Remembering YAMAHA SY77

Καλοριζικο !!

Πραγματικά πολύ καλή επιλογή για όποιον ψάχνει κάτι πέρα απο τον αναλογικό ήχο και ειδικότερα για fm .

Το έχω βάλει και εγώ στο μάτι εδώ και καιρό αλλά προς το παρόν το dx11 μου φτάνει και μου περισσεύει :)

Απλά παιδιά λίγο χαμηλά την μπάλα με το sy77 μην αρχίσουν και ζητάνε τίποτα 500 άρια και 1000 άρια αυτοί που θα θέλουν να τα αποχωριστουν ;)

 
Παιδες, παιδες...Δεν ακουτε τα βιντεο που ποσταρω. Κυριως τα

Yamaha SY77 voices 1/2/3


Yamaha TG77 demo (Pythagorean scale)
 

TG77-mystical-athmospheres

Ειδικα τα Yamaha SY77 voices 1/2/3 ειναι ενα κολαζ απο παρα πολλους ηχους οι οποιοι ειναι φτιαγμενοι απο τριτους. Αν μετα απο τα παραπανω βιντεο (τα οποια δειχνουν μονο ενα ελαχιστο μερος των ηχητικων δυνατοτητων του SY77) επιμενετε οτι το SY77 ακουγεται σαν "δίσκος εποχής Ρακιντζή" ??? ε τοτε τι να πω? Μεγεια τ'αυτια ή μεγεια τα ηχεια, ενα απο τα δυο θελει ρυθμιση... :P

Τα FM synths (DX7/SY77 etc) μπορουν να ακουστουν σχεδον σαν οτιδηποτε και να περασουν σχεδον για οτιδηποτε χωρις να παρει καποιος χαμπαρι. Το κακο ειναι οτι οι περισσοτεροι που μιλανε για τον FM ηχο δεν εχουν καμια σχεση μ'αυτον και εχουν ακουσει το πολυ 10-20 (χαλια) presets και αυτο ηταν. Ολα τα FM synths ειναι τραγικα underrated λογω της πολυπλοκοτητας του προγραμματισμου τους, δυσκολο να κατσει καποιος να ασχοληθει με τον προγραμματισμο τους και ιδιαιτερα αν αυτος ο καποιος (οπως η πλειοψηφια των synth players) εχει μαθει στο κλασσικο και απλο "Oscillator --> ADSR --> LFO --> Filter."

Το γιατι πωλουνται σε τοσο βλακωδεις χαμηλες τιμες τα FM synths φιλτατε Trolley, και το γιατι πωλουνται σε τοσο βλακωδεις υψηλες τιμες κατι αρχαια monosynths  ειναι γιατι οι περισσοτεροι πληκτραδες δεν ξερουν που παν τα τεσσερα απο synths. Κριμα γιατι δεν ξερουν τι χανουν και αγοραζουν με ασχετα κριτηρια οπως μαρκα, τιμη και φημη.

Ευτυχως δεν ειναι ολοι ετσι, καποιοι (περα απο τους γνωστους 20 του Trolley ;D) εχουν φαει την FM με το κουταλι, προσωπικα εχω βγαλει τα ματια μου μ'αυτα (DX21/DX7/DX7 II FD/TX802/SY77) για πανω απο 15 χρονια και ξερω για τι απιστευτα synths προκειται. Ελπιζω να παραμεινουν ετσι τα πραγματα, ο κοσμος να μεινει στις φημες δηλαδη και να πουλαει τα FM synths του σε αστειες τιμες και να τα αγοραζουν καποιοι που πραγματικα ξερουν τι αγοραζουν. 8)

Hysplex είπε:
Το έχω βάλει και εγώ στο μάτι εδώ και καιρό αλλά προς το παρόν το dx11 μου φτάνει και μου περισσεύει :)

Απλά παιδιά λίγο χαμηλά την μπάλα με το sy77 μην αρχίσουν και ζητάνε τίποτα 500 άρια και 1000 άρια αυτοί που θα θέλουν να τα αποχωριστουν ;)
Πολυ καλο το DX11, το ειχα για μερικους μηνες δανικο απο ενα φιλο. Ξεφευγει απο τα υπολοιπα DX γιατι ηταν το πρωτο με 8 διαφορετικες κυματομορφες στους Operators του, περαν της κλασσικης sine wave, κατι που δεν ειχε ουτε το DX7 ΙΙ που ηταν της ιδιας εποχης και η ναυαρχιδα της Yamaha. Ωραιο design το DX11, πολυ καλο πληκτρολογιο και build like a tank επισης. Μη το πουλησεις εκτος κι αν αγορασεις κατι απο SY77/99.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η δυσχρηστία της FM, είναι μειονεκτημα της, και όχι αποψη και μυητική αποστολή για τους λίγους που θα ταξιδεψουν με την Κιβωτο στον Κατακλυσμο.

Επειδη μπορει να βγάλει πολλούυυυς ήχους, αλλα στο 10πλάσιο χρόνο απ'οτι άλλες μεθοδοι, γι'αυτο σταμάτησε να χρησιμοποιείται από όλους τους μουσικούς, που τους ένοιαζε να φτιάξουν γρήγορα τον ήχο που φανταστηκαν, και όχι να ταξιδευουν 3 ώρες σε υπομενου, για να κάνουν ενα SY77 να ακουστει όπως ένα Virus (ετσι για να βαλουμε κι αλλα ονοματα), θα έκανε σε 5' με το OSC-FILTER-AMP.

Οπως λένε και στην CASIO: Κανουμε εμείς το engineering, για να κανετε εσεις τη μουσική ;)

 
Δεν υπαρχει καμια απολυτως δυσχρηστια στα FM synths γενικοτερα, και στο SY77 ειδικοτερα. Αν οι μουσικοι ανοιγαν κανα manual και διαβαζαν 5 αραδες θα εφτιαχναν ηχο. Οι περισσοτεροι δεν το επιασαν καν στα χερια τους αυτο το ρημαδι το manual και δεν πατησαν ποτε το Edit, κατα τα αλλα παραπονιουνται για τη "δυσχρηστια" των FM synths. Τι να κανουμε, δεν εχουν ολα τα synths basic προγραμματισμο ουτε μπορουν να σου βαλουν στο πανελ 800 κουμπια για την καθε λειτουργια για να μη παραπονιουνται μετα μερικοι για "δυσχρηστια", τα πολυπλοκα synths εχουν και πολυπλοκο χειρισμο, οποιος θελει να τα μαθει μπορει να κατσει κατω μερικες ωρες με το manual και το synth μπροστα του και να αρχισει να προγραμματιζει. Δεν ειναι και πυρηνικη φυσικη, απλα η FM θελει τον χρονο της, οπως και οτιδηποτε αλλο που εχει ενα βαθμο δυσκολιας πανω του μετριου.

Αλλο ειναι να παιζεις με ενα Oscillator πειραζοντας τα ποτενσιομετρα στο πανελ, μια βασικη ADSR περιβαλλουσα, ενα LFO και ενα φιλτρο, και αλλο ειναι να παιζεις με 14 Oscillators, αλλες τοσες περιβαλουσες, 6 LFO, 8 φιλτρα κλπ. Η δευτερη περιπτωση ονομαζεται "πολυπλοκη", οχι "δυσχρηστη". Ισα ισα που στην εργονομια των παρα πολλων μενου/υπομενου στο SY77 η Yamaha εχει κανει πολυ καλη δουλεια, με συντομευσεις σελιδων, soft keys, γραφικες αναπαραστασεις κλπ κλπ. Η ολη ιστορια ειναι λιγο διαβασμα και λιγη πρακτικη, τα υπολοιπα ερχονται. Αλλα σιγα μην ανοιξουμε κανενα manual. Οχι φιλε μου, δεν ανοιγω τιποτα, απλα παταω Edit και αν δω στο μενου πανω απο...5 λειτουργιες και κατι που δεν εχει την κλασσικη αφαιρετικη διαδρομη ηχου, το κλεινω το synth και το πουλαω, λεγοντας και κατι για την "δυσχρηστια" του οργανου και τελος. ;D

Συκοφαντιες...
reading.gif


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σε σχέση με άλλα synth είναι πιο δύσχρηστα, τι να κάνουμε τώρα. Και είναι πιο δύσχρηστα τόσο λόγω interface οσο και λόγω αρχιτεκτονικής.

Οσο για τους ήχους, τα καμπανάκια  ;D και τα fm swirls που υπάρχουν στα βίντεο φωνάζουν 80ies από μακρυά, κάποιοι άλλοι ήχοι όχι τόσο, αλλά πολλοί από αυτούς είναι εφικτό, και πιο εύκολο, να γίνουν με αφαιρετική. Γενικά η FM δεν αξίζει τον χρόνο που θα δώσεις, παρά μόνο αν είσαι φανατικός μπλιμπλικάς ή sound designer, εκεί όντως αξίζει τον κόπο. Για έναν απλό μουσικό όμως, ειδικά για κάποιον που ακόμα είναι στο ψάξιμο, ένα virus π.χ. όπως αναφέρθηκε, για να φτιάξει synth ήχους φτάνει και περισσεύει.

 
Waterfall-K είπε:
...στο κλασσικο και απλο "Oscillator --> ADSR --> LFO --> Filter."
Ότι να 'ναι όμως.

Το γιατι πωλουνται σε τοσο βλακωδεις χαμηλες τιμες τα FM synths φιλτατε Trolley
Το γιατί πωλούνται (και θα συνεχίσουν να πωλούνται) σε βλακώδεις χαμηλές τιμές, όσο και για την δυσχρηστία της FM (που ΔΕΝ είναι FM αλλά λέμε τώρα...) έρχεται εκ στόματος ... Yamaha, όταν η ίδια παραδέχθηκε ότι όσα DX7 έρχονταν για οποιουδήποτε είδους επισκευή, είχαν κατά 99,9% τους εργοστασιακούς ήχους. Και πώς να μην είχαν βέβαια, είναι που είναι δύσκολη η FM και στην κατανόηση, έβαλαν και το τρισάθλιο interface και το κράτησαν για χρόνια... τι περίμενε κανείς... αυτό σε συνδυασμό με τους άθλιους AD/DA μετατροπείς, με τα άθλια presets, ναι είναι λογικό να πωλείται στα 254,40 (συν ΦΠΑ).

Και όχι, δεν φταίει η FM σύνθεση. Φταίει η Yamaha (και η κάθε Yamaha βεβαίως βεβαίως) που συνεχίζει και αγνοεί την έννοια interface. Sorry Yamaha, αλλά με οθoνίτσες του λώλου και 10 κουμπιά, δεν γίνεται δουλειά. Όταν θα δεήσουν να γεμίσουν το πάνελ ενός FM synthesizer με κουμπιά, ποτενσιόμετρα (όπως ήδη γίνεται σε άλλα analog, VA synthesizers) έτσι ώστε να μπορέσουν να κάνουν πιο δελεαστική, αλληλεπιδραστική και ευχάριστη την ηχοσύνθεση, ... έ τότε το συζητάμε.

 
Waterfall-K είπε:
Πολυ καλο το DX11, το ειχα για μερικους μηνες δανικο απο ενα φιλο. Ξεφευγει απο τα υπολοιπα DX γιατι ηταν το πρωτο με 8 διαφορετικες κυματομορφες στους Operators του, περαν της κλασσικης sine wave, κατι που δεν ειχε ουτε το DX7 ΙΙ που ηταν της ιδιας εποχης και η ναυαρχιδα της Yamaha. Ωραιο design το DX11, πολυ καλο πληκτρολογιο και build like a tank επισης. Μη το πουλησεις εκτος κι αν αγορασεις κατι απο SY77/99.
Εννοείται ότι δεν σκέφτομαι να το πουλησω.

Ο μόνος αντίλογος για να μην αγοράσει κάποιος ένα hardware μηχάνημα με fm είναι το fm8 της NI ,που κακά τα ψέματα ,αντικαθιστά ένα dx7 με ευκολία(εκτός απο τους noisy convertors).

Τέλος για όποιον του φαίνεται δύσκολο το programming υπάρχει και αυτό  ;D

dx-prgmr.jpg


 
Hysplex είπε:
Τέλος για όποιον του φαίνεται δύσκολο το programming υπάρχει και αυτό  ;D

dx-prgmr.jpg
Έτσι ναι. Δεν μπορώ να πω. :)

Όλο το πανελάκι αυτό θα έπρεπε να είναι στο DX7 και όχι εξτρά.

 
manosx είπε:
Σε σχέση με άλλα synth είναι πιο δύσχρηστα, τι να κάνουμε τώρα.
Ναι, ειναι αληθεια οτι σε σχεση με ενα...Minimoog ειναι πιο "δυσχρηστα"...

Οσο για τους ήχους, τα καμπανάκια  ;D και τα fm swirls που υπάρχουν στα βίντεο φωνάζουν 80ies από μακρυά...
Μάιστα. Κατα τα αλλα, εσυ ακουσες τα βιντεο, και βρηκες οτι οι ηχοι "φωνάζουν 80ies από μακρυά". Οκay... ;D

...κάποιοι άλλοι ήχοι όχι τόσο, αλλά πολλοί από αυτούς είναι εφικτό, και πιο εύκολο, να γίνουν με αφαιρετική.
Τι "πολλοί από αυτούς"? Ολοι μπορουν να γινουν με αφαιρετικη, την πιο "προχω" μεθοδο συνθεσης ηχου. :-X

Γενικά η FM δεν αξίζει τον χρόνο που θα δώσεις...
...Γεια σου ρε Μανο ειδικε της FM, πως φαινεται η εμπειρια σου και στα DX/SY synths ρε μπαγασα... ;D ;D

...όσα DX7 έρχονταν για οποιουδήποτε είδους επισκευή, είχαν κατά 99,9% τους εργοστασιακούς ήχους. Και πώς να μην είχαν βέβαια, είναι που είναι δύσκολη η FM και στην κατανόηση, έβαλαν και το τρισάθλιο interface και το κράτησαν για χρόνια... τι περίμενε κανείς... αυτό σε συνδυασμό με τους άθλιους AD/DA μετατροπείς, με τα άθλια presets, ναι είναι λογικό να πωλείται στα 254,40 (συν ΦΠΑ).
Οταν βγηκε το DX7 το 1983, η αγορα των synths ηταν γεματη με αναλογικουρες, η πλειοψηφια δε των πληκτραδων που επαιζαν με synths επεσαν απο τα συννεφα μολις ακουσαν το νεο synth και ειδαν τη νεα συνθεση ηχου που ειχε. Οταν εχεις συνηθισει μια ζωη να παιζεις με Moogοειδη synths και να γυριζεις κουμπακια φτιαχνοντας ηχους με αφαιρετικη συνθεση, κατι συνηθες τα χρονια εκεινα, φυσικο ειναι οταν δεις το DX7 να σου σηκωθει η τριχα καγκελο και να χασεις τον μπουσουλα με την FM του, που φανταζε τοτε σαν κατι το εξωγηινο σε σχεση με την τοτε επικρατουσα synth τεχνολογια.

(απ'οτι βλεπω, ακομα και σημερα η FM φανταζει εξωγηινη σε μερικους... ::))

Παρα την δυσκολια να προσαρμοστουν οι μουσικοι με τη νεα συνθεση ηχου λογω των παραπανω λογων (και οχι γιατι η FM ειναι δυσκολη και αλλες αστειοτητες) το DX7 εκανε ρεκορ πωλησεων και θεωρειται το synth με τις μεγαλυτερες πωλησεις απο οποιοδηποτε αλλο synth μεχρι σημερα. Αλλοι το κατατασουν στη δευτερη θεση, αλλα αυτο δεν αλλαζει και πολλα για την αξια που ειχε και συνεχιζει να εχει ενα DX7.

Oσο για το "άθλιους AD/DA μετατροπείς" τι να πω? ΟΤΙ ΝΑ'ΝΑΙ που λες και συ.... ;D ;D

Εσυ φανταζομαι θα περιμενες τιποτα 24bit AD/DA μετατροπεις το...1983. ;D

Sorry Yamaha, αλλά με οθoνίτσες του λώλου και 10 κουμπιά, δεν γίνεται δουλειά. Όταν θα δεήσουν να γεμίσουν το πάνελ ενός FM synthesizer με κουμπιά, ποτενσιόμετρα (όπως ήδη γίνεται σε άλλα analog, VA synthesizers) έτσι ώστε να μπορέσουν να κάνουν πιο δελεαστική, αλληλεπιδραστική και ευχάριστη την ηχοσύνθεση, ... έ τότε το συζητάμε.
Εδω (ξανα)κολλαει το αγαπημενο σου μοτο "Ότι να 'ναι όμως". Να σου θυμισω οτι το DX7 βγηκε το 1983 και ηταν ενα FM synth! Αυτο σημαινει οτι ξεχνας τα πολλα κουμπακια και τα ποτενσιομετρα, δεν εχουμε να κανουμε με ενα αναλογικο ή VA synth εδω, οι παραμετροι σε ενα DX synth ειναι παρα πολλοι, κοιτα ξανα το DX Programmer παραπανω και φαντασου ενα DX7 με ολα αυτα τα κουμπια πανω του και το κοστος παραγωγης και πωλησης. Συνελθετε λιγο εσεις οι "αναλογικοφιλοι", η Yamaha προφανως κατι ηξερε παραπανω οταν εβγαλε τα DX synths με οθονες και μενου.
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Waterfall-K είπε:
Τι "πολλοί από αυτούς"? Ολοι μπορουν να γινουν με αφαιρετικη, την πιο "προχω" μεθοδο συνθεσης ηχου. :-X
Συνιστάται προσεκτική χρήση καλσόν. ;D

Οταν βγηκε το DX7 το 1983, η αγορα των synths ηταν γεματη με αναλογικουρες, η πλειοψηφια δε των πληκτραδων που επαιζαν με synths επεσαν απο τα συννεφα μόλις ακουσαν το νεο synth και ειδαν τη νεα συνθεση ηχου που ειχε. Οταν εχεις συνηθισει μια ζωη να παιζεις με Moogοειδη synths και να γυριζεις κουμπακια φτιαχνοντας ηχους με αφαιρετικη συνθεση, κατι συνηθες τα χρονια εκεινα, φυσικο ειναι οταν δεις το DX7 να σου σηκωθει η τριχα καγκελο και να χασεις τον μπουσουλα με την FM του, που φανταζε τοτε σαν κατι το εξωγηινο σε σχεση με την τοτε επικρατουσα synth τεχνολογια.
Αγαπητέ, επειδή κάτι είναι πρωτοποριακό αυτό δεν το καθιστά αυτόματα και προϊόν προς βρώση. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι η μετάβαση από τα αναλογικά στα ψηφιακά ήταν πρώιμη για πολλούς και διάφορους λόγους. Κανένας δεν κατέκρινε την FM σύνθεση γιατί πολύ απλά η φύση της την καθιστά δύσκολη, πως να το κάνουμε δηλαδή; Και η αφαιρετική μπορεί να γίνει εξίσου πολύπλοκη, μην πω και χειρότερα, αλλά το ζήτημα εδώ ήταν (και είναι) το interface. Η ύπαρξη του DX programmer θα έπρεπε να υφίσταται από μιας αρχής... εξάλλου και μόνο ότι υπάρχουν διάφοροι programmers καταδεικνύει πόσο σημαντικό είναι το interface για την συντριπτική πλειοψηφία των μουσικών.

Παρα την δυσκολια να προσαρμοστουν οι μουσικοι με τη νεα συνθεση ηχου λογω των παραπανω λογων (και οχι γιατι η FM ειναι δυσκολη και αλλες αστειοτητες) το DX7 εκανε ρεκορ πωλησεων και θεωρειται το synth με τις μεγαλυτερες πωλησεις απο οποιοδηποτε αλλο synth μεχρι σημερα.
Έκανε ρεκόρ πωλήσεων γιατί ήταν ψηφιακό, και η λέξη digital ήταν catchword για το 1983. Για κανέναν άλλο λόγο.

Εσυ φανταζομαι θα περιμενες τιποτα 24bit AD/DA μετατροπεις το...1983.
Ποιός μίλησε για 24bit AD/DA μετατροπεις το...1983;; Η μήπως έχεις την εντύπωση (πάλι κολλημένος με τα specifications) ότι 24bit AD/DA μετατροπεις το...1983 = καλό;

δεν εχουμε να κανουμε με ενα αναλογικο ή VA synth εδω, οι παραμετροι σε ενα DX synth ειναι παρα πολλοι, κοιτα ξανα το DX Programmer παραπανω και φαντασου ενα DX7 με ολα αυτα τα κουμπια πανω του και το κοστος παραγωγης και πωλησης. Συνελθετε λιγο εσεις οι "αναλογικοφιλοι", η Yamaha προφανως κατι ηξερε παραπανω οταν εβγαλε τα DX synths με οθονες και μενου.
Φυσικά και ήξερε. Μόνο που τα ήξερε μισά και κολοβά γιατί αφ' ενός βγήκε το DX programmer (γιατί κακιά Yamaha έβγαλες το DX programmer ΜΕΤΑ και ΑΦΟΤΟΥ είδες ότι κανένας δεν έφτιαχνε ήχους??) και αφ' ετέρου γιατί ενδεχομένως να ήταν πολιτική της... του στυλ "θα σας δίνουμε τις δυνατότητες αλλά αργά και βασανιστικά... ;D).

Λυπάμαι. Ας έβαζαν πολλά κουμπιά από την αρχή στο πάνελ. Σίγουρα θα ανέβαζε το κόστος αλλά όχι παραπάνω από το να αγοράσει κανείς 2 μηχανήματα (το DX7 και τον Programmer χωριστά). Ούτε εργονομικό είναι, ούτε τίποτε. Και το επιχείρημα ότι τότε ήταν 1983 δεν στέκει, καθότι απλά κουμπιά πωλούνταν και τότε. Επιπρόσθετα, ΠΟΤΕ η Yamaha δεν έβαλε κουμπιά (ούτε στην SY σειρά) γεγονός που καταδεικνύει ότι συνεχίζει να μην ενδιαφέρεται για το interface και ότι είναι δυσεργονομικό να έχεις μενού και εστιατόρια σε VA και analog υλοποιήσεις, πόσο μάλλον σε FM.

Παρ' όλα αυτά, θα ήμουν από τους πρώτους που θα έδειχναν ενδιαφέρον αν και όταν κάποια εταιρεία παρουσιάσει κάποιο FM synth, με το κατάλληλο interface και ΜΟΝΟ γιατί αληθώς λέγω υμίν έχω φτιάξει μία FM engine με 6 operators στο Eventide H8000-FW και σας πληροφορώ ότι η εμπειρία ήταν άκρως ... τραυματική. ;D

 
Η κουβέντα ξέφυγε αρκετά, να θυμίσω ότι το θέμα μας είναι το SY77 και όχι γενικά η FM και η σύγκρισή της με την αναλογική ή ψηφιακή subtractive σύνθεση.

Προσωπικά θεωρώ ότι κάθε μέθοδος σύνθεσης έχει τα πλεονεκτήματά της, και δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος διαμάχης ή προσβολών.

Το να υποστηρίζεις με τόσο φανατισμό τη μία ή την άλλη κατηγορία synths είναι εντελώς ανώφελο, εκτός κι αν είσαι μέτοχος σε κάποια ή κάποιες απ' αυτές, ή έχεις οποιοδήποτε χρηματικό ή άλλο ενδιαφέρον.

Προσωπικά αν είχα τη χρηματική άνεση θα είχα στο home studio μου synthesizers που αντιπροσωπεύουν κάθε γνωστή μέθοδο σύνθεσης, π.χ. αναλογικό (εδώ υπάρχουν ένα σωρό επιλογές, όμως αναγκαστικά πολυφωνικό, δύο χεράκια έχω ζωή να 'χουνε, κουλός δεν είμαι), FM (π.χ. Yamaha SY/TG77, FS1R), additive (Kawai K5000S), phase distortion (Casio CZ10), physical modeling (π.χ. Yamaha VL-1/VL-70m κλπ) και γενικά ό,τι βάζει ο νους του ανθρώπου.

 
Last edited:
Waterfall-K είπε:
...Γεια σου ρε Μανο ειδικε της FM, πως φαινεται η εμπειρια σου και στα DX/SY synths ρε μπαγασα... ;D ;D

Είδες; Έχω και παράδειγμα: Εσένα! Αν αντί να κάθεσαι να γυροφέρνεις στα μενού, πήγαινες σε καμιά... disco, ;D θα έπαιρνες χαμπάρι ότι τα καμπανάκια και τα λοιπά είχαν βρομίσει τον κόσμο στα 80ies,  ;D χώρια που μπορεί να έφευγε και το κερί από τα αυτιά σου, και να καταλάβαινες π.χ. πως ακούγεται ένας καλός converter ή ένα φίλτρο με stepping. Τώρα μεγάλωσες, είναι αργά, κάτσε να πειράζεις τα μενού, σάμπως θα ακούσεις και τίποτα;

 
Και για να στα πω και πιο χύμα, έχει παραγίνει το κακό με τη γραφικότητά σου, δεν τολμούμε να πούμε την άποψή μας και πετάγεται και το τσουτσέκι να μας την πει, έχεις αποδείξει ότι εκτός από κουφός είσαι και εριστικός, είσαι ένας βασικός λόγος που θα έπρεπε να υπάρχει ignore επιλογή στο noiz.

 
Ρε σεις, χαλαρώστε λίγο, το μαμήσατε ρε το θέμα. Δεν είναι τόπος επίλυσης διαφορών εδώ.

 
Μερικες ωρες ελειψα και το βρηκα βιετναμ το μαγαζι :(

κυριοι χαλαρωστε μια παρεα ειμαστε με ενδιαφερον ανησυχιες δεν αξιζει να ερχομαστε σε κοντρες μας διαβαζει κοσμος  :-\

 
Waterfall-K είπε:
Δεν υπαρχει καμια απολυτως δυσχρηστια στα FM synths γενικοτερα, και στο SY77 ειδικοτερα. Αν οι μουσικοι ανοιγαν κανα manual και διαβαζαν 5 αραδες θα εφτιαχναν ηχο. Οι περισσοτεροι δεν το επιασαν καν στα χερια τους αυτο το ρημαδι το manual και δεν πατησαν ποτε το Edit, κατα τα αλλα παραπονιουνται για τη "δυσχρηστια" των FM synths.
Ειναι δεδομένο ότι υπάρχει δυσχρηστία, γι'αυτό και δε βγαίνουν πλέον FM synths. Γιατι υπάρχουν πιο εύκολοι τρόποι να πετυχουμε τους περισσότερους ήχους.

Και οι ήχοι στους οποίους ήταν πιο καλή η FM, δε χρησιμοποιούνται πλεον στις συγχρονες παραγωγες.

Τα παραπάνω είναι δεδομένα.

Τωρα για τα ρημάδια τα μάνιουαλς, που δεν τα ανοιγουμε, δεν υπάρχει λόγος να το κάνουμε, αφου μπορούμε να κάνουμε πιο εύκολα τη δουλειά μας με ενα πιο απλό όργανο.

Εχε υπόψη σου, πως δεν έχουμε όλοι, ούτε την ανάγκη, ούτε την επιθυμία να "βγαλουμε τα ματια μας" όπως εχεις πει, πανω απο οθονίτσες, να πειράζουμε επί ώρες 10 ταλαντωτες μήπως και ακουστεί κάαατι που μοιαζει με αυτο που θέλαμε και τις επόμενες 5 ώρες να το πετύχουμε.

Αυτές όλες τις ώρες, κάποιοι πρέπει να μελετήσουμε κομμάτια. Καποιος πρέπει να πληρώσει στούντιο. Αν περιμένουν να φτιάξω 10 ταλαντωτες, μπήκαμε μέσα.

Αν κάποιος εχει τρέλα τη δημιουργία ήχων, στο σπιτι του τα απογευματα και δε βαριέσαι ας μη τον πετύχω σήμερα, κι αυριο μέρα είναι, τότε ναι.

Οπότε θα μπορούσαμε να περιορίσουμε τη συζήτηση για την FM, σε φιλολογικό επίπεδο, γιατι στην πράξη φαίνεται ότι οι ανάγκες των συγχρονων παραγωγων την προσπέρασαν.

 
Hysplex είπε:
Παιδιά ειρήνη υμιν  :)

Ευτυχώς έρχεται η nonlinear labs ( http://nonlinearlabs.de/index.html ) του γνωστού Steven Schmitt (N.I) να σώσει την κατάσταση

Fm synth με κουμπακια!!!

prototype_2_1000.jpg
Αμήν! Αυτό μάλιστα.

Πάντως όποιος δε θέλει FM λόγω μικρής οθόνης και αχανών μενού, υπάρχουν και λύσεις πέρα από Yamaha. Το Korg Kronos προσφέρει touch UI για το αντίστοιχο του σύγχρονου FM synthesizer, το MOD-7. Επίσης, το NI FM8 προσφέρει γραφικό περιβάλλον με τη βοήθεια όλων των διαθέσιμων εργαλείων που σου δίνει ένας υπολογιστής, π.χ. ποντίκι, μεγάλη οθόνη, χρήση εξωτερικών MIDI-USB controllers κλπ.

Το ότι η FM είναι πιο δύσκολη στη χρήση και πιο δύσκολη στο να βγάλεις άμεσο ηχητικό αποτέλεσμα, αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να εξαφανιστεί από προσώπου γης.

Κι επιτέλους, ό,τι δεν αλλάζει ηχητικά με realtime cutoff-resonance knob (κάτι που έχει μάθει και η κουτσή μαρία να κάνει, ακόμα και οι DJs), δε σημαίνει ότι είναι και άχρηστο. 8)

Πάντως με όλη τη διαμάχη που ξεκίνησε, ψήθηκα και θα αρχίσω να σκαλίζω το FM8 που σκουριάζει κάπου χαμένο μέσα στο VST folder μου! ;D

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top