- Μηνύματα
- 1,117
- Πόντοι
- 198
Κάτσε βρε Αχιλλέα, πώς γίνεται να έχεις ομοιόμορφο action καμπυλώνοντας την ταστιέρα, την στιγμή που οι χορδές είναι τεντωμένες ευθεία?
κοιτα φαντάσου μια κιθάρα με μηδενικό ριλιφ, το άκσιον στο 1ο ταστο (η απόσταση μεταξυ χορδης και τάστου) είναι γύρω στα 0.3mm. Στο 24ο τάστο είναι σίγουρα μεγαλύτερο από 1mm, και μιλάμε για την ακραία περίπτωση χαμηλού ακσιον, η οποία επιτυγχάνεται με θεικό fret leveling. Αρα υπάρχει μια σταδιακή γραμμική αύξηση του ακσιον απο 0.3mm -> 1mm το οποίο δεν είναι βολικό, π.χ. στο πιάνο όλα τα πλήκτρα χρειάζονται την ίδια διαδρομή για να πετύχουν ήχο, στην κιθάρα γιατί να διαφέρει?
Οπότε για να πετύχεις ομοιόμορφο ριλιφ, είτε θα σηκώσεις το νατ (το οποίο είναι χαζό εκ προoιμίου), είτε κοιτάς να κάνεις τουλάχιστον κάπως πιο "παράλληλη" την χορδή με την ταστιέρα για το μεγαλύτερο μήκος της ταστιέρας, δίνοντας μια ελαφρά καμπυλότητα στην στατιέρα τα λέει εδω ο μάστορας : http://www.ibanezrules.com/tech/setup/action.htm
Υποψην οι πελάτες του Rich είναι κυρίως βιρτουόζοι, ακόμα και στο "silly low" setup, το μπράτσο έχει 0.1mm relief. Το σεταπ είναι συμβιβασμός, προσωπικά ποτέ μου δεν αγάπησα το μεσαίο/μεγάλο άκσιον (όπως και η πλειονότητα των ροκάδων κιθαριστών), ούτε τις θεόχοντρες χορδές, ούτε το μηδενικό ριλιφ, το οποίο επιφέρει τα εξης δυσάρεστα (buzz αριστερα κυρίως στις μπασες χορδες, και θυσία του action δεξιά, δηλ κιθάρα για τα γουστα πολλών κιθαριστπών ...ασετάριστη ουσιαστικά)