προβληματισμος για τα ''πνευματικα δικαιωματα''

Superfunk είπε:
αστους να φωναζουν αν δεν ΚΑΤΟΧΥΡΩΣΟΥΝ τα τραγουδια δεν μπορουν να κανουν τιποτα και σιγα μη τρεχουν να τα κατοχυρωσουν.......σε συμβολαιογραφους... ;D ;D
+1000. Τι φοβάσαι, μη σε μαλώσουν; Δουλειά σου είναι, ή εν πάση περιπτώσει και δουλειά σου, οπότε ας τους να κουρεύονται :) Στο κάτω κάτω αφού αναφέρεις ποιοι είναι

ή το αναγνωρίζουν και μόκο

ή το αποκηρύσσουν ως νεανικό ολίσθημα οπότε μπορείς να πεις ότι είναι αποκλειστικά δικό σου με σεσσιον μουσικούς  :) ενδιάμεσο δεν υπάρχει εκτός αν σε εξαϋλώσουν  ;D

Ακριβώς ηθικό θέμα είναι και το σωστό είναι να σεβαστείς την επιθυμία της ομάδας. Τώρα όπως φαίνεται έχουμε διάφορες απόψεις περί σωστού και λάθους, αυτό δεν πάυει να σημαίνει πως με το να μην τα κατεβάσεις δε σέβεσαι την επιθυμία των άλλων. Αυτό στο δικό μου κόσμο είναι λάθος.
-1000

ποια ομάδα; αφού τη διαλύσανε. Ποιά ηθική; του Αλέξανδρου; τη δικιά μου; τη δικιά σου; του superfunk; άμα η ομάδα ήτανε παιδεραστές θα τους έδινε να ****σουν τα παδιά του; ποιο δίκιο ομάδας; δεν καταλαβαίνω  :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
BigAlejandro είπε:
εκτος αυτου, με ενδιαφερει και η υποκειμενικοηθικη τοποθετηση επι του θεματος!

εσεις τι θα κανατε στην θεση μου?

τελος να πω πιστευω πως η λογικη λεει πως εχω δικαιωμα στα κομματια ιδια με ολους τους αλλους!

και πως δεν μπορει να μου στερησει κανεις το δικαιωμα να εχω το δικο μου ''καλλιτεχνικο πορτφολιο'' που το χρησιμοποιω σε μεγαλο βαθμο και για δικους μου προμοσιοναλ σκοπους!
Περί πνευματικών δικαιωμάτων δεν ξέρω.

Όσον αφορα την υποκειμενικοηθική τοποθέτηση του θέματος πιστεύω οτι, αν ήσουν ενεργό μέλος της μπάντας και υπήρχε συνεισφορά απο μέρους σου, είσαι σωστός.

 
Evilnye είπε:
Ακριβώς ηθικό θέμα είναι και το σωστό είναι να σεβαστείς την επιθυμία της ομάδας. Τώρα όπως φαίνεται έχουμε διάφορες απόψεις περί σωστού και λάθους, αυτό δεν πάυει να σημαίνει πως με το να μην τα κατεβάσεις δε σέβεσαι την επιθυμία των άλλων. Αυτό στο δικό μου κόσμο είναι λάθος.

Το θέμα με τη μουσική και με "βιογραφικά" είναι πως μετράνε αυτά που μετράνε και κάτι να τα αναφέρεις. Διαφορετικά ποιος ο λόγος να χρησιμοποιήσεις αυτά για να σε ακούσουν άλλοι; Στο τέλος τέλος όποιος σε δοκιμάζει για δικό του γκρουπ ή άλλη συνεργασία θα σε ακούσει και ζωντανά στο στούντιο και θα καταλάβει ακριβώς όσα θέλει, ή μπορεί να σου ζητήσει και κάποιο δείγμα της δουλειάς σου οπότε επαναλαμβάνω πως καλύτερα να προετοιμάσεις κάτι τώρα παρά να δείξεις κάτι παλιό.

Σόρυ γράφω πολύ και γρήγορα όντως :D :P
Σε αυτό διαφωνώ ρε συ.

Δηλαδή αν οι επιθυμίες των ανθρώπων (και δεν μιλάω συγκεκριμένα γι'αυτή την περίπτωση αλλά και για καταστάσεις στην καθημερινή ζωή) είναι παράλογες, και γίνονται χάρην προσωπικών κομπλεξισμών ή δεν ξέρω και γω απο τι άλλα ψυχολογικά, θα πρέπει να προδίδεις τα θέλω σου τα οποία μπορεί και να αποτελούν μέρη απο τα όνειρά σου?

Θα μου πεις όμως πως αν η πλειοψηφία είναι κατά σου τότε πρέπει να το κάνεις..

Ωραία και η δημοκρατία αλλά φαίνεται οτι αν η πλειοψηφία έχει κάλο στον εγκέφαλο, τον κάλο θα εκλέξει να την κυβερνήσει..συγγνώμη αλλά αν έχω το μυαλό μου στο κεφάλι μου και είναι στο χέρι μου εγώ δεν θα τον ψηφίσω.

Anyway.

Απόψεις είναι αυτές και ο καθένας σκέφτεται και πράττει διαφορετικά. :)

Φιλικά πάντα!!

Υγ.Sorry για το double post. :S

 
Είχα γράψει πιο πάνω ότι αν μια ομάδα δεν σε εκφράζει δεν μένεις και μαζί της. Αλλά οι κουβέντες που έγραψα εδώ αφορούν αρκετά τη συγκεκριμένη περίπτωση και όχι απαραίτητα μια γενική κατάσταση.

 
Φίλε Alexandro όπως περιγράφεις την κατάσταση τα κομμάτια ΔΕΝ είναι δικά σου... Το ότι "τα χτίζατε" όλοι μαζί δε λέει τίποτε αν η βασική ιδέα δεν είναι δική σου...

Η μαγκιά βέβαια είναι να ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΥΛΙΚΟ ώστε να μην έχεις ανάγκη να μαλώνεις με φίλους ή γνωστούς σου για το αν πρέπει να κατέβει ή όχι από το δίκτυο... Το εύκολο όμως είναι να τους... "αφήσεις να φωνάζουν"...

Επίσης οι φωτογραφίες των ΑΛΛΩΝ σίγουρα πρέπει να κατέβουν γιατί εδώ πιθανόν να 'χεις και νομικό πρόβλημα...

 
αλλα ειμαι περιεργος τι συμβαινει και με το ''νομικο μερος'' του πραγματος!δηλαδη στα συγκροτηματα που εχουν διαλυθει ποιος εχει τα δικαιωματα της διαθεσης των κομματιων?

αν ας πουμε αποφασισει το διφωνο(λεμε τωρα) να βγαλει ενα σιντι των πυξλαξ(λεμε τωρα ξανα) ποιον ρωταει?
τον ΣΥΝΘΕΤΗ/ΣΤΙΧΟΥΡΓΟ του τραγουδιου (μεσω της ΑΕΠΙ).

Αν ο συνθετης/στιχουργος  ειναι ΕΝΑΣ τοτε το κομματι "ανηκει" σε αυτον (αυτος δηλ.εισπρατει ΟΛΑ τα πνευματικα δικαιωματα),στους Beatles ας πουμε ΟΛΑ τα πνευματικα δικαιωματα τα εισπρατουν ο Lennon & o Mc Cartney (και οι κληρονομοι τους),στους Stones τα εισπρατουν οι Richards/Jagger,σε  γκρουπ οπως οι U2 οπου δηλωνουν ΟΛΟΙ συνθετες εισπρατουν το 50% και το μοιραζονται δια 4,ενω ο ΒΟΝΟ ως στιχουργος εισπρατει ΜΟΝΟΣ του το υπολοιπο 50%.

Τα πραγματα ειναι πολυ απλα νομικα,απο τη στιγμη που ΟΛΟΙ μαζι εχετε την "κυριοτητα" των κομματιων ως συνθετες μπορειτε ΟΛΟΙ σας να τα κανετε οτι θελετε (οπως π.χ.τα ιδια κομματια παιζουν οι εναπομειναντες Pink Floyd ,τα ιδια και ο Waters στα live τους),εκτος κι αν πατε στα δικαστηρια και το δικαστηριο αποφασισει αλλοιως (για αυτο αλλωστε και τα περισσοτερα διαλυμενα υπερ-γκρουπς ειναι στα δικαστηρια για...δεκαετιες)

 
Στην Ελλαδα νομιζω ειναι 60% στιχοι και 40% συνθεση επι των εισπραξεων ,αρα συμφερει πιο πολυ να εχεις γραψει τους στιχους!! (η και τα δυο )

 
Δεν υπάρχει ζύγι που λέει ότι η μουσική ή ο στίχος είναι σημαντικότερος. Η δε Ελληνικές εταιρείες πνευματικών δικαιωμάτων συμπράττουν με τους διεθνείς οργανισμούς, οπότε δεν έχουμε ειδικές καταστάσεις.

Θα ξαναπώ προς διευκρίνηση ότι οι... ΑΕΠΕΣ (αφού η ΑΕΠΙ δεν είναι η μόνη εταιρεία) ασχολούνται με την είσπραξη των δικαιωμάτων του δημιουργού, εφόσον αυτός τις έχει εξουσιοδοτήσει.

 
εφόσον αυτός τις έχει εξουσιοδοτήσει.
Οντως σημαντικη αυτη η διευκρινηση.Αν δεν εισαι μελος σε καποια ΑΕΠΙ απλα δεν παιρνεις τιποτα. ;D ;D

Επισης να διευκρινισω οτι οι "ΑΕΠΕΣ" δεν κατοχυρωνουν πνευματικα δικαιωματα.Απλα they take your word for it (οτι δηλ.εισαι ο δημιουργος του τραγουδιου),απο οσο γνωριζω στην χωρα μας επισημος μηχανισμος κατοχυρωσης δικαιωματων δεν υπαρχει μια και η εθνικη βιβλιοθηκη εχει...κλεισει.....το τμημα κατοχυρωσης πνευματικων δικαιωματων ::)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Χμμμ το ειχα ελεγξει το Σεπτεμβρη... ισως μου τα μετεφεραν λαθος η ειχα λαθος εντυπωση (I stand corrected το λοιπον)

Παντως οντως θελει  cd χαρτια φακελο και...συμβολαιογραφο!

Νομιζω χρεωνει γυρω στα 30 ευρω και μπορεις να εχεις στο φακελο οσα κομματια θελεις... συμφερει δηλ να τα προστατευεις και να τα κατωχυρωνεις πολλα μαζι

εκτος αν προκειται για το χιτ του αιωνα οποτε αντε κατωχυρωσε το και μονο του

τσιαρζ

 
Παντως οντως θελει  cd χαρτια φακελο και...συμβολαιογραφο!
ουτε αυτο σε ..κατοχυρωνει 100%

εκτος αν προκειται για το χιτ του αιωνα οποτε αντε κατωχυρωσε το και μονο του
σε διαβεβαιωνω οτι ΚΑΝΕΙΣ απο αυτους που ΟΝΤΩΣ εχουν γραψει τα χιτ του αιωνα στην Ελλαδα δεν τα εχει κατοχυρωσει...(ουτε εγω,οχι πως εχω γραψει και κανα  σπουδαιο χιτ,αλλα λεμε τωρα... ;D) δεν εχω ασχοληθει ποτε μου... ;D

 
χαριτολογωντας ομιλησα...  ;D

φανταζομαι μιλας για τους λαικους συνθετες που τους "αξιοποιησαν" (εκμεταλλευτηκαν) καποιοι επιτηδιοι που ειχαν τα μεσα ... η 'γρια' ανταλλασε τραγουδαρες για χρεη τζογου , τι  να πεις...

ενα φιλαρακι μου λεει πως εγραψε τη μιση φωτια στο λιμανι αλλα δεν τον νιαζει να παρει δικαιωματα μονο που το τραγουδαν οι ροκαδες του φτανει λεει

τες πα ...τα χρονια αλλαξαν οποτε ας προσεχουμε...

 
φανταζομαι μιλας για τους λαικους συνθετες που τους "αξιοποιησαν" (εκμεταλλευτηκαν) καποιοι επιτηδιοι που ειχαν τα μεσα ... η 'γρια' ανταλλασε τραγουδαρες για χρεη τζογου , τι  να πεις...
οχι μιλαω για τους ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ χιταδες στην Ελλαδα (τα τελευταια 10-20 χρονια ΚΑΝΕΝΑΣ δεν κατοχυρωνει τιποτα)

ουδεις προκειται να σου κλεψει ασμα στην Ελλαδα ετσι κι αλλοιως πιστεψε με... ;) (ολοι θεωρουν τους εαυτους τους Μπετοβεν και δεν ασχολουνται με τα εργα των αλλων... ;D)

 
freerock1974 είπε:
Σωστοοοον!

Αλλα εχει και κατι Μπετοβεν κουτοπονηρους...
ετσι κι αλλοιως με τα χαλια της ελληνικης "δισκογραφιας" (δεν υπαρχει πλεον κατι τετοιο αλλα ...λεμε τωρα...) μη νομιζεις οτι ασχολειται και κανενας πλεον με..."χιτ"... :) :)

 
Superfunk είπε:
ετσι κι αλλοιως με τα χαλια της ελληνικης "δισκογραφιας" (δεν υπαρχει πλεον κατι τετοιο αλλα ...λεμε τωρα...) μη νομιζεις οτι ασχολειται και κανενας πλεον με..."χιτ"... :) :)
Ασχολουνται και ξερεις γιατι?

Γιατι δεν εχουν αντιληφθει οτι δεν υπαρχει ελληνικη ''δισκογραφια''...

Εξαλλου μην ξεχνας την απεραντη διψα του Ελληνα να βγει στο ''γυαλι'' να γινει ντορος με τη παρτυ του..Να δειξουν τα καναλια το γαμο και το διαζυγιο του...

Οι Μπετοβεν απλα αλλαξανε κινητρα...

 
Μιας και συνεχιζεται η κουβεντα για τα πνευματικα δικαιωματα, να μια δηλωση που μου ειχε κανει σχετικη εντυπωση πριν χρονια που την ειχα δαιβασει! :)

μιλαει ο αλκινοος ιωαννιδης, με την ευκαιρια του οτι παιξαν ενα κομματι του στο φειμ στορυ.

Είδες ποτέ στην τηλεόραση το Fame Story; Όχι, ποτέ.

Έμαθες ότι είπαν ένα τραγούδι σου στο Fame Story;

Το έμαθα. Και όχι μόνο αυτό! Στο τελευταίο επεισόδιο -εγώ εκείνο το βράδυ έπαιζα στη Σπάρτη- βάλανε ένα τραγούδι μου για «χαλί» και μετά βγάλανε κάτι στίχους δικούς μου και από κάτω να λέει «Αλκίνοος Ιωαννίδης». Κι έτσι έκλεισε το Fame Story! Μιλάμε για τραγικά πράγματα.

Σε ρώτησαν;

Ποτέ και για τίποτα! Η πλάκα είναι ότι όταν ρώτησα κάποια στιγμή τον διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας «πώς πάει ο δίσκος;», μου απάντησε: «Από τότε που παίξανε τον ”Προσκυνητή” στο Fame Story, πάει πολύ καλά. Συγχαρητήρια!»

Τι του είπες;

«Ευχαριστώ πολύ» (γέλια)

Αν σου ζητούσαν την άδεια θα' λεγες όχι;

Φυσικά και θα' λεγα όχι. Είναι ένας κόσμος που δεν τον αγαπάω και δεν τον θαυμάζω. Με πειράζει που ο άλλος χρησιμοποιεί τη δουλειά μου για να νομιμοποιήσει το καραγκιοζιλίκι του. Με πειράζει πολύ. Απ' την άλλη, δεν πρόκειται να κάνω κάτι για να το εμποδίσω.

Γιατί όχι;

Γιατί πιστεύω ότι ένα τραγούδι από τη στιγμή που εκδίδεται, εκδίδεται. Πάει τελείωσε! Μπορεί ο καθένας να το πάρει και να το κάνει ό,τι θέλει. Να το κουρελιάσει, να το σκίσει, να το σκοτώσει, να το βιάσει.

Χωρίς την άδειά σου;

Βεβαίως.

Αφού είναι δικό σου δημιούργημα!

Τι σημαίνει δικό μου; Είναι ιδιοκτησία μου;

Είσαι ο πατέρας!

Πατέρας όχι! Καθόλου δεν αισθάνομαι έτσι. Πιο πολύ αισθάνομαι ότι είμαι παιδί των τραγουδιών μου, παρά ότι τα τραγούδια είναι παιδιά δικά μου.

Έστω! Να σου βιάζουν τον πατέρα δεν είναι και λίγο! (γέλια)

Τότε, να το ξανακοιτάξω το θέμα! (σκέφτεται) ...Λοιπόν, όχι. Δεν πιστεύω ότι πρέπει να παρεμβαίνεις. Ας δεχτούμε ότι εγώ είμαι ο πατέρας. Ένα παιδί το μεγαλώνεις, το φροντίζεις, βλέπεις ποια είναι τα χαρίσματά του, ποια τα ελαττώματά του, το κατευθύνεις όπως μπορείς και στο τέλος το ντύνεις με τα πιο ωραία του ρούχα και το βγάζεις στον κόσμο. Από τη στιγμή εκείνη, δεν μπορείς πια να είσαι από πάνω του και να ελέγχεις πώς θα του συμπεριφερθεί ο καθένας-ο κάθε εραστής, ο κάθε φίλος, ο κάθε άγνωστος. Έχει πια τη δική του ζωή. Έτσι είναι και το τραγούδι. Κάθομαι, σκίζομαι, το λατρεύω, το φτιάχνω, του προσφέρω ό,τι έχω και δεν έχω για να γίνει καλύτερο κι από μένα τον ίδιο, αλλά όταν βγει πια στον κόσμο έχει τη δική του ζωή. Πονάω όταν του συμπεριφέρονται άσχημα, αλλά δεν θα κάνω παρέμβαση να πω: «Σας απαγορεύω να πείτε το τραγούδι μου». Εξάλλου ένα τραγούδι με αληθινή αξία δεν φοβάται καμία χρήση. Αυτό βέβαια σε καμιά περίπτωση δε δικαιολογεί αυτούς που δε μου ζήτησαν την άδεια.

ολοκληρη η συνεντευξη εδω

http://forum.alkinoos.gr/viewtopic.php?t=995

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top