ακουστεί κάαατι που μοιαζει με αυτο που θέλαμε και τις επόμενες 5 ώρες να το πετύχουμε.
Εχε υποψη σου οτι δεν ειμαστε ολοι 27 χρονων και οτι την εποχη που εσυ γεννηθηκες καποιοι αλλοι αγοραζαν synths με μικρες "οθονίτσες" γιατι τοτε δεν υπηρχαν μεγαλες "οθονίτσες" και αναγκαστικα βγαζαμε τα ματια μας γιατι θελαμε να μαθουμε να χειριζομαστε το synth που αγορασαμε. Και μαθαμε. Ασε λοιπον τις ευκολες διαπιστωσεις για πραγματα και καταστασεις που δεν εζησες. Αυτα φιλικα γιατι ακομα σε συμπαθω.
Αλλα μη φτάνουμε να κατηγορούμε και τους μουσικούς, επειδή θέλουν ευκολία στη δουλειά τους :

Γιατι μετα θα αρχίσουμε να λέμε και για τους αγρότες που μάθανε με τα τρακτερ, και δεν έχουν ιδέα απο το πως δαμαζεις ταύρο για να σέρνει το άρορτο :
Κανενα προβλημα με τους αγροτες και τα τρακτερ τους. Το προβλημα αρχιζει οταν ενας απο αυτους αρχιζει να "
εκφερει γνωμη" για το πως "
δαμαζεις ταυρο για να σέρνει το άρορτο", κατι που σαφως δεν ξερει αλλα "η γνωμη-γνωμη"... :
Κανένας δεν κατέκρινε την FM σύνθεση γιατί πολύ απλά η φύση της την καθιστά δύσκολη, πως να το κάνουμε δηλαδή;
Η FM δεν ειναι δυσκολη, απλα θελει να διαβασεις τα βασικα σε αυτο το βιβλιο που λεγεται
Manual και που ηταν πολυ καλογραμμενο και επεξηγηματικο για την FM και το DX7.
Παρεξηγημενα βιβλια τα manual, κανεις δεν τα διαβαζει, και αυτο δυστυχως συμβαινει για ολες τις ηλεκτρικες/ηλεκτρονικες συσκευες, απο ενα απλο μιξερ μεχρι ενα κινητο.
Η FM θελει λιγο μελετη και αρκετο πειραματισμο, αυτο ειναι ολο. Αν καποιοι βαριουνται ειναι αλλη ιστορια. Να ξαναπω εδω οτι η FM δεν ειναι πυρηνικη φυσικη, παρα τα οσα ακουγονται... :
εξάλλου και μόνο ότι υπάρχουν διάφοροι programmers καταδεικνύει πόσο σημαντικό είναι το interface για την συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών.
Καλο και το programmer, αλλα οχι παντα απαραιτητο. Ολοι θελουμε ενα interface οσο το δυνατον πιο απλο, κατανοητο και εργονομικο, απ'την αλλη κανεις δεν ρωταει τι μπορει να κοστισει αυτο.
Η απαντηση ειναι "
σε ενα DX7, πολλα." Το οτι "
απλά κουμπιά πωλούνταν και τότε" δεν λεει κατι. Πως το βλεπεις? Αντε αγοραζουμε καμια 50ρια κουμπια και τα κολλαμε πανω στο DX7 και τελος? Για να κατασκευασεις ενα DX7 με τα κουμπια που εχει πανω το programmer θα πρεπει να αλλαξει ολοκληρη η σχεδιαση του οργανου, μεσα κι εξω. Το αποτελεσμα θα ειναι ενα synth με τεραστιες διαστασεις, κατι σαν modular, με τεραστιο βαρος και ακομα πιο τεραστια τιμη. Το DX7 κοστιζε το 1983 γυρω στα 2000$, 500 χιλιαρικα περιπου σε δραχμες. Το programmer του αντε να κοστιζε κανα 500ρικο δολαρια, παραπανω αποκλειεται.
Αν ομως το DX7 εβγαινε εξαρχης με ολα αυτα τα ποτενσιομετρα πανω του, το κοστος του θα ηταν κατα πολυ μεγαλυτερο. Κι απ'την αλλη, γιατι να φτιαξεις ενα πανακριβο γιγα-synth που θα το αγορασουν παλι οι 50-100 κλασσικοι διασημοι/πλουσιοι και τερμα? Το φτιαχνεις λοιπον οπως το εφτιαξαν το 1983, με ενα πρωτοποριακο design για την εποχη, και το πουλας και σε μια τιμη που ειναι προσιτη για τους περισσοτερους μουσικους, κι οποιος θελει κατι πιο αμεσο για τον προγραμματισμο του αγοραζει και το programmer και τελος.
Έκανε ρεκόρ πωλήσεων γιατί ήταν ψηφιακό, και η λέξη digital ήταν catchword για το 1983. Για κανέναν άλλο λόγο.
Sure. ;D Το οτι ηταν 16φωνικο
(μεγαλη υποθεση για το 1983) δεν επαιξε ρολο, το οτι ηταν ενα απο τα πρωτα synths με MIDI δεν επαιξε ρολο, το οτι δεν κουβαλουσε ολα τα μειονεκτηματα των αναλογικων synths
(μεγαλο βαρος, ασταθεις oscillators κλπ) δεν επαιξε ρολο, το οτι δεν κοστιζε μια περιουσια δεν επαιξε ρολο, το οτι τελος
(και κυριως) μπορουσε να βγαλει ενα...εκατομμυριο+ νεους και πρωτογνωρους ηχους για την εποχη παλι δεν επαιξε ρολο. 8)
Ποιός μίλησε για 24bit AD/DA μετατροπεις το...1983;; Η μήπως έχεις την εντύπωση (πάλι κολλημένος με τα specifications) ότι 24bit AD/DA μετατροπεις το...1983 = καλό;
Απο τα 12bit που ηταν οι μετατροπεις του πρωτου DX7 οι 24bit μετατροπεις θα ηταν προφανως προτιμοτεροι, αν υπηρχαν τοτε.
γιατί κακιά Yamaha έβγαλες το DX programmer ΜΕΤΑ και ΑΦΟΤΟΥ είδες ότι κανένας δεν έφτιαχνε ήχους??) και αφ' ετέρου γιατί ενδεχομένως να ήταν πολιτική της... του στυλ "θα σας δίνουμε τις δυνατότητες αλλά αργά και βασανιστικά... ;D).
Το οτι οι περισσοτεροι μουσικοι βαριοντουσαν να μαθουν να φτιαχνουν ηχο στο DX7 τους δεν σημαινει οτι καποιοι αλλοι δεν το προγραμματιζαν μετα μανιας. Ισα ισα, υπηρχαν παρα πολλοι που ασχοληθηκαν με τον προγραμματισμο, επαγγελματιες μουσικοι/προγραμματιστες και ερασιτεχνες, γι αυτο εξαλλου και οι βιβλιοθηκες ηχων των DX synths ειναι απο τις πλεον τεραστιες. Αυτος ηταν ακομα ενας λογος που το DX7 πουλησε σαν φρεσκο ψωμι και παρα την "δυσκολια" προγραμματισμου του, οι τεραστιες βιβλιοθηκες ηχων απο τριτους ηταν ικανες να κρατησουν το ενδιαφερον των μουσικων για το DX7 για πολλα χρονια, μουσικοι οι οποιοι μπορει και να μην ειχαν πατησει ποτε το Edit κουμπι αλλα ειχαν παντα στη διαθεση τους απειρους ηχους.
Επιπρόσθετα, ΠΟΤΕ η Yamaha δεν έβαλε κουμπιά (ούτε στην SY σειρά) γεγονός που καταδεικνύει ότι συνεχίζει να μην ενδιαφέρεται για το interface και ότι είναι δυσεργονομικό να έχεις μενού και εστιατόρια σε VA και analog υλοποιήσεις, πόσο μάλλον σε FM.
Συνεχιζεις να κανεις πως δεν καταλαβαινεις τη διαφορα ενος DX synth και ενος VA ή αναλογικου synth. Ή οντως δεν καταλαβαινεις? Εχεις πιασει στα χερια σου ποτε οποιοδηποτε DX synth, ή απλα εχεις διαβασει απο δω κι απο κει φημες και αποψεις τριτων? Ποσες φορες πρεπει να το γραψουμε οτι ενα DX7 ΔΕΝ γινεται να βγει με κουμπια αλα VA/αναλογικα, γιατι το μεγεθος του θα ηταν οσο ενα
(αν οχι μεγαλυτερο απο) modular. Και οσο δυσκολο και δαπανηρο μπορει να ειναι αυτο με ενα DX7, τι να πουμε για μια τετοια υλοποιηση σε ενα SY77? Το οποιο ζυγιζει ηδη 17 κιλα και το 1990 κοστιζε 3000$, σκεψου να το κατασκευαζαν με...800 ποτενσιομετρα πανω ποσο θα κοστιζε και τι μεγεθος και βαρος θα ειχε. Πολυπλοκα synths οπως ενα SY77 ή αλλα πιο συγχρονα ψηφιακα synths δεν μπορουν να κατασκευαστουν με την λογικη των παλιων αναλογικων "
ενα κουμπι - μια λειτουργια", τοσο δυσκολο ειναι να το καταλαβει καποιος?
Παρ' όλα αυτά, θα ήμουν από τους πρώτους που θα έδειχναν ενδιαφέρον αν και όταν κάποια εταιρεία παρουσιάσει κάποιο FM synth, με το κατάλληλο interface και ΜΟΝΟ...
Eσυ θες κατι τετοιο, αλλα λιγο χλωμο το κοβω καποια εταιρεια να το κατασκευασει...