Πρόβλημα με truss rod στο σετάρισμα

Κάτσε βρε Αχιλλέα, πώς γίνεται να έχεις ομοιόμορφο action καμπυλώνοντας την ταστιέρα, την στιγμή που οι χορδές είναι τεντωμένες ευθεία?


κοιτα φαντάσου μια κιθάρα με μηδενικό ριλιφ, το άκσιον στο 1ο ταστο (η απόσταση μεταξυ χορδης και τάστου) είναι γύρω στα 0.3mm. Στο 24ο τάστο είναι σίγουρα μεγαλύτερο από 1mm, και μιλάμε για την ακραία περίπτωση χαμηλού ακσιον, η οποία επιτυγχάνεται με θεικό fret leveling. Αρα υπάρχει μια σταδιακή γραμμική αύξηση του ακσιον απο 0.3mm -> 1mm το οποίο δεν είναι βολικό, π.χ. στο πιάνο όλα τα πλήκτρα χρειάζονται την ίδια διαδρομή για να πετύχουν ήχο, στην κιθάρα γιατί να διαφέρει?

Οπότε για να πετύχεις ομοιόμορφο ριλιφ, είτε θα σηκώσεις το νατ (το οποίο είναι χαζό εκ προoιμίου), είτε κοιτάς να κάνεις τουλάχιστον κάπως πιο "παράλληλη" την χορδή με την ταστιέρα για το μεγαλύτερο μήκος της ταστιέρας, δίνοντας μια ελαφρά καμπυλότητα στην στατιέρα τα λέει εδω ο μάστορας : http://www.ibanezrules.com/tech/setup/action.htm

Υποψην οι πελάτες του Rich είναι κυρίως βιρτουόζοι, ακόμα και στο "silly low" setup, το μπράτσο έχει 0.1mm relief. Το σεταπ είναι συμβιβασμός, προσωπικά ποτέ μου δεν αγάπησα το μεσαίο/μεγάλο άκσιον (όπως και η πλειονότητα των ροκάδων κιθαριστών), ούτε τις θεόχοντρες χορδές, ούτε το μηδενικό ριλιφ, το οποίο επιφέρει τα εξης δυσάρεστα (buzz αριστερα κυρίως στις μπασες χορδες, και θυσία του action δεξιά, δηλ κιθάρα για τα γουστα πολλών κιθαριστπών ...ασετάριστη ουσιαστικά)

 
Οπότε για να πετύχεις ομοιόμορφο ριλιφ, είτε θα σηκώσεις το νατ (το οποίο είναι χαζό εκ προoιμίου), είτε κοιτάς να κάνεις τουλάχιστον κάπως πιο "παράλληλη" την χορδή με την ταστιέρα για το μεγαλύτερο μήκος της ταστιέρας, δίνοντας μια ελαφρά καμπυλότητα στην τατιέρα


Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να μην κατεβάσεις κι άλλο την γέφυρα, έτσι ώστε να έχεις το action του nut σε όλο το μήκος της ταστιέρας.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να μην κατεβάσεις κι άλλο την γέφυρα, έτσι ώστε να έχεις το action του nut σε όλο το μήκος της ταστιέρας.


Γιατι με 0.3mm action στο τελευταίο τάστο η κιθάρα θα μπαζάρει και θα τριζει παντου. Δεν είπαμε να πετύχεις το απόλυτο ομοιόμορφο action, αλλά ενα καπως πιο ισοροπημένο σύστημα που θα κανει καλά τα πάντα, χωρις να θυσιάζει τίποτε. Βεβαια πάντα μιλάω απο την δική μου οπτική αλλά και πολλών αλλων ροκάδων-μεταλάδων/τεχνικων που έχουν καταληξει σε παρόμοια σεταπ.

 
Αν είναι biflex ή απλά USA Standard, δυστυχώς δεν μπορεί να μπει ροδέλα καθώς δεν βγαίνει η βίδα του truss λόγω walnut plug.

Aν δεν υπάρχουν σημάδια μετατόπισης (να προεξέχει λίγο το skunk stripe), τότε θα πρέπει να το λιπάνεις όσο μπορείς (με σύριγγα και λίγο wd40 ή λάδι μηχανής ώστε με το τριχοειδές φαινόμενο να φτάσει στα σπειρώματα), να ζεστάνεις με σεσουάρ όλο το μανίκι, ίσα να έχει μια θερμότητα στην αφή, όχι extreme κατάσταση και βοηθώντας το μανίκι να πάρεις 1/4+ της στροφής που μάλλον θα σου είναι αρκετό.

Σε άλλη περίπτωση πας για μάστορα, εξαγωγή plug, ροδέλα 8Φ (και 5Φ εσωτερική) και τεστ αν έφταιγε αυτό. Αν όχι, δυστυχώς είναι (πολύ) μεγάλη μανούρα



Υ.Γ. Η ανάγκη για συχνή ρύθμιση μανικιού γεννάται από το γεγονός της ύπαρξης ρυθμιζόμενης βέργας και μόνο. Υπάρχουν χιλιάδες είδη οργάνων (παραδοσιακά, κλασσικές κιθάρες, ακουστικές vintage κλπ.) που χρήζουν μεν ρύθμισης αλλά απλά πιο φειδωλής, με εναλλακτικούς καβαλάρηδες κλπ.μια φορά το εξάμηνο/χρόνο ή και χρόνια. Επίσης κάθε κομμάτι ξύλο και κάθε μανίκι έχει άλλο επίπεδο ακαμψίας και σταθερότητας σε εναλλαγές επιπέδου σχετικής υγρασίας. Οι έχοντες τα χοντρά, είναι και οι πιο ξένοιαστοι.

Υ.Γ.2. Αν δεν έχεις, θα χρειαστείς κλειδί άλεν με μακριά χειρολαβή (ή καποιο σωλήνα) για να έχεις αρκετή ροπή στην περιστροφή
WOW!

ακολούθησα κατά γράμμα τα όσα μου είπες...λίπανα με σύριγγα,ζέστανα το μπράτσο με το πιστολάκι,έδωσα μια έξτρα ώθηση στο μανίκι με το χέρι και μάντεψε...πήρα όντως την στροφή που ήθελα!

Σ ευχαριστώ πολύ εσένα και όλους όσους μου απαντήσατε!

p.s στο υποθετικό σενάριο πως θα ήθελα backbow θα μπορούσα να το πιέσω λίγο παραπάνω ή θα ήταν ρίσκο δεδομένου το οτί δυσκολέυτηκα μέχρι εδώ?

όχι νόιζερς δεν θέλω backbow στην ταστιέρα μου ? τελείως υποθετική η ερώτηση

 
Μπράβο stonedterror.

Το θέμα είναι να μην χρειαστεί στο μέλλον να το σφύξεις κιάλλο.

Superfunk τις tele εσύ τις έκανες,ή πήρες parts και τα συναρμολόγησες?

Το οτι απορρίπτεις εσυ τα λεγώμενα τις fender,θα πω οτι είναι παρενέργειες του lockdown...

Και όταν αυτός http://www.xstrange.com/index.html  μου έχει πει οτι πρέπει να έχουμε relief,τότε καταλαβαίνεις οτι συμφωνείς,δεν συμφωνείς...ένα και το αυτό είναι για μένα.

Φάνη,σέβομαι την άποψη σου,γιατί σε σέβομαι ως μάστωρα,γιαυτό είμαι και πελάτης σου.

Ομως σκέψου οτι με το relief,στο τρίγωνο που ανάφερες, η πλευρα "ύψος γέφυρας" μπορεί να μικραίνει δίνωντας μας χαμηλότερο action και δεν θα ταστάρει γιατί το relief κάνει την καμπύλη στα πρώτα τάστα μιας και εκέι το μπράτσο είναι πιο στενό και πιο λεπτό οποτε εκει "ξεσπάει" η καμπύλη (κάτι σαν πέδιλα σκι γίνετε η πλευρά του τριγώνου που είναι το μπράτσο) οπότε η γωνία "nut" δεν γίνετε πιο οξεία και η διαφορά απόστασης τάστα-χορδή δεν αυξάνει τόσο πολύ όσο πλησιάζουμε προς την γέφυρα.

Όσο για το μέσο της χορδής,ένα είναι.Στα 650mm είναι τα 325,και στα 220 είναι τα 110 κτλ.Απλά σκέψου οτι αν μια κιθάρα έχει 21 τάστα,στα 9 πρώτα,το μέσο της χορδής,πέφτει μέσα στην ταστιέρα.

 
Μπράβο stonedterror.

Το θέμα είναι να μην χρειαστεί στο μέλλον να το σφύξεις κιάλλο.

Superfunk τις tele εσύ τις έκανες,ή πήρες parts και τα συναρμολόγησες?

Το οτι απορρίπτεις εσυ τα λεγώμενα τις fender,θα πω οτι είναι παρενέργειες του lockdown...

Και όταν αυτός http://www.xstrange.com/index.html  μου έχει πει οτι πρέπει να έχουμε relief,τότε καταλαβαίνεις οτι συμφωνείς,δεν συμφωνείς...ένα και το αυτό είναι για μένα.

Φάνη,σέβομαι την άποψη σου,γιατί σε σέβομαι ως μάστωρα,γιαυτό είμαι και πελάτης σου.

Ομως σκέψου οτι με το relief,στο τρίγωνο που ανάφερες, η πλευρα "ύψος γέφυρας" μπορεί να μικραίνει δίνωντας μας χαμηλότερο action και δεν θα ταστάρει γιατί το relief κάνει την καμπύλη στα πρώτα τάστα μιας και εκέι το μπράτσο είναι πιο στενό και πιο λεπτό οποτε εκει "ξεσπάει" η καμπύλη (κάτι σαν πέδιλα σκι γίνετε η πλευρά του τριγώνου που είναι το μπράτσο) οπότε η γωνία "nut" δεν γίνετε πιο οξεία και η διαφορά απόστασης τάστα-χορδή δεν αυξάνει τόσο πολύ όσο πλησιάζουμε προς την γέφυρα.

Όσο για το μέσο της χορδής,ένα είναι.Στα 650mm είναι τα 325,και στα 220 είναι τα 110 κτλ.Απλά σκέψου οτι αν μια κιθάρα έχει 21 τάστα,στα 9 πρώτα,το μέσο της χορδής,πέφτει μέσα στην ταστιέρα.
Εως ποιο ταστο ανεβαινεις παιζοντας? 

 
Όποιος έχει αλλάξει μια φορά στη ζωή του τάστα ξέρει ότι αν το relief δεν φτιάχνεται με το truss rod είναι αποτυχία του μπράτσου και το leveling μάταιος κόπος σε ένα τέτοιο όργανο 

 
Το οτι απορρίπτεις εσυ τα λεγώμενα τις fender,θα πω οτι είναι παρενέργειες του lockdown...


Ευτυχώς εγώ ασχολούμαι με το πώς ΠΑΙΖΕΙ ένα όργανο και όχι με το πώς λέει η....Fender ότι πρέπει να παίζει (τα νούμερα που δίνει για relief και action είναι απλά ΓΤΠ)

Εσύ μπορείς φυσικά να ασχολείσαι με το τι ΛΕΕΙ η Fender....

Άσε με εμένα (και τον Φανη,τον Erlewine και οποιονδήποτε τεχνικό της προκοπής) τον κοβιντιαΖμενο να ζω στη... δυστυχία του straight neck,zero fret buzz, perfect fretwork,AWESOME sound ?

Αν την βρίσκεις με τα προσπέκτους πάντως στείλε διεύθυνση να σου στείλω μερικά έχω από όλες τις δεκαετίες ? (στα μισά βέβαια η Fender δεν γράφει σωστά ούτε τα μισά specs των κθαρωνΕ της ,όχι πως τα γράφει στο site της ? )

Έχω/ειχα και Fender κιθάρες φυσικά (πρέπει να έχουν περάσει εκατοντάδες από τα χέρια μου ειδικά παλαιοτέρα που ασχολούμουν με vintage dealing) και ΟΛΕΣ με straight neck τις έχω/ειχα και παίζουν / έπαιζαν τέλεια ,μετά από ΣΩΣΤΟ set up φυσικά (nut & fretwork included)

Άντε ,καλη μελέτη! (των προσπέκτους) ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Τα μελέτησα τα προσπέκτους (της jcb) πρέπει να πάω θεσσαλονίκη να κλείσω το deal και δεν θέλω παλιάς δεκαετίας και σαπάκια γενικα,ίσα ίσα λεω να περιμένω να βγεί η χρονιά να πάρω μοντέλο 2021.

Δεν μου είπες όμως αν είσαι μονταδόρος ή οχι.

Αny way άμα θες να παίζεις με straight neck γούστο και καπέλο σου.

Παίξε και με 10 πόντους action αν θες ή και με 1mm.Για μένα το ίδιο είναι.Εξάλλου το awsome tone ειναι 90% μαγνήτες είτε με relief ή straight neck.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γιατι πρεπει να συμβαινει αυτο

Όποιος έχει αλλάξει μια φορά στη ζωή του τάστα 


για ισχυει και αυτο?

ξέρει ότι αν το relief δεν φτιάχνεται με το truss rod είναι αποτυχία του μπράτσου και το leveling μάταιος κόπος σε ένα τέτοιο όργανο 


Αποκαλυπτει κατι το ουσιωδες η αλλαγη ταστων?

 
Δεν μου είπες όμως αν είσαι μονταδόρος


Συναρμολόγηση , ηλεκτρικά έκανα .

Fret leveling/crowning and nut σε τεχνικό φυσικά (της ΠΡΟΚΟΠΗΣ όμως όχι από αυτούς που επειδή δεν κΣερουν ή βαρΓιουνται να κάνουν καλή ταστοδουλεια σου παραδίδουν την κιθάρα με τρία χιλιοστά relief και όταν πας μετά να την σεταρεις τραβάς τα μαλλιά σου ? )

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μπράβο stonedterror.

Το θέμα είναι να μην χρειαστεί στο μέλλον να το σφύξεις κιάλλο.

Superfunk τις tele εσύ τις έκανες,ή πήρες parts και τα συναρμολόγησες?

Το οτι απορρίπτεις εσυ τα λεγώμενα τις fender,θα πω οτι είναι παρενέργειες του lockdown...

Και όταν αυτός http://www.xstrange.com/index.html  μου έχει πει οτι πρέπει να έχουμε relief,τότε καταλαβαίνεις οτι συμφωνείς,δεν συμφωνείς...ένα και το αυτό είναι για μένα.

Φάνη,σέβομαι την άποψη σου,γιατί σε σέβομαι ως μάστωρα,γιαυτό είμαι και πελάτης σου.

Ομως σκέψου οτι με το relief,στο τρίγωνο που ανάφερες, η πλευρα "ύψος γέφυρας" μπορεί να μικραίνει δίνωντας μας χαμηλότερο action και δεν θα ταστάρει γιατί το relief κάνει την καμπύλη στα πρώτα τάστα μιας και εκέι το μπράτσο είναι πιο στενό και πιο λεπτό οποτε εκει "ξεσπάει" η καμπύλη (κάτι σαν πέδιλα σκι γίνετε η πλευρά του τριγώνου που είναι το μπράτσο) οπότε η γωνία "nut" δεν γίνετε πιο οξεία και η διαφορά απόστασης τάστα-χορδή δεν αυξάνει τόσο πολύ όσο πλησιάζουμε προς την γέφυρα.

Όσο για το μέσο της χορδής,ένα είναι.Στα 650mm είναι τα 325,και στα 220 είναι τα 110 κτλ.Απλά σκέψου οτι αν μια κιθάρα έχει 21 τάστα,στα 9 πρώτα,το μέσο της χορδής,πέφτει μέσα στην ταστιέρα.


απλά και λογικά πράγματα.

 
Συναρμολόγηση , ηλεκτρικά έκανα .

Fret leveling/crowning and nut σε τεχνικό φυσικά (της ΠΡΟΚΟΠΗΣ όμως όχι από αυτούς που επειδή δεν κΣερουν ή βαρΓιουνται να κάνουν καλή ταστοδουλεια σου παραδίδουν την κιθάρα με τρία χιλιοστά relief και όταν πας μετά να την σεταρεις τραβάς τα μαλλιά σου ? )




Ο φιλος σε ρωτα εαν ξερεις να δουλευεις τη βεργα

?

 
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί να μην κατεβάσεις κι άλλο την γέφυρα, έτσι ώστε να έχεις το action του nut σε όλο το μήκος της ταστιέρας.
Ειτε γιατι τους βολευει στα μερος της ταστιερας που συνηθιζουν να παιζουν...γουσταρουν μεγαλυτερο action Εκει, ειτε γιατι το ftret leveling ειναι οτι να ναι...

και γω δεν το καταλαβαινω...

 
Ο φιλος σε ρωτα εαν ξερεις να δουλευεις τη βεργα

?


Ε εντάξει μην τον προσβάλλεις έτσι ?

αγενής και ισχυρογνώμων είναι ,δεν είναι ηλίθιος ο άνθρωπος... ?

Έχει καταλάβει νομίζω ότι βρίσκεται σε περιβάλλον ανθρώπων που γνωρίζουν γιατί μιλάνε.

?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ευτυχώς εγώ ασχολούμαι με το πώς ΠΑΙΖΕΙ ένα όργανο και όχι με το πώς λέει η....Fender ότι πρέπει να παίζει (τα νούμερα που δίνει για relief και action είναι απλά ΓΤΠ)

Εσύ μπορείς φυσικά να ασχολείσαι με το τι ΛΕΕΙ η Fender....

Άσε με εμένα (και τον Φανη,τον Erlewine και οποιονδήποτε τεχνικό της προκοπής) τον κοβιντιαΖμενο να ζω στη... δυστυχία του straight neck,zero fret buzz, perfect fretwork,AWESOME sound ?

Αν την βρίσκεις με τα προσπέκτους πάντως στείλε διεύθυνση να σου στείλω μερικά έχω από όλες τις δεκαετίες ? (στα μισά βέβαια η Fender δεν γράφει σωστά ούτε τα μισά specs των κθαρωνΕ της ,όχι πως τα γράφει στο site της ? )

Έχω/ειχα και Fender κιθάρες φυσικά (πρέπει να έχουν περάσει εκατοντάδες από τα χέρια μου ειδικά παλαιοτέρα που ασχολούμουν με vintage dealing) και ΟΛΕΣ με straight neck τις έχω/ειχα και παίζουν / έπαιζαν τέλεια ,μετά από ΣΩΣΤΟ set up φυσικά (nut & fretwork included)

Άντε ,καλη μελέτη! (των προσπέκτους) ?


ναι, και στα διαλείματα φτιάχνει και κανα baritone bass, ultra long scale, laminate neck, fanned frets, headless... αλλά μόνο για ξεκούραση, η βασική του ασχολία είναι να διαβάζει τα μανουαλ της φέντερ μην νομίζεις...

 
Ειτε γιατι τους βολευει στα μερος της ταστιερας που συνηθιζουν να παιζουν...γουσταρουν μεγαλυτερο action Εκει, ειτε γιατι το ftret leveling ειναι οτι να ναι...

και γω δεν το καταλαβαινω...


οκ κατέβασε ακσιον στα 0.3 mm στο τελευταίο τάστο και ίσως το καταλάβεις έτσι.. ελπίζω.

 
οκ κατέβασε ακσιον στα 0.3 mm στο τελευταίο τάστο και ίσως το καταλάβεις έτσι.. ελπίζω.


Εγώ νομίζω ότι εξαρτάται και από το παίξιμο.

Αν παίζεις λεγκάτα, παίζει να μην μπαζάρει πουθενά.

Αν σκάβεις, και relief να δώσεις στο μπράτσο, θα σου μπαζάρει κάπου οπωσδήποτε.

Από ότι κατάλαβα, το relief είναι για να έχεις μεγαλύτερο action περίπου στην μέση, που η χορδή ταλαντώνεται περισσότερο.

Έτσι κι αλλιώς το truss rod λειτουργεί μέχρι κάποιο τάστο (εξαρτάται από την κιθάρα), δεν λειτουργεί σε όλη την έκταση της ταστιέρας.

Όπως και να έχει όμως, ομοιόμορφο action δεν έχεις.

Άσε που μπορεί να σε ενοχλεί το να έχεις μεγαλύτερο action στην μέση της ταστιέρας.

Μια συνήθεια είναι όλα.

 
Ομως σκέψου οτι με το relief,στο τρίγωνο που ανάφερες, η πλευρα "ύψος γέφυρας" μπορεί να μικραίνει δίνωντας μας χαμηλότερο action και δεν θα ταστάρει γιατί το relief κάνει την καμπύλη στα πρώτα τάστα μιας και εκέι το μπράτσο είναι πιο στενό και πιο λεπτό οποτε εκει "ξεσπάει" η καμπύλη (κάτι σαν πέδιλα σκι γίνετε η πλευρά του τριγώνου που είναι το μπράτσο) οπότε η γωνία "nut" δεν γίνετε πιο οξεία και η διαφορά απόστασης τάστα-χορδή δεν αυξάνει τόσο πολύ όσο πλησιάζουμε προς την γέφυρα.

Όσο για το μέσο της χορδής,ένα είναι.Στα 650mm είναι τα 325,και στα 220 είναι τα 110 κτλ.Απλά σκέψου οτι αν μια κιθάρα έχει 21 τάστα,στα 9 πρώτα,το μέσο της χορδής,πέφτει μέσα στην ταστιέρα.


Δεν ισχύει ότι το relief κάνει καμπύλη στα πρώτα ταστα, εκτός αν είναι προβληματικό το μανίκι και πρέπει να διορθωθεί ανεξαρτήτως relief. Γενικά η συνθήκη καλής ρύθμισης του οργάνου είναι πάντα dead straight, ως σημείο αναφοράς γιατί εκεί πάντα παιζει καλά ένα όργανο, ανεξαρτήτως προτίμησης. Το relief αυξάνει τη δυσκολία παιξίματος 1-9 και παράλληλα αυξάνει -εκ των πραγμάτων- το action μετά το 9 γιατι αλλιώς θα πνίγονται τα πάντα, ακόμη και σε όργανα που δεν κάνεις κανείς bends. Σετάρισμα "χώμα" γίνεται ΜΟΝΟ με dead straight ή backbow και αυτό είναι αξίωμα. Ούτε καν ισχυρισμός.

Τώρα, εδώ εσύ φτιαχνεις extreme καταστάσεις με Torzal necks και θηριώδη scale lengths + fan frets και θα κολλησεις στο relief? Πιο relief, εδώ οι περισσότεροι που θα δουν torzal neck θα πουν ότι είναι χαλασμένο. Μπορεί να πας το μπασο σου σε μαστορα και να στο γυρίσει "ίσιο". "Bro, η ταστιερα σου ειχε στρίψει και στην έφερα στα ίσα..."

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top